News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Muutos2011 vaaliteemat: onko muita kuin Perussuomalaisten vastustaminen?

Started by pw, 20.11.2014, 17:24:34

Previous topic - Next topic

pw

Ei ainakaan Usarin blogistien mukaan. Siellä kirjailee mm.  ehdokas Aimo Remes, jolla ei ole mitään muuta sanottavaa tai agendaa listallaan kuin purkaa katkeruuttaan PS puoluetta kohtaan. Myös siellä on joku Kai ...jotain ... joka oli kai kengitty persuista tai itse eronnut.

Teema hyvä. Tokihan Suomi saadaan nousuun juurikin vastaustamalla Persuja. Tätä korttia kun ei olekaan koitettu kuin vasta viimeiset 4 vuotta sixpäkin voimin jonka koko olemassaolo perustui persujen vastustamiseen. Muutoksen teemana estää muutos?

Pietari

Muutoksen teemana ei ole estää muutosta eikä vastustaa Persuja, mutta suuressa epätoivossa ja puoluerekisteristä tipahtamisen pelossa ainoaksi oljenkorreksi on nähty kinuta riveihin Ihan Oikeita Poliitikkoja, joilla on näyttöä vaalityössä menestymisestä, ja tämä tarkoittaa käytännössä valitettavan usein suuren suosion siivellä valtuustoihin päässeitä kaikkein luonnevikaisimpia persuänkyröitä jotka ovat riidelleet itsensä puolueesta ulos ja lopputulos näyttää nyt juuri siltä miltä se näyttää.
Hyviäkin ehdokkaita on, mutta näkyvyyden tietenkin aina saavat aikaan ne pahat kellot...
Hemmetinmoinen sääli ja harmi sinänsä, tässä ei voi juuri enää muuta kuin ihmettä rukoilla.

Nissemand

Tuskin tuo puolueohjelmassa on tavoitteena.. Toivottavasti
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

Miniluv

Quote from: Jari Leino on 27.08.2014, 14:21:16
MUUTOS 2011 RP:N OHJELMA EDUSKUNTAVAALEIHIN 2015

Muutoksen perustavoite on suomalaisten etu. Keinot tämän toteuttamiseksi ovat sananvapaus ja suora demokratia eli sitovat kansanäänestykset.

Valta kansalle

1) Sitovat kansanäänestykset otetaan käyttöön. Yli 50 000 kannattajaa saaneiden kansalaisaloitteiden hyväksyminen on siirrettävä eduskunnalta kansalle.

2) Suomalaisen sananvapaus on pyhä ja loukkaamaton. Jotta ongelmat voitaisiin ratkaista, asioista on voitava puhua niiden oikeilla nimillä.

Suomen valtion on oltava suomalaisten edunvalvontaorganisaatio

3) Maahanmuuttopolitiikan on oltava vastuullista ja Suomen omasta edusta lähtevää. Rikollisten maahantulo on estettävä ja täällä vakaviin rikoksiin syyllistyneet karkotettava. Sosiaaliturva on muutettava asumis- ja kansalaisuusperusteiseksi, siis vain Suomessa asuville Suomen kansalaisille.

4) Suomen on aloitettava valmistautuminen euroalueesta eroamiseen ja oman kansallisen valuutan käyttöönottoon.

5) Valtion ja kuntien velkaantuminen on pysäytettävä. Julkisen sektorin menoja on karsittava reilusti. Julkisen sektorin leikkaukset koskettavat kaikkia suomalaisia, mutta niitä ei pidä aloittaa tekevistä käsistä vaan poliittisista palkkioviroista ja suojatyöpaikoista. Puoluetuet ja muut poliittisin perustein maksettavat tuet on karsittava kokonaan pois. Suomalaisten verovarojen jakaminen ulkomaille esimerkiksi pankkitukien muodossa on lopetettava tyystin.

Vapaampi Suomi

6) Byrokratiaa on vähennettävä. Suomalaisilla on oltava vapaus tehdä ja yrittää. Järjetön byrokratia on tällä hetkellä suuri yrittämisen ja työllistämisen este, joka haittaa erityisesti pienyrittäjiä. Turha byrokratia tuntuu myös monen suomalaisen arjessa.

7) Suomen kansalaisten työvoiman on oltava valtion erityisessä suojeluksessa. Julkisen vallan on edistettävä suomalaisten työllisyyttä ja pyrittävä turvaamaan jokaiselle oikeus työhön. Tämän ei kuitenkaan pidä tapahtua tempputyöllistämisen ja julkisen sektorin työpaikkojen lisäämisen kautta, vaan poistamalla työllistämisen esteitä ja alentamalla työllistämisen kustannuksia, jotta yksityiselle puolelle saadaan lisää oikeita työpaikkoja. Työttömiä ei pidä syyllistää siitä, että työpaikkoja ei ole, vaan niitä on pyrittävä luomaan lisää antamalla suomalaisille vapaus tehdä työtä ja yrittää. Kaikki nykyiset rakenteet on voitava kyseenalaistaa luotaessa uutta, yrittäjäystävällisempää Suomea.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Faidros.

Kun Suomessa on enää kaksi puoluetta, sinne yhtenäiselle puolelle on vaikea pyrkiä. On helpompi keksiä kilpailijan huonoja puolia, kuin selittää miten ne tekisi itse paremmin.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Miniluv

Muutoksen rakenteen (paljon erilaisia ihmisiä harvojen yhteisten teemojen takana) vuoksi yhden ehdokkaan blogista yleistäminen on vielä huonompi veto kuin muiden puolueiden kohdalla...
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Jari Leino

Miniluv tuossa jo laittoi Muutoksen vaaliteemat. Kuten näkyy, niihin ei kuulu perussuomalaisten vastustaminen lainkaan. Päinvastoin, Muutoshan on tehnyt eduskunnassa mitä parhainta yhteistyötä PS:n eduskuntaryhmän kanssa. Kaikissa Muutoksen lakialoitteissa on myös PS-edustajien nimiä alla. Ja päinvastoin.

Puolueen vaaliteemojen lisäksi Muutoksen ehdokkailla on omia teemojaan. Esimerkiksi James Hirvisaarella on teemana "Maahanmuutto kuriin" eli hän vastustaa holtitonta maahanmuuttopolitiikkaa.

Quote from: pw on 20.11.2014, 17:24:34
Ei ainakaan Usarin blogistien mukaan. Siellä kirjailee mm.  ehdokas Aimo Remes, jolla ei ole mitään muuta sanottavaa tai agendaa listallaan kuin purkaa katkeruuttaan PS puoluetta kohtaan. Myös siellä on joku Kai ...jotain ... joka oli kai kengitty persuista tai itse eronnut.

Aimo Remes on Muutoksen listalla sitoutumattomana ehdokkaana. Hän on SMP-veteraani ja yksi pitkäaikaisimmista perussuomalaisten jäsenistä. Minun tietääkseni hän ei vastusta perussuomalaisia, vaan nimenomaan Soinin säätiöjärjestelyä ja siihen liittyviä sääntörikkomuksia. Aimo Remes siis haluaisi, että perussuomalaisten sääntöjä noudatetaan. Jos tämä on sinun mielestäsi perussuomalaisten vastustamista, niin... ööö...

Usarin blogeista ei löydy yhtään Muutoksen jäsentä, jonka etunimi olisi Kai, joten en tiedä ketä tarkoitat sillä.

Mitä mieltä olet noista Muutoksen oikeista vaaliteemoista, jotka Miniluv tuohon postasi? Kelpaako?

Jari Leino

Quote from: Pietari on 20.11.2014, 18:02:26
Muutoksen teemana ei ole estää muutosta eikä vastustaa Persuja, mutta suuressa epätoivossa ja puoluerekisteristä tipahtamisen pelossa ainoaksi oljenkorreksi on nähty kinuta riveihin Ihan Oikeita Poliitikkoja, joilla on näyttöä vaalityössä menestymisestä, ja tämä tarkoittaa käytännössä valitettavan usein suuren suosion siivellä valtuustoihin päässeitä kaikkein luonnevikaisimpia persuänkyröitä jotka ovat riidelleet itsensä puolueesta ulos ja lopputulos näyttää nyt juuri siltä miltä se näyttää.
Hyviäkin ehdokkaita on, mutta näkyvyyden tietenkin aina saavat aikaan ne pahat kellot...

Ei ole tarvinnut kauheasti kinuta. Muutamia ollaan otettu. Varmasti jatkossakin otetaan sopivia persuista erotettuja listoille.

Ei sieltä minun mielestäni mitään kovin änkyröitä ole tullut. Kelpo ehdokkaita ja aktiiveja minun mielestäni. Muutokseen mahtuu monenlaista miestä, naista ja mielipidettä.

Minun mielestäni Muutoksen tilanne näyttää nyt oikein hyvältä, ja nousukiito on vasta alkamassa.

Ant.

Quote from: Jari Leino on 20.11.2014, 19:44:22
Usarin blogeista ei löydy yhtään Muutoksen jäsentä, jonka etunimi olisi Kai, joten en tiedä ketä tarkoitat sillä.

Kyseessä on varmasti Kai Haavisto, joka on itsenäisyyspuolueen jäsen ja eduskuntavaaliehdokas.

Haavisto on entinen perussuomalaisten jäsen, joka erosi puolueesta tämän vuoden keväällä. Sen jälkeen hänen kärkiteemansa on ollut perussuomalaisten vastustaminen. Haavisto kertoo eroamisensa syyksi sen, että perussuomalaiset vainoavat häntä, mutta joku voisi epäillä, että silläkin on jotain tekemistä eroasian kanssa, ettei Haavisto päässyt paikallisyhdistyksessä riittävän korkeaan asemaan.

Itsenäisyyspuolueella on ollut vastaavia ehdokkaita aikaisemmissakin vaaleissa. Viime eduskuntavaaleissa mm. Martti Pohjolainen, joka kävi näyttävän vaalikampanjan Suomi24:n palstoilla. Kampanjan tavoitteena oli, että perussuomalaiset menettävät ainoan paikkansa Pohjois-Savossa. Kenties osin kampanjan vuoksi paikkamäärä kuitenkin kaksinkertaistui.
Homma is the new black.

JT

Tietääkö kukaan yhtäkään kansanedustajaa, joka olisi päässyt eduskuntaan vastustamalla jonkun oppositiopuolueen politiikkaa? Eiköhän Muutoksessakin tiedetä tämä.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Trendkill

Quote from: Jari Leino on 20.11.2014, 19:49:20
Minun mielestäni Muutoksen tilanne näyttää nyt oikein hyvältä, ja nousukiito on vasta alkamassa.

Onkos tälle jotain lähdettä?

Muutoshan sai kunnallisvaaleissa peräti yhden valtuutetun. Eurovaaleissakin tuli melkein yhtä paljon ääniä kuin SKP:lle.
"Maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty, ja mä oon tämän hetkiseen tilanteeseen varsin tyytyväinen." - Timo Soini, Ykkösaamu 1.3.2014

Jari Leino

Quote from: Trendkill on 21.11.2014, 00:54:43

Lähde: puoluejohtaja Leinon lausunto Hommaforumilla 20.11.2014. ;)

QuoteMuutoshan sai kunnallisvaaleissa peräti yhden valtuutetun. Eurovaaleissakin tuli melkein yhtä paljon ääniä kuin SKP:lle.

Ei kannata verrata kunnallis- tai eurovaaleihin. Molemmat olivat Muutokselle (ja muillekin pienpuolueille) täysin mahdottomia vaaleja ja se oli tiedossa jo etukäteen. Kunnallisvaaleissa pitäisi olla täysi lista ehdokkaita joka kunnassa, koska ihmiset äänestävät tuttujaan. Eurovaaleissa pitäisi olla suuri nimi, jota pidetään varmana läpimenijänä.

Vuoden 2015 eduskuntavaaleihin Muutos lähtee paremmalla ehdokaslistalla kuin koskaan. Kun listalla on kansanedustajaa ja kaupunginvaltuutettua, sillä on huomattavan paljon enemmän uskottavuutta ja näkyvyyttä kuin ennen.

Arvioni nousukiidon alkamisesta perustunee siihen, että minulla on sisäpiirin tietoa tai jonkinlaista hytinää, että ennen vaalipäivää saamme listoille vielä lisääkin noita huippuehdokkaita. ;)

Voin kuitenkin lohduttaa persufaneja sillä, että ainakaan vielä näissä vaaleissa Muutos ei tule saamaan enemmän ääniä kuin perussuomalaiset.

Toistan: PS tulee varmasti voittamaan Muutoksen äänimäärässä vuonna 2015. Siksi perussuomalaisten kannattajien kannattaisikin keskittyä johonkin muuhun kuin Muutoksen vastustamiseen. Yksikään neljästä suuresta puolueesta ei ole ikinä saanut vaalivoittoa vastustamalla eduskunnan pienimmän puolueen politiikkaa.

Pietari

Quote from: Pietari on 20.11.2014, 18:02:26

Ei ole tarvinnut kauheasti kinuta. Muutamia ollaan otettu. Varmasti jatkossakin otetaan sopivia persuista erotettuja listoille.

Ei sieltä minun mielestäni mitään kovin änkyröitä ole tullut. Kelpo ehdokkaita ja aktiiveja minun mielestäni. Muutokseen mahtuu monenlaista miestä, naista ja mielipidettä.

Olisiko vaikka jotakin kuvia siitä miten nämä kelpo ehdokkaat ja aktiivit tekevät vaalityötä?
Siis muutkin kuin Hirvisaari vaimoineen ja avustajineen ja perusmuutoslainen Martti Munne?

Jari Leino

Quote from: Pietari on 22.11.2014, 16:41:10
Olisiko vaikka jotakin kuvia siitä miten nämä kelpo ehdokkaat ja aktiivit tekevät vaalityötä?
Siis muutkin kuin Hirvisaari vaimoineen ja avustajineen ja perusmuutoslainen Martti Munne?

Mikä sinun mielestäsi nyt on ongelma?

Ketjun aloittajan mielestä ongelma oli se, että jos koko elämänsä SMP:n ja PS:n jäsenenä ollut Remes sanoo jotain kriittistä Soinin säätiökähminnästä, niin se on Muutoksen vika. Tai jos aiemmin persujen, keskustan ja nykyään IPU:n jäsen Kai Haavisto sanoo jotain negatiivista persuista, niin se on Muutoksen vika.

Sen jälkeen tavanomaiset tekijät ryntäsivät paikalle julistamaan muutosvihaansa. John on ilmeisesti sairaslomalla kun ei ole vielä näkynyt.

Nyt sinun mielestäsi varsinainen ongelma onkin siinä, että
a) persuista Muutokseen siirtyneet ehdokkaat ja aktiivit eivät tee riittävästi vaalityötä, tai
b) minä en ole postannut riittävästi kuvia muutoslaisista tekemässä vaalityötä, tai
c) Hirvisaari on tehnyt hyvinkin ahkerasti vaalityötä

Mikä näistä nyt on sinun mielestäsi se pääongelma?

Jos se on kohta b) niin voitko täsmentää että pitääkö niissä kuvissa esiintyvien olla nimenomaan persuista erotettuja vai kelpaavatko sinulle kuvat myös sellaisista, jotka ovat eronneet persuista omasta aloitteestaan? Minä en valitettavasti ole ihan tarkkaan selvillä jokaisen muutoslaisen taustoista.

Olisiko sinulla tai jollakulla noihin Muutokseen oikeisiin vaaliteemoihin mitään sanottavaa? Eikö mitään??

Jari Leino

Pietarin pyynnöstä :kuvia:  ;D

Tässä kuvassa perussuomalaisista erotettu Reima Kultalahti tekemässä vaalityötä Rautalammin markkinoilla loppukesästä. Reima erotettiin persuista siksi, että hän laittoon nettiin kuvan, josta profeetta Muhammed suuttui.

Siis kelatkaa, persuista erotetaan ihmisiä tuollaisista syistä.

Jari Leino

Lohjan syysmarkkinoilla muutoslaisia tekemässä vaalityötä:

Kuvassa vasemmalta lähtien: joku irvikissa, kansanedustaja James Hirvisaari (erotetty persuista), Lohjan varavaltuutettu Walo Pakkanen (ex-PS, erosi muistaakseni itse), Vihdin kunnan 2. varavaltuutettu, ympäristölautakunnan jäsen ja katselmusjaoston puheenjohtaja Hannu Tanskanen (ex-PS, erosi itse) ja Petri Rautiainen (ex-PS, erosi itse).

Jari Leino

Kelpaako eurovaalien aikaiset kuvat? En tiedä, miten tarkat kriteerit Pietarilla on.

Joka tapauksessa eurovaalien alla Oulun muutoslaiset pistivät teltan pystyyn vapputorille. Lätyt tekivät hyvin kauppansa, kuten jonosta näkyy.

Kuvassa näkyy vain Junes, mutta teltassa häärivät tyypit ovat kaikki entisiä persuja, jotka erosivat itse.

Oulun vaalipiirissä suurin osa Muutoksen tämän hetkisistä aktiiveista ja ehdokkaista on entisiä persuja, jotka erosivat itse. Nyt jätkät painaa duunia Muutoksen eteen kuin hirvi.

Jari Leino

Pitkän linjan muutoslainen Kimmo Koljonen ja Padasjoen kunnanvaltuutettu Anita Saarinen Lahden torilla tekemässä vaalityötä.

Anita muistaakseni erosi persuista itse paikallisosaston sisäisten riitojen takia. Näinhän on käynyt aika monella paikkakunnalla.

Jari Leino

Oliko Pietarilla vielä jotain tiettyjä kuvatoiveita? Voin koittaa kaivaa.

Pahoittelen, jos annoin väärää tietoa jostain yllä olevasta henkilöstä sen suhteen, että erosiko itse vai erotettiinko persuista ja mistä syystä täsmälleen. Ei voi kaikkea muistaa. Minä en pidä mitään listaa muutoslaisten taustoista.

Ja ennen kaikkea:

Olisiko jollakulla noihin Muutokseen oikeisiin vaaliteemoihin jotain sanottavaa?

Pietari

Hienoa, löytyihän niitä kuvia! Joissain jopa useampi henkilö kerrallaan, joten töitä on todistettavasti tehty.

Saataisiinko muuten jäsen Leinolle oikeudet sensuroida myös Hommaforumia jottei tarvitsisi noin pää punaisena huutaa heti kun joku kysyy jotain hankalaa?  ;)

Jari Leino

Quote from: Pietari on 23.11.2014, 09:29:33
Hienoa, löytyihän niitä kuvia! Joissain jopa useampi henkilö kerrallaan, joten töitä on todistettavasti tehty.

Saataisiinko muuten jäsen Leinolle oikeudet sensuroida myös Hommaforumia jottei tarvitsisi noin pää punaisena huutaa heti kun joku kysyy jotain hankalaa?  ;)

Ahaa, joo, nythän mä vasta hokasin kuka siellä huutelee. No, ilmankos.

Ja arvasin toki, että Pietarin laatuvaatimukset kuvien suhteen on kovat.

Oliko Muutoksen varsinaisiin vaaliteemoihin mitään sanottavaa? Kellään?

Jari Leino

MUUTOS 2011 RP:N OHJELMA EDUSKUNTAVAALEIHIN 2015

Muutoksen perustavoite on suomalaisten etu. Keinot tämän toteuttamiseksi ovat sananvapaus ja suora demokratia eli sitovat kansanäänestykset.

Valta kansalle

1) Sitovat kansanäänestykset otetaan käyttöön. Yli 50 000 kannattajaa saaneiden kansalaisaloitteiden hyväksyminen on siirrettävä eduskunnalta kansalle.

2) Suomalaisen sananvapaus on pyhä ja loukkaamaton. Jotta ongelmat voitaisiin ratkaista, asioista on voitava puhua niiden oikeilla nimillä.

Suomen valtion on oltava suomalaisten edunvalvontaorganisaatio

3) Maahanmuuttopolitiikan on oltava vastuullista ja Suomen omasta edusta lähtevää. Rikollisten maahantulo on estettävä ja täällä vakaviin rikoksiin syyllistyneet karkotettava. Sosiaaliturva on muutettava asumis- ja kansalaisuusperusteiseksi, siis vain Suomessa asuville Suomen kansalaisille.

4) Suomen on aloitettava valmistautuminen euroalueesta eroamiseen ja oman kansallisen valuutan käyttöönottoon.

5) Valtion ja kuntien velkaantuminen on pysäytettävä. Julkisen sektorin menoja on karsittava reilusti. Julkisen sektorin leikkaukset koskettavat kaikkia suomalaisia, mutta niitä ei pidä aloittaa tekevistä käsistä vaan poliittisista palkkioviroista ja suojatyöpaikoista. Puoluetuet ja muut poliittisin perustein maksettavat tuet on karsittava kokonaan pois. Suomalaisten verovarojen jakaminen ulkomaille esimerkiksi pankkitukien muodossa on lopetettava tyystin.

Vapaampi Suomi

6) Byrokratiaa on vähennettävä. Suomalaisilla on oltava vapaus tehdä ja yrittää. Järjetön byrokratia on tällä hetkellä suuri yrittämisen ja työllistämisen este, joka haittaa erityisesti pienyrittäjiä. Turha byrokratia tuntuu myös monen suomalaisen arjessa.

7) Suomen kansalaisten työvoiman on oltava valtion erityisessä suojeluksessa. Julkisen vallan on edistettävä suomalaisten työllisyyttä ja pyrittävä turvaamaan jokaiselle oikeus työhön. Tämän ei kuitenkaan pidä tapahtua tempputyöllistämisen ja julkisen sektorin työpaikkojen lisäämisen kautta, vaan poistamalla työllistämisen esteitä ja alentamalla työllistämisen kustannuksia, jotta yksityiselle puolelle saadaan lisää oikeita työpaikkoja. Työttömiä ei pidä syyllistää siitä, että työpaikkoja ei ole, vaan niitä on pyrittävä luomaan lisää antamalla suomalaisille vapaus tehdä työtä ja yrittää. Kaikki nykyiset rakenteet on voitava kyseenalaistaa luotaessa uutta, yrittäjäystävällisempää Suomea.

Trendkill

Quote from: Jari Leino on 21.11.2014, 21:42:16
Quote from: Obb on 18.11.2014, 14:29:22
Onko tietoa miksei Henry Myllyniemi ole ehdokkaana Varsinais-suomen listoilla?

Minä kysyin jo Myllyniemeltä. Aikoja sitten. :)

Vastaus oli, että hän ei ole ehdolla, koska ei menestynyt jäsenäänestyksessä.

Ei halunnut myöskään lähteä erään toisen puolueen ehdokkaaksi vaan muutti mieluummin Kreikkaan.

On kyllä häpeä sinänsä, että Myllyniemi ei päässyt PS:n ehdokkaaksi.

Muutos kalastelee perussuomalaisten jäseniä ehdokkaiksi. Ystävyys, yhteistyö ja avunanto.
"Maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty, ja mä oon tämän hetkiseen tilanteeseen varsin tyytyväinen." - Timo Soini, Ykkösaamu 1.3.2014

Hämeenlinnan Oraakkeli

Kyllähän toi ohjelma olisi kunnossa, jos vaan sitä uskallettaisiin  ja jaksettaisiin tuoda esiin. Muutos on ollut kaikkiallamuualla paitsi honmmassa tosi näkymätön.

vainukoira

Quote from: Uuno Nuivanen on 22.11.2014, 18:33:28
Kyä mua ihan oikeesti harmittaa, kun Leino ei op persu. Menee nääs hiano äijä ihan hukkaan tua.  :P

Yritä kuvitella, mikä olisi Leinon asema persujen riveissä.

Tällä hetkellä on vaan sellainen ongelma, että persuissa menee moni hyvä mies ja nainen hukkaan, kun siellä häärii Timppa. Jari Leino vaikuttaa sen verran aikaansaavalta kaverilta, että hänet olisi persuissa pelattu jo moneen kertaan jäähylle. Ne joilla on huono muisti, tai jotka eivät ole edes kuulleet, kannattaa pitää mielessä, että Muutos nimenomaan syntyi Soinin Persuissa tekemien edesottamusten vuoksi. Lisäksi Soinin ja hänen laahustajiensa toimenpiteet ovat siitä lähtien jatkuvasti tuoneet lisää porukkaa ja kannatusta Muutoksen riveihin, varsinkin Persuista.

Toivon kaikkea hyvää Muutokselle, Persuille ja Suomelle. Ja tämän vuoksi on hyvä, että on olemassa Muutos, jossa jengi voi tehdä työtä paremman Suomen eteen, ilman pelkoa puheenjohtajan selkäänpuukottamisesta. Lisäksi Muutos luo paineita Persujen johdolle toimia järkevästi, sillä muutoin kannatuksen ja edustajien vuoto Muutokseen vain lisääntyy. Tällä tavoin Muutos toimii Persupoliisina samalla tavoin, kuin Persut toimivat poliisina muille puolueille.

Toivon lisäksi Muutoksen saavan ainakin yhden edustajan läpi vaaleissa jotta puolue pysyy torien lisäksi myös eduskunnassa. Se on jopa mahdollista. On aina hyvä olla muutama kortti taskussa, jos Timppa sössii kaiken.

Eino P. Keravalta

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

J. Lannan haamu

Quote from: Trendkill on 21.11.2014, 00:54:43

Muutoshan sai kunnallisvaaleissa peräti yhden valtuutetun. Eurovaaleissakin tuli melkein yhtä paljon ääniä kuin SKP:lle.

Muutos on täysin eri puolue mitä muutama vuosi sitten! Minä en osaa sanoa yhtään, mikä ratkaiseva muutos oli, ihmettelen sitä itsekin vielä näinäkin päivinä...

Mitä enemmän Persut ryssivät ja eivät saa mitään aikaiseksi, sitä enemmän se sataa Muutoksen laariin. Toistan edelleen, en henk. koht. uskonut Muutokseen juuri lainkaan, vaikka pidin kyllä heidän teemoistaan. Sitten tapahtui jotain, n. vuoden aikana Muutokselta (okei, pakko se on nyt sanoa, eli Leinolta!) on tullut jatkuvasti koboltin kovaa sanomaa. J. Hirvisaari on myös erittäin karismaattinen henkilö ja rehellinen, luottamusta herättävä esiintyjä! Muistakaa se asia, että toistoa, toistoa ja vielä kerran toistoa! Jatkuvasti pitää tapahtua, näkyvyyden saaminen on ensiarvoisen tärkeää.

Persuja on ihan turha kritisoida pelkästään Soinin takia. Soini ei ole ainoa syy persujen aikaansaamattomuuteen, vaan siihen liittyy tusinoita muita syitä...Radikaalit ajat vaativat radikaaleja ratkaisuja ja vastaiskuja, niitä ei persuilta löydy.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Trendkill

Quote from: J. Lanta on 23.11.2014, 18:50:37
Mitä enemmän Persut ryssivät ja eivät saa mitään aikaiseksi, sitä enemmän se sataa Muutoksen laariin.

Mikäli tämä pitäisi paikkansa, niin se olisi pitänyt jo näkyä Muutoksen kannatuksessa. Suurin osa persuja äänestävistä ei tiedä Muutoksesta, ja nekin jotka tietävät eivät ole kiinnostuneita. Ainoita poikkeuksia ovat yksittäiset "väärinymmärretyt" opportunistiset loikkarit kunnallispolitiikan tasolla.

Ei minuakaan sinänsä kiinnosta Muutos, se on minulle todella yhdentekevä asia. En ole koskaan äänestänyt heitä, enkä tule äänestämäänkään. Se mikä minua tässä kuviossa kiinnostaa on ainoastaan se minkä toinkin jo edellisessä viestissäni esille.

Quote from: J. Lanta on 23.11.2014, 18:50:37J. Hirvisaari on myös erittäin karismaattinen henkilö ja rehellinen, luottamusta herättävä esiintyjä!

Rändöm

Kysymys Jari Leinolle: oletteko harkinneet puolueen nimen vaihtamista? Esimerkiksi Muutospuolue kuulostaisi hyvältä ja herättäisi positiivisia mielleyhtymiä, kun taas Muutos2011 kuulostaa väistämättömästi paikalleen jämähtäneeltä ja jotenkin marginaaliselta. En tiedä, miten puolueen nimen rekisteröinti tapahtuu ja miten helppoa nimeä olisi vaihtaa, mutta pitäisin tätä hyvänä muutoksena (pun intended). Puolue on kuitenkin vielä pieni ja nimen varovainen muunnos tuskin aiheuttaisi suurta sekaannusta entisten kannattajien keskuudessa puhumattakaan laajemmasta puolueesta kuulleesta yleisöstä.