News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Antti Lääperin blogi: Maahanmuuton patenttiratkaisu

Started by Roope, 02.07.2009, 11:45:46

Previous topic - Next topic

MW

Quote from: JanneJanne on 06.07.2009, 00:30:37
En kyllä ymmärrä, että mihin sovittelutarjoukseen tuossa viittaat.  Enkä ymmärrä, että mihin imperialismi-koloniasmi-valtikkaan tuossa viittaat. Ehkä jonkun muun juttuihin ?

Viittaan hesarin juttuun somalien perinteisestä, ehkä jopa geneettisestä taipumuksesta hyvään kykyyn sovitella ristiriitoja.

Kolonialismi-imperialismi-orjalaivojen terva viittaa länsimaisen riistäjän perittyyn velvollisuuteen sovitella esi-isiensä synnit kelle vaan, joka älyää pyytää. Mikä sun nimi taas olikaan? Kaspar Hauser?

MW

Quote from: JanneJanne on 06.07.2009, 00:39:36
Quote from: MW on 06.07.2009, 00:30:18
Quote from: JanneJanne on 06.07.2009, 00:25:27
Uskon siihen, että ihminen voi pyyteettömästi tehdä töitä toisen ihmisen edun eteen.

Tee, tee. Mikä v**tu sua estää? Vai minunko rahoillani se pitäisi tehdä? Ota selvää: Kiva Homma.
Irrotit sitten lauseeni Mäki-Ketelän jutuista ja hänelle kirjoittamastani vastauksesta. Vai onko MW sama kuin Mäki-Ketelä ?

Pyyteetön työ toisten ihmisten eteen on aivan eri asia, kuin toisten rahoilla eläminen tai toisten ihmisten rahojen jakaminen. Miksi MW laitat näille yhtäläisyysmerkin ?

Työ equals Money, aika pitkälle. Toisten työ, toisten Money Day.

Tutustu silti Kivaan Hommaan. This time for real. Jos lähet mukaan, hyvä. Tämä loppui nyt kuitenkin tähän.

tommi

QuoteKuinka Mäki-Ketelä sinä määrittelet ihmisarvon ? Uskotko, että jokainen ihminen on yhtä arvokas vai voiko sinun mielestäsi joidenkin ihmisten tai ihmisryhmien elämä olla toisia arvokkaampi ?

Tästä threadista saa sellaisen kuvan, ettei sinulle ihmishenki merkkaa mitään.

En minä ainakaan saanut sellaista kuvaa. Totuus on katsojan silmässä.  :P

QuoteKehitysapua voi ja tuleekin jatkossa antaa mutta fiksusti.

Kehitysapua voidaan antaa fiksusti silloin, kun Suomen taloudellinen tilanne niin sallii. Silloin, kun talous on muumina ja meillä on omastakin takaa köyhiä, kehitysapu pitää keskeyttää. TÄmä näin minun mielipiteenäni.

Toisaalta kehitysavun lopettaminen kokonaan voisi olla ihan hyvä ratkaisu. Kenialainen taloustieteilijä James Shikwati: "Jumalan tähden, olkaa hyvä ja lopettakaa apu" http://mamukulut.blogspot.com/2007/05/kehitysavusta.html

QuoteOikeastaan menin sanattomaksi lauseestasi "En tietenkään usko, että jokainen ihminen on yhtä arvokas". Ja vielä jatkoit: "Esimerkiksi sydänkirurgi on huomattavasti arvokkaampi ihminen kuin pissat ja kakat housuissaan kadulla räyhäävä rappioalkoholisti."

Kyllä minä ainakin kunnioitan enemmän sydänkirurgia kuin rappioalkoholistia. Mut ehkäpä mie olen sit vaan paha faSSistiraSSisti...  :roll:
"We shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender."  -Winston Churchill

http://sverigedemokraterna.se/

tommi

Quote from: JanneJanne on 05.07.2009, 21:03:48
Quote from: Timo Hellman on 05.07.2009, 20:49:40
Quote from: JanneJanne on 05.07.2009, 20:09:09

Tästä threadista saa sellaisen kuvan, ettei sinulle ihmishenki merkkaa mitään. En usko, että ajattelet niin.

Älä viitsi, et voi olla millään tosissasi. Ja odotitko Mökä-Ketaleen vastaavan tosiaan tuohon rehellisesti JOS hän sattuisi olemaan vittumainen misantrooppi?

Vastasin siis jo kerran Mäki-Ketelälle mutta otin vastauksen pois ja kirjoitin sen uusiksi. Menin sen verran äimän kädeksi hänen vastauksestaan. Hellman näköjään ehti vastata jo siihen ensimmäiseen vastaukseeni.

Nyt täytyy sanoa, että ihan helvetin ärsyttävää jeesustelua.  >:(
"We shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender."  -Winston Churchill

tommi

Quote from: JanneJanne on 05.07.2009, 21:34:35

Niin. Vaan tämän tulevan puolueen todennäköisin tuleva ensimmäinen puoluejohtaja (=perustaja, puuhamies) ei ymmärrä ihmisarvoa, mitä hänen vastauksensa pohjalta ymmärsin. Kaikki ihmiset eivät ole samanarvoisia.

Ootko kade? Mites muuten SUomen konservatiiviporukka edistyy?

tommi

Quote from: JanneJanne on 05.07.2009, 23:57:26

Ylipitkä sitaatti saksittu.

Niin. Yhtään kyselemättä sitten aikanaan kansanedustajana sinä tulet antamaan omille lapsillesi hyvät valtion virat. Sitähän tuo yhtälailla myöskin tarkoittaa ? Minusta taas päättäjänä kaikilla nuorilla tulee olla yhtäläiset oikeudet valtion virkoihin.

Pystyykö yksi kansanedustaja määräämään, kuka saa minkäkin valtion viran?  :o WOW! Minusta tulee kyllä kansanedustaja!

Jiri Keronen

Ihmisarvo ei tarkoita sitä, että kaikki ihmiset olisivat automaattisesti, aina ja kaikille jokaisessa tilanteessa saman arvoisia. Ihmisarvo tarkoittaa sitä, että jokaisella ihmisellä on tietty arvo, jonka tämä ihminen ansaitsee puhtaasti ihmisyytensä perusteella, ja jota ei häneltä voi viedä, koska ko. arvo on sidottu jo pelkästään hänen olemiseensa ihmisenä. Tämän ihmisarvon lisäksi henkilöllä voi olla muita arvotekijöitä, kuten esimerkiksi arvo aseman perusteella tai arvo sosiaalisten suhteiden perusteella etc. Raiskaaja ja Einstein eivät siis ole automaattisesti yhtä hyviä ihmisiä siksi, että he ovat ihmisiä. He ovat ainoastaan molemmat ihmisiä sen takia, että he ovat ihmisiä.

Tätä voi selventää ajatuskokeella. Oletetaan, että on kaksi ihmistä, jotka ovat kaikilta muilta paitsi yhdeltä ominaisuudeltaan samanlaisia. Heillä on esimerkiksi täysin samat geenit, täysin samat saavutukset, täysin samat moraaliarvostelmat ja niin edelleen ja niin edelleen. Ainoa ero heidän välillään on se, että toinen heistä sattuu tykkäämään rahan antamisesta köyhille ja sairaille vanhuksille ja toisen mielestä taas mikään ei ole parempaa kuin repiä pikkulinnuilta siipiä irti. Nämä kaksi ihmistä eivät ole yhtä arvokkaita, sillä vaikka molemmilla heistä on sama ihmisarvo (joka siis seuraa vain ja ainoastaan ihmisyydestä, ja johon eivät vaikuta mitkään muut tekijät), on vanhusten auttaja lintujen kiduttajaa arvokkaampi, koska vanhusten auttaminen on arvokkaampaa kuin lintujen kiduttaminen.

Kuten ihmisarvoon ei vaikuta mikään muu kuin ihmisyys, ei ihmisyys myöskään vaikuta suoraan mihinkään muuhun kuin ihmisarvoon. Ihmisellä voi olla arvoa (tai negatiivista arvoa) myös avunantajana tai elukankiduttajana. Jos elukan kiduttaminen ja vanhusten auttaminen eivät ole mielestäsi hyviä esimerkkejä, voit keksiä mieltymyksiäsi varten parempiakin. Ajatuskoe toimii siitä huolimatta samalla tavalla.

Se, että pitää lapsenraiskaajaa ja laupiasta samarialaista yhtä arvokkaina pelkästään ihmisarvon perusteella, on ihmisarvon ymmärtämistä väärin.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

tommi

Quote from: JanneJanne on 06.07.2009, 00:25:27
Uskon siihen, että ihminen voi pyyteettömästi tehdä töitä toisen ihmisen edun eteen.

Okei, voit tehdä niin omilla rahoillasi. Minun rahoillanihan ei elätetä ketään ventovierasta ihmistä. PISTE

Kari Kinnunen

Minä olen kyllä hiukkasen JM-K:n ja kumppaneiden kanssa samoilla linjoilla että ihmisarvo ei ole mikään absoluuttinen arvo.

Esimerkiksi minä itse, kouluttamaton rahtiautonkuljettaja en varmastikaan ole yhtä arvokas yhteiskunnalle kuin vaikkapa mainittu aivokirurgi. Eli jos pitää valita minun ja aivokirurgin välillä niin luultavasti minä jään avantoon.