News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Maryan Abdulkarim on näkymätön (yhdistetty)

Started by Iloveallpeople, 21.11.2014, 17:18:52

Previous topic - Next topic

MW

Quote from: JJohannes on 23.11.2014, 08:55:30
Jokseenkin huvittavaa Abdulkarimissa on se, että hän on taustaltaan leipuri-kondiittori (opintoja on myös AMK:sta sosionomi-linjalta, mutta tutkintoa ei). Syrjivistä rakenteista huolimatta hän, musta muslimimaahanmuuttajanainen, on päässyt Suomen Naisasialiitto Unionin varapuheenjohtajaksi, tutkimusavustajaksi Helsingin yliopistolle, monikulttuurisuusasiantuntijaksi Kelaan ja Väestöliittoon, SPR:n ja Mannerheimin Lastensuojeluliiton erinäisiin projekteihin, parin lehden kolumnistiksi ja jatkuvasti mediassa esiintyväksi polemistiksi.

Kuinkahan monelta pottunokkaiselta kristityltä miespuoliselta leipuri-kondiittorilta onnistuisi sama? Vain onkohan ehkä niin, että rakenteet ovatkin päättäneet valita juuri mustan muslimimaahanmuuttajanaisen ja hylätä pottunokkaisen kristityn miehen?

Ja tosiaan, Abdulkarimin käyttämää kliseistä sukupuolentutkimus-puhetta Tilasta, Toisesta, Sukupuolesta, Rakenteista ja Vallasta voisi monikin humanisti suoltaa artikkelikaupalla ulos jos se sattuisi huvittamaan.

Melkein AMK:sta valmistunut, paitsi että ei läheskään.

Mutta melkoinen asiantuntija, silti.

nollatoleranssi

Tämä asia pistää aina ihmettelemään: "Suomessa on naisvihaa".

Tuo on feminismiajattelun perusajatus, että Suomessa on naisvihaa ja perussuomalaisiakin on pidetty naisvihan yhtenä ilmentymänä, koska puolueessa ei taida olla tällä hetkellä selkeää naisenemmistöä, mutta voisikohan joku oikeasti luetella ne ongelmakohdat Suomesta, jossa tuota naisvihaa esiintyy?

Pitäisi olla varmaankin nainen asiaa kommentoimassa, mutta en ole huomannut edes ns. ääliöiden (jotka käyttäytyvät yleensä idioottimaisesti joitakin kohtaan), niin luovan tuollaista naisvihaa.

Yhteiskunnan rakenteissa Suomessa ei koskaan naisia ja miehiä eritellä toistensa kanssa. Tällä foorumillakaan sillä ei ole merkitystä, kuten ei julkisuudessakaan. Sen takia voikin ihmetellä, että mistä tuo mantra on saanut alkunsa?

Aikaisemminhan oli tilastoja myös parisuhde/perheväkivallasta, niin naiset jopa taisivat mennä miesten edelle niissä tilastoissa. Siitähän seurasi jonkunlainen kohukin, kun asioita piti tulla kommentoimaan kuin "ei tuo ole mahdollista"?

Tietysti aina löytyy miehiä ja naisia, jotka eivät toisistaan pidä, mutta Suomesta on lähes mahdotonta löytää mitään laajamittaista nais/miesvihaa tai tasa-arvo-ongelmaa. Naisvihasta voi korkeintaan puhua naisten syyllistämisenä joihinkin ongelmiin ja miesvihasta, kun miesten ongelmia vähätellään.

Luultavasti tässä naisviha-terminologiassa puhutaan jostakin ulkoaopitusta opin kappaleesta, johon perustetaan oma ajatusmaailma.


Kun puhujana on maahanmuuttajanainen, niin tilanne menee täysin absurdiksi. Ensin luulisi hänen itsekin toteavan oman kulttuurinsa omaavan ongelmia, joihin pitäisi puuttua kovemmin, mutta ei! Hänen ensimmäinen huolensa on puuttua suomalaisnaisten tasa-arvo-ongelmiin. Annetaan ymmärtää kuin siinä ulkomaalaisessa naisia alistavassa kulttuurissa ei ole mitään pahaa vaan korkeintaan ne alistusmetoditkin kuuluvat osaksi uskontoa kohtaan, mutta suomalaisessa on.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

latrom


nollatoleranssi

Quote from: Iloveallpeople on 21.11.2014, 17:18:52
Sattumalta pukeutuu vain samanlaisiin huiveihin kuin muslimit.  ;D  :o

Ihmiset keksivät erilaisia tekoselityksiä. Aluksi niitä tekosyitä on vaikeaa perustella itsellekin, mutta myöhemmin kun tarpeeksi hokee samaa lausetta, niin alkaa uskoa siihen itsekin.

Jotenkin vaikeaa uskoa, etteikö tämä nainen itsekin tiedä huivin toimivan ennen kaikkea naisten alistajana islamistisessa kulttuurissa eli naiset ovat ns. miesten omaisuutta ja eivät saa toimia yhtä vapaasti kuin miehet.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Kari Kinnunen

Josko tossa Mary Annin huivipukeutumisessa on kyse ilmiöstä 'välttämättömyydestä hyve'.

Sinänsä tosiaan hupaisaa, että tytön pätevyys lausuntoautomaattina tuntuu kumpuavan puhtaasti toiseudesta.

Isäntä ja loinen

Quote from: JJohannes on 23.11.2014, 08:55:30
Jokseenkin huvittavaa Abdulkarimissa on se, että hän on taustaltaan leipuri-kondiittori (opintoja on myös AMK:sta sosionomi-linjalta, mutta tutkintoa ei). Syrjivistä rakenteista huolimatta hän, musta muslimimaahanmuuttajanainen, on päässyt Suomen Naisasialiitto Unionin varapuheenjohtajaksi, tutkimusavustajaksi Helsingin yliopistolle, monikulttuurisuusasiantuntijaksi Kelaan ja Väestöliittoon, SPR:n ja Mannerheimin Lastensuojeluliiton erinäisiin projekteihin, parin lehden kolumnistiksi ja jatkuvasti mediassa esiintyväksi polemistiksi.

Tämän huivifemun tapaus lähettää melko kyseenalaisen työmarkkinapoliittisen viestin. Uhriutumalla, valittamalla ja näyttämällä erilaiselta pääset puuhastelemaan siisteihin sisähommiin julkiselle sektorille ja/tai järjestöihin. Mukavana bonuksena pääset julkisuuteen laukomaan näkemyksiäsi aivan kuin olisit joku merkittäväkin yhteiskunnallinen toimija.
- Vapaus vai vastuu?
- Vastuu.
- Oikeus vai velvollisuus?
- Velvollisuus.

crissaegrim

Jos Maryan sanoo, että pitää huivia täysin vapaasta tahdosta, niin voin uskoa tämän.
Kykeneekö hän kuitenkaan ymmärtämään, että kaikki musliminaiset eivät halua ja joutuvat silti.
Mielestäni on todella törkeää ja asiatonta rinnastaa Suomessa tapahtuva "naisten syrjintä" jotenkin samaksi asiaksi, kuin esimerkiksi muslimimaissa. Sukupuolten välinen tasa-arvo on länsimainen keksintö, ja Suomi on yksi parhaista paikoista maailmassa naiselle. Se, että yritykset valitsevat päteviä ihmisiä töihin, ei pitäisi riippua ihmisen sukupuolesta, eikä sitä sellaisilla kiintiöillä tulisi korjatakaan (niin kuin monet ehdottavat).
In a world of fiction everything is true.

nollatoleranssi

Quote from: crissaegrim on 23.11.2014, 11:41:32
Mielestäni on todella törkeää ja asiatonta rinnastaa Suomessa tapahtuva "naisten syrjintä" jotenkin samaksi asiaksi, kuin esimerkiksi muslimimaissa.

Yksi syy tuohon saattaa olla siinä, että Suomessa monet tahot korostavat suomalaisten ongelmia ja samaan aikaan saatetaan olla hiljaa ulkomaalaisten kulttuureihin liittyvistä ongelmista. Tai todetaan, että "On niitä ongelmia meilläkin".

Sitä tulee itsellekin sellainen kuva kuin Suomessa ne ongelmat olisivat yhtä suuria, kun asioista voi puhua vapaammin.

Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Leijona78

Tää täti kirjoitti tunnetun, Somaliassa asuneen, tutkijan kirjoittamasta kirjasta jokin aika sitten.

http://fifi.voima.fi/voima-artikkeli/2014/numero-7/imperialismin-huuruissa

Kirjan suomentaja vastaa kritiikkiin seuraavassa Voima-lehdessä johon tuli samaa vastavalitusta kuin aikaisemminkin (allaolevan linkin takana, sivu 10-11):

http://www.lehtiluukku.fi/lue/voima-8-2014/60361.html

"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

repsikka

Kiitokset Jellonalle linkistä !
Luin Abdulkarimin vastineen, paitsi että täti tuntuu hyvin sisäistäneen feministisen jargonin, poimin tekstistä helmen:
"Lewis aloitti tutkimuksensa 1950-luvun puolivälissä, ja sen kontekstin politiikka vaikutti siihen, miten klaanidiskurssi kehittyi.
Lewisin tutkimukset edistivät yksittäisen klaanidiskurssin vahvistumista ja jatkuvuutta."
Nyyh, valkoisen miehen suorittamat rasistiset tutkimukset ovat syynä Somalian sisäiseen sekasortoon.

MikkoAP

Varmasti tulemme näkemään feministi-Maryanin taholta paljon aktiivisuutta ja aktivismia somalityttöjen ympärileikkaajien ja pakkonaittajien tuomiseksi oikeuden eteen, sekä noiden käytäntöjen lopullista lakkauttamista, eiks jeh?
Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

Rändöm

Quote from: MikkoAP on 23.11.2014, 15:38:10
Varmasti tulemme näkemään feministi-Maryanin taholta paljon aktiivisuutta ja aktivismia somalityttöjen ympärileikkaajien ja pakkonaittajien tuomiseksi oikeuden eteen, sekä noiden käytäntöjen lopullista lakkauttamista, eiks jeh?

Ei tätä abditarta kiinnosta moiset, vaan vain ja ainoastaan länsimaisen kulttuurin ja valkoisen rodun tuhoaminen. Feminismi on vain yksi monista  työkaluista, joilla tämän tavoitteen voi saavuuttaa. Feministin lisäksi hän on myös muslimi ja (nyky)vasemmistolainen. Onko väkevämpiä aseita olemmassakaan, mikäli länsimaiden tuhoa halajaa?

menetetty_valtakunta

Quote from: nollatoleranssi on 23.11.2014, 09:34:45
Tämä asia pistää aina ihmettelemään: "Suomessa on naisvihaa".

Tuo on feminismiajattelun perusajatus, että Suomessa on naisvihaa ja perussuomalaisiakin on pidetty naisvihan yhtenä ilmentymänä, koska puolueessa ei taida olla tällä hetkellä selkeää naisenemmistöä, mutta voisikohan joku oikeasti luetella ne ongelmakohdat Suomesta, jossa tuota naisvihaa esiintyy?

Yhteiskunnan rakenteissa Suomessa ei koskaan naisia ja miehiä eritellä toistensa kanssa. Tällä foorumillakaan sillä ei ole merkitystä, kuten ei julkisuudessakaan. Sen takia voikin ihmetellä, että mistä tuo mantra on saanut alkunsa?

Tietysti aina löytyy miehiä ja naisia, jotka eivät toisistaan pidä, mutta Suomesta on lähes mahdotonta löytää mitään laajamittaista nais/miesvihaa tai tasa-arvo-ongelmaa. Naisvihasta voi korkeintaan puhua naisten syyllistämisenä joihinkin ongelmiin ja miesvihasta, kun miesten ongelmia vähätellään.

Kun puhujana on maahanmuuttajanainen, niin tilanne menee täysin absurdiksi. Ensin luulisi hänen itsekin toteavan oman kulttuurinsa omaavan ongelmia, joihin pitäisi puuttua kovemmin, mutta ei! Hänen ensimmäinen huolensa on puuttua suomalaisnaisten tasa-arvo-ongelmiin. Annetaan ymmärtää kuin siinä ulkomaalaisessa naisia alistavassa kulttuurissa ei ole mitään pahaa vaan korkeintaan ne alistusmetoditkin kuuluvat osaksi uskontoa kohtaan, mutta suomalaisessa on.

Tämä on totta, Suomihan on naiselle ihanteellinen maa. Voit kävellä pimeällä kotiin ilman saattajaa suurimassa osassa maata, sinulla on mahdollisuus korkeaan koulutukseen ja uraan, perhe-elämässä asemasi on melkein epäreilu miehiin verrattuna, sanasi otetaan vastaan julkisessa elämässä tietyillä alueilla jo painavammin kuin miehen...

En ole ikinä ymmärtänyt tätä 'naisvihaa'. Kuka niitä vihaa oikein? Itse olen alkanut tuntemaan vihaa naisia kohtaan, koska he vaikuttavat nykyään enemmänkin hemmoteltuilta lapsilta, jotka saavat vanhemmiltaan kaiken, mutta silti vielä kiukuttelevat heille.

niemi2

QuoteMaryan Abdulkarim: Minun vastuullani on rikkoa normeja

"Muutin perheeni kanssa Mogadishusta Tampereelle, kun olin seitsemän. Olin pienenä poikatyttö ja halusin olla kaikessa yhtä hyvä kuin pojatkin. Olen siis jollain tasolla ollut aina feministi ja haaveillut yhdenvertaisesta yhteiskunnasta. Siitä, että ihmisistä voitaisiin puhua ihmisinä, ei sukupuolensa edustajina. Feminismi on opettanut minua sanomaan ei naisia seksualisoivalle kuvastolle. Vaikka olen muslimi, itseni peittäminen ei liity uskontooni vaan se on oman kehoni haltuunottoa.
...

Suomessa on yhä paljon syrjiviä mekanismeja: rasismia, naisvihaa ja toimintakyvyn ihannointia.
...

MyCosmo


Abdulkarim VS. Abdulkarim


Maryan Abdulkarim haluaa edistää tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta. Abdulkarim ryhtyi SUOMEN MUSLIMINAISET RY:n puheenjohtajaksi, joka on suomessa asuvien musliminaisten etujärjestö, mutta valitettavasti tasa-arvon ja suvaitsevaisuuden yhdistys hyväksyy vain naismuslimiksi SUNNI muslimit. Muut eivät sitten ilmeisesti ole musliminaisia, vaikka olisivat naisia ja muslimeja.

Quote
As-Salaamu 'aleikum,

Suomen musliminaiset ry. on vuonna 2009 perustettu Suomessa asuvien musliminaisten etujärjestö. Yhdistyksen sääntöjen mukainen tarkoitus ja tavoite on:

-edistää sunnimusliminaisten yhteisöllisyyttä Suomessa
-myötävaikuttaa islaminuskoisten maahanmuuttajanaisten integroitumista Suomeen omaa islamilaista identiteettiään menettämättä

-tarjota neuvontaa ja tukea kouluttautumiseen ja työelämään liittyvissä tilanteissa
-tarjota neuvontaa ja tukea sosiaalisissa ongelmatilanteissa
-myötävaikuttaa myönteiseen kulttuurien väliseen vuorovaikutukseen
-edistää sunni-Islamin lähteisiin perustuvaa Islamin tuntemusta Suomessa

Yhdistyksen jäseneksi voi liittyä jokainen sunnimusliminainen, joka hyväksyy yhdistyksen säännöt ja tarkoituksen


http://www.islamtieto.com/viewtopic.php?p=6230&sid=b226ae15243dfe3843ac5a1daae9a6a6
[/quote]


Toinen juttu on se mitä mieltä Abdulkarim on feministinä ja syrjintää vastaan toimivana siitä ettei islamista saa luopua julkisesti?
MAKE FINLAND NORMAL AGAIN

rölli2

somalinainen harjoittaa uskontoa joka nostaa miehen naisen yläpuolelle koska jumala on suosinut miehiä enemmän. ja miehellä on oikeus pahoinpidellä naista jos tämä ei tottele. miten tämä sopii yhteen feminismin kanssa :o

Iloveallpeople

Hän on nyt niin paljon joka paikassa esille, ettei viitsi ihan jokaiseen juttuun tehdä uutta ketjua:

QuoteMuslimi voi olla feministi

Monet kuvittelevat, että huivipäinen musliminainen on automaattisesti alistettu ja haluaakin olla. Se on näkemys, joka on syntynyt ilman, että minua olisi kuultu.
Minua ei tarvitse pelastaa miltään. Osaan ajatella itse.

Uskontoni tai kulttuurini eivät ole ristiriidassa niiden asioiden kanssa, joita tavoittelen. Haaveenani on yhteiskunta, jossa kaikilla on samat mahdollisuudet toteuttaa itseään. Ketään­ ei syrjitä, ketään ei aliarvioida.

Pari vuotta sitten työskentelin Kelassa. Kun olin töissä, ihmiset katsoivat, että siinä on somali väärällä puolella tiskiä. Vapaa-ajallani saatoin kuulla, että jaha, siinä on sosiaalipummi.

Totta hitossa tasa-arvoinen yhteiskunta on mahdollinen, mutta se ei synny itsestään. Pitää puhua­ ja toimia.

Naisen euro ei aina ole edes 80 senttiä.

Koulutuksen saaneen suomalaisnaisen euro voi olla 80 senttiä, mutta siirtolaistaustaisen, vammaisen tai musliminaisen euro on usein todella paljon vähemmän.

Feministien puheissa nainen tarkoittaa liian usein vain valkoista, keskiluokkaista ihmistä.
...

Feministi voi olla rasisti.

Kun menin valtavirran feministiseen toimintaan mukaan, siellä oli tasan kaksi muslimia: minä­ ja kaverini. Naiskuva oli aika kapea.

Myös feministien parissa esiintyy rasismia. Feminismi ei automaattisesti tarkoita suvaitsevuutta.

Yhdessä naisjärjestön kokouksessa osanottaja kommentoi, ettei toimintaan voi ottaa mukaan miehiä, koska silloin "muslimisiskot eivät kokisi olevansa turvassa". Kommentoija kuvitteli olevansa suvaitsevainen.

Nauratti ja suututti. Muut eivät voi sanella, mitä minun pitäisi pelätä tai kaihtaa vain, koska olen muslimi.
...

Loput: Kodin Kuvalehti
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Eino P. Keravalta

QuoteNaisen euro ei aina ole edes 80 senttiä.

Koulutuksen saaneen suomalaisnaisen euro voi olla 80 senttiä, mutta siirtolaistaustaisen, vammaisen tai musliminaisen euro on usein todella paljon vähemmän.

Usein on niin, että se valkoisen heteromiehen euro tulee tekemällä 40- 60 tuntisia työviikkoja kun taas mamun sentit tulevat sohvalla makaamalla.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Malla

Quote from: Iloveallpeople on 27.11.2014, 17:32:20
Hän on nyt niin paljon joka paikassa esille, ettei viitsi ihan jokaiseen juttuun tehdä uutta ketjua:

QuoteMuslimi voi olla feministi

Monet kuvittelevat, että huivipäinen musliminainen on automaattisesti alistettu ja haluaakin olla. Se on näkemys, joka on syntynyt ilman, että minua olisi kuultu....

Kyllä Maryania on kuultu. Monta kertaa. En tosin tiedä, miksi juuri häntä pitäisi kuulla.

Antti Kontio

Kannattaa käydä lukemassa Maryanin "firman" keskustelupalstaa ja sieltä löytyviä ohjeita.
Saapi itkeä ja nauraa vuorotellen. Lopuksi kyllä itkeä, siltä vaikuttaa.
No, se parhaiten nauraa, joka saa vihdoin perheensä ulkomaille muuton järjestettyä.

Hauskana esimerkkinä siitä, kuinka kaikki on venyvää: kiväärillä tapettu eläin on myös halal, mikäli liipasinta painaessa lausuu allahin nimen. Kätevää. Tavallisen teurastuspiikin laukeamisessa etäisyys ilmeisesti allahin mielestä liian lyhyt.
http://www.islamtieto.com/viewtopic.php?t=1984

Pukeutumis- ja naisenasemakeskustelut ovat myös varsin hauskoja.

l'uomo normale

Kun näin Maryanin livenä kai noin vuosi sitten, hän pukeutui kuten länsimaistuneet nuoret somalinaiset yleensäkin. Puheen sävy oli samanmielisten keskellä ihan ystävällinen ja pirteä, eli normaalihko parikymppisen helsinkiläistytön puhetapa.

Tässä Kodin Kuvalehden jutun kuvassa Maryanin tiedostavuus, feminismi ja oman kehon haltuunotto on edennyt jo mustan kokovartalohunnun päällepanemiseen. Kasvot vielä näkyvät kokonaan. Samoin kun netistä kuuntelin Maryanin keskustelua Tom Packalénin kanssa, Maryan oli paljon aggressiivisempi, niinkuin olisi khatilla terästänyt itseään.

Sisäinen kehitys kehittyy itse kullakin.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Blanc73

QuoteMuslimi voi olla feministi

"Voi olla" ja "On" ovat kaksi eri asiaa. Siivekkäitä yksisarvisiakin voisi olla, mutta ei ole.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Iloveallpeople

QuoteViikon vieras: Maryan Abdulkarim on näkymätön

Lapsena Suomeen muuttanut Maryan Abdulkarim vastustaa rasismia. Hän syyttää mediaa liiasta varovaisuudesta. Toimittajat haastattelevat tyypillisesti valkoisia miehiä.
...

Helsinkiläinen ihmisoikeusaktivisti ja vapaa toimittaja Maryan Abdulkarim, 32, asettaa itsensä vaaraan, kun hän puhuu julkisesti rasismista. "Uhka on todellinen. Yksi ryhmä partioi Helsingin katuja."

Abdulkarimin osoite ja puhelinnumero ovat salaisia. Hän ei jaa edes sähköpostiosoitettaan.

Äärioikeistolaiset ryhmät alistavat muitakin kuin maahanmuuttajia.
...

Abdulkarim syyttää mediaa liiasta varovaisuudesta. "Perussuomalaiset ovat onnistuneet siirtämään politiikan keskipistettä ja samalla toimittajien puhetta oikealle, jolloin rasismista on tullut normaalitila."

Abdulkarimin mukaan se näkyy sanojen käytössä. "Jotkut ihmiset kyseenalaistavat oikeuteni toimia tässä yhteiskunnassa. Heistä käytetään pehmeämpiä termejä. Lehdet kirjoittavat maahanmuuttokriittisistä ihmisistä, kun tarkoittavat fasisteja tai rasisteja."
...

Eduskuntatutkimuksen keskuksen tekemän tuoreen tutkimuksen mukaan median käyttämistä asiantuntijoista yli 70 prosenttia on miehiä. Suomessa on kuitenkin korkeasti koulutettuja vähemmistöihin kuuluvia naisia. "Toimittaja löytää helpommin valkoisen naaman", Abdulkarim toteaa.

Hän kannattaa yhteiskuntaan kiintiöitä, jotta 'rodullistetut' ihmiset nousisivat paremmin esille. 'Rodullistetulla' Abdulkarim viittaa siihen, kuinka valkoihoisella ihmisellä on valta määrittää muiden ihmisten rodut.
...

Maryan Abdulkarim on kulkenut pitkän tien Somaliasta Tampereen kautta Helsinkiin, jossa hän opiskelee sosiaalialaa.  "Nuorempana uskoin, että ainoat minulle mahdolliset ammatit ovat bussikuski ja siivooja."

Toimittajat ilman rajoja
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

foobar

Näkymätön valittaja, joka saa kaikki sanomisensa suomalaiseen mediaan, parhaimmillaan puoli tusinaa kertaa viikossa.

Harvalla on mahdollisuutta harjoittaa noin suurta näkyvyyttä. Varsinkaan sillä positiivisten näyttöjen määrällä, joka Abdulkarimilla on taustallaan...

Kaipaisin Abdulkarimilta näyttöjä siitä vaarasta, johon hän itsensä asettaa. Se, että yhteiskunnassa on erimielisyyksiä ei ole vaaratekijä, elleivät osapuolet ole hulluja, joiden mielestä erimielisyydet on ratkaistava väkivallalla. Se on ehkä normaalia Somaliassa, mutta näyttö siitä että Abdulkarimin erimielisyys asioista laskisi merkittävästi hänen turvallisuustasoaan Suomessa kaipaisi jonkinlaista näyttöä taakseen. Suomessa kuitenkin poliittiseen esiintymiseen liittyviä pahoinpitelyitä on äärimmäisen vähän, ja somaleihin kohdistuvia poliittiseen puheeseen kohdistuvia hyökkäyksiä sitäkin vähemmän. Käytännössä niitä on ainoastaan "uhrien" fantasioissa, joissa he rakentavat itselleen sädekehää marttyyreinä.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Haplotaxida

Ny meni herne nenään.

QuoteMitä toimittajat voisivat tehdä tasa-arvon edistämiseksi? "Heidän tulisi olla tietoisia omasta taustastaan ja positiostaan."

Vähemmistönäkökulma tulee Abdulkarimin omiin kirjoituksiin 'aika luonnostaan', sillä hän ei tiedä, miltä tuntuu olla valkoinen tai valtaväestön jäsen. "Moni toimittaja elää illuusiossa, että on objektiivinen", hän sanoo.

"Et voi muuttaa maailmaa, ellet ole tietoinen omasta asemastasi."

Puuttumatta objektiivisuuden pikkaiseen laajempaan ongelmaan, niin Maryanille ei ilmeisestikään riitä, että toimittaja olisi tietoinen omasta asemastaan, vaan siitä olisi oltava "oikealla" tavalla tietoinen. Toimittajien olisi tultava siis tietoisiksi omasta "rodustaan". Edistettävä omassa ajattelussaan "rotu"ajattelua. Valkoisina - jos on valkoinen. Tultava valkoisiksi, jos eivät sitä koe ennestään. Joskin hieman epäselväksi jää se, että mitä niillä roduilla tarkoitetaan, ja että onko valkoinen (hetero)mies myös oma rotunsa ja nainen omansa.

Haiskahtaa tosi ummehtuneelta, enkä tiedä tuleeko se yhtään "hyväksyttävämmäksi" ja raikkaammaksi, vaikka niin esittäisi itsensä tummaihoiseksi musliminaiseksi identifioiva. Ehkä tämä on joidenkin toimittajien mielestä ah, niin kumouksellista, kun juttutilaa tuntuu löytyvän.

Ei kiitos. En rakenna identiteettiäni ihonvärini mukaan, en nyt, enkä tulevaisuudessa, vaikka vaihtaisin alaa toimittajaksi. Maryan saa toki niin tehdä, jos niin haluaa. Itselleni se ei edusta tulevaisuuden maailmaa.
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

Eino P. Keravalta

Quote"Et voi muuttaa maailmaa, ellet ole tietoinen omasta asemastasi."

Entä milloin Abdulkarim aikoo tulla tietoiseksi omasta asemastaan, siitä, että hän on lahjaton sosiaalielätti ja suojatyöpaikoissa notkuva tyhjänlänkyttäjä, jonka oikea paikka on Somaliassa?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Haplotaxida

Alkuperäisessä otsikossa sisältävän ajatuksen sijaan Maryanilla tuntuu olevan halua luoda myös rajoja, että normeja ja nostaa niitä. Ei yksin rikkoa. Aikuisen ihmisen kohdalla täytyy kyllä pitää omina vastuullisina valintoina sitä, että miten aktivismissaan ajaa yhdenvertaista yhteiskuntaa – ja mitä siitä ajattelee.

Eiköhän Maryanista olisi vaikka mihin muuten, jos tahtoa vain löytyis. Henkilökohtaisuuksiin menevä dissaus ei edistäne mitään. Maryanilla on sitten itsensä mukaan tosi hyvä vuosi takana. Että sen puoleen ei ilmeisesti pitäisi olla hirveästi valittamista: 25 Kysymystä: Maryan Abdulkarim (Youtube)

Ihan perussymppikseltä noin äkkiseltään vaikuttaa, vaikkei kaikkia ajatuksia voikaan jakaa.


THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

J.M

Quote from: Iloveallpeople on 06.12.2014, 14:46:08
Quote"Jotkut ihmiset kyseenalaistavat oikeuteni toimia tässä yhteiskunnassa. Heistä käytetään pehmeämpiä termejä. Lehdet kirjoittavat maahanmuuttokriittisistä ihmisistä, kun tarkoittavat fasisteja tai rasisteja."

Ensinnäkin, mitä tarkoittaa "kyseenalaistavat oikeuteni toimia tässä yhteiskunnassa"? Tarkoittaako se, että häntä ei valita Suomen presidentiksi ilman vaaleja vain siksi, kun hän on "rodullinen", niin kuin hän itse nimittää ei-valkoisia. Sitä paitsi jos Suomen kaduilla pyörisi laajamittaisesti ihan oikeita rasisteja ja fasisteja mielikuvitus-sellaisten sijasta, Maryanillakin alkaisi hyvin pian valua oikeat kyyneleet noiden krokotiilinkyyneleiden sijaan.

QuoteHän kannattaa yhteiskuntaan kiintiöitä, jotta 'rodullistetut' ihmiset nousisivat paremmin esille. 'Rodullistetulla' Abdulkarim viittaa siihen, kuinka valkoihoisella ihmisellä on valta määrittää muiden ihmisten rodut

Niin, mutta kun ei ole olemassa mitään rotuja! Se on ihan suvakkien virallinen totuus! Ai mitä? Ai ei päde tässä tapauksessa? Niin, sori, unohdin, kuinka venyviä kaikki käsitteet ovat tarpeen tullen.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Outo olio

Quote'Rodullistetulla' Abdulkarim viittaa siihen, kuinka valkoihoisella ihmisellä on valta määrittää muiden ihmisten rodut

On totta että Suomessa on useita "rodullistettuja" etnisiä vähemmistöryhmiä, mutta Suomesta löytyy myös useita rodullistamattomia etnisiä ryhmiä. Rodullistamattomia etnisiä vähemmistöryhmiä ovat esimerkiksi juutalaiset, tataarit ja saamelaiset. Rodullistettuja etnisiä vähemmistöryhmiä taas ovat esimerkiksi suomenruotsalaiset, romanit, somalit, muut afrikkalaiset, ja lähi-itäläiset ja afganistanilaiset.

"Rodullistamattomille" ihmisryhmille yhteistä on se että he eivät vaadi itselleen mitään erityisoikeuksia." "Rodullistetut" ihmisryhmät taas vetoavat omaan etnisyyteensä, ja vaativat sen perusteella itselleen erityisoikeuksia ja -vapauksia. Kysymys ei siis ole siitä, että valkoihoinen kantaväestö rodullistaisi ketään, vaan siitä, että jotkut etniset vähemmistöryhmät rodullistavat itse itsensä, ja sitten vaativat muita kohtelemaan heitä normaalista poikkeavasti.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Outo olio

Quote from: J.M on 06.12.2014, 17:12:10
Quote from: Iloveallpeople on 06.12.2014, 14:46:08
Quote"Jotkut ihmiset kyseenalaistavat oikeuteni toimia tässä yhteiskunnassa. Heistä käytetään pehmeämpiä termejä. Lehdet kirjoittavat maahanmuuttokriittisistä ihmisistä, kun tarkoittavat fasisteja tai rasisteja."

Ensinnäkin, mitä tarkoittaa "kyseenalaistavat oikeuteni toimia tässä yhteiskunnassa"?

Itse näkisin että tässä on kaksi mahdolisuutta. Suomessa feminismi on ymmärtääkseni niin sanottua liberaalia feminismiä, eli naisille pitää turvata mahdollisuus toimia siinä missä miehetkin, ja ei muuta. Maryan Abdulkarim taas ilmeisesti on jonkin sortin "islamilainen feministi", mikä varmaankin poikkeaa aika lailla tästä kotoperäisestä versioistamme. Näinollen joku voisi mennä sanomaan, että Abdulkarimin pitää lopettaa oman feminisminsä levittäminen, koska se on ristiriidassa vallitsevan suomalaisen feminismin kanssa, jonka eteen kuitenkin on tehty jo aika lailla töitä.

Toinen vaihtoehto voisi olla se, että Maryan Abdulkarim on somali, ja näinollen hänen oletusarvoisesti pitäisi olla feminisöimässä Somaliaa, ei Suomea. Tämä ei tämän näkemyksen mukaan ole hänen yhteiskuntansa, ja näinollen hänellä ei myöskään ole oikeutta osallistua sen muokkaamiseen, varsinkaan kun, edellämainitusti, hänen feminisminsä poikkeaa kotimaisesta aika radikaalisti.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Leso

Quote from: Outo olio on 06.12.2014, 22:28:12Toinen vaihtoehto voisi olla se, että Maryan Abdulkarim on somali, ja näinollen hänen oletusarvoisesti pitäisi olla feminisöimässä Somaliaa, ei Suomea. Tämä ei tämän näkemyksen mukaan ole hänen yhteiskuntansa, ja näinollen hänellä ei myöskään ole oikeutta osallistua sen muokkaamiseen, varsinkaan kun, edellämainitusti, hänen feminisminsä poikkeaa kotimaisesta aika radikaalisti.

Selvennettäköön, että Maryan ei voisi mitenkään olla tällainen "itsensä" Somaliassa.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.