News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Sotaveteraanien perintö

Started by JM-K, 05.07.2009, 12:02:53

Previous topic - Next topic

JM-K

Olin eilen kaverin häissä. Vaikka itse yritin välttää aihetta, kovasti taas juteltiin maahanmuuttopolitiikasta yms. Rutinuivaa sakkia oli. Mitenkähän niissä hyysärin tutkimuksissa aina kuitenkin saadaan tulos, että enemmistö suomalaisista haluaa lisää maahanmuuttajia, eksoottista värinää, säpinää ja sykkiviä rytmejä?

Kolmen sodan veteraani, Hannes 90v. totesi, että "veteraanien perintöä ei saa tärvellä ja ilmaiseksi luovuttaa vasemmistolle ja kaikenmaailman kiertolaisille. Moni poika on tämän maan vapauden puolesta henkensä antanut".

Lupasin omasta puolestani pitää huolta, että tämä maa pysyy jatkossakin suomalaisilla, ei kaikenmaailman kiertolaisilla.

CaptainNuiva

Jaahas, sitä on oltu uhkaavissa ja rasistisissa häissä. ;D

Veikkaisin että sukupolvien hiljalleen vaihtuessa sotaveteraanien perintöä ei moni enää muista mikä tietty on valitettavaa.
Muistamattomuutta surkeampana pidän kuitenkin "Tiedostavia" joiden mielestä sitä ei ole ollutkaan tai että jos onkin niin se on "Negatiivinen".
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

dothefake

Tervehdys herra Yli-Veto

Laitan yksityisviestin, jotta Supolla riittää tekemistä.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

junakohtaus

Mä siis niin en tajuu mitä tähän juttuun aina sotketaan se ainainen jatkosota mukaan. Kamoon hei siitä on kohta 7kyt vuotta ja muutenkin se oli ihan vain paska rasti kaikkineen.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

dothefake

Quote from: junakohtaus on 05.07.2009, 12:29:48
Mä siis niin en tajuu mitä tähän juttuun aina sotketaan se ainainen jatkosota mukaan. Kamoon hei siitä on kohta 7kyt vuotta ja muutenkin se oli ihan vain paska rasti kaikkineen.

On siitä ollut se hyöty, ettei sinunkaan ole tarvinnut syntyä Neuvostosuomeen.
Hiukan ihmettelen, että moderaattorilla on noin heikot historian tiedot. (toivottavasti toistaiseksi)
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

lapio

On se aika karua, että useassa kunnassa sotaveteraanien kuntoutusrahat on tältä vuodelta taas käytetty loppuun, mutta kaikenlaisia hotelleja avataan kultamunille ympäri maata. Sotaveteraanit eivät enään tuota yhteiskunalle mitään, joten heidät voidaan ilmeisesti taas unohtaa.

Sotaveteraanien sukupolvella on muutenkin ollut rankka elämä. Nuorena on jouduttu sotaan puolustamaan isänmaata ja siitä on seurauksena varmaan kaikilla elinikäiset henkiset traumat mukaan lukien fyysiset vammat. Tämän jälkeen heidän sukupolvi on jälleen rakentanut isänmaamme.

Sodan jälkeen kommarit ja Neuvostoliiton hännystelijät julkisesti mollasivat veteraaneja, että mitäs menivät sinne taistelmaan. Neuvostoliiton romahtamisen jälkeen juhlapuheissa päättäjät antavat ymmärtää, että veteraanit ovat tehneet mittavan työn isänmaan hyväksi, mutta taikaseinästä ei näytä riittävän rahaa peruskuntoutukseen kaikille sitä tarvitseville.

urogallus

Omasta mielestäni kannattaisi vain puhua menneiden polvien työstä: II maailmansota on vain pieni osa siitä.

Toisaalta mokutusta voi vastustaa ihan puhtaasti nykyhetkenkin pohjalta ilman sen suurempia vetoomuksia menneisiin.

JM-K

Tietysti arvostan kaikkien menneiden sukupolvien työtä, mutta erityisesti arvostan viime sotien veteraanien - niin miesten kuin naisten - uhrausta. Miksikö? Siksi, että ilman heitä kaikkien aiempien sukupolvien uhrauksella olisi pyyhkäisty persettä Moskovassa. Joka muuta väittää, ei tiedä, mistä puhuu.

Veli Karimies

Sanoisin, että moni poika antoi oman henkensä jotta suomalaiset jotka eivät vielä silloin olleet edes syntyneet saisivat vapaasti asua maassa jonka nimi on Suomi.

metsämies

Hmm... Ukkini oli talvi- ja jatkosodan veteraani, jonkinasteinen sotainvalidi vaikkei siitä penniäkään korvauksia saanut, silti viimisen päälle vasemmistolainen?

RedsoutofFinland

http://www.youtube.com/watch?v=FkUD3oO0RAk

Yksi vihata kommareita on juurikin se, että käyttäytyvät halveksuttavasti veteraaneja kohtaan. Valitettavasti emme asialle enää voi juurikaan, niitä veteraaneja ei nimittäin enää juurikaan kiinnosta meidän työ kun suurin osa makaa haudoissa.

urogallus

Quote from: metsämies on 05.07.2009, 15:20:21
Hmm... Ukkini oli talvi- ja jatkosodan veteraani, jonkinasteinen sotainvalidi vaikkei siitä penniäkään korvauksia saanut, silti viimisen päälle vasemmistolainen?

Ei tässä mitään ihmeteltävää pitäisi olla: kyllähän moni kommunistikin meni vapaaehtoisena Talvisotaan. Ei kai kukaan hommalaisista ole niin naiivi, että kuvittelee sotilaina olleen pelkästään oikeistolaisia?

Quote from: RedsoutofFinland on 05.07.2009, 15:28:11
http://www.youtube.com/watch?v=FkUD3oO0RAk

Yksi vihata kommareita on juurikin se, että käyttäytyvät halveksuttavasti veteraaneja kohtaan. Valitettavasti emme asialle enää voi juurikaan, niitä veteraaneja ei nimittäin enää juurikaan kiinnosta meidän työ kun suurin osa makaa haudoissa.

Tota noin. Olisi hyvä saada vähän lähteitä tähän sotaveteraanien halveksimiseen. Olen ymmärtänyt, että kyse olisi pitkälti 90-luvulla syntynestä myytistä. Sotaveteraanien asia ei toki ollut niin paljon esillä 60-70-luvuilla (eikä ehkä riittävästikään), mutta kuinka paljon todellista halveksuntaa esiintyi ja keiden toimesta?

RedsoutofFinland

Myytit paljustuu tosiksi kun menee kattelee nykyajan kommunistien/äärivasemmistolaisten/ituhippien foorumeita. Tämä ei tietenkään kerro mitään menneisyydestä... kuitenkin olen huomannut että vanhanliiton kommunistit suurimmaksi osaksi arvostavat veteraaneja. Samaa ei voi sanoa Halosen lesboystävistä ja muista uudenliiton femakko kommareista, joiden ideologiaan kuuluu puhtaasti suomalaisten haukkuminen ja halveksuminen, etenkin veteraanejen.

NK

Voisitko pistää linkkiä sellaiselle sivulle? Tai vaikka jotain kivoja sitaatteja?

Advancedisto

Tämä pistää vihaksi. Veteraaneille ja ei riitä kuntoutusrahaa, koska somalineekerit tarvitsevat hotelleja, diskorahaa, naispalvelijoita viittaamaan lakanat ja asuntoja suoraan asuntojonon ohi. Toivottavasti jonain päivänä maan tähän tilanteeseen ajaneille jaetaan saunan takana taikaseinästä hattaraa vuoden 1918 vapaussodan malliin.

Ammadeus

Quote from: JM-K on 05.07.2009, 12:02:53
Olin eilen kaverin häissä. Vaikka itse yritin välttää aihetta, kovasti taas juteltiin maahanmuuttopolitiikasta yms. Rutinuivaa sakkia oli. Mitenkähän niissä hyysärin tutkimuksissa aina kuitenkin saadaan tulos, että enemmistö suomalaisista haluaa lisää maahanmuuttajia, eksoottista värinää, säpinää ja sykkiviä rytmejä?

Kolmen sodan veteraani, Hannes 90v. totesi, että "veteraanien perintöä ei saa tärvellä ja ilmaiseksi luovuttaa vasemmistolle ja kaikenmaailman kiertolaisille. Moni poika on tämän maan vapauden puolesta henkensä antanut".

Lupasin omasta puolestani pitää huolta, että tämä maa pysyy jatkossakin suomalaisilla, ei kaikenmaailman kiertolaisilla.

Ollaan talkoissa mukana..

Sigridur

Itse maahanmuuttajana tätä olin aina kovasti ihmettelut, kun jonkun veteraanin eläke voi olla pienempi kun somaliperhen työttömyyspäivärahaa.
Että he saavat lapsilisiä satoja euroja, mutta rintamaalisää on vain 50euroa!!!
Se on epäoikeudenmukaista, ja loukkaava niitä veteraaneja kohtaan.
Nyt on jo myöhään, kun melkien kaikki ovat jo kuolleet, mutta kauan sitten piti maksaa kunnon eläkeet veteraaneille.
Kerran tästä asiasta olin kirjoitanut A.Thorsille, että itse olen maahanmuuttaja, mutta ihmettelen kovasti kuinka tää on mahdollista. Se oli noin vuosi sitten, ja Thors ei mulle edes vastanut!! Kuinka suomalaiset kestävät tätä? Miksi eivät protestoi niiden veteraanien lapset?

Sivusta seuraaja

Youtubea selatessa joku viikko sitten tuli vastaan Adolf Ehrnroothin haastattelu Hyvissä, pahoissa ja rumissa vuodelta 1994. Löytyy kolmena pätkänä.

http://www.youtube.com/watch?v=9URb-TjvoHw

Focalor

Kyllä tuo oli nyt bannin arvoinen heitto. Stanan idiootti.

Lonely Raider

Ave,
Aivan, hyysäri ja muut paskamediat suoltavat suolestaan juuri tätä ihkua sontaa, ja me sotaveteraaneja muistavat ja puolustavat tahot olemme aina fasisteja ja natseja...
Soturit, liittykää sankoin joukoin Vapaussoturi-järjestöihin, siellä puhutaan oikeaa asiaa ja siellä ei KAVERIA UNOHDETA! Siellä elää Vapaan Suomen henki vielä ja sieltä löytyy muuten usein nämä viimeist sotaveteraanitkin, ja jonkun on sitä perintöä kohta jatkettava, MEIDÄN.
Sitä perintöä ei todellakaan jatka punikit, vassarit, virheet ja somalit tai muut neekerit.
Kandee littyä!
-LR-

Quote from: CaptainNuiva on 05.07.2009, 12:11:37
Jaahas, sitä on oltu uhkaavissa ja rasistisissa häissä. ;D

Veikkaisin että sukupolvien hiljalleen vaihtuessa sotaveteraanien perintöä ei moni enää muista mikä tietty on valitettavaa.
Muistamattomuutta surkeampana pidän kuitenkin "Tiedostavia" joiden mielestä sitä ei ole ollutkaan tai että jos onkin niin se on "Negatiivinen".

metsämies

Nämä "punikit" pitävät sitä itsenäisyyden perintöä ehkä paremmassa arvossa kun nykyinen oikeisto joka on sen itsenäisyyden luovuttanut pitkälti brysseliin. Sotien veteraanit olivat pitkälti normaaleita työmiehiä joista suurin osa oli vasemmistolaisia, mieti siis yksinäinen ratsastaja mitä puhut.

Lonely Raider

Kiitti palautteesta, jees, tässä tarkoitin tietenkin puna-viher-sakkia jees, kai nyt sen älyät....
Kyllä mietin, kandee muuten sunkin koittaa...

Quote from: metsämies on 05.07.2009, 21:49:42
Nämä "punikit" pitävät sitä itsenäisyyden perintöä ehkä paremmassa arvossa kun nykyinen oikeisto joka on sen itsenäisyyden luovuttanut pitkälti brysseliin. Sotien veteraanit olivat pitkälti normaaleita työmiehiä joista suurin osa oli vasemmistolaisia, mieti siis yksinäinen ratsastaja mitä puhut.

Lonely Raider

Taas tämä netti tökkii, taitaa olla jotain suopoaa linjoilla...

Siis, Lonely Rider on yksinäinen ratsastaja...
Lonely Raider on joitan muuta....

Quote from: metsämies on 05.07.2009, 21:49:42

Homma Admin

Quote from: Advancedisto on 05.07.2009, 17:53:46
Tämä pistää vihaksi. Veteraaneille ja ei riitä kuntoutusrahaa, koska somalineekerit tarvitsevat hotelleja, diskorahaa, naispalvelijoita viittaamaan lakanat ja asuntoja suoraan asuntojonon ohi. Toivottavasti jonain päivänä maan tähän tilanteeseen ajaneille jaetaan saunan takana taikaseinästä hattaraa vuoden 1918 vapaussodan malliin.

Jätetään ne yksityiskohtaiset toimintasuunnitelmat vähemmälle. Ja noin muutenkin Advancedisto voisi rajoittaa ilmaisunsa tyyliä ja sisältöä.

Kaikille yleisesti: koska sodat on sodittu jo kauan aikaa sitten, olisiko mahdollista kunnioittaa veteraanien työtä ilman turhaa raivoamista ja vihaa. Kiitos.

Ammadeus

Oliko tää vitsi vai ihan tosissaanko heittelit?

saint

On vaikea keksiä mitään, mitä kunnioittaisin ja arvostaisin enemmän kuin sotiemme veteraaneja.

"Hoivatkaa, kohta poissa on veljet,
muistakaa, heille kallis ol'maa.
Kertokaa, lasten lapsille lauluin,
himmetä ei muistot koskaan saa!"
"Annapas kun autan; tässä lisää köyttä"  -Leso

lapio

Tarkennetaan että sotaveteraaneihinkin mahtuu erilaisten maailmankatsomusten kannattajia myös enemmistökommunisteja mm. Ele Alenius sekä Aarne Saarinen. Vähemmistökommunistit antoivat kuitenkin ymmärtää sotaveteraaneista, että heidät oli pakotettu taistelemaan sellaisen Suomen edestä, joka ei vastannut heidän maailmankuvaansa sosialistisesta paratiisista.

Sotaveteraanit joiden kanssa olen voinut keskustella ovat pitäneet tätäkin loukkaavana, vaikkakaan laajamittaista haukkumista ei ehkä tapahtunut sodan jälkeen. Tietenkin tämä on subjektiivinen mielipide, eikä välttämättä kaikki ole kokeneet asiaa tällä tavalla.

http://www.ts.fi/mielipiteet/?ts=1,3:1009:0:0,4:8:0:0:0;4:9:0:0:0;4:140:0:0:0;4:139:0:1:2008-04-24,104:139:535931,1:0:0:0:0:0:

JoKaGO

Quote from: dothefake on 05.07.2009, 12:35:42

On siitä ollut se hyöty, ettei sinunkaan ole tarvinnut syntyä Neuvostosuomeen.
Hiukan ihmettelen, että moderaattorilla on noin heikot historian tiedot. (toivottavasti toistaiseksi)

Quote from: Ammadeus on 05.07.2009, 23:45:31

Oliko tää vitsi vai ihan tosissaanko heittelit?

Ironia on vaikea laji...
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Kaptah

Muistelisin muuten itsensä Adolf Ernroothin joskus kommentoineen jotain tähän tyyliin:

"Ei tätä maata siksi puolustettu, että täällä voitaisiin ketään syrjiä"

Kommentti koski muistaakseni jollain tapaa skinien tai vastaavien rasistien toimintaa.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

mikanter

Ironia on totta vieköön vaikea laji! Kuka voi ottaa tosissaan moderaattorin laatiman viestin, joka on kirjoitettu noin surkealla suomella!?
"La Constitution de 1795, tout comme ses aînées, est faite pour l'homme. Or, il n'y a point d'homme dans le monde. J'ai vu, dans ma vie, des Francois, des Italiens, des Russes, etc. [--] mais quant à l'homme, je déclare ne l'avoir rencontré de ma vie." - Joseph de Maistre -