News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Paljon menee veroa satasesta? (alv)

Started by B52, 11.10.2014, 02:02:27

Previous topic - Next topic

Kun vero on 24% satasen tuotteesta, paljon menee euroissa? (alv)

24€
28 (43.1%)
20€
2 (3.1%)
18€
3 (4.6%)
19.35
31 (47.7%)
17.30
1 (1.5%)

Total Members Voted: 65

B52

Säälittävän surkeaa, jopa vastauksen ilmoittamisen jälkeen vastataan väärin.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Nuivake

Yrittäjänä olen ollut yli 10 vuotta ja kun tämän gallupin tuloksia katselee, nyt ymmärrän, miksi puolet ihmisistä eivät ymmärrä ALVn osuutta hinnassa.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Goman

Quote from: B52 on 12.10.2014, 02:36:20
Säälittävän surkeaa, jopa vastauksen ilmoittamisen jälkeen vastataan väärin.

No ei. Säälittävän surkeaa on se jos lunttaa, ja sitten vastaa oikein.
Kyselyn tarkoitus on kai selvittää tietävätkö ihmiset oikeasti ALV:n laskentasäännön.
Eivät tiedä. En minäkään.

Hämmennetäänpä soppaa lisää.  Usein kuulee sanottavan että tuotteen hinnassa on x-prosenttia veroa.
Kaveri sanoo että tuotteen hinnasta puolet on veroa. Puolet -- siis 50 %-- vai?
Ja puolet, sehän on 100€:n tuotteesta 50€,  eikös vaan.

Laskentakaavan mukaan se onkin 100-(100:1,50)= 33.34 € 

;D ;D  Prosenttilasku ON ihmeellistä.

yks vaan

Pisa-kärkee matikassa hei! Ehkä ¼ ihmisistä osaa laskea yhtään mitään. Ja sekös Stubbille sopii..
Kuka syrjisi minua?

Onkko

Kysymys on kyllä epäselvä, olisi pitänyt kysyä "paljonko satasen verollisena maksava tuote sisältää veroa jos veroprosentti on 24%"
Minä kyllä alveja kuitteihin laskeneena osasin vastata oikein mutta....

yks vaan

Sinällään toi on niin peruskoulutason tehtävä.

Veroton hinta * (1+verokanta)  =  verollinen hinta

Jos joku sanoo että puolet verollisesta hinnasta on veroa, veroprosenttihan on 100 eikä 50.

Tonne yläpuolelle tämä^^

Muutenkin alkeislaskento, prosentit ja murtoluvut (esim. "Puolet") tuntuu olevan vaikeita.
Kuka syrjisi minua?

B52

Quote from: Onkko on 12.10.2014, 14:42:06
Kysymys on kyllä epäselvä, olisi pitänyt kysyä "paljonko satasen verollisena maksava tuote sisältää veroa jos veroprosentti on 24%"
Minä kyllä alveja kuitteihin laskeneena osasin vastata oikein mutta....

Kenties epäselvä, kuitenkin suluissa on (alv), siitä pitäisi tajuta.

Ja kuitenkin on vastattu 24€, 42,6%, toisaalta hyvä pieni opetus..

Lasse

Jos kävelen työpaikan saatuani pankkiin hakemaan lainaa, ostan auton ja asunnon 100% velaksi, ajan autolla ostamaan kossua&kessua, kuinka monta prosenttia on mennyt veroihin, kun laina on viimein maksettu, edellyttäen tietenkin, ettei reissulla tullut avioeroa?
NOVUS ORDO HOMMARUM

B52

Quote from: Lasse on 18.10.2014, 02:15:58
Jos kävelen työpaikan saatuani pankkiin hakemaan lainaa, ostan auton ja asunnon 100% velaksi, ajan autolla ostamaan kossua&kessua, kuinka monta prosenttia on mennyt veroihin, kun laina on viimein maksettu, edellyttäen tietenkin, ettei reissulla tullut avioeroa?

Vitusti.

Mehud

Vastaus on hyvin helppo: Liikaa!

Vähemmänkin voisi mennä.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

MW

Ei ole satanen eikä kaksi riittänyt enää siinä, missä joku vuosi sitten pärjäsi viidellä kympillä.

Olen köyhtynyt reilusti. Fantastista.

Yhden vakio-ostokseni hinta on yli kaksinkertaistunut noin kahdeksan vuoden aikana, peruselintarvike.

Palkka ei todellakaan ole kaksinkertaistunut. Mutta tämän sanominen on vain tietysti huonoa asennetta, oikeasti on f a n t a s t i s t a.

dothefake

Quote from: Lasse on 18.10.2014, 02:15:58
Liian vähän, ei riitä mamutukseen eikä ulkomaan apuun, kun kerran pitää ottaa lainaa. Verot on tuplattava!
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Topi Junkkari

Quote from: B52 on 18.10.2014, 01:43:19

Minua ihmetyttävät eniten nuo muutamat sankarit, jotka ovat vastanneet 18 tai 20 euroa. Heidän käyttämänsä laskukaava olisi hauska tietää. Aluksi on kaksi numeroa: 100 ja 24. Miten niitä pyörittelemällä päädytään 18:aan tai 20:een?
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Uuno Nuivanen

Mää laitoin 20e kun en lukenut vaihtoehtoja loppuun asti, olisihan siellä ollut tarkkakin.  :P

jmm

Kysymys on moniselltteinen. Mikä on "satasen tuote"?

Se voi olla esimerkiksi tuote, jonka sisäänostohinta, ulosmyyntihinta, valmistuskustannukset, veroton hinta, verollinen hinta tai käypä arvo on 100.

Kysymyksessä olisi enemmän järkeä, jos se olisi esimerkiksi muodossa:

Tuote maksaa kaupassa 100 euroa. Kun arvonlisävero on 24%, paljonko veroa menee euroissa?
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

TheVanishedTerrorist

Quote from: Topi Junkkari on 18.10.2014, 10:03:17
Quote from: B52 on 18.10.2014, 01:43:19

Minua ihmetyttävät eniten nuo muutamat sankarit, jotka ovat vastanneet 18 tai 20 euroa. Heidän käyttämänsä laskukaava olisi hauska tietää. Aluksi on kaksi numeroa: 100 ja 24. Miten niitä pyörittelemällä päädytään 18:aan tai 20:een?
Kysyppä joltain suvaitsevaiselta. Niillä on ihan uskomattomia laskukaavoja joissa matematiikan perussäännötkin heittävät häränpyllyä. Esim. jos he ostavat noita 100€ tuotteita afrikkalaistaustaisille eläteille velaksi niin oikeasti se on heidän mielestä tuloa.