News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2014-04-05 Perus juttu - HS uutisoi JH-a:sta neutraalisti

Started by imaginaariluku, 05.04.2014, 08:49:59

Previous topic - Next topic

Trendkill

Quote from: Sepeteus Hiihtäjä on 05.04.2014, 10:04:59
Quote from: Tragedian synty on 05.04.2014, 09:52:03
Kappas, Halla-ahon sanomisista on löytynyt ristiriita.

Halla-aho tekstissä Tarja Halosesta:

QuoteEn ole eläissäni äänestänyt Kokoomuksen ehdokasta millekään postille

Halla-aho Unto Hämäläisen haastattelussa:

QuoteOlen suuren osan elämästäni äänestänyt kokoomusta

Kummassa kohtaa hän valehtelee?

Minun mielestäni Halla-aho ei valehtele kummassakaan kohtaa, katsos kun Kokoomusta on voinut suuren osan elämästä äänestää, vaikka ei ole äänestänyt eläessään äänestänyt ketään Kokoomuslaista millekkään postille erikseen.
Tuossa vanhemmassa jutussahan puhuttiin pressanvaaleista...

Sepeteuksen argumentointi hieman ontuu. Tragedian synnyltä tarkka huomio.

Samalla tavalla voisi sanoa mistä tahansa äänestyksestä, kuitenkaan kieltämättä äänestämistään: "En ole eläissäni äänestänyt Perussuomalaisten ehdokasta millekään postille" tai "En ole eläissäni äänestänyt Vihreiden ehdokasta millekään postille". Vaaleissa ei äänestetä erityisesti ketään millekään tietylle "postille".

Vaikka jutussa puhuttiin presidentinvaaleista, niin Halla-aho sanoo "En ole eläissäni äänestänyt Kokoomuksen ehdokasta millekään postille".
"Maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty, ja mä oon tämän hetkiseen tilanteeseen varsin tyytyväinen." - Timo Soini, Ykkösaamu 1.3.2014

Simo Hovari

Quote from: Maisteri Vihannes on 05.04.2014, 14:09:07
Mutta toisin kuin hesarissa kerrot, ei äänestäjällä ole mitään absoluuttista valtaa estää paluutasi kotimaan politiikkaan.
Eikö tämä ole vähän turha jankkauksen aihe, tyhmempikin tajuaa että kyse on äänestämisestä ja sen lopputuloksesta.
Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa!
- Alexander Stubb, 2.11.2011 -

Uimakoulutettava

Mielenkiintoinen uutinen, siis hommaforumin uutinen.

Mitä itse Helsingin Sanomien juttuun tulee: En tilaa, en klikkaa, en maksa. Luotan Helsingin Sanomiin kuin Vihreiden puoluetoimiston julkaisuihin.

Helsingin Sanomat tabloidikoossaan voisi fuusioitua Suosikin kanssa.

Aina joskus jossain vilkaisen kahvipöydällä lojuvaa Hesaria ja vaihdan sen lukemisen käytetyn servietin tarkasteluun. "Hanki parempaa luettavaa", kuten HS niin osuvasti mainosti.  Niin tein.

"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Möhömaha

Quote from: Rubiikinkuutio on 05.04.2014, 14:10:23
On todella tylsää äänestää ketään yhdeksi vuodeksi europarlamenttiin. Samoin olisi todella tylsää äänestää ketään yhdeksi vuodeksi eduskuntaan.

Minä äänestän Jussia vuodeksi vaikka Marttakerhoon, jos Jussi lupaa edistää maahanmuuttokriittistä ja asemyönteistä Marttatoimintaa.
Offer me money, offer me power, I don't care. I'll say what I want to say, and if the consequence is losing money, so be it -Elon Musk

Tykkimies Pönni

QuoteOn todella tylsää äänestää ketään yhdeksi vuodeksi europarlamenttiin. Samoin olisi todella tylsää äänestää ketään yhdeksi vuodeksi eduskuntaan.

Näiden vaalien suurin saavutettavissa oleva hyöty olisi JH-a:n veret seisauttava äänivyöry. Näin ollen, mahdollinen vuoden pesti ei ole minulle ongelma. Päinvastoin, verien seisautus olisi hyvä tehdä heti vuoden päästä uudelleen, vaikkakin ensi eduskuntavaaleissa itse panostan Jari Leinon läpimenoon.

Ant.

Quote from: Mika.H on 05.04.2014, 14:24:48
Quote from: Jussi Halla-aho on 05.04.2014, 13:59:27

Päällekkäisyyksiä ja "muihin tehtäviin" siirtymistä ei kai oikein voi välttää, kun vaalikaudet eivät ole päällekkäisiä vaan asettuvat limittäin.

Minusta Sinä osaat ajatella ja perustella päätöksesi. Se riittää minulle.

Tee mitä parhaaksi näet. Minä ainakin äänestän sinua.

Minäkin äänestän Halla-ahoa siksi, että se aate, jota Halla-aho edustaa, toteutuisi parhaan mukaan. Sillä on vaikutusta minun ja läheistäni elämään. Se on taas minulle aivan yhdentekevää, missä maassa Halla-aho on ja kuinka pitkään.
Homma is the new black.

Uuno Nuivanen

Aatteesta nyt tiedä, kunhan saataisiin elintasopakolaisten asuttaminen/elättäminen vihdoin torpattua edes osittain. Ja sosiaalitukien maksatus ulkomailla asuville ulkomaalaisille. Ja ja jaja...

saint

[...]
Haluaisitko kommentoida Kokoomus-äänestämistäsi koskeviin lausuntoihin liittyvää ristiriitaa?

No khyyllähän tässä taisi nyt käydä niin, että Jussi menetti - taas kerran - uskottavuutensa, aivan tyystin.  :)
"Annapas kun autan; tässä lisää köyttä"  -Leso

Lyyli

Mukavaa kuitenkin, ettei kuvissa pyritä tuomaan vaikutelmaa vaarallisesta hullusta - pikemminkin veikeästä muumikirjan hahmosta.

Rubiikinkuutio

Quote from: Mika.H on 05.04.2014, 14:24:48

Minusta Sinä osaat ajatella ja perustella päätöksesi. Se riittää minulle.

Itse näen asian siten, että kun asian ilmoittaa etukäteen niin äänestäjän kuluttajansuoja on paras mahdollinen. Jos ei tiedä, niin sekin ilmoittaminen että ei tiedä miten aikoo toimia on sekin riittävä vastaus kuluttajasuojan takaamiseksi.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Rubiikinkuutio

Quote from: Onnikka on 05.04.2014, 14:18:07

Onhan se kausi siellä pitempi?

Siis juuri siksi kun se kausi on huomattavasti pidempi kuin vuoden, niin olisi hyvä tietää etukäteen mitä ehdokas on mieltä niistä vuoden kuluttua olevista vaaleista.

Jussi Halla-aho

Olen nähdäkseni ainoa eurovaaliehdokas niin omassa puolueessani kuin laajemminkin, jolta tentataan jatkuvasti, aionko olla ehdolla seuraavan vuoden eduskuntavaaleissa. Onko kysymys minun kohdallani jotenkin relevantimpi kuin kaikkien muiden kohdalla?
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Rubiikinkuutio

Quote from: Jussi Halla-aho on 05.04.2014, 16:30:18
Olen nähdäkseni ainoa eurovaaliehdokas niin omassa puolueessani kuin laajemminkin, jolta tentataan jatkuvasti, aionko olla ehdolla seuraavan vuoden eduskuntavaaleissa. Onko kysymys minun kohdallani jotenkin relevantimpi kuin kaikkien muiden kohdalla?

Se on minusta relevanttia, koska hyvin vakavasti harkitsen äänestäväni sinua. Se ei ole minulle merkityksellistä kenenkään Vihreän ehdokkaan kohdalla, koska heitä en äänestä kuitenkaan.

Tahdon nyt kuitenkin todeta, että minulle tämä antamasi vastaus on riittävä:

"Kyllä minulla on vilpitön ja oletusarvoinen suunnitelma olla koko kausi siellä, minne minut on kaudeksi valittu. Kääntäen: minulla ei ole suunnitelmaa olla ehdolla seuraavissa eduskuntavaaleissa, jos tulen valituksi europarlamenttiin. Mutta luonnollisesti varaan itselleni oikeuden harkita asioita uudelleen, jos se muuttuvissa olosuhteissa näyttää järkevältä niiden asioiden kannalta, joiden vuoksi olen politiikassa." - JH-a

Aapo

Vastaatko, Jussi, tähän?

Quote from: Tragedian synty on 05.04.2014, 09:52:03
Kappas, Halla-ahon sanomisista on löytynyt ristiriita.

Halla-aho tekstissä Tarja Halosesta:

QuoteEn ole eläissäni äänestänyt Kokoomuksen ehdokasta millekään postille

Halla-aho Unto Hämäläisen haastattelussa:

QuoteOlen suuren osan elämästäni äänestänyt kokoomusta

Kummassa kohtaa hän valehtelee?
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Tosiasiallinen Nuiva

Mitä ihmeen merkitystä sillä on onko Halla-aho joskus muinaisessa epäpoliittisessa elämänvaiheessaan äänestänyt edesmennyttä kokoomusta? Onhan hän kertonut olleensa jopa vihreiden äänestäjä.
Non poteris veritatem

Rubiikinkuutio

Aapo

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Uuno Nuivanen

Osalle nuivaa väkeä olet jonkinlainen 'toinen tuleminen', jolta odotetaan pelastusta, supervoimia ja täydellisyyttä.

Itsellenikin tuli tovi sitten mieleen, että voisihan toistenkin puolueiden ehdokkaiden kasoja tönkiä ja vaatia sitä sun tätä. Minä toivon vain, että olet mahdollisimman paljon kotimaan politiikassa vaikuttamassa.

Juffe

Kertonee siitä, että olet muita relevantimpi poliitikko.

Trendkill

Parlamentista toiseen hyppelemiseen suomalaiset suhtautuvat varauksella, mikä on aivan oikein. Itse näen kyllä, että paluulle eduskuntaan täytyy olla erityinen tai hyvä syy - toisin sanoen palatessa kesken kauden hyödyn tulisi olla suurempi kuin siinä, että jäädään loppukaudeksi Brysseliin.

On mielestäni myös hyvä kysymys, että miksi edes lähteä alle vuodeksi europarlamenttiin? Paljon siellä siinä ajassa ei saa aikaan, luultavastikin suurin osa ajasta menee järjestelmään perehtymiseen ja verkostoitumiseen muiden saman mielisten kanssa. Jos taas tavoitteena on puhtaasti kalastella ääniä perussuomalaisille, niin se onkin sitten toinen juttu. En näkisi kovinkaan mielekkäänä sitä, että Halla-ahon tilalle nousee joku Väätäinen tai Ruohonen-Lerner.

Toisaalta äänestäjät saattavat karsastaa europarlamentista lähtöä myös siksi, että sinne on vaikeampi päästä (vaaditaan enemmän ääniä, vaalit harvemmin).

Miksi kysymys on erityisen relevantti sinun kohdallasi? Yksi syy on varmasti se, että poliittinen arvosi on aika korkea, ja etkä ole helposti korvattavissa.

Omaan äänestyspäätökseeni kysymys ei kuitenkaan vaikuta.
"Maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty, ja mä oon tämän hetkiseen tilanteeseen varsin tyytyväinen." - Timo Soini, Ykkösaamu 1.3.2014

ikuturso

Sinun tiedetään olevan melkoinen ääniharava. Sinä olet profiloitunut kotimaan asioihin (maahanmuuttopolitiikka) niin vahvasti, että monet epäilevät motiiviasi lähteä europarlamenttiin. Summa summarum: Monet kuvittelevat sinun lähtevän vain keräämään persuille ultrahugea äänipottia europarlamenttiin ja palaavan jatkamaan työtä kotimaassa.

Minulle tuo on aivan sama. Minä äänestän sinua, koska pidän politiikastasi, ja haluan nähdä sen koko kansan paskahalvauksen, kun näkevät äänimääräsi. Kannustan myös ystäviäni äänestämään sinua. Mikäli näet paremmaksi palata Suomeen, toivon että muut persuäänestäjät ovat äänestäneet pätevän persuparlamentaarikon, joka nousee tilallesi Brysseliin. Persuilla on kuitenkin kourallinen ehdokkaita, jotka tekisivät erinomaista työtä europarlamentissa. Meillä ei ole yhtään jaakonsaarta, repoa tai hassia.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Uuno Nuivanen

Ehkä myös poikkeuksellisen ihmisen. Jos asian kannalta on hyväksi, vaihtakoon J.H-a. vaikka viikon välein fi-b-fi.

Poliitikkoja, jotka ajattelevat ensinnä sitä mikä on oman perseen kannalta hyväksi, riittää kyllä joka junaan ja asemallekin jää vielä monta.

Mika

Quote from: Hohtava Mamma on 05.04.2014, 17:22:15
Jussi on siitä harvinainen poliitikko, että uskon hänen todellakin ajavan sitä asiaa, minkä takia häntä äänestetään. Siitä kertoo jo se, että hän on joutunut astumaan monesti melkoisen kauas mukavuusalueelta tässä vuosien saatossa. Rivipoliitikkona olisi paljon helpompaa.

Kyllä se pian alkaa olla helpompaa muutenkin.  Asema on jo vakiintunut, ja kun suosio edelleen kasvaa, toimittajat alkavat varoa sanomisiaan ja kirjoitteluaan.  Jussi on myös hanskannut hienosti kaikki toimittajien nolausyritykset, joten enää kukaan ei taida sellaista yrittääkään. Siinä kun tekee itsensä hyvin helposti typeräksi.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Koepotkupallo

Quote from: ikuturso on 05.04.2014, 17:14:30

Sinun tiedetään olevan melkoinen ääniharava. Sinä olet profiloitunut kotimaan asioihin (maahanmuuttopolitiikka) niin vahvasti, että monet epäilevät motiiviasi lähteä europarlamenttiin. Summa summarum: Monet kuvittelevat sinun lähtevän vain keräämään persuille ultrahugea äänipottia europarlamenttiin ja palaavan jatkamaan työtä kotimaassa.

-i-

Onko tuo nyt erityisen väärin? Così fan tutte, ja kun ääntenlasku perustuu suhdelukuihin, niin ääniharavat ovat tärkeitä sekä eduskunta- että europarlamenttivaaleissa.
Rehellinen lapinmies on myös yrittäjä-lakimies, varatuomari, suunnistaja, aloittaja, kenttäjuristi, juristi, auktorisoitu lakimies, varatuomari, juristi ja pelle.

tapio

Tein konsernissa tärkeän investointipäätöksen ja myös toteutin sen heti samana päivänä:

http://tuuritapio.blogspot.fi/2014/04/hesari-sisaltaa-painavaa-somaliasiaa-ja.html
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

siviilitarkkailija

Kansanedustajan pesti ja virkamiehen posti. Toinen on väliaikainen ja toinen on päätepysäkki.

Toivottavasti Halla-aho ei pilaa hyviä "Mitä Halla-aho aikoo?" keskusteluja harmillisilla faktoilla tai eihän hompanssi ole ennenkään antanut faktojen vaivata kun ei ne vaivaa laatumediakaan.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Tragedian synty

Vuonna 2019 eduskunta- ja eurovaalit sattuvat lähes kuukauden sisään. Siinä on oivallinen tilaisuus Perussuomalaisten ensi kuussa valittaville mepeille palata kotimaahan ilman että kausi Brysselissä jää käytännössä kesken. Vastaavasti ensi vaalikaudella kotimaassa tyrivät ja väsähtävät poliitikot voivat sillä tavoin saada kunniallisen loppusijoituspaikan. Soinin viime vuosien tuskailuista päätellen se tilaisuus sopii hänelle kuin nenä naamaan.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

ikuturso

Quote from: Koepotkupallo on 05.04.2014, 17:54:27
Quote from: ikuturso on 05.04.2014, 17:14:30

-i-

Onko tuo nyt erityisen väärin? Così fan tutte, ja kun ääntenlasku perustuu suhdelukuihin, niin ääniharavat ovat tärkeitä sekä eduskunta- että europarlamenttivaaleissa.

En minä ota siihen kantaa onko se oikein vai väärin. Toin vain esiin ne näkökohdat, miksi kuvittelen Jussilta jatkuvasti tentattavan aikooko hän palata eduskuntavaaleihin Suomeen.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Maisteri Vihannes

Quote from: Simo Hovari on 05.04.2014, 14:28:59
Mutta toisin kuin hesarissa kerrot, ei äänestäjällä ole mitään absoluuttista valtaa estää paluutasi kotimaan politiikkaan.
Eikö tämä ole vähän turha jankkauksen aihe, tyhmempikin tajuaa että kyse on äänestämisestä ja sen lopputuloksesta.

Eikö tyhmä aivan määritelmällisestikin ole sellainen, joka ei tajua.

hakare

Olen omistanut tämän päivän halonhakkuulle. Hartiat nyt tohjona, mutta ajatus kirkas.

Halla-ahon haastattelun netto netto (ei-nuivista piireistä) min. +10.000 ääntä toukokuun € -vaalissa. Taatustusti ei yhtään ääntä miinus -sarakkeella. Bonuksena esim. Hyvinkään Härkösten hillitön vitutus, mikä ilahduttaa minua aivan suunnattomasti.

Vertailin myös mielessäni erään kirjailijan eilen julkistettua "teosta" ja tämän haastattelun viestiä. No ei tietenkään mitenkään yhteismitallisia, mutta toinen puhuu täyttä paskaa ja toinen täyttä asiaa.
Muuten olen sitä mieltä, että suvaitsevaisuus pitää kriminalisoida. Lievemmistä tekomuodoista sakkoja, mutta törkeästä suvaitsevaisuudesta (esim. turvapaikkahuijarin kätkeminen) väh. 2 vuotta kuritushuonetta.