News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Auton omistamisen sijaan liikennepalvelu kuukausihinnalla?

Started by Nuivanlinna, 27.10.2014, 15:53:34

Previous topic - Next topic

Hellfire

Quote from: CaptainNuiva on 28.10.2014, 01:05:41
Quote from: Luotsi on 28.10.2014, 00:44:47
Risikko taisi nyt tahtomattaan lähinnä tuoda vahvistusta Sipilän & Soinin puheille (kymmenistä) tuhansista turhista virkamiehistä. Kyllähän nyt hölmömpikin kansalainen ymmärtää että minkään muun tyyppisistä tuskin on kyse kun puhutaan niistä jotka valmistelevat ministeri Risikolle höpöteltäväksi tämäntapaisia avauksia. Miksi ihmeessä meidän pitäisi maksaa heidän palkkansa?

Virkamiesten ylisuuresta määrästä puhuen, voi vain kuvitella miten Risikon ehdotus kasvattaisi julmasti kaikenmaailman ylitarkastajien määrää pelkästään Trafissa, siihen päälle kaikki muut kävelevät leimasimet.
Ja taas otettaisiin lisää velkaa, entistä enemmän, byrokratian ruokintaan...

Tuollaisen vastaavan systeemin voisi vapaassa markkinataloudessa paikalliset kuljetusalan yritykset tehdä itsekin. Taksi-ja linja-autoyrittäjät sekä paikallinen juna-ratikkasysteemi neuvottelisivat keskenään paketin, jota kaupattaisiin esim. Helsingin keskustassa sijaitsevalle asianajotoimistolle josta varmasti löytyy ihmisiä, joille lämmin taksikyyti kelpaisi talviaamuna ilman huolta parkkipaikasta tai sakoista. Touhun kannattavuus kuluttajalle sekä palvelun laatu menevät sitten yritysten omavalvontaan, hence: valtion virastojen jumalallista interventiota ei tarvita kuin arvonlisäverona.

/edit: Tuossa jutussa ei sanottu missään kohtaa että muori olisi kieltämässä yksityisautoilua. Ideatasolla tuo on ihan järkevä idea kaupunkiympäristössä kun miettii esim. millaisiin ratkaisuihin vaikkapa Manhattanilla on jouduttu turvautumaan

http://elitechoice.org/wp-content/uploads/2010/07/manhattan-parking-expensive.jpg
You say you've got the answers, well who asked you anyway?
Ever think maybe it was meant to be this way?
-Dave Mustaine

http://www.youtube.com/watch?v=ZmXYrXYvovQ

Eino P. Keravalta

Quote from: Sour-One on 27.10.2014, 19:41:37
Quote from: Eino P. Keravalta on 27.10.2014, 19:32:34
QuoteTaksin käyttö 100 km, vuokra-auto 500 km, lähiliikenne (juna) 1500 km, vapaa julkinen liikenne kaupungissa. Pakettihinta 95 euroa kuukaudessa.

Mitä järkeä tuossa olisi?

Minulle tulee ajoa reilut 2000 kilometriä kuukaudessa. Aikataulullisista syistä sitä ei ole mahdollista suorittaa julkisilla välineillä. Minulla tulisi siis olla vuokra-auto 365 päivää vuodessa. Miten tilanne eroaisi siitä, että minulla on nytkin auto 365 päivää vuodessa?

Valtiovallalla on muuten ainoastaan kolme tehtävää ja kolme olemassaolonsa oikeutusta. Ne ovat:

1. Kansan turvallisuudesta huolehtiminen

2. Kansan vaurauden lisääminen

3. Kansan vapauden jatkuva lisääminen


Nyt mikään näistä ei toteudu; turvallisuutemme on poliitikkojen taholta täysin laiminlyöty, Suomen talous pilattu ja maa ylivelkaannutettu samalla kun vapautta syödään kaiken aikaa pala palalta, kuten ylläolevastakin fasistisesta suunnitelmasta voidaan havaita.

Miettisin mieluummin periaatteen järjellisyyttä/jä'rjettömyyttä, en sitä, mitkä on jotkin kilometrirajat, ovatko ne järkeviä itselle...

Edit: Niin ja siis mielestäni ehdotettu systeemi on kokonaisuudessaan järjetön.

Olen samaa mieltä, systeemi on mielipuolinen.

Se on sitä niin periaatteessa kuin käytännössäkin. Oman tilanteeni toin esimerkkinä esille siksi, että maassamme on valtava joukko ihmisiä, jotka noilla ehdotetuilla paketeilla eivät voi hoitaa asioitaan, liikkua ja hallita elämäänsä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Hob

Quote from: Pollard on 27.10.2014, 19:45:58
Ei kai edes Neuvosto-Liitossa ollut näin hullua toimintaa?  :D

Kiva kun tuli puheeksi, nimittäin:

Quote from: Parta-Kalle
18. kysymys: Millainen tulee olemaan tämän vallankumouksen kehityskulku?

Tärkeimmät näistä toimenpiteistä, jotka jo nyt välttämättä johtuvat nykyisin vallitsevista olosuhteista, ovat seuraavat:
(...) 12. Koko liikennelaitoksen keskittäminen kansakunnan käsiin.


https://www.marxists.org/suomi/marx/1847/periaatteet.htm

Eino P. Keravalta

Kuukausipaketti 95 euroa?

Kyllä se minulle sopii, jos siihen kuuluvat auto, vakuutukset ja huollot. Pesun ja bensan voin itse maksaa. Maksimissaan kolme vuotta vanhan auton on oltava käytössäni myös 365 päivää vuodessa ilman kilometrirajoitusta ja minulla on aina tarpeeni mukaan oltava mahdollisuus valita sopiva autotyyppi: kauppakassi, tila-auto, maastoauto tai urheiluauto.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Kerttu Täti

#64
Quote from: Emo on 27.10.2014, 23:03:48
Miten niin uhri-itkua taas kerran? Loukkaantuiko joku muslimi jossain?  :o  Joku mustaihoinenko? 
Mitä tämä niihin littyy millään tavoin?  Autoista-han tässä oli kyse.  Kyllä mamuille tuet juoksee jatkossakin, vaikka kantikset ajaisivat yhteisillä autoilla.
Samaa mieltä, mamuilla ei tämän suomalaisen uhriutumisen kanssa ole mitään tekemistä, vaan uhriutuminen lähtee ihan omasta tavasta katsoa maailmaa. Kyllä minusta tällainen määrittelemättömän uhkan kokeminen ehdotustasolla olevista ideoista synnyttää vahvan vaikutelman siitä, että monet kirjoittajat tarkastelevat maailmaa nimeomaan uhri-asemasta.

Edelleen: mitä se autoilijoille mitenkään kuuluu jos jotkut eivät halua omistaa autoa vaan etsivät mahdollisuuksia järjestääasia toisin. Eihän tässä esitelty mitään valmista vaan ideoitiin mahdollisen tulevan suuntaviivoja.

Miksi autottomien sitten pitää maksaa autoilun aiheuttamat kulut kuten tiet, parkkipaikkakentät, päästöt, materiaalituhlaukset ... puhumattakaan liikenneuhrien inhimillisitä kärsimyksistä itselleen ja läheisilleen. Muutama City Car Clubin pysäköintipaikka on aivan mitätön pikkuasia niiden rinnalla. Maksavatko taksit tolppapaikoistaan käypää hintaa? Kuinka paljon tuottavaa tonttimaata uhrataan parkkikentiksi kaupunkialueilla ylipäänsä?

Quote from: CaptainNuiva on 27.10.2014, 23:58:41
Edelleen, systeemi tietäsi autokaupan keskittymisen muutamalle toimijalle, kuten Keskolle ja vastaavalle.
Eikö tämä ole autonomistajien ongelma? Miksi niiden jotka eivät halua autoa omistaa pitäisi tästä välittää?

Quote from: CaptainNuiva on 27.10.2014, 23:58:41
Eikä se siihen jäisi, infran rakentamisesta katoaisi työpaikkoja kuin myös monen moista osaamista häviäsi ikiajoiksi.
Kenen rahoilla infra maksetaan? Kuinka paljon verorahoja massiivisen autoilun vaatimaan infraan käytetään? Olisiko tämän tehostaminen ja siitä saatavat säästöt automäärään vaikuttamalla huono asia jlkisten menojen näkökulmasta?


Micke90

Twitter- ja kykypuolueen uusin aivoitus ylittää typeryydessään kyllä jo Virheiden vastaavat 1000-0!

Onkko

Quote from: Kerttu Täti on 28.10.2014, 07:40:28

Miksi autottomien sitten pitää maksaa autoilun aiheuttamat kulut kuten tiet, parkkipaikkakentät, päästöt, materiaalituhlaukset ... puhumattakaan liikenneuhrien inhimillisitä kärsimyksistä itselleen ja läheisilleen. Muutama City Car Clubin pysäköintipaikka on aivan mitätön pikkuasia niiden rinnalla. Maksavatko taksit tolppapaikoistaan käypää hintaa? Kuinka paljon tuottavaa tonttimaata uhrataan parkkikentiksi kaupunkialueilla ylipäänsä?

.....

Kenen rahoilla infra maksetaan? Kuinka paljon verorahoja massiivisen autoilun vaatimaan infraan käytetään? Olisiko tämän tehostaminen ja siitä saatavat säästöt automäärään vaikuttamalla huono asia jlkisten menojen näkökulmasta?

http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tieliikenne/autoilun_verotus

Tieliikenne on merkittävä veronmaksaja

Tieliikenne maksaa arvonlisäveron ohella erityisveroja. Merkittävimmät näistä ovat bensiinistä ja dieselöljystä perittävä polttoainevero, henkilö- ja pakettiautojen sekä moottoripyörien käyttöönotossa perittävä autovero sekä vuosittainen ajoneuvovero, joka koostuu perusverosta ja dieselkäyttöisiltä autoilta perittävästä käyttövoimaverosta. Polttoaineveron määrästä peritään myös arvonlisävero. Vuonna 2011 valtio keräsi tieliikenteestä veroja lähes 7 miljardia euroa.

2013 kerätty summa oli 7 858,4 miljoonaa.

Faidros.

Quote from: Kerttu Täti on 28.10.2014, 07:40:28
Miksi autottomien sitten pitää maksaa autoilun aiheuttamat kulut kuten tiet, parkkipaikkakentät, päästöt, materiaalituhlaukset ...

Vihervassarit ovatkin pidetty elossa vain siksi, että saataisiin autoilun aiheuttamille kuluille enemmän maksajia.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

guest3656

Quote
Perjantaina Trafin Liikenteen tila -seminaarissa liikenne-ja kuntaministeri Paula Risikko (kok) naulasi teesinsä seminaariväelle: liikenne on palvelua, jonka koko ajan kasvava neekeripopulaatio digitalisaatio mahdollistaa!

Kun Risikon avausta tarkastelee laajemmassa kontekstissa, huomaa mistä on kyse.

qwerty

Quote from: detonator on 27.10.2014, 22:49:28
Vai ihanko vakavissasi kutsut tällaista kajahtanutta sossutätiä "tolkun ihmiseksi"?

Suomesta on tullut pelottava maa.

Juu-u. Mielestäni hän on parhaimmasta päästä.... Kyllä, maastamme on tullut pelottava kun paras on tämän tasoinen :-X

Kyll vaan. Mielestäni Risikko on nykyhallituksen paras ministeri. Tai no... kun salkku vaihtui sellaiseen josta hänellä ei ole mitään kokemusta...
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

rapa-nuiv

Quote from: CaptainNuiva on 28.10.2014, 01:05:41
Quote from: Luotsi on 28.10.2014, 00:44:47
Risikko taisi nyt tahtomattaan lähinnä tuoda vahvistusta Sipilän & Soinin puheille (kymmenistä) tuhansista turhista virkamiehistä. Kyllähän nyt hölmömpikin kansalainen ymmärtää että minkään muun tyyppisistä tuskin on kyse kun puhutaan niistä jotka valmistelevat ministeri Risikolle höpöteltäväksi tämäntapaisia avauksia. Miksi ihmeessä meidän pitäisi maksaa heidän palkkansa?

Virkamiesten ylisuuresta määrästä puhuen, voi vain kuvitella miten Risikon ehdotus kasvattaisi julmasti kaikenmaailman ylitarkastajien määrää pelkästään Trafissa, siihen päälle kaikki muut kävelevät leimasimet.
Ja taas otettaisiin lisää velkaa, entistä enemmän, byrokratian ruokintaan...

Virkamiesten ylisuuresta määrästä puhuen:
Quote
Perjantaina Trafin Liikenteen tila -seminaarissa liikenne-ja kuntaministeri Paula Risikko (kok) naulasi teesinsä seminaariväelle:

  Autorekisterikeskus järjestää seminaareja.
Autorekisterikeskuksella on  edustusbudjetti.
Virkamiehet kutsuvat ministerinsä korruptiolounaalle lobatakseen lisää byrokratiaa.

Arvatkaas kuka tämän maksaa.
Arvatkaas onko meillä läpimätä valtionhallinto.
Jaxuhali !

CaptainNuiva

Quote from: Kerttu Täti on 28.10.2014, 07:40:28

Miksi autottomien sitten pitää maksaa autoilun aiheuttamat kulut kuten tiet, parkkipaikkakentät, päästöt, materiaalituhlaukset ... puhumattakaan liikenneuhrien inhimillisitä kärsimyksistä itselleen ja läheisilleen. Muutama City Car Clubin pysäköintipaikka on aivan mitätön pikkuasia niiden rinnalla. Maksavatko taksit tolppapaikoistaan käypää hintaa? Kuinka paljon tuottavaa tonttimaata uhrataan parkkikentiksi kaupunkialueilla ylipäänsä?

Quote from: CaptainNuiva on 27.10.2014, 23:58:41
Edelleen, systeemi tietäsi autokaupan keskittymisen muutamalle toimijalle, kuten Keskolle ja vastaavalle.
Eikö tämä ole autonomistajien ongelma? Miksi niiden jotka eivät halua autoa omistaa pitäisi tästä välittää?

Quote from: CaptainNuiva on 27.10.2014, 23:58:41
Eikä se siihen jäisi, infran rakentamisesta katoaisi työpaikkoja kuin myös monen moista osaamista häviäsi ikiajoiksi.
Kenen rahoilla infra maksetaan? Kuinka paljon verorahoja massiivisen autoilun vaatimaan infraan käytetään? Olisiko tämän tehostaminen ja siitä saatavat säästöt automäärään vaikuttamalla huono asia jlkisten menojen näkökulmasta?

Autoliikenne maksaa rutkasti enemmän veroja ja maksuja kuin liikenteeseen palautetaan, niillä verovaroilla tuetaan mm.julkista liikennettä joten olisi syytä kiinnostaa myös autonta.
Kannattaa myös huomioida että se julkinenkin liikenne tarvitsee teitä ja aiheuttaa päästöjä ynnä materiaalikustannuksia, mistä ihmeestä mieleesi tuli että vain yksityisautoilu maksaa kaikin tavoin?
Kysyt että maksavatko taksit tolpistaan käypää hintaa, en tiedä ja verotuotoillaan taatusti melkoisesti maksavat mutta jos Risikon ehdotuksen mukaan mennään niin taksitolppia pitäisi lisätä vähintään satakertaisesti ja sittenkö se ei taksitolppakustannus ei olisi enää aktuelli?
Täytyy sanoa että en ymmärrä ajatusmalliasi.
Juttusi on kuin suoraan virheiden oppikirjasta, vähän kuin voimaloita ei tarvita koska sähkö tulee töpselistä.

Risikon visiossa tapahtuisi niin että valtio tukisi järjettömillä summilla tätä toimintaa ja jotta kuluja saataisiin alas, toimintaa keskitettäisiin muutaman suuren käsiin eli kilpailu tapettaisiin.
Tulisi runsaasti työttömiä joiden korvausten maksamiseen otettaisiin velkaa ja kun kilpailu olisi tapettu sekä valtion tukipiikki auki, alkaisi hintojen raju nousu.
Palvelun hinta olisi 95 € / kk joka olisi mahdottoman kivaa mutta jotta tuettu palvelu voitaisiin toteuttaa tuolla hinnalla, veroja pitäisi nostaa monin kerroin enemmän.
Sinunkin taskustasi kaivettaisiin rutkasti enempi kuin tuo 95 € mutta sekö ei haittaisi koska saisit ostaa palvelun joka on edullinen?
Tältäkään osin ei ole olemassa taikaseinää joka huvin kustantaa.

Autoala työllistää:
http://www.autokierratys.fi/ajankohtaista/eduskuntavaalit_2015/autoala_tyollistaa_yli_40_000
Suoranaisesti autoala työllisti vuonna 2012 47000 henkilöä, tähän päälle sitten epäsuora työllistäminen joka lienee luokkaa 10000-15000 henkilöä.
Yhteensä koko luokkaa 60000, Risikon mallin mukaan toimittuna tuosta katoaisi erittäin nopeassa tahdissa arviolta 35000-40000 työpaikkaa ja sen jälkeekin muutamat alueelliset monopolit karsisivat vuosittain "Toiminnan tehokkuuden" nimissä työpaikkoja.
Edelleen kannattaisi sitten miettiä miten menetetyt työpaikat  muiden alojen työllisyyteen, maksukykyisten asiakkaiden vähentyessä.
Jotain toki lisääntyisi eli byrokratia ja sen mukanaan tuomat temppukonsultit ynnä virkamiehet, myös näitä varten valtio ottaisi lisää velkaa ja lisäisi veroja entisestään...Näidenkin verojen ja velkojen maksaja olisit myös sinä.
 

Eivät nämä mitään vaikeita asioita ole hahmottaa kun pitää mielessä että pohjatonta hunajakuppia ei ole keksitty.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Lalli IsoTalo

YLE Areenalla on dokkari Henry Fordista, joka toimi kommunistisen agendan (#6) vastaisesti: edullinen auto populaatiolle. Tavanomaiset epäillyt, YLE mukaanlukien, ei pysty peittämään kaupallisen populismin halveksuntaansa.

http://areena.yle.fi/tv/2246210
Poistuu 27.11.2014
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Sour-One

Quote from: CaptainNuiva on 28.10.2014, 12:27:24
Quote from: Kerttu Täti on 28.10.2014, 07:40:28

Miksi autottomien sitten pitää maksaa autoilun aiheuttamat kulut kuten tiet, parkkipaikkakentät, päästöt, materiaalituhlaukset ... puhumattakaan liikenneuhrien inhimillisitä kärsimyksistä itselleen ja läheisilleen. Muutama City Car Clubin pysäköintipaikka on aivan mitätön pikkuasia niiden rinnalla. Maksavatko taksit tolppapaikoistaan käypää hintaa? Kuinka paljon tuottavaa tonttimaata uhrataan parkkikentiksi kaupunkialueilla ylipäänsä?

Quote from: CaptainNuiva on 27.10.2014, 23:58:41
Edelleen, systeemi tietäsi autokaupan keskittymisen muutamalle toimijalle, kuten Keskolle ja vastaavalle.
Eikö tämä ole autonomistajien ongelma? Miksi niiden jotka eivät halua autoa omistaa pitäisi tästä välittää?

Quote from: CaptainNuiva on 27.10.2014, 23:58:41
Eikä se siihen jäisi, infran rakentamisesta katoaisi työpaikkoja kuin myös monen moista osaamista häviäsi ikiajoiksi.
Kenen rahoilla infra maksetaan? Kuinka paljon verorahoja massiivisen autoilun vaatimaan infraan käytetään? Olisiko tämän tehostaminen ja siitä saatavat säästöt automäärään vaikuttamalla huono asia jlkisten menojen näkökulmasta?
Risikon visiossa tapahtuisi niin että valtio tukisi järjettömillä summilla tätä toimintaa ja jotta kuluja saataisiin alas, toimintaa keskitettäisiin muutaman suuren käsiin eli kilpailu tapettaisiin.

Ööö... Jotta kuluja saataisiin alas, kilpailu tapettaisiin?!? Jaa no jotain tuossa ajatusmallissasi on pielessä...

CaptainNuiva

Quote from: Sour-One on 28.10.2014, 22:39:00

Ööö... Jotta kuluja saataisiin alas, kilpailu tapettaisiin?!? Jaa no jotain tuossa ajatusmallissasi on pielessä...

Jäi kirjoittamatta että ei ole minun ajatusmallini vaan monen politiikon ja virkamiehenkin.
Haetaan innostuneesti tehokkuutta keskittämällä toiminnot jollekkin isolle toimijalle ja samalla tuhotaan hintojen nousua hillitsevä kilpailu jonka jälkeen monopoleille alkaa tulla jos jonkinlaista "Kustannuspainetta" joidenka varjolla hinnat nostetaan tappiinsa ja hiukan ylikin koska vaihtoehtoja pakkollisille maksuille ei enää ole.
Jonkinlainsena esimerkkinä ilmoitetuista kustannnuspaineista toimii vaikkapa Norjasta ostettava sähkö, Norjassa on satanut liaan vähän jolloin on pakko nostaa hintoja taikka sitten siellä on satanut liikaa jolloin on pakko nostaa hintoja...Norjassa ei muistini mukaan ole koskaan satanut sopivasti.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Oami

Quote from: Kerttu Täti on 28.10.2014, 07:40:28
Edelleen: mitä se autoilijoille mitenkään kuuluu jos jotkut eivät halua omistaa autoa vaan etsivät mahdollisuuksia järjestääasia toisin. Eihän tässä esitelty mitään valmista vaan ideoitiin mahdollisen tulevan suuntaviivoja.

Se rupeaa kuulumaan, jos nämä jotkut ovat poliitikkoja, joilla on toteuttamiskelvottomia ideoita.

Eivät yritykset harjoita hyväntekeväisyyttä. Tässä ideassa esitetyillä hinnoilla yritykset eivät elä. Joko poliitikko on typerä eikä ymmärrä tätä, tai sitten poliitikko haluaa että niitä yrityksiä tuetaan julkisin varoin. Kumpikin vaihtoehto ansaitsee tulla käsitellyksi poliittisella keskustelufoorumilla, jollainen Homma nyt sattumoisin on.

Quote from: Kerttu Täti on 28.10.2014, 07:40:28
Miksi autottomien sitten pitää maksaa autoilun aiheuttamat kulut kuten tiet, parkkipaikkakentät, päästöt, materiaalituhlaukset ...

Ei tarvitse. Liikenne ja nimenomaan autoliikenne on Suomessa nettomaksaja, ylivoimaisesti. Sen lisäksi että siitä vedetään rahaa 4-5-kertainen määrä siihen käytettyä kohti (tämä tieto on viime vuosikymmeneltä, en aivan tiedä mihin suuntaan se on menossa nykyään), liikenne tietysti tukee muitakin kuin autottomia. Olen melko varma että sinäkin syöt muuallakin kuin omalla pihallasi tuotettua ruokaa, käytät muitakin kuin omassa talossasi ommeltuja vaatteita jne...
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Taikakaulin

QuoteNyt tuli radikaali esitys: Autoilun veronkorotukset lopetetaan tähän paikkaan

Perussuomalaisten kansanedustaja Ari Jalonen esittää, että autoilun veronkorotukset julistetaan pannaan. Hän on tehnyt aiheesta kirjallisen kysymyksen.

"Hallitus on jälleen korottamassa autoilun verotusta. Hallituksen esitys tekee kaikesta liikkumisesta kalliimpaa ja tästä on haittaa sekä kansalaisille että yrityksille. Oma auto on monelle välttämättömyys jo työmatkojenkin takia, koska Suomi on harvaan asuttu maa eikä joukkoliikenne vastaa kaikkiin tarpeisiin. Myös yrityksille tavarankuljetus ja liikkuminen ovat välttämättömyys, ja näiden kustannusten kasvu nostaa yritysten kuljetus- ja toimintakustannuksia", Jalonen toteaa.

"Liikkumisen kasvaneet kustannukset siirtyvät kuljetusten hintoihin ja viime kädessä tavaroiden ja palveluiden hintoihin. Jos nousseita kustannuksia ei jostain syystä voi siirtää hintoihin, se heikentää kannattavuutta. Etenkään taantumassa ei pitäisi merkittävästi hankaloittaa liikkumista ja yrittämistä, koska taantumasta ei nousta ilman yritteliäisyyttä."

[...]

http://www.talouselama.fi/uutiset/nyt+tuli+radikaali+esitys+autoilun+veronkorotukset+lopetetaan+tahan+paikkaan/a2278924
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Tabula Rasa

Njooh. Lämmitetty auto ovelle 15 minuutissa tilauksesta, kuljettajalla tai ilman. Jos kuljettajalla niin arvaa keille aletaan myöntää niin perkeleesti taksilupia jotta voidaan kertoa ettei suomi liiku ilman... Sitten kuvitellaan että kuljettaja löytää työpaikalle tai työpisteelle joka aamu työnantajan määrittämänä hetkenä, tavarakuljetukset tapahtuvat tietysti ko autossa. Myös esim 6m(vakiokoko) pitkät laudat ja putket.

Tämän jälkeen jos huvittaa käydä kaupassa niin hemmohan heittää milloin vain palveluhaluisesti. Ja kotiin. Ja jos kaverille huvittaa lähteä niin tulee siinä ajassa kun keitän kahvit. Tai mökille, tai naapurikaupunkiin, tai keskiviikkokerhoon, tai utsjoelle hakemaan yhden hauen noin illan huviksi.

Tästä veloitus 95e/kk

Bensathan tietysti sisältyvät koska kyseessä paketti johon tietysti tulee kuulua kaikki. Mikäs siinä.

Ilman kuljettajaa hinta tippunee muuteman kympin ja jos bensat pitää maksaa niin sitten reilummin.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Marius

Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Nuivake

Quote from: Marius on 25.11.2014, 21:21:28
Ihan sama.

Ostakaa hevonen.

Hevoskärryillä kirkolle. Kuulostaa ihanan impiwaaralaiselle!
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Marius

Hevosrattailla Stockmannille, kuulostaa ihanan helsinkiläiseltä.  ;)
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Tabula Rasa

Hevonen on selvinpäin mäkkärin kaistalla. Kuulostaa ihanan monikulttuuriselle.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Faidros.

Paljonko on hevosen promilleraja? Autoonhan saa laittaa etanolia niin paljon kuin haluaa, sammumiseen saakka.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

CaptainNuiva

Quote from: Tabula Rasa on 25.11.2014, 20:40:51
Njooh. Lämmitetty auto ovelle 15 minuutissa tilauksesta, kuljettajalla tai ilman. Jos kuljettajalla niin arvaa keille aletaan myöntää niin perkeleesti taksilupia jotta voidaan kertoa ettei suomi liiku ilman... Sitten kuvitellaan että kuljettaja löytää työpaikalle tai työpisteelle joka aamu työnantajan määrittämänä hetkenä, tavarakuljetukset tapahtuvat tietysti ko autossa. Myös esim 6m(vakiokoko) pitkät laudat ja putket.

Tämän jälkeen jos huvittaa käydä kaupassa niin hemmohan heittää milloin vain palveluhaluisesti. Ja kotiin. Ja jos kaverille huvittaa lähteä niin tulee siinä ajassa kun keitän kahvit. Tai mökille, tai naapurikaupunkiin, tai keskiviikkokerhoon, tai utsjoelle hakemaan yhden hauen noin illan huviksi.

Tästä veloitus 95e/kk

Bensathan tietysti sisältyvät koska kyseessä paketti johon tietysti tulee kuulua kaikki. Mikäs siinä.

Ilman kuljettajaa hinta tippunee muuteman kympin ja jos bensat pitää maksaa niin sitten reilummin.

Mitä tehdä kuljettajalle joka tuo auton mutta jota ei huolita reissuun mukaan?
No hän tietenkin tilaa itselleen auton jonka tuovan kuskin jättää pihalle tilailemaan omaa kyytiään, jne , jne.
Järjestelmä jo itsessään veisi koko kapasiteetin käyttöönsä  ;D

Koko ehdotus on himmeli minkä kustannuksia on mahdotonta laskea ja toimivuutta luvata lähellekkään.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Ari-Lee

QuoteEU-maiden autojen rekisteröintiin suunnitellaan muutosta. Rekisteröintiä ollaan muuttamassa niin, että missä tahansa EU-maassa rekisteröityä autoa voisi käyttää vapaasti unionin alueella ilman uutta rekisteröintiä.

Nyt ulkomailta tuotava auto pitää rekisteröidä Suomessa puolen vuoden käytön jälkeen ja maksaa siitä autovero.

Suomi yrittää kuitenkin muuttaa vireillä olevaa uudistusta. Suomessa pelätään autoverokannan romahtamista ja mahdollisten yritysten veroshoppailua halvemman autoveron maihin. Myös muut korkean autoveron maat, kuten Irlanti, Malta ja Tanska vastustavat komission kaavailemaa uudistusta.

Viime vuonna auto- ja ajoneuvoveroa kertyi lähes 2 miljardia euroa. Trafi arvioi, että rekisteröinnin vapauttaminen toisi tuoda veropottiin jopa 100 miljoonan euron loven.

http://yle.fi/uutiset/eun_rekisterointiuudistus__houkuttaako_matala_autovero_ulkomailla_rekisterointiin/7649418
Bold oma.

EU-äänestyksen eräs mainoksista oli halvemmat autot, elintarvikkeet, alkoholi ja työtä kaikille. Nyt olisi tilaisuus saada lunastettua lupauksia, mutta kas kun ei yllätä yhtään: uudistuksia vastustetaan ja niitä yritetään muuttaa. Autoilu ei kerta kaikkiaan saa eikä voi halveta. Meillä on ainoastaan verottamalla tapettava kaikki liike pysähdyksiin. Silti, perustuslakiin piti kirjata aivan väkipakolla, että Suomi on EU:n jäsen.

Mikä tuo tuollainen 100 miljardin miljoonan* lovi on? Senhän maksajana on autoilijat. 100 miljardin miljoonan* lovi on autoilijan lompsassa. Helvetin puupäät. Trafi on oltava säästöjen kohteena jo pian.

Edit:

Ei tarvinne muistuttaa, mutta silti muistutan, että autoiljat maksavat yhteensä erilaisia veroja ja maksuja 7 miljardia/v. Siitä summasta menee YLE:lle 510,5 miljoonaa. Ainoastaan joka viides autoilijan maksama veroeuro menee tiestön kunnossapitoon.

* korjattu luku
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Tabula Rasa

Arilee, sata miljoonaa. Ei miljardia. Ja tosiaan uusi auto saksan hinnoilla ja kontti täyteen sikäläisen hintaluokan juomia olisi mukavan käytännöllinen reissu. Ihmettelinkin mihin perustetaan rajalla autojen uudelleenverotus kun kuitenkin ollaan eussa.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Onnikka

Quote from: Tabula Rasa on 27.11.2014, 08:25:08
Arilee, sata miljoonaa. Ei miljardia. Ja tosiaan uusi auto saksan hinnoilla ja kontti täyteen sikäläisen hintaluokan juomia olisi mukavan käytännöllinen reissu. Ihmettelinkin mihin perustetaan rajalla autojen uudelleenverotus kun kuitenkin ollaan eussa.
Poliitikot vihaa kansaa.
Ovat ehkä aina itseään vihanneet joten siksi sitten muitakin vihaavat.
Mikään ei estäisi heitä laittamasta amerikan hintoja autoille, esim. niin että saisi sieltä auton kuka vain tuoda ja myydä.
Mutta ei.
Kun pitää vihata. Niinpä suurella osaa kansaa ei ole varaa autoon ja jää sitten työtkin tekemättä koska käytännössä sen auton tarvitsee töihin päästäkseen muut paitsi ne, jotka valtion rahoilla suojatyöpaikoissa helsingissä ovat.
Tuosta vaikka jeeppi.
https://autos.yahoo.com/jeep/
Suomeen nelivetoiset sopisi hyvin, koska talvi.

nollatoleranssi

Vaikeaa uskoa tuollaisen palvelun toimivuuteen. Se tarkoittaisi koko bisneksen kansallistamista. Eikä mikään bisnes yleensä toimi, jos se on virkamiestasolta tehtyä ilman asiakkaiden kuuntelemista.

Nykyisinkin julkinen liikenne hoitaa oman tehtävänsä ja yksityisautoilu omansa. 100€/kk voi olla myös täysin riittämätön summa ja monet maksaisivat tuossa tyhjästä, koska eivät käyttäisi palvelua.

Tulee mieleen yksi Pohjois-Korean juttu HS:stä.

Quote"Näytin pohjoiskorealaisille työkavereille valokuvaa omakotitalostamme Kouvolassa. Siinä pihalla oli auto ja polkupyörä, ja kollegat kysyivät, että onko tuo polkupyörä todella sinun. Ei heille tullut mieleenkään, että auto voisi kuulua minulle. En sitten kehdannut mainita, että vaimolla on omansa", Toimela sanoo.

Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Tabula Rasa

Vito 109 CDI Kompakt DPF, Navi, Finanz.ab 69,-    FR: 2010-01     66900 km     EUR 9980.00

Eli erinomainen työauto. Suomessa neljä vuotta ja alle 70k rullattu kustantaakin sitten jo vähintään tuplaten. Kymppitonnilla saa 440 000 rullatun ja 18 tonnilla 150 000 rullatun vuotta uudemman. Mutta onhan se työssäkäynti hirvittävin rikos kommunismia kohtaan.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''