News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2014-08-08 : KL Sakot uhkaavat tuhansia ammattikuljettajia

Started by Maailmanmies, 09.08.2014, 12:11:29

Previous topic - Next topic

Punaniska

Löytysiköhän VKSV:ltä rehellisiä virkamiehiä?

Tämä on vähän toista kuin pullikoivan oppilaan ulosheittäminen Alppilan yläasteella (jota VKSV tutki).
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Kari Kinnunen

Joopa joo.

Onpahan tullut käytyä noi 'direktiivi'-päivät. Kokolailla turhanaikaista puuhastelua. Sellanen tenavaikäinen tyyppi, joka ei erota kottikärryä ja kuorma-autoa toisistaan, selittämässä kuinka autoa ajetaan.

Minä ja kollegat Sven-Erik ja Hans joudutaan oikein istumaan ne koulutukset jotka maksaa. Kollegat Vitautas ja Tiit sen sijaan ostavat kuponkinsa Riikan torilta.

Sinänsä tuosta asiasta on turha enää kitistä. Vaatimus on ollut tiedossa jo vuosia, joten aikaa kurssien käyntiin om ollut. Jännä systeemi. Itse kävin koulutukset vuonna 2011, ikään kuin vrastoon. Nyt kun haen kupongin niin se on voimassa viisi vuotta eteenpäin 2011 suoritetuilla koulutuksilla.

Tusinpa näillä paranee muu kuin baltian poikien kilpailukyky.

Topi Junkkari

Quote from: Markkanen on 09.08.2014, 21:47:20
Kaikki vaan luvalliseksi ja uusitaan aina 5 vuoden välein. Sähköasentajilla on sähköturvallisuuskortti joka on uusittava 5 vuoden välein. Vartija/järjestyksenvalvoja uusii korttinsa 5 vuoden välein. jne. kohta kaikki ammatit on varmaan 5 vuoden kortin varassa.

Tämä uudistus tuli jopa minun alalleni, hiljaisten hissukoiden siistiin sisätyöhön, vuoden 2007 lakiuudistuksessa (laki 1231/2007).

Auktorisoidun kääntäjän oikeus on voimassa viisi vuotta kerrallaan, minkä jälkeen on maksettava 110 euron maksu uudesta todistuksesta. Mitään jatkokoulutusta tai tutkinnon uudelleen suorittamista ei vaadita, pitää vain kirjallisesti vannoa ja vakuuttaa, että on tosiasiallisesti harjoittanut ammattiaan ja muutoinkin edelleen täyttää ne edellytykset, jotka laissa on säädetty. Pelkkä rahastusautomaatti siis.

Luojan kiitos, määräaikaisuus ei koske meitä vanhoja partoja, jotka olemme saaneet auktorisointimme aikaisemman virallisen kääntäjän oikeuden perusteella.

Toinen jonkin sortin "ammattipätevyyttä" osoittava lappu minun lompakossani on ns. hygieniapassi, ja siinäkin lukee, että voimassa toistaiseksi.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Ernst

Quote from: hiljainen tukija on 10.08.2014, 08:39:53
Quote from: M on 10.08.2014, 08:15:04
... .... ... Kirurgeilla on täydenyskoulutusvelvoite, lakisääteinen. Eivät hekään ole selittämässä umpitolloa soopaa siitä, että ei tarvitsisi lisäoppia, kun ala menee eteenpäin.
Joo, eikös se ole suurinpiirtein sama palkkakin kirurgeilla ja rekkakuskeilla, sitähän sä tarkoitat?  ;)

No en. Vastuu saattaa olla välillä ihan samaa luokkaa kummallakin.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

l'uomo normale

Kävinhän minäkin avoimessa yliopistossa omalla kustannuksellani maakunnissa avoimet yliopisto-opinnot, joilla sain kirjastopätevyydet eli kirjastonhoitajan pätevyyden kunnalliselle puolelle (joissa en ole päivääkään ollut minkäänlaisissa hommissa). Valtolla ainoa alan pätevyysvaatimus oli kirjastonhoitajalle gradu, mutta kirjastopätevyys auttoi hommiin pääsyssä.

Eli ostin naisen ulkosynnytin mitä hörönlöröä -tasoisilla kursseilla itselleni pätevyyden tehdä hommia, joita kuka tahansa fiksu 12-vuotias pystyisi tekemään.  :P

Homma ei haittaisi jos halulliset vanhaan tapaan joutuisivat ostamaan itselleen sisäsiistin apinan ammatin, mutta touhun leviäminen oikeisiin töihin kuulostaa huolestuttavalta.

And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

TheVanishedTerrorist

Quote from: Mehud on 09.08.2014, 12:44:10
Kohta parturit eivät saa leikata hiuksia jos ei ole aivokirurgin papereita. "Terävät sakset liikkuvat vain millien päässä aivoista ja siksi haluamme lisätä asiakasturvallisuutta", toteaa Huoli- ja turvallisuusviraston pääjohtaja Osmo Varovainen.

"Jos parturi ei tiedä missä aivot sijaitseva tarkalleen, niin voi tulla pahaa jälkeä. Ajatelkaapa asiaa omalta kohdalta. Jos lapsesi tulisi parturista aivovaurion saaneena, niin jo olisi toinen ääni kellossa. Sitten taas valitettaisiin, että missä virasto oli silloin kun lapsen elämä tuhottiin puutteellisella ammattitaidolla", kivahtaa tuohtunut Pääjohtaja.

"Toimittaja on hyvä ja varoo ovenkarmeja kun poistuu virastosta" , totesi puuhakas pääjohtaja ja huomasi viiltävän paperiarkin pöydällään. Huh, nyt on tehtävä läheltäpiti-raportti, koska lähestyin paperiarkkia ilman asianmukaisia viiltosuojahansikkaita. "Tämä elämä on yhtä veitsenterällä taiteilua", hihkaisi jännityksestä punakka Pääjohtaja.
Vaarallinen trendi millä viedään nuorisolta (ja muiltakin) viimeisetkin mahdollisuudet työllistyä.

Onnikka

Quote from: SerialSuicideBomber on 10.08.2014, 10:20:34
Vaarallinen trendi millä viedään nuorisolta (ja muiltakin) viimeisetkin mahdollisuudet työllistyä.
Se on sen tarkoituskin.

Ei ne oikeasti niin tyhmiä voi olla että kuvittelisivat jonkin (turvallisuuden, elintarviketurvallisuuden, mitä kaikki näitä onkaan) paranevan näillä. Eivätkä ne virkamiehet joita palkataan tarkastelemaan, ole niin korkeissa asemissa että he onnistuisivat töitä itselleen järkkäämään.

Kun nämä on rankattu pois, ei jää jäljelle kuin se, että vähennetään työllisten määrää tarkoituksella.

Kaikenmoiset kortit estävät työllistymistä tehokkaasti, samoin kuin ylimitoitetut koulutusvaatimukset. Lisäksi taso kehnontuu.
Jäljelle kun jää ainoastaan ne kortin omaavat jotka ovat pieni ja kehno joukko, riippumatta alasta ja kortista. Jolleivat sitten keksi alkaa kaikille kouluttaan joka tyhjänpäiväistä korttia jossa ainakin saa rahaa upotettua ja paljon.

J.M

Quote from: Onnikka on 10.08.2014, 10:25:10
Jäljelle kun jää ainoastaan ne kortin omaavat jotka ovat pieni ja kehno joukko, riippumatta alasta ja kortista.

Mitä yrität tällä sanoa? Kuski, joka on muuten alansa huippua, muuttuu kehnoksi kun saa muutaman muovikortin? Mikä multa nyt meni ohi?
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Faidros.

Tämä on kyllä helvetin "hieno" laki. Jotta voin käyttää työssäni firmani omistamaa kuorma-autoa, mitään lastia en saa kuljettaa, mutta tyhjänä ajella kyllä! :o
On tämä yhteiskunta. Jollei ongelmia ole riittävästi, lainsäätäjät tekevät niitä lisää. Tekevät vaikka niitä onkin jo ihan riittävästi!  :facepalm:
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

J.M

Quote from: Faidros. on 10.08.2014, 10:48:49
Tämä on kyllä helvetin "hieno" laki. Jotta voin käyttää työssäni firmani omistamaa kuorma-autoa, mitään lastia en saa kuljettaa, mutta tyhjänä ajella kyllä! :o

Saat toki kuljettaa omasta tai firmasi pihasta tavaraa toiselle osapuolelle tai toisinpäin, kunhan et ota kuljetuksesta maksua, mutta et saa kuljettaa toisen osapuolen rahtia kolmannelle osapuolelle. Jälkimmäinen vaatisi toki liikenneluvankin.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Faidros.

Quote from: J.M on 10.08.2014, 10:59:05
Quote from: Faidros. on 10.08.2014, 10:48:49
Tämä on kyllä helvetin "hieno" laki. Jotta voin käyttää työssäni firmani omistamaa kuorma-autoa, mitään lastia en saa kuljettaa, mutta tyhjänä ajella kyllä! :o

Saat toki kuljettaa omasta tai firmasi pihasta tavaraa toiselle osapuolelle tai toisinpäin, kunhan et ota kuljetuksesta maksua, mutta et saa kuljettaa toisen osapuolen rahtia kolmannelle osapuolelle. Jälkimmäinen vaatisi toki liikenneluvankin.

No, juuri näin, kiitos oikaisusta. Kulut täytyy vain merkitä(valehdella) muihin kuluihin.
Odotan mielenkiinnolla liikennekuolemien vähentymistä tämän lain myötä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

maltti on valttia

Quote from: J.M on 10.08.2014, 10:59:05
Quote from: Faidros. on 10.08.2014, 10:48:49
Tämä on kyllä helvetin "hieno" laki. Jotta voin käyttää työssäni firmani omistamaa kuorma-autoa, mitään lastia en saa kuljettaa, mutta tyhjänä ajella kyllä! :o

Saat toki kuljettaa omasta tai firmasi pihasta tavaraa toiselle osapuolelle tai toisinpäin, kunhan et ota kuljetuksesta maksua, mutta et saa kuljettaa toisen osapuolen rahtia kolmannelle osapuolelle. Jälkimmäinen vaatisi toki liikenneluvankin.

  Jaahas, eli se onkin ainoastaan maksun ottaminen, joka tekee kuljettajasta vaarallisen?

J.M

Quote from: hiljainen tukija on 10.08.2014, 11:14:44
Quote from: J.M on 10.08.2014, 10:59:05
Quote from: Faidros. on 10.08.2014, 10:48:49
Tämä on kyllä helvetin "hieno" laki. Jotta voin käyttää työssäni firmani omistamaa kuorma-autoa, mitään lastia en saa kuljettaa, mutta tyhjänä ajella kyllä! :o

Saat toki kuljettaa omasta tai firmasi pihasta tavaraa toiselle osapuolelle tai toisinpäin, kunhan et ota kuljetuksesta maksua, mutta et saa kuljettaa toisen osapuolen rahtia kolmannelle osapuolelle. Jälkimmäinen vaatisi toki liikenneluvankin.

  Jaahas, ei se onkin maksun ottaminen, joka tekee kuljettajasta vaarallisen?

Siis jos ottaa maksun tavaran kuskaamisesta raskaalla ajoneuvolla, kuljetus katsotaan silloin ammattimaiseksi tavaraliikenteeksi, ja vaatii täten liikenneluvan.

Sitä en tiedä, voiko vaikka rautakoura valmistaessaan jonkun tuotteen ja kuljettaessaan sen asiakkaalle kuorma-autollaan laittaa laskuun lisämaksun tavaran kuljettamisesta, jos ei omaa liikennelupaa, vai pitääkö mahdollinen kuljetusmaksu sitten vaan ympätä tuotteen loppuhintaan...
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

maltti on valttia

  JM, kiitos selvityksestä. Hyvä että tulee tietoa lainsäädännöstä.
(Laki on laki, vaikka lainsäädäntö ei omasta mielestä olisikaan asiallinen).

Onnikka

Quote from: J.M on 10.08.2014, 10:30:22
Quote from: Onnikka on 10.08.2014, 10:25:10
Jäljelle kun jää ainoastaan ne kortin omaavat jotka ovat pieni ja kehno joukko, riippumatta alasta ja kortista.

Mitä yrität tällä sanoa? Kuski, joka on muuten alansa huippua, muuttuu kehnoksi kun saa muutaman muovikortin? Mikä multa nyt meni ohi?
En ihan sitä tarkoittanut. Yritän esimerkkiä jossa liikaa ei olisi kärjistetty asiaa. Eli kortin suorittaminen maksaa. Alansa huipulle varmastikin sen työnantaja järjestää. Mutta kun alansa huippu on jo töissä ja satunnaista kuskia tarvitseva ei tunne tätä huippua, joka vielä noudattelee työaikoja eikä viitsi pimeitä töitäkään tehdä.

Vaan että kun kortin suorittajia on vaikka 10 kipaletta kunnassa.

Ennen olisi voitu valita 1000:sta työn osaavasta ja sopivan ajokortin omaavasta. Työn osaavista 800 oli töissä eikä täten vapaina. 200 vapaina ja työkuntoisia ja kykyisiä heistä 190. Näin ollen 190 henkilöä joista varmastikin työ tekijänsä löytää.

Nyt valitaan niistä kymmenestä. Näitä ovat vaikka
Anneli, Bertta, David, Eemeli, Hessu, Janne, Kalle, Martti, Niilo ja Pertti.

Ikävä kyllä heistä töissä ovat valmiiksi muut paitsi Hessu ja Niilo.
Nyt vain sattuu käymään niin että Hessulle maistuu keppana aikalailla vaikka kortti onkin. Työpaikalle hänet saisi vain laittelemalla kymmenen metrin välein tölkin keppanaa jolloinka hän ketjua seuraisi töihin asti.
Niilolla taasen onkin mennyt käsi epäkuntoon liiasta duunista eikä kykene töitä tekemään. Kuntoutukseen aika on puolen vuoden päästä.
Kumpikaan ei sovi töihin. Joudutaan etsimään joku kuka ei välitä siitä ettei korttia ole jos aiotaa työ saada tehdyksi. Harvempi uskaltaa kuitenkaan lähteä töitä tekemään, lopulta löytyy Timo jolla ei ole minkäänlaista ajokorttia mutta joka työn lupaa tehdä.
Sama näitten muittenkin korttien kanssa.


Alkuasukas

Tuon pätevyyden saaminen vaatii päivän koulutuksen per vuosi. Ammattiliitot lobbasivat kolmen päivän koulutuspakon. En näe ongelmaa.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Mangustin

Määräaikaisten muovilätkien vaatiminen on muuten erinomainen positiivisen syrjinnän väline. Sellainen tyypillinen syrjäytymisuhan alla oleva pari-kolmekymppinen suomalaismies, joka yrittää rämpiä elämässä eteenpäin huomaa pian että seinä nousee eteen kun työllistymiseen vaaditaan näitä kortteja. Ne voi tietysti saada ilmaiseksi tai pienellä omavastuulla ely-keskuksen koulutuksessa, tai vaihtoehtoisesti hakea jotain koulutustukea tai harkinnanvaraista soskusta niiden maksamiseen. Avainsana tässä on virkamiehennaisen harkintavalta. Joillekin kursseille ei pääse ellei ole haavoittuvaa erityisryhmää. Kädestä suuhun elävälle työttömälle koulutuksien maksaminen omasta taskusta on mahdotonta.

Quote
· Niin sanottu 30 prosentin sääntö poistuu koskien urakoita ja elinkeinotoiminnan yhteydessä tehtäviä kuljetuksia. Aikaisemmin erityisesti maansiirtokuljetuksissa on kyseisen säännön perusteella voinut melko laajastikin suorittaa kokonaisurakoihin liittyvät kuljetukset ilman liikennelupaa.

· Kaikessa alihankinnassa on jatkossa oltava lähtökohtaisesti liikennelupa.

· Maa-aineksia ja lunta saa kuljettaa ilman lupia vain, jos kuljetettava maa-aines on omaa tai kuljetuksen suorittaja itse tekee kuljetettavalle tuotteelle jotain muutakin kuin lastaamista ennen sen kuljettamista (esim. louhii kalliota ja sen jälkeen kuljettaa louheen pois)

· Kaikkiin varsinaisiin muuttokuljetuksiin vaaditaan jatkossa liikennelupa.

· Myös hinauskuljetuksiin vaaditaan liikennelupa. Ilman lupaa saa hinata tästä eteenpäin vain lähimpään turvalliseen paikkaan – ei korjaamolle asti.

· Traktoreille tulee liikennelupapakko tavaraliikenteessä: maa- ja metsätalouden kuljetuksissa lupapakon rajana päivämaksun maksuvelvollisuus.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288708256356.html

Lakiteksti kokonaisuudessaan http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2006/20060693

Sakari Kaikkosen firma senkus porskuttaa http://www.liikenneakatemia.fi/yritys/henkilosto/

Maailmanmies

Quote from: Markkanen on 09.08.2014, 21:47:20
Kaikki vaan luvalliseksi ja uusitaan aina 5 vuoden välein. Sähköasentajilla on sähköturvallisuuskortti joka on uusittava 5 vuoden välein. Vartija/järjestyksenvalvoja uusii korttinsa 5 vuoden välein. jne. kohta kaikki ammatit on varmaan 5 vuoden kortin varassa. Näin saadaan työllistettyä kouluttajia ja saadaan lupamaksuja ammattimiehiltä. Työnteko yritetään tehdä mahdollisimman kalliiksi ja hankalaksi pikkuhiljaa. Sossu se vaan huutaa hurraata kun firmat lopettavat ja työnteko ei enää kohta kannata.

Kaikki vaan kortille ja luvanvaraiseksi. Näin Suomi pelastuu  :facepalm:
Ja se koulutuskin on parin päivän-viikon juttu jossa joku huuhaafirman tyyppi puhelee itsestäänselvyyksiä. Suomi on huuhaabisneksen luvattu maa. Pikavippejä, olematonta nettimarkkinointia ja ns. turvallisuuskoulutuksia jotka perustuvat lakiin eivätkä oikeaan tarpeeseen.

Jos meillä olisi ollut nykyisenlainen turvallisuus- ja ympäristölainsäädäntö hurjan rakentamisen vuosina 50-/60-luvuilla, niin olisimme vieläkin rutiköyhiä.

Ernst

Quote from: Onnikka on 10.08.2014, 10:25:10
Quote from: SerialSuicideBomber on 10.08.2014, 10:20:34
Vaarallinen trendi millä viedään nuorisolta (ja muiltakin) viimeisetkin mahdollisuudet työllistyä.

Kaikenmoiset kortit estävät työllistymistä tehokkaasti, samoin kuin ylimitoitetut koulutusvaatimukset. Lisäksi taso kehnontuu.
Jäljelle kun jää ainoastaan ne kortin omaavat jotka ovat pieni ja kehno joukko, riippumatta alasta ja kortista.

Siellä taitaa työelämän "asiantuntija" antaa kaikkensa. Surullinen aivopieru. Myötähäpeä. Ja hiukan Homman maineenkin takia en näitä loogisia tolkuttomuuksia viitsisi nähdä.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Maailmanmies

Quote from: M on 10.08.2014, 08:15:04
Jotta päästään kunnolla erimielisinä keskustelemaan, niin 35 tuntia täydennyskoulutusta viiden vuoden aikana ei ole paljon. Jos ja kun sillä on turvallisuutta lisäävää merkitystä tiellä, kannatan. Raskaan ajoneuvon kuskilla on paljon vastuullaan. Ajaa samoilla teillä kuin minä, lapseni ja lastenlapseni.

Ja se, että on ajanut 30 vuotta, ei ole mikään perustelu aille, että ei muka tarvitsisi päivitystä ja täydennystä. Kirurgeilla on täydenyskoulutusvelvoite, lakisääteinen. Eivät hekään ole selittämässä umpitolloa soopaa siitä, että ei tarvitsisi lisäoppia, kun ala menee eteenpäin.

Toteutusta voi arvostella. Itse asia on bueno.
Menet juuri siihen samaan sudenkuoppaan kuin suuri yleisö. Jos jotain perustellaan turvallisuudella, niin nykyajan pehmoihminen kastelee silmänsä ja hyväksyy tarkemmin ajateltuna täysin järjettömät säädökset.  Tosiasia on se, että ihmisiä tieliikenteessä kuolee, sille ei voi mitään. Ihmisiä kuolee myös työtapaturmissa, ei sitäkään voi estää. 
Kirurgian menetelmät uudistuvat, joku aika sitten ei ollut tähystysleikkauksia, lääketiede menee eteenpäin. Autolla ajaminen on samaa kuin ennenkin, vertauksesi on huono.

Lähtikö kaikki Konginkankaan onnettomuudesta? Ihan säälittävää oli seurata sitä, että lähellä onnettomuuspaikka oli hieman sen jälkeen usein tutka. Eihän onnettomuus johtunut ylinopeudesta vaan oli onneton yhteensattuma.

Ernst

Quote from: Maailmanmies on 10.08.2014, 13:08:04

Jos meillä olisi ollut nykyisenlainen turvallisuus- ja ympäristölainsäädäntö hurjan rakentamisen vuosina 50-/60-luvuilla, niin olisimme vieläkin rutiköyhiä.

Olkiukko. Surullista.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Alkuasukas

Jos meillä tehtäisiin kaikki Aina Niinkuin Ennenkin, niin täällä asuttaisiin vielä luolissa. En usko että 7 tuntia koulutusta vuodessa on kenellekään liikaa.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Onnikka

Quote from: M on 10.08.2014, 13:12:55
Quote from: Onnikka on 10.08.2014, 10:25:10
Quote from: SerialSuicideBomber on 10.08.2014, 10:20:34
Vaarallinen trendi millä viedään nuorisolta (ja muiltakin) viimeisetkin mahdollisuudet työllistyä.

Kaikenmoiset kortit estävät työllistymistä tehokkaasti, samoin kuin ylimitoitetut koulutusvaatimukset. Lisäksi taso kehnontuu.
Jäljelle kun jää ainoastaan ne kortin omaavat jotka ovat pieni ja kehno joukko, riippumatta alasta ja kortista.

Siellä taitaa työelämän "asiantuntija" antaa kaikkensa. Surullinen aivopieru. Myötähäpeä. Ja hiukan Homman maineenkin takia en näitä loogisia tolkuttomuuksia viitsisi nähdä.
Ei tämä asia kovin monimutkainen ole.
Oletko jollain tapaa hyötymässä näistä korteista ja passeista, muuten ei voi ymmärtää niitten kannattamista.

Quote from: Maailmanmies on 10.08.2014, 13:14:07

Lähtikö kaikki Konginkankaan onnettomuudesta? Ihan säälittävää oli seurata sitä, että lähellä onnettomuuspaikka oli hieman sen jälkeen usein tutka. Eihän onnettomuus johtunut ylinopeudesta vaan oli onneton yhteensattuma.
Olisiko aloitusviestissä mainittu sekä Mangustininkin mainitsema enempi syynä.
Quote from: Mangustin on 10.08.2014, 13:07:34

Sakari Kaikkosen firma senkus porskuttaa http://www.liikenneakatemia.fi/yritys/henkilosto/
Näitähän on erilaisia kortteja ja passeja tullut niin että aikamoisen määrän niitä duunarit tarvitsevat. Ammatinvaihdot kätevästi estyvät myös.

sivullinen.

Marjanpoimijoillekin suunnitellaan pakollista koulutusta. On se vaan mahtavaa asua maailman koulutetuimmassa maassa. Kahviakin kaataa diplomin saanut osaaja -- joskin kahvi on jotain aatteellisen fairtraden ja teollisen pavunjalostuksen synnyttämää aatteellisteollissa suuryrityksissä jauhettua ja direktiivikeittimessä lämmitettyä kuravettä. Leimojen puolesta se on maailman parasta.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Punaniska

Quote from: Maailmanmies on 09.08.2014, 12:11:29

– Ajoneuvon luovuttanut yrittäjä ja kuljettaja saavat sakot. Ja aina puhutaan päiväsakoista, arvioi Kaikkonen, joka on valmistellut lakimuutosta aiemmalla työurallaan Trafin virkamiehenä

NIMITYKSET: Sakari Kaikkonen, Skal Kustannus Oy

Sakari Kaikkonen (38) on nimitetty SKAL Kustannus Oy:n kouluttajaksi. Koulutukseltaan Kaikkonen on liikenneopettaja ja logistiikkainsinööri. Hän on toiminut viimeksi Ajoneuvohallintokeskus AKEssa ammattiliikenneyksikön ylitarkastajana ja aiemmin raskaan liikenteen kouluttajana.Ilmoitettu 28.8.2008

Onko Kaikkonen välillä palannut Trafiin, vai onko tätä lakia valmisteltu jo yli 6 vuotta sitten?

http://www.taloussanomat.fi/yritykset/nimitykset/nimitys-2719/

2012 on ollut jo nykytyönantajan palveluksessa:

http://www.lvm.fi/lvm-mahti-portlet/download?did=71596
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

normi

Avainsana tässäkin on jälleen: "EU:n vaatima"

vaatimus tuskin koskee venäläisiä kuljettajia ja firmoja joilla on nyt mahis haukata lisäpala raskaasta liikenteestä SUomessa.

Pääasia kuitenkin on etteiEU:sta taaskaan seurannut mitään hyvää, vaan pelkkä pahaa. Aina vaan pahaa.
Impossible situations can become possible miracles

Eino P. Keravalta

Quote from: Alkuasukas on 10.08.2014, 13:20:19
Jos meillä tehtäisiin kaikki Aina Niinkuin Ennenkin, niin täällä asuttaisiin vielä luolissa. En usko että 7 tuntia koulutusta vuodessa on kenellekään liikaa.

Jos kaikki olisi tehty niinkuin ennenkin, täällä ei pyörisi yhtään somalia kadulla..
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Alkuasukas

Quote from: normi on 10.08.2014, 14:06:21
Avainsana tässäkin on jälleen: "EU:n vaatima"

vaatimus tuskin koskee venäläisiä kuljettajia ja firmoja joilla on nyt mahis haukata lisäpala raskaasta liikenteestä SUomessa.
Kuka käskee antaa venäläisten ajaa täällä keikkaa ilmaiseksi, EU:ko?
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

J.M

Quote from: Onnikka on 10.08.2014, 12:17:08
Quote from: J.M on 10.08.2014, 10:30:22
Quote from: Onnikka on 10.08.2014, 10:25:10
Jäljelle kun jää ainoastaan ne kortin omaavat jotka ovat pieni ja kehno joukko, riippumatta alasta ja kortista.

Mitä yrität tällä sanoa? Kuski, joka on muuten alansa huippua, muuttuu kehnoksi kun saa muutaman muovikortin? Mikä multa nyt meni ohi?
En ihan sitä tarkoittanut. Yritän esimerkkiä jossa liikaa ei olisi kärjistetty asiaa.

...

OK. Tämä selvensi paljon. Olinkin varma, että jotain minä en hiffannut alkuperäisestä.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Markkanen

Miten me tulimme 90-luvulla toimeen ilman kaikenmaailman työhön oikeuttamia kortteja? Kun katsoo vaikka Mollin sivulla avoimia työpaikkoja niin korttien vaatimuslista on isommilla yrityksillä pitkä. On tulityökortti, työturvallisuuskortti, ensiapukortti, sähkötyökortti... jne. Ne kun joutuu kerralla suorittamaan niin se tekee nuoren työntekijän talouteen melkoisen loven joka 5 vuosi. Onhan aikanaan ajokorttiakin yritetty saada 5 vuotiseksi kerrallaan.

Byrokratian on pyörittävä. Turvallisuuteen vedotaan aina jos halutaan rahastaa tai kieltää joku asia. Eurostoliitto on maapallon direktiivitehdas. Polkupyörän ajokorttia ja verollepanoa odotellessa.
Ellei Teillä itsellänne, herra, olisi ahneutta, ette saisi kansaa varastamaan vaikka varastamisen palkitsisitte.
- Kungfutse