News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2014-06-04 PS: Perussuomalaisten ryhmä europarlamentissa on ECR

Started by Tosiasiallinen Nuiva, 04.06.2014, 20:05:39

Previous topic - Next topic

MikaMika

Quote from: Jaakko Sivonen on 12.06.2014, 19:28:15
Voisitko nyt, MikaMika, vastata tähän: miksi vierastat Soinin katolisuutta, vaikka kuitenkin fanitat puolueita, jotka koostuvat käytännössä kokonaan katolisista poliitikoista?

No Soini nyt on sellainen hölisijä joka puhuu yhtäsuntoista (esim. Kreikan pitää erota eurosta ja sitten toisena päviänä : euro pitää purkaa ja rakentaa uudelleen jne..) Ei mua katolilaisuus kiinnosta, se on lähinnä sellaista Bilderbergiläistä vapaamuurari uskoa jossa on Paavi joka asuu Vatikaanissa jne.. ja ne mamuilee.

FN ssä mä lähinnä fanitan heidän maahanmuuttovastaisuutta joka Soinin ja UKIPin mukaan on ihmisvihaa, musta se ei ole ihmisvihaa vaan ihan ok politiikkaa.

MikaMika

Quote from: risto on 12.06.2014, 19:41:34
Quote from: MikaMika on 12.06.2014, 18:27:40
Soinin voitto Halla-aholaisista. Muutos kiittää Persujen uutta muhis ja EU myönteistä linjaa, vaan riittääkö se saamaan muutoslaisen eduskuntaan onkin ihan toinen juttu. UKIP olisi ollut parempi samoin FN, mutta kun katolinen Soini ja hänen suunnitelmat.

Duunariväki jaa sohvalle makaamaan eikä äänestä ketään ek vaaleissa ei edes Muutosta.

Soinilta erikoinen voitto "halla-aholaisista", ottaen huomioon että läpi menneistä persuista 100% on "halla-aholaisia" ja 0% on "soinilaisia".

Mutta joo. Onhan se väärin jos joku on muslimi tai jopa väärän värinen. Silmiä kun vähän siristää, niin näyttääkin vielä ihan Tino Singhiltä. Varsinkin tuossa jonkun tähän säikeeseen postaamassa kuvassa, jossa esiintyy juurikin Tino Singh.

Voi olla yhdelle ja toisellekin vaikea ymmärtää kaiken valtamedian natsikortteilun jälkeen että Halla-aho (ja "halla-aholaiset") ovat todellakin maahanmuuttokriittisiä, eivät maahanmuuttajavastaisia. Vika on ensisijaisesti porsaanreikäisissä laeissa ja järjestelmissä, ei niinkään maahanmuuttajayksilöissä. Haja-asutusalueiden natsit ovat asia erikseen.

Mmmm, kyllä mä sen tajuan. Muslimithan taisteli Saksan puolella toisessa maailman sodassa juutalaista kommaria ja kapitalismia vastaan, mutta en mä silti halua Suomesta muslimimaata kuten esim. Britannia tai Ranska jo ovat ja Ruotsi on sinne kanssa menossa. Mulla on tosta Terhosta jotenkin sellainen kuva että hän on 100% soinilainen ja eiköhän Halla-ahokin ole soinilainen. Itse en ole perussuomalainen (enkä mikään muukaan lainen) joten puolueen vaihtaminen vaaleissa ei tuota minkäänlaista tuskaa minulle.

guest3656

Quote from: Noora Montonen on 12.06.2014, 19:38:38
Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 12.06.2014, 19:36:28

Jatkossa muslimit määrittelevät ECR-ryhmässä mikä on rasismia ja vihapuhetta. Suomessa persut luottavat ilmeisesti VKSV:n ja Puurosen Vesan arviointikykyyn. Eihän tässä ole tietenkään mitään ihmeellistä, koska Soini.

Nämä muslimit eivät ole nähneet Halla-ahon tähänastisia kirjoituksia rasismina tai vihapuheena.

Eivät tietenkään, koska se olisi absurdia. Briteillä on pitkät perinteet poliittisesta debatista ja sanan säilän käytöstä toisin kuin suomalaisilla. Jussi arvatenkin on otettu ryhmän VKSV:n vastaisesta tulkinnasta, kukapa ei olisi. Joka tapauksessa persujen maahanmuuttokriittinen retoriikka tulee vaimenemaan entisestään ennen kuin loppuu kokonaan.

Kokonaan eri asia on, kuka enää haluaa äänestää tällaista puoluetta?

Jaakko Sivonen

Quote from: MikaMika on 12.06.2014, 19:47:51Ei mua katolilaisuus kiinnosta, se on lähinnä sellaista Bilderbergiläistä vapaamuurari uskoa jossa on Paavi joka asuu Vatikaanissa jne.. ja ne mamuilee.

Kuten todettua, jos Le Penin kaavailema EAF-ryhmä toteutuu, siitä tulee Europarlamentin sekä maahanmuuttovastaisin että katolisin ryhmä.

Vatikaanin suhtautuminen vapaamuurariuteen on muuten kaikkea muuta kuin myönteinen: http://en.wikipedia.org/wiki/Papal_ban_of_Freemasonry
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Trendkill

Quote from: Myrkkymies on 12.06.2014, 19:34:15
En näe ongelmaa siinä, että ryhmän puheenjohtaja on muslimi, jos hän kuitenkin hyväksyy ECR:n tavoitteet ja toimii niiden toteuttamiseksi.

Kamall suhtautuu positiivisesti monikulttuurisuuteen ja maahanmuuttoon. Kamall ei ole maahanmuuttokriittinen. Hän tuo ryhmän puheenjohtajana esiin juuri näitä asioita.

Islam on ristiriidassa eurooppalaisuuden kanssa. Kamall ei ole eurooppalainen.

Pitää muuten tuoda vielä esille tämä:

Quote from: Sampo TerhoVanhojen puolueiden ryhmäjohdossa ei sivumennen sanoen juuri etnisiä tai uskonnollisia vähemmistöjä ole nähty, vaikka ryhmät aina jaksavat saarnata omasta suvaitsevaisuudestaan ja EU-kriitikoiden rasistisuudesta. Ehkäpä valinta antaa jotain pohdittavaa myös niille virkamiehille ja muille "asiantuntijoille", jotka leimaavat perussuomalaisia erilaisuutta kammoaviksi ja 80-luvulle haikaileviksi kiihkoilijoiksi.

Terho syyttää "vanhoja puolueita" siitä, että niiden puheenjohtajistossa ei ole näkynyt "väriä" ts. Terho moittii niitä vähäisestä monikulttuurisuudesta. Terhon mielestä on todella edistyksellistä valita Euroopan parlamentin ryhmän puheenjohtajaksi ei-eurooppalainen muslimi, joka kannattaa maahanmuuttoa ja monikulttuurisuutta.

Terho ei ymmärrä sitä, että "vanhojen puolueiden" saarnoille monimuotoisuuden vaatimuksista ei pidä tuhlata aikaa. Terho päinvastoin haluaa lähteä mukaan tähän peliin.
"Maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty, ja mä oon tämän hetkiseen tilanteeseen varsin tyytyväinen." - Timo Soini, Ykkösaamu 1.3.2014

MikaMika

Quote from: Jaakko Sivonen on 12.06.2014, 20:06:58
Quote from: MikaMika on 12.06.2014, 19:47:51Ei mua katolilaisuus kiinnosta, se on lähinnä sellaista Bilderbergiläistä vapaamuurari uskoa jossa on Paavi joka asuu Vatikaanissa jne.. ja ne mamuilee.

Kuten todettua, jos Le Penin kaavailema EAF-ryhmä toteutuu, siitä tulee Europarlamentin sekä maahanmuuttovastaisin että katolisin ryhmä.

Vatikaanin suhtautuminen vapaamuurariuteen on muuten kaikkea muuta kuin myönteinen: http://en.wikipedia.org/wiki/Papal_ban_of_Freemasonry

Kuten sanoin ei mua toi katolilaisuus kiinnosta. Jos pitäisi näistä kristinuskoista valita niin varmaan liittyisin takaisin luterilaiseen kirkkoon, mutta Suomen ev.lut kirkkokin mamuilee ja tekee liberaalia politiikkaa, että ei oikeein kiinnosta sekään tällähetkellä.

Vatikaanista mulla on samallainen kuva kuin rappareista (=kok+Kepu) salaseura joka asuu rikkauksien keskellä ylellisessä palatsissa. Kolmio : https://www.youtube.com/watch?v=_626byPYZKc

Toini ja Heikki Haaman Show Haja-asutusalueiden uusnatsit
https://www.youtube.com/watch?v=puuvZwzhYes

JT

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 12.06.2014, 20:03:40

No, minä olen äänestänyt Immosta muutaman kerran, ja Terhoa ja Halla-ahoa molempia kerran. Soinia äänestin pressanvaaleissa ekalla kierroksella. En ole mielestäni äänestänyt perussuomalaisia vielä kertaakaan. Seuraavissa vaaleissa ääni menee taas todennäköisesti Immoselle.

Tältä pohjalta, nimimerkillä "tyytyväinen äänestäjä".
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Ant.

Jatkossa muslimit määrittelevät ECR-ryhmässä mikä on rasismia ja vihapuhetta. Suomessa persut luottavat ilmeisesti VKSV:n ja Puurosen Vesan arviointikykyyn. Eihän tässä ole tietenkään mitään ihmeellistä, koska Soini.

Nämä muslimit eivät ole nähneet Halla-ahon tähänastisia kirjoituksia rasismina tai vihapuheena.

Eivät tietenkään, koska se olisi absurdia. Briteillä on pitkät perinteet poliittisesta debatista ja sanan säilän käytöstä toisin kuin suomalaisilla. Jussi arvatenkin on otettu ryhmän VKSV:n vastaisesta tulkinnasta, kukapa ei olisi. Joka tapauksessa persujen maahanmuuttokriittinen retoriikka tulee vaimenemaan entisestään ennen kuin loppuu kokonaan.

Jos Halla-ahon "kovimmat puheet" hyväksytään, eikä niitä tulkita rasismiksi tai vihapuheeksi, en kyllä millään käsitä, millä tavalla tuo ryhmä toimii minkäänlaisena maahanmuuttokritiikin latistimena.

Nyt menee vähän vyön alla, mutta minä luulen, että sinusta ryhmässä ei saisi olla yhtään islaminuskoista tai iholtaan tummaa henkilöä, olivatpa nämä asioista mitä mieltä tahansa. Muistaakseni me taitoimme ihan samasta asiasta peistä kunnallisvaalien aikaan.
Homma is the new black.

qwerty

Faragen toivo ryhmästä elää yhä.

Vincenzo Scarpetta ‏@LondonerVince
5-Star Movement will join UKIP's EFD group. 29,584 voted in online poll, and 23,121 picked EFD.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Tosiasiallinen Nuiva

OT: Italian M5S tulee käsittääkseni hakemaan EFD:n jäsenyyttä.

http://www.beppegrillo.it/2014/06/consultazione_o.html

;D qwerty oli nopeampi.
Non poteris veritatem

imaginaariluku

Quote from: JT on 12.06.2014, 18:38:35
Quote from: kriittinen_ajattelija on 12.06.2014, 18:15:47
Itse en näe siinä mitään ongelmaa jos muslimeita on mukana tuossa ryhmässä, mikäli he ovat tolkun miehiä ja ajavat samoja asioita kuin persutkin.

Ongelma tässä taitaa olla vain suomalaisen median edustajilla, joita sapettaa ja korpeaa nyt oikein urakalla, kun persuilla menee Brysselissä ns. putkeen.
Saan sairasta nautintoa siitä, että lasikuutikossa ja muissa mediataloissa toimittajat hakkaavat parhaillaan päitään seiniin miettiessään sitä, miten ja millä ilveellä tästä saisi jotain rasistista, ksenofoobista, islamvastaista tai muuten vain mustamaalaavaa tavaraa irti.

guest3656

Quote from: Ant. on 12.06.2014, 20:20:44
Nyt menee vähän vyön alla, mutta minä luulen, että sinusta ryhmässä ei saisi olla yhtään islaminuskoista tai iholtaan tummaa henkilöä, olivatpa nämä asioista mitä mieltä tahansa. Muistaakseni me taitoimme ihan samasta asiasta peistä kunnallisvaalien aikaan.

Aliarviot ihmisen kulttuuritaustan vaikutusta. Mielipiteet voi aina muuttaa tai sorvata tarkoitushakuisesti. Kun assimiloidutaan johonkin pelkästään omaa agendaa laajempaan, muslimin johtamaan ryhmään, olisi äänestäjille kyettävä vähintäänkin perustelemaan miten oman agendan ajaminen ryhmässä onnistuu. Vastaavasti täytyisi perustella miksi avoimesti muslimi- ja monikulttuurisuusmyönteinen ryhmä on persuja äänestäneiden kannalta paras mahdollinen. Nämä asiat ovat näemmä soinilaisille persuille liian hapokkaita käsiteltäviksi.

MikaMika

Quote from: JT on 12.06.2014, 20:17:12

No, minä olen äänestänyt Immosta muutaman kerran, ja Terhoa ja Halla-ahoa molempia kerran. Soinia äänestin pressanvaaleissa ekalla kierroksella. En ole mielestäni äänestänyt perussuomalaisia vielä kertaakaan. Seuraavissa vaaleissa ääni menee taas todennäköisesti Immoselle.

Tältä pohjalta, nimimerkillä "tyytyväinen äänestäjä".

Halla-ahoa olen äänestänyt eduskuntavaaleissa, kuntavaaleissa ja EU vaaleissa. Soinia pressanvaalien ekalla kierroksella. Seuraavissa eduskuntavaaleissa onkin sitten ehdokkaan löytäminen haastavaa täällä Helsingissä, voi olla että en äänestä ollenkaan jos ei sopivaa ehdokasta löydy.

Mulle on oikeasti ihan sama missä ryhmässä persut on EU parlamentissa, vähemmistössä ne on silti eikä Suomi ole eroamassa eurosta eikä EUsta. Olisin halunnut Hakkaraisen EU parlamenttiin, miksi hän ei ollut Persujen ehdokkaana eikö Soinille kelvannut?

IDA

Soinin voitto Halla-aholaisista. Muutos kiittää Persujen uutta muhis ja EU myönteistä linjaa, vaan riittääkö se saamaan muutoslaisen eduskuntaan onkin ihan toinen juttu. UKIP olisi ollut parempi samoin FN, mutta kun katolinen Soini ja hänen suunnitelmat.

Todetaan nyt taas, että Puolan katoliset jättivät ECR:n mennäkseen EDF:ään viime kaudella ja ovat siellä valmiina kai vieläkin. Ei sillä, että tämä tai muut tosiasiat mitään merkitsisivät. Puolan kovan linjan katolilaisia on nyt ilmeisesti menossa FN:n ryhmään.

Oletus siitä, että Soini ohjailisi Jussi Halla-ahoa ja Sampo Terhoa on hieman typerä. Ryhmän valinnasta toki päätti varmasti puolue, joka ei valitettavasti ole katolinen; muutenhan se olisi mennyt FN:n kanssa samaan ryhmään, tai EPP:hen.
qui non est mecum adversum me est

Jouko

Se on erinomaista että Perussuomalaisilla on oma ryhmä EU-parlamentissa!  ;D
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

kriittinen_ajattelija

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 12.06.2014, 20:42:00

Aliarviot ihmisen kulttuuritaustan vaikutusta. Mielipiteet voi aina muuttaa tai sorvata tarkoitushakuisesti. Kun assimiloidutaan johonkin pelkästään omaa agendaa laajempaan, muslimin johtamaan ryhmään, olisi äänestäjille kyettävä vähintäänkin perustelemaan miten oman agendan ajaminen ryhmässä onnistuu. Vastaavasti täytyisi perustella miksi avoimesti muslimi- ja monikulttuurisuusmyönteinen ryhmä on persuja äänestäneiden kannalta paras mahdollinen. Nämä asiat ovat näemmä soinilaisille persuille liian hapokkaita käsiteltäviksi.
No mutta eikös persut aja EU:ssa sitä että yksittäisillä mailla säilyy päätäntävalta omien maiden asioihin, eikä EU:n byrokratia sanele kaikkia päätöksiä? En ymmärrä mitä sillä on väliä siten ketä etnisyyksiä siellä on samoissa liitoissa jos yhteinen agenda on se että EU:n valtaa halutaan vähentää. Sensijaan persujen johtoon en luonnollisesti kannata ketään muuta kuin etnistä suomalaista, niin etnisesti kuin kulttuurillisesti.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

MikaMika

Quote from: IDA on 12.06.2014, 20:50:55

Todetaan nyt taas, että Puolan katoliset jättivät ECR:n mennäkseen EDF:ään viime kaudella ja ovat siellä valmiina kai vieläkin. Ei sillä, että tämä tai muut tosiasiat mitään merkitsisivät. Puolan kovan linjan katolilaisia on nyt ilmeisesti menossa FN:n ryhmään.

Oletus siitä, että Soini ohjailisi Jussi Halla-ahoa ja Sampo Terhoa on hieman typerä. Ryhmän valinnasta toki päätti varmasti puolue, joka ei valitettavasti ole katolinen; muutenhan se olisi mennyt FN:n kanssa samaan ryhmään, tai EPP:hen.

No katolilaiselle Soinille ei Le Pen kelpaa, koska hän on ihmisvastainen. Soini on maahanmuutto myönteinen ja eikös Soini ohjaa koko PerusS puoluetta. Miksi hänen piti olla EU vaaleissakin Persujen kasvot vaikka ei itse ollut edes ehdolla?

Mua on alkanut tympimään Soinin kasvot, silleen käy politiikassa yhdelle jos toiselle ja taitaa Soinikin alkaa tajuamaan että Persujen ja hänen aikansa politiikan kärjessä alkaa olemaan ohi äänen värinästä päätellen : http://areena.yle.fi/tv/2286295

Soini : i feel for you. Urpilainen and Katainen: i dont feel for u.

Phantasticum

Quote from: ikuturso on 12.06.2014, 13:11:21
Eli kun tähän asti mediassa ja monella foorumilla pohditaan, mikä on Suomen vaikutusvalta Euroopan parlamentissa vain kolmellatoista MEP:illä, niin harvassapa on ne asiat, joita on katsottu niin Suomen edun mukaisiksi, että kaikki MEP:pimme olisivat edes olleet samaa mieltä, mitä tulisi äänestää. Ja jotkut vielä väittävät, että EU:hun pitää kuulua, kun ETA:ssa emme pääsisi päättämään meille oleellisista asioista.

Näinhän se on. Kylmä totuus on se, että Suomella ei ole kolmellatoista europarlamenttiedustajalla mitään vaikutusvaltaa, vaikka kaikki edustajat olisivat samanmielisiäkin. Suomen etu toteutuu EU:ssa ainoastaan siinä tapauksessa, että se on sama kuin suuren enemmistön etu. Tällä hetkellä ainoa tapa, jolla Suomen etu voi edes joten kuten toteutua EU:ssa, makaa sen varassa, että EU:ssa tapahtuu koko EU:n laajuinen suunnanmuutos.

On itsepetosta väittää, että meidän pitää kuulua kaiken maailman kerhoihin ja liittoihin ja lippukuntiin sen vuoksi, että näin pääsemme mukaan päättämään itseämme koskevia asioita. Emme me pääse. Muut päättävät meidän puolestamme.

Tragedian synty

Missä tuo muslimi- ja monikulttuurisuusmyönteisyys ilmenee avoimesti?
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

risto

Quote from: VilleJ on 12.06.2014, 17:52:15
Syed Kamall
http://userserve-ak.last.fm/serve/252/269284.jpg

Haluaisin kyllä kuulla näiden muslimien mielipiteitä euroopan islamisoitumisesta.

Tuo postaamasi kuva on ymmärtääkseni Tino Singhin kuva. Toki hyvin paljon samaa näköä kuin Syed Kamallissa:

http://news.bbcimg.co.uk/media/images/74992000/jpg/_74992656_skamallafp.jpg
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

Goman

... Vastaavasti täytyisi perustella miksi avoimesti muslimi- ja monikulttuurisuusmyönteinen ryhmä on persuja äänestäneiden kannalta paras mahdollinen...

Näinpä hyvinkin. Vain ja ainoastaan ryhmän kyky ja halu ajaa EU-vallan ja byrokratian pienentämistä saattaisi olla hyväksyttävä peruste muslimi- ja mokumyönteiseen ryhmään liittymiselle.  Edellyttäen että muslimi ja mokumyönteisyyden ajaminen jää selkeästi taustalle.

Mutta, kristallipallossani näkyy tummia pilviä. Tänään TV uutisissa esiintyneiden parin muslimitaustaisen herran esiintymisestä jäi sellainen kuva että pienikin verbaali lipsahdus saattaisi olla riiittävä syy SuomiPersuMEPin jättämiseen takarivin taaviksi. Tai että taustoista haetaan esiin "sopivia" lausumia joilla mahdollinen vaikutusvalta minimoidaan.

Ainakin mokuttamisen vastustamiselle on kaiketi sanottu goodbyet. Ja kansojen sulatusuuni nimeltä EU toimii vahvasti, häivyttäen pala palalta kansallisvaltioiden identiteettiä. JHa ainakin on omissa silmissäni ollut vahva eurooppalaisen identiteetin ja kansallisten ominaispiirteiden puolestapuhuja. Ehkä olen tulkinnut väärin  sanomaa joka tulee esiin  mm. teoksesta "Kirjoituksia uppoavasta lännestä".

Joka tapauksessa uskottavuusongelma on hyvin lähellä. Mutta katsotaan nyt ensin mihin suuntaan tuuli puhaltaa, tuomitaan vasta sitten.

Mindstorm

Jos Halla-ahon "kovimmat puheet" hyväksytään, eikä niitä tulkita rasismiksi tai vihapuheeksi, en kyllä millään käsitä, millä tavalla tuo ryhmä toimii minkäänlaisena maahanmuuttokritiikin latistimena.

QuoteHe said that the image of the EU in the world had been tainted by the recent European elections, with the rise of extremist parties.

"I ask the group leaders: is it not now time to reinstate our values of tolerance, acceptance and diversity"

Hyvä että sentään on arvot kohdallaan.  :facepalm:

"Suomalainen Suomi Eurooppalaisessa Euroopassa"

Ihan oikeasti toivon Halla-ahon loikkaavan tästä mokuttajajohtoisesta ryhmästä FN:n ryhmään (on aikamoinen pettymys ja takaisku mokuvastaisille voimille jos ryhmää ei muodostu lainkaan)

Ymmärrän että ryhmävalintaan vaikutti ensi sijassa EU-linja, mutta toisaalta Soininkin luulisi pysyvän kaukana tällaisista "konservatiiveista": http://www.dailymail.co.uk/news/article-2377175/I-want-export-gay-marriage-world-says-Cameron-speaks-personal-pride-party-celebrate-new-legislation.html

guest3656

Quote from: Tragedian synty on 12.06.2014, 21:37:46

Ei ehkä täysin avoimesti mutta rivien välistä ainakin. Kovasti korostetaan EU:n avoimuutta koko maailmalle kunhan vain hyväksytään vapaan markkinatalouden periaatteet. Vaikuttaa kokoomuksen puolueohjelmalta.

http://ecrgroup.eu/publications-details/wp-content/uploads/2011/08/ecr-political-guidelines-en.pdf

risto

Quote from: MikaMika on 12.06.2014, 19:57:09
Mmmm, kyllä mä sen tajuan. Muslimithan taisteli Saksan puolella toisessa maailman sodassa juutalaista kommaria ja kapitalismia vastaan, mutta en mä silti halua Suomesta muslimimaata kuten esim. Britannia tai Ranska jo ovat ja Ruotsi on sinne kanssa menossa.

Kuka tämä juutalainen kommari oli, jota vastaan muslimit taistelivat Saksan puolella toisessa maailmansodassa? Juutalaisista kommareista mieleen tulee ainakin Lev Trotski, mutta Stalin ajatti tämän maanpakoon jo vuonna 1929 ja murhautti vuonna 1940 Meksikossa. Stalinhan ei ollut itse juutalainen.

Lenin oli tiettävästi neljännesjuutalainen, mutta tämäkin oli ollut jo lähes 20 vuotta muumiona tuohon aikaan.

Mulla on tosta Terhosta jotenkin sellainen kuva että hän on 100% soinilainen ja eiköhän Halla-ahokin ole soinilainen.

Mitäköhän tämä soinilaisuus sitten mahtaa tarkoittaa? Itse ymmärrän sen lähinnä SMP:läisyytenä / vennamolaisuutena. Ja siinä katsantokannassa nähdäkseni Terho ja Halla-aho ovat 0-prosenttisesti soinilaisia.

Terho ei olisi edellisissä eurovaaleissa päässyt MEPiksi ilman Halla-ahoa, eikä siten myöskään nyt olisi valittu ilman Halla-ahon reilun viiden vuoden takaista panosta. Silti, Sampo on takuulla itsenäinen ja erinomainen MEP. HS:n järjestämän retoriikkakilpailun näytöstyylinen voitto sai viimeistään harmittelemaan, että minulla oli käytettävissä vain 1 ääni. Vaimo tosin "tunnusti" äänestäneensä Sampoa että ehkä se oli se toinen ääni  ;)

Jos Halla-ahon luonnetta pitäisi kuvata ainoastaan yhdellä sanalla, sanoisin että se olisi "lojaali". Halla-aho on pysynyt vaikeissakin tilanteissa lojaalina mm. Soinin suuntaan siitäkin huolimatta, että Soini ei toden totta ole kaikkina aikoina ollut tippaakaan lojaali maahanmuuttokriittisiä kohtaan. Ei lojaalius puoluetovereita, mukaanlukien puoluejohto, kohtaan tee hänestä kuitenkaan soinilaista.

Itse en ole perussuomalainen (enkä mikään muukaan lainen) joten puolueen vaihtaminen vaaleissa ei tuota minkäänlaista tuskaa minulle.

Harva meistä puolueisiin kuuluu. Perussuomalaiset ovat olleet itselleni tietynlainen syrjähyppy, ja toistaiseksi heistä olen äänestänyt ainoastaan Heikki Luotoa, Sampo Terhoa ja nyt Jussi Halla-ahoa. Soinia en äänestänyt presidentinvaaleissa, koska tämä ei ollut paras tai edes vähiten huono ehdokas.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

Jaakko Sivonen

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 12.06.2014, 22:18:59

Ei ehkä täysin avoimesti mutta rivien välistä ainakin. Kovasti korostetaan EU:n avoimuutta koko maailmalle kunhan vain hyväksytään vapaan markkinatalouden periaatteet. Vaikuttaa kokoomuksen puolueohjelmalta.

ECR:n periaateohjelmassa lukee näin:

"the European Conservatives and Reformists Group shares the following principles: [...]  Effectively controlled immigration and an end to abuse of asylum procedures."
http://ecrgroup.eu/policy/the-prague-declaration/

Onko kokoomuksen puolueohjelmassa jotain tuollaista?

Quote from: Mindstorm on 12.06.2014, 22:12:35Ymmärrän että ryhmävalintaan vaikutti ensi sijassa EU-linja, mutta toisaalta Soininkin luulisi pysyvän kaukana tällaisista "konservatiiveista": http://www.dailymail.co.uk/news/article-2377175/I-want-export-gay-marriage-world-says-Cameron-speaks-personal-pride-party-celebrate-new-legislation.html

Toryt jakautuivat kahtia homoliittoäänestyksessä. Cameronin myönteinen linja voitti, mutta yli 40 prosenttia konservatiivien kansanedustajista äänesti lakia vastaan.

Homoavioliitoista ei päätetä Euroopan parlamentissa.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Olli_Johannes

QuoteEuroon liittyy sisäsyntyinen vallan hivutus Brysseliin, sillä tämänkaltainen valuutta ei mitenkään voi toimia ilman liittovaltiota johon sisäänrakennettu tulonsiirtomekanismit, kuten vaikka USAn dollarin kanssa. Euron kurssi on korkea joissain maissa, mutta toisaalta Saksassa ylimatala mikä on Saksan talousihmeen takana, ja tämä ajaa aluetta loputtomaan vaihtotase-ongelmiin jotka eivät ratkea ilman liittovaltiota.

Jokainen taloustietäjä on sitä mieltä, oli jo ennen eurovaluutan käyttöönottoa että joko kansalliset valuutat tai liittovaltio.]Euroon liittyy sisäsyntyinen vallan hivutus Brysseliin, sillä tämänkaltainen valuutta ei mitenkään voi toimia ilman liittovaltiota johon sisäänrakennettu tulonsiirtomekanismit, kuten vaikka USAn dollarin kanssa. Euron kurssi on korkea joissain maissa, mutta toisaalta Saksassa ylimatala mikä on Saksan talousihmeen takana, ja tämä ajaa aluetta loputtomaan vaihtotase-ongelmiin jotka eivät ratkea ilman liittovaltiota.

Jokainen taloustietäjä on sitä mieltä, oli jo ennen eurovaluutan käyttöönottoa että joko kansalliset valuutat tai liittovaltio. 

Tuossa Hattivatti on kyllä oikeassa. Samahan todettiin myös PS:n ajatushautomon julkaisussa. En ymmärrä miksi eurovaaliohjelmaan laitettiin kohta: "Ero on mahdollinen muttemme  aktiivisesti pyri euron hajottamiseen". Juuri siihenhän pitäisi pyrkiä jos halutaan estää liittovaltiokehitys ja suomalaisen teollisuuden alasajo.

hattiwatti

Quote from: Jaakko Sivonen on 12.06.2014, 22:30:08
Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 12.06.2014, 22:18:59

"the European Conservatives and Reformists Group shares the following principles: [...]  Effectively controlled immigration and an end to abuse of asylum procedures."

Muistaakseni Satosen raportissa jonka kokoomus teetti itselleen oli suurinpiirtein samat jutut. "Effectively controlled immigration" ei tarkoita mitään siitä paljonko ja minkälaista aiotaan ottaa ja milläperustein, puhdas blankosana. Kunhan nyt vain kontrolloidaan kun ei tiedä mitä kontrolloidaan.

Tietty hyvä, jos edes muodon vuoksi yrittävät. Muuten tuskin Halla-Aholla olisi ollut ryhmään pääsyäkään.

guest3656

Quote from: Jaakko Sivonen on 12.06.2014, 22:30:08

On aika vaikeaa väittää olevansa konservatiivi Britanniassa jos ei uskalla vastustaa perusteetonta turvapaikkashoppailua sen veronmaksajille aiheuttaman taakan vuoksi. On tyystin eri asia vastustaa kehitysmaalaisten ja islamistien maahanmuuttoa ennen kaikkea kulttuurisin perustein.

MikaMika

Quote from: Olli_Johannes on 12.06.2014, 22:38:36
QuoteEuroon liittyy sisäsyntyinen vallan hivutus Brysseliin, sillä tämänkaltainen valuutta ei mitenkään voi toimia ilman liittovaltiota johon sisäänrakennettu tulonsiirtomekanismit, kuten vaikka USAn dollarin kanssa. Euron kurssi on korkea joissain maissa, mutta toisaalta Saksassa ylimatala mikä on Saksan talousihmeen takana, ja tämä ajaa aluetta loputtomaan vaihtotase-ongelmiin jotka eivät ratkea ilman liittovaltiota.

Jokainen taloustietäjä on sitä mieltä, oli jo ennen eurovaluutan käyttöönottoa että joko kansalliset valuutat tai liittovaltio.]Euroon liittyy sisäsyntyinen vallan hivutus Brysseliin, sillä tämänkaltainen valuutta ei mitenkään voi toimia ilman liittovaltiota johon sisäänrakennettu tulonsiirtomekanismit, kuten vaikka USAn dollarin kanssa. Euron kurssi on korkea joissain maissa, mutta toisaalta Saksassa ylimatala mikä on Saksan talousihmeen takana, ja tämä ajaa aluetta loputtomaan vaihtotase-ongelmiin jotka eivät ratkea ilman liittovaltiota.

Jokainen taloustietäjä on sitä mieltä, oli jo ennen eurovaluutan käyttöönottoa että joko kansalliset valuutat tai liittovaltio. 

Tuossa Hattivatti on kyllä oikeassa. Samahan todettiin myös PS:n ajatushautomon julkaisussa. En ymmärrä miksi eurovaaliohjelmaan laitettiin kohta: "Ero on mahdollinen muttemme  aktiivisesti pyri euron hajottamiseen". Juuri siihenhän pitäisi pyrkiä jos halutaan estää liittovaltiokehitys ja suomalaisen teollisuuden alasajo.

Tämä on sitä uudistumista mistä Soini puhui radiossa. PerusS uudistui vaan väärään suuntaan, kun samaan aikaan muu EUrooppa radikalistui suhteessa euroon, EUn ja maahanmuuttoon.

Siksi 10-13% kannatus on täysin mahdollinen myös seuraavissa vaaleissa.

"Saavatko perussuomalaiset ensi europarlamenttivaaleissa ne havittelemansa 3 - 4 paikkaa. Ja jos saavat, niin millä tekniikalla?" http://areena.yle.fi/radio/2050793

Ei tullut neljää, eikä tullut kolmeakaan. Tuli tussahdus. Tosin Hollannissa tuli kanssa huono tulos vaikka oli radikaalimpi linja kuin Halla-aholla.

hattiwatti

^^ No kyllähän tuon merkittävä syy ECR-valinnan taustalla on paine saada persuista 'salonkikelpoisempi' puolue omiin kotimaan vaaleihin. Median on vaikeampi leimata Halla-Ahoilla sun muilla jos tämä heppu on Cameronin puolueessa. Onhan siinä tietty logiikka.

Ehkä ryhmävalinta jopa helpottaa halllitusneuvotteluja jos pitää puhua kokoomuksen kanssa? Käytännössähän Soinin linja haastaa kokoomus ensisijaisesti  genitaalipolitiikalla tarkoittaa että muissa asioissa linjaerimielisyyksiä ei suuremmin haluta ottaa käsittelyyn.

Toimiiko ensi vaaleissa vai ei, jää nähtäväksi. Mun mielestä suurin ongelma persuilla on edelleenkin oman todellisen agendan puute, eikä se miten media heitä leimaa. Tämä nyt näkyi näissä eurovaaleissa, missä Soini uhosi persuista tulevan suurin puolue mikä olisi sitä 3-4 paikkaa tarkoittanut. Ei tullutkaan jytkyä vaan tuhnu, koska ensi ek-vaaleihin ja hallitusneuvotteluihin valmistautuessa ohjelma oli jo maltillistettu siihen pisteeseen, että moni EU-kriittinen mielummin jäi vaaleissa kotiin.