News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-07-12 HS: Unelma uudesta elämästä ('Adar' Irakista)

Started by Paholaisen asianajaja, 12.07.2009, 10:59:17

Previous topic - Next topic

P

Quote from: Miniluv on 13.07.2009, 14:34:24
QuoteMeneehän ne kommentit Pravdastakin läpi kun kirjoittaa oikein

Johtuu siitä, että ne ei tajua tuota satiiriksi. Ei tuo eroa yhtään standardimokutuksesta.

Eli jos tylysti sanoisi, niin mokutit juuri jonkun kukkahatun puolesta. Kannattiko?

;)

Loppupeleissä kannattaa. Tuo idioottimainen jalat irti maasta -mokutus sataa lopulta suoraan nuivien laareihin.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Muuttohaukka

Quote from: M.E on 12.07.2009, 12:56:10
Sniif. Turvapaikka myönnetty.
Tähän sopisi hyvin Karin piirros sniiffittelevätä viranomaisesta. Miten Kari osasikin ennakoida kaikki niin hyvin!

mekkuli

Quote from: Miniluv on 13.07.2009, 14:34:24
Eli jos tylysti sanoisi, niin mokutit juuri jonkun kukkahatun puolesta. Kannattiko?

Kannatti ehdottomasti; nyt tiedän että mikään minkä minä pystyn keksimään ei ole niin paksua etteikö se sointuisi hienosti nykyiseen viralliseen "hoidetaan koko maailman asiat kuntoon" -ideologiaan.

Tie apurahatutkijaksi on siis selvä, ainoana kriteerinä lienee se, että pystyy tekemään tuon tipahtelematta naurusta ihan kokonaan.

Roope

Quote from: peräkylän Antti on 12.07.2009, 16:07:29
Adar ei tule saamaan Suomesta turvapaikkaa, ei vaikka hänet tapettaisiin heti palautuksen jälkeen. Hänet palautetaan Ruotsiin ja Ruotsi lähettää hänet takaisin Irakiin.
Kun "Adar" valehtelemalla itse mokasi tilaisuutensa todistaa olevansa henkilökohtaisesti vainottu, niin näin se menee. Turvapaikkajärjestelmä ei ole täydellinen, vaan se on kompromissi, jonka kanssa on elettävä.

En oikein usko, että "Adar" tunnistettaisiin ja tapettaisiin Irakissa heti palautuksen jälkeen, jos hän ei ole itse mitään tehnyt. Hän voi muuttaa rauhallisemmalle alueelle. Tuolla matkaan kulutetulla kymppitonnilla "köyhän perheen poika" olisi elänyt turvassa hänen isän tunteneilta lähempänä kotikaupunkia. Tarina ei kerro, miksi hän valitsi toisin.

Ruotsin valtio kun on kollektiivisesti todennut Irakin turvalliseksi maaksi ja on näin lakannut käsittelemästä Irakilaisten turvapaikkahakemuksia.
Tämä olisi täysin uusi tieto. Tarkoitat varmaankin, että nyt irakilaisten hakemukset käsitellään yksilöllisesti, eivätkä he enää saa automaattisesti oleskelulupaa lähtömaan perusteella. Seurauksena luonnollisesti useimpien hakemusten hylkääminen ja tulijamäärän romahtaminen.

Itse en kyllä turvallisin mielin voisi kuvitella Irakiin matkustavani.
Sinun tilanteesi olisi eri kuin paikallisen. Länsimaista tulevat ovat siellä automaattisesti kohteita. Irakilaiset käyvät Bagdadissa esim. Ruotsista perhelomilla, joten koko maa ei tunnu olevan enää kovin vaarallinen.

Esimerkki:
Paikallisen asukkaan todennäköisyys menettää henkensä Afganistanin väkivaltaisuuksissa (n. 1920/n. 30 milj.) on melko tarkkaan yhtä suuri kuin riski kuolla Suomessa liikenneonnettomuudessa (344/5,3 milj.). Silti Afganistanista tulevat saavat Suomesta aina oleskeluluvan maan turvallisuustilanteen perusteella. Tuntuu järjettömältä.

Itse olisin vastaavassa tilanteessa valehdellut täysillä. Oma henkikulta on sen verran arvokas, etten olisi vaarantanut elämääni sillä, ettei totuuden mukainen kertomukseni olisi ollut Ruotsin viranomaisten mielestä riittävä.
En oikein ymmärrä miksi "Adar" valehteli. Jos hän olisi kertonut totta, niin hänen tarinansa olisi voitu tarkistaa ja hän olisi luultavasti saanut oleskeluluvan vainon perusteella jo Ruotsista. Tämä on ollut hänelle jo etukäteen selvää toisten irakilaisten kertomuksista.

Tuosta työpaikan hankinnasta: Kuvitteletteko tosiaan, että joku olisi valmis Suomessa palkkaamaan Adarin töihin? Tämäkin foorumin mielipiteen muokkaus vaikuttaa siihen, että ulkomaalaistaustaisen on koko ajan vaikeampi saada töitä.
Lukemani perusteella en palkkaisi "Adaria" töihin, mutta hänellä on luultavasti työnantajalle taas eri kertomus kerrottavana.

Enpä ole havainnut foorumilla mielipiteenmuokkausta. Erilaisia näkökantoja esitetään ja jotkut niistä ovat uskottavampia kuin toiset. Pari Hesarin artikkelia vaikuttaa ihmisten asenteisiin enemmän kuin kaikki tällä foorumilla julkaistu yhteensä.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Futuristi

Quote from: urogallus on 13.07.2009, 00:16:10
Olen myös ollut ymmärtävinäni, että kurdit ovat paljon nurkkakuntaisempaa ja klaanikeskeisempää populaa kuin arabit.

Se on jo ihan helvetin paljon sanottu. Kai se on sikäli uskottava väite, että kurdit ovat vuoristolaisia. Maailman hankalimmat ja inhottavimmat ihmiset asuvat esiteollistuneilta alueilta nimenomaan vuoristoisissa kahdesta syystä: 1) vuoristolaiset ovat usein paimentolaisia, joiden omaisuus on helposti varastettavassa muodossa, mistä syystä näiden on aivan erityisen suuri pakko ylläpitää kunniakulttuuria ja kaikkea siihen liittyvää katu-uskottavuutta, ja 2) vuoristoissa eletään muista eristyksissä sisäsiittoisissa pikku laaksoissa, joissa puhutaan eri kieliä ja on ammoisista ajoista vihattu kaikkia naapurilaaksolaisia. Esimerkkejä: kurdit, Vietnamin Hmong-kansa, baskit, viikingit, balkanilaiset, juudealaiset, kaukasuslaiset, afganistanin kansat ja tiibetiläiset ennen buddhalaisuutta (jostain kumman syystä buddhalaisuus onnistui rauhoittamaan heidät). Paimentolaisuus muokkaa ihmisistä aggressiivisia kunnianpuolustajia tietenkin myös tasangoilla. Paimentolais-arabien myrkyllinen kunniakulttuuri on tunnettu ja siinä muinaiset mongolit olivat, jos eivät kuumaverisiä, niin erittäin kylmäverisiä massamurhaajia.

reino

Quote"Olen yllättynyt siitä, että Ruotsissa ja Suomessa minulta on kysytty koko ajan, miten olen tullut tänne, eikä sitä, miksi olen tullut tänne."

Minä en ole oikeastaan kiinnostunut siitä, miten Adar on tullut tänne, enkä siitä, miksi Adar on tullut tänne.

Minä olen kiinnostunut siitä, miten ja milloin Adar saadaan täältä pois.

Vielä kiinnostuneempi olen siitä, mitä virkamiehet ja poliitikot aikovat tehdä sen estämiseksi, että Adarin 500 miljoonaa kaveria pyrkivät myös Suomeen, koska täällä voi diskoilla ja polttaa tupakkaa toisten rahoilla.

Runner

''Haluan mahdollisimman kauas uskonnosta ja muslimeista.''
Jos tämän kaltaisia ihmisiä assimiloisi käännyttämällä kristinuskoon ja siitä länsimaalaisuuteen... Toimiikohan paremmin kuin nykyinen menetelmä? Vaikkei olisi uskonnollinen muslimi ja islamin vastainenkin, niin tavat saattavat silti vaikuttaa..

Phantasticum

Onkohan tämä 'Adar' se tyyppi, joka jossain Itä-Suomessa osallistui lukiolaisille ja turvapaikkaturisteille (anteeksi) järjestettyyn diskoon. Tyypistä oli joku lukiolaistypy kirjoittanut lehtijutun. Jutussa haastateltava kertoo asuneensa Ruotsissa ja haikailee henkilöllisyystodistusta. Ruotsiin ei kuulemma voi palata, koska sieltä palautetaan Irakiin.

Muistan tämän jutun suhteellisen hyvin, koska lähetin sen Yhdysvaltoihin esimerkkinä tämänhetkisestä suomalaisesta turvapaikkapolitiikasta. Juttu löytyi skannattuna Antti M:n Picasa-arkistosta. Kun kävin noin kuukausi sitten etsimässä juttua uudestaan, arkistoon ei enää päässyt ilman salasanoja tai tunnuksia. Joku pääsyn omaava voisi käydä tarkistamassa, sopiiko 'Adar' tuntomerkkeihin.

Roope

Parikkalan-Rautjärven Sanomat: Uusia tuttavuuksia jammaillen / "Erilaisuus on rikkautta"

http://hommaforum.org/index.php/topic,7166.0.html

Ei näy ei.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Vera

Quote from: Runner on 14.07.2009, 19:28:25
''Haluan mahdollisimman kauas uskonnosta ja muslimeista.''
Jos tämän kaltaisia ihmisiä assimiloisi käännyttämällä kristinuskoon ja siitä länsimaalaisuuteen... Toimiikohan paremmin kuin nykyinen menetelmä? Vaikkei olisi uskonnollinen muslimi ja islamin vastainenkin, niin tavat saattavat silti vaikuttaa..

En usko että ne tavat enää tässä vaiheessa symbolisella käännyttämisellä mihinkään muutu: ne muuttuu vain jos ihminen joko kokee uusia tapoja paremmiksi tai kokee tarpeeksi ympäristön painetta.

''Haluan mahdollisimman kauas uskonnosta ja muslimeista'' toki kuulostaa paljon lupaavammalta kuin "allahu akbar, vääräuskoiset, kohta pakotetaan teidätkin islamiin", mutta puhe on halpaa. Jos se haluaa myötätuntoa sen perusteella, että se olisi helposti assimiloitavissa, haluaisin tietää seuraavat asiat:

- onko Adar syyllistynyt rikoksiin (siis muihinkin kuin viranomaisille valehteluun),
- onko hän löytänyt töitä, ja jos ei, niin kuinka hyvin se on etsinyt sitä,
- kuinka paljon suomea ja ruotsia se osaa tässä vaiheessa.

Oletan tosin ettei se ainakaan ole jäänyt kiinni rikoksista, muuten lehti olisi valinnut jonkun toisen tyypin.

PYO

Matematiikkaa 700 lapsipakolaista, 10 000 euroa/pakolainen salakuljettajille = 7 miljonaa euroa rikolliseen toimintaan. Tulisiko tällaista oikeasti palkita? Kotimaassa on kurjaa ja alaikäinen myy talonsa, autonsa, kamelinsa ja vaimonsa. Sitten hän käyttää kaikki nuo rahat matkustamiseen ja olettaa, että rikas pohjoismaa ilomielin kustantaa hänelle talon, auton, kamelin ja vaimon. Sitten itketään, kun velkaantunut pohjoismaa ei haluakaan tehdä tätä.

Kaipa tänne pitäisi vaan ihan rohkeasti ottaa jokainen maahan haluava, eikä välittää ollenkaan siitä, mitä se tekisi yhteiskunnalle. Kyllähän lähimmäistä pitää auttaa, kuten tuolla HS-keskustelussakin todetaan.
Rakentavat ehdotukset 1,2,3,4

ttw

En ketjusta löytänyt tätä vielä. Lyökää halolla päähän jos vanha.

Nyyh

Toimituksemme sai harvinaisen haastattelun irakilaiselta turvapaikanhakijalta. Ehtona oli haastattelun anonyymiys, koska Edarin (nimi muutettu) turvapaikkapäätöksen käsittely on kesken ja pelkona on, että haastattelu saattaa vaikuttaa asian käsittelyyn.

* Edar, miten saavuit Suomeen?
    * No, Kreikkaan saavuin uimalla Moskovasta. Sitten siirryin gerbiilien vetämään kurpitsaan, jossa kyhjötin monta kuukautta. Nyyh. Välillä minut pahoinpideltiin ja ryöstettiin. Tukholmaan päästyämme minut laitettiin laivalla Suomeen, jonka maine vetovoimaisena maana on kasvanut hurjasti. Turussa viranomaiset eivät uskoneet, että gerbiilit voisivat kurpitsaa vetää. Onneksi Pakolaisneuvonnan Sari Sirva antoi neuvon, että minun kannattaa sanoa vesimyyrien vetäneen kurpitsaa.
    * Miten aiot elättää itsesi Suomessa?
    * Olen kuullut, että täällä saa discorahaa. Olen alkuun discoissa ja yritän unohtaa traumaattiset kokemukseni. Sodan keskeltä ei ole helppo tulla, nyyh, ja aloittaa uutta elämää ilman discokierrosta.
    * Minkä ikäinen olet?
    * Olen 17-vuotias nyt, eli alaikäinen. Kunhan saan Suomen kansalaisuuden voin tarkistaa ikääni niin, että pääsen suoraan eläkkeelle. Teillähän on Suomessa hyvä discorahajärjestelmä myös eläkeläisille.
    * Miksi tulit Suomeen?
    * Koko perheeni murhattiin, raiskattiin, jauhettiin lihamyllyssä ja huuhdottiin viemäriin. Minä onneksi pääsin pakoon.
    * Mitä aiot ensimmäiseksi uussuomalaisena tehdä?
    * Opiskella kielen ja tietysti anoa perheenyhdistämistä. Minulla on kuitenkin vanhemmat, yksitoista sisarta, isovanhemmat ja muu perhe, yhteensä ydinperheeseen 78 kuuluvaa ihmistä vielä Irakissa. He eivät tule toimeen ilman minua ja kaipaan heitä, nyyh.

Haastattelun lopuksi nyyhkimme yhdessä. Se oli liikuttava hetki.

Nyyh.

http://octavius1.wordpress.com/2009/07/12/nyyh/
Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

Ammadeus

Quote from: ttw on 15.07.2009, 13:20:12

Nyyh

Toimituksemme sai harvinaisen haastattelun irakilaiselta turvapaikanhakijalta. Ehtona oli haastattelun anonyymiys, koska Edarin (nimi muutettu) turvapaikkapäätöksen käsittely on kesken ja pelkona on, että haastattelu saattaa vaikuttaa asian käsittelyyn.

* No, Kreikkaan saavuin uimalla Moskovasta. Sitten siirryin gerbiilien vetämään kurpitsaan, jossa kyhjötin monta kuukautta. Nyyh. Välillä minut pahoinpideltiin ja ryöstettiin. Tukholmaan päästyämme minut laitettiin laivalla Suomeen, jonka maine vetovoimaisena maana on kasvanut hurjasti. Turussa viranomaiset eivät uskoneet, että gerbiilit voisivat kurpitsaa vetää. Onneksi Pakolaisneuvonnan Sari Sirva antoi neuvon, että minun kannattaa sanoa vesimyyrien vetäneen kurpitsaa.
    * Olen kuullut, että täällä saa discorahaa. Olen alkuun discoissa ja yritän unohtaa traumaattiset kokemukseni. Sodan keskeltä ei ole helppo tulla, nyyh, ja aloittaa uutta elämää ilman discokierrosta.
    * Minkä ikäinen olet?
    * Olen 17-vuotias nyt, eli alaikäinen. Kunhan saan Suomen kansalaisuuden voin tarkistaa ikääni niin, että pääsen suoraan eläkkeelle. Teillähän on Suomessa hyvä discorahajärjestelmä myös eläkeläisille.
    * Miksi tulit Suomeen?
    * Koko perheeni murhattiin, raiskattiin, jauhettiin lihamyllyssä ja huuhdottiin viemäriin. Minä onneksi pääsin pakoon.
    * Opiskella kielen ja tietysti anoa perheenyhdistämistä. Minulla on kuitenkin vanhemmat, yksitoista sisarta, isovanhemmat ja muu perhe, yhteensä ydinperheeseen 78 kuuluvaa ihmistä vielä Irakissa. He eivät tule toimeen ilman minua ja kaipaan heitä, nyyh.

Nyyh.

Kauhuisaa saagaa,en kestä,tää on tässä,hyvästi.

Parsifal

Quote from: Kami on 12.07.2009, 11:38:34
Quote"Haluan mahdollisimman kauas uskonnosta ja muslimeista."

Kukapa ei.

Kertoo myös siitä, millä mallilla asiat ovat Ruotsissa.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

ajuha

Quote from: Ammadeus on 15.07.2009, 22:16:39
Quote from: ttw on 15.07.2009, 13:20:12

Nyyh

* Minkä ikäinen olet?
    * Miksi tulit Suomeen?

Nyyh.

Kauhuisaa saagaa,en kestä,tää on tässä,hyvästi.
edellinen oli nykäsen vasemmasta hihasta tuupattua, mutta kirjoituksena erinomainen, sekä aika lähellä näiden suomeen tulioiden bluesia. sääliä saa kerjäämättäkin, kun on säälittävä pakolaispolo.