News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2014-03-24HS: Suomalaisrauhanturvaaja Daniel Faily: taustastani on paljon hyötyä

Started by RP, 24.03.2014, 20:59:09

Previous topic - Next topic

RP

QuoteSuomalaisrauhanturvaaja Daniel Faily: Muslimitaustastani on paljon hyötyä

---
Heti ensimmäisellä partiointikierroksellaan Etelä-Libanonissa tamperelainen Daniel Faily, 25, osoittautui erittäin hyödylliseksi sotilastovereilleen.

Tunnin partiointi Failyn kanssa vastasi sitä, mitä muut olivat saaneet aikaan puolessa vuodessa. Päästiin kyläläisten kanssa juttusille. Saatiin jopa operatiivista tietoa.

Se, että yksi tamperelainen rauhanturvaaja puhui arabiaa, avasi ihan uusia ovia.

"Taustastani on täällä erittäin paljon hyötyä", Faily sanoo.
---
Faily on Iranin kurdi, jonka äidinkieli on kurdi. "Puhun myös persiaa, koska olen Iranista."

Arabiaa Faily on oppinut uskontonsa vuoksi. Hän on muslimi.

Pirkkalaan hän muutti 8-vuotiaana pakolaisena perheensä kanssa.

Rauhanturvaoperaatiossa Faily on ensikertalainen. Hän opiskelee Tampereen yliopistossa kansainvälistä politiikkaa ja tähtää diplomaatin uralle.

Kenttäkokemusta karttuu nyt At-Tirin tukikohdassa.
...
Koska Faily on sotilastulkki, hän on mukana, kun pataljoonaan johto tapaa alueen merkkihenkilöitä. Hänet tunnetaan ja tiedetään. Siinä on hyvät ja huonot puolensa.

"Kun tulen paikalle, kuulen usein sanan vaarallinen. Vaarallista on se, että ymmärrän arabiaa. Olen tapaamisissa, joissa saan paljon tietoja, joita muilla ei ole. Käyn eniten partioissa, ja mihin tahansa mennään, olen aina ensimmäisenä."

Mutta tällaista on elämä, Faily sanoo.

Muissa rauhanturvaajissa Faily arvostaa esimerkiksi sitä, miten he suhtautuvat siihen, kuinka hän rukoilee viidesti päivässä.

"En ehkä ole operaatiossa ihan samalla tavalla puolen vuoden kesäleirillä kuin moni muu on", hän pohtii.

"Kun muille tämä paikka on korostuneesti erilainen, minulle tätä leimaa tuttuus ja samanlaisuus. Kun on tylsää, käyn rupattelemassa vähän kauppiaiden kanssa. Eivät nämä muut niin voi tehdä."
http://www.hs.fi/kotimaa/Suomalaisrauhanturvaaja+Daniel+Faily+Muslimitaustastani+on+paljon+hy%C3%B6ty%C3%A4/a1395553011774?ref=hs-art-new-2&sivu=1
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Eino P. Keravalta

Enää pitäisi tietää, mitä kumman tekemistä suomalaisilla sotilailla on jossain Etelä-Libanonissa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Nuivake

"Muslimitaustainen Suomalainen sotilas Etelä-Libanonissa"

:facepalm:
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Eino P. Keravalta

Omat rajat vuotavat kuin haulikolla läpiammuttu seula, ja sotilaamme vartioivat jossain hevon p-rseessä aavikon hiekkaa?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

RP

Quote from: Nuivake on 24.03.2014, 21:09:53
"Muslimitaustainen Suomalainen sotilas Etelä-Libanonissa"

:facepalm:
Omasta puolestani sanon, että vaihteeksi uutinen siellä olevasta suomalaismuslimista, jonka voi jopa toivoa tulevan takaisin hengissä.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Joker

Onnittelut Failylle, hän on onnistunut kotoutumaan ja ei monipuolisesta kielitaidosta koskaan haittaa ole.

Eniten vain jaksaa ihmetyttää tämä HS:n toimittajien ns. muna pystyssä kirjoittelu kaikesta monikulttuurisesta. Vaikka asia olisi miten hyvä ja mielenkiintoinenkin, odotan tiedotusvälineiltä tiettyä objektiivisuutta. Muuten jutun lukemisesta on lopputuloksena vain ns. kyrpä otsassa.
Shaving primate Fahad Firas - Pelastakaa sotalapsi Fahad Firas

Micke90

Quote from: HS on 24.03.2014, 20:59:09
Keskustelut jatkuvat yleensä sillä, miten ihmeessä suomalaissotilas oikein puhuu arabiaa.

Voi elämän kevät! Johtuisiko se vaikka siitä, ettei kyseinen Daniel Faily ole suomalainen, vaan Suomessa asuva kurdi. Nyt valot päälle siellä Hyysärin toimituksessa!  :facepalm:

Quote from:  Daniel FailyShiiakylissä käytän sormusta, kuten shiioilla on tapana. Shiiojen oman sormuksen päällä on yleensä jalokivi. Jo kaukaa siis näkee, että olen hyvä ihminen. Se helpottaa todella paljon, että ennen kuin olen edes päässyt lähelle, olen jo vähän enemmän hyväksytty.

Shiiat ovat siis hyviä ja muut pahoja?

Quote from:  Daniel FailyKun on tylsää, käyn rupattelemassa vähän kauppiaiden kanssa. Eivät nämä muut niin voi tehdä.

Olet siis varsinainen moniosaaja. Osaat sellaista, mitä muut eivät osaa.  :roll:

Eino P. Keravalta

En oikein myöskään ymmärrä, miten sodassa voisi olla hyötyä kielitaidosta.

Sodassahan pitää ampua ympäriinsä niin maan perkeleesti eikä diskuteerata jossain teetuvassa.

sense

Etelä-Libanonissa muslimit ovat lähtökohtaisesti ennakkoluuloisia Suomesta tulevia ei-muslimisotilaita kohtaan, mutta kun joukossa on yksi paikallista kieltä puhuva muslimisotilas Suomesta, niin kaikki ovat kavereita, juttu luistaa ja asiat hoituvat. Ja tämä on ihan luonnollista!

Mutta kun Suomessa suhtautuu ennakkoluuloisen varautuneesti muualta tuleviin erilaisiin ja suomen kieltä taitamattomiin ventovieraisiin, niin olet yksioikoisesti rasisti. 

Niinpä niin, valkoisen miehen taakka, näet, ei se ole minnekään hävinnyt...

Kukko

Kun Suomessa asuva kurdi menee Lähi-itään, hyysäri ylistää paikallisen kielen osaamista.
Kun ählämi tulee Suomeen, hyysäri tekee kaikkensa vähätelläkseen vastaavan taidon merkitystä.
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

Adolf Stege

Quote from: Eino P. Keravalta on 24.03.2014, 21:21:13

Sodassahan pitää ampua ympäriinsä niin maan perkeleesti eikä diskuteerata jossain teetuvassa.

Ruski soldat! Iti sutaa!

nurkkakuntalainen

QuoteSuomalaisrauhanturvaaja Daniel Faily: Muslimitaustastani on paljon hyötyä

Miksi Hyysärit ja vastaavat korostavat aina etnisesti ei-suomalaisten suomalaisuutta jutuissaan? Ikään kuin yrittäisivät määritellä suomalaisuuden tarkoittamaan pelkkää Suomen kansalaisuutta, ja hävittää pois etnisen suomalaisuuden käsitteen.
Ghettoutuminen parempi kuin assimilaatio. Paluumuutto parempi kuin ghettoutuminen.
Kotiutus kotoutuksen tilalle!
Eroa valtiosta

Micke90

Quote from: nurkkakuntalainen on 24.03.2014, 21:39:42
Miksi Hyysärit ja vastaavat korostavat aina etnisesti ei-suomalaisten suomalaisuutta jutuissaan? Ikään kuin yrittäisivät määritellä suomalaisuuden tarkoittamaan pelkkää Suomen kansalaisuutta, ja hävittää pois etnisen suomalaisuuden käsitteen.

Kaikki muut ryhmät ovat etnisiä paitsi suomalaiset ja muut eurooppalaiset. Siis lyhyesti: vain varsinaiset ovat etnisiä, koska niillä on sellainen ihonväri ja uskonto.

Fincum

Kun tulkki pitää olla, niin parempi näin että on omasta takaa.
Koska muuten saldot menee pahasti miinukselle, kuten lainaus alla osoittaa.

Quote30.07.2012
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/ruotsin-ja-suomen-afganistan-tulkit-anovat-turvapaikkaa-/2190058
Ruotsin ja Suomen Afganistanissa olevien joukkojen käyttämät paikalliset tulkit anovat yhdessä Ruotsista turvapaikkaa. Svenska Dagbladet -lehden mukaan 24 tulkkia on jättänyt turvapaikkahakemuksen. He pelkäävät, että Taleban-kapinalliset surmaavat heidät sen jälkeen kun kansainväliset joukot poistuvat maasta vuonna 2014.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

Eino P. Keravalta

vihapuhegeneraattori

Quote from: Micke90 on 24.03.2014, 21:19:21
Quote from: HS on 24.03.2014, 20:59:09
Keskustelut jatkuvat yleensä sillä, miten ihmeessä suomalaissotilas oikein puhuu arabiaa.
Voi elämän kevät! Johtuisiko se vaikka siitä, ettei kyseinen Daniel Faily ole suomalainen, vaan Suomessa asuva kurdi. Nyt valot päälle siellä Hyysärin toimituksessa!  :facepalm:

Arman Alizad on Iranista. Mutta kyllä mun mielestä mies on suomalainen. Jätkä on kotoutunut hyvin, tekee työtä mitä mä arvostan ja puhuu useaa kieltä. What's not to like.

Ainoa fail koko artikkelissa on tosiaan jo aikaisemminkin mainittu asia että jätkää käytetään mannekiininä koko maahanmuutolle. Tuskin itekkään haluaa edustaa suomen somaleita ja vaatia omaa uimavuoroaan.
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Ari-Lee

Quote from: Eino P. Keravalta on 24.03.2014, 21:46:54
No, aikooko kukaan kertoa, miksi Suomi on Etelä-Libanonissa?

Sitä en tiedä miksi juuri Etelä-Libanonissa ja Afganistanissa ja miksi Afrikan viidakkoon pitää lähettää reserviläisiämme. Sen tiedän että rauhanturvaoperaatioilla Puolustusvoimat hakee kenttäosaamista. Ensin olivat Jääkärit, sitten SS-Freiwilligen, nyt sinibaretit.

Ja olen sitä mieltä että koko touhu pitäisi lopettaa turhana ja kalliina.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

ämpee

Siinä on oma vaaransa kun vilkuttelee vastaantulijoille shiiasormuksen kivi välkkyen, vastaantulijat jos sattuvat olemaan vittuuntuneita sunneja.
Saattaa pahassa lykyssä leimautua koko porukka yhdellä heilautuksella.

Rauhanturvaajien tulisi olla neutraaleja.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Tragedian synty

Quote from: sense on 24.03.2014, 21:25:54

Hassu juttu muuten juuri Libanonin tapauksessa. Libanonilaiset ovat yhtä valkoisia kuin eteläeurooppalaiset ja suuri osa heistä on kristittyjä. Miksi suvaitsevaisto ei suhtaudu heihin yhtä vihamielisesti kuin eurooppalaisiin? Ehkä syynä on tietämättömyys: he varmaan luulevat, että kaikki Euroopan ja Anglo-Amerikan ulkopuolella asuvat ovat pikimustia muslimeita.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Nuivatar

Hienosti kertoi suomipoikien olevan "kuuden kuukauden kesäleirillä", mutta onneksi Hra Isokiho Rauhanturvaaja on mukana pelastamassa koko operaation.

Micke90

Quote from: vihapuhegeneraattori on 24.03.2014, 21:55:43
Arman Alizad on Iranista. Mutta kyllä mun mielestä mies on suomalainen. Jätkä on kotoutunut hyvin, tekee työtä mitä mä arvostan ja puhuu useaa kieltä. What's not to like.

Syyllistyt samaan kuin Hyysärin toimittajat, jotka ovat valmiita pitämään ketä tahansa menestynyttä mamua suomalaisena. Miksi kukaan tarvitsee tuollaisia mamumannekiineja?

Ei Alizad ole suomalainen, vaikka olisi miten hyvin kotoutunut.

Ant.

Quote from: sense on 24.03.2014, 21:25:54
Etelä-Libanonissa muslimit ovat lähtökohtaisesti ennakkoluuloisia Suomesta tulevia ei-muslimisotilaita kohtaan, mutta kun joukossa on yksi paikallista kieltä puhuva muslimisotilas Suomesta, niin kaikki ovat kavereita, juttu luistaa ja asiat hoituvat. Ja tämä on ihan luonnollista!

Mutta kun Suomessa suhtautuu ennakkoluuloisen varautuneesti muualta tuleviin erilaisiin ja suomen kieltä taitamattomiin ventovieraisiin, niin olet yksioikoisesti rasisti. 

Tämä on tarkka huomio.

Ehkä libanonilaisille pitäisi mennä opettamaan miten kohdata toiseutta. He voisivat esimerkiksi rakentaa suomalaisille saunakompleksin ja monikulttuurisuuskeskuksen, jossa suomalaiset voisivat hengailla. Se, että libanonilaiset elättäisivät suomalaiset, olisi itsestään selvää. Ja kustannuksista ei sitten tingittäisi.

Suomalaisilta taas ei voisi odottaa mitään. Kaikenlainen riehuminen ja rikosten tekeminen tulisi ymmärtää. Ei vika ole suomalaisissa vaan libanonilaisten katseissa, jotka ajavat suomalaiset huonoihin tekoihin.

Joo. Tämä on väsynyttä ja moneen kertaan toisettua, mutta kerta toisensa jälkeen jaksaa ihmetyttää miten asiat voivat olla näin epäreilusti. Se, mikä olisi suomalaiselle aivan mahdotonta, on maahanmuuttajille aivan normaalia. Ehkä tämä joskus muuttuu. Pidettiinhän aikoinaan neekeriorjuuttakin luonnollisena. Nyt on luonnollista, että suomalaiset ovat maahanmuuttajien orjia.
Homma is the new black.

Aukusti Jylhä

Siis siellä pelastetaan maailmaa ihan tosissaan, mutta kukaan ei ollut vaivautunut opettelemaan paikallisten kieltä? Mitäköhän ne on siellä sitten aikasemmin tehny??? Käsittääkseni ne ihan oleilee siellä ihmisten seassa, niin eikö se olis ihan kätevää, että edes joku osaisi kommunikoida paikallisten kanssa?

No, onneksi on monirauhanosaajia nykyään meillä ihan suomalaisina versioina. Että rauha rakentuu ja osataan puhua.

Älkää IHMEESSÄ LÄHTEKÖ POIS SILETÄ ETELÄ-LIBANONISTA!!!!!
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Topi Junkkari

Quote from: käpykaarti on 25.03.2014, 02:06:59
Siis siellä pelastetaan maailmaa ihan tosissaan, mutta kukaan ei ollut vaivautunut opettelemaan paikallisten kieltä? Mitäköhän ne on siellä sitten aikasemmin tehny???

Jokin tässä jutussa mättää, koska kyllä suomalaiset rauhanturvaajat ovat ainakin aiemmin opetelleet paikallisten kieltä, se on ollut suorastaan virkavelvollisuus. Juttelin viime keväänä vanhan RUK-kurssikaverini kanssa, joka on ammattisotilas ja oli palvellut aikanaan Kosovon operaatiossa. Hän kuului siihen vähemmistöön suomalaisista sotilaista, joka otti asiakseen opetella albanian kieltä. Enemmistö valitsi serbokroatian, mutta jompaa kumpaa oli pakko opetella.

"Perusjägstereillä" voi toki olla alemmat vaatimukset kuin erikoisalan ammattisotilailla.

EDIT: ei "kielen" vaan "kieltä", kuuden tai kahdentoista kuukauden rotaatiolla ehtii oppia kieltä vain partitiivissa.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Marija

Quote from: Eino P. Keravalta on 24.03.2014, 21:02:11
Enää pitäisi tietää, mitä kumman tekemistä suomalaisilla sotilailla on jossain Etelä-Libanonissa.

Muslimin veri vetää tappamaan.
Mikään tarjottu sivistys ei voita syvään juurtunutta islamia.

Melbac

Quote from: Mika R. on 24.03.2014, 21:31:11
Quote from: Eino P. Keravalta on 24.03.2014, 21:21:13

Ruski soldat! Iti sutaa!
Siis varmasti tyypistä on hyötyä tuolla koska osaa kieltä ja tapoja sekä todennäköisesti on ns "omien" puolella eli ei kuseta yms.

Eino P. Keravalta

Suur-Suomi on nyt varmaankin toteutunut, kun poikamme heiluvat pyssyjen kanssa jo toisella mantereella! Seuraavaksi voisi vallata käytävän Jäämerelle.

QuoteTaustastani on paljon hyötyä

Onnea vain Dani-pojalle, kun syntyi parempaan rotuun. Minun taustastani on pelkästään haittaa - lehdetkin haukkuvat päivittäin, Hesari etunenässä.

Urpo Juusto

QuoteMuslimitaustastani on paljon hyötyä

Olenko ainoa, jonka korvaan tämä ***vetin "taustainen" aina jaksaa särähtää?

Sanan kompakti käyttöyhteys mielestäni voisi olla vaikka "Danielin taustasta kääntäjänä on hyötyä hänen nykyisessä työssään kansainvälisessä lehtitalossa".
Eli se "tausta" on jotain mistä on kokemusta ja tietoa, mutta joka on myös ohitse ja taakse jäänyttä elämää.

Durrur

Quote from: Micke90 on 25.03.2014, 00:00:52

Syyllistyt samaan kuin Hyysärin toimittajat, jotka ovat valmiita pitämään ketä tahansa menestynyttä mamua suomalaisena. Miksi kukaan tarvitsee tuollaisia mamumannekiineja?

Missä kohtaa Alizadin jälkeläiset sitten ovat suomalaisia, jos herra itse ei koskaan ole suomalainen sinun mielestäsi? Ollaanko sitä jo toisessa polvessa? Kolmannessa? Vai pitääkö mennä pitemmälle? Vai tarviiko Alizadin pariutua valkoisen naisen kanssa, että saa lapsille, sukupolvien edetessä, oikean värityksen ja täten suomalaisuuden statuksen?

Kyllä mielestäni kotoutuminen ja sulautuminen yhteiskuntaan tekee ihmisestä ajan kuluessa suomalaisen, jos tämä itsensä sellaiseksi kokee. Tuskin maahanmuuttaja, joka ei ole maahan sopeutunut, kokee itseään suomalaiseksi vaan lähtömaansa kansalaiseksi. Joidenkin kohdalla määrittelevät itseään islamin kautta. Tästä oli jossain aikoinaan keskustelua ja määrittelin kylläkin suomalaisuuden lyhyesti sillä, että kokee itsensä sellaiseksi. Kysyttiin, mistä ryhmä tuntee jonkun suomalaiseksi niin sanoin tämän tulevan samankaltaisuudesta suomalaisuuden piirteiden kanssa. Ei mua pigmentti tai islamkaan häiritse, jos se on kristinuskon kaltaisesti maallistunutta. Mielestäni on vain tekopyhää haukkua maahanmuuttajia sopeutumiskyvyttömiksi, jos suomalaiseksi ei voi tulla kuin syntymällä.

Ps. Vetäkää tuo Suomen osallisuuskin sen yhden muslimin syyksi, eikä poliittisten päättäjien, jotka Suomen osallistumisesta päättivät. Nyt ihan oikeasti jotain rajaa tuohon syyllistämiseenkin.

Melbac

Quote from: Durrur on 25.03.2014, 07:13:50
Quote from: Micke90 on 25.03.2014, 00:00:52

Missä kohtaa Alizadin jälkeläiset sitten ovat suomalaisia, jos herra itse ei koskaan ole suomalainen sinun mielestäsi? Ollaanko sitä jo toisessa polvessa? Kolmannessa? Vai pitääkö mennä pitemmälle? Vai tarviiko Alizadin pariutua valkoisen naisen kanssa, että saa lapsille, sukupolvien edetessä, oikean värityksen ja täten suomalaisuuden statuksen?

Kyllä mielestäni kotoutuminen ja sulautuminen yhteiskuntaan tekee ihmisestä ajan kuluessa suomalaisen, jos tämä itsensä sellaiseksi kokee. Tuskin maahanmuuttaja, joka ei ole maahan sopeutunut, kokee itseään suomalaiseksi vaan lähtömaansa kansalaiseksi. Joidenkin kohdalla määrittelevät itseään islamin kautta. Tästä oli jossain aikoinaan keskustelua ja määrittelin kylläkin suomalaisuuden lyhyesti sillä, että kokee itsensä sellaiseksi. Kysyttiin, mistä ryhmä tuntee jonkun suomalaiseksi niin sanoin tämän tulevan samankaltaisuudesta suomalaisuuden piirteiden kanssa. Ei mua pigmentti tai islamkaan häiritse, jos se on kristinuskon kaltaisesti maallistunutta. Mielestäni on vain tekopyhää haukkua maahanmuuttajia sopeutumiskyvyttömiksi, jos suomalaiseksi ei voi tulla kuin syntymällä.

Ps. Vetäkää tuo Suomen osallisuuskin sen yhden muslimin syyksi, eikä poliittisten päättäjien, jotka Suomen osallistumisesta päättivät. Nyt ihan oikeasti jotain rajaa tuohon syyllistämiseenkin.
No sun määritelmäs suomalaisuudesta on väärä koska ei mustakaan tule englantilaista jos koen itseni sellaiseksi koska alkuperäinen äidinkieleni on suomi ja tavat on kuitenkin suomalaisia.