News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Syntyvyys vähenee ja jakautuu yhteiskunnallisesti

Started by Micke90, 08.06.2014, 08:45:13

Previous topic - Next topic

Micke90

Syntyvyys vähenee ja jakautuu yhteiskunnallisesti

QuoteSuomessa lapsia syntyy aikaisempaa vähemmän. Syntyvyys on laskenut jo useita vuosia peräkkäin. Syntyvyys on myös yhteiskunnallisesti jakautunut, matalammin koulutetut saavat vähemmän lapsia.

Suomi on pitkään ollut syntyvyydessä Euroopan kärkimaita, meillä syntyy tilastolliset 1,8 lasta perhettä kohti. Nyt syntyvyys laskee. Tutkimusprofessori Anna Rotkirch Väestöliitosta sanoo, että lapsettomuus lisääntyy.

- Jo kolmatta vuotta peräkkäin nähdään se, että lapsia syntyy vähemmän, suomalaiset toivoisivat kahta tai kolmea lasta, mutta sen sijaan lapsettomien määrä lisääntyy, sanoo Rotkirch.

40-44-vuotiaista suomalaisista joka viides nainen ja jopa joka neljäs mies on Suomessa on lapseton Tilastokeskuksen mukaan.

-  Eurooppalaisittain luvut ovat korkeita ja muissa Pohjoismaissa tätä matalampia.

Julkisuudessa puhutaan paljon naisista, jotka eivät halua lainkaan tai eivät voi saada lapsia. Lapsettomien enemmistöllä vaikuttavat muut syyt. Yksi on se, ettei tutkimusten mukaan sopivaa puolisoa löydy. Rotkirchin mukaan perhe-elämän alkuvaiheisiin on tullut vaikeuksia.

- Vähemmän muutetaan yhteen, solmitaan avioliittoja ja saadaan ensimmäistäkään lasta.

- Erityisen  huolestuttavaa, on että lapsettomuus lisääntyy vähän koulutettujen naisten ja miesten keskuudessa. Se viittaisi siihen, että ympärillä on taloudellinen ja sosiaalinen epävarmuus, sanoo tutkimusprofessori Anna Rotkirch Väestöliitosta.

Korkeasti koulutetuilla, parempituloisilla miehillä on jo pitkään havaittu olevan enemmän lapsia kuin matalammin koulutetuilla ja vähempituloisilla. Syntyvyys onkin tutkimusprofessori Anna Rotkirchin mukaan Suomessa yhteiskunnallisesti jakautunut ja vähemmän koulutettujen lapsimäärä laskee.

- Meillä lastenhankinta on hyvin jakautunut. Se on muissa Pohjoismaissa paljon tasaisempi.

Lapsia ei enää tehdä lisää kuten 90-luvun lamassa

Myöskään useamman lapsen hankkineet eivät ole enää aikaisempien vuosien tapaan lisänneet lapsijoukkoaan. Vielä 90-luvun lamassa syntyvyys Suomessa nousi, vuoden 2008 jälkeen alkanut laskukausi on vähentänyt syntyvyyttä lähes kaikissa Euroopan maissa.

- Joissakin maissa syntyvyys on pudonnut paljon rajummin kuin Suomessa, muutamissa maissa syntyvyys ei ole laskenut, mutta niissä on satsattu perhepolitiikkaan. Suomi ei kuulu näihin maihin, sanoo Rotkirch.

- Suomessa ajatellaan, että kun on taloudellinen lama, lapsia tehdään enemmän, koska  niin tehtiin 90-luvullakin ja samalla satsattiin perhepolitiikkaan todella vahvasti. Nyt meillä on ollut lama ja työttömyyttä, mutta perhepolitiikkaan ei ole satsattu. Siksi Suomessa käyttäydytään kuten kaikissa muissakin kehittyneissä maissa, lapsia hankitaan vähemmän, koska tullaan varovaisemmiksi.

Suomessa lapsiperheiden tukijärjestelmä on ollut hyvä, nyt Rotkirchin mukaan annetaan signaaleja sen heikentämisestä.

- Julkisuudessa puhutaan esimerkiksi siitä, miten leikataan lapsilisiä, leikataan äitien mahdollisuutta olla hoitovapaalla, meillä ei myöskään ole pitkään aikaan nostettu lapsiperheiden etuuksia.

Eino P. Keravalta

QuoteLapsettomien enemmistöllä vaikuttavat muut syyt. Yksi on se, ettei tutkimusten mukaan sopivaa puolisoa löydy.

Miten niin lasta haluavalle ei löydy sopivaa puolisoa? Eikö sopiva puoliso tässä tapauksessa ole sellainen, joka haluaa ja pystyy siittämään lapsen? Kaikki muut asiat ovat keskusteltavissa ja sovittavissa. Kyllä puolisokandidaatteja löytyy, mutta yleensä esteenä on oma nirsous tai perusteeton kuvitelma omasta tasosta.

Kysynnän ja tarjonnan lakien mukaan sopiva puoliso on paras niistä, jotka itse voi saada. On haihattelua väittää, että "sopiva" puoliso itselle kuuluu ryhmään, jonka piiristä ei voi saada ketään. Siinä pariutumishaluinen vain hakkaa päätään seinään ja vuodet kuluvat. Monet kiinnittävät huomiota aivan epäolennaisiin seikkoihin, kuten toisen pituuteen, ammattiin, harrastuksiin, silmien väriin tai jopa siihen, onko tällä jo ennestään lapsia, kun sen sijaan parisuhteessa tärkeitä ovat toisen arvostaminen, positiivinen asenne, rehellisyys, rakkaus ja yhteiset tavoitteet.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Golimar

Suomalaisten syntyvyyden alenemisen syy on työttömyys ja asuntopula. Työttömyys johtuu pitkälti vähä-älyisen hallituksen toimista ja asuntopula johtuu maahanmuutosta. Paimentolaisten syntyvyys on sen sijaan korkea koska niillä ei ole huolta toimeentulosta tai asunnosta.

Hamsteri

QuoteMonet kiinnittävät huomiota aivan epäolennaisiin seikkoihin, kuten toisen pituuteen, ammattiin, harrastuksiin, silmien väriin tai jopa siihen, onko tällä jo ennestään lapsia, kun sen sijaan parisuhteessa tärkeitä ovat toisen arvostaminen, positiivinen asenne, rehellisyys, rakkaus ja yhteiset tavoitteet.

Mainituissa asioissa ei ole mitään epäolennaista. Jopa silmien väri antaa tietyn geneettisen signaalin, miehen pituudesta puhumattakaa.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

timouti

Yhteiskunnan epävarmuutta kuvaa eilisen Iltasanomien juttu. Pariskunta osti perheasunnon, otti lapsettomuushoitoja ja kun lapsi lopulta syntyi, ei ollutkaan varaa kaikkeen hankittuun. Äiti oli ensin hoitovapaalla ja jäi sitten työttömäksi. Asuntoa yritettiin myydä, mutta ei saatu kaupaksi. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288698291994.html

On pakko ostaa asunto, kun muuten sitä ei saa. Pätkätyöt siihen päälle ja paketti on valmis. On vain vastuullista, että ei hanki lapsia, jos ei pysty niitä elättämään. 

Toisin sanoen:
Quote from: Golimar on 08.06.2014, 09:09:52
Suomalaisten syntyvyyden alenemisen syy on työttömyys ja asuntopula. Työttömyys johtuu pitkälti vähä-älyisen hallituksen toimista ja asuntopula johtuu maahanmuutosta. Paimentolaisten syntyvyys on sen sijaan korkea koska niillä ei ole huolta toimeentulosta tai asunnosta.

Hamsteri

Quote from: Golimar on 08.06.2014, 09:09:52

Lapsettomuutta lisää ennemminkin naisten kouluttautuminen, miesten työttymyys ja nykyinen jälkiteollinen yhteiskuntarakenne.

"Paimentolaiset" lisääntyvät, koska heidän naisensa eivät ole koulutettuja ja mediaani ÄO on matalampi päiväntasaajalla.

Asuntopula on vain pääkaupunki seudulla.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Dharma

Peruselinkulut ovat pk-seudulla erittäin korkeat. Toisaalta siellä on pakko asua, koska työt ovat siellä. Suomessa ei milloinkaan elinaikanani (kohta 36 vuotta) ollut poliittisena prioriteettina peruselinkulujen (liikenteen, asumisen, ruoan) edullisuus keskiluokalle.

Eipä tätä tilannetta korjaa mikään. Lapsia tulee vain mamuille, joilla ei ole muuta tekemistä ja ovat tottuneet ahtauteen.

Eino P. Keravalta

Quote from: Hamsteri on 08.06.2014, 09:14:06
QuoteMonet kiinnittävät huomiota aivan epäolennaisiin seikkoihin, kuten toisen pituuteen, ammattiin, harrastuksiin, silmien väriin tai jopa siihen, onko tällä jo ennestään lapsia, kun sen sijaan parisuhteessa tärkeitä ovat toisen arvostaminen, positiivinen asenne, rehellisyys, rakkaus ja yhteiset tavoitteet.

Mainituissa asioissa ei ole mitään epäolennaista. Jopa silmien väri antaa tietyn geneettisen signaalin, miehen pituudesta puhumattakaa.

On tietysti totta, että pitkien elinikäodote on lyhyitä vähäisempi, mutta eihän sitä yksilötasolla koskaan tiedä.

Ja kaikki on suhteellista: kannattaako hyvä tyyppi sivuuttaa siksi, että hänellä onkin ruskeat silmät?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Tragedian synty

Lasten hankkimiseen vaikuttaa myös tulevaisuudenusko. Joitakin vuosia sitten minä halusin saada paljonkin lapsia. Vaan kun olen joutunut seuraamaan sitä, kuinka Suomi tärvellään monikulttuurisuudella ja moraalisella rappiolla, itsenäisyys annetaan pois, velkaa otetaan syntymättömien maksettavaksi ja elämä on siirtymässä todellisuudesta digitaaliseen maailmaan, olen tullut toisiin aatoksiin. Silloin tällöin olen ollut katkera omille vanhemmilleni siitä, että he ovat minut tehneet tällaiseen maailmaan. En todellakaan halua kokea omien lapsieni katkeroituvan minulle samasta syystä. Pahoin pelkään, että parasta, mitä heidän vuokseen voin tehdä, on olla tekemättä heitä ollenkaan.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Hamsteri

Quote from: Eino P. Keravalta on 08.06.2014, 09:32:33
Quote from: Hamsteri on 08.06.2014, 09:14:06

On tietysti totta, että pitkien elinikäodote on lyhyitä vähäisempi, mutta eihän sitä yksilötasolla koskaan tiedä.

Ja kaikki on suhteellista: kannattaako hyvä tyyppi sivuuttaa siksi, että hänellä onkin ruskeat silmät?

Naiset pariutuvat todella harvoissa tapauksissa itseään lyhyemmän miehen kanssa. Tarvitaan jo Tom Cruisen yhteiskunnallinen status.

Älykkäät naiset pystyvät pelkästä miesten harrastuksesta tulkitsemaan heidän testosteroni tasojaan ja riskinottokykyä.

Ammatti on yhteiskunnallinen status ja todellatärkeä määrittäjä parisuhteessa. Liitot kariutuvat helpommin jos nainen tienaa enemmän.

Geneettisistä syistä naiset harvoin lähtevät kasvattamaan toisen naisen lapsia ja ongelmia on odotettavissa jos nainen haluaa vielä oman lapsen perheeseen.

Eino P. Keravalta

QuoteSilloin tällöin olen ollut katkera omille vanhemmilleni siitä, että he ovat minut tehneet tällaiseen maailmaan

Tuolloin 1990-luvun alussa, kun Sinua on suunniteltu, on maailma ollut kovin toisenlainen. Vaikka lama olikin juuri alkanut, ei ollut monikultturismifasismia, homoetnofobiaa, maahanmuuttajajengejä, valtion jättivelkaa, psyykenlääkkeiden massakäyttöä, EU:ta, kansallisvaltioiden alasajoa tai joukkoraiskauksia.

EL SID

En nyt löydä sitä tutkimusta, mutta minun käsittääkseni suomessa nimenomaan miehet eivät halua tehdä lapsia.

Aika outoa näin Pohjalaisesta näkökulmasta, itsellä kun on 3 lasta ja naapurustossa asuu 4 lapsisiakin perheitä, jotka ovat ihan kotimaisia.

Eino P. Keravalta

Quote from: EL SID on 08.06.2014, 10:10:32
En nyt löydä sitä tutkimusta, mutta minun käsittääkseni suomessa nimenomaan miehet eivät halua tehdä lapsia.

Aika outoa näin Pohjalaisesta näkökulmasta, itsellä kun on 3 lasta ja naapurustossa asuu 4 lapsisiakin perheitä, jotka ovat ihan kotimaisia.

Minulla on neljä lasta kahden naisen kanssa ja lisää saa tulla. Siis niin naisia kuin lapsiakin.  :)

EL SID

Quote from: Eino P. Keravalta on 08.06.2014, 10:17:17

Minulla on neljä lasta kahden naisen kanssa ja lisää saa tulla. Siis niin naisia kuin lapsiakin.  :)

Minä olen niin konservatiivinen persu, että olen pitäytynyt yksiaviollisena  :D

Hamsteri

On täysin universaalia, että miehet eivät halua lapsia. -> Seksin määrä vähenee ja aika ja energia kuluu niihin.

Tällä hetkellä miehet eivät edes pääse positioon, että voisivat tehdä lapsia, koska naiset ovat koulutetumpia ja pikkuhiljaa enemmän tienaava osapuoli jos kulttuuri muuttuu esimerkiksi USA:n jalanjäljissä.

EL SID

Quote from: Hamsteri on 08.06.2014, 10:21:16

On täysin universaalia, että miehet eivät halua lapsia. -> Seksin määrä vähenee ja aika ja energia kuluu niihin.

Tällä hetkellä miehet eivät edes pääse positioon, että voisivat tehdä lapsia, koska naiset ovat koulutetumpia ja pikkuhiljaa enemmän tienaava osapuoli jos kulttuuri muuttuu esimerkiksi USA:n jalanjäljissä.

Eipä tuo haittaakaan. Meillä nainen on se koulutetumpi. Tosin hän vasta viime vuosina alkanut tienaamaan enemmän kuin minä, mutta ei siitä haittaakaan ole. Päinvastoin, sais tienata vieläkin enemmän...  ;)

Hamsteri

Quote from: EL SID on 08.06.2014, 10:24:59
Quote from: Hamsteri on 08.06.2014, 10:21:16

Eipä tuo haittaakaan. Meillä nainen on se koulutetumpi. Tosin hän vasta viime vuosina alkanut tienaamaan enemmän kuin minä, mutta ei siitä haittaakaan ole. Päinvastoin, sais tienata vieläkin enemmän...  ;)

Tässä on tietysti aika paljon tapauskohtaisia muuttujia, mutta minulla kyllä alkaisi hälytyskellot soida.  :D

Eino P. Keravalta

Ei minuakaan haittaa, jos nainen ansaitsee enemmän. Itse asiassa suostuisin suhteeseen jopa miljardöörin kanssa. Olenhan sentään suvaitsevainen.

Mutta vakavasti puhuen:

Minusta on jo sinänsä tolloa valita puolisonsa tulojen mukaan ja vielä tollompaa se on siksi, että kukaan ei periaatteessa tiedä, paljonko huomenna tienaa, vai tienaako yhtään mitään. Työpaikat voivat vaihtua, yt-neuvottelut voivat iskeä, sairaus voi pakottaa vaihtamaan työtehtävää tai siirtymään eläkkeelle. Toisaalta myös se köyhempi osapuoli voi saada ylennyksen, perinnön tai lottovoiton. Osat voivat avioliiton kuluessa vaihtua moneen kertaan. On lapsellista kuvitella, että osat säilyvät samoina kaiken aikaa. Siksi pitää pariutua sen hyvän tyypin kanssa eikä miettiä, saako nyt joku muutaman satasen kuussa enemmän kuin toinen.

EL SID

Quote from: Hamsteri on 08.06.2014, 10:31:26

Tässä on tietysti aika paljon tapauskohtaisia muuttujia, mutta minulla kyllä alkaisi hälytyskellot soida.  :D

mistä syystä? elämässä on ylä ja alamäkiä.

Eino P. Keravalta

Quote from: EL SID on 08.06.2014, 10:20:24
Quote from: Eino P. Keravalta on 08.06.2014, 10:17:17

Minä olen niin konservatiivinen persu, että olen pitäytynyt yksiaviollisena  :D

Yksiaviollinen minäkin olen, ei niitä lapsia ole kahden naisen kanssa päällekkäin tehty - tai tietysti tavallaan on, mutta suhde kerrallaan.

Minustakin ihanteellista olisi, että saisi olla vain yhdessä, pitkässä suhteessa, mutta elämä ei aina mene niin kuin Strömsössä..

Miniluv

Quote from: Eino P. Keravalta on 08.06.2014, 10:32:32
Ei minuakaan haittaa, jos nainen ansaitsee enemmän. Itse asiassa suostuisin suhteeseen jopa miljardöörin kanssa. Olenhan sentään suvaitsevainen.

Esimerkkinä:

QuoteAccording to a new survey by MillionaireMatch.com, a dating site for millionaires, rich men have very different dating preferences than their female counterparts.

The site surveyed a random sample of nearly 15,000 of their members in order to discern what type of people millionaires prefer to date. The results revealed that the vast majority of millionaire men, 79.6 percent, seek out non-millionaire women, while 84.5 percent of the female millionaires would prefer to date another millionaire.

http://www.huffingtonpost.com/2013/09/24/millionaire-men_n_3983741.html

QuoteMutta vakavasti puhuen:

Minusta on jo sinänsä tolloa valita puolisonsa tulojen mukaan ja vielä tollompaa se on siksi, että kukaan ei periaatteessa tiedä, paljonko huomenna tienaa, vai tienaako yhtään mitään. Työpaikat voivat vaihtua, yt-neuvottelut voivat iskeä, sairaus voi pakottaa vaihtamaan työtehtävää tai siirtymään eläkkeelle. Toisaalta myös se köyhempi osapuoli voi saada ylennyksen, perinnön tai lottovoiton. Osat voivat avioliiton kuluessa vaihtua moneen kertaan. On lapsellista kuvitella, että osat säilyvät samoina kaiken aikaa. Siksin pitää pariutua sen hyvän tyypin kanssa eikä miettiä, saako nyt joku muutaman satasen kuussa enemmän kuin toinen.

Harvemmin nämä ovatkaan tietoisia laskelmointeja. Paremmin pukeutuva mies, joka puhuu rennosti matkailusta ja osoittaa varallisuuttaan, vaan tuntuu naisesta miehekkäämmältä ja sellaiselta, jonka kanssa haluaa katsoa juttua pitemmälle. Ei pelkällä verotustodistuksella pitkälle pötki :)
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Ant.

Yksi osa ongelmaa on kuitenkin se, että oikeat ihmiset eivät tapaa.

Minun mielestäni perhepolitiikka on niin tärkeä asia, että valtio saisi perustaa valtiollisen deittipalvelun. Profiilin voisi tehdä pankkitunnuksilla, niin huijareita ei pääsisi mukaan. Palvelua mainostettaisiin säännöllisesti Ylen ohjelmissa ja palvelu jalkautuisi aina kesäisin eri paikkakunnille, joissa järjestettäisiin pariutumispäiviä.

Kaikkien etu olisi kaikilla tavoilla, että puolisoa haluavat sellaisen löytäisivät. Tätä kautta tulee enemmän lapsia, mutta myös esimerkiksi (mielen)terveyskuluissa säästetään, kun ei iske masennukset ja makkaransyönnit niin helpolla. Kun palvelu on valtiollinen, kaikki uskaltavat käyttää sitä, sillä onhan se tavallaan kansalaisvelvollisuus.

Mannekiineiksi tunnettuja, mutta ei liian kauniita ja komeita, poliitikkoja, kuten Timo Soini.

Extremeversiossa liian pitkään ilman parisuhdetta olevat velvoitetaan ottamaan vastaan mikä tahansa parisuhde kuten työttömän työnhakijan mikä tahansa työn. Ikärajat, etäisyydet ja sukupuoli toki huomioiden. Kyllä siinä sitten koulutetuilla naisillakin tikittää muukin kuin biologinen kello, kun on päivä päivältä käy lähemmäksi se päivä, jolloin on pakko kokeilla parisuhdetta kuopiolaisen hilse-Rampen kanssa, ellei muuta löydy.
Homma is the new black.

EL SID

Quote from: Ant. on 08.06.2014, 10:42:41

Extremeversiossa liian pitkään ilman parisuhdetta olevat velvoitetaan ottamaan vastaan mikä tahansa parisuhde kuten työttömän työnhakijan mikä tahansa työn. Ikärajat, etäisyydet ja sukupuoli toki huomioiden. Kyllä siinä sitten koulutetuilla naisillakin tikittää muukin kuin biologinen kello, kun on päivä päivältä käy lähemmäksi se päivä, jolloin on pakko kokeilla parisuhdetta kuopiolaisen hilse-Rampen kanssa, ellei muuta löydy.

aikoinaan oli sellainen kuin "vanhapiikavero". Soisin sen aloitettavan uudelleen ja langetettavan kaikille yli 30-vuotiaille sinkuille.

Miniluv

Epävakaiden suhteiden jälkeen vaatii mieheltä "pään säätämistä", kun nro 10 täyttää vuosia ja ilmoittaa, että nyt aletaankin tekemään lapsia.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Hamsteri

QuoteEi minuakaan haittaa, jos nainen ansaitsee enemmän. Itse asiassa suostuisin suhteeseen jopa miljardöörin kanssa. Olenhan sentään suvaitsevainen.

Quotemistä syystä? elämässä on ylä ja alamäkiä.

Naiset ottavat pääsääntöises kumppanikseen miehen, jonka yhteiskunnallinen status on korkeampi kuin naisen tai vähintään saman arvoinen. Jos asetelma muuttuu, nainen mahdollisesti eroaa.

EL SID

Quote from: Hamsteri on 08.06.2014, 10:46:49
QuoteEi minuakaan haittaa, jos nainen ansaitsee enemmän. Itse asiassa suostuisin suhteeseen jopa miljardöörin kanssa. Olenhan sentään suvaitsevainen.

Naiset ottavat pääsääntöises kumppanikseen miehen, jonka yhteiskunnallinen status on korkeampi kuin naisen tai vähintään saman arvoinen. Jos asetelma muuttuu, nainen mahdollisesti eroaa.

tai jos eri sosiaaliluokassa olevat ihmiset eivät vain kohtaa?

Eino P. Keravalta

Quote from: Hamsteri on 08.06.2014, 10:46:49

Niinkin voi tapahtua, ja me Laasasemme lukeneet sen kyllä uskomme. Toisaalta pelissä on myös muita muuttujia, jotka tekevät ennustettavuudesta hankalampaa.

EL SID

Quote from: Miniluv on 08.06.2014, 10:46:14

Epävakaiden suhteiden jälkeen vaatii "pään säätämistä", kun nro 10 täyttää vuosia ja ilmoittaa, että nyt aletaankin tekemään lapsia.

Tuo voi pitää paikkansa. Ei ole helppoa yhtäkkiä muuttua metsästävästä sinkusta vastuulliseksi perheenisäksi.

Miniluv

Quote from: Eino P. Keravalta on 08.06.2014, 10:49:44
Niinkin voi tapahtua, ja me Laasasemme lukeneet sen kyllä uskomme. Toisaalta pelissä on myös muita muuttujia, jotka tekevät ennustettavuudesta hankalampaa.

Ei kai kukaan väitäkään voivansa ennustaa varmasti mitä yksilötasolla tapahtuu annettujen kahden ihmisen välillä.

Make M

Quote from: Eino P. Keravalta on 08.06.2014, 10:32:32
Mutta vakavasti puhuen:

Minusta on jo sinänsä tolloa valita puolisonsa tulojen mukaan ja vielä tollompaa se on siksi, että kukaan ei periaatteessa tiedä, paljonko huomenna tienaa, vai tienaako yhtään mitään.

Vinkki: Tarkista osinkotulot. Jos niitä on reippaasti ja säännöllisesti, niin todennäköisesti tulojen virta jatkuu mukavasti tulevaisuudessakin.