News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Venäjän uhka ja vaihtoehtoiset polttoaineet & tekniikka

Started by Faidros., 01.08.2014, 09:23:51

Previous topic - Next topic

siviilitarkkailija

QuoteLämmön ja vesihöyryn lisäksi prosessin sivutuotteena syntyy vetyautosta poiketen hiilidioksidia, mutta valmistajan mukaan hiilidioksidivaikutus kumoutuu, sillä bioetanolin valmistuksessa käytettävät kasvit sitovat hiilidioksidin itseensä kasvuvaiheessa.

:P
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Faidros.

Aivan uskomatonta, että joku viitsii ajaa 24 senttiä kalliimmalla kaasulla, jota vielä kuluu vähän enemmän! :roll: Ihmiset ostaa ilmeisesti kaasuauton sen puhtauden, eikä edullisten kilometrien vuoksi?
www.ksml.fi/kotimaa/Kaasulla-ajaa-halvemmin-kuin-bensalla/821891
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Ensimmäiset paineistetun nestekaasun tankkausasemat tulevat Vuosaaren lisäksi, Turkuun, Jyväskylään ja Vantaalle.
En kuitenkaan ymmärrä mitkä henkilöautot on vapautettu nestekaasun 20 x dieselverosta? Tietääkö joku?
http://yle.fi/uutiset/kaasun_jakelu_suomessa_laajenee_merkittavasti__tama_on_kaasun_valtti_polttoaineena_sahkoon_verrattuna/9123120?origin=rss
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

P

Quote from: Faidros. on 29.08.2016, 08:21:50
Ensimmäiset paineistetun nestekaasun tankkausasemat tulevat Vuosaaren lisäksi, Turkuun, Jyväskylään ja Vantaalle.
En kuitenkaan ymmärrä mitkä henkilöautot on vapautettu nestekaasun 20 x dieselverosta? Tietääkö joku?
http://yle.fi/uutiset/kaasun_jakelu_suomessa_laajenee_merkittavasti__tama_on_kaasun_valtti_polttoaineena_sahkoon_verrattuna/9123120?origin=rss

Maa ja biokaasua käyttävät autot on vapautettu tuosta nestekaasulle 80-luvun alussa säädetystä järjettömästä raippaverosta.

"että pilottihankkeeseen kuuluvilla asemilla on mahdollista tankata nesteytettyä maa-/biokaasua (LNG/LBG). Nesteytetty kaasu on suunnattu nimenomaan raskaampien ajoneuvojen, kuten kuorma-autojen polttoaineeksi.

Turun, Jyväskylän ja Vantaan asemilla on mahdollista tankata henkilöautojen polttoaineena käytettävää paineistettua kaasua (CNG). Vuosaaren satama-alueelle avattava asema on suunnattu ainoastaan raskaan liikenteen LNG:n tankkaamiseen.
"
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Faidros.

Kiitos P, sekoitin kaasut taas keskenään. :-[ Kyse siis maa- ja biokaasusta, nesteytetystä sellaisesta. Se nestekaasusatama tulikin jonnekin länsirannikolle.

Maakaasulla ajelu on nyt puolet halvempaa kuin bensalla ja 40% halvempaa kuin dieselillä.
http://vihreakaista.fi/fi-fi/article/kaasu/gasum-laski-maakaasun-hintaa/522/
Kaksi viimeistä tankkausta omallani on mennyt 4€/100km.
Jälkiasennuksena lähes kaikkiin autoihin. www.terragas.fi/tuotteet.html
Aika nopeasti sijoitus maksaa itsensä takaisin ja laitteet voi siirtää myös seuraavaan autoon.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Liikennekalkkuna kävi kälkättämässä mm. vaihtoehtoisista polttoaineista aamu-tv:ssä. Ei taas sanaakaan muualla maailmassa kuin Suomessa ylivoimaisesti käytetyimmistä maa- ja nestekaasusta.
Kertokaa mistä tämä median ja poliitikkojen yhteinen hiljaisuus johtuu? Halpaa ja helppoa jo nykyisiin polttomoottoreisiin asennettavaa tekniikkaa ei haluta suosia? Kaikki kallis sähkö, vety, yms. on taas ihqua.
Muoskään polttoaineen omavalmistuksesta ei ole mitään keskustelua.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

#156
Nyt on aika kova veto Gasumilta paljon ajaville, 69€ kuukausimaksu maakaasulle, tai 89€ -biokaasulle. Rajaton tankkaus. Mitenköhän ne aikoo seurata ettei samalla kortilla tankata useampaa autoa?
Täytyy vielä tarkistaa päteekö tuo tarjous myös jälkiasennettuja kaasulaitteistoja.
www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005046882.html?ref=rss
69€:lla ajaa mun kärryllä n.1300km, loppu olisi ilmaista.                                                                                               
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

roskajournalisti

Mielenkiintoinen kampanja Gasumilta. Tuollaiset kampanjat on ainakin hyvä keino nostaa tunnettuutta ja varmasti se houkuttelee myös uusia asiakkaita.

Katsoin nuo kampanjaehdot ja kyllä siinä on yläraja tankkaukselle (4000kg/vuosi) eikä se koske jälkiasennettuja kaasulaitteistoja.

Pohjois-Suomessa ei ole näköjään vielä yhtään Gasumin asemaa..

Faidros.

Soitin Gasumin asiakaspalveluun kysyäkseni noista jälkiasennuslaitteistoista.
>:( Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin! >:( Uskokaa tai älkää, mutta ulkomailla asennetut jälkiasennuslaitteistot hyväksytään, mutta Suomessa asennetut ei! :facepalm:
Näin se suomalainen yritys tukee kotimaassa suoritettua työtä! Vittusaatana!
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Rauno Murju

Miksi tässä haisee taustalla ministeri Bernerin liikennekaari ja liikkumisen rahastamisen yksityistäminen?

Faidros.

Quote from: Rauno Murju on 16.01.2017, 13:47:03
Miksi tässä haisee taustalla ministeri Bernerin liikennekaari ja liikkumisen rahastamisen yksityistäminen?
Tätä yhteyttä en asiassa näe, mutta kerro toki enemmän.
Muuten Berner ja pienyrittäjän ruoskiminen vituttaa!
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Rauno Murju

Kansalaisten totuttaminen jo esitettyihin kuukausimaksupaketteihin yksityistetyn tienkäytön liikennepalvelusta?

Gasumilla taitaa olla tilaukset vähissä teollisuuden puolella ja toisaalta pm Sipilä kaappasi omistajaohjauksen itselleen.

Johonkin se kaasu pitää saada menemään, koska Venäjän kanssa on tehty kiinteät sopimukset toimituksista.

Katsotaan mitä katastrofihallitus keksii seuraavaksi.


Punaniska

Quote from: Faidros. on 19.06.2016, 09:20:25
Nissan on kehittämässä mielenkiintoista polttokennoa. Etanoliasemia on jo nyt, eikä tarvitsisi erikseen järkyttävän kalliita vetyasemia.
www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/nissanin-polttokennoratkaisu-korvaa-vedyn-etanolilla/
Mulla on Suomen ensimmäisiä etanoliprätkiä ja tavallisena polttomoottorisovelluksena sillä on hivenen edullisempaa ajaa kuin bensalla, jota voi käyttää siinä myös.

Sitten sen kuin ahdat sen. Etanolin energiasisältö on pienempi kuin bensalla, mutta puristuskestävyys aivan toista, sekä palaa pienemmällä lämpötilalla
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Nikolas

Quote from: Faidros. on 08.08.2014, 16:07:38

Metanoli on ihan helevetin myrkyllistä! Ei jatkoon.


Eipä se moottoribensiinikään mitään salaattikastiketta ole. Myrkyllisiä nesteitä täytyy käsitellä asiallisilla menetelmillä ja sitä varten tankkausasemilla on asiaankuuluvat laitteet mittareineen ja tankkauspilleineen. Rinnastan metanolin ja bensiinin koska ne molemmat ovat nestemäisiä polttoaineita ja myrkyllisiä.

Nikolas

Quote from: Faidros. on 09.08.2014, 08:40:47
Quote from: Nikolas Ojala on 08.08.2014, 23:22:40

On aivan yleisesti tiedossa, että metanoli on myrkkyä. Mutta niin on moottoribensiinikin. En silti muista, että bensiinistä puhuttaessa ihmiset olisivat voivotelleet sen myrkyllisyyttä. Bensiinin hintaa olen kuullut kauhisteltavan. Käytäntö on sellainen, että polttoaine menee tankkausasemalla suoraan tankkiin ja tankista ajon aikana moottoriin. Missään välissä polttoainetta ei ole tarkoitus niellä eikä impata.


Kyse on kuitenkin aivan eri tasoisesta myrkystä.
Tämän bensiinin myrkyllisyyden vuoksi tehdään pienmoottoribensiiniä, josta puuttuu myrkyllinen bentseeni.


Tankkausasemilla kuitenkin tankataan tavallisiin autoihin tavallista moottoribensiiniä eikä pienmoottoribensiiniä. Moottoribensiini ja metanoli ovat erilaisia myrkkyjä mutta myrkkyjä kumminkin ja niiden käsittelyyn on käytössä kunnolliset menetelmät.

Faidros.

Quote from: Rauno Murju on 16.01.2017, 15:15:44
Kansalaisten totuttaminen jo esitettyihin kuukausimaksupaketteihin yksityistetyn tienkäytön liikennepalvelusta?

Gasumilla taitaa olla tilaukset vähissä teollisuuden puolella ja toisaalta pm Sipilä kaappasi omistajaohjauksen itselleen.

Johonkin se kaasu pitää saada menemään, koska Venäjän kanssa on tehty kiinteät sopimukset toimituksista.

Katsotaan mitä katastrofihallitus keksii seuraavaksi.

Laita vähän linkkiä Gasumin Sipilä kaappauksista.

Laita linkki myös Venäjän kiintiösopimuksista, maakaasua tulee nykyään muualtakin kuin Venäjältä.

Katsotaan.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Quote from: Nikolas Ojala on 16.01.2017, 19:13:31
Tankkausasemilla kuitenkin tankataan tavallisiin autoihin tavallista moottoribensiiniä eikä pienmoottoribensiiniä.

Höpsis. Pienmoottoribensiiniä on voinut tankata täällä Etelä-Suomessa ainakin viisi vuotta normaalista pistooleista. Hinta ollut alle 2€/litra.
Hyötysuhde parempi kuin etanolilla pilatuilla bensoilla, joten aikast' samoilla kustannuksilla mennään.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

possu

Tuleeko pienmoottoribensalla ajelu halvemmaksi?
Mitä useampi nakki sen parempi soppa.
--Riku Karvakuono

Voileipä ilman voita on kuin kukkaruukku ilman kukkaa.
--possu

I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down to us. Pigs treat us as equals.
--Winston S. Churchill

Faidros.

Quote from: Punaniska on 16.01.2017, 16:00:33
Quote from: Faidros. on 19.06.2016, 09:20:25
Nissan on kehittämässä mielenkiintoista polttokennoa. Etanoliasemia on jo nyt, eikä tarvitsisi erikseen järkyttävän kalliita vetyasemia.
www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/nissanin-polttokennoratkaisu-korvaa-vedyn-etanolilla/
Mulla on Suomen ensimmäisiä etanoliprätkiä ja tavallisena polttomoottorisovelluksena sillä on hivenen edullisempaa ajaa kuin bensalla, jota voi käyttää siinä myös.

Sitten sen kuin ahdat sen. Etanolin energiasisältö on pienempi kuin bensalla, mutta puristuskestävyys aivan toista, sekä palaa pienemmällä lämpötilalla

Juuri näin. Minä ostin kalliimmalla Bifuel-laitteiston Suomesta ja kaveri Ukrainasta 80€:lla "samanlaisen" vaimonsa Saabiin.
Turbon paineita nostatessa tuli "Saappista" kuulemma aivan hirvittävä TYKKI! 8)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

HDRisto

Kysymys onkin: milloin liike-x organisoi moniviisumilla bensan sekä dieselin kuskaamisen itämaalta lännemmäksi.  Ihan samaan tapaan kuin tänään tsekit, slovakit, romanialaiset, puolalaiset osittavat ettei se ole niin vaikeaa kuskata "sitä ja tätä" jos kerran porukkaa saa lappaa ees sun taakse ilman kontrolia.
Ja Puolaa / Tsekkiä / Unkaria kritisoidaan siitä että rajoittavat demokraattisen median oikeutta. Mites meillä, Sipilä, noin niinku sillai tavallaan?.

Faidros.

Quote from: possu on 16.01.2017, 19:50:53
Tuleeko pienmoottoribensalla ajelu halvemmaksi?

Ei tule, mutta jos sulla on harrastevehkeitä joilla ei ajeta jatkuvasti, niin varmasti siihen polttoainepuolen puhdistamiseen kuluu vähemmän hermoja ja rahaa.
Lisäksi voit ajatella parin ylimääräisen hepan mylvivän koneessa... ;)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

HDRisto

Quote from: Faidros. on 16.01.2017, 13:36:53
Soitin Gasumin asiakaspalveluun kysyäkseni noista jälkiasennuslaitteistoista.
>:( Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin! >:( Uskokaa tai älkää, mutta ulkomailla asennetut jälkiasennuslaitteistot hyväksytään, mutta Suomessa asennetut ei! :facepalm:
Näin se suomalainen yritys tukee kotimaassa suoritettua työtä! Vittusaatana!

Gasumin kursseilla opittua:Teollisuus  "niiden" isot vettiilit vuotaa maakaasua niin paljon että me kyllä keritään tekeen vaikka mitä jos tarvis.. Liikenne?. rah rah Hyväksytyt pöntöt.. uaahha
ennen Jesse laskeutuu uusiksi kuin trafi saa järkeä. 

Pahintahan on että kaikki nämä uudistukset on jo sovittu. Berner vain on noita joka ottaa syyt ja häipyy lupauksensa mukaan. Ei sanaakaan "vastuusta" tai tai..

Faidros.

Quote from: HDRisto on 16.01.2017, 20:09:02
Quote from: Faidros. on 16.01.2017, 13:36:53
Soitin Gasumin asiakaspalveluun kysyäkseni noista jälkiasennuslaitteistoista.
>:( Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin! >:( Uskokaa tai älkää, mutta ulkomailla asennetut jälkiasennuslaitteistot hyväksytään, mutta Suomessa asennetut ei! :facepalm:
Näin se suomalainen yritys tukee kotimaassa suoritettua työtä! Vittusaatana!

Gasumin kursseilla opittua:Teollisuus  "niiden" isot vettiilit vuotaa maakaasua niin paljon että me kyllä keritään tekeen vaikka mitä jos tarvis.. Liikenne?. rah rah Hyväksytyt pöntöt.. uaahha
ennen Jesse laskeutuu uusiksi kuin trafi saa järkeä. 

Pahintahan on että kaikki nämä uudistukset on jo sovittu. Berner vain on noita joka ottaa syyt ja häipyy lupauksensa mukaan. Ei sanaakaan "vastuusta" tai tai..

En ymmärtänyt yhtään mitä vuotavat venttiilit, hyväksytyt pöntot, Berner ja Trafi liittyy toisiinsa.
Tyhmä tässä vaatii selkokieltä! :-[
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Rauno Murju

Quote from: Faidros. on 16.01.2017, 19:28:02
Quote from: Rauno Murju on 16.01.2017, 15:15:44
Kansalaisten totuttaminen jo esitettyihin kuukausimaksupaketteihin yksityistetyn tienkäytön liikennepalvelusta?

Gasumilla taitaa olla tilaukset vähissä teollisuuden puolella ja toisaalta pm Sipilä kaappasi omistajaohjauksen itselleen.

Johonkin se kaasu pitää saada menemään, koska Venäjän kanssa on tehty kiinteät sopimukset toimituksista.

Katsotaan mitä katastrofihallitus keksii seuraavaksi.


Sipilä pitää omistajaohjauksen itsellään ja gasum on valtion omistama putiikki.

Vaihtoehtoisilla polttoaineilla leikkiminen ja kuukausimaksukonsepti sopii hienosti esitettyyn liikennekaareen.

Laita vähän linkkiä Gasumin Sipilä kaappauksista.

Laita linkki myös Venäjän kiintiösopimuksista, maakaasua tulee nykyään muualtakin kuin Venäjältä.

Katsotaan.

Faidros.

^Sulta meni vähän lainaukset sekaisin, mutta eiköhän asia tuosta selviä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Rauno Murju

Menipä lainaus kummallisesti sekaisin.

Maakaasua ei minun tietääkseni Suomeen tule putkea pitkin muualta kuin Venäjältä ja asiasta on tehty pitkät sopimukset vuosikiintiöineen.

http://yle.fi/uutiset/3-5711044

Nikolas

#176
Quote from: Faidros. on 16.01.2017, 19:40:08
Quote from: Nikolas Ojala on 16.01.2017, 19:13:31

Tankkausasemilla kuitenkin tankataan tavallisiin autoihin tavallista moottoribensiiniä eikä pienmoottoribensiiniä.


Höpsis. Pienmoottoribensiiniä on voinut tankata täällä Etelä-Suomessa ainakin viisi vuotta normaalista pistooleista.


Ei mitään höpsistä.

Tavalliset suomalaiset tankkaavat tavalliset autonsa tavallisella moottoribensiinillä eikä pienmoottoribensiinillä.

Ja miksikö? Siksi, koska:

Quote from: Faidros. on 16.01.2017, 20:04:16
Quote from: possu on 16.01.2017, 19:50:53

Tuleeko pienmoottoribensalla ajelu halvemmaksi?


Ei tule


Siispä: Jos tunnetusti karsinogeenisiä yhdisteitä sisältävä tavallinen moottoribensiini ei ole ongelma myrkyllisyytensä vuoksi, sitten ei ole metanolikaan.

Metanolin myrkyllisyyden kauhistelu johtuu Suomen alkoholipolitiikasta, joka ajaa köyhät alkoholin ongelmakäyttäjät etsimään halpoja korvikealkoholeja, joissa useissa tapauksissa on metanolia. Etanolia he kuitenkin tuotteesta hakevat.

Kanistereihin pakattua puhdasta metanolia on tälläkin hetkellä laillisesti saatavilla ilman erikoisia lupia. Kanisteriin pakatussa metanolissa sentään on suurempi riski kuin auton polttoainesäiliöön varastoidussa metanolissa.

Faidros.

Tätähän mä olen aina sanonut. Miksi ostaa kalliita sähkö ym. autoja, kun meilla on jo olemassa ajoneuvokalusto biopolttoaineille?
www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/liikenne/tutkimus-todistaa-biopolttoaineet-edullisin-vaihtoehto-paastovahennyksiin-ei-vaadi-autokannan-massiivista-uudistamista-6627056
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-


Faidros.

^Itsekin syyllistyn venäläisen maakaasun ostoon  pelkästään taloudellisista syistä.
Antakaa piiskaa, tai äänestäkää verot sopiviksi kotimaisille biopolttoaineille! ;)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-