News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2014-04-03 IL Soinilta kovaa tekstiä puoluetovereistaan: "Tomppelit, hönöt, huru

Started by Ink Visitor, 03.04.2014, 10:16:19

Previous topic - Next topic

Marija

Quote from: Eino P. Keravalta on 12.04.2014, 14:01:18
I have seen the future baby, it is murder.

-Leonard Cohen

Matias Turkkila:

QuoteEn sano tätä kovin mielelläni, mutta ellei ihmeitä tai todella taitavia reitinvalintoja tapahdu, muutoksen eduskuntaryhmää ei vuoden päästä enää ole. D'Hondtin menetelmällä kun on viheliäinen taipumus nitistää demokratian idut vakiintuneempien aatosten alle.

Ajattelevillakin ihmisillä on se harhaluulo, että suora demokratia on tarpeetonta, koska puolueet voivat hoitaa asiat ja vaikkeivät voisikaan lopulta hoitaa, voidaan suoraan demokratiaan palata heti, kun on tarvis. Haluan oikaista tämän harhaluulon: nämä ovat viimeiset hetket, joina suoraa demokratiaa eli aitoa demokratiaa voidaan soveltaa. Kahden, kenties kolmen eduskuntavaalikauden kuluessa olemme tilanteessa, jossa EU on sementoitunut sellaiseen tilaan, jossa suora demokratia ei voi enää olla olemassa tai jossa se voi enää muodollisesti olla vaihtoehto. Meidän on toimittava sitä ennen, mikä tarkoittaa toimimista NYT.

Useimmat ihmiset eivät joko sokeudesta, mukavuudenhalusta tai laiskuudesta johtuvista syistä ymmärrä, että symbolisesti ilmaisten olemme pyton-käärmeen otteessa. Peto on ottanut keskiruumiimme kuolettavaan halaukseensa, mutta meillä vielä ovat kädet ja pää vapaina. Käärme etenee hetki hetkeltä ja pian se sitoo kätemmekin. Meidän on toimittava sitä ennen. Meidän on tartuttava käärmeen päähän ja otettava kohtalo omiin käsiimme vapautuen vähittäin etenevästä totalitarismin niljakkeesta kohti ihmisyyttä.

Suora demokratia on jotakin historiallista, jota voidaan soveltaa vain nyt tai aikaikkunassa, joka jatkuu ainoastaan kaksi tai kolme vaalikautta eteenpäin. Sen jälkeen sitä ei voida edes kokeilla, vaikka koko kansa äänestäisi Muutos2011-puoluetta. Tämän tärkeyttä ei voi liiaksi korostaa: aika on nyt. Jokainen vaali, jonka kuluessa suoran demokratian kannattamista lykätään tai hyljeksitään, tekee vähittäin jopa edustuksellisen demokratian soveltamisen aina vain vaikeammaksi.

Siksi Muutos2011 ei ole vaihtoehto - se on ainoa vaihtoehto.

Aamen. Halleluuja.

Se on hiukan kiikun, eli pienessä harkinnassa, antaako ääni Junekselle, joka on osoittautunut aivan ällistyttävän toimeliaaksi suoran käytännön isänmaandemokraatiksi.

Yhtäällä ovat maltilliset peruspoliitikot, pitkän linjan miehet ja naiset, toisaalla äkkinäinen, poliittinen anarkisti, isänmaallisten tekojen mestari, joka pistää tuulemaan ja jonka jalkojen alla ei ruoho ehdi kasvaa, niin ettei ole perässä pysyä. Miksi teidän piti se suututtaa, niin ettei häntä täällä enää näy ja tuskin tänne vähään aikaan palaakaan?

Jos Muutos11 haluaa lisätä kannatustaan vieläkin enemmän - ja miksi ei haluaisi - pyytäkää häntä kauniisti palaamaan Hommalle.

Teillä on jo hyvällä oraalla kasvava poliittinen nero keskuudessanne.  :)

Kuningasweecee

Quote from: Eino P. Keravalta on 12.04.2014, 10:00:22
QuoteKansanedustaja Pentti Oinosellekin Soini kertoo tokaisseensa, että "ilman minua sinä lykkäisit Rautavaaralla potkukelkkaa".

Soinilta jää ymmärtämättä, että ilman näitä "penttioinosia" ja heidän äänestäjiään hän lykkäisi Espoossa potkukelkkaa.

On ihmisiä jotka eivät koskaan ajattele asiaa noin. Soinin kannattajista moni uskoo todella että hän on joku uusi Veikko Vennamo joka oli varsin poikkeuksellinen poliitikko ja erittäin lahjakas mies. Käytännössä hän loi yksin Pientalonpoikien Puolueesta kehittyneen SMP:n ja vittuili niin Kekkoselle kuin kommunisteillekin. Linja piti ja lopulta muiden oli pakko taipua Vennamon edessä sillä hän vihasi koplauksia, kabinettipäätöksiä, kähmintää ja ahneutta.

Soini taas ei vittuile kuin "vanhoille puolueille" ihan kuin uusi olisi jotenkin automaattisesti parempaa. Julkisesti kertoilee kuinka suurlähettiläiden kanssa jutellessa ei Helsingin piirin "pötöpäät" tai "pököpäät" harmita. Puolueessa tekee päätökset koplauksina lähipiirinsä kanssa, istuu puolueen säätiössä tammiovien takana muutaman luottomiehensä kanssa, jakelee valiokuntapaikat omavaltaisesti ja jos uhkaa imago kärsiä, ei epäröi heittää ketään leijonille. Soinin suosikit ovat vähitellen joutuneet väistymään ja Saarakkalankin kanssa on jo sukset ristissä.

Halla-aho kirjoitti näin Halosesta, mutta lukiessa tuli mieleen Timo Soini:

Tarja Halonen synnyttää minussa mielikuvan pienestä, omahyväisestä ja narsistisesta ihmisestä, jolle presidenttiys on mahdollisuus keinahdella kuningattarena tärkeissä tilaisuuksissa, tärkeiden ihmisten keskellä.

Katsotaanpa. 

Timo Soini synnyttää minussa mielikuvan pienestä, omahyväisestä ja narsistisesta ihmisestä, jolle puolueen puheenjohtajuus on mahdollisuus keinahdella kuninkaana tärkeissä tilaisuuksissa, tärkeiden ihmisten keskellä.

Hmm...enpä tiedä. Miltä tuo muista vaikuttaa?

Eino P. Keravalta

Quote from: Marija on 12.04.2014, 18:41:48
Minä kannatan edelleen Soinia:)

Uskon voivani ymmärtää Soinin kannattajia, mutta oma valintani on Muutos, koska nyt ei enää placebo auta, vaan tarvitaan oikeaa lääkettä, demokratiaa. Suomen kansa on tullut kypsäksi ja itsetietoiseksi ottamaan oman elämänsä käsiinsä, mutta sen pitää vielä uskaltaa tehdä se. Siksi Muutos-puolue on olemassa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Onkko

Quote from: Marija on 12.04.2014, 18:41:48
Minä kannatan edelleen Soinia:)

Ystävällinen pyyntö. Voisitko olla tekemättä viesteistäsi multimediapläjäytyksiä.
Aivan perus fontti ja koko + ei kuvia jos ei mitään viestiin liittyvää.
Kaikille helpompi lukea.

Comic sans on muuten helpoin tapa tappaa uskottavuus.

stefani

Quote from: saippuakauppias on 11.04.2014, 19:44:39
Isäni oli narsisti, olen työskennellyt kahden narsistin alaisuudessa. Kirjoitin tänne jo kauan sitten, että en pidä Soinista. Nyt sitten selvisi tämän kirjan myötä: Soinikin on narsisti. Pidätän oikeudet lausuntooni; en ole psykiatri tai psykologi.

Yksi virhearvio heikentää uskottavuutta myös muissa arvioissa. Itse ainakaan en näe Soinissa mitään narsismin merkkejä.

stefani

Quote from: Oami on 10.04.2014, 23:48:40
Quote from: normi on 09.04.2014, 22:12:47
Kyllä olin. Tietysti oli käytännössä hyvä ettei Halosella ollut niin paljon valtaa. Niin... täähän on sama ongelma kuin kansanäänestyksissä, että ovatko ihmiset samaa mieltä kuin minä vai tyhmiä.   :)

Vihervasemmistolainen pressa on lähitulevaisuudessa epätodennäköinen, joten uskaltaisin palautella pressalle valtaa.

Ei ihan sama asia, koska jos kansa huomaa tehneensä tyhmän päätöksen, se voi masinoida uuden kansanäänestyksen ja korjata asian; mutta presidentistä ei pääse eroon moneen vuoteen.

Jos kansalaiset itse pääsevät tekemään virheitä, siinä menee pari sukupolvea, ennen kuin virhe suostutaan myöntämään korjausta varten.

Kuningasweecee

Quote from: jostpuur on 13.04.2014, 21:04:18
Kyllä olin. Tietysti oli käytännössä hyvä ettei Halosella ollut niin paljon valtaa. Niin... täähän on sama ongelma kuin kansanäänestyksissä, että ovatko ihmiset samaa mieltä kuin minä vai tyhmiä.   :)

Vihervasemmistolainen pressa on lähitulevaisuudessa epätodennäköinen, joten uskaltaisin palautella pressalle valtaa.

Ei ihan sama asia, koska jos kansa huomaa tehneensä tyhmän päätöksen, se voi masinoida uuden kansanäänestyksen ja korjata asian; mutta presidentistä ei pääse eroon moneen vuoteen.

Jos kansalaiset itse pääsevät tekemään virheitä, siinä menee pari sukupolvea, ennen kuin virhe suostutaan myöntämään korjausta varten.

Enpä tiedä. Poliitikoilla on kyllä sitä että kun 90-luvun laman maksattaminen yrittäjillä havaittiin virheeksi siitä joku virheenä mainitsi vasta joitain vuosia sitten, että ei pidä toistaa niitä virheitä. Ei ollut riveissä ketään niistä jotka silloin olivat asiaa sumplimassa, niin helppohan se on sanoa. Ongelma on enemmänkin ettei meillä ole kuin EU-äänestys ja jotain kuntaliitoksia (vissiinkin?) joissa on järjestetty äänestyksiä. Missään oikeasti tärkeässä kysymyksessä kansaa ei ole päästetty päättämään. Tosin kun melkein samat tyypit sitten äänestetään sinne joka kerta, niin kait heihin ollaan sitten tyytyväisiä?

Malla

Quote from: jostpuur on 13.04.2014, 20:32:50
Quote from: saippuakauppias on 11.04.2014, 19:44:39
Isäni oli narsisti, olen työskennellyt kahden narsistin alaisuudessa. Kirjoitin tänne jo kauan sitten, että en pidä Soinista. Nyt sitten selvisi tämän kirjan myötä: Soinikin on narsisti. Pidätän oikeudet lausuntooni; en ole psykiatri tai psykologi.

Yksi virhearvio heikentää uskottavuutta myös muissa arvioissa. Itse ainakaan en näe Soinissa mitään narsismin merkkejä.

En ota kantaa psykiatrisiin diagnooseihin tai niiden puuttumiseen. Minua rasittaa Soinissa tarve sutkautella. Se on joskus ihan mukavaa kevennystä, mutta jakuvasti käytettynä siltä menee teho. Uskon että hän on sanavalmis ilman, että sitä tarvitsee joka käänteessä todistella.

Hän ei tietenkään ole ainoa poliitikko, joka sellaiseen sortuu, mutta onneksi kaikki eivät puhu niin. 

Mika

Soini on epäkypsä ja rahvaanomainen. Ja pohjimmiltaan hänellä vaikuttaa olevan myös heikko itsetunto.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Miniluv

Quote from: Marija on 12.04.2014, 16:27:06
Yhtäällä ovat maltilliset peruspoliitikot, pitkän linjan miehet ja naiset, toisaalla äkkinäinen, poliittinen anarkisti, isänmaallisten tekojen mestari, joka pistää tuulemaan ja jonka jalkojen alla ei ruoho ehdi kasvaa, niin ettei ole perässä pysyä. Miksi teidän piti se suututtaa, niin ettei häntä täällä enää näy ja tuskin tänne vähään aikaan palaakaan?

Maltillinen perus- selviää ihan tavallisista tilanteista, kun taas äkkinäinen anarkisti voi yhtäkkinäisen anarkistisesti päättää, että jokin asia, jonka maltillinen perus- ohittaa olankohautuksella, onkin verinen loukkaus.

Sitten palavat sillat, henkilökohtaiset loukkaukset lentelevät ja soppa on valmis.

Homman jäsenmäärään mahtuu yksi sadasta -prosenttijengiä jo lähemmäs sata kappaletta.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Myrkkymies

Quote from: Nousuhumala on 12.04.2014, 17:43:33
Eniten sivistyneet yhteiskunnat kyllä kestävät nykyisen kuplan talousjärjestelmän romahtamisen, kauppaa vain käydään terveemmältä pohjalta.

Jos nykyinen talousjärjestelmä romahtaa täydellisesti niin silloin yhteiskunta kyllä vajoaa täyteen anarkiaan.

td

Quote from: Myrkkymies on 13.04.2014, 23:12:48
Quote from: Nousuhumala on 12.04.2014, 17:43:33
Eniten sivistyneet yhteiskunnat kyllä kestävät nykyisen kuplan talousjärjestelmän romahtamisen, kauppaa vain käydään terveemmältä pohjalta.

Jos nykyinen talousjärjestelmä romahtaa täydellisesti niin silloin yhteiskunta kyllä vajoaa täyteen anarkiaan.
Yhteiskuntaa on muuallakin kuin itäkeskuksen sisällä. Anarkia ei tule olemaan vaihtoehtona pohjoisemmassa suomessa.

Suomi on hyvä maa. Se on paras meille suomalaisille. Se on puolustamisen arvoinen maa ja sen ainoa puolustaja on Suomen oma kansa. -Adolf Erik Ehrnrooth #kivapuhe 1939-

Morsum

Vielä ei ole kirjaa tullut luettua, mutta aion lukea ehdottomasti. Vaikka soini onkin ällöttävä jeesustelija, on hänen kritiikissä omaa puoluekenttää kohtaan välissä pointtiakin. Täällä Hommafoorumissakin ollaan päivitelty muutaman persun edesottamuksia. Oinosen ja Niikon varajeesustelut, Hakkaraisen neekeriukkoilut ja Hirvisaaren heilaamiset nyt tulee pääasiassa mieleen.

James Hirvisaarella muuten on pieni fiksaatio muiden masturboimiseen.

(https://scontent-a-mad.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t31.0-8/1597290_778904715453900_6416140082712653997_o.png)
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Miniluv

QuoteHirvisaaren heilaamiset nyt tulee pääasiassa mieleen.

Missä ja milloin Hirvisaari on heilannut?

Quotesoini onkin ällöttävä jeesustelija

The truth sounds like hate to those who hate the truth.

QuoteJames Hirvisaarella muuten on pieni fiksaatio muiden masturboimiseen.

Jos tästä fiksaatiosta tulisi kultti-ilmiö ja postimerkki, niin sinäkään et valittaisi.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Muuttohaukka

Se on hiukan kiikun, eli pienessä harkinnassa, antaako ääni Junekselle, joka on osoittautunut aivan ällistyttävän toimeliaaksi suoran käytännön isänmaandemokraatiksi.

Jos Muutos11 haluaa lisätä kannatustaan vieläkin enemmän - ja miksi ei haluaisi - pyytäkää häntä kauniisti palaamaan Hommalle.

Kuis nyt noin? Kun vertaa sinun teksteihisi http://hommaforum.org/index.php/topic,60888.msg1335511.html#msg1335511 tuossa Miten määritellä suomalainen lataat( kirjoitat Tapiottaren,Taimin ja Roosamarin nimimerkeillä) kovin sanoin, mitä on olla suomalainen ja miten sellaise n nimikkeen itselleen saa.

Miten tähän sopii Lokka? Et kai nyt muuta äänestä kuin ugrilaista karhunpalvojaa.

Kulttuurirealisti

Quote from: Morsum on 14.04.2014, 01:37:25
James Hirvisaarella muuten on pieni fiksaatio muiden masturboimiseen...

En itseäni varsinaisesti kermaperseenä pidä, mutta kansanedustajan pitää pystyä keksimään joku fiksumpi tapa ilmaista itseään, varsinkin somessa. On olemassa muutakin kuin sievistely ja baariin sopiva läppä.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

rapa-nuiv

Quote from: jostpuur on 13.04.2014, 21:04:18

Tulkitsen tämän siten, että omassa elämässäsi olet täysin kyvytön korjaamaan virheellisiä tapojasi.
Kompastut varmaan samaan kynnykseen joka aamu .
  Muuten et kai tuommoiseen yleistykseen sortuisi.
( tai sullahan ei tietenkään luonto anna sitä  myöntää, kuten jo yllä annoit ymärtää )
Jaxuhali !

Kuningasweecee

Quote from: Muuttohaukka on 16.04.2014, 16:06:15

Kuis nyt noin? Kun vertaa sinun teksteihisi http://hommaforum.org/index.php/topic,60888.msg1335511.html#msg1335511 tuossa Miten määritellä suomalainen lataat( kirjoitat Tapiottaren,Taimin ja Roosamarin nimimerkeillä) kovin sanoin, mitä on olla suomalainen ja miten sellaise n nimikkeen itselleen saa.

Miten tähän sopii Lokka? Et kai nyt muuta äänestä kuin ugrilaista karhunpalvojaa.

Ilmeisesti suvaitsevaisuus on lisääntynyt rakentavan kohtaamisen kautta? Ei minua ainakaan haittaa kenenkään pärstän väri tai silmien asento jos jutuissa on järkeä. On tuolla ehdolla noita demarikerjäläisiä ja ties mitä ovet auki koko vitun Afrikalle -porukkaa. Ai niin ja Räsänen joka haluaa lisää syyrialaisia jihadisteja Suomeen. Ihan vitun siistiä  >:(

Muuttohaukka

Quote from: Kuningasweecee on 16.04.2014, 17:18:38
Imeisesti suvaitsevaisuus on lisääntynyt rakentavan kohtaamisen kautta? Ei minua ainakaan haittaa kenenkään pärstän väri tai silmien asento jos jutuissa on järkeä. On tuolla ehdolla noita demarikerjäläisiä ja ties mitä ovet auki koko vitun Afrikalle -porukkaa. Ai niin ja Räsänen joka haluaa lisää syyrialaisia jihadisteja Suomeen. Ihan vitun siistiä  >:(

Sopisi sen suvaitsevuuden kohtaavan muitakin suomalaisia kuin ugrilaissavolaisia.

Phantasticum

Quote from: Brandöt on 11.04.2014, 21:03:00
Quote from: Phantasticum on 11.04.2014, 19:44:50
Quote from: Brandöt on 11.04.2014, 19:34:01
Viime eduskuntavaaleissa strategisesti äänestin Jussi Niinistöä, koska tiesin Jussi Halla-ahon menevän läpi ja tarvitsevan rinnalleen yhtä vahvan kollegan.
Mutta he olivat eri vaalipiireissäkin...?
Kyllä.

Vaikka he olisivat olleet samassa vaalipiirissä, olisin äänestänyt Niinistöä. Kannattaa aina ajatella kokonaisuutta. Ei yksi ihminen tee eduskunnassa kesää eikä talvea, taika piilee toimivassa porukassa.

Ymmärsin tämän jotenkin väärin ja pahoittelen. Muuten onnittelen hyvästä valinnasta, koska olisin varmaan voinut itsekin äänestää Jussi Niinistöä. Varsinkin nyt viime viikkojen tapahtumien valossa olen arvostanut häntä siitä, ettei hän ole Suomen turvallisuuspolitiikkaa ja Venäjää koskevissa kannanotoissaan sortunut kiihkoiluun.

Jari Leino

Pahoittelen, että vastaan vähän myöhässä. En ole ehtinyt käydä foorumilla säännöllisesti.

Quote from: törnström on 11.04.2014, 02:10:01
Quote from: Jari Leino on 03.04.2014, 12:45:41
Minun mielestäni Hirvisaaren toiminta PS:n aikaan heijastelee jonkinlaista turhautumista ja järkevän tekemisen puutetta. Siksi ajattelen, että ehkä PS ei ole osannut hyödyntää kansanedustajansa potentiaalia oikein. En tiedä yksityiskohtia.

Eikö jokainen kansanedustaja voi itse valita, mitä siellä tekee. Kirjalliset kysymykset, lakialoitteet, julkiset tiedotteet ja kannanotot, salikeskustelu jne. ovat kaikille käytettävissä olevia työkaluja, joita voi vapaasti käyttää omien tavoitteidensa edistämiseen. Miksi jonkun pitäisi ylemmältä taholta tulla kädestä pitäen neuvomaan ja keksimään järkevää tekemistä. Tästä nyt tulee väkisinkin vaikutelma Hirvisaaresta yläasteikäisenä rasavillinä, joka turhautuessaan alkaa tehtailla kaikenlaisia koiruuksia. Kun nuorisotalo puuttuu, niin ajaudutaan kaduille kolttosia tekemään.

Voin puhua vain omasta puolestani: Jos minä johtaisin puoluetta, joka saa yhtäkkiä kymmeniä uusia kansanedustajia, minä pyrkisin kaikin tavoin varmistamaan, että uudet edustajat tuntevat olevansa osa tiimiä ja saavansa riittävästi tukea puoluejohdolta ja muulta eduskuntaryhmältä jne.

Soinin lähestymistapa oli (hänen omien sanojensa mukaan muistaakseni) se, että Hirvisaaren läpimeno oli hänelle "ikävä yllätys". Jos puoluejohtajan asenne on heti lähdössä tuo, yhteistyöstä ei voi muodostua kovin hedelmällistä.

Quote from: Kuningasweecee on 11.04.2014, 02:19:57
Eikös tuo Hirvisaari ole nyt ollut ihan kunnolla ja pitänyt vissiin pari puheenvuoroakin?

Joo, pari puheenvuoroa. ;)

Ja pari lakialoitettakin.

Hirvisaaren valtiopäivätoimet Muutoksen riveissä löytyvät linkistä: puheet, lakialoitteet ja kirjalliset kysymykset kukin omassa ketjussaan. Itse olen näistä erittäin ylpeä:

http://muutos2011.fi/vb/index.php/board,29.0.html

Micke90

Quote from: Jari Leino on 17.04.2014, 00:52:12
Soinin lähestymistapa oli (hänen omien sanojensa mukaan muistaakseni) se, että Hirvisaaren läpimeno oli hänelle "ikävä yllätys". Jos puoluejohtajan asenne on heti lähdössä tuo, yhteistyöstä ei voi muodostua kovin hedelmällistä.

Soini tunsi kertomansa mukaan Hirvisaaren ja varmasti hänellä oli syy pitää Hirvisaaren valintaa ikävänä yllätyksenä. Hirvisaaren toilailujen jälkeen ei varmasti syytäkään tarvitse kauaa miettiä.

Jussi Halla-aho

Ei nyt kuitenkaan tehdä Soinin sanomisille sitä, mitä media yleensä tekee meidän sanomisillemme. Soini ei sanonut, että Jameksen valinta olisi ollut hänelle ikävä yllätys. Soini totesi, että ei osannut odottaa Jameksen läpimenoa ja että James oli (toimintansa puolesta) ikävä yllätys.

Otsikoissa tuota sitten liimattiin ja leikattiin, mutta mehän emme täällä alennu samaan.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

nollatoleranssi

Quote from: Kuningasweecee on 11.04.2014, 17:49:49
Quote from: nollatoleranssi on 11.04.2014, 11:47:14
Sossutapauksille ei nyt missään yhteiskunnassa koskaan liikenisi rahaa, jos sitä kysyttäisiin täysin oikeistolaisilta tahoilta. He ovat aina pelkkä menoerä. Eikä kukaan ajattele ensisijaisesti, että itsekin voisi joutua sossujonon jatkoksi.

Paskaa. Tunnen monia oikeistolaisia ja en ole vielä kertaakaan löytänyt ketään joka haluaisi sossutuet pois kokonaan tai edes heikentää niitä niiltä jotka ovat oikeasti vaikeassa tilanteessa.

Suomessa ajattelu lähtee niin vahvasti vasemmistolaisuudesta, että jopa Kokoomuskin täyttää puolittain vasemmistopuolueen piirteet.

Quote from: Kuningasweecee on 11.04.2014, 17:49:49Simo Seinäänkusijoille toinen ominaisuus on käydä kouluja siten että paperia on puolen sentin pino ansioluettelona, mutta niistä kaikki on vaan jotenkin jäänyt kesken. Simo Seinäänkusijoilla toki on psyykkisiä ongelmia, se on selvää, mutta pitääkö niiden antaa pitkittyä hänen yksilöllisyytensä kukoistusta odotellessa niin ei pitäisi, ainakaan minun mielestäni.

Nimittäin olen törmännyt oikeasti hankalaan tilanteeseen joutuneisiin ihmisiin

Esimerkissä mainittu "Simo Seinäänkusijan" ongelma on siinä, että tuo Simo voi yhtä hyvin olla se naapurin seinäänkusija kuin yt-neuvotteluiden kanssa kamppaileva velallinen. Vaikeaa myöskin sanoa, että kumpi on oikeasti huonommassa asemassa. Todennäköisesti tämä ensimmäinen esimerkki.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Jari Leino

Quote from: Jussi Halla-aho on 17.04.2014, 09:53:20

Ei nyt kuitenkaan tehdä Soinin sanomisille sitä, mitä media yleensä tekee meidän sanomisillemme. Soini ei sanonut, että Jameksen valinta olisi ollut hänelle ikävä yllätys. Soini totesi, että ei osannut odottaa Jameksen läpimenoa ja että James oli (toimintansa puolesta) ikävä yllätys.

Otsikoissa tuota sitten liimattiin ja leikattiin, mutta mehän emme täällä alennu samaan.

Jaa? No, olen median otsikoinnin uhri. ;) En ole lukenut Soinin kirjaa ja tuskin luenkaan.

Joka tapauksessa pointtini on se, että uuden kansanedustajan työn käyntiin lähteminen on paljolti kiinni myös puoluejohtajan suhtautumisesta ja asenteesta. Jos johtajan asenne on huono, yhteistyö tuskin lähtee käyntiin.

Minulle Hirvisaaren tulo mukaan Muutokseen oli erittäin iloinen yllätys. Pitkälti juuri siksi yhteistyömme onkin lähtenyt hyvin käyntiin.

Hirvisaaren valtiopäivätoimet viimeisten alle kuuden kuukauden ajalta Muutoksen riveissä löytyvät tästä linkistä:

http://muutos2011.fi/vb/index.php/board,29.0.html

Kuningasweecee

Quote from: nollatoleranssi on 17.04.2014, 10:25:01
Quote from: Kuningasweecee on 11.04.2014, 17:49:49
Quote from: nollatoleranssi on 11.04.2014, 11:47:14
Sossutapauksille ei nyt missään yhteiskunnassa koskaan liikenisi rahaa, jos sitä kysyttäisiin täysin oikeistolaisilta tahoilta. He ovat aina pelkkä menoerä. Eikä kukaan ajattele ensisijaisesti, että itsekin voisi joutua sossujonon jatkoksi.

Paskaa. Tunnen monia oikeistolaisia ja en ole vielä kertaakaan löytänyt ketään joka haluaisi sossutuet pois kokonaan tai edes heikentää niitä niiltä jotka ovat oikeasti vaikeassa tilanteessa.

Suomessa ajattelu lähtee niin vahvasti vasemmistolaisuudesta, että jopa Kokoomuskin täyttää puolittain vasemmistopuolueen piirteet.

Enpä tiedä siitä, Suomessa on kuitenkin vielä jonkinlainen jako oikeistoon ja vasemmistoon nähtävissä. Jos sinulle oikeisto sitten on sitä että rahattomana lentää kadulle kerjäämään amerikkalaiseen malliin, niin sanon kuten sosialisteille että systeemi jota kannatatte on jo olemassa eräässä valtiossa. Menkää sinne ja nauttikaa elämästä.

Minä jotenkin ymmärrän kun näen kupin kanssa kyhjöttävän mustalaisen, mutta en halua että suomalaiset joutuvat samaan asemaan. 

Quote from: Kuningasweecee on 11.04.2014, 17:49:49Simo Seinäänkusijoille toinen ominaisuus on käydä kouluja siten että paperia on puolen sentin pino ansioluettelona, mutta niistä kaikki on vaan jotenkin jäänyt kesken. Simo Seinäänkusijoilla toki on psyykkisiä ongelmia, se on selvää, mutta pitääkö niiden antaa pitkittyä hänen yksilöllisyytensä kukoistusta odotellessa niin ei pitäisi, ainakaan minun mielestäni.

Nimittäin olen törmännyt oikeasti hankalaan tilanteeseen joutuneisiin ihmisiin

Esimerkissä mainittu "Simo Seinäänkusijan" ongelma on siinä, että tuo Simo voi yhtä hyvin olla se naapurin seinäänkusija kuin yt-neuvotteluiden kanssa kamppaileva velallinen. Vaikeaa myöskin sanoa, että kumpi on oikeasti huonommassa asemassa. Todennäköisesti tämä ensimmäinen esimerkki.
[/quote]

Simo Seinäänkusijalla ja yt-neuvotteluissa irtisanotulla ei ole kyllä mitään yhteistä. Seinäänkusijan tunnistaa että työhistoria on repaleinen, sikäli kun sitä edes on ja kaikenlaisia kesken jääneitä juttuja on paljon. Lisäksi sitten tietysti että on parinkin vuoden pätkiä joina on oltu seinäänkusijana ihan suhdanteista riippumatta eli pariin vuoteen ei muuta kuin nostettu fattaa+työkkäriä. Ei ihan vakuuttavin tapaus. Seinäänkusija makaa vaan kuten petaa, ihan oma valinta se on ollut. Tekemättä jättäminenkin on tässä mielessä ihan tietoista toimintaa. Seinäänkusijan elämä on kuitenkin kuulemma liian kapea-alaista ja heille pitäisi antaa lisää rahaa. Ihan kuin se jotain auttaisi. Kohta valittavat taas kuinka on rahaa liian vähän.

oinas

Luin kirjan, varasin kirjastosta ja sain sen eilen hakea. Ihan kelpo kirja minun mielestäni. Kyllä puolueessa on ollut ja on edelleen sellaisia hörhöjä, joiden toimintaa pitääkin moittia, varsinkin kun kaikkien luulisi tietävän, että puolue on median tarkan syynin alla. Johdolta menee turhaa energiaa sotkujen selvittämiseen ja puolueen imago kärsii.

Myös Leena Sharman kirja on tilauksessa.

P.S. Minä toivon, että ainakin Halla-aho pääsee Brysseliin ja Terho saa jatkaa. Meidän perheeltä tulee ääniä.  ;)
Jussi Halla-aho oli todella hyvä muutama päivä sitten AamuTV:n lähetyksessä. Ihme kyllä, toimittaja ja kanssakeskustelijat näyttivät myös arvostavan hänen tietämystään Ukrainasta.

Muuttohaukka

Soini on lässähtänyttä läppää. Ei jaksa innostaa enää.

Luin myös kirjan- kirjastosta olin ihan ensimmäinen jonossa. Jotenkin se ei vain sytyttänyt.
EU-äänestyskortti tuli tänään ja ei se kovin sytytä sekään.

Terv. Toveri uuninluukkujen Lysenko

Miniluv

Quote from: Kuningasweecee on 17.04.2014, 16:05:38
Jos sinulle oikeisto sitten on sitä että rahattomana lentää kadulle kerjäämään amerikkalaiseen malliin, niin sanon kuten sosialisteille että systeemi jota kannatatte on jo olemassa eräässä valtiossa.

Amerikkalaisista 20%, lähes 48 miljoonaa, sai liittovaltion ruoka-apua vuoden 2012 lopussa. Päälle tietysti osavaltioiden ohjelmat sekä kirkkojen hyväntekeväisyys, joka ei ole mitätöntä.

http://www.zerohedge.com/news/2013-03-11/foodstamp-recipients-hit-record-alongside-record-dow-jones-and-record-debt-20-eligib