News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2014-03-08: Malaysia Airlines, lento 370 (ja matka-asiakirjat)

Started by RP, 10.03.2014, 03:28:07

Previous topic - Next topic

Griffinvaari


repo

Vaihteeksi teoria tulipalosta saa vahvistusta.
QuoteDaily Mailin mukaan yhtiö on neljän päivän ajan kiistänyt julkisuudessa velloneet huhut lastin sisällöstä, mutta myöntää nyt, että lastina oli akkuja. Litium-akkuja käytetään muun muassa matkapuhelimissa ja kannettavissa tietokoneissa.

Litium-akut ovat aiheuttaneet viimeisen 20 vuoden aikana 140 vaaratilannetta lennoilla.

http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/yhtio-myontaa--mysteerikoneen-lastina-herkasti-syttyvia-litium-akkuja/3116534

Linkki MTV:n viittamaan Daily Mailin juttuun lainauksessa samoin kuin alkuperäisessä, lihavointi Homma-spekulantilta.

Muistaakseni ammoisina aikoina Floridassa yksi DC-9 tuli tonttiin, tai siis suohon, lastiruumassa syntyneestä tulipalosta. Edelleen, jos oikein muistan, vasta onnettomuustutkinta selvitti tuon onnettomuuden syyn akkupaloksi. Sitä en muista oliko kyseisessä tapauksessa nimenomaan Litium-akut, mutta ilmailun ulkopuolella on omalle kohdalle sattunut pari läheltä piti -tapausta Litium-akkujen kanssa viimeisen kuuden vuoden aikana, mikä on hieman heikentänyt luottamustani kyseisiin akkuihin.

Tulipalon sammutusyritys olisi hyvin looginen syy, miksi kone on ohjattu envelopinsa (mikähän tämän termin suomenkielinen vastine nyt olikaan?) äärille. Tulipalo on myös kovin loogiselta ja todennäköiseltä vaikuttava syy sille, että kerättyjen tietojen valossa järjestelmiä olisi tarkoituksella sammuteltu, jos tulipalo on saanut alkunsa sopivasta paikasta, riittävän äkillisenä ja tapahtumien kulku on jälleen kerran ylittänyt kaikki inhimillisesti suunnitellut varotoimet mm. kaapelien palosuojaukset.

Toiseksi malesialaiset eivät kyllä kerää pisteitä luottavuudessa ja avoimuudessa. Tietysti on hyvä, että nyt myöntävät tämän lastin.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Onnikka

Quote from: repo on 22.03.2014, 17:55:44
Vaihteeksi teoria tulipalosta saa vahvistusta.

Tulipalon sammutusyritys olisi hyvin looginen syy, miksi kone on ohjattu envelopinsa (mikähän tämän termin suomenkielinen vastine nyt olikaan?) äärille. Tulipalo on myös kovin loogiselta ja todennäköiseltä vaikuttava syy sille, että kerättyjen tietojen valossa järjestelmiä olisi tarkoituksella sammuteltu, jos tulipalo on saanut alkunsa sopivasta paikasta, riittävän äkillisenä ja tapahtumien kulku on jälleen kerran ylittänyt kaikki inhimillisesti suunnitellut varotoimet mm. kaapelien palosuojaukset.
Hankala arvioida näitä, kun ei tiedä millaset on systeemit. Onko siellä sammutusvehkeitä miten ja pääseekö sinne ruumaan kuinka helposti (kaippa sinne luulisi pääsevän kun kerran semmonen on olemassa.)
Jospa siellä olisi ollut vaikka molemmat lentäjät sammuttamassa, pikaisesti laittaneet jonkin automaattiohjauksen päälle?
Savusta taju kankalle ja kone jatkanut reitillä?

meckelbu

Quote from: repo on 22.03.2014, 17:55:44
Muistaakseni ammoisina aikoina Floridassa yksi DC-9 tuli tonttiin, tai siis suohon, lastiruumassa syntyneestä tulipalosta. Edelleen, jos oikein muistan, vasta onnettomuustutkinta selvitti tuon onnettomuuden syyn akkupaloksi. Sitä en muista oliko kyseisessä tapauksessa nimenomaan Litium-akut, mutta ilmailun ulkopuolella on omalle kohdalle sattunut pari läheltä piti -tapausta Litium-akkujen kanssa viimeisen kuuden vuoden aikana, mikä on hieman heikentänyt luottamustani kyseisiin akkuihin.

Kyseessä lienee Valujet Flight 592 joka ei ollut akkupalo itse asiassa, vaan lentoyhtiön käyttämän huoltoliikkeen törkeää huolimattomuutta - laittoivat koneeseen rahdiksi vanhentuneita kemiallisia happigeneraattoreita (matkustamon happimaskeista poistettuja) epämääräisellä nimikkeellä, ja generaattorien laukeamista ei ollut oikeaoppisesti estetty.
Ilmeisesti yksi käynnistyi tärinästä, ja sen toiminnasta syntynyt kuumuus yhdistettynä hapentuotantoon laukaisi muitakin generaattoreita, ja sytytti paloturvalliseksi tarkoitetussa ruumassa palon - Litium-Ioni-akkujen tapauksessa luultavasti itseään ruokkiva palo voisi tapahtua samaan tyyliin.

Mutta tosiaan siinä tapauksessa normaalista lentoonlähdöstä kului vain noin 10 minuuttia siihen kun kone oli ohjauskyvytön ja miehistö oletetusti savun tainnuttama - samoin surullisen kuuluisa Swissair lento 111 meni täysin putkeen siihen asti kunnes elektroniikka ja laitteisto yht'äkkiä alkoi pettää kytevän tulipalon roihahdettua, ja yhteys koneeseen menetettiin nopeasti vaikka se kierteli taivaalla vielä jonkin aikaa sen jälkeen.
Vielä yksi esimerkki on South African Airways lento 295 jolla syttynyttä tulipaloa miehistö koitti sammuttaa hyvän aikaa ja oli yhteydessä myös lennonjohtoon sen aikana, kunnes yhteys menetettiin ja lento syöksyi mereen.

desperaato

Quote from: Onnikka on 22.03.2014, 18:39:06
Jospa siellä olisi ollut vaikka molemmat lentäjät sammuttamassa, pikaisesti laittaneet jonkin automaattiohjauksen päälle?
Savusta taju kankalle ja kone jatkanut reitillä?

Ja sitten... ...autopilotti on tehnyt törrkeen nousun, vetänyt tiukan kaarroksen etelään, kohtapuoliin länttä kohti ja lähtenyt matalalennossa kohti Malediiveja?

RP

Quote from: desperaato on 22.03.2014, 23:16:52
Quote from: Onnikka on 22.03.2014, 18:39:06
Jospa siellä olisi ollut vaikka molemmat lentäjät sammuttamassa, pikaisesti laittaneet jonkin automaattiohjauksen päälle?
Savusta taju kankalle ja kone jatkanut reitillä?

Ja sitten... ...autopilotti on tehnyt törrkeen nousun, vetänyt tiukan kaarroksen etelään, kohtapuoliin länttä kohti ja lähtenyt matalalennossa kohti Malediiveja?
Varmuus asiasta vielä puuttuu, mutta nykyisten tietojen mukaan tehnyt vielä yhden käännöksen kohti etelänapaa.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Onnikka

Quote from: desperaato on 22.03.2014, 23:16:52
Quote from: Onnikka on 22.03.2014, 18:39:06
Jospa siellä olisi ollut vaikka molemmat lentäjät sammuttamassa, pikaisesti laittaneet jonkin automaattiohjauksen päälle?
Savusta taju kankalle ja kone jatkanut reitillä?

Ja sitten... ...autopilotti on tehnyt törrkeen nousun, vetänyt tiukan kaarroksen etelään, kohtapuoliin länttä kohti ja lähtenyt matalalennossa kohti Malediiveja?
Jospa nousu on tehty että liitäisi pitempään tarpeen tullen, jos tulipalo vaikka veisi jotain systeemiä pois, kenttä ollut siinä suunnassa mihin kääntyivät, sitten autopilotti päälle.

Goman

Näinhän siinä on käynyt:
- Lastiruumassa olleet Litium-akut syttyneet,  akkujen vieressä väliseinän takana sijainneet kommunikaatiolaitteet pois pelistä kuumuuden takia. Myös suunnistukseen tarvittavat laitteet vaurioituvat. On yö ja pilkkopimeä.
- Palo havaitaan, lentäjät tekevät 180° palatakseen lähtökentälle, tähdistä suunnistaen.
- Samalla alkaa palon sammutustoimet. Korkeutta nostetaan jotta palon sammuttaminen  helpottuisi  kun happi ilmassa vähenee.
- Havaitaan että 180° jää vajaaksi, kone tulee Malakan niemimaan yli liian pohjoisessa, tullaan Intian valtameren ylle.
- Tehdään käännös kohti etelää toivoen että päästään mantereen ylle ja johonkin lentokentälle, joko lähtökentälle tai Indonesian Sumatran saaren kentille.
- Autopilotti päällä kohti etelää, miehistö samalla taistelee tulipalon kanssa. Lopulta menettävät tajuntansa myrkyllisten kaasujen takia.
- Kone jatkaa kohti etelää kunnes polttoaine loppuu.

Onnikka

http://www.krcrtv.com/news/Do-accounts-debunk-cockpit-foul-play-theory/25112468
Artikkelin mukaan kone saattanut käännyttyään varalentokentälle mennäkseen nousta siksi, että reitti on ruuhkainen.
Ylhäällä ei tulisi vastaan muita koneita.
Kun jouduttu ensin laittamaan systeemejä pois päältä.

RP

Quote from: Onnikka on 24.03.2014, 02:20:13
http://www.krcrtv.com/news/Do-accounts-debunk-cockpit-foul-play-theory/25112468
Artikkelin mukaan kone saattanut käännyttyään varalentokentälle mennäkseen nousta siksi, että reitti on ruuhkainen.
Ylhäällä ei tulisi vastaan muita koneita.
Kun jouduttu ensin laittamaan systeemejä pois päältä.

Omituinen uutisjuttu. Kovasti tuntuvat panevan painoa sille, että konetta ei ohjelmoitu lentämänä muualle, ennen kuin, useimmat datayhteydet katkesivat, kun jo puolitoista viikkoa on ollut selvillä, että jos kone kaapattiin, tekijä(t) tekivät kaikkensa koneen jäljittämisen hankaloittamiseksi. Mitenkään ei noteerata sitä teknisten teorioiden heikkoutta, että koneella tehtiin ainakin kolme lento-ohjelmaan kuulumatonta käännöstä, joista ensimmäisen ja viimeisen välillä oli reippaasti yli tunti aikaa.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Ajattelija2008

http://www.smh.com.au/national/missing-malaysia-airlines-plane-police-deny-investigation-into-phone-call-from-mh370-cockpit-by-senior-pilot-zaharie-ahmad-shah-20140323-35buv.html
Väitteiden mukaan Kapteeni Zaharie Ahmad Shah soitti juuri ennen lähtöä kännykkään, jossa oli väärällä nimellä hankittu SIM-kortti.

Ilman muuta kapteeni on pääepäilty teknisen osaamisensa ja poliittisen motiivinsa takia.

Jääpää

Ja simulaattoriin oli takerruttu taas oikein antaumuksella, vielä niin kalliita osiakin.
53-vuotias kaveri tietää jo, kuinka vähän tietää ja on harrastuksensa ja harjoittelunsa lisäksi tainnut kehittää edullista kotisimulaattoria niillekin, jotka osaavat jo kaiken.
Vai ihan nainen antanut väärän henkilöllisyyden ostaessaan prepaidia..lentoyhtiön pomon tai pääministerin muijan toki kuvittelisi antavan oikeat tietonsa, mutta keinot on monet jäljityksessä ja sitten ei muuta kuin pommi  koneeseen ja mustamaalauskampanja, oppiipahan muija pettämään..
Onneksi Suomessa voi ostaa vapaasti nipun tarjouksesta ja maksulipukkeita käteisellä..kamerat hiukan kiusaavat, mutta kun pukeutuu burkhaan, eikä puhu mitään, vaan osoittelee sievillä 11 koon nakeillaan ostokset hyllyltä, niin identiteetti pysyy salassa.
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

Onnikka

Jotakin löytynyt vaihteeksi. Hienosti toimivat jos kone löytyy, mutta epäilyttää kyllä kun on sen verta suuri se meri, että löytyykö. Koneesta kaippa näkyy paremmin kuin satelliiteista joten jos vaikka olisi jotain nyt? Laiva menossa katteleen.
http://www.bbc.com/news/world-asia-26711298
Quote09:44:

Latest Amsa statement: "The Australian Maritime Safety Authority can advise objects have been located by a Royal Australian Air Force P3 Orion."
https://www.amsa.gov.au/media/
Pdf:iä tiedotukset.
Quote
HMAS Success is
on scene and is
attempting to locate the objects
in the search for
missing
Malaysia
Aircraft flight MH370.
The objects were spotted in the search area about 2500 kilometres south
-
west of Perth by the RAAF
Orion about 2.45pm (AEDT).

The objects reported by the Chinese were also within today's search area.
The US Navy P8 Poseidon aircraft sought to relocate the objects reported by the Chinese aircraft but
were unable to do so.
The US
Navy P8 is remains in the search area, while a second RAAF P3 and a Japanese P3 are en
route to their assigned search areas.
The last of these aircraft will depart the search area about 11pm (AEDT).

RP

Tiedotus on ollut sitä ja tätä tähän asti, mutta kai tämän täytyy perustua varsin selkeään näyttöön:
QuoteMalesian pääministeri: Malesialaiskone putosi keskelle Intian valtamerta
http://www.hs.fi/ulkomaat/Malesian+p%C3%A4%C3%A4ministeri+Malesialaiskone+putosi+keskelle+Intian+valtamerta+/a1305804548315
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Onnikka

Eivät tarkemmin kerro mihin tieto perustuu.

Ikävä tietenkin omaisille jos ei löydy konetta. Mutta etsineet ainakin ovat.

Muoks, kertoivat.
QuoteTiedot malesialaiskoneen kohtalosta näyttävät perustuvat satelliittihavaintoihin
.
kirjoittaja: aishi.zidan 16:18

http://www.bbc.com/news/world-asia-26711298
14:21:

Here's the full text of that statement by Malaysian PM Najib Razak: "This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370's flight path.

Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.

This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.

We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation.

Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time."


desperaato


Possumi

http://yle.fi/uutiset/ratkaiseva_tieto_malesialaiskoneen_lentosuunnasta_oli_pingitys/7154078

QuoteKadonneen malesialaiskoneen lennonvalvontalaitteisto oli suljettu, mutta se jatkoi "pingittämistä". Sähköisten pingien mikroskooppisen tarkat tutkimukset ovat antaneet vastauksen, mihin suuntaan kone lensi.

Malesian pääministeri Najib Razak ilmoitti maanantaina, että kadonnut matkustajakone oli pudonnut Intian valtamereen. Tieto perustui hämmästyttävään tieteelliseen tutkimustyöhön. Asiasta kertovat australialainen sanomalehti The Sydney Morning Herald sekä uutiskanava CNN.

Kyseinen Boeing 777 -kone oli varustettu brittiläisen Inmarsat-yhtiön valmistamalla lennonvalvontalaitteistolla. Toiminnassa ollessaan se lähetti satelliittien kautta tietoa koneen sijainnista, lentokorkeudesta, suunnasta ja nopeudesta.

Koneen Classic Aero -laitteisto kuitenkin sammutettiin lennon alkuvaiheessa tuntemattomasta syystä. Laite ei silti lopettanut toimintaansa täysin. Se jatkoi toimintaansa lähettämällä sähköisiä "pingejä", pieniä sähkösignaaleja, jotka eivät sisältäneet informaatiota.

Inmarsat-yhtiön matemaatikot alkoivat tutkia näitä pingejä ja niiden avulla saatiinkin ratkaiseva tieto koneen lennosta. Inmarsatin matemaatikot tutkivat erityisesti pingien "Doppler-ilmiötä". Tämä tarkoittaa niitä mikroskooppisia muutoksia pingien taajuudessa, jotka ovat seurausta koneen ja satelliittien liikkumisesta. Saman ilmiön havaitsee esimerkiksi, kun poliisiauton sireenin ääni muuttuu sen mukaan, ajaako se kohti kuulijaa vai poispäin.

Aluksi tutkijat saattoivat päätellä koneen seuranneen jompaakumpaa kahdesta lentoreitistä, jotka suuntautuvat Malesiasta joko pohjoiseen tai etelään. Kun tutkimuksissa verrattiin Malaysian Airlinesin aikaisempien lentojen lähettämiä pingejä MH370:n pingeihin, pohjoinen reittivaihtoehto voitiin hylätä.

Australialaisten ja yhdysvaltalaisten tutkijoiden avulla saatiin selville, että koneen viimeinen tunnettu sijainti oli keskellä Intian valtamerta, Australian Perthin kaupungista länteen. Kone oletattavasti lensi tuossa vaiheessa vielä normaalilla korkeudellaan, 30 000 jalassa eli noin yhdeksän kilometrin korkeudessa.

Etsintäalue voitiin rajata ja sieltä on mahdollisesti löydetty koneen rungon osia.

Science Bitches!

Eli toisinsanoen kommunikaatiopakettien saapumisaikojen perusteella voitiin tehdä saapumisaika (TOA) analyysi josta voitiin määritellä koneen paikka. http://en.wikipedia.org/wiki/Time_of_arrival

Vertaamalla saapumisaikojen käyttäymistä muiden samaan aikaan lentäneiden koneiden kommunikaatiopakettien saapumisajoissa voitiin määrittää etäisyyden lisäksi missä vektorissa (suunnassa) kone oli tuolloin.

Nyt paikalle pitäisi saada pikaisesti kuuntelulaitteistoja joilla pohjassa oleva Underwater Locator Beacon (ULB) saataisiin löydettyä http://en.wikipedia.org/wiki/Underwater_locator_beacon

Valitettavasti tarkkaa putoamispaikkaa ei vieläkään tiedetä ja etsittävä (kuunneltava) alue on valtava.

Griffinvaari

Ymmärsinkö oikein laitelähettää ultraääni n37khz pulsseja 30vrk, kantama joitain kilometrejä.(riippuu tietysti kuuntelijan herkkyydestä).
etsintä alueen kokoon nähden kuulostaa pieneltä mahdollisuudelta, ihan pikkuisen veden alaisen kuuntelun kanssa tekemisiin joutuneena se kuuluvuusalue on venyvä käsite, alueelle sattunut sukellusvene voisi paikannuksessa onnistuakin.

Onnikka

Quote from: Possumi on 25.03.2014, 15:07:48

Nyt paikalle pitäisi saada pikaisesti kuuntelulaitteistoja joilla pohjassa oleva Underwater Locator Beacon (ULB) saataisiin löydettyä http://en.wikipedia.org/wiki/Underwater_locator_beacon

Valitettavasti tarkkaa putoamispaikkaa ei vieläkään tiedetä ja etsittävä (kuunneltava) alue on valtava.
Kuinkahan hyvin pinnalle asti syvältä se tulee? Ehkä tarvis olisi sukellusveneille, vaan jos on liian syvällä niitäkin ajatellen?
Jos tulee pinnalle asti, niin kalastusaluksia suurempi määrä etsimään, nehän kestää merenkäyntiä (luulisin) ja siinä mielessä niitä olisi vapaina että kalat saisi sen aikaa lisääntyä rauhassa, kalastustahan on liiaksi muutenkin.

Pohjaan asti pääseminenkin on hankalaa, riippuen missä kone on.
http://www.nbcnews.com/storyline/missing-jet/only-handful-subs-could-reach-indian-oceans-bottom-n57476
Quote"There are parts of that area can be between two to three miles deep," said Chari Pattiaratchi, a professor of oceanography at the University of Western Australia in Perth. "There are only about five submersible vehicles in the world which are able to go down to that depth and pick up something."

Quote from: Griffinvaari on 25.03.2014, 15:31:35
Ymmärsinkö oikein laitelähettää ultraääni n37khz pulsseja 30vrk, kantama joitain kilometrejä.(riippuu tietysti kuuntelijan herkkyydestä).
etsintä alueen kokoon nähden kuulostaa pieneltä mahdollisuudelta, ihan pikkuisen veden alaisen kuuntelun kanssa tekemisiin joutuneena se kuuluvuusalue on venyvä käsite, alueelle sattunut sukellusvene voisi paikannuksessa onnistuakin.
Pitäisivät yhteiset sotaharjoitukset siellä, keillä niitä tarpeeksi lähellä on.  :)
Vai olisiko olemassa sellaisia joita voi lentsikalla viedä paikalle?

Possumi

Syvänmeren-sukellusvene (miehittämätön) tarvitaan vasta siinä vaiheessa kun pohjalta pitää etsiä itse hylky ja tuoda jotain pinnalle.

ULB:n etsintään tarvitaan veteen laskettava mikrofoni joita on etsintälaivoissa sekä lentokoneissa http://en.wikipedia.org/wiki/Sonobuoy

Strategiset-sukellusveneet eivät sukella kovinkaan syvälle joten niillä ei ole sen kummempaa etua pinta-aluksiin. Niiden akustisen laitteistot ovat toki herkempiä mutta luokiteltuja. Nämä eivät myöskään tunnetusti operoi tuolla alueella - esim. Alaskasta täydellä vaihteella seilatessa paikalle pääsemiseen menisi 18 päivää.

siviilitarkkailija

Malaysia Airlines lento 370 tuhoutuminen on nähdäkseni jotakuinkin seuraavanlaisen tapahtumaketjun tulos.

1. Malaysia Airlines yhtiö on kaksi kertaa käynyt konkurssin partaalla. Konkurssi on vältetty vain Malesian valtion varoilla. Käytännössä lentoyhtiö on valtiojohdon ylpeyden ja hallinntotahdon tulos ja yhtiössä määrää Malesian pääministeri.

2. Lentoyhtiön henkilökunta on ajettu useaan otteeseen päin seinää. Heidän työnsä ja yhtiönsä jatkuvuus on ollut katkolla. Tästä huolimatta yhtiö on ajanut useita kalliita mainos- ja markkinointiohjelmia mm britanniassa. Yhtiön sisällä tilanne on ollut katastrofaalinen ja  Malesian islamilaisen hallinnon kasvojen ylläpitämisen nimissä on lennetty kaikkia sääntöjä rikkoen. Tästä osoituksena sekä henkilkunnan käytöstavat ja yhtiön päätös rikkoa kv lentorahtisäädöksiä lastaamalla litiumakkulasti matkustajalentokoneeseeen (kiistaton kuljetusääntöjen rikkominen taloudellisen edun saavuttamiseksi).

3. Malesian poliittinen tilanne ja yhtiön tilanne murtavat lentohenkilökunnan moraalin. He keksivät mielestään loistavan tavan iskeä suoraan Malesian hallitusta vastaan jota ei voi vaaleilla vaihtaa. Välineeksi lentohenkilökunta keksii epäluotettavan työnantajansa. Lentokapteeni tai perämies saa helposti toisen pois pelistä(elleivät ole molemmat mukana juonessa)  ja lentää lentokoneen keskelle intian valtamerta. Henkilökunta tietää että näin tekemällä saattavat näppärästi iskeä suoraan hallitustaan vastaan. Teko ei ole niinkään mainostettu itsemurha kuin poliittistaloudellinen tuhotyö jonka kohteena on valtio ja sen lentoyhtiö.

4. Syyskuun terrori-iskujen jälkeen lentokoneiden ohjaamot eristettiin murronkestävillä ovilla. Lukitsemalla oven matkustamohenkilökunnan edustajat eivät pääse enää selvittämään itsetuhoisen ohjaamohenkilökunnan mielentilaa tai olosuhteita. Voimme päätellä että mikäli matustamohenkilökunnan edustajat ovat olleet tajuissaan, he ovat pian havainneet koneen olevan täysin väärässä suunnassa, mutta eivät ole voineet tehdä mitää lukitun ohjaamon suhteen.  paitsi anella puhelimella ohjaimissa olevaa kääntymään tai edes avaamaan oven. Turhaan. Ehkä olisi syytä miettiä matkustamohenkilökunnan hätäreittiä ohjaamoon?!

5. Malesian pääministeri tarjoilee menehtyneiden omaisille 5000 US $ summaa, joka on noin 1/100 aasialaisten lentoyhtiöiden omaisille maksamista korvauksista ja 1/200 eurooppalaisten ja amerikkalaisten korvaussummista. Tästä voidaan uhkarohkeasti päätellä että Malesian airlinesin pääomistaja, Malesian valtio ja hallitus, ovat valmistautumassa konkurssimenettelyyn. Kun suurin osa uhreista on kiinalaisia, ei oikeusjärjestelmänsä ole valmis tappelemaan selvitystilassa lentävän yhtiön kanssa korvauksista.

6. Yksikään vakuutusyhtiö ei tule maksamaan senttiäkään lento 370:n korvauksista.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Lasse

Suspicious object washes up on Baarah beach
http://www.haveeru.com.mv/news/54153
Quote
An object which looks like an explosive had on Monday washed up on the beach of Baarah in Haa Alif Atoll.

A police media official said that the islanders had found the object, washed up on the beach sometime early in the evening. He also reported that police had responded immediately by arriving at the scene and in turn reporting to Maldives National Defense Force (MNDF). The official informed that they do not known what it was, and that MNDF would determine its origins and whereabouts.

"MNDF is now at the island and preparing its extraction", the official said.

The MNDF spokesperson major Hussein Ali reported that they are now looking into this "unknown" object that had washed up onto Baarah Island. He did not give details.

While some of the islanders speculate this unknown object to be a sea mine, others imagine it as another form of an explosive.

(http://f1.haveeru.com.mv/photos/2014/03/0_13957403400_1395680470bomb_news_news.jpg)

(http://www.boeing.com/commercial/aeromagazine/aero_06/s/s03/art/fig2b.gif)
http://www.boeing.com/commercial/aeromagazine/aero_06/textonly/s03txt.html

Onkohan Boeingin käyttämissä halonipulloissa sarjanumeroita?

Haa Alifin atolli on pirun kaukana siitä, mihin Inmarsatin pingitykset osoittivat ueber-skientistien laskelmissa...

edit:
Parempia kuvia halonipulloista:
(http://code7700.com/images/g450_fire_bottles.png)
NOVUS ORDO HOMMARUM

Atte Saarela

Quote from: Lasse on 27.03.2014, 01:38:32
Haa Alifin atolli on pirun kaukana siitä, mihin Inmarsatin pingitykset osoittivat ueber-skientistien laskelmissa...
Voi olla että nuo laskelmat menevät pieleen jos kone lentää eri nopeudella kuin on oletettu, en tiedä..

TheVanishedTerrorist


Lasse

Eric Moody kertoo satelliittiseurannan kyvyistä vuodelta 1982. Voidaan olettaa, että kolmessakymmenessäkahdessa vuodessa on tapahtunut hieman teknistä kehitystä.

Quote
The pilot of the infamous 1982 British Airways Flight 9 incident today said he believed the Malaysian Airlines MH370 was brought down deliberately.

Ruling out a malfunction on the plane, retired pilot Eric Moody said all indications pointed to suicide.

He believes if there was a fire, the pilot would have wanted to land the plane straight away - and not continue flying for seven hours after last contact.

What's more, he said it appears the communications were intentionally switched off - something that wouldn't have happened in an emergency.

Speaking on Tuesday, Mr Moody, 72, said: 'Any pilot worth his salt would want to get it on the ground as soon as possible. There's lots of flammable stuff in planes so you cannot fail to act.

'It is all pointing to suicide by someone on board - whether that is one of the pilots or somebody else on board.

'They were flying in a controlled manner and somebody switched off the communication equipment.'

However, Mr Moody, who lives in Chilworth near Southampton, Hants, believes the public have not been told the full story.

In 1982, all four engines on the British Airways Flight 9 he was piloting from London to Auckland, New Zealand, failed when he flew through a volcanic ash cloud.

The cloud came from an eruption of Mount Galunggung in West Java, Indonesia.

Moody had to take emergency action and saved all 248 passengers and 15 crew on board by dropping from 37,000ft to 12,000ft to restart the engines.

Eventually, the flight made an emergency landing at the Halim Perdanakusuma Airport in Jakarta, Indonesia.

Even though he was behind the controls, he still didn't find out the full account of what happened until declassified files were released 11 years later.

Mr Moody said: 'What I will say is that some agency knows something more than what they are letting on and I have experience in this.

'It took 11 years to find out how Boeing was able to ring a ground engineer in Jakarta who got to us after about 15 to 20 minutes after landing.

'A phone call was made just when my engines started going wrong. It meant they knew what was going on as they were monitoring us on satellites.

'Satellite monitoring stations by Alice Springs and Guam were following us as we found out from declassified files years later.

'As such there is so much unknown right now but someone will know more and it could be any country.

'We don't know what they're watching.'
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2588109/How-got-After-Malaysia-Airlines-jet-said-crashed-Indian-Ocean-look-ended-far-course.html

e:
Lisää juttua mahd. halonipullosta:
Could mystery object that washed up on beach be debris from missing Malaysia plane?
http://sandrarose.com/2014/03/could-mystery-object-that-washed-up-on-beach-be-debris-from-missing-malaysia-plane/
NOVUS ORDO HOMMARUM

Herbert

Amerikkalaisessa Veterans Today -lehdessä on esitetty villi teoria Malaysia Airlinesin kadonneesta lentokoneesta.

Lehden päätoimittaja Gordon Duff on vakuuttunut siitä, että mysteerikoneen tapauksessa on kyse suuresta huijauksesta ja salailusta. Duff arvelee, että todelliset käänteet ovat niin merkittäviä, ettei niitä koskaan tulla paljastamaan suurelle yleisölle.

Duff väittää, että julkisuudessa esitetyistä väitteistä poiketen mysteerikonetta ja sen vaiheita seurattiin tiiviisti.

Uutisoinnissa on puhuttu paljon koneen seurantajärjestelmien sulkemisesta pois päältä. Duffin mukaan koneessa on kuitenkin joitain järjestelmiä, joita ei voi sulkea pois päältä. Yksi niistä on moottorin valvontajärjestelmä.

Miksi Rolls Royce vaikenee?

Mysteerikoneessa oli Rolls Roycen Trent-moottorit, joita valmistaja seuraa ja valvoo Duffin mukaan koko ajan. Duff kuvaa esimerkillä seurantaa:

– Muutama vuosi sitten yhdellä 777:llä oli pieni öljyvuoto. Se oli niin pieni, ettei koneen oma hälytysjärjestelmä reagoinut siihen, mutta Roll Royce seurasi tilannetta tietokoneiltaan Englannissa. He lähettivät SatComin kautta tiedonannon pohjoisella Tyynellä valtamerellä lentävän koneen miehistölle ja kehottivat heitä seuraamaan tarkasti vasemman moottorin öljynpainetta ja lämpötilaa... Onnistuneen laskeutumisen jälkeen vasen moottori sammutti itsensä tietokoneohjatusti.

Rolls Royce ei ole julkisuudessa kommentoinut mysteerikonetta ja sen lentotietoja millään lailla.

Duff korostaa, ettei nykyaikaiset lentokoneet voi kadota. Niitä ei hänen mukaansa voi myöskään varastaa tai kaapata ilman, että Yhdysvaltain erikoisyksikkö SOCOM (The United States Special Operations Command) puuttuisi tilanteeseen. Duff muistuttaa, että SOCOMilla on keinot kontrolloida tiedotusta sekä vaientaa koneen tutka- ja anturitiedot.

Duff perustelee väitteitään siitä, että tietyt tahot olisivat olleet hyvin selvillä mysteerikoneen vaiheista myös lentokonevalmistaja Boeingin kontrollijärjestelmällä.

Boeing on kertonut vuonna 2006 Flight Global -lehdessä uudesta järjestelmästään, jolla suojaudutaan konekaappauksia vastaan. Järjestelmällä voidaan ohittaa lentäjä ja ohjata lentokone haluttuun paikkaan. Kyseisen autopilot-järjestelmän voi kytkeä päälle joko lentäjä, tietyt anturit ohjaamossa tai ulkopuolinen toimija radion tai satelliitin välityksellä.

Koko juttu:

http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/amerikkalaislehdessa-hurja-teoria-mysteerikoneesta/3127650
"The problem isn't that Johnny can't read. The problem isn't even that Johnny can't think. The problem is that Johnny doesn't know what thinking is; he confuses it with feeling."

Thomas Sowell

Griffinvaari

Haa loistava paluu menetelmään jenkit tietää enemmän kun kertoo  ;)

Toisaalta, kovin innokkaasti jokseenkin kaikki viranomaiset liputtavat onnettomuuden puolesta, yksiäänisyys joka aina pistää epäilemään.
Outoa ettei mitään satelliitti kuvien materiaalia löydy, ei ole niin vaikeaa.

Onnikka

Quote from: Griffinvaari on 27.03.2014, 20:43:44
Haa loistava paluu menetelmään jenkit tietää enemmän kun kertoo  ;)

Toisaalta, kovin innokkaasti jokseenkin kaikki viranomaiset liputtavat onnettomuuden puolesta, yksiäänisyys joka aina pistää epäilemään.
Outoa ettei mitään satelliitti kuvien materiaalia löydy, ei ole niin vaikeaa.
Teoriassa on vain se ongelma, että miksi niin kauaksi? Eikö olisi parempi laittaa kone mereen lähempänä jolloin onnettomuudelle enempi vaikuttaisi. Jos pitää piilottaa se poksi niin ehkä sitten hyvä laittaa jonnekin mistä ei löydy, mutta ehkä sama olisi helpompi hoitaa se poksi tuhoamalla vasta sitten kun se on löydetty.
Satelliittien osalta, jospa siellä on vain sitä merta niin satelliitteja ei tavallisesti niin kuvaile sitä suuntaa. Vakoilusatelliitteja kait osaavat siirrellä minne vain, mutta miksi yhden koneen takia jos ne kuitenkin on kuolleita.

Jos koneessa olisi jotain muuta mikä pitäisi saada piiloon, niin sitten tietysti kauaksi. Muutenhan helpompi olisi olla eka siellä minne se laskeutuu.

Voiko niitä autopilotteja ohjelmoida eteenpäin yhden ainoan kohteen sijaan? Oletetaan että kapteeni opettanut perämiehelle sen ohjelmointia, tai harjoituttanut häntä siinä. Sitten tapahtunut jotain - tulipalo, ruokamyrkytys, kaappaus. Jääneet päälle ne asetukset, kone lennellyt kuten pyydetty. Siksi käännellyt pariin kertaan ennen kuin lopulta tippunut minne sitten tippuikin.

RP

Quote from: Griffinvaari on 27.03.2014, 20:43:44
Toisaalta, kovin innokkaasti jokseenkin kaikki viranomaiset liputtavat onnettomuuden puolesta, yksiäänisyys joka aina pistää epäilemään.
Mikä viranomainen onnettomudesta on viime viikon aikan puhunut?

QuoteOutoa ettei mitään satelliitti kuvien materiaalia löydy, ei ole niin vaikeaa.
Eivät ne sentään joka hetki jokaista neliömetriä kuvaa. Parhaimpalaatuisiin kuviin kykenevät vakoilusatelliitit eivät ainakaan tavanomaisesti olle kiinnostuneita alueesta parin tuhannen kilometrin päästä Austraalian länsirannikosta. Ei ole mitenkään ilmeistä, että niiden polttoaineita olisi käytetty ratamuutoksiin tämän vuoksi - ja jos olisikin, niiden tarkat kyvyt ovat sotilaallisia salaisuuksia.

Quote from: Onnikka on 27.03.2014, 20:57:43
Teoriassa on vain se ongelma, että miksi niin kauaksi? Eikö olisi parempi laittaa kone mereen lähempänä jolloin onnettomuudelle enempi vaikuttaisi.

Kaikilla selityksillä on omat ongelmansa, mutta piilotetuksi itsemurhaksi lentorata ei ollut huono. Jotta syy tai tekijä voitaisiin varmuudella sanoa (jos tekijä peitteli jälkensä maissa riittävsti), kone pitäisi löytää, ja nyt se on ilmeisesti syvällä merenpohjassa kaukana mistään mantereesta. Jos vielä tuo pingauskin olisi ollut estettynä, etsintä olisi vielä toivottovampaa.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/