News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Maryan Abdulkarim on näkymätön (yhdistetty)

Started by Iloveallpeople, 21.11.2014, 17:18:52

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

QuoteMaryan Abdulkarim: Minun vastuullani on rikkoa normeja

"Muutin perheeni kanssa Mogadishusta Tampereelle, kun olin seitsemän. Olin pienenä poikatyttö ja halusin olla kaikessa yhtä hyvä kuin pojatkin. Olen siis jollain tasolla ollut aina feministi ja haaveillut yhdenvertaisesta yhteiskunnasta. Siitä, että ihmisistä voitaisiin puhua ihmisinä, ei sukupuolensa edustajina. Feminismi on opettanut minua sanomaan ei naisia seksualisoivalle kuvastolle. Vaikka olen muslimi, itseni peittäminen ei liity uskontooni vaan se on oman kehoni haltuunottoa.
...

Suomessa on yhä paljon syrjiviä mekanismeja: rasismia, naisvihaa ja toimintakyvyn ihannointia.
...

MyCosmo

Sattumalta pukeutuu vain samanlaisiin huiveihin kuin muslimit.  ;D  :o

Ketjun otsikko: http://hommaforum.org/index.php/topic,97265.msg1756465.html#msg1756465
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Rusinapulla

"Teidän on pakko hyväksyä meidän ikivanhat perinteemme: lihakarjan teurastaminen islamilaiseen tapaan tai vaikka se, että naiset pitävät huivia. Tästä ei voi keskustella."
- H. Bahmanpour 16.9.2014 Helsingin Sanomat

Mehud

"Suomessa on yhä paljon syrjiviä mekanismeja: rasismia, naisvihaa ja toimintakyvyn ihannointia."

Toimintakyky on syrjivä mekamismi. Hän voi kyllä hajoittaa telkkarinsa ja siitä tulee hänen kotimaansa kaltainen toimimaton romu. Olisiko silloin kotoisampaa?
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Alkuasukas

"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

foobar

Sinä päivänä kun pelkkä kärttyisyys ja tahto ymmärtää asiat väärin alkaa tuottaa yhteiskunnallista hyvinvointia ovat Suomen hyvinvointiyhteiskunnan ongelmat takana. Siihen asti Maryam ja muutkin voisivat tehdä pääasiallisena työnään jotain, josta on konkreettista hyötyä.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Sitruunamelissa

Maryan rikkoo urheasti normeja jatkamalla maahanmuuttajien "kantasuomalaiset ovat rasisteja"-latkutusta, joka tuntuu alkaneen jo vuonna kivi. Ottaisi esiin oman yhteisönsä epäkohtia, niin voisin ajatella hänen olevankin jollain tavalla normeja rikkova. Mutta tuskin hän sellaista tulee ikinä tekemään: sillä ei saa kivasti julkisuutta suvakkimediassa, mutta "omiensa" vihat päälle kylläkin. On kannattavampaa ja turvallisempaa pitää rasismi-teemaa yllä.

Itse kirjoitus oli ihan mielettömän sekava, eikä siellä ollut mitään kunnon pointtia, joten tämä leidi näyttää olevan iskulause vailla sisältöä. Fun fearless female, indeed. Melkoinen vitsi.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

kaneh_bosm

QuoteFeminismi on opettanut minua sanomaan ei naisia seksualisoivalle kuvastolle. Vaikka olen muslimi, itseni peittäminen ei liity uskontooni vaan se on oman kehoni haltuunottoa. Minä päätän, mitä kehostani näkyy ja kenelle. Tärkeää on ollut myös oppia, että ollakseen hyvä nainen, minun ei tarvitse kilpailla miesten huomiosta.

Käsittääkseni Suomessa saa itse päättää kulkeeko kadulla bikineissä vai burkassa, joten en ymmärrä tätä paasaamista. Jos ahdistaa niin helvetisti ajatus siitä, että joku mies näkee esimerkiksi hiuksesi tai kasvosi, niin siitä vaan säkkiä päälle. Valitettavasti ihmiset kuitenkin ovat seksuaalisia olentoja, ja itse elän mieluummin yhteiskunnassa, jossa seksuaalisuuden avoin ilmaiseminen on hyvä ja iloinen asia. Jos haluaa elää yhteiskunnassa, jossa seksuaalisuus on tabu, niin niitäkin löytyy.

J.M

Mikäs Maryan Abdulkarim-teemaviikko mediassa nyt on meneillään? Eilen hän latoi totuuksia (;D) Tiedonantajassa ja nyt tämä.

Quote from: Iloveallpeople on 21.11.2014, 17:18:52

Suomessa on yhä paljon syrjiviä mekanismeja: rasismia, naisvihaa ja toimintakyvyn ihannointia.
...

Nyt meni ohi korkealta ja kovaa. Mitä ihmettä hän tarkoittaa tuolla? Toimintakyvyn ihannointi on syrjintää ja/tai rasismia?

Onkohan Maryan samanlainen hahmo kuin mies tässä Pekka Jalavan stand-up-showssa:

http://youtu.be/7Y4QT4JHezg?t=12m57s

"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Malla

Hämärän  peittoon jäi, mitä normeja hän on rikkonut.

Joku voisi sanoa, että hänen ilmeisen runsas meikkinsä on ihan yhtä paljon naista seksualisoivaa kulttuuria kuin hiusten paljastaminen, mutta kukin ottakoon kehonsa haltuun niin kuin haluaa.

Minä yritän seuraavaksi ottaa kehoni haltuun laittamalla jalkaan kunnon kengät koiralenkille, koska muuten kehoni päätyisi luultavasti päivystyspolille, jossa sen ottaisivat haltuun toiset tahot kuin minä. En halua rikkoa normeja mutta en varsinkaan luita.

foobar

Quote from: J.M on 21.11.2014, 18:53:14
Mikäs Maryan Abdulkarim-teemaviikko mediassa nyt on meneillään? Eilen hän latoi totuuksia (;D) Tiedonantajassa ja nyt tämä.

...

Nyt meni ohi korkealta ja kovaa. Mitä ihmettä hän tarkoittaa tuolla? Toimintakyvyn ihannointi on syrjintää ja/tai rasismia?

Veikkaan että se tarkoittaa sitä, että on väärin kokea positiivisia tuntemuksia nähdessään ihmisen joka on omilla taidoillaan ja rehellisellä ahkeruudellaan hankkinut laillisesti menestystä ja pystynyt sen tekemään vielä kiertämättä veroja tai hyväksikäyttämättä tukiviidakkoa bisneksissään.

Maryamille on varmaan kerrottu, että rasistiset kapitalistifasistit ovat oikeudettomasti sitä mieltä, ettei verovaroista maksettu ja syntyperäperusteella annettu kulttuuritulkin tehtävä jossa selitetään etnisten rikollisten ja häirikköjen tekoset kantaväestölle niin että se menee kyykkyyn ole se juttu, jota jaksaa ihailla poikkeuksellisena menestyksenä päivästä toiseen.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Malla

Quote from: J.M on 21.11.2014, 18:53:14

...

Se saattaa tarkoittaa mm. vammaisten, vanhusten ja sairaíden syrjimistä. Melko monimutkaisesti ilmaistu, ihan suomeksikin voisi asian sanoa.

foobar

Quote from: Malla on 21.11.2014, 19:05:44
Se saattaa tarkoittaa mm. vammaisten, vanhusten ja sairaíden syrjimistä. Melko monimutkaisesti ilmaistu, ihan suomeksikin voisi asian sanoa.

Mikäli näin, hän varmaankin laskee myös somalien matalan työllisyysasteen vammaksi.

MW

Eli myös jos ihailen jonkun musikaalisuutta, itse asiassa syrrjin ja rrassismoin epämusikaalisia? Ymmärrän. Ja kaikki urheilu on rrassismia myös, kentät hallit rrassistein temppeleitä.

J.M

Quote from: foobar on 21.11.2014, 18:58:42
Veikkaan että se tarkoittaa sitä, että on väärin kokea positiivisia tuntemuksia nähdessään ihmisen joka on omilla taidoillaan ja rehellisellä ahkeruudellaan hankkinut laillisesti menestystä ja pystynyt sen tekemään vielä kiertämättä veroja tai hyväksikäyttämättä tukiviidakkoa bisneksissään.

Voi olla jompikumpi näistä. Tai voi olla ettei hän oikeasti tiedosta itsekään, mitä sieltä suusta tulee, ennen kuin se on jo pihalla.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Arvoton

Mary Ann menee jo Umayyan ohi kilometrin tämän yläpuolelta. Meillä on Umayya 2.0.

Outo olio

QuoteFeminismi on opettanut minua sanomaan ei naisia seksualisoivalle kuvastolle. Vaikka olen muslimi, itseni peittäminen ei liity uskontooni vaan se on oman kehoni haltuunottoa.

Mitä jos Maryan Abdulkarim aikanaan saa tyttären, ja tämä tytär sitten aikanaan päättää "ottaa oman kehonsa haltuunsa, päättämällä itse omasta pukeutumisestaan", vaihtamalla huivin narutoppiin? :flowerhat:

Ja nyt kun tulin miettineeksi, niin kuuluuko Abdulkarimin feminismiin myös tytärten ah-niin-voimaannuttava silvotuttaminen?
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

foobar

Quote from: Arvoton on 21.11.2014, 19:12:20
Mary Ann menee jo Umayyan ohi kilometrin tämän yläpuolelta. Meillä on Umayya 2.0.

Minulla olisi kaksi kysymystä Maryamille:

- kuka maksaa hänen teksteistään (artikkelin perusteellahan hän ilmeisesti menestyjänä elättää itsensä kokonaisuudessaan kirjoituksillaan) ja
- kenen pussista? Onko vero-, veikkaus- tai muilla monopolirahoilla osuutta asiaan?

Eino P. Keravalta

Muslimi, joka näyttää nyrkkiä ja halveksii länsimaisia arvoja?

Mitä normeja tässä nyt muka rikotaan, standardisontaahan tuo on.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Mursu

Mitä tuo toimintakyvyn ihannointi tarkoittaa? Minä ymmärsin sen hyvin suppeasti miehiseksi toimintakyvyksi.

Malla

Quote from: MW on 21.11.2014, 19:09:41

Eli myös jos ihailen jonkun musikaalisuutta, itse asiassa syrrjin ja rrassismoin epämusikaalisia? Ymmärrän. Ja kaikki urheilu on rrassismia myös, kentät hallit rrassistein temppeleitä.

Yritin vain arvata, mitä ilmaisu saattaa yrittää mahdollisesti kenties tarkoittaa, ja voin olla väärässä. En ottanut kantaa asiaan.

nuivistus

Quote from: Eino P. Keravalta on 21.11.2014, 19:27:00
Muslimi, joka näyttää nyrkkiä ja halveksii länsimaisia arvoja?

Mitä normeja tässä nyt muka rikotaan, standardisontaahan tuo on.
Näinpä. Eipä tuo nk. feminismikään mitenkään mullistavaa ole täällä pohjolassa.
Allahu akbar=Arabic for YOLO

Eino P. Keravalta

Mihin me tarvitsemme tuota tytsyä?

Mikä on hänen panoksensa tälle maalle, joka ( suomalaisten vuosisataisella työllä ) pelasti hänen henkensä?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Emo

Quote from: Eino P. Keravalta on 21.11.2014, 19:38:10

Mikä on hänen panoksensa tälle maalle, joka ( suomalaisten vuosisataisella työllä ) pelasti hänen henkensä?

Josko hän vielä vaikka pyyhkisi pyllyn?

foobar

Eiköhän Maryam ole uskontunnustuksensa koneistolle jo tehnyt. Aika väkevästi todistaa virallisia faktoja:

http://hommaforum.org/index.php/topic,90071.0.html

http://yle.fi/uutiset/migrants_criticise_media_over_immigration_debate/6867660

Jotenkin tuosta ei tule mielikuva, että hän pystyisikään elämään ilman apparaattia, joka hänet on suojiinsa ottanut. Siksi hänestä saadaankin mitä loistavin uskonsoturi poliittisiin debatteihin.

Eino P. Keravalta

Quote from: Emo on 21.11.2014, 19:43:12

Kiitos ei.

J.M

Niin, omansa, jottei meidän rasssistien tarvitse sitä tehdä?

Tykkimies Pönni

Quote from: Mursu on 21.11.2014, 19:28:18
Mitä tuo toimintakyvyn ihannointi tarkoittaa? Minä ymmärsin sen hyvin suppeasti miehiseksi toimintakyvyksi.

Veikkaisin "toimintakyvyn" tarkoittavan sitä että kykenee itse elättämään itsensä ja perheensä ilman yhteiskunnan apua, kuin pahinkin länsimainen keskiluokan edustaja eli kulttuurimarxistien vihollinen numero yksi..

Malla

Quote from: Eino P. Keravalta on 21.11.2014, 19:44:21

Kiitos ei.

Älähän nyt. Hän saisi tilaisuuden rikkoa normin -- sinun normisi.

foobar

Quote from: Malla on 21.11.2014, 19:55:47
(naps)
Älähän nyt. Hän saisi tilaisuuden rikkoa normin -- sinun normisi.

Ja nyt se normi on sirpaleina. Mitä seuraavaksi?

Useimpia hyödyllisiä asioita on helpompi rikkoa kuin rakentaa.

On pitkälti suomalaisten normien (siis oikeiden, ei Maryamin olkiukkonormien) ansiota, että Suomesta on kehittynyt maa johon ihmiset Somaliasta ovat olleet kiinnostuneita muuttamaan pysyvästi. Useimpiin valtioihin he eivät niihin haluaisi, tai edes pääsisi. Se ei estä Maryamia heilumasta moukari kädessä posliinikaupassa odottaen sen omistajilta (ulkona seisovien yllyttäjien sijaan) syviä kumarruksia uuden lähestymistavan löytämisestä.