News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Hommakerho Prätkäily

Started by Janne, 07.07.2009, 01:14:50

Previous topic - Next topic

Machine Head

Quote from: Uuno Nuivanen on 29.09.2017, 02:43:44
Taas tuli ajettua vähemmän kuin ikinä, mikä johti toki siihen, että kaamea prätkäkuume on kohti talvea. Pliis, lyökää minua vasaralla päähän, veljet, jotta tokenen. Talli uhkaa täyttyä..  :'(

Sama ongelma, mies vanhenee ja kilometrit vähenee kesä kesältä. Tänä kesänä vaivaiset 2000 km, kun nuoruusvuosina tuli parhaimmillaan lähes 20000 km.
Uusissa pyörissä ei ole ollut munaa enää aikoihin. Viimeiset tulevat kulttipyörät valmistettiin 2000-luvun vaihteessa.
Vallitseva viherhumppa sai aikaan sen, että prätkämarkkinoilla ei ole enää aikamiehille munakasta tarjontaa.


Machine Head

Quote from: Kari Kinnunen on 29.09.2017, 10:33:36
Kertokaahan pärinäpojat miksi ne ...tun soliferit ajaa päivälläkin pitkät päällä? On nimittäin perin muumi tapa.

En tiedä tuosta, mutta vetomiehet ajaa ilman valoja, yöllä, ja kovaa.

anatall

Quote from: Kari Kinnunen on 29.09.2017, 10:33:36
Kertokaahan pärinäpojat miksi ne ...tun soliferit ajaa päivälläkin pitkät päällä? On nimittäin perin muumi tapa.

Näkyy paremmin. Siis se pyöräilijä.
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

ikuturso

Quote from: anatall on 29.09.2017, 11:00:44
Quote from: Kari Kinnunen on 29.09.2017, 10:33:36
Kertokaahan pärinäpojat miksi ne ...tun soliferit ajaa päivälläkin pitkät päällä? On nimittäin perin muumi tapa.

Näkyy paremmin. Siis se pyöräilijä.

Jotkut MP-järjestöt ovat sitä mieltä, että auto ei tule kolmion takaa eteen, kun ajaa pitkät päällä.

Aikanaan MP-kursseilla (Liikenneturvan ensimmäiset EAK-kurssit) oli näyttö, jossa ihan päivällä arvioitiin lähestyvän moottoripyörän vauhtia ilman valoja, valot päällä ja pitkät päällä. Pitkät päällä on täysin mahdoton arvioida kuinka kaukana tai kuinka lujaa moottoripyörä lähestyy. Häikäisy poistaa kaikki mahdollisuudet suhteuttaa ajoneuvon kokoa ympäristöön. Se on vain kirkas valopiste. Ihmisen kyky arvioida nopeutta perustuu kolmiulotteiseen syvyysnäköön sekä suhteellisuuden tajuun. Mitä vauhtia lähestyvän esineen koko muuttuu suhteessa takana olevaan maisemaan kertoo, miten nopeasti esineen voi kuvitella olevan kohdalla.

Pitkät valot joskus ehkäisevät "en nähnyt lähestyvää moottoripyörää" -tilanteita, mutta herättävät häikäisyllään närää muissa tienkäyttäjissä, sekä poistavat tuon nopeuden ja etäisyyden arviointikyvyn kanssaliikkujilta. Jos ajatte hämärällä, ja tien varteen on pysähtynyt ajoneuvo pitkät päällä, niin katsokaa kuinka kaukaa pystytte sanomaan liikkuuko tuo ensinkään, onko pysähtymässä tai tekemässä upareita ihan kohta vai mitä on tapahtumassa.

Itse pidän pätkiä päällä. Lamppu saattaa olla hieman ylös suunnattu tällä hetkellä. Pidän näkyvyydestäni huolta ajamalla keskellä kaistaani ja kaupunkioloissa tietty aina valppaana, mutten vainoharhaisena.

Ja Kari, jos pitkät päivällä häikäisee, niin vilauta vaan pitkiä takaisin. Kaikki eivät aina tajua, että ne valot oikeasti häikäisevät myös hämärällä kohdattaessa.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Kari Kinnunen

Quote from: ikuturso on 29.09.2017, 11:12:15
Jotkut MP-järjestöt ovat sitä mieltä, että auto ei tule kolmion takaa eteen, kun ajaa pitkät päällä.
Ahaa, no selkis sekin, kiitän

Quote from: ikuturso on 29.09.2017, 11:12:15
Ja Kari, jos pitkät päivällä häikäisee, niin vilauta vaan pitkiä takaisin. Kaikki eivät aina tajua, että ne valot oikeasti häikäisevät myös hämärällä kohdattaessa.
-i-

No jaa. Mulla on niitä kynttilöitä sen verran, etten kehtaa. Voipi tulla pärinäpojalle vaaratilanne.





MW

Quote from: Kari Kinnunen on 30.09.2017, 11:13:32
Quote from: ikuturso on 29.09.2017, 11:12:15
Jotkut MP-järjestöt ovat sitä mieltä, että auto ei tule kolmion takaa eteen, kun ajaa pitkät päällä.
Ahaa, no selkis sekin, kiitän

Quote from: ikuturso on 29.09.2017, 11:12:15
Ja Kari, jos pitkät päivällä häikäisee, niin vilauta vaan pitkiä takaisin. Kaikki eivät aina tajua, että ne valot oikeasti häikäisevät myös hämärällä kohdattaessa.
-i-

No jaa. Mulla on niitä kynttilöitä sen verran, etten kehtaa. Voipi tulla pärinäpojalle vaaratilanne.

Joskus erehdyin rekalle vilauttamaan, kun luulin että tuli pitkillä päin.

Ei tullut. Vilautti takaisin. Huomasin eron.

Saturnalia

Eilen ajelin tonnisen Hondan kotiin. Ihan ok yksilö. Huonot renkaat, hyvä moottori ja siisti peli, ei rävelletty. Penkki on tarvike, mutta hyvännäköinen sellainen, sopii. Pöntto on Ixilin "for competition use only", mutta siis todella hiljainen. Pyörä on rekisteröity just ennen vuotta 1992, joten sille sallitaan 106db. Olen todella ihmeissäni, jos tuosta pöntöstä lähtee enemmän tai edes sen verran. Oli aikamoinen fiilis ajaa taas tonnista piiiiitkän tauon jälkeen. Suorituskyky tuntuu hurjalta.
Tuon pöntön kanssa hepoja on varmaan noin 140. Ei tartte vinguttaa :) Lähtee kuin kuppa Töölöstä, kun ei ole kymmeneen vuoteen ajanut.

Taito vetää iso pyörä kevyesti ja riehumatta keskituelle on kadonnut tuon kymmenen vuoden tauon aikana. Ennen nousi kepeästi kaikki pyörät. Nyt tuota 270kg-vehjettä en saanut tuelle kuin pyytämällä naapuria apuun. Pienkonebensaa tankkasin ennen talviseisokkia. Toivottavasti ei ole kaasarien putsaus edessä keväällä.
Liikennekäytöstä poisto tehtiin myyjän kanssa kaupan päätteeksi, niin keväällä otettu jatkuva vuoden vakuutus on sitten voimassa seuraavaan kevääseen. Vakuutus juuri tuossa pyörämallissa on kallis, mutta on se sen arvoinen. Tonnisen alavääntö on just se juttu. Vähän kuin ajaisi veekasilla. Liikenteen virran mukana eteneminen hoituu käytännössä lähes tyhjäkäynnillä, alle 4000rpm. Kaheliahan pyörän osto on mutta vitut, meillä on kaikilla täällä aikamme, eikä sen pituutta tiedä etukäteen.

Uuno Nuivanen

Quote from: SaturnaliaTaito vetää iso pyörä kevyesti ja riehumatta keskituelle on kadonnut tuon kymmenen vuoden tauon aikana. Ennen nousi kepeästi kaikki pyörät. Nyt tuota 270kg-vehjettä en saanut tuelle kuin pyytämällä naapuria apuun.

Soon tekniikkalaji, älä revi selällä. Käytä kehon painoa hyväksi polkaisemalla, ja samalla nykäisy kauhakahvasta tms. Ehdottomasti pyörä suorassa, eli keskituen molemma haarat maata vasten. Muutaman kerran kun harjoittelet, niin jopa nousee vaivatta.  :)

QuoteToivottavasti ei ole kaasarien putsaus edessä keväällä.

Bensaletku irti, jos ei ole vanhanajan hanaa, ja käyttääpi kaasarit kuivaksi. Tonnicebarissa taisi kyllä letkut olla 'siellä jossakin' katteiden syvyyksissä...

QuoteKaheliahan pyörän osto on mutta vitut, meillä on kaikilla täällä aikamme, eikä sen pituutta tiedä etukäteen.

Näino!  ;) 




Mika

Quote from: Uuno Nuivanen on 03.10.2017, 15:09:52
Quote from: SaturnaliaTaito vetää iso pyörä kevyesti ja riehumatta keskituelle on kadonnut tuon kymmenen vuoden tauon aikana. Ennen nousi kepeästi kaikki pyörät. Nyt tuota 270kg-vehjettä en saanut tuelle kuin pyytämällä naapuria apuun.

Soon tekniikkalaji, älä revi selällä. Käytä kehon painoa hyväksi polkaisemalla, ja samalla nykäisy kauhakahvasta tms. Ehdottomasti pyörä suorassa, eli keskituen molemma haarat maata vasten. Muutaman kerran kun harjoittelet, niin jopa nousee vaivatta.  :)

Voi kyllä johtua muustakin.  Käypä kokeilemassa paljonko nousee penkistä ja vertaa sitä muutaman vuosikymmenen takaisiin tuloksiin....
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Saturnalia

#909
Lähinnä selän kunto on nykyään se rajoittavin tekijä, vaikka toki myös lihasvoima on vähentynyt. Selkää täytyy varoa ettei revi nykyään.
Tekniikkalajihan se pitkälti on. Kriittinen tekijä on se keskituen kiinnityspiste. Tonninen Kawa, Blackbird ja VF-Honda nousivat ihan ok, mutta tonnicebarissa vaikuttaa se keskituen kiinnityksen painopiste olevan sellainen että vaatii enemmän voimaa. Kuluneet renkaat voivat vaikuttaa myös, pyörä on matalampi. Siinä on ihan manuaalinen bensahana, elikkä varmaan käytän sen sitten kuivaksi tuossa tulevalla viikolla. Akku pois. Keväällä uudet öljyt ja suodatin, kesällä uudet renkaat.

Paawo

#910
Vielä viikonloppuna tuli metelöityä maantienmutkissa tunnin verran mutta nyt se alkaa Paawon silmään syksy painaa päälle jo sen verran rankasti että siinäköhän olivat kauden 2017 ajelut.  :-\

Kustannussyistä tekisi jo mieleni liputtaa moottoripyörä seisontaan, joka tapauksessa ovat lähiviikot siinä määrin kiireentäyteistä aikaa että säidenkään salliessa tuskin ehtii missään välissä alkaa pynttäytymään tamineisiinsa. Euroa per kilometrikustannus alkaa olla vakuutukset huomioiden puistattavaa luokkaa tällä ajosuoritteella - toisaalta kun yksikin lenkki tulee vielä heitettyä menettää taas kaikki menetetty raha sekä muukin tuska ja sairaus kaiken merkityksensä. 8)

Kesän mittaan tuli loppua kohden ajeltua suorastaan paljon, ja kilometrejä kertyi tauluun selkeästi budjetoitua enemmän. Molemmat suunnitelluista kauempana sijanneista kohteista tuli käytyä kääntymässä, ja senkin puolesta jäi tästä kaudesta oikein hyvä fiilis. Kesän saldona kohonneiden pulssien osalta kaikkiaan kolme läheltäpiti-tilannetta, kaikissa tapauksissa syynä etuajo-oikeutta täysin ennalta arvaamatta rikkonut henkilöauto.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Uuno Nuivanen

#911
Joo, muistelen kans, että cbr1000f on tavallista raskaampi nykäistä keskituelle, mutta ei siinä silti tarvitse mikään bullmentula olla. Voiman voi korvata massalla, kun tekniikka on oikea. Monenlaista mopoa on keskituelle tullut nosteltua ihan työn puolesta. Väitän, että nousee kyllä sultakin, kun opit tekniikan.

Siitäpä tulikin mieleeni, että tuollainen jalusta on aika kätsy, jos pitää keskituellinen mopo sulloa tallin perukoille mahdollisimman piukkaan. Tosin siinä tarvii jo raskaamman pyörän kanssa kaverin apuun nostamaan.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830771/Moottoripyoran-siirtoalusta-keskituen-alle

Faidros.

Nykyään prätkät tehdään vain idiooteille, joiden peukalot kasvavat keskeltä kämmentä.
Vielä 70-ja 80-luvun bemareissa oli työkalusarjat joilla voi suorittaa kaikki moottorinhuollot ja myös rengasraudat, paikkasarjat , rengaspumput, joilla tehdä kaikki huollot vaikka bussipysäkillä.

Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Taisto Kauhia

Tulevana viikonloppuna joutunee ajamaan rautahevosen talviunille..  :-[
Surkean vähän tullut tänä kesänä kilometrejä kyllä. Tänään oli töissä puhetta että puiden lehdet on eri värisiä, mutta muuten ei eroa tämän vuoden "kesään" juuri huomaa.
Missä ne muutaman vuoden takaiset viikosta toiseen +15 - +20 astetta yötäpäivää -kesät on?

Oispa varaa - ja tilat - pitää customin lisäksi adventure/kurapyörää. Muutaman vuoden takaista Transalppiani ajoittain kaipailen, olihan hauska peli syrjäisemmillä teillä. Sadekaan ei haitannut tai edes häirinnyt.

Ja maailman helpoin kakspyöräinen ajaa, mukaanlukien polkupyörät!  :P
Olisiko käynyt niin, että kokkosi on poltettu?
Olisiko käynyt niin, että vihtaasi on kustu?
Olisiko käynyt niin, että sinua on huijattu?
Olisiko käynyt niin?

ikuturso

Quote from: Saturnalia on 03.10.2017, 14:56:18

Taito vetää iso pyörä kevyesti ja riehumatta keskituelle on kadonnut tuon kymmenen vuoden tauon aikana. Ennen nousi kepeästi kaikki pyörät. Nyt tuota 270kg-vehjettä en saanut tuelle kuin pyytämällä naapuria apuun.

Siinä on se vipu siinä keskituen sivussa. Ensin pyörä absolut pystyyn, keskituen molemmat tassut maahan, vasen käsi ohjaustankoon ja oikea jonnekin takajalkatapin runkoon, laukkutelineeseen tms. sopivan liki. Sitten vaan seisomaan sen vipusen päälle ja rumpaisu vipuun samalla nostaen takaviistoon. Se mikä pitkän tauon aikana katoaa on se luottamus siihen, että se pyörä ei kaadu kun se on pystysuorassa keskituen tassut maassa. Jos keskittyy pitämään pyörää pystyssä, ei saa voimaa keskituelle nostoon.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Saturnalia

Quote from: ikuturso on 04.10.2017, 00:06:35
Siinä on se vipu siinä keskituen sivussa. Ensin pyörä absolut pystyyn, keskituen molemmat tassut maahan, vasen käsi ohjaustankoon ja oikea jonnekin takajalkatapin runkoon, laukkutelineeseen tms. sopivan liki. Sitten vaan seisomaan sen vipusen päälle ja rumpaisu vipuun samalla nostaen takaviistoon. Se mikä pitkän tauon aikana katoaa on se luottamus siihen, että se pyörä ei kaadu kun se on pystysuorassa keskituen tassut maassa. Jos keskittyy pitämään pyörää pystyssä, ei saa voimaa keskituelle nostoon.

Kiitos. Suunnilleen noin se oikea tekniikka taisi mennä. Vanhat pitkään käyttämättä olleet tiedostot aukeavat päässä hiljalleen taas.
Käyttäisin mielellään pyörän konttorilla melunmittauksessa, jos se ei maksaisi satasta. Hiljainen se on tehoputkiseksi pyöräksi, mutta mielenkiinnosta.
Cebarissa on kivan lyhyt ykkönen, tykkään. Bläkkäri oli inhottava ajaa kaupungissa kun ykkönen oli todella pitkä. Keväällä kaadan Shellin 20W-50 öljyt sisään.
Hiljenee se vähäinenkin jakopään rapina kylmänä kapealla kierrosalueella. Aikanaan käytin lähes joka pyörässä 20W-50 öljyä. Jäähdytinnesteen tyhjennyspulttia siinä ei taida olla. Ei mitään hajua mitkä nesteet siellä on, vai onko mitään. Laukut olisin saanut satasella kauppaan mukaan, mutta passasin. Ei ole käyttöä.
Pisimmillään tulen ajamaan ehkä Helsinki-Joensuu, ja silloin riittää mukaan pelkkä sadepuku.

Machine Head

Quote from: ikuturso on 04.10.2017, 00:06:35
Quote from: Saturnalia on 03.10.2017, 14:56:18

Taito vetää iso pyörä kevyesti ja riehumatta keskituelle on kadonnut tuon kymmenen vuoden tauon aikana. Ennen nousi kepeästi kaikki pyörät. Nyt tuota 270kg-vehjettä en saanut tuelle kuin pyytämällä naapuria apuun.

Siinä on se vipu siinä keskituen sivussa. Ensin pyörä absolut pystyyn, keskituen molemmat tassut maahan, vasen käsi ohjaustankoon ja oikea jonnekin takajalkatapin runkoon, laukkutelineeseen tms. sopivan liki. Sitten vaan seisomaan sen vipusen päälle ja rumpaisu vipuun samalla nostaen takaviistoon. Se mikä pitkän tauon aikana katoaa on se luottamus siihen, että se pyörä ei kaadu kun se on pystysuorassa keskituen tassut maassa. Jos keskittyy pitämään pyörää pystyssä, ei saa voimaa keskituelle nostoon.

-i-


Jos kaikista varotoimista huolimatta prätkä heittäytyy pitkälleen niin pyydä vaimo apuun, niin nöyryyttävää kuin se onkin.
Tässä mallia miten naiset homman hoitaa:

https://www.youtube.com/watch?v=uT-staOOo9w

ikuturso

Quote from: Machine Head on 04.10.2017, 09:36:20
Jos kaikista varotoimista huolimatta prätkä heittäytyy pitkälleen niin pyydä vaimo apuun, niin nöyryyttävää kuin se onkin.
Tässä mallia miten naiset homman hoitaa:

https://www.youtube.com/watch?v=uT-staOOo9w

Näää.... Puhuu pari minuuttia. Bensat valuneet pitkin ja kaasari tulvii ja...

Japanissa jos haluaa ison pyörän kortin, pitää pystyä nostamaan 750-kuutioinen Honda pystyyn. Ennen ne oli vanhoja poliisipyöriä, jotka perustuivat VF750S:iin. En tiedä mitä nykyään.
Katselin inssissä kun hento japanilaisnainen nosti tuon pystyyn että nassahti. Hänen inssinsä karahti siihen, ettei saanut Hondaa keskituelle. Noin arviolta 40-kiloinen neito laittoi Hondan hallitusti ensin pystyyn ja keskituen tassut maahan. Sen jälkeen hän seisoi molemmilla jaloillaan, eli koko painollaan siinä keskituen vivun päällä hyppien ylös ja alas samaan aikaan repien Hondaa takasivulaukun kaatumaraudasta kaksin käsin ylöspäin, mutta Honda ei noussut, vaikka käytti pyörän jousien reboundia jopa apuna pomppiessaan. Tekniikasta se ei ollut kiinni. Käsi ylös, kuinka moni tekisi tuon tempun kaatamatta sitä pyörää tuossa riuhtomisessa? Japanitar ei kaatanut. Voima ja massa ei vaan riittänyt. Jos olisin itse ollut tutkinnon vastaanottaja, olisin mennyt sen puoli lisäkiloa tarakasta kevittämään ja todennut, että kelpaa. Tekniikka tuolla neidolla oli sata kertaa paremmin hallussa kuin monella karbaasilla, joka nostaa mopetin voimalla ja väkisin keskituelle. Olisin heti ottanut vaimoksi jos en olisi ollut jo naimisissa.  8)

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Machine Head

Quote from: ikuturso on 04.10.2017, 14:10:33
Quote from: Machine Head on 04.10.2017, 09:36:20
Jos kaikista varotoimista huolimatta prätkä heittäytyy pitkälleen niin pyydä vaimo apuun, niin nöyryyttävää kuin se onkin.
Tässä mallia miten naiset homman hoitaa:

https://www.youtube.com/watch?v=uT-staOOo9w

Näää.... Puhuu pari minuuttia. Bensat valuneet pitkin ja kaasari tulvii ja...

Japanissa jos haluaa ison pyörän kortin, pitää pystyä nostamaan 750-kuutioinen Honda pystyyn. Ennen ne oli vanhoja poliisipyöriä, jotka perustuivat VF750S:iin. En tiedä mitä nykyään.
Katselin inssissä kun hento japanilaisnainen nosti tuon pystyyn että nassahti. Hänen inssinsä karahti siihen, ettei saanut Hondaa keskituelle. Noin arviolta 40-kiloinen neito laittoi Hondan hallitusti ensin pystyyn ja keskituen tassut maahan. Sen jälkeen hän seisoi molemmilla jaloillaan, eli koko painollaan siinä keskituen vivun päällä hyppien ylös ja alas samaan aikaan repien Hondaa takasivulaukun kaatumaraudasta kaksin käsin ylöspäin, mutta Honda ei noussut, vaikka käytti pyörän jousien reboundia jopa apuna pomppiessaan. Tekniikasta se ei ollut kiinni. Käsi ylös, kuinka moni tekisi tuon tempun kaatamatta sitä pyörää tuossa riuhtomisessa? Japanitar ei kaatanut. Voima ja massa ei vaan riittänyt. Jos olisin itse ollut tutkinnon vastaanottaja, olisin mennyt sen puoli lisäkiloa tarakasta kevittämään ja todennut, että kelpaa. Tekniikka tuolla neidolla oli sata kertaa paremmin hallussa kuin monella karbaasilla, joka nostaa mopetin voimalla ja väkisin keskituelle. Olisin heti ottanut vaimoksi jos en olisi ollut jo naimisissa.  8)

-i-

QuoteJapanissa jos haluaa ison pyörän kortin, pitää pystyä nostamaan 750-kuutioinen Honda pystyyn. Ennen ne oli vanhoja poliisipyöriä, jotka perustuivat VF750S:iin.

Jos Suomessa olisi laki pyörän pystyyn nostamisesta, niin naisten pitäisi pystyä nostamaan 50 cc Solifer, ja miesten Boss Hoss, muuten tulee tasa-arvovaltuutetulta penalttia.

QuoteOlisin heti ottanut vaimoksi jos en olisi ollut jo naimisissa.

Jos olisit saanut... vaimoksi... ;)


Faidros.

Hauska pätkä kömpelyydestään huolimatta, mutta ajosuoritukset eivät ole kömpelöitä. Kyse on siis moottoripyöräpoliisin koulutuksesta 32 vuotta sitten.
Lempinen näyttää mallia kuinka boxeri taittuu kurviin.
www.youtube.com/watch?v=3RvLOJkFE3s
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

dothefake

Kohtahan saa varmaan ottaa useampia vaimoja, joten toivoa on.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

ikuturso

Autotalli on rasistinen ilmaisu.

T. Motoristi.


-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Uuno Nuivanen

Quote from: Faidros. on 13.10.2017, 08:54:25
Hauska pätkä kömpelyydestään huolimatta, mutta ajosuoritukset eivät ole kömpelöitä. Kyse on siis moottoripyöräpoliisin koulutuksesta 32 vuotta sitten.
Lempinen näyttää mallia kuinka boxeri taittuu kurviin.
www.youtube.com/watch?v=3RvLOJkFE3s

Suuremman vaikutuksen teki tuo crossirataa ja mantsaspooria vetely noilla kaameilla lehmäpyörillä.   :)

Oma_aika

Quote from: Faidros. on 03.10.2017, 18:15:39
Nykyään prätkät tehdään vain idiooteille, joiden peukalot kasvavat keskeltä kämmentä.
Vielä 70-ja 80-luvun bemareissa oli työkalusarjat joilla voi suorittaa kaikki moottorinhuollot ja myös rengasraudat, paikkasarjat , rengaspumput, joilla tehdä kaikki huollot vaikka bussipysäkillä.

Minulla on 80-luvun Bemari työkaluineen, paitsi ei kyllä noita rengaspuolen asioita, mutta en silti osaisi tehdä juuri mitään... ajan vain.

Iku-routa

Autakaa minua.

Tilanne on nyt se, että ostan nyt kevään aikana sen ensimmäisen moottoripyörän. Haaveilin tuossa aiemmin Honda VTR:stä ja nyt olen katsellut Super Dukea KTM:ltä myös.

Kaikista paikoista, joista olen asian tiimoilta juttua lukenut kun joku muu on moisista haaveillut, vastaus on ollut suoraan: "Tapat itsesi sillä".

Ajattelin, että OK, katselen jonkun muun sitten.

Olen melko iso häiskä, painoa reilusti yli 100 kg ja voimasta ei ole pulaa. Ajattelin tyytyä kompromissina KTM 690 Dukeen ihan vaan perheen takia, mutta ärsyttää kyllä ajatus, että vuoden päästä sitten vaihdan taas pyörää - haluan yli tonnisen V2-koneen.
"Know what you're owed on this dark day road
Temper burn hot
And your heart stay cold"

Skeptikko

Quote from: Iku-routa on 07.01.2018, 00:02:28
Olen melko iso häiskä, painoa reilusti yli 100 kg ja voimasta ei ole pulaa. Ajattelin tyytyä kompromissina KTM 690 Dukeen ihan vaan perheen takia, mutta ärsyttää kyllä ajatus, että vuoden päästä sitten vaihdan taas pyörää - haluan yli tonnisen V2-koneen.

Kannattaa pitää henkivakuutus kunnossa perheen takia, ainakin jos on asuntolainaa. Moottoripyöräily on kohtuullisen riskialtista.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

dothefake

Kyllä ensimmäisen pyörän pitää olla sellainen, että uskaltaa vääntää kaasun auki. Vasta sitten voi hankkia pyörän, jonka kaasua ei uskalla vääntää auki.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Iku-routa

Quote from: Skeptikko on 07.01.2018, 00:08:30
Quote from: Iku-routa on 07.01.2018, 00:02:28
Olen melko iso häiskä, painoa reilusti yli 100 kg ja voimasta ei ole pulaa. Ajattelin tyytyä kompromissina KTM 690 Dukeen ihan vaan perheen takia, mutta ärsyttää kyllä ajatus, että vuoden päästä sitten vaihdan taas pyörää - haluan yli tonnisen V2-koneen.

Kannattaa pitää henkivakuutus kunnossa perheen takia, ainakin jos on asuntolainaa. Moottoripyöräily on kohtuullisen riskialtista.

No se on selvä juttu, että kaikillahan niillä pääsee hengestään jos ajelee reikä päässä.
"Know what you're owed on this dark day road
Temper burn hot
And your heart stay cold"

Koepotkupallo

Quote from: Iku-routa on 07.01.2018, 00:02:28
Autakaa minua.

Tilanne on nyt se, että ostan nyt kevään aikana sen ensimmäisen moottoripyörän. Haaveilin tuossa aiemmin Honda VTR:stä ja nyt olen katsellut Super Dukea KTM:ltä myös.

Kaikista paikoista, joista olen asian tiimoilta juttua lukenut kun joku muu on moisista haaveillut, vastaus on ollut suoraan: "Tapat itsesi sillä".

Ajattelin, että OK, katselen jonkun muun sitten.

Olen melko iso häiskä, painoa reilusti yli 100 kg ja voimasta ei ole pulaa. Ajattelin tyytyä kompromissina KTM 690 Dukeen ihan vaan perheen takia, mutta ärsyttää kyllä ajatus, että vuoden päästä sitten vaihdan taas pyörää - haluan yli tonnisen V2-koneen.


Jos mahdollista, kannattaa käydä MP-messuilla helmikuun alussa. Siellä voi koeistua ja -ajaa (liekö mahdollista tänä vuonna?) kaikkia merkkejä ja malleja. Voi kysyä neuvoa ja sellaista. Kokemukseni (sivusta seuraajana) mukaan suuri osa ensipyörän ostajista ostaa liian pienen (en puhu moottorin koosta) pyörän, joka sitten muutaman kuukaucen tai vuoden kuluttua vaihdetaan isompaan. Oikean kokoinen pyörä on ajonautinnon kannalta välttämätön.
Rehellinen lapinmies on myös yrittäjä-lakimies, varatuomari, suunnistaja, aloittaja, kenttäjuristi, juristi, auktorisoitu lakimies, varatuomari, juristi ja pelle.

Ari-Lee

Edelleen ja vieläkin olen kuolannut myytäviä wanhoja brittikonepyöriä. Kerran motoristi aina motoristi.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä