News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Auton omistamisen sijaan liikennepalvelu kuukausihinnalla?

Started by Nuivanlinna, 27.10.2014, 15:53:34

Previous topic - Next topic

Ari-Lee

QuoteMuistelen lukeneeni, että jo Neuvostoliitossa oli joku tuollainen järjestelmä, jolla saattoi puhelimitse tilata minibussin, joka kulki sitten sinne minne porukan oli tarvis kulkea.

Ei siitä ole montaa vuotta kun Kajaanissa tilattiin minibussi, vai mikä tilaihme se oli, pihaan ja sillä mentiin porukalla kirkolle. Sellaisella tultiin taas takaisin kirkolta. Big bändillinen asukkaita samassa kyydissä ja halvalla.

Vai mistä täällä keskustellaan?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Mursu

Minä näen erikoisena tätä, että valtion taholta suunnitellaan malleja liikkumisesta palveluna, kun samaan aikaan estetään Uberin tapaisten palveluiden tulo markkinoille. Tämä on puhdasta sosialistista suunnitelmataloutta. Ei valtion tule miettiä palvelun yksityiskohtia vaan luodaan sen syntymiselle sopivat olosuhteet purkamalla sääntelyä.

nollatoleranssi

Quote from: Mursu on 06.02.2015, 20:40:42
Minä näen erikoisena tätä, että valtion taholta suunnitellaan malleja liikkumisesta palveluna, kun samaan aikaan estetään Uberin tapaisten palveluiden tulo markkinoille. Tämä on puhdasta sosialistista suunnitelmataloutta. Ei valtion tule miettiä palvelun yksityiskohtia vaan luodaan sen syntymiselle sopivat olosuhteet purkamalla sääntelyä.

Tuosta Uberista taisi joskus olla juttua, miten se on ulkomailla saanut suosiota eli halukkaat saivat rekisteröityä palveluun, jolloin heiltä voisi tilata kyydin maksusta. Oliko palvelussa myös mahdollista nähdä, että missä kuljettaja oli sillä hetkellä gps:n kautta?

Tosiaan onhan tuo huvittavaa, että kokoomus on ajamassa tälläistä sosialistista maksuautopalvelujärjestelmää kaikkien suomalaisten maksettavaksi.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Oami

Ei minulla olisi mitään tällaista vastaan, jos joku yritys keksisi tämän. Mutta se, että idean takana on poliitikko eikä yritys, antaa vain vihjeen siitä, että idea ei liiketaloudellisesti toimi. Ja siitä seuraa kysymys, että millä tämä maksetaan, kun ei nykyinenkään rahoitus pidä edes tieverkkoa asiallisessa kunnossa.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Taikakaulin

QuoteSoini tyrmää Sipilän – "Taas kuritetaan ihmisiä"

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini tyrmää keskustan puheenjohtajan Juha Sipilän esityksen tieverkon huonon kunnon parantamisesta ylimääräisellä ja väliaikaisella verolla polttoaineiden hintoihin. Sipilä ehdotti asiaa viime viikolla Askolassa osallistuessaan metsäenergiapäivässä järjestettyyn paneelikeskusteluun.

Sipilän mukaan vero voisi olla esimerkiksi viisi senttiä litralta, jolloin sillä saataisiin kasaan noin 150 miljoonaa euroa perusväylänpitoon ja korjausvelan hoitamiseen.

Sipilän mukaan verolle antaa pelivaraa raakaöljyn alhainen hinta. Hän sanoi Askolassa, että polttoaineen hinnalle voitaisiin määritellä jonkin tietty enimmäistaso. Kun se saavutetaan, ylimääräisen veron perimisestä luovuttaisiin.

Sipilän ehdotus sai laajaa huomiota mediassa Uusimaa-lehden nostettua sen esille.

Timo Soini toimitti keskiviikkona julkisuuteen tiedotteen, jossa hän sanoo Sipilän sortuneen "löysiin vaalilupauksiin".

– Tosiasia on, että kahden edellisen vaalikauden hallitusten välinpitämättömyyden seurauksena tieverkostomme on rapautunut, Soini sanoo.

– Kepu on jälleen kurittamassa kehäkolmosen ulkopuolisia suomalaisia. Eniten Sipilän ideasta kärsisivät työttömät ja vähävaraiset sekä jokainen työssään autoa tarvitseva duunarista maatalousyrittäjään. Maalta pakottaminen jatkuu. Kansalaisten jokapäiväiset kustannukset nousevat, Soini jatkaa.

Soinin mielestä kaikkia polttoaineveroja tulisi laskea, jotta kotitalouksien ostovoimaa voidaan parantaa ja teollisuuden kilpailukykyä kohentaa.

Soinin laskelmien mukaan Sipilän ehdotus merkitsisi, että polttoaineen hinta kallistuisi alvin ja huoltovarmuusmaksun jälkeen 6,8 senttiä litralta.

– Kansalaiset myös maksaisivat lopulta ruokalaskussaan kaupan kuljetuskustannusten nousun. Teollisuuden kuljetuskustannusten nousu rapauttaisi entisestään Suomen kilpailukykyä.

Lisäverojen sijaan Soini ehdottaa tieverkon korjaamisen rahoittamista Kuntien eläkevakuutuksen eli Kevan sijoituskassasta.

Soinin mielestä tämä hyödyttäisi sekä valtiota että Kevaa, koska ensimmäinen saisi edullisen rahoituksen ja toinen pitkäaikaisen varman tuoton.

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/275222-soini-tyrmaa-sipilan-taas-kuritetaan-ihmisia

Sen nyt tietää, ettei tuo Sipilän ehdotus jäisi vain väliaikaiseksi. Autoveronkin piti olla vain väliaikainen. Valtio ei kerran saavutetuista verotuksen muodoistaan luovu.

Olisi todella hyvä, jos nämä Sipilän ehdotukset leviäsivät kulovalkean tavoin pitkin maaseutua. Loppuisi tuo Kepun kekkulointi gallupkärkenä hyvin nopeasti.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

CaptainNuiva

Quote from: Taikakaulin on 26.03.2015, 13:03:44


Sen nyt tietää, ettei tuo Sipilän ehdotus jäisi vain väliaikaiseksi. Autoveronkin piti olla vain väliaikainen. Valtio ei kerran saavutetuista verotuksen muodoistaan luovu.

Olisi todella hyvä, jos nämä Sipilän ehdotukset leviäsivät kulovalkean tavoin pitkin maaseutua. Loppuisi tuo Kepun kekkulointi gallupkärkenä hyvin nopeasti.

Ei pidä unohtaa väliaikaista käyttömaksuakaan.
Tämän osalta väliaika on jatkunut nyt noin 40 vuotta, varmaan jo kohta päättyy....
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."