News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Vihreiden yllätysehdokas Anni Sinnemäki pääsi Helsingin kakkospomoksi

Started by B52, 07.11.2014, 02:12:53

Previous topic - Next topic

B52

http://www.hs.fi/kaupunki/a1415252899517

Kansanedustaja ja kaupunginvaltuutettu Anni Sinnemäki (vihr) pyrkii Helsingin kaupunkisuunnittelusta vastaavaksi apulaiskaupunginjohtajaksi.

"Useat ihmiset pyysivät minua hakemaan tehtävään. Tein lopullisen päätöksen asiasta viime viikonloppuna", Sinnemäki sanoi torstaina HS:lle.

...

"On selvää, että tähän tehtävään liittyy asioita, joista minulla on paljon oppimista. Toisaalta olen ollut kymmenen vuotta aktiivinen valtuutettu, joten eivät ne ole minulle tuntemattomia", hän sanoi.

"Johtamisen kannalta voi olla myös hyvä, että katson asioita vähän uusin silmin. Pystyn ehkä kysymään niitä oikeita kysymyksiä ja tekemään asioita uudella tavalla."

...

"On muistettava, että yli puolella helsinkiläisistä ei ole autoa. Meidän on palveltava myös tätä enemmistöä."



Nyt en sano mitään.

On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

msm

Quote from: B52 on 07.11.2014, 02:12:53
"On selvää, että tähän tehtävään liittyy asioita, joista minulla on paljon oppimista. Toisaalta olen ollut kymmenen vuotta aktiivinen valtuutettu, joten eivät ne ole minulle tuntemattomia", hän sanoi.

"Tehtävä täytetään määräajaksi vuoden 2017 kesäkuun loppuun saakka. Tehtävästä maksetaan yli 12 200 euron kuukausipalkka."

12 tonnia on ihan hyvä palkka harjoittelijalle, jolla "on paljon oppimista".

Micke90


Bienveillant

Sohvaltahuutelija

OTU

Nyt kun vahingoniloltani pystyn kirjoittamaan, niin onneksi olkoon. Yksi reilun kokoinen naula lisää Helsingin talouskatastrofiin. Ruoriin vihervasuriamatööri. Kun talousammattilainenkaan tuskin pystyisi oikaisemaan suuntaa. :facepalm:
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

Hellfire

Quote from: msm on 07.11.2014, 02:24:53
"Tehtävä täytetään määräajaksi vuoden 2017 kesäkuun loppuun saakka. Tehtävästä maksetaan yli 12 200 euron kuukausipalkka."

12 tonnia on ihan hyvä palkka harjoittelijalle, jolla "on paljon oppimista".

"Myönnä palkkaa syyksi et
Ja arvaan ettet murehdi
Tuloeroja"
You say you've got the answers, well who asked you anyway?
Ever think maybe it was meant to be this way?
-Dave Mustaine

http://www.youtube.com/watch?v=ZmXYrXYvovQ

Eino P. Keravalta

Quotetalousammattilainenkaan tuskin pystyisi oikaisemaan suuntaa

Helsingin talouden oikaiseminen on liki mahdoton tehtävä, koska kaupunkiin on päästetty niin valtava määrä erityispalveluja vaativia ja mitään tuottamattomia haittamaahanmuuttajia, jotka vielä kaiken aikaa synnyttävät lisää samaa sakkia, ettei juuri mitään ole tehtävissä.

Ainoa keino olisi se, että Helsingistä tehtäisiin jonkinlainen vapaakauppa-alue samalla, kun haittamaahanmuuttajille alettaisiin antaa kolmannesta varoituksesta häätöjä ilman mahdollisuutta saada uutta asuntoa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Man in a Suit

Quote from: OTU on 07.11.2014, 04:20:25
Nyt kun vahingoniloltani pystyn kirjoittamaan, niin onneksi olkoon. Yksi reilun kokoinen naula lisää Helsingin talouskatastrofiin. Ruoriin vihervasuriamatööri. Kun talousammattilainenkaan tuskin pystyisi oikaisemaan suuntaa. :facepalm:

Tuohon tehtävään tarvittaisiin joku jolla on aivojen tilalla laskukone ja joka ei anna tunteiden tai ideologioiden vaikuttaa päätöksiin. Toisaalta, sellaisia tarvittaisiin eduskuntaankin aimo läjä.

Sinnemäki näköjään jo kommentoi kävelevän enemmistön puolesta, autoilevaa vähemmistöä vastaan (luulin että tyttö on vähemmistöjen puolella  :roll: ). Annille voisi kertoa että Helsingin keskustaan ei tule kukaan autolla jollei ole ihan pakko. Minun on joskus pakko vaikka yritän sitä kovasti välttää. Työpäivästä menee hukkaan puoli päivää mikäli on tapaaminen Helsingin keskustassa (ruuhka, pysäköinti, kävely asiakkaalle, asiakkaan tapaaminen, kävely pysäköintiin, ruuhka) ja jo nyt keskustaan tuleminen maksaa niin hiivatisti että ei tee mieli työn ulkopuolella tulla sinne esim ostoksille tai syömään (3 tunnin pysäköinti 25-40 euroa riippuen paikasta).

Mikäli keskustan alueita aletaan sulkemaan autoilulta (mitä ilmeisesti tässä jo alkoi pohjustamaan), siirtyy firmoja ja muuta businesta entistä enemmän paikkoihin jonne pääsee autolla. Esim Espoon ja Vantaan business parkkeihin. Eka lyönti: Huti.


Kaukaa aroilta kohoaa
Iivana Julman haamu.
Turman henki, se ennustaa:
verta on näkevä aamu.

FadeAway

QuoteSinnemäen nimittämistä puolueen ehdokkaaksi voi silti pitää pienoisena yllätyksenä. Hän on koulutukseltaan humanististen tieteiden kandidaatti eikä hänellä ole ansioita kaupunkisuunnittelusta. Hän ei ole esimerkiksi toiminut päivääkään kaupunkisuunnittelusta vastaavassa lautakunnassa.

Ihmettelen miksi Soininvaara ei vihreille kelvannut. Sinne tänne ei koulutusta, ei osaamista, ei pätevyyttä, ei päivääkään ole ollut kiinnostunut asioista, harjoittelija, mutta 12200 hyvää syytä kuukaudessa ja poliittinen "kokemus" korvaa puutteet.  Mikä yritys maksaisi 12000 johtajalle, jolla ei ole mitään pätevyyttä miljardihankkeisiin?
Miksi tolla palkalla ei Suomen pääkaupunkiin saada houkuteltua huippuammattilaista, Suomen parasta kaupunkisuunnittelijaa? Sinnemäki "rakentaa kaupunki tiiviimmin " eli saadaan ghettoihin mahdollisimman paljon mamuja mahdutettua. Ekovihreilyllä pilataan liikennemahdollisuudet omalla autolla, joten white flight jyllää. Suomalaisperheet ulos mamut sisään.
""On muistettava, että yli puolella helsinkiläisistä ei ole autoa. Meidän on palveltava myös tätä enemmistöä.""
Tosi hauskaa tässä säässä polkea töihin autottomassa pääkaupungissa. --> tietullit, ruuhkamaksut, autoton keskusta


Sinnemäki on Stadille miljardin rekrytointi.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Tragedian synty

Politiikka on kumma ala. Valtakunnan ja oman puolueensa vieminen päin mäntyä pätevöittää yllättävän moniin tehtäviin. Vai onko Sinnemäki oppinut kaupungin johtamisen kirjallisuutta opiskellen ja lauluja sanoittaen?

2222. viestini.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Isäntä ja loinen

Sinnemäki on humanistikandi ja city-vihreä kommuunihippi/runotyttö. Silti hän on työskennellyt ministerinä, nostanut yli sadan tonnin vuosipalkkaa ja tähyää seuraavaksi apulaiskaupunginjohtajaksi. On tämä vaan käsittämätönä. Normaalisti tuollaiset Sinnemäen kaltaiset mitättömyydet päätyvät pienipalkkaisiin pätkätöihin yliopiston huuhaa-projekteihin tai jonkun järjestön hömppähankkeisiin. 
- Vapaus vai vastuu?
- Vastuu.
- Oikeus vai velvollisuus?
- Velvollisuus.

Roope

Vihreillä vaihtoviikot.

QuoteTampereen kaupungin apulaispormestari Olli-Poika Parviainen (vihr) pyrkii eduskuntaan. Hän sanoo pohtineensa ehdokkuutta kesästä asti.
...
- Kansanedustajan työ olisi suuri kunnia ja ainutlaatuinen mahdollisuus vaikuttaa vihreiden arvojen ja esimerkiksi Suomen työllisyystilanteen parantamisen puolesta, hän sanoo mahdollisesta työstä eduskunnassa.

Parviainen sanoo, että hänen maailmanparannusviettinsä on aika kova.
Aamulehti: Olli-Poika Parviainen haluaa eduskuntaan – "Maailmanparannusviettini on aika kova" 6.11.2014

Parviainen on tähän asti parantanut maailmaa muun muassa nostamalla Tampereen pakolaiskiintiötä ja hivuttamalla maahanmuuttajakiintiöitä Tampereen rekrytointipolitiikkaan. Saisikohan vielä enemmän aikaan kansanedustajana?
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

junakohtaus

Itsekin olen tyrmistynyt ja sitä enemmän, kun satun jopa vähän tuntemaan tota tonttia.

Sen verran pitää kuitenkin olla ilonpilaaja, että tämä autottoman enemmistön palveleminen ei kyllä tarkoita mitään kaupungin sulkemista henkilöautoliikenteeltä.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Lalli IsoTalo

— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Sputnik

Paskempi juttu. Itse olin vähän toivonut Soininvaaraa tuolle pestille. Ilmeisesti Vihreiden (lue: tyttösten) ja Soininvaaraan kautta aikain vaikea suhde on sitä edelleen.

Voitto Ankka

Henkilöautoja on Helsingissä vähän yli 400kpl/1000asukasta, eli siinä mielessä tuo "yli puolella helsinkiläisistä ei ole autoa" pitää kyllä paikkansa. Helsingissä on myös noin 340000 asuntoa ja 620000 asukasta eli noin 550 asuntoa/1000 asukasta. Onko helsinkiläisistä siis 45% asunnottomia? Onko Helsingissä siis 280000 asunnotonta? Vai pitäisikö myös vihreiden ehkä sittenkin alkaa tilastoimaan noita autojakin per talous eikä suinkaan per asukas?

j.

Renesanssimies

Luksus asunto merinäköalalla Helsingin Katajanokalla ja 500.000€ asuntolaina on yhtälö josta selviämiseen tarvitaan yli 12 200 euron kuukausipalkka.

junakohtaus

Quote from: Voitto Ankka on 07.11.2014, 11:25:26
Henkilöautoja on Helsingissä vähän yli 400kpl/1000asukasta, eli siinä mielessä tuo "yli puolella helsinkiläisistä ei ole autoa" pitää kyllä paikkansa. Helsingissä on myös noin 340000 asuntoa ja 620000 asukasta eli noin 550 asuntoa/1000 asukasta. Onko helsinkiläisistä siis 45% asunnottomia? Onko Helsingissä siis 280000 asunnotonta? Vai pitäisikö myös vihreiden ehkä sittenkin alkaa tilastoimaan noita autojakin per talous eikä suinkaan per asukas?

j.

Nope. Talouksista alle puolet on autollisia.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Uuno Nuivanen

Nooh, voitte pitää vihermokutunkkinne. Itse jätin Helsingin alun toistakymmentä vuotta sitten, enkä ole katunut. Enimmäkseen minulla kantakaupunkilaisena oli auto, ja välillä prätkäkin.

Voitto Ankka

Quote from: junakohtaus on 07.11.2014, 12:17:20
Nope. Talouksista alle puolet on autollisia.

Taitaa muuten pitää paikkansa.

"Autottomien osuus oli ylivoimaisesti suurin Helsingissä, jossa 54 prosentilla asuntokunnista ei ollut lainkaan autoa. Vastaavasti kahden tai useamman auton asuntokuntien osuus oli Helsingissä pienin, vain 10 prosenttia asuntokunnista omisti vähintään kaksi autoa."

Tai sitten ei.

Mitenkäs tämä nyt menee?
http://www.helsinginymparistotilasto.fi/kuvat/graph/viewpage.aspx?ifile=../QUICKTABLES/00KUVIOT/LIIKENNE/L10_Autotiheys

Vähän yli 400 autoa per 1000 asukasta, -> 0,4 x 620000 = 248000 autoa
Aluesarjat.fi -sivustolta: asuntokuntia 2013 = 315 141kpl

10% asuntokunnista omistaa 2 tai useampia autoja, lasketaan nyt vaikka reilusti, että 15% x 315141 = 47271 toista/kolmatta/jne autoa, niin silti jää vielä 200000 autoa per 315000 taloutta.

Joku laskee väärin. Varmaan minä.

j.

Kauhea Ihmismäinen Otus

#20
Quote from: junakohtaus on 07.11.2014, 10:03:34
Itsekin olen tyrmistynyt ja sitä enemmän, kun satun jopa vähän tuntemaan tota tonttia.

Sen verran pitää kuitenkin olla ilonpilaaja, että tämä autottoman enemmistön palveleminen ei kyllä tarkoita mitään kaupungin sulkemista henkilöautoliikenteeltä.
Ei niin, vain sitä että ajaminen kehä I:n sisäpuolella tehdään sadomasokistiseksi kun vaihdetaan risteyksettömät ja liikennevalottomat väylät "kaupunkibulevardeihin" (mikä ei tietenkään "oleellisesti" lisää matka-aikoja, jep jep ) ja verotetaan autoilijoita lisää ja lisää ja lisää ruuhka-, parkki-, polttoaine,- ajoneuvo,-, alv-, katsastus,- yms yms maksuin.
Pienetureiällinen lesbotransnainen

toumasho

Mitenköhän tuo prosenttiosuus jakautuu jos tutkitaan autollisten ja autottomien talouksien tuloja?

Oma, lonkalta heitetty veikkaus, on että autolliset taloudet tienaavat verotuloista 80% ja autottomat 20%. Autottomissa oletan olevan valtaosan eläkeläisiä, opiskelijoita ja maahanmuuttajia jotka eivät tienaa vaan syövät verotuloja.

Toivottavasti en ole kauhean väärässä.

Edit:

Niin pointtina tässä se että sosialismissa, missä me Helsinkiläiset elämme, mennään juurikin Anni Sinnemäen neuvoin. Eli lasketaan pääluku ja jaetaan hyvää kaikille painottaen ekologisesti hyviä vaihtoehtoja taloudellisista realiteeteista viis veisaten.

Kapitalismissa, jossa meidän pitäisi elää että Helsinki säilyisi elinkelpoisena, toimittaisiin niin että tutkittaisiin miten veronmaksajien enemmistö liikkuu ja sitten keskityttäisiin parantamaan heidän olojaan. Olkoon asia sitten kumminpäin vain tuon verokertymän suhteen. Jos jalankulkutaloudet tuottavat enemmän verotuloja kuin autotaloudet niin senkun rakennatte jalankulkijoille kivoja juttuja kaupunkiin.

Helsinkiä ei saisi ohjata idealismi vaan realismi.
Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja

junakohtaus

Realismia on, että kaupungin liikennejärjestelmää ei voi rakentaa henkilöauton varaan, koska siinä tulevat vastaan fyysisen tilan mitat. En tiedä mikä olisi realistisempaa kuin ottaa metrin pituus huomioon.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

maltti on valttia

Quote from: junakohtaus on 07.11.2014, 13:41:25
Realismia on, että kaupungin liikennejärjestelmää ei voi rakentaa henkilöauton varaan, koska siinä tulevat vastaan fyysisen tilan mitat. En tiedä mikä olisi realistisempaa kuin ottaa metrin pituus huomioon.

Realismia on, ettei kaupunkia synny sinne missä ei ole liikenneyhteyksiä. Realismia on sekin että työelämän ulkopuolella olevat ovat ensisijaisia valittaessa asukkaita hyvien julkisten liikenneyhteysien varrella oleviin edullisiin vuokra-asuntoihin. Niinpä juna-asemien lähellä olevista yhteiskunnan kerrostaloita ei aamuisin työhönlähtijöitä ruuhkaksi asti ole.

toumasho

Realismia on esimerkiksi se että kaivetaan niitä metrin mittoja maan alle perätysten siten että rakennelmaa voidaan nimittää vaikkapa "keskustatunneliksi". Hyödyt: autojen määrä putoaa kantakaupungissa ja saasteiden määrä vähenee.


Myös sellaista realismia voidaan harrastaa että kuten suuressa Internetissäkin etsitään ne reitityksen pullonkaulat ja hidastamisen sijaan pyritään oikomaan ja nopeuttamaan niitä. Autoilijat hyötyvät niin yksityisellä kuin julkisella puolella ja ennen kaikkea kaupunkilaiset saavat jälleen parempilaatuista hengitysilmaa.

Sähkörealismia olisi vapauttaa sähköautot verosta kokonaan ja sallia niiden liikkuminen joukkoliikennekaistoilla. Niin perseaukisia täällä ollaan että ei ole pelkoa kaistojen tukkeutumisesta kuten Norjassa.
Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja

Kauhea Ihmismäinen Otus

Quote from: junakohtaus on 07.11.2014, 13:41:25
Realismia on, että kaupungin liikennejärjestelmää ei voi rakentaa henkilöauton varaan, koska siinä tulevat vastaan fyysisen tilan mitat. En tiedä mikä olisi realistisempaa kuin ottaa metrin pituus huomioon.
Realismia on, että

A) helsingin neliöhinnat ovat älyttömät => keskiluokka on pakotettu muuttamaan pois keskustasta elleivät halua asua sillipurkissa
B) Kehä I:n sisällä on peltoja ja kaikkea muuta maata, minkä voisi rakentaa ilman että viihtyvyys kärsisi olennaisesti
C) PK-seudun joukkopoikittaisliikenteen kattavuus on täysin arpapeliä: Voi olla että pääset A:sta B:hen abauttirallaa samassa ajassa kuin autolla mutta useimmiten sinulle menee 3-4x aika. 

Helsingin löyhä rakenne pitää keinotekoisesti  neliöhintoja korkeina, joka johtaa pakoon keskustasta, samalla pitäen asukastiheyden pienenä jolloin oikeasti tehokkaan joukkoliikenteen rakentaminen on liian kallista.

=> Auto käytännön välttämättömyys monille PK-seutulaisille. MOT ja HV kaikille idealisteille, jotka meinaavat tehdä Helsingistä logistisen helvetin (enemmän kuin mitä se on jo nyt).

Pienetureiällinen lesbotransnainen

Axlone

Se on jännä juttu nuo julkisten palkat. Korkeita palkkoja perustellaan sillä että saadaan pätevät ihmiset kiinnostumaan töistä. Kukaan vaan ei tullut ajatelleeksi että korkeat palkat eivät estä epäpäteviä hakemasta ja saamasta näitä samoja töitä poliittisten suhteiden kautta.

junakohtaus

Keskustatunnelista ei edes suunnittelupapereissa väitetä, että se vähentäisi autoliikennettä yhtään missään.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Kauhea Ihmismäinen Otus

Quote from: junakohtaus on 07.11.2014, 14:12:46
Keskustatunnelista ei edes suunnittelupapereissa väitetä, että se vähentäisi autoliikennettä yhtään missään.
Niin, toihan on olllut vihreiden yms. uskonkappale ja 1. käsky jo vuosikymmeniä: "Älä tee mitään mikä helpottaisi autoilua keskustassa koska sitten sinne tulisi vain enemmän ihmisiä autoilla11!!!! "

On se niin k-a-u-h-e-a-a  helpoittaa ihmisten arjen sujuvuutta.
Pienetureiällinen lesbotransnainen

toumasho

Quote from: Axlone on 07.11.2014, 14:03:30
Se on jännä juttu nuo julkisten palkat. Korkeita palkkoja perustellaan sillä että saadaan pätevät ihmiset kiinnostumaan töistä. Kukaan vaan ei tullut ajatelleeksi että korkeat palkat eivät estä epäpäteviä hakemasta ja saamasta näitä samoja töitä poliittisten suhteiden kautta.

Toinen, ehkä vielä tärkeämpi perustelu, on että korkeilla virkamiesten ja poliitikkojen palkoilla ehkäistään korruptiota.

Ongelma siis lyhykäisyydessään menee näin: Jos politiikolla on huono liksa niin tulee rahamies-X ja antaa jotain reittiä hieman lisää tuloja kunhan päätökset tehdään rahamies-X:n hyväksi. Siispä ei auta kuin maksaa naurettavan suuria palkkioita että houkutus korruptioon pienenee.

Se olisi kyllä oikeus ja kohtuus että kansanedustajille ja kaupungin kovapalkkaisille maksettaisiin perusduunarin liksoja mutta sitten siinä käy niin että oikeus ja kohtuus lakkaavat toteutumasta muualla yhteiskunnassa. Lobbarit kaappaavat vallan lopullisesti.
Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja