News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Sotaveteraanien perintö

Started by JM-K, 05.07.2009, 12:02:53

Previous topic - Next topic

Äänestäjä

Quote from: Hantta on 06.07.2009, 00:34:18
Quote from: saint on 06.07.2009, 00:30:31
On vaikea keksiä mitään, mitä kunnioittaisin ja arvostaisin enemmän kuin sotiemme veteraaneja.

"Hoivatkaa, kohta poissa on veljet,
muistakaa, heille kallis ol'maa.
Kertokaa, lasten lapsille lauluin,
himmetä ei muistot koskaan saa!"

Iso Käsi *läps* :)

Samoin.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

JanneJanne

Quote from: JM-K on 05.07.2009, 12:02:53
Olin eilen kaverin häissä. Vaikka itse yritin välttää aihetta, kovasti taas juteltiin maahanmuuttopolitiikasta yms. Rutinuivaa sakkia oli. Mitenkähän niissä hyysärin tutkimuksissa aina kuitenkin saadaan tulos, että enemmistö suomalaisista haluaa lisää maahanmuuttajia, eksoottista värinää, säpinää ja sykkiviä rytmejä?

Kolmen sodan veteraani, Hannes 90v. totesi, että "veteraanien perintöä ei saa tärvellä ja ilmaiseksi luovuttaa vasemmistolle ja kaikenmaailman kiertolaisille. Moni poika on tämän maan vapauden puolesta henkensä antanut".

Lupasin omasta puolestani pitää huolta, että tämä maa pysyy jatkossakin suomalaisilla, ei kaikenmaailman kiertolaisilla.

Hieno homma ja hyvä sekä tarpeellinen aloitus.

Meitä on nyky-Suomessa näissä samoissa talkoissa mukana jo aika monia. Silti vanhusten ja veteraanien asioissa olisi paljonkin korjaamista.

Kami

Quote from: JM-K on 05.07.2009, 12:02:53
Kolmen sodan veteraani, Hannes 90v. totesi, että "veteraanien perintöä ei saa tärvellä ja ilmaiseksi luovuttaa vasemmistolle ja kaikenmaailman kiertolaisille. Moni poika on tämän maan vapauden puolesta henkensä antanut".

Minä taas tuossa laitoin blogin pomoni 80-vuotiaalle isälle joku aika sitten ja lueskelin hänen mietteitään ja kertomuksia. Melko silmät avaavaa juttua. Hän ihan aidosti ihmetteli Suomen ja suomalaisten nykyistä suhtautumista venäläisiin ja avunantoa rajan taakse. Sanoi ettei mitään tai mikään korjaa sitä mikä tapahtui, eikä mitään velkaa olla sinne suuntaan, kaikkein vähiten myötätuntoa.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

JanneJanne

Quote from: Sigridur on 05.07.2009, 18:19:52
Itse maahanmuuttajana tätä olin aina kovasti ihmettelut, kun jonkun veteraanin eläke voi olla pienempi kun somaliperhen työttömyyspäivärahaa.
Että he saavat lapsilisiä satoja euroja, mutta rintamaalisää on vain 50euroa!!!
Se on epäoikeudenmukaista, ja loukkaava niitä veteraaneja kohtaan.
Nyt on jo myöhään, kun melkien kaikki ovat jo kuolleet, mutta kauan sitten piti maksaa kunnon eläkeet veteraaneille.
Kerran tästä asiasta olin kirjoitanut A.Thorsille, että itse olen maahanmuuttaja, mutta ihmettelen kovasti kuinka tää on mahdollista. Se oli noin vuosi sitten, ja Thors ei mulle edes vastanut!! Kuinka suomalaiset kestävät tätä? Miksi eivät protestoi niiden veteraanien lapset?

Tässä on aihepiiri, joka pitäisi nostaa näyttävästi esiin. Eikä pelkästään rintamalla olleiden veteraanien puolesta, vaan yhtälailla kotirintamalla kovaa työtä tehneiden naisten puolesta. Suomessa on myös paljon naispuolisia vanhuksia, jotka ovat kotona niukoissa oloissa kasvattaneet vaikkapa 10-päistä perhettä (so ei mahdollisuuksia mennä töihin) ja nyt jo jääneet leskeksi. Nämä sitten kitkuttelevat vanhuksina pienen kansaneläkkeensä turvin (kuka saa sen lisäksi leskeneläkettä, kuka ei). Vaikka ei ihan suoraa vertausta voi tehdä, niin nyt 2000-luvulla esimerkiksi perhepäivähoitajalla on maksimissaan 5 lasta hoidettavana. Vanhusten joukosta löytyy paljon ihmisiä, jotka ovat hoitaneet kodin lisäksi 10-lasta (miehen ollessa rintamalla, toisella paikkakunnalla töissä etc). Unohdettu ihmisryhmä.

On aivan käsittämätöntä, kuinka toisista maista Suomeen tulevat saavat yhteiskunnan piikkiin leveämmän elämän, kuin Suomea kukin omalla tavalla rakentaneet ja puolustaneet vanhukset. Nyt sitten (laitos)vanhukset elävät paskavaipoissaan päiväkausia, saavat suihkun parin viikon välein ja pääsevät ulkoilemaan ehkä pari kertaa vuodessa; Esimerkiksi viimeisen osalta voisi ehkä vapaaehtoisjärjestöjenkin kautta tilannetta korjata (tässä vinkki hommalaisille, jotka konkreettisesti haluavat kunnioittaa vanhuksia...laitoksissa ottavat kyllä avosylin vastaan ihmisiä vanhuksia tapaamaan), mutta ensimmäiset kohdat ovat selkeästi rahahanojen vartijoiden kautta korjattavia asioita.

Verotulojen käyttö on nollasummapeli. Vanhukset tuleet priorisoida pakolaisten edelle. Samaten, koulut ja lapset tulee priorisoida pakolaisten edelle.

JM-K

Quote from: JanneJanne on 06.07.2009, 10:23:30
Quote from: Sigridur on 05.07.2009, 18:19:52
Itse maahanmuuttajana tätä olin aina kovasti ihmettelut, kun jonkun veteraanin eläke voi olla pienempi kun somaliperhen työttömyyspäivärahaa.
Että he saavat lapsilisiä satoja euroja, mutta rintamaalisää on vain 50euroa!!!
Se on epäoikeudenmukaista, ja loukkaava niitä veteraaneja kohtaan.
Nyt on jo myöhään, kun melkien kaikki ovat jo kuolleet, mutta kauan sitten piti maksaa kunnon eläkeet veteraaneille.
Kerran tästä asiasta olin kirjoitanut A.Thorsille, että itse olen maahanmuuttaja, mutta ihmettelen kovasti kuinka tää on mahdollista. Se oli noin vuosi sitten, ja Thors ei mulle edes vastanut!! Kuinka suomalaiset kestävät tätä? Miksi eivät protestoi niiden veteraanien lapset?

Tässä on aihepiiri, joka pitäisi nostaa näyttävästi esiin. Eikä pelkästään rintamalla olleiden veteraanien puolesta, vaan yhtälailla kotirintamalla kovaa työtä tehneiden naisten puolesta. Suomessa on myös paljon naispuolisia vanhuksia, jotka ovat kotona niukoissa oloissa kasvattaneet vaikkapa 10-päistä perhettä (so ei mahdollisuuksia mennä töihin) ja nyt jo jääneet leskeksi. Nämä sitten kitkuttelevat vanhuksina pienen kansaneläkkeensä turvin (kuka saa sen lisäksi leskeneläkettä, kuka ei). Vaikka ei ihan suoraa vertausta voi tehdä, niin nyt 2000-luvulla esimerkiksi perhepäivähoitajalla on maksimissaan 5 lasta hoidettavana. Vanhusten joukosta löytyy paljon ihmisiä, jotka ovat hoitaneet kodin lisäksi 10-lasta (miehen ollessa rintamalla, toisella paikkakunnalla töissä etc). Unohdettu ihmisryhmä.

On aivan käsittämätöntä, kuinka toisista maista Suomeen tulevat saavat yhteiskunnan piikkiin leveämmän elämän, kuin Suomea kukin omalla tavalla rakentaneet ja puolustaneet vanhukset. Nyt sitten (laitos)vanhukset elävät paskavaipoissaan päiväkausia, saavat suihkun parin viikon välein ja pääsevät ulkoilemaan ehkä pari kertaa vuodessa; Esimerkiksi viimeisen osalta voisi ehkä vapaaehtoisjärjestöjenkin kautta tilannetta korjata (tässä vinkki hommalaisille, jotka konkreettisesti haluavat kunnioittaa vanhuksia...laitoksissa ottavat kyllä avosylin vastaan ihmisiä vanhuksia tapaamaan), mutta ensimmäiset kohdat ovat selkeästi rahahanojen vartijoiden kautta korjattavia asioita.

Verotulojen käyttö on nollasummapeli. Vanhukset tuleet priorisoida pakolaisten edelle. Samaten, koulut ja lapset tulee priorisoida pakolaisten edelle.

No nyt ollaan Jannen kanssa täsmälleen samaa mieltä

Harri Eerikäinen

Quote from: JanneJanne on 06.07.2009, 10:23:30

Omassa työssäni johtamani alayksikön toimintaideana on juuri sekä kodeissaan että laitoksissa elävien vanhusten auttaminen, omien työikäistemme kuntouttaminen, ja vanhuspalvelulaitosten ja kotihoidon niukan henkilöstön työpanoksen käyttäminen ammattitöihin meidän hoitaessamme avustavia tehtäviä. Kuvaamasi vanhusten arki on tuttua eikä lainkaan graaveimmasta päästä...

Kerron toisessa ketjussa (Tupa/Vähemmistövaltuutettu valppaana) saamani varoituksen käsittelyn ohella hieman myös siitä, millaisessa vastatuulessa ja saneerausuhan alla toimintamme on ollut, miksi näin on ollut, ja mitä olen asialle pystynyt oman asiani käsittelyn rinnalla tekemään.

JanneJanne

Quote from: Hantta on 06.07.2009, 10:35:18
Eilen oli toinen ääni kellossa... ???

Jospa lukisit ajatuksella eilisetkin kirjoitukseni uudestaan.

Samaan lopputulokseen, so maahanmuuttajat ovat alkaneet viemään suomalaisten resursseja liikaa, voidaan  päästä monta eri reittiä. Minusta ideologisella tasolla kaikki maailman ihmiset edelleenkin ovat yhtä arvokkaita. Ihmishenki afrikassa on yhtä tärkeä kuin ihmishenki Suomessa. Käytännön toimet ja seurausten pohdiskelu on toinen juttu.

JanneJanne

Quote from: Hantta on 06.07.2009, 11:08:14
Quote from: JanneJanne on 06.07.2009, 11:03:18
Quote from: Hantta on 06.07.2009, 10:35:18
Eilen oli toinen ääni kellossa... ???

Jospa lukisit ajatuksella eilisetkin kirjoitukseni uudestaan.

Samaan lopputulokseen, so maahanmuuttajat ovat alkaneet viemään suomalaisten resursseja liikaa, voidaan  päästä monta eri reittiä. Minusta ideologisella tasolla kaikki maailman ihmiset edelleenkin ovat yhtä arvokkaita. Ihmishenki afrikassa on yhtä tärkeä kuin ihmishenki Suomessa. Käytännön toimet ja seurausten pohdiskelu on toinen juttu.
Mitä noita kertaamaan, ilmoitit kantasi, minä omani ja se siitä. Ristiriitaisia vain nuo juttusi välillä. 8)
Enpä tiedä noiden ristiriitaisuudesta. Ideogolisella tai aatteellisella tasolla asioista voi ajatelle yhdellä tapaa ja käytännön maailma on sitten toinen juttu. Ehkä ymmärrät paremmin jos kirjoitan asian niinpäin, että mielestäni suomalaisten vaikkapa vanhusten hyvinvointi ei ole yhtään sen vähempiarvoista, kuin afrikkalaisen keskivertoihmisen hyvinvointi. Tuohon päälle sitten se, että mielestäni jokainen aikuinen on vastuussa omasta elämästään ja yhteiskuntansa ei-työkykyisten ihmisten elämästä. Siten suomalaisen yhteiskunnalle tulevat varat tulee tulee suunnata ensisijaisesti suomalaisille vähäosaisille.

Lonely Raider

nyt oli puhe siis Sotavetraanien perinnöstä, ne oli siis sodassa, talvisodassa, jatkosodassa, mikä tässä on niin ihmeellistä????

hyvä kun puhutaan näistä vielä ja pitääkin puhua, ettei totuus unohdu. joku missipaska vastasi, että kun kysyttin koska oli joku näistä isoista maailmansodista, se vastasi, että 80-luvulla....  ei saa..na.

kyllä näistä pitää puhua, kaikki muuttuu muuten hyysäreiden muiden suvaitsevaisten kielessä paskaksi. kohta alkaa olla tämä nykynuoriso jo nussittu niin pihalle kaikesta todellisesta ja perinteikkäästä, että ei ihme, kun ei intti kiinnosta, tulee paha olla...
juu, palkka-armeija vaan, tällaisia heitellään, kun on niin ikvää olla intissä, jees....

oikeista asioista on puhuttava! ja sotaveteraanien peirntö on yksi niistä!
-LR-

Quote from: junakohtaus on 05.07.2009, 12:29:48
Mä siis niin en tajuu mitä tähän juttuun aina sotketaan se ainainen jatkosota mukaan. Kamoon hei siitä on kohta 7kyt vuotta ja muutenkin se oli ihan vain paska rasti kaikkineen.

ajuha

Mä siis niin en tajuu mitä tähän juttuun aina sotketaan se ainainen jatkosota mukaan. Kamoon hei siitä on kohta 7kyt vuotta ja muutenkin se oli ihan vain paska rasti kaikkineen.

mode, jos oli aikomus nostaa keskusteluntasoa, niin vastuullisen modehöpön ei pidä liikaa ruokkiman internetissä asuvaa henkensä menettänyttä suomalaista "täs siul on hyvä mies luti, mis sie tarviit semmost"

ajuha

toivo ittes puolesta, että olet päästänyt julkisuuskakan, me ollaan ajateltu, että jos sulla on rotia läväyttää, paskarasti kaikkineen, koskien jatkosotaa, niin junakohtaus toivon, että tulet tutustumaan ihmisiin, ketkä eivät halveksu sotaveteraaneja.

Advancedisto

Quote from: mikanter on 06.07.2009, 09:28:26

Ironia on totta vieköön vaikea laji! Kuka voi ottaa tosissaan moderaattorin laatiman viestin, joka on kirjoitettu noin surkealla suomella!?

Ironia on idioottien takuuvarma selitys idioottimaisille viesteilleen. George W. Bushikin sanoi kaiken maailman sammakoita, mutta sanomalla niitä ironiaksi ja haukkumalla niitä idiooteiksi, jotka käsitti hänen "ironiansa väärin."

Oko

Aiheeseen tarkemminkin liittyen; Sotaveteraanien perintö - kuka sen saa kun viimeisestä aika jättää, kun ilmeisesti nykyäänkään ei rahaa saada perille asti, vaikka joka kesä kurkkusalaatitkin käväisevät oven takana.

Miniluv

Quote from: Advancedisto on 09.07.2009, 05:48:29
George W. Bushikin sanoi kaiken maailman sammakoita, mutta sanomalla niitä ironiaksi ja haukkumalla niitä idiooteiksi, jotka käsitti hänen "ironiansa väärin."

Olen seurannut jonkin verran GWB:n sanomisia, mutta tuota en ole koskaan kuullut.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Uljanov

Quote from: mikanter on 06.07.2009, 09:28:26

Ironia on totta vieköön vaikea laji! Kuka voi ottaa tosissaan moderaattorin laatiman viestin, joka on kirjoitettu noin surkealla suomella!?

Ironia on idioottien takuuvarma selitys idioottimaisille viesteilleen. George W. Bushikin sanoi kaiken maailman sammakoita, mutta sanomalla niitä ironiaksi ja haukkumalla niitä idiooteiksi, jotka käsitti hänen "ironiansa väärin."

Eiköhän tuo lainattu kommentti kuitenkin juuri sitä ironiaa ollut, vaikkei välttämättä mitään tyylikkäintä mahdollista. Ei kai kukaan peruskoulun käynyt kirjoittaisi esim. "7kyt", ja muutenkin viesti on ylikorostavaa pissis-spiikkiä. Tuskin tänne moderaattoreiksi sentään lapsia otetaan.

urogallus

Quote from: Miniluv on 09.07.2009, 11:42:53
George W. Bushikin sanoi kaiken maailman sammakoita, mutta sanomalla niitä ironiaksi ja haukkumalla niitä idiooteiksi, jotka käsitti hänen "ironiansa väärin."

Olen seurannut jonkin verran GWB:n sanomisia, mutta tuota en ole koskaan kuullut.

Eikös GWB enemmänkin yrittänyt vetää kansanmiehen roolia?

Eihän siinä sinänsä mitään vikaa ole: GWB on taustaltaan suunnilleen yhtä lähellä perusteksasilaista jässiä kuin Obama on aitoa äfricänämericäläistä.

M.K.Korpela

Quote from: urogallusTota noin. Olisi hyvä saada vähän lähteitä tähän sotaveteraanien halveksimiseen. Olen ymmärtänyt, että kyse olisi pitkälti 90-luvulla syntynestä myytistä. Sotaveteraanien asia ei toki ollut niin paljon esillä 60-70-luvuilla (eikä ehkä riittävästikään), mutta kuinka paljon todellista halveksuntaa esiintyi ja keiden toimesta?

Ikää sen verran (s. 1964) että muistan kyllä hämärsti 70-luvun ja varsinkin sen lopun. Varsinaisesti osoittaa sitä avointa halveksuntaa on pikkaisen vaikeata , koska Vanhan Ylioppilastalon valtaus 1968 on pre-internet aikaa ja samaa sarjaa on tuo sotaveteraanien vähattely. Linkkejä tuonaikaiseen sotaveteraanien vähättelyyn on siis vähän vaikeaa antaa , mutta käytännössä kyseessä ovat 60-70 luvun vasemmistoradikaalit opiskelijat. Vanhakantainen vasemmisto ei suinkaan veteraaneja mitenkään vähätellyt vaan kyse lienee opiskelija-stallareista.

Mutta enimmäkseen kyse oli sotaveteraanien vähättelystä ulospäin - sen sijaan ihan avoin halveksunta olisi ollut jopa 1968-radikaaleille riskaabelia. Joskus sutkaistiin , että "turhaan te siellä tappelitte" tai muuta vastaavaa halveksuntaa. Sitkeiden urbaanilegendojen mukaan 60-luvun lopulla olisi vappubileisiin tahi muihin stallareiden kekkereihin raahattu jonkinlaisiksi kunniavieraiksi käpykaartilaisia. En osaa henkilökohtaisesti sanoa pitääkö tämä paikkansa , mutta se on todennäköistä ajan hengen huomioon ottaen.

Henkilökohtainen mielipiteeni tosin on , että suurin syyllinen sotaveteraanien tuolloiseen (ja nykyiseen) aliarvostukseen on suomettuneisuus , jolloin sotaveteraanien kuntoutus ynnä vastaavat asiat kyllä jätettiin rempalleen ihan koko eduskunnan toimesta. Vasemmistoradikaalien avoin vähättely ja lähes yhtä avoin halveksunta oli vain jäävuoren huippu Kekkosen ajan Suomessa.

Tavallaan henkilökohtainen mielipiteeni vetää vähän kahtaalle : toisaalta sotaveteraanit ovat kyllä saaneet marssilauluja ja prenikoita eikä siinä mitään , mutta sitten taas kuntoutusasiat jätettiin rempalleen.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

lapio

Quote from: M.K.Korpela on 09.07.2009, 21:48:51
Tavallaan henkilökohtainen mielipiteeni vetää vähän kahtaalle : toisaalta sotaveteraanit ovat kyllä saaneet marssilauluja ja prenikoita eikä siinä mitään , mutta sitten taas kuntoutusasiat jätettiin rempalleen.

Näinpä. Juhlapuheissa kaksi kertaa vuodessa Mannerheimin syntymäpäivänä ja itsenäisyyspäivänä muistellaan päättäjien toimesta veteraanien antamaa panosta isänmaalle, mutta kun pitäisi kuvetta kaivaa esim. kuntottamiseen, niin rahaa ei taikaseinästä tipu.

qwerty

Hieman yllättävää että tämä tehdään juuri nykyisen hallituksen aikana, eikä esim. edellisen. Hyvä kuitenkin että tehdään.
Eduskuntaryhmät yhteisesti sopineet sotiemme veteraanien rintamalisän tuntuvasta korottamisesta
15.11.2019

Eduskuntaryhmät ovat syksyn aikana käsitelleet sotiemme rintamaveteraanien neuvottelukunnan ja veteraaniliittojen valtuuskunnan esityksiä veteraanien aseman parantamisesta. Veteraaneja on jäljellä n.  8000. Koska polvi pienenee, on viimeisiä hetkiä tehdä päätöksiä, jolla varmistetaan, että pystymme huomioimaan veteraanisukupolvet arvokkaasti heidän uhrauksiaan kunnioittavalla tavalla.

Eduskuntaryhmät ovat yhteisesti päättäneet korottaa sotiemme veteraanien rintamalisää nykyisestä 50 eurosta 125 euroon. kyseessä on suurin korotus, mitä rintamalisään on koskaan tehty.

Korotus tuo helpotusta monelle jo korkeaan ikään ehtineelle, pienillä tuloilla elävälle veteraanille arjen välttämättömiin menoihin, kuten asumis- ja lääkekuluihin ja muihin elämisen tarpeisiin.

Hallitus on sitoutunut huomioimaan muutoksen kustannusvaikutukset valtion talousarvion täydentävän esityksen yhteydessä. Ryhmät ovat sitoutuneet, että korotuksen edellyttämät lakimuutokset viedään läpi eduskunnassa vielä tänä syksynä.

Lisäksi eduskuntaryhmät esittävät, että asetusta vaikeavammaisten sotainvalidien aviopuolisoiden kuntoutusoikeuteen liittyvää haittaraja-astetta alennetaan nykyisestä 50 prosentista 30 prosenttiin. Muutoksen myötä aviopuolisoihin sovellettaisiin samaa haittaraja-astetta kuin leskien kohdalla.

Veteraaniliittojen valtuuskunta esitti vetoomuksen näistä aiheista aiemmin syksyllä ja nyt ryhmät yksituumaisesti vastaavat tähän. Näin tämäkin eduskunta haluaa jatkaa sitä perinnettä, jolla osoitetaan syvää kunnioitusta kunniakansalaisillemme.

Sotiemme veteraanien elämäntyön arvostus on yhteiskunnassamme jakamaton ja velkamme näille ihmisille on mittaamaton. Arvostus osoitetaan parhaiten käytännön tekojen kautta.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Tabula Rasa

8000x 75e=600 000e. Eli yritetään ostaa paskalle hallitukselle kannatusta asiallisella teolla, joka on varsin paljon liian myöhään. Kuopion kokoisessa kaupungissa omilla jaloillaan kulkevia veteraaneja eli vuosi sitten kolme. Hyväsäteilyä, koska oikeasti isot rahat eivät ole kyseessä. Kun muistetaan että vasemmiston jakamista suomi sata-rahoista riitti kymmeniä ja satoja tuhansia afrikan koodaribusseille mutta veteraanien kiitoskahveihin ei paria tonnia niin tämä on hallituksen hätäräpistelyä persujen kannatusnousun takia.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Salaa nuiva

Quote from: Tabula Rasa on 15.11.2019, 18:41:24
8000x 75e=600 000e. Eli yritetään ostaa paskalle hallitukselle kannatusta asiallisella teolla, joka on varsin paljon liian myöhään. Kuopion kokoisessa kaupungissa omilla jaloillaan kulkevia veteraaneja eli vuosi sitten kolme. Hyväsäteilyä, koska oikeasti isot rahat eivät ole kyseessä. Kun muistetaan että vasemmiston jakamista suomi sata-rahoista riitti kymmeniä ja satoja tuhansia afrikan koodaribusseille mutta veteraanien kiitoskahveihin ei paria tonnia niin tämä on hallituksen hätäräpistelyä persujen kannatusnousun takia.
Juurikin näin, itselleni tuli vain huono olo kun tuon luin. -25 syntynyt sotaveteraani/-invalidisetäni elelee viimeisiä kuukausia sairautensa takia. Nuokin korvaukset olisi jo 30v. sitten pitänyt nostaa kohdilleen. No, nyt on joukot harvenneet riittävästi, summia voi nostaa talouden juurikaan kärsimättä ja sitten voivat leuhkia jotain tehneensä...
"A nation that forgets its past has no future."
-Sir Winston Churchill-

N. O. Hääppönen

Niin, oliko tuo korotus hallitukselta?
[tweet]1195671149520334848[/tweet]

Edith: lisäsin kuvakaappauksen ettei tarvitse klikata Husulan Sanomien linkkiä
"Jos sukupuolitietoinen budjetointi erkaantuu sekä feministisistä kansalaisyhteiskunnan toimijoista että feministisestä tiedosta, se on vaarassa muodostua tekniseksi hyvän hallinnon käytännöksi, jonka suhde sukupuolittuneisiin yhteiskunnallisiin valtarakenteisiin on ohut."

– THL 23.3.2020