News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Ketkä PS:sta EU-parlamenttiin?

Started by Maatiaisjuntitar, 19.03.2014, 10:52:41

Previous topic - Next topic

Kenellä heistä uskot olevan mahdollisuuden tulla valituksi (voit valita 4)?

Juho Eerola
73 (23%)
Simon Elo
57 (17.9%)
Jussi Halla-aho
252 (79.2%)
Erkki Havansi
16 (5%)
Laura Huhtasaari
13 (4.1%)
Toimi Kankaanniemi
105 (33%)
Kimmo Kivelä
2 (0.6%)
Jani Kolehmainen
1 (0.3%)
Marko Kulpakko
2 (0.6%)
Maria Lohela
23 (7.2%)
Anne Louhelainen
2 (0.6%)
Ilkka Matinpalo
2 (0.6%)
Pirkko Mattila
14 (4.4%)
Piritta Poikonen
1 (0.3%)
Sakari Puisto
1 (0.3%)
Pirkko Ruohonen-Lerner
45 (14.2%)
Sampo Terho
224 (70.4%)
Maria Tolppanen
8 (2.5%)
Mauno Vanhala
3 (0.9%)
Juha Väätäinen
14 (4.4%)

Total Members Voted: 318

Deputy M

Onhan siinä koko päivä aikaa, joten ei lätkäpeli nyt sentään kestä niin kauaa, etteikö sitä ehdi aamupäivällä käymään äänestämässä. Ainakin toivon ettei se jytky nyt pelin vuoksi jää tulematta.
Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

Rubiikinkuutio

Quote from: Deputy M on 22.05.2014, 23:25:27

Ainakin toivon ettei se jytky nyt pelin vuoksi jää tulematta.

Ei tietenkään. Pronssiottelu voisi teoriassa vähän vaikuttaakin, kultaottelu tuskin vaikuttaisi mitenkään.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Jorma Peelo

Quote from: Taikakaulin on 22.05.2014, 18:00:44
Quote from: Jorma Peelo on 22.05.2014, 17:27:29
Halla-aho,Kankaanniemi ja Eerola läpi. Itse uskon Terhon putoavan...

Terho ei putoa. Hän ja Halla-aho ovat tunnetuimmat ehdokkaat Perussuomalaisilla.

Minun mielestäni Terho on liian herraskainen kansansuosikiksi. Viimeksikin pääsi kakkossijalle vain
siksi, kun mestaria ei kelpuutettu ehdolle. Nyt mestari on itse ehdolla ja putsaa pöydän.

Tragedian synty

Quote from: Jorma Peelo on 23.05.2014, 10:22:55
Minun mielestäni Terho on liian herraskainen kansansuosikiksi. Viimeksikin pääsi kakkossijalle vain
siksi, kun mestaria ei kelpuutettu ehdolle. Nyt mestari on itse ehdolla ja putsaa pöydän.

No kuule, jotkut meistä pitävät herraskaisuutta ansiona. Kuka haluaa äänestää itseään rahvaanomaisempaa? Minusta puheet Terhosta vara-Jussina voi lopettaa, koska hän on monta kertaa osoittanut omat ansionsa. Ylen eilisessä arviossakin hän oli Perussuomalaisten kakkosena.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Rubiikinkuutio

Minun mielestäni Terho on liian herraskainen kansansuosikiksi.

Eiköhän nuo impivaaralaisuus puheet voisi jo lopettaa? Uskon ja ainakin toivon PS:n äänestäjien arvostavat myös asiantuntevuutta ja osaamista.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Jorma Peelo

Quote from: Tragedian synty on 23.05.2014, 10:28:33

No kuule, jotkut meistä pitävät herraskaisuutta ansiona. Kuka haluaa äänestää itseään rahvaanomaisempaa? Minusta puheet Terhosta vara-Jussina voi lopettaa, koska hän on monta kertaa osoittanut omat ansionsa. Ylen eilisessä arviossakin hän oli Perussuomalaisten kakkosena.

Persujen kannattajista kuitenkin aika harvat arvostavat herraskaisuutta. Katsotaan miten käy, pianhan tuo nähdään.
Oman arvioni mukaan Toimi pesee Sammon mennen tullen...

pw

Quote from: Jorma Peelo on 23.05.2014, 10:35:09

Mikä ihmeen herraskaisuus?

Persujen kannattajista kuitenkin aika harvat arvostavat herraskaisuutta. Katsotaan miten käy, pianhan tuo nähdään.
Oman arvioni mukaan Toimi pesee Sammon mennen tullen...

Jorma Peelo

Quote from: Rubiikinkuutio on 23.05.2014, 10:32:45

Eiköhän nuo impivaaralaisuus puheet voisi jo lopettaa? Uskon ja ainakin toivon PS:n äänestäjien arvostavat myös asiantuntevuutta ja osaamista.

Kyllähän se nyt on niin, että tuon Sampon Terhon aikoinaan laatima varjobudjettikin oli kuin suoraan kummelista.
Hänen asiantuntemuksensa ja osaamisensa on ainakin itselleni jäänyt arvoitukseksi.

Kni

On hyvä, että ehdokkaana on erilaisia persoonia. Jokaiselle jotakin. Taustalla on kuitenkin selkeä strategia, toisin kuin esim. keskustalla ja kokoomuksella. Kunhan muistaa äänestää oikeaan laariin.

Halla-aho antoi aika hyvän neuvon:
QuoteMieti omaa äänioikeuttasi ja sen käyttämistä tässä valossa. Numeroni on 84, mutta kunhan äänesi osuu välille 82-101, suurta vahinkoa ei tapahdu.
http://www.halla-aho.com/scripta/kalkkiviivat.html
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Everyman

No kuule, jotkut meistä pitävät herraskaisuutta ansiona. Kuka haluaa äänestää itseään rahvaanomaisempaa?

Persujen tapauksessa herraviha on niin luissa ja ytimissä että se ei voi olla vaikuttamatta tuloksiin. Soini niille on kelvannut, mutta Halla-aho ja Terho pukeutuvat ja puhuvat liian siististi, ovat Helsingistä ja jotain koulujakin on käyty vähän liikaa. Eikä kummallakaan taida olla edes kaljamahaa.

Jännäksi käy, veikkaisin että Terho kuitenkin saa joku 1000 ääntä enemmän kuin seuraava ihan sillä että on tuttu nimi eikä ole ehtinyt vielä mokailla Suomessa kovin paljon. Mutta ero Halla-ahoon lienee joka tapauksessa hyvin, hyvin suuri. 

Marija

Hmmm. Halla-aho menee läpi, tämän uskon varmasti.
Sitten on taistelu Terhon ja Kankaanniemen välillä ja sitten vielä Eerolan välillä.

Ilmeisesti ainakin Halla-aho ja Kankaanniemi menevät. Ehkä Eerolakin. Eerola nimittäin saattaa kerätä nuorempien perussuomalaisten ääniä. Hän on ilmeisesti muutoinkin EU-vastaisempi kuin esim. Terho.

Perussuomalaisten nk. uskovaiset kristityt, joita persuissa on paljon, äänestävät paljolti Kankaanniemeä.

Taikakaulin

QuoteMuutama ääni ratkaisee kaksi viimeistä EU-paikkaa

EU-vaalissa kokoomus, keskusta, perussuomalaiset, vihreät ja RKP ratkovat viimeiset paikat. Sunnuntaina niistä kaksi voittaa ja kolme pettyy. MTK:n Juha Marttila kannustaa maaseudun ihmisiä vaaliuurnille.

EU-vaalin tuloshaarukka on: kokoomus 3–4, keskusta 2–3, perussuomalaiset 2–3, SDP 2, vihreät 1–2, vasemmistoliitto 1, RKP 0–1 ja kristillisdemokraatit 0 paikkaa. Kokonaan ulos kristillisdemokraattejakaan ei voi laskea

[...]

"Maaseutu pitää saada vaaliuurnille. Kannustan kaikkia ottamaan ihmisiä mukaan kyliltä äänestämään," Marttila sanoo.

MTK ei aio antaa yleisiä äänestyssuosituksia.

"Maaseudun puolesta toimivaa ihmistä kannattaa äänestää", Marttila kommentoi.

"Toisaalta en suosittele äänestämään esimerkiksi Jörn Donneria , joka vihaa suomalaista maataloutta ja ruokaa."

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/muutama-%C3%A4%C3%A4ni-ratkaisee-kaksi-viimeist%C3%A4-eu-paikkaa-1.63213

Jokainen ääni on tärkeä Perussuomalaisille. Kolme paikkaa on minimivaatimus.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Jaakko Sivonen

QuoteYlen esittämä puolueiden puheenjohtajien EU-vaalitentti menetti torstai-iltana katsojia jääkiekon MM-otteluille.

[...] MTV:n ilmaiskanavan ja kaupallisen MTV Sport 1:n yhteenlaskettu katsojamäärä oli ottelun aikana keskimäärin 1,376 miljoonaa.

[...] Yle TV1-kanavalla samaan aikaan nähty puheenjohtajakisa jäi pahasti urheilun varjoon. Finnpanelin mukaan puheenjohtajatentti houkutteli 291 000 katsojaa.
http://www.iltasanomat.fi/mmkiekko/art-1288692261527.html?utm_campaign=tf-IS&utm_medium=tf-desktop&utm_term=2&utm_source=hs.fi&utm_content=article

Jos Suomi pelaa sunnuntaina pronssista keskellä äänestysaikaa, ennustan äänestysprosentin painuvan alle 40 prosentin. Finaalipaikka ei välttämättä vaikuttaisi yhtä paljon, koska finaali alkaa vasta äänestyksen päätyttyä.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

kissamies Mau

Quote from: Jaakko Sivonen on 23.05.2014, 14:09:09

Jos Suomi pelaa sunnuntaina pronssista keskellä äänestysaikaa, ennustan äänestysprosentin painuvan alle 40 prosentin. Finaalipaikka ei välttämättä vaikuttaisi yhtä paljon, koska finaali alkaa vasta äänestyksen päätyttyä.

Ja taitaa kato iskeä eniten juuri persujen potentiaaliseen äänestäjäkuntaan. Illuminatin ja NWO:n katala juoni kenties?

Maatiaisjuntitar

Kyllä tämä juntti ainakin äänesti Terhoa. Siipallakin Terho on niiden kolmen joukossa, joiden välillä hän ratkaisun tekee.
PS: Tiedossani on täältä peräkyliltä ääniä myös herran nro 84:lle.

Jorma Peelo

Quote from: Marija on 23.05.2014, 11:53:13
Hmmm. Halla-aho menee läpi, tämän uskon varmasti.
Sitten on taistelu Terhon ja Kankaanniemen välillä ja sitten vielä Eerolan välillä.

Ilmeisesti ainakin Halla-aho ja Kankaanniemi menevät. Ehkä Eerolakin. Eerola nimittäin saattaa kerätä nuorempien perussuomalaisten ääniä. Hän on ilmeisesti muutoinkin EU-vastaisempi kuin esim. Terho.

Perussuomalaisten nk. uskovaiset kristityt, joita persuissa on paljon, äänestävät paljolti Kankaanniemeä.

Marijalla on sama näkemys kuin minullakin.

Taikakaulin

Hyvä! Suomi voitti Tšekin jääkiekossa, joten Suomen kultapeli on huomenna siis klo 21.00. Tämä lupaa siinä mielessä hyvää, että peli alkaa vasta silloin kun äänestysaika on joo päättynyt, joten ihmisillä ei ole mitään syytä jumittautua sitä ennen tv:n ääreen. Sen sijaan ihmiset lähtevät ostamaan naposteltavaa ja juomista ennen illan peliä ja käyvät samalla ahkerasti uurnilla iloisella mielellä.  8)

Näin se toivottavasti menee.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Dharma

Lätkän MM-finaali jos mikä nostaa kansallistunnetta. Tekee hyvää Perussuomalaisille.

Micke90

Olisiko mielestäsi parempi äänestää sinne joku lähiöpeelo jostain Kontulasta?  :facepalm:

antero_heikkila

Terho ei putoa. Hän ja Halla-aho ovat tunnetuimmat ehdokkaat Perussuomalaisilla.

Juuri näin. Perusäänestäjät kokevat Terhon olevan herraskainen, koska osaa toimia EU:ssa EU:n tapojen mukaan.

Mestari (kuten Halla-ahoa jumalasta seuraavana pitävät häntä näköjään kutsuvat) on juuri sopiva Brysseliin lennätettäväksi. Yrmyilköön välillä siellä, ei ole kiire takaisin.

Kaksi paikkaa siis persuille: Terho ja Halla-aho. Jos äänestysprosentti jää ennalleen, kolmas persumeppi on Kankaanniemi, joka ei mikään persu olekaan, vaan vanhemmiten änkyröitynyt ja taantunut uskovainen.

2011-04-17

QuoteIS:n lukijat pääsivät veikkaamaan, ketkä 13 tulevat valituiksi eurovaaleissa.
Mutta taas:
QuoteLukijoilla oli mahdollisuus veikata yhtä tai useampaa kaikista ehdokkaista.
QuoteNäin lukijat veikkasivat

He pääsevät läpi:
    Alexander Stubb (kok)
    Jussi Halla-aho (ps)
    Anneli Jäätteenmäki (kesk)
    Olli Rehn (kesk)
    Liisa Jaakonsaari (sd)
    Sirpa Pietikäinen (kok)
    Eija-Riitta Korhola (kok)
    Henna Virkkunen (kok)
    Paavo Väyrynen (kesk)
    Sampo Terho (ps)
    Heidi Hautala (vihr)
    Miapetra Kumpula-Natri (sd)
    Pirkko Ruohonen-Lerner (ps)

He jäävät täpärästi rannalle:
    Petri Sarvamaa (kok)
    Hannu Takkula (kesk)
    Mikael Jungner (sd)
    Merja Kyllönen (vas)
QuoteSunnuntain eurovaalien läpimenijöitä veikkasi kaikkiaan lähes 5000 lukijaa.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288692087749.html

Etenkin Stubb saanee pientä etua monen äänen veikkauksissa. Halla-aho on listan kakkossijalla. Vaaleissa voi antaa vain yhden äänen. Tulee hyvä kisa äänikuninkuudesta.
QuoteAnnetaan puoluepolitiikan jo olla ja tartutaan Jussi Halla-ahoon itseensä – siihen särmään, joka erottaa hänet muista poliitikoista.

"Kukaan ei äänestä minua sen takia, että minä olen kiva tai komea", Halla-aho sanoo kuivakkaaseen tyyliinsä.

"Ihmiset äänestävät minua asioiden vuoksi. He haluavat ottaa kantaa tiettyihin asioihin, ja minä tarjoan siihen mahdollisuuden."

Tärkein näistä "tietyistä asioista" on maahanmuutto, ja sen parissa Halla-aho haluaa jatkaa, jos hänet valitaan Euroopan parlamentin jäseneksi.
http://www.hs.fi/kuukausiliite/Halla-aho+pyrkii+Euroopan+parlamenttiin+hidastamaan+maahanmuuttoa/a1396404824103?sivu=5
Burkakulttuuri meets saunakulttuuri.

Dharma

Quote from: antero_heikkila on 25.05.2014, 08:27:22

Juuri näin. Perusäänestäjät kokevat Terhon olevan herraskainen, koska osaa toimia EU:ssa EU:n tapojen mukaan.

Mestari (kuten Halla-ahoa jumalasta seuraavana pitävät häntä näköjään kutsuvat) on juuri sopiva Brysseliin lennätettäväksi. Yrmyilköön välillä siellä, ei ole kiire takaisin.

Kaksi paikkaa siis persuille: Terho ja Halla-aho. Jos äänestysprosentti jää ennalleen, kolmas persumeppi on Kankaanniemi, joka ei mikään persu olekaan, vaan vanhemmiten änkyröitynyt ja taantunut uskovainen.

Eurooppalaiset kansat ovat melko poikkeavia käytöstavoiltaan suomalaisiin verrattuna. Pitää osata small talkata ja erilaiset tervehtimis- ja jäähyväissanatkin ovat suomalaisilta monesti kateissa. Jotta pystyy vaikuttamaan, pitää osata myös käyttäytyä. Kotimaassa sitten eri avut, mutta EU:ssa "herraskaisuus" on pelkkää plussaa.

Maatiaisjuntitar

Tuo IS:n kysely oli veikkaus. Itsekin kävin sen tekemässä. Siinä piti valita ketkä ovat ne 13 jotka tulevat valituksi. Se ei ollut gallup. Minäkin valitsin sieltä ne, joiden ajattelin pääsevän läpi kustakin puolueesta, en valinnut kaikkia 13 PS:stä, kuten tietenkin toivoisin olevan.  ;)

2011-04-17

Quote from: Nousuhumala on 07.05.2014, 11:19:42
Quote from: Maatiaisjuntitar on 07.05.2014, 10:51:53
Huhtasaari on vähän yllätys. Tosin hän tuppaa tulemaan aina kärkipäässä kaikissa vaalikoneissa ainakin minulle.
Samoin mulla tullut jokaisessa vaalikoneessa aivan kärkipäähän. Toivottavasti saa vaaleissa etenkin naisäänestäjiä liikkeelle. Persut ovat jo miesten keskuudessa suosituin puolue (tai ainakin olivat), mutta naisten osalta on parantamisen varaa.

QuotePerussuomalaisten jäsenyys alkaa kiinnostaa vähitellen naisiakin.

Puolue kertoo, että toukokuun alun tarkasteluviikolla puolueeseen liittyneistä uusista jäsenistä naisia oli reilu kolmannes. Aiemmin uusista jäsenistä naisia oli vain parikymmentä prosenttia.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014052218330634_uu.shtml

QuoteSlunga-Poutsalo: Demarien naiset ja koulutetut siirtyvät perussuomalaisiin
Quote- Ennen toukokuun kahdeksatta päivää puolueeseen liittyi 19 prosenttia naisia, 81 prosenttia miehiä. Sen jälkeen naisia oli 39 prosenttia, miehiä 61 prosenttia, puoluesihteeri Riikka Slunga-Poutsalo kertoo.

- Ylempien toimihenkilöiden osuus tulijoista kasvoi samana aikana 7,5 prosentista 23 prosenttiin, Slunga-Poutsalo paljastaa.

Se antaa syytä olettaa, että SDP:n koulutetut toimihenkilöt ja naiset ovat ruvenneet siirtymään perussuomalaisten jäseniksi. Otos on toki suppea ja se kertoo vain perussuomalaisten jäsenistä. Heitä on yhteensä nyt hieman vajaat 10 000.
http://uutiset.perussuomalaiset.fi/demarien-naiset-ja-koulutetut-siirtyvat-perussuomalaisiin/
Burkakulttuuri meets saunakulttuuri.

Faidros.

Soini on käynyt jo äänestämässä. Itse veikkaan hänen äänestäneen Terhoa, tai sitten(toivottavasti ei) Kankaanniemeä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Jaakko Sivonen

Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Lahti-Saloranta

Quote from: Marija on 23.05.2014, 11:53:13
Toimi kerää paljon myös KD:n kannattajien ääniä ja on siten hyvä valinta ehdokkaaksi. Uskoakseni Sampo on selvä kakkonen.
Uskallan melkein lyödä vetoa että Jussi ja Sampo menevät läpi. Jos kolmas paikka lohkeaa niin se voi olla joko Kankaanniemi tai P L-R, mieluummin Toimi.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Ali Suoriutuja

Lukekaapa ajatuksella tuo veikattujen nimilista. Siinä on listattu ne todelliset pimeyden voimat, persujen yksin edustaessa minkäänlaista toivoa. Todellinen kauhugalleria. Joka sakki laittanut pahintaan tarjolle.

Jorma Peelo

Quote from: Micke90 on 25.05.2014, 03:33:14

Olisiko mielestäsi parempi äänestää sinne joku lähiöpeelo jostain Kontulasta?  :facepalm:

Ei yhtään hullumpi ajatus tuokaan. Halla-aholla nyt kumminkin on lapsia ja kissa, niin ajattelin
omalta osaltani avittaa perheen toimeentuloa. Politiikka nyt näytti kuitenkin olevan se laji, missä
Jussikin pääsi säällisiin tuloihin kiinni. Ilman politiikkaa kaveri tuntui olevan kovin pa. ja makaili
rouvansa soffalla. Eikä siinä mitään, hyvinhän heppu on hommansa hoitanut.

antero_heikkila

Quote from: antero_heikkila on 25.05.2014, 08:27:22Kaksi paikkaa siis persuille: Terho ja Halla-aho.

Tämähän meni just niin kuin sanoin. Olis kannattanu uskoa.