News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Ketkä PS:sta EU-parlamenttiin?

Started by Maatiaisjuntitar, 19.03.2014, 10:52:41

Previous topic - Next topic

Kenellä heistä uskot olevan mahdollisuuden tulla valituksi (voit valita 4)?

Juho Eerola
73 (23%)
Simon Elo
57 (17.9%)
Jussi Halla-aho
252 (79.2%)
Erkki Havansi
16 (5%)
Laura Huhtasaari
13 (4.1%)
Toimi Kankaanniemi
105 (33%)
Kimmo Kivelä
2 (0.6%)
Jani Kolehmainen
1 (0.3%)
Marko Kulpakko
2 (0.6%)
Maria Lohela
23 (7.2%)
Anne Louhelainen
2 (0.6%)
Ilkka Matinpalo
2 (0.6%)
Pirkko Mattila
14 (4.4%)
Piritta Poikonen
1 (0.3%)
Sakari Puisto
1 (0.3%)
Pirkko Ruohonen-Lerner
45 (14.2%)
Sampo Terho
224 (70.4%)
Maria Tolppanen
8 (2.5%)
Mauno Vanhala
3 (0.9%)
Juha Väätäinen
14 (4.4%)

Total Members Voted: 318

Maatiaisjuntitar

Tosijytkyhän olisi 4 edustajaa, ketkä nämä voisivat olla?

Toki kaikki äänet kertyvät puolueelle, mutta ehdokkkaan oma äänimäärä on myös merkitsevä.

Oma valintani on vaikea, koska erittäin hyviä ehdokkaita on ainakin 8. Toisaalta osaa näistä ei haluaisi eu-parlamenttiin, koska he olisivat mahdollisia seuraavan hallituksen hyviä ministereitä. Sitten taas jotkut huippuhyvät ehdokkaat (esim. Sakari Puisto) eivät (ainakaan vielä) ole näkyviä henkilöitä, koska eivät ole olleet paljonkaan esillä, joten läpipääsy ei välttämättä olisi todennäköinen.

Haluaisin kartoittaa mielipiteitä, keihin kannattaisi satsata. Itse en välttämättä halua äänestää niitä ihan ehdottomia ykkösnimiä (esim. Halla-aho ja Terho), koska he tullenevat valituksi ilman minun ääntänikin.

Kommentteja ja perusteluitakin mielellään kuulen.

Taikakaulin

Quote from: Maatiaisjuntitar on 19.03.2014, 10:52:41Itse en välttämättä halua äänestää niitä ihan ehdottomia ykkösnimiä (esim. Halla-aho ja Terho), koska he tullenevat valituksi ilman minun ääntänikin.

Luopukaa nyt tämmöisestä asenteesta. Onko sitten kivaa kun kaikki ajattelevat samoin ja Halla-aho jää rannalle?
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Maatiaisjuntitar

Quote from: Taikakaulin on 19.03.2014, 11:09:03
Quote from: Maatiaisjuntitar on 19.03.2014, 10:52:41Itse en välttämättä halua äänestää niitä ihan ehdottomia ykkösnimiä (esim. Halla-aho ja Terho), koska he tullenevat valituksi ilman minun ääntänikin.

Luopukaa nyt tämmöisestä asenteesta. Onko sitten kivaa kun kaikki ajattelevat samoin ja Halla-aho jää rannalle?

Mutta entäs jos se kolmas tai neljäs ei tule valituksi, kun pari ääntä puuttuu ja ykkösellä on ääniä yli oman tarpeen?

Taikakaulin

Quote from: Maatiaisjuntitar on 19.03.2014, 11:15:45Mutta entäs jos se kolmas tai neljäs ei tule valituksi, kun pari ääntä puuttuu ja ykkösellä on ääniä yli oman tarpeen?

Etkö todellakaan tiedä mikä vaalitapa EU-vaaleissakin on käytössä?

Katso ja opi: http://fi.wikipedia.org/wiki/D%27Hondtin_menetelm%C3%A4

Äänet eivät mene hukkaan, vaikka yksi ehdokas saisi 99,9 % kaikista äänistä. Ei varmaan menisi vaikka saisi 100 %, koska silloin todennäköisesti arvottaisiin listalta seuraavat läpipääsijät.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Emo

Terhon ja Halla-ahon välillä olen arponut tähän asti Terhoon kallistuen, mutta kyllä minä sittenkin äänestän Halla-ahoa.
Hän menee EU-parlamenttiin joka tapauksessa, mikä on sääli ja tappio Suomelle, mutta koska hän sinne menee niin menköön sitten kunnon JYTKYLLÄ! Niin että kaikki näkevät!

Taikakaulin

Itse veikkaukseen nimesin Halla-ahon, Kankaanniemen, Mattilan ja Terhon. Täytyy vielä todeta, että kenestäkään en aidosti ole satavarma.

RP

Quote from: Maatiaisjuntitar on 19.03.2014, 11:15:45
Quote from: Taikakaulin on 19.03.2014, 11:09:03

Mutta entäs jos se kolmas tai neljäs ei tule valituksi, kun pari ääntä puuttuu ja ykkösellä on ääniä yli oman tarpeen?
Siellä on (ja tulee olemaan) yhteensä 13 edustajaa Suomesta. Tämänhetkisistä ryhmistä suurimmat ovat kokoomuksen ja keskustan kolmihenkiset. Minusta on melkoisen optimistista olettaa sekä Halla-aho että Terho olisivat näissä oloissa  taattuja läpimenijöitä, ja että pitäisi suunnitella saavansa vielä kolmas ja neljäskin perussuomalaisten nuivalta siiveltä.

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Emo

Quote from: Taikakaulin on 19.03.2014, 11:26:19
Itse veikkaukseen nimesin Halla-ahon, Kankaanniemen, Mattilan ja Terhon. Täytyy vielä todeta, että kenestäkään en aidosti ole satavarma.

Laitoin näköjään samat nimet, ja kyllä minä Halla-ahosta olen satavarma ja melko varma Sampo Terhostakin. Havansin toivoisin myös pääsevän, mutta kun viittä ei saanut valita niin en nimennyt. Voipi olla "suurelle yleisölle" tuntemattomampi nimi?

Jussi Halla-aho

Taktikoinnin onnistuminen edellyttää, että kaikki äänestäjät ovat tietoisia siitä, miten kaikki muut äänestävät. Ergo taktikointi on oikeasti mahdollista vain junttakokouksissa, joissa äänestäjien määrä lasketaan kymmenissä.

Kannattaa äänestää sitä ehdokasta, jonka haluaa saavan paljon ääniä.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Urpo Juusto

Vastarannankiiskenä pitäisin kyllä Mestarin mieluummin Suomessa ja kotimaisessa politiikassa.
Kokemusta keränneelle Terholle 3 fiksua ja hyvää PS seuralaista Prysseliin olisi oma ihannetilanteeni.

RP

Quote from: Urpo Juusto on 19.03.2014, 11:32:49
Vastarannankiiskenä pitäisin kyllä Mestarin mieluummin Suomessa ja kotimaisessa politiikassa.
Vaikka olisikin tuota mieltä, onko Halla-ahon (ja hänen ajatuksiensa) kotimaisen poliittisen painoarvon kannalta parempi, että hän on valittu hyvällä äänimäärällä Brysseliin, vai että hän jäi rannalle perussuomalaisten ehdokkaiden sisäisessä ränkingissä (esimerkiksi) sijalla neljä tai viisi?

Se arpa, että kannataako hänen lähteä ehdokkaaksi, on jo heitetty.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Emo

Quote from: RP on 19.03.2014, 11:37:32
Quote from: Urpo Juusto on 19.03.2014, 11:32:49
Vaikka olisikin tuota mieltä, onko Halla-ahon (ja hänen ajatuksiensa) kotimaisen poliittisen painoarvon kannalta parempi, että hän on valittu hyvällä äänimäärällä Brysseliin, vai että hän jäi rannalle perussuomalaisten ehdokkaiden sisäisessä ränkingissä (esimerkiksi) sijalla neljä tai viisi?

Se arpa, että kannataako hänen lähteä ehdokkaaksi, on jo heitetty.

Erinomainen pointti, hyvä että tuli täällä sanotuksi.
Näin asia juuri on, ei tässä enää ns. hyvin käy jos Jussi Halla-aho jää Suomeen. Eli kannattaa äänestää häntä mikäli kokee hänet äänestämisen arvoiseksi. 

Maatiaisjuntitar

Quote from: Taikakaulin on 19.03.2014, 11:22:19
Quote from: Maatiaisjuntitar on 19.03.2014, 11:15:45Mutta entäs jos se kolmas tai neljäs ei tule valituksi, kun pari ääntä puuttuu ja ykkösellä on ääniä yli oman tarpeen?

Etkö todellakaan tiedä mikä vaalitapa EU-vaaleissakin on käytössä?

Katso ja opi: http://fi.wikipedia.org/wiki/D%27Hondtin_menetelm%C3%A4

Äänet eivät mene hukkaan, vaikka yksi ehdokas saisi 99,9 % kaikista äänistä. Ei varmaan menisi vaikka saisi 100 %, koska silloin todennäköisesti arvottaisiin listalta seuraavat läpipääsijät.

Nojoo, en jaksanut edes muistella koko vaalisysteemiä... eli oikeastaan sama ketä äänestää... paitsi niitä joita ei sinne halua.

Taikakaulin

Quote from: Maatiaisjuntitar on 19.03.2014, 11:46:35Nojoo, en jaksanut edes muistella koko vaalisysteemiä... eli oikeastaan sama ketä äänestää...

Se on ihan sama ketä sinne äänestää juu, jos haluaa vain antaa kannatuksensa puolueelle, mikä on sekin ihan hyväksyttävä peruste. Nyt kun kuitenkin Hommalla ollaan niin mulla olis sulle yks relevantti ehdokas tiedossa...  ;D

jmm

Tässä veikkaukseni top4 eniten ääniä saavista ehdokkaista. Nimen perässä ehdokkaan vahvuuksia ja heikkouksia.

Jussi Halla-aho:
+ Varma ja tarpeeksi iso kannattajakunta (ns. nuivat)
+ hyvä tunnettavuus
- Terho syö ääniä

Sampo Terho:
+ Istuva meppi
+ hyvä tunnettavuus
- Halla-aho syö ääniä

Toimi Kankaaniemi
+ Iso oma kannattajakunta (uskovaiset, KD:n äänestäjät)
+ Hyvä tunnettavuus
- Takinkääntäjä? (ei välttämättä saa äänestäjäblokkinsa ääniä)

Pirkko Ruohonen-Lerner
+ Nainen ja patriarkaatin sortama
+ Hyvä tunnetavuus
- Julkisuuskuva erottamisen jälkeen? (marttyyri vai selkäänpuukottaja)
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

Jukka Wallin

Itse olin sitä mieltä että Väätäinen pääsisi EU Parlamenttiin. Tosin täällä sitä ei uskota. Mietin hetkeen ja tulin siihen tulokseen Kankaanniemi ja Väätäinen kisaavat viimeisestä paikasta, eli kolmannesta sijasta.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Noottikriisi

Quote from: jmm on 19.03.2014, 12:32:42
Tässä veikkaukseni top4 eniten ääniä saavista ehdokkaista. Nimen perässä ehdokkaan vahvuuksia ja heikkouksia.

Lista ja perustelut samat kuin jmm:llä mutta olin liian laiska kirjoittamaan.  :P

Jussi Halla-aho
Sampo Terho
Toimi Kankaaniemi
Pirkko Ruohonen-Lerner
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

terrakotta

Veikkasin Jussi Halla-ahoa, Pirkko Ruohonen-Lerneriä ja Sampo Terhoa. Valitsin vain kolme, sillä en tosissani usko neljän ehdokkaan läpimenoon. Jos olisi ollut pakko vielä joku valita olisin valinnut Toimi Kankaanniemen.

Halla-ahoa veikkasin ihan siksi, että hän on tunnettu ja pidetty. Ei siis tietenkään tiedotusvälineissä pidetty, mutta hyvin suuri osa ihmisistä on sitä mieltä että Halla-aho on oikeassa.

Ruohonen-Lerner on PS:n tunnetuin nainen ja muutenkin yksi PS:n tunnetuimpia hahmoja. Sai muistaakseni viime eduskuntavaaleissa hyvin ääniä. Mielestäni melko todennäköinen kolmen kärkeen.

Terho on istuva europarlamentaarikko, mutta ei kuitenkaan yhtä tunnettu kuin Halla-aho tai Ruohonen-Lerner. Lisäksi viime EU-vaaleissaa Terhon äänistä melkoinen osa oli Halla-ahon ääniä jotka tämä oli Terholle testamentannut. Toisaalta nykyään paljon tunnetumpi kuin viime vaaleissa. Kolmen kärkeen myös.

Täytyy sanoa, etten ole varma kumpi saa enemmän ääniä, Ruohonen-Lerner vai Terho. Voivat vetää suht tasoihin. PS:n äänikuningas nyt kuitenkin tulee olemaan Halla-aho.

Jussi Halla-aho

En ole kovin hyvä ennustamaan vaalituloksia, mutta pidän melko varmana, että Eerola ja Mattila saavat huomattavasti enemmän ääniä kuin R-L.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Noottikriisi

Olen huono ennustamaan mutta R-L:n nostin listalle siksi että hän on PS:n tunnetuin naisehdokas ja oletan että äänestäjissä on jokin osa joka haluaa äänestää Perussuomalaista naisehdokasta mutta ei tiedä asiasta juuri muuta kuin että R-L on ainoa jonka nimi ja naama on näkynyt televisiossa.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Lalli IsoTalo

Quote from: Emo on 19.03.2014, 11:25:55
... kyllä minä sittenkin äänestän Halla-ahoa.
Hän menee EU-parlamenttiin joka tapauksessa, mikä on sääli ja tappio Suomelle, mutta koska hän sinne menee niin menköön sitten kunnon JYTKYLLÄ! Niin että kaikki näkevät!

Tässä on oikeaa asennetta! Terho menee läpi jopa tapauksessa koska saa toiseksi eniten ääni, joten eiköhän luoda vuoristojytky huippuehdokkaallemme!

Vuoristojytky, kuuletteko!!! Vuoristojytky!  8) 8) 8) :D :D :D
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Tabula Rasa

Njooh, itse tyydyn vaatimattomaan ja lasken että protestiäänet riittävät viemään Jussin brysseliin. Istuva meppi saanee myös riittävästi. Kankaanniemi ehkä kolmas. Sekin jo erittäin hyvä tulos.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Tragedian synty

Quote from: Jussi Halla-aho on 19.03.2014, 13:09:37
En ole kovin hyvä ennustamaan vaalituloksia, mutta pidän melko varmana, että Eerola ja Mattila saavat huomattavasti enemmän ääniä kuin R-L.

Ruohonen-Lerner on Perussuomalaisten naisista selvästi näkyvin, mutta minunkaan ymmärtääkseni hänellä ei silti mitään suurta kansansuosiota ole. Vaaleissa 2007 hän sai noin 1000 ääntä. Vaaleissa 2011 hän sai vain runsaat kolme kertaa enemmän, vaikka Perussuomalaisten kokonaisäänimäärä nousi noin viisinkertaiseksi. Ja näin siitä huolimatta, että istuvana kansanedustajana hän oli erittäin hyvässä asemassa muihin puolueen ehdokkaisin nähden. Enkä oikein usko, että kovin moni pitää häntä tällä kaudella kovin onnistuneena, edes ne feministit, jotka ovat tehneet hänestä jonkinlaista äijäpuolueen uhria (hehän nyt eivät äänestäisi Perussuomalaisia, vaikka siellä ei muita olisikaan kuin Ruohonen-Lernereitä).

Halla-aho, Terho ja Kankaanniemi lienevät vahvimmat ehdokkaat. Mutta yhtään ääntä ei ole vielä annettu. Se, kuinka ahkerasti ehdokkaat vaivautuvat kampanjoimaan, vaikuttaa heidän äänimääriinsä.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Jukka Wallin

Quote from: Tragedian synty on 19.03.2014, 13:36:47
Quote from: Jussi Halla-aho on 19.03.2014, 13:09:37

Ruohonen-Lerner on Perussuomalaisten naisista selvästi näkyvin, mutta minunkaan ymmärtääkseni hänellä ei silti mitään suurta kansansuosiota ole. Vaaleissa 2007 hän sai noin 1000 ääntä. Vaaleissa 2011 hän sai vain runsaat kolme kertaa enemmän, vaikka Perussuomalaisten kokonaisäänimäärä nousi noin viisinkertaiseksi. Ja näin siitä huolimatta, että istuvana kansanedustajana hän oli erittäin hyvässä asemassa muihin puolueen ehdokkaisin nähden. Enkä oikein usko, että kovin moni pitää häntä tällä kaudella kovin onnistuneena, edes ne feministit, jotka ovat tehneet hänestä jonkinlaista äijäpuolueen uhria (hehän nyt eivät äänestäisi Perussuomalaisia, vaikka siellä ei muita olisikaan kuin Ruohonen-Lernereitä).

Halla-aho, Terho ja Kankaanniemi lienevät vahvimmat ehdokkaat. Mutta yhtään ääntä ei ole vielä annettu. Se, kuinka ahkerasti ehdokkaat vaivautuvat kampanjoimaan, vaikuttaa heidän äänimääriinsä.

Ihmettelen R-L ylistystä. Olin hänen ja kahden muun( Jussi Halla-aho ja Tolppanen) ehdokkaan paneelissa pikkuparlamentissa pariviikkoa sitten. R-L aloitti oman esittelyn omalla taustoillaan kuinka hän on ollut jossakin jo 30 vuotta mukana ja niin edelleen. Minua ja kavereitani alkoi nukuttamaan hänen esittelynsä aikana. Olen seurannut monen PS naisen vaaliesiintymistä viimeisten viikkojen aikana, niin pidän todennäköisenä että Maria Lohela ja Pirkko Mattila saavat enemmän ääniä kuin R-L.

Pirkko Mattila piti todella hienon luennon ympäristöpolitiikasta Länsi-Helsingin Perussuomalaisten järjestämässä tilaisuudessa. Hänellä on hyvä asiantuntemus ja paneutuminen vaikeaan aiheeseen.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Sibis

On selvää, että prospektejamme tarvitaan Suomen politiikassa eikä "ketään" heistä pitäis äänestää rysseliin.

Mutta nyt tulee vaali ja silloin punnitaan kansan mielipide joka on ensarvoisen tärkeä!

Kohta tulee eduskuntavaalit. Silloin etumme vaatii, että meppimme asettuvat Suomeen ehdokkaiksi. Olen varma, että heitä tullaan tarvitsemaan (ja varamiehet lähtevät rysseliin).

Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

nollatoleranssi

Läpi menevät varmuudella Jussi Halla-Aho ja Sampo Terho.

Jos kolmannen ehdokkaan ottaisin, niin se olisi Simon Elo. En usko pääsevän kyllä jatkoon, mutta tulee isolla varmuudella olemaan ääniharava tulevaisuudessa. Julkisuudessa esiintynyt hyvin, mutta kannattaisi vielä rohkeammin ottaa omaa rooliaan.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Maatiaisjuntitar

Vertailupohjaksi v. 2011 eduskuntavaalien (ja 2007) äänimääriä

Juho Eerola 5350
Jussi Halla-aho 15074
Kimmo Kivelä 4366
Maria Lohela 4873
Anne Louhelainen 6160
Pirkko Mattila 3947
Pirkko Ruohonen-Lerner 3100
Maria Tolppanen 2855
Juha Väätäinen 2914

V. 2007 vaalit:
Toimi Kankaanniemi 5116 ääntä

Eli tuon pohjalta ei kyllä PR-L ole mitenkään etulyöntiasemassa esim. Pirkko Mattilaan verrattuna jos ei isommasta äänestäjäpohjasta ole saanut enempää ääniä.

Micke90

Quote from: Maatiaisjuntitar on 19.03.2014, 10:52:41
Haluaisin kartoittaa mielipiteitä, keihin kannattaisi satsata. Itse en välttämättä halua äänestää niitä ihan ehdottomia ykkösnimiä (esim. Halla-aho ja Terho), koska he tullenevat valituksi ilman minun ääntänikin.

Nämä ykkösnimet ja koko eurovaalien kärkiehdokkaat voivat vetää sinne perässään myös joitain vähemmän tunnettuja nimiä, kuten Simon Elon. Eurojytky vaatii, että Persut saavat vähintään 4 paikka euroeduskuntaan.

elukka

Quote from: Jukka Wallin on 19.03.2014, 12:38:46
Itse olin sitä mieltä että Väätäinen pääsisi EU Parlamenttiin. Tosin täällä sitä ei uskota. Mietin hetkeen ja tulin siihen tulokseen Kankaanniemi ja Väätäinen kisaavat viimeisestä paikasta, eli kolmannesta sijasta.

Julma Juha voisi vaikkapa vähän rauhoittua....
Panin kahden ilmeisen lisäksi Kankaanniemen kohalle ruksin.

Ainaski salmiakkikozander kiellettäisiin kaikista EU:n alkoista....
:o :roll: :facepalm:
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Micke90

Jussi Halla-aho                  150 000
Sampo Terho                    100 000
Juho Eerola                        50 000
Pirkko Ruohonen Lerner      20 000
Simon Elo                          10 000
Muut                                 50 000

Yhteensä                         380 000     (24,52 %)
Annettuja ääniä yhteensä 1 550 000

Läpi pääsevät:

Jussi Halla-aho
Sampo Terho
Juho Eerola