News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kaikki parhaat TV-ohjelmat ovat YLEn kanavilla

Started by Impivaaran tiikeri, 09.02.2013, 20:04:47

Previous topic - Next topic

kekkeruusi

Ylen kehujat, tykkäsittekö uusista uutisista? Parasta tykätä, koska niihin on panostettu, rahaa siis.

IS : Totuus Ylen uudistuksesta julki: 600 000€ onkin yli 5 000 000€!
"Eräs kaupallisella tv-kanavalla tekniikan kanssa työskentelevä asiantuntija kuvasi Ylellä olevan ikuinen joulu rahankäytössään." ;D

- Nelonen ja Maikkari uudistavat ilmeitään samaan tahtiin kuin mekin. Olen itse ollut töissä yksityisissä mediayhtiöissä, ja oma käsitykseni on, että Ylellä on tiukempi rahankäyttökulttuuri. On täysin talon ulkopuolista legendaa, että Ylellä käytettäisiin rahaa holtittomasti tai laiskoteltaisiin." -Ylen uutistoiminnasta vastaava johtaja
Atte Jääskeläinen.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288539596737.html?pos=ok-nln

vilach

^ Tietysti ylen budjetti on liian suuri. Sen tuottamat ohjelmat ovat todella huonoja hintaan nähden. Se kertoo hyvin huonosta tehokkuudesta ja siitä, että siellä palkat ovat liian suuria työn vaikeusasteen suhteutettuna.

Sen lisäksi jonkin verran liikaa viihdettä, esim. urheilua ja paljon mokutusta. Ylen budjetti pitää supistaa noin 300 miljoonaan puolesta miljardista.

david hasselhoff

Mainoskanavien kohderyhmä on ne joille kannattaa etupäässä mainostaa, eli nuoret kaupunkilaisnaiset ja sisältökin sen mukainen.

kekkeruusi

Quote from: vilach on 12.02.2013, 14:36:19
^ Tietysti ylen budjetti on liian suuri. Sen tuottamat ohjelmat ovat todella huonoja hintaan nähden. Se kertoo hyvin huonosta tehokkuudesta ja siitä, että siellä palkat ovat liian suuria työn vaikeusasteen suhteutettuna.

Sen lisäksi jonkin verran liikaa viihdettä, esim. urheilua ja paljon mokutusta. Ylen budjetti pitää supistaa noin 300 miljoonaan puolesta miljardista.
Mainoskanavat pärjäilevät muutamilla kymmenillä miljoonilla, Ylellekin riittäisi ihan hyvin se alle sata. Silloin ei tehtäisi mitään viiden miljoonan ulkoasuremontteja veronmaksajien rahoilla.

PaulR

Muorikin soittaa muistutuksen, että Poirotti alkaa sunnuntaisin. Muumi noi on kaikki hyllyssä. Yleä mihinkään tarvita.

vilach

Quote from: kekkeruusi on 12.02.2013, 15:12:14Mainoskanavat pärjäilevät muutamilla kymmenillä miljoonilla, Ylellekin riittäisi ihan hyvin se alle sata.
Alle sata liian vähän. Silloin loppuvat tiedeohjelmat ja alkaa vain halpaa viihdettä, kuten mainosrahoitteisilla kanavilla. Kohtuuhintainen ja laadukas maksutv ei synny markkinaehtoisesti, koska ihmisiä yksinkertaisesti ei kiinnosta telkkarin katsominen.

IMMane

Quote from: david hasselhoff on 12.02.2013, 15:04:02
Mainoskanavien kohderyhmä on ne joille kannattaa etupäässä mainostaa, eli nuoret kaupunkilaisnaiset ja sisältökin sen mukainen.

Mainokset toimii niin vanhalle metsäpeikolle kuin nuorelle kaupunkilaisnaisellekkin. Hyvin pieni osa ihmisistä voi sanoa että mainonta ei vaikuta ostopäätöksiin/käyttäytymiseen. Yleä katsomalla välttyy monilta heräteostoksilta koska ei tiedä kyseisten tuotteiden olemassaolosta. Tiedä sitten onko se hyvä asia.

kekkeruusi

Quote from: vilach on 12.02.2013, 16:51:17
Quote from: kekkeruusi on 12.02.2013, 15:12:14Mainoskanavat pärjäilevät muutamilla kymmenillä miljoonilla, Ylellekin riittäisi ihan hyvin se alle sata.
Alle sata liian vähän. Silloin loppuvat tiedeohjelmat ja alkaa vain halpaa viihdettä, kuten mainosrahoitteisilla kanavilla. Kohtuuhintainen ja laadukas maksutv ei synny markkinaehtoisesti, koska ihmisiä yksinkertaisesti ei kiinnosta telkkarin katsominen.
Sadalla miljoonalla saa aivan riittävästi tiedeohjelmia. Ne Ylen todelliset rahareiät on aivan muualla.

Oami

Quote from: vilach on 12.02.2013, 14:04:46
Quote from: Oami on 10.02.2013, 07:43:30Mutta sinänsä toki mielenkiintoinen vertaus, ottaen huomioon että autoa/ muuta moottoriajoneuvoa omistamattomat/ käyttämättömät henkilöt eivät maksa autoveroa, autoveron arvonlisäveroa, ajoneuvoveroa, polttoaineveroa, polttoaineveron arvonlisäveroa
Väärin. Arvonlisäveroa he maksavat samalla tavalla, koska samalla rahalla he ostavat jonkun toisen arvonlisäverollisen tuotteen.

Eivät he maksa arvonlisäveroa polttoaineverosta.

Polttoainevero ei ole mikään tuote, mutta kyllä siitä silti pitää arvonlisävero maksaa.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Impivaaranilves

Quote from: kekkeruusi on 12.02.2013, 17:48:53
Sadalla miljoonalla saa aivan riittävästi tiedeohjelmia. Ne Ylen todelliset rahareiät on aivan muualla.
Netistä löytyvät, ei tarvita Yleä niitä varten.
Ihan turha on kokonaisuudessaan.

Goman

Quote from: kekkeruusi on 10.02.2013, 20:45:59
Eli on täyttä huuhaata edes olettaa, että mainostaminen jotenkin nostaisi hintoja tai koituisi sen enempää kuluttajien maksettavaksi kuin muutkaan tuotteen tai palvelun tuottajan kulut.

Hmmmm.  Oy Veikkaus Ab näkyy myöskin olevan ahkera mainostaja kaupallisessa mediassa.
Mahtavatkohan Oy Veikkaus Ab:n mainoslaskun maksajat löytyä niiden joukosta jotka lottoavat, vai niiden joukosta  jotka eivät lottoa?

Fjödörör Räkinen

Täytyy myöntää, että uutiset Ylen irtisanomisista hirvittävät. Pelottaa, että se on lopun alkua. Yle on kuitenkin maamme vahvin suomalaista kulttuuria ylläpitävä voima. Jos Yle nuutuu, niin sen jälkeen jäljelle ei jää enää toimijaa, josta kuuluisi moninaisen suomalaisuuden ääni. Kaupallisilla kanavilla ei paljon suomalaisuutta ole. Yle on ainoa toimija, joka tuottaa yhtään aktiivisemmin suomalaiseen kulttuuriin ja kieleen liittyviä ohjelmia. Etenkin radion puolella on paljon mielenkiintoista tavaraa.


nollatoleranssi

Quote from: Fjödörör Räkinen on 13.11.2014, 13:13:23
Täytyy myöntää, että uutiset Ylen irtisanomisista hirvittävät. Pelottaa, että se on lopun alkua. Yle on kuitenkin maamme vahvin suomalaista kulttuuria ylläpitävä voima. Jos Yle nuutuu, niin sen jälkeen jäljelle ei jää enää toimijaa, josta kuuluisi moninaisen suomalaisuuden ääni. Kaupallisilla kanavilla ei paljon suomalaisuutta ole. Yle on ainoa toimija, joka tuottaa yhtään aktiivisemmin suomalaiseen kulttuuriin ja kieleen liittyviä ohjelmia. Etenkin radion puolella on paljon mielenkiintoista tavaraa.

Kaupalliset kanavat mm. Nelonen ovat luoneet eri formaattiohjelmista suomalaisversioita ja hyvin ovat nuo ohjelmat pärjänneet. Siitäkin huolimatta, vaikka Nelonenkin aloitti toimintansa täysin tyhjästä (tietenkin jättiyhtiö Sanoma taustalla), mutta kuitenkin.

YLE ostaa paljon ohjelmia ulkomaalaisilta toimijoilta ja esittelee ne omina tuotoksinaan esim. eri dokumentit ja luonto-ohjelmat.

Tietenkin on YLE:llä paljon omaakin tuotantoa ja eniten kokemusta radiosta. Sillä puolella YLE pärjääkin hyvin, koska kilpailijoitakaan ei ole tarjolla. Samoin asiaohjelmissa, jonka kalleuden vuoksi eivät ole kaupalliset kanavat lähteneet niitä oikein tekemäänkään.

Mutta mitäs jos tuota rahaa kilpailutettaisiin enemmän ja YLE ei automaattisesti saisi jättisuurta könttäsummaa tehdäkseen mitä lystää? Jos rahoista vaikkapa 10 miljoonaa euroa jaettaisiin asiaohjelmien tekemiseen kaikkien kanavien kesken ja toinen 10 miljoonaa euroa dokumenttien ostamiseen ja 30 miljoonaa euroa suomalaisen tuotannon tukemiseen jne.

Silloin ei yksi YLE omisi kaikkea tuotantoa itselleen, koska löytyisi muitakin kilpailijoita.

Mielestäni parin viime vuoden aikana YLE on muuttunut entistä enemmän propagandakanavaksi, jossä näytetään ohjelmia sen mukaan mitä propagandaa milloinkin tarvitaan.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/