News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Hommakerho Prätkäily

Started by Janne, 07.07.2009, 01:14:50

Previous topic - Next topic

Machine Head

Quote from: Hohtava Mamma on 07.04.2016, 11:54:28
Quote from: Hornsmith on 07.04.2016, 10:45:25Tässä aikaa myöten on vaan alkanut sellainen tönköksi tumpattu hikisäkkinä oleminen tökkimään.

Paras ajoreissu aikoihin oli kun eräänä kesänä huristelin ympäri kyliä pelkissä maastoshortseissa, työkengissä ja nahkalätsä päässä. Ilmavirta huuhteli ihoa ja ja ympäristön aistiminen oli ihan eri tasolla. Vauhtiakaan ei paljon tarvinnut kun ajelu tuntui jo ihan hurmameiningiltä. Täytyy taas tulevana suvena tehdä tuonkaltainen hurautus ja muut ajelut sen mukaan, että riittääkö fiilistä.

Tuo tönkkö hikisäkki on kovin tuttua. Rossimonot, polvisuojat, enskahousut, panssaripaita, enskatakki, suojahanskat, potta, lasit, juomareppu jossa työkalut ja GoPro chest harness päälle niin selkä on märkä ennen kuin mopo on edes työnnetty tallista pihalle.

Vaan annappa olla kun on +30 helle ja kotona tahi terassilla tuskaisen kuuma. Pelkkä panssaripaita T-paidan päälle ja baanalle niin naama nauraa. Potan ja housujen käyttö valinnaista.

On se mahtava tunne kun on liikennevaloissa täysvarustus päällä, 30 asteeen helle ja hikinoro valuu selkää pitkin, ja punaiset valot ne vain palaa, palaa, palaa ;D

dothefake

Sinua on koeteltu, hehe.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Kimmo Pirkkala

Joitain vuosia sitten oli ne superhelteet, etelä-Suomessa lämpötila lähenteli ja paikoin ylittikin ruumiin lämpötilan. Moottoripyöräily edes motarilla ei viilentänyt, kun tuntui että ajoviima tuli kuin hiustenkuivaajasta.

Vaan niihinkin keksin takuuvarman tempun viilentämiseksi. Uitin verkkokankaisen ajotakin järvessä läpimäräksi. Kyllä viileni.

Jaska Pankkaaja

Nuo helteet on kiusanneet minua lähinnä reissuissa jossain Keski-Euroopassa. Kaikki kamat päälle ja sitten isomman kaupungin liikenteeseen ja sitten kun vielä on päällä lievä olo niin kohta sitä suorastaan toivoo sadetta. Usein rukouksiin onkin vastattu :D
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Faidros.

Quote from: Kimmo Pirkkala on 07.04.2016, 20:35:04
Uitin verkkokankaisen ajotakin järvessä läpimäräksi. Kyllä viileni.

Millainen on verkkokankainen ajotakki? Onko niitä oikeasti?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Uuno Nuivanen

#425
Jou faidros, mitäs jos liittyisimme persuihin ja agiteeraisimme jonkun mukaan vielä Jabbaa kaatamaan? Olisihan se komiaa laittaa koneet käyntiin kohti puoluekokousta..? Kimmo otti jo kantaa avatarpäätellen.

Nyt kun firma meni multakin muistojen laariin niin voisin vihdoin politikoida...  :)   ???

e: jäsenhakemus tulostettu

MW

#426
Quote from: Faidros. on 03.04.2016, 10:04:30
^Tuo ei ollut kyllä mikään pätevä syy. ;) Moottoripyöräily on elämänasenne, joka ei välttämättä edellytä edes ajamista, mutta sen ylläpitämisessä auttaa jos nurkassa seisoo edes jokin rakkine.

Kaverini josta kerroin palkkaa alkoholisti-ketjussa ei ikinä myynyt pois prätkäänsä(vaihtoi kyllä), vaikka joskus se oli ainoa huonekalu kämpässään. Ei edes ajellut, mutta prätkän omistaminen piti hänet elämänsyrjässä kiinni.

Olet oikeassa, ikävä on kova. Oli siinä yksi GSXR-projekti välissä, mutta kesken jäi, se.

Uuno Nuivanen

Quote from: MW on 10.04.2016, 02:57:22
Quote from: Faidros. on 03.04.2016, 10:04:30
^Tuo ei ollut kyllä mikään pätevä syy. ;) Moottoripyöräily on elämänasenne, joka ei välttämättä edellytä edes ajamista, mutta sen ylläpitämisessä auttaa jos nurkassa seisoo edes jokin rakkine.

Kaverini josta kerroin palkkaa alkoholisti-ketjussa ei ikinä myynyt pois prätkäänsä(vaihtoi kyllä), vaikka joskus se oli ainoa huonekalu kämpässään. Ei edes ajellut, mutta prätkän omistaminen piti hänet elämänsyrjässä kiinni.

Olet oikeassa, ikävä on kova. Oli siinä yksi GSXR-projekti välissä, mutta kesken jäi, se.

On mulla sullekin varapyörä jos se siihen menee.. Ja faid kans. vittusaatana, koitetaanko vielä kerran vaikka jo vannoin. 1000 äijää riittää Jabban kaatamiseen. Me voitas hoitaa vaikka 500 puoluejäsentä, jos laskuvarjohyppääjät ja mijoonapilkkijät hoitavat loput.  ???  :-[

MW

Quote from: Uuno Nuivanen on 10.04.2016, 03:28:54
Quote from: MW on 10.04.2016, 02:57:22
Quote from: Faidros. on 03.04.2016, 10:04:30
^Tuo ei ollut kyllä mikään pätevä syy. ;) Moottoripyöräily on elämänasenne, joka ei välttämättä edellytä edes ajamista, mutta sen ylläpitämisessä auttaa jos nurkassa seisoo edes jokin rakkine.

Kaverini josta kerroin palkkaa alkoholisti-ketjussa ei ikinä myynyt pois prätkäänsä(vaihtoi kyllä), vaikka joskus se oli ainoa huonekalu kämpässään. Ei edes ajellut, mutta prätkän omistaminen piti hänet elämänsyrjässä kiinni.

Olet oikeassa, ikävä on kova. Oli siinä yksi GSXR-projekti välissä, mutta kesken jäi, se.

On mulla sullekin varapyörä jos se siihen menee.. Ja faid kans. vittusaatana, koitetaanko vielä kerran vaikka jo vannoin. 1000 äijää riittää Jabban kaatamiseen. Me voitas hoitaa vaikka 500 puoluejäsentä, jos laskuvarjohyppääjät ja mijoonapilkkijät hoitavat loput.  ???  :-[

Just ajattelin kysyä yhdeltä kaverilta FZR:ää lainaksi. Tosin viimeksi nähdessäni, se oli päreinä, mutta elvytettävissä, pari vuotta sitten. Muilla tutuilla heeboilla on jotain eksoottisia itsari-kytkin Harrikoita. No way. Jos sinulla on joku ajatus tästä, palaillaan. Ja korvaus, tietysti.


Faidros.

Onko oikein britti vai intialainen?

Tervetuoa Alabama!
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Quote from: Uuno Nuivanen on 10.04.2016, 01:45:32
Jou faidros, mitäs jos liittyisimme persuihin ja agiteeraisimme jonkun mukaan vielä Jabbaa kaatamaan? Olisihan se komiaa laittaa koneet käyntiin kohti puoluekokousta..? Kimmo otti jo kantaa avatarpäätellen.

Nyt kun firma meni multakin muistojen laariin niin voisin vihdoin politikoida...  :)   ???

e: jäsenhakemus tulostettu

Kyllä mulla olisi tarkoitus liittyä, itseasiassa pyydettiin kuntavaaliehdokkaaksi. Olisi jo pitänyt olla viikko sitten paikallisilla messuilla PS:n kojulla makkaranpaistossa ja kaffetta jakamassa, mutta kun piti yllättäen lähteä hakemaan prätkää, kun oli niin halapa! :-[
Broom! Kun ajaa prätkällä puoluekokoukseen ei voi äänestää väärin. ;)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Quote from: Uuno Nuivanen on 10.04.2016, 01:45:32
Nyt kun firma meni multakin muistojen laariin niin voisin vihdoin politikoida...  :)   ???

Ikävä homma, mutta laita vaan uutta matoa koukkuun, tällä kertaa Virossa.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Kimmo Pirkkala

Quote from: Faidros. on 09.04.2016, 10:48:22
Quote from: Kimmo Pirkkala on 07.04.2016, 20:35:04
Uitin verkkokankaisen ajotakin järvessä läpimäräksi. Kyllä viileni.

Millainen on verkkokankainen ajotakki? Onko niitä oikeasti?

Mulla on sellainen Yoko Aero, jonka valmistus on kyllä jo lopetettu kauan sitten. Siinä on kaikki suojat selkäsuojaa myöten, mutta kangas on täysin reikäinen, kuin verkkopaita millin rei'illä. Valoa vasten katsoen siitä näkee läpi ja liikkeellä tuntuu kuin olisi teepaitasillaan, ajoviima tulee esteettä läpi.

Luulisin kyllä, että tuollaisia olisi muitakin. Perforoitua nahkaa ainakin löytyy, sellainen nahkapukukin mulla on. Sopii yllättävän hyvin kesäkuumalle.

Faidros.

#434
Tänään soitti eläkkeellä oleva prätkäpoliisi Kempeleeltä varaosa-asioissa. Juteltiin pitkät pätkät pärristä, hän oli ollut jopa Etykin saattueissa -75. 110km/h vetivät Helsingin kaduilla!
Ajelee nykyään Ruotsista ostetuilla wanhoilla poliisiprätkillä.

Jäätävä kommenttinsa pääministeri Sipilästä: Vihatuin ihminen Kempeleessä!
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Quote from: Hohtava Mamma on 13.04.2016, 17:40:22
Quote from: Faidros. on 13.04.2016, 17:33:46
Tänään soitti eläkkeellä oleva prätkäpoliisi Kempeleeltä varaosa-asioissa. Juteltiin pitkät pätkät pärristä, hän oli ollut jopa Etykin saattueissa -75. 110km/h vetivät Helsingin kaduilla!
Ajelee nykyään Ruotsista ostetuilla wanhoilla poliisiprätkillä.

Jäätävä kommenttinsa pääministeri Sipilästä: Vihatuin ihminen Kempeleellä!

Kempeleessä.

Korjasin, vaikka Sipi ei enää ei enää ole Kempeleellä. Mokkikin on myyty.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

guest3656

Quote from: Faidros. on 13.04.2016, 17:33:46
Tänään soitti eläkkeellä oleva prätkäpoliisi Kempeleeltä varaosa-asioissa. Juteltiin pitkät pätkät pärristä, hän oli ollut jopa Etykin saattueissa -75. 110km/h vetivät Helsingin kaduilla!

Ilmeisesti 850 T Guzzilla? Niitä hankittiin ETYKiä varten.

Jack

En osaa vastata galluppiin. Sen sijaan esitän kysymyksiä.

Minkä tyyppinen rengas olisi paras valinta kehnolle asfalttitielle, jossa on paljon paikkauksia? Paikatun asfaltin pitkittäiset, ajosuuntaiset saumat nimittäin huolestuttavat. Samoin vähäinenkin märkyys tiellä.

Auton renkaissa sakotetaan liian vähäisestä kulutuspinnasta. Miten moottoripyörän renkaat, jotka ovat keskeltä "slicksit", voivat olla turvalliset? Jos ajaa pois asfaltilta esimerkiksi märälle nurmelle tai saveen, kaatuminen taitaa olla vain yhden lipsahduksen päässä.

Käytössäni on tämän tyyppiset renkaat, ja on vaikea olla ajattelematta, ettei keskellä oleva siloinen kohta voisi olla joissakin tilanteissa liukas.

http://www.whateverwheels.co.uk/smsimg/metzeler_z6_interact.jpg

Edellä mainituista renkaista on hankala asiantuntemattoman päätellä, milloin ne ovat kuluneet vaihtokuntoon. Normaalistihan sen näkee urien syvyydestä. Monissa renkaissa - ainakin auton renkaissa - on merkitty syvyys, milloin rengas pitäisi vaihtaa.

Mikä voisi olla suositeltava vaihtoehtoinen rengas tai rengastyyppi? Kenties parempi – ei radalle vaan rauhalliseen perusajeluun muuallakin kuin ensiluokkaisella asfaltilla – ja erityisesti muualla kuin ensiluokkaisella asfaltilla? 

Uuno Nuivanen

Kyllä se katurengas asfaltilla sittenkin on se paras, vaikka vähän rupuisemmallakin. Z6i on jo aika vanha rengasmalli, katsopa paistoleima huviksesi. Z6 kuvio takana 'yllättää aina', kun näyttää paremmalta kuin onkaan. Tilalle laita vaikka Misukan Pilot Road 4.

Hohtis:

1. ketjuthan kestävät 5000-60000 km lähinnä laadusta ja säädöstä riippuen
2. öljy tai ketjurasva ei ole pahitteeksi maastosta ja pyörästä riippumatta

Faidros.

Jos ketjuista puhutaan niin wanhoissa MZ:ssa on pätevä ketjukotelointi. Länsimainen laatuketju saattaa mennä 100tkm!
Vanhoihin tuutteihin ja ysi Kawaan sai 70-luvulla öljykylpy ketjusuojaa ja myös 2-rivistä ketjusettiä Jarmo Jämeri Oy:stä.
Tämä oli aikaa ennen o-rengasketjujen.
Joskus takavuosina mulla oli kardaanipyörässä kytkinvaijeriin kiinnitettynä ketjulukko. "Chain-gang" naureskeli miksi se on siinä? "Jotta tekin pääsisitte kotiin", oli vastaus! ;)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Mitäs jengillä on ollut ekoina pyörinä?

Mulla piikki oli Yamaha 125 RD -74. Ostin sen halvalla, kiinnileikanneena, kyläkauppiaan pojalta, kun joku oli kaatanut sokeria tankkiin. :(
Ite piti rahat tienata repimällä naulat faijan viljakuivaamon betonivalun puutavarasta + leipomossa kesätöissä + mopon myyntiraha.
Ja vielä 16v. korjata kaikki ite! Faija ei ollut kiinnostunut ja isobroidilla ei ollut aikaa jelpata. >:(

Eka "iso" oli Suzuki T500 -72, jonka ostin legendaarisen Bengt "Hiko" Haikolan liikkeestä Helsingistä. Sillä vehkeellä ajettiin tyttöystävän kanssa Pohjois-Norjaan ja sieltä alas Oslon kautta Suomeen. Matka-Jawaksihan sitä haukuttiin.
Kaveri osti mageen Honda 500 CB -72:n Dunstallin katteella ja 4-1 putkella. Kateellista sieluani helpotti se, että vedin siitä naukuen ohi, kun koeteltiin täyskaasulla matkalla Imatran ajoihin.
2-Stroke Power! ;D
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Machine Head

#441
Quote from: Faidros. on 14.04.2016, 16:51:35
Mitäs jengillä on ollut ekoina pyörinä?

Mulla piikki oli Yamaha 125 RD -74. Ostin sen halvalla, kiinnileikanneena, kyläkauppiaan pojalta, kun joku oli kaatanut sokeria tankkiin. :(
Ite piti rahat tienata repimällä naulat faijan viljakuivaamon betonivalun puutavarasta + leipomossa kesätöissä + mopon myyntiraha.
Ja vielä 16v. korjata kaikki ite! Faija ei ollut kiinnostunut ja isobroidilla ei ollut aikaa jelpata. >:(

Eka "iso" oli Suzuki T500 -72, jonka ostin legendaarisen Bengt "Hiko" Haikolan liikkeestä Helsingistä. Sillä vehkeellä ajettiin tyttöystävän kanssa Pohjois-Norjaan ja sieltä alas Oslon kautta Suomeen. Matka-Jawaksihan sitä haukuttiin.
Kaveri osti mageen Honda 500 CB -72:n Dunstallin katteella ja 4-1 putkella. Kateellista sieluani helpotti se, että vedin siitä naukuen ohi, kun koeteltiin täyskaasulla matkalla Imatran ajoihin.
2-Stroke Power! ;D

Mun eka oli Suzukin "pappamallinen" A 100 -76. Jo seuraavana vuonna siirryin pykälää isompaan merkin pysyessä samana, eli GT 125 -76. Sitten olikin jo ensimmäisen "ison" vuoro, joka oli Yamahan RD 350 LC -85, jonka ostin uutena. Kaveri romutti RD:n sittemmin lunastuskuntoon katkaisten rytäkässä jalkansa.
Sitten olikin kolmen FJ:n aikakausi, josta siirryin jouhevasti liikkuvan sohvan eli Gold Wing 1500 -97:n "Winguran" aikakauteen.
Nykyinen Suzuki GSX 1400 -03 on ollut jo 13 vuotta.

Hikon (R.I.P) konsernista en tullut ostaneeksi ainuttakaan pyörää, vaikka siellä usein aikaani vietinkin.

Faidros.

Toi RD 350 LC oli hieno vehje. Itselläni ei ollut mallia ainoatakaan, mutta ratapyöräksi ostin kerran 250 LC:n ja exexexex. naisystävälläni oli nurkkiin jäänyt TZR 250 R, mihin laitettiin slicksit alle rataharjoitteluun. Mahtava vehje. Pyörää ei enää ole, mutta slicksit kuivettuu vielä hyllyssä.
Hieno peli oli myös TDR 250 R, runkomeroltaan 0000003, Gauloises sininen, ainoa Suomessa ja jonka ostin silloiselle tyttöystävälleni. Olisi keräilykappale nykyään, esisarjan pyöriä! :'(
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

JulmaJuha

#443
Quote from: Hohtava Mamma on 14.04.2016, 18:53:34
Quote from: Uuno Nuivanen on 14.04.2016, 15:17:11
Hohtis:

1. ketjuthan kestävät 5000-60000 km lähinnä laadusta ja säädöstä riippuen
2. öljy tai ketjurasva ei ole pahitteeksi maastosta ja pyörästä riippumatta

Laitoin tämän siksi, että minulla on kerettiläinen ajatus olla rasvaamatta kurapyörän ketjua. O-rengas pitää voiteluaineen sisällä, eikä sinne pitäisi periaatteessa lisätä mitään. Öljyämällä ketjun ulkopuolelta se ainoastaan kerää hiekkaa, joka kuluttaa ketjua ja rattaita. Maantiemopossa tilanne voi olla eri, koska ketju kuumenee kovassa nopeudessa.

Itsellä 7500 km rullattu D.I.D. ilman rasvaa/öljyä/vahaa ja merkittävää venymistä ei ole havaittavissa. Takarenkaasta mitatut kilometrit olisivat todennäköisesti kaksinkertaiset. Enimmäkseen sinkki kireällä on menty.

Vaikka ketjun nivelissä onkin tiivisterengas, niin rullissa ei ole tiivistystä. Sinne öljy pääsee.

Tässä Wikipedian artikkelin kuvassa ei ole tiivisterenkaita, mutta periaate on sama.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ketjuv%C3%A4litys

Lisätty parempi kuva jossa tiiviste on kuvattuna. Kuvasta selviää paremmin avoin rulla jota ei ole tiivistetty ja jota pitää rasvata.

Edit: Ai niin (D.I.D Gold). 50 000+ km kesti asvaltilla.
Ei tämä meno voi tästä ainakaan enää hullummaksi mennä!
Eihän? ööh siis, ettäkö voi? ettäkö hulluudella ei ole rajaa?

Faidros.

#444
Quote from: Hohtava Mamma on 14.04.2016, 18:53:34
Quote from: Uuno Nuivanen on 14.04.2016, 15:17:11
Hohtis:

1. ketjuthan kestävät 5000-60000 km lähinnä laadusta ja säädöstä riippuen
2. öljy tai ketjurasva ei ole pahitteeksi maastosta ja pyörästä riippumatta

Laitoin tämän siksi, että minulla on kerettiläinen ajatus olla rasvaamatta kurapyörän ketjua. O-rengas pitää voiteluaineen sisällä, eikä sinne pitäisi periaatteessa lisätä mitään. Öljyämällä ketjun ulkopuolelta se ainoastaan kerää hiekkaa, joka kuluttaa ketjua ja rattaita. Maantiemopossa tilanne voi olla eri, koska ketju kuumenee kovassa nopeudessa.

Itsellä 7500 km rullattu D.I.D. ilman rasvaa/öljyä/vahaa ja merkittävää venymistä ei ole havaittavissa. Takarenkaasta mitatut kilometrit olisivat todennäköisesti kaksinkertaiset. Enimmäkseen sinkki kireällä on menty.

Käytiin 94-95 talvella Saharassa prätkillä. Ostin aikaisemmin jostaln saksankielisen Saharaoppaan ja siinä kehoitettiin olla voitelematta ketjuja ulkoapäin.
Öljyssä keittämistä ketjuille suositeltiin ja taas, ennen asennusta, ulkopuolisen öljyn poispyyhkimistä.
Itselläni oli kardaani, mutta en kyllä enää muista miten ketjuvetoiset kaverini homman hoiteli. Ei he ainakaan ketjujansa keitelleet! :roll:
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Kimmo Pirkkala

Quote from: Faidros. on 14.04.2016, 16:51:35
Mitäs jengillä on ollut ekoina pyörinä?

Meitsin sarrrrja:
Kawasaki ER-5
Kawasaki ZR-7
Kawasaki ZRX 1200 S
Ducati Monster 1000 i.e.
MV Agusta Brutale 910 S
KTM 990 Supermoto

Faidros.

Quote from: Kimmo Pirkkala on 14.04.2016, 22:10:59
MV Agusta Brutale 910 S

Muutama vuosi sitten Giacomo Agostini oli kahdella MV:llä mukana Imatran muistoajoissa, 4cyl. 500cc ja 350cc triplellä.
Olimme majoittuneet venäläisen rouvan omistamaan pikku hotelliin radan läheisyysessä ja suunnittelimme ihmiskaappausta! :o
Tarkoituksena oli kaapata Agostini taksiin, viedä meidän hotelliin ja vapautusta vastaan pyytää nimikirjoituksia prätkiin! >:(
Kaappauksesta luovuttiin, koska kisaradiossa ilmoitettiin Agostinin jakavan nimikirjoituksia tunnin ajan ilmaiseksi. :(
Kaverin 750 MV-Agustasta irroitettiin  peräkate(1 pikakiinnike) ja tehtiin siitä remmeillä selkäreppu. Kävellen 2km varikon backstagelle, jonoon ja samalla kun filmasimme tapahtuman, niin kaveri sai molemminpuoliset nimmarit MV:n takamuoveihin.
Ciacamo ei ole koskaan tajunnut kuinka lähellä ihmiskaappaus oli! ;D

Kaverin MV:n jälleenmyyntiarvo nousi vähintään tonnilla.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

ArtturiE


Quote from: Faidros. on 14.04.2016, 16:51:35
Mitäs jengillä on ollut ekoina pyörinä?

Alaikäisenä ajelin Øgland-mopedilla ja Yamaha Twin-Jet 100:lla.

Varsinaisen mp-sarjan aloitin Kawasaki 125-ja 350-kakstahtareilla. 
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"


Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

KJ

Quote from: ArtturiE on 16.04.2016, 03:51:54

Quote from: Faidros. on 14.04.2016, 16:51:35
Mitäs jengillä on ollut ekoina pyörinä?

Alaikäisenä ajelin Øgland-mopedilla ja Yamaha Twin-Jet 100:lla.

Varsinaisen mp-sarjan aloitin Kawasaki 125-ja 350-kakstahtareilla.

Kaverilla oli Øgland: hurja peli, (iso) nopeusmittari ulottui 100 km/h asti, ja siinä sitä olikin ihmettelemistä.

Minun 1. mopo oli DKW (ainakin moottori oli, runko taisi olla vanhasta Tunasta), sitten tuli kahdeksaakymppiä kulkeva Tunturi Sport ja mp-aikaan siirryttiin 80:llä Yamahalla.
What would Gösta Sundqvist do?

Faidros.

Mopo oli "Munaleikkuri" Solifer 4 Speed. Sillä tuli ajettua myös minitrialia samaan aikaan Vasaman veljesten kanssa.
Solifer oli maailman paras ja Tunzat paskoja! ;D
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-