News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Maahanmuuttajasta kuljettajaksi - kuljetusalan koulutus maahanmuuttajille

Started by Iloveallpeople, 10.11.2014, 19:47:32

Previous topic - Next topic

J.M

Quote from: Tabula Rasa on 11.11.2014, 17:27:12
Luulisin että järjestyksenvalvojaan nähden asiakkaat ovat helpompia. Sitä riittävästi tullut tehtyä. Pikkuhiljaa raamit sitä mallia ettei muista kuin bodareista(jotkut iplajininjat jotka eivät riehu) ole aseettomana vaaraa. Ryhmät toki erikseen. Se sitten että tuossa voitaisiin kuljettajalle antaa pleksiyksiö+kulkuportit oviin. Se vain tahtokysymys.

Ihanan savolainen vastaus siihen nähden, mitä kysyin. Pointsit siitä  ;)

Mutta joo. Niin vähän epäilinkin, että ei ole kokemusta ko. työstä. Minä olen kokeillut monenlaista työtä, ja tällä hetkellä ajan työkseni linjuria, eikä se työ kokonaisuudessaan ole helpoimmasta päästä. En ole kokeillut järkkärinä oloa, joten en ota sen homman vaikeuteen kantaa.

Quote from: Kari Kinnunen on 11.11.2014, 21:02:14
Tämä on hyvä kysymys.

Täytyy myöntää, etten itse ehkä antaisi FH:n avaimia aivan heti somalipojalle.
Tosin minähän olenkin rasisti. Toisaalta FH maksaa toistasataatuhatta, perävaunu noi seiskyttonnii, eikä kuormakaan ilmainen. Myöhästymissanktiokin kymppitonneja...

Tietysti jos vaikka pakolaisapu takaa riskit niin voisin kokeilla... Toisaalta kun vaikea saada rahteja jos saa huonon maineen. Vaikea yhtälö.


Mahtaapi olla lämpimässä maassa ikänsä olleelta kaverilta luontevaa kunnon vesijäätikkökelillä taiteilla puolikkaalla tai täysperällä. Meillä pohjoisen olosuhteet ymmärtävillä on niillä keleillä kylmä rinki pyllyssä, mutta niillä monillakaan ei saata olla aavistustakaan mistään, ennen kuin on koko reteli jontkassa kyljellään.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

koli

Quote from: Jari Leino on 11.11.2014, 21:20:30
Ihan sivuhuomautuksena, että näissä vedätyksissä ja mokutuksissa on äärimmäisen usein takana ärkoopeeläiset tahot, kuten tässä tapauksessa ruotsinkieliset kunnat:

Axxell on Suomessa toimiva ruotsinkielinen ammatillinen ja yleissivistävä oppilaitos. Se toimii yhdeksällä paikkakunnalla, ja sillä on yhteensä noin 3 700 opiskelijaa.[1] Axxell perustettiin vuonna 2008 yhdistämällä seitsemän aiemmin itsenäistä ammattioppilaitosta ja kansankorkeakoulua, ja sittemmin siihen on liittynyt kaksi muuta oppilaitosta.

QuoteYhtiön suurimpina osakkeenomistajina on kaksi merkittävää ruotsinkielistä rahastoa: Svenska folkskolans vänner r.f. ja Svenska småbruk och egna hem Ab. Näiden lisäksi myös Raaseporin kaupunki on osakkaana ylläpitäjäyhtiössä.
http://www.axxell.fi/fi/om-axxell
Mörökölli

KöpiKoppi

Valtioyhtiöt Finnair ja VR eivät ole ainakaan vielä enempi  kuulutelleet vastaavista kuljettajakursseista. Finnairilla varmasti kävis matkustajakato, jos asia julkistettaisiin, senverran erään syyskuun tapahtuman Manhattanilla ovat vielä ihmisten mielissä.

Meillä täällä pohjoisessa ei enää onnikalla kuljeteta muita kuin koululaisia. Se vähän rajaa näiden koulukuskien rekrytointia, kun heillä pitää olla puhtaat rikosrekisterit.

Ernst

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Alapo

Quote from: J.M on 11.11.2014, 11:33:33
Quote from: Tabula Rasa on 10.11.2014, 19:51:02
Ja helppoon suorittavaan työhön olisi puoli miljoonaa tulijaa.

En ala tästä vänkäämään sen enemmälti, mutta kysyn vain, kuinka kauan olet toiminut linja-autonkuljettajana, kun pidät sitä työtä niin helppona?

Helppo työ bussikuskin homma loppujen lopuksi, ainakin tämmöisen hsl-alueen karjavankkurin kuskin homma. Kunhan reitit oppii, niin ei työ ole kauhean vaativaa, vaan lähinnä tylsää. Pitää sen verta olla kuupassa että vähän tajuaa miten liikenteessä toimitaan. Rahastuslaite on aika yksinkertainen ja tilityskone kertoo paljon rahhaa pitää antaa sinne. Rahastuslaite piippaakin kun pitäis lähteä linjalle. Pysähtyy kun joku kättä nostaa ja pysähtyy kun kello kilahtaa.

Itse kuitenkin nyt jokusen vuoden ajanut ja voi todeta että alalla on kyllä sellaisia jotka ei hirveän monimutkaisessa työssä välttämättä pärjäisi. Ihan kantiksia siis. Meillä ei ole hirveän moniväristä porukkaa...

Muoks.. Oikeastaan ainoat "haastellisemmat" kuljettajan työt on pikavuoro/expresbuss ja tilausajot, pikavuoroissa on paljon erilaisia lippuja, ladataan matkahuollon matkakortteja jolloin tollompi voi tehdä isonkin laskun matkustajalle, rahdit pitää osata tehdä oikein kun niitä pitää purkaa eri paikkakunnilla. Ja siellä ollaan yksin. Ja perille pitää päästä. Ei voi ajella vaan ja olla välittämättä varoitusvaloista, kun jos hyytyy niin sielläpä sitten olet, kaupungissa jossa iloiset tummat miehet ajelee ja jos ne eksyy tai linjuri hajoaa, niin tulee toinen korvaamaan sen.

J.M

Quote from: Alapo on 12.11.2014, 05:12:59
Helppo työ bussikuskin homma loppujen lopuksi, ainakin tämmöisen hsl-alueen karjavankkurin kuskin homma. Kunhan reitit oppii, niin ei työ ole kauhean vaativaa, vaan lähinnä tylsää. Pitää sen verta olla kuupassa että vähän tajuaa miten liikenteessä toimitaan. Rahastuslaite on aika yksinkertainen ja tilityskone kertoo paljon rahhaa pitää antaa sinne. Rahastuslaite piippaakin kun pitäis lähteä linjalle. Pysähtyy kun joku kättä nostaa ja pysähtyy kun kello kilahtaa.

Jos ajelee lähinnä paikallista, niin ei ole hirveän hankalaa, varsinkaan tasataksa-alueella.

Teillä on hienommat koneet kuin meillä, jos ne kerran kertoo teille lähtöajatkin. Meijän konneet on mykkiä ;D

Quote from: Alapo on 12.11.2014, 05:12:59
Muoks.. Oikeastaan ainoat "haastellisemmat" kuljettajan työt on pikavuoro/expresbuss ja tilausajot, pikavuoroissa on paljon erilaisia lippuja, ladataan matkahuollon matkakortteja jolloin tollompi voi tehdä isonkin laskun matkustajalle, rahdit pitää osata tehdä oikein kun niitä pitää purkaa eri paikkakunnilla. Ja siellä ollaan yksin. Ja perille pitää päästä. Ei voi ajella vaan ja olla välittämättä varoitusvaloista, kun jos hyytyy niin sielläpä sitten olet, kaupungissa jossa iloiset tummat miehet ajelee ja jos ne eksyy tai linjuri hajoaa, niin tulee toinen korvaamaan sen.

Mutta tähän olinkin juuri tulossa seuraavaksi. Meijän virmassa on tarjolla paikallisliikenteen lisäksi vakio- ja pikavuorot, tilausajot ja lisäksi vielä palveluliikenne. Ei olekaan enää niin helppoa. Kaikkia noita saa tehdä, toisia enemmän ja toisia vähemmän. Ja eri kaupungeissa. Eli saattaa olla eri lippujutut yms.

Enkä siis tarkoita, että pitäisin tätä työtä mitenkään huippuvaikeana, mutta kuitenkin eri luokkaa kuin jokin sarjatuotantotyö, jossa suoritetaan yksinkertainen työvaihe uudestaan ja uudestaan ja uudestaan...

Ja pidetäänhän Alapo mielessä se, että meidän lastimme ei ole vain arvokas tai huippukallis. Meidän lastimme on KORVAAMATON.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Alapo

Quote from: J.M on 12.11.2014, 23:01:32

Jos ajelee lähinnä paikallista, niin ei ole hirveän hankalaa, varsinkaan tasataksa-alueella.

Teillä on hienommat koneet kuin meillä, jos ne kerran kertoo teille lähtöajatkin. Meijän konneet on mykkiä ;D

Pysäkkipohjaisen pusatecin saa kertomaan lähtöajat piippaamalla, muutenhan se aika mykkä kone on, jos ei joku soita. Sittenkin saattaa aika mykkä olla. Sellaisella eräskin lippu myyty, ennenkuin siirryttiin uuteen ja uljaaseen aikakauteen tasataksoineen.