News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2014-03-08: Malaysia Airlines, lento 370 (ja matka-asiakirjat)

Started by RP, 10.03.2014, 03:28:07

Previous topic - Next topic

RP

QuoteMalaysia Airlinesin johtaja Ahmad Jauhari Yahya sanoi tiedotustilaisuudessa maanantaina AP:n mukaan, että rauhallisella äänellä tehdyn kuittauksen lausui koneen perämies, ei kapteeni.

Tutkijat ovat selvittäneet, että joku ilmeisesti katkaisi yhden koneen yhteydenpitojärjestelmistä jo ennen lausahdusta. Tätä on pidetty mahdollisena merkkinä siitä, että lentäjällä tai perämiehellä oli osuutta katoamiseen.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288666381443.html
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Ajattelija2008

Uusien väitteiden mukaan lentokone olisi Malesiaa ylittäessään lentänyt jopa vain 1.5 km korkeudessa, jotta näkyisi tutkassa huonommin. Tämä entisestään lisää todennäköisyyttä, että jompikumpi pilotti oli kaappauksen takana.

Griffinvaari


TheVanishedTerrorist

#363
Täällä lisää jos aika tulee pitkäksi tämän löytymistä odotellessa...

http://aviation.globalincidentmap.com/

Disclaimer: nimimerkkini ei ole ollut missään tekemisissä näiden puuhastelujen kanssa vaikka niin voisi äkkiseltään olettaa enkä ole edes lentokiellossa.. Myös MASsilla on tullut lennettyä ihan hiljattain..

Griffinvaari


Jääpää

Quote from: Griffinvaari on 18.03.2014, 11:55:07
Ehkä tämä varoitus on hyvä laittaa tännekin:
Lentokoneen arvoitus aktivoi verkkorikollisetkin.
http://www.tietokone.fi/artikkeli/uutiset/lentokoneen_arvoitus_aktivoi_verkkorikollisetkin
Kyllä ennen oli kivaa, kun kusipään pystyi peilaamaan suht'helposti ja sitten pataan..
Toisaaltaan, jossain kotimaan paskalehdessä oli repäisty otsikko, "Lentäjä toivotti Hhyvää Yyöötä!!!", niin eipä tullut luettua sitäkään ihan ensin. OMG- uutisointia kaikki nykyään.
Tiedon leviäminen estetään levittämällä "tietoa", kuvat eivät vain valehtele,ne ovat valetta.
NSA jahtaa sitten jotain meikäläistä,joka koittaa tutkia kaikkia mahdollisuuksia.
Ei siitä kyllä mitään vaivaa ole ja saa sitä olla kiinnostunut, jos joku tutkii LA:n lähipuolustusta ja atomivoimaloita..
   Asiasta; Oppositiojohtaja oli puolustanut lentäjää, niin kohta minäkin.
Se on aina saatana duunarin vika, kun paskat työkalut laukee, tai tulee sakko ylikuormasta.
Tähän väliin voi katsoa viestin#351.  Silk Air dokumentti. Mikä siinäkin totta sitten on.

Tämä juttu on täysin auki, mutta jos dokkarissa esitetty pystysyöksy ja mereen, niin ei ihan heti mitään selviäkään.
Koneen piilopaikan salaaminen heikkenee ensin, mutta sitten se paranee, jos ei tilaa merkkihuoltoa.
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

Jääpää

Quote from: Griffinvaari on 18.03.2014, 13:15:15
vain pientä
h
Just..Asialleen omistautunut terroristi, tilaa täysi? mittaisen Bojoing 777 Crash-lentosimulaattorin kotiinsa, harjoittelee pystysyöksyä tai dogfight kuvioita,
opettelee peijakas vielä seitsemän! (7)! numeroa..
..kurssimuutos ON varmaan kätevin syöttää autopilottiin, voi herr..OMG sentään.
Mihin kaikkiin suuntiin se kone on jo mennyt? Oliko jollain jo teoria kuunatseista? Taisi olla, mutta Yle ei taida ottaa hommaforumia huomioon Virallisena tahona.
Oikeat viralliset tahot saattavat tietää jotain, mutta ei ne niin hulluja ole, että sen OIKEAN tiedon
paljastaisivat kesken pelin tai koskaan. Eikä se ole vika, se on niinku ominaisuus. Salailu siis,vähän pakkokin, OMG!!!
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

desperaato

Quote from: Jääpää on 18.03.2014, 14:01:38
Oikeat viralliset tahot saattavat tietää jotain, mutta ei ne niin hulluja ole, että sen OIKEAN tiedon
paljastaisivat kesken pelin tai koskaan.

Nyt ne myöntää, että kone on nähty Malediiveilla. Klo 6.15 paikallista aikaa kyseisenä aamuna. Lähteenä YLEnanti.

Jääpää

Oukei..Mobiililla ei viitsi selata hirveästi ja nyt tökkii urakalla näillä nurkilla..huomenna(tänään) ollaan varmaan vähän vii... enemmän perillä asioista. Kenen syöttämistä on eri juttu.
Tahattomat taitolentokuviot jatkuvat harvoin noin pitkään:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Qantas_Flight_72
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

Lasse

Ennen nukkumaanmenoa, kun täällä ei huimasti uusia viestejä satele, eine kleine Nachtfolien-theorie feat. Hörhökavalcaden:

Synkronisiteettia:
Quote from: RP on 15.03.2014, 21:55:03
Ja mitenkä se, että olet aiemmassa viestissäsi linkannut tolkulliselle sivulle tekee hörhösivustosta vähemmän hullun?

Jäsen RP linkitti aikoinaan varmasti luotettavan vieraan valtion puolustusministeriön sivulle:

Quote from: RP on 14.04.2009, 08:01:49
No, millä sanoilla nämä ilmaisut sitten olisi pitänyt kääntää?
Quote
"There is no purely military solution to it," he said. "And as long as you've got this incredible number of poor people and the risks are relatively small, there's really no way in my view to control it unless you get something on land that begins to change the equation for these kids."

Gates noted the four pirates involved in kidnapping the Maersk-Alabama captain were 17 to 19 years old, and he cited the dangerous combination of untrained youth and arms.

"Untrained teenagers with heavy weapons," he told the group of 30 students and faculty members at the Marine Corps War College. "Everybody in the room knows the consequences of that."
http://www.defenselink.mil/news/newsarticle.aspx?id=53905

Tom Hanks esitti kapteeni Richard Phillipsiä elokuvassa, mutta sama laiva, Maersk-Alabama, esiintyy nyt arveluttavan nettisivuston MH370 spekuloinneissa:

Russia "Puzzled" Over Malaysia Airlines "Capture" By US Navy
http://www.whatdoesitmean.com/index1753.htm
Quote
A new report circulating in the Kremlin today prepared by the Main Intelligence Directorate of the General Staff of the Armed Forces (GRU) states that Aerospace Defence Forces (VKO) experts remain "puzzled" as to why the United States Navy "captured and then diverted" a Malaysia Airlines civilian aircraft from its intended flight-path to their vast and highly-secretive Indian Ocean base located on the Diego Garcia atoll.

According to this report, Malaysia Airlines Flight 370 (also marketed as China Southern Airlines flight 748 through a codeshare) was a scheduled passenger flight from Kuala Lumpur, Malaysia, to Beijing, China, when on 8 March this Boeing 777-200ER aircraft "disappeared" in flight with 227 passengers on board from 15 countries, most of whom were Chinese, and 12 crew members.

Interesting to note, this report says, was that Flight 370 was already under GRU "surveillance" after it received a "highly suspicious" cargo load that had been traced to the Indian Ocean nation Republic of Seychelles, and where it had previously been aboard the US-flagged container ship MV Maersk Alabama.

What first aroused GRU suspicions regarding the MV Maersk Alabama, this report continues, was that within 24-hours of off-loading this "highly suspicious" cargo load bound for Malaysia Airlines Flight 370, the two highly-trained US Navy Seals assigned to protect it, Mark Daniel Kennedy, 43, and Jeffrey Keith Reynolds, 44, were found dead under "suspicious circumstances."

Both Kennedy and Reynolds, this report says, were employed by the Virginia Beach, Virginia-based maritime security firm The Trident Group which was founded by US Navy Special Operations Personnel (SEAL's) and Senior US Naval Surface Warfare Officers and has long been known by the GRU to protect vital transfers of both atomic and biological materials throughout the world.
(jatkuu artikkelissa)

http://www.gotridentgroup.com

[sivufolio]
Trident-miehet löytyivät myös kaapatuksi väitetyistä Jason P Greshin sähköposteista:
Quote
Oleg, an urgent need poshumity (sic) on behalf of Russians at the airport in Melitopol. This should be done by March 15 . Sam understands why.
First of all you must contact Pasha Tarasenko. You must know him , he is a local Liberty and has a theme.
Before you arrive 10-12 boys from the Centre. Top fighters Trident. Chief Mike there, you should know it too . Details will know him. We need people to meet and provide everything you need.
Proceed with caution. Speak only Russian. 25 team is executing combat missions, so do not do them much damage to aircraft . There is a lot of scrap metal, with it you can do anything. Damaged aircraft you specify. It is essential that all was as real attack neighbor's Special Forces. But without corpses.
Give me again your account. The money will come in time, do not worry.
See the appendix . This is an example of action. Decisions are made in person.
http://www.presstv.ir/detail/2014/03/14/354594/us-planning-terror-attacks-in-ukraine/
[/sivufolio]

Malaysia Airlines Mystery Deepens After Top Disease Experts Rushed To Indian Ocean
http://www.whatdoesitmean.com/index1754.htm
Quote
A grim report prepared by the Main Intelligence Directorate of the General Staff of the Armed Forces (GRU) on Malaysia Airlines Flight 370 is stating today that within 24-hours of this aircrafts "diversion" to the highly secretive Indian Ocean US military base located on the Diego Garcia atoll, no less than four flights, within the past week, containing top American and Chinese disease scientists and experts have, likewise, been flown to there.

According to this report, Malaysia Airlines Flight 370 (also marketed as China Southern Airlines flight 748 through a codeshare) was a scheduled passenger flight from Kuala Lumpur, Malaysia, to Beijing, China, when on 8 March this Boeing 777-200ER aircraft "disappeared" in flight with 227 passengers on board from 15 countries, most of whom were Chinese, and 12 crew members.

As we had previously noted in our report "Russia "Puzzled" Over Malaysia Airlines "Capture" By US Navy," the GRU had previously notified China's Ministry of State Security (MSS) of its suspicions regarding this flight due its containing a "highly suspicious" cargo that had been offloaded in the Republic of Seychelles from the US-flagged container ship MV Maersk Alabama.

First arousing the GRU's concerns regarding this "highly suspicious" cargo, this report continues, was that after its unloading from the MV Maersk Alabama on 17 February, its then transfer to Seychelles International Airport where it was loaded on an Emirates flight bound for Kuala Lumpur International Airport in Malaysia, after first stopping over in Dubai, the two highly trained US Navy SEALS who were guarding it were found dead.

The two US Navy SEALS protecting this "highly suspicious" cargo, Mark Daniel Kennedy, 43, and Jeffrey Keith Reynolds, 44, were found dead under "suspicious circumstances" aboard the MV Maersk Alabama, this report says, further raising Russian intelligence suspicions as they were both employed by the Virginia Beach, Virginia-based maritime security firm The Trident Group which was founded by US Navy Special Operations Personnel (SEAL's) and Senior US Naval Surface Warfare Officers and has long been known by the GRU to protect vital transfers of both atomic and biological materials throughout the world.

Upon Flight 370's departure from Malaysia on 8 March, this report continues, the GRU was notified by the MSS that they were going to divert it from its scheduled destination of Beijing to Haikou Meilan International Airport (HAK) located in Hainan Province (aka Hainan Island).

Prior to this planes entering into People Liberation Army (PLA) protected zones of the South China Sea known as the Spratly Islands, however, this report continues, Flight 370 "significantly deviated" from its flight course and was tracked by VKO satellites and radar flying into the Indian Ocean region and completing its nearly 3,447 kilometer (2,142 miles) flight to Diego Garcia.

In a confirmation of the GRU's assertion that Flight 370 was, indeed, flown to Diego Garcia, this report says, satellite transmission data analyzed by US investigators showed that this planes most likely last-known position was in a zone about 1,609 kilometers (1,000 miles) west of Perth, Australia in the Indian Ocean..

Most troubling to the GRU about Flight 370's "diversion" to Diego Garcia, this report says, was that it was "nearly immediately" followed by some of the top disease scientists and experts from the United States Centers for Disease Control and Prevention (CDC) and the Chinese Center for Disease Control and Prevention (CCDCP) embarking to Diego Garcia on at least four flights.

As to why both American and Chinese disease experts were taken to Diego Garcia where Flight 370 is now known to be, this report says, has as yet not been answered by either of these governments after repeated Foreign Ministry requests for "explanations and clarification."

What is to be known, this report says, is that as Malaysia has been forced to admit Flight 370 was, indeed, "diverted" from its flight path as the GRU had previously reported, and as at least 25 nations are now involved in searching for it, it remains a mystery as to what is actually occurring.

Also known, this report concludes, is that Diego Garcia as a designated ETOPS emergency landing site for flight planning purposes of commercial airliners transversing the Indian Ocean, and as one of 33 emergency landing sites worldwide for the NASA Space Shuttle, it is "inconceivable" that any type of aircraft, let alone Flight 370, can fly anywhere in the Southern Hemisphere without being tracked, monitored and recorded in totality.

Vähemmän hörhöisen Volcano Cafe -sivuston http://volcanocafe.wordpress.com/2014/03/14/heimaey-volcano-of-the-month-riddles/ suomalaistaustainen omistaja on kertonut saaneensa luotettavaa infoa tapahtuneesta:
Quote

-----------------------------------------

Carl - On Ice
March 15, 2014 at 14:28

It is really odd, I reported that they had satellite telemetry that they picked up 40 hours ago from the airplane. I wrote about it yesterday.
They know roughly where the airplane is at, and there are extraction teams ready to go as soon as they know were to strike.
According to my "in the loop" source they might strike within the hour.

-----------------------------------------------

Carl - On Ice
March 15, 2014 at 14:37

I omitted a lot of things... The small part I wrote is allready well known, not least from the ones who took the plane.

The political aftermath could though be a real headache on a scale that will make the Ukrainian shebang look like a walk in the park.

------------------------------------------------

Carl - On Ice
March 15, 2014 at 15:19

He saw something else, the airplane newer flew that way.
Pretty much everything that the chinese and the malaysians have reported is false. God only knows why they have spread so much misinformation.

"The political aftermath could though be a real headache on a scale that will make the Ukrainian shebang look like a walk in the park."

Quote
There once was an airliner
On a routine flight to China
When to all disdain
It became a remote contol plane
And now nobody can find her
NOVUS ORDO HOMMARUM

RP

Quote from: Lasse on 19.03.2014, 02:36:08
Jäsen RP linkitti aikoinaan varmasti luotettavan vieraan valtion puolustusministeriön sivulle:
Minun, sinun tai kenenkään muun käsitys Yhdysvaltaojen puolustusministeriön totuudenmukaisuudesta oli itse asiassa tuossa irrelevanttia, kun se oli kuitenkin primäärilähde, jota muut tiedotusvälineet vain siteerasivat ja käänsivät.


"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

RP

Quote from: desperaato on 19.03.2014, 00:08:15
Quote from: Jääpää on 18.03.2014, 14:01:38
Oikeat viralliset tahot saattavat tietää jotain, mutta ei ne niin hulluja ole, että sen OIKEAN tiedon
paljastaisivat kesken pelin tai koskaan.

Nyt ne myöntää, että kone on nähty Malediiveilla. Klo 6.15 paikallista aikaa kyseisenä aamuna. Lähteenä YLEnanti.
Ovat nähneet siellä ison lentokoneen, joka lensi matalalla paikassa, jossa niin ei yleensä tapahdu. Tietysti tarkistamisen arvoinen asia. Konetta kuvattin jumbojetiksi (mikä boeing 777 ei ole, jos paikalliset jumbojetin joskus ovat nähneet). Koneen sanottiin olleen punaisia raitoja, mikä on sinne päin, mutta vain sinne päin, miltä kadonnut kone näytti. '
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3a/Boeing_777-2H6-ER%2C_Malaysia_Airlines_AN2067998.jpg/450px-Boeing_777-2H6-ER%2C_Malaysia_Airlines_AN2067998.jpg)

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/


jka

Toistaiseksi yksinkertaisin selitys tapahtumille liikennelentäjän kirjoittamana.

http://www.wired.com/autopia/2014/03/mh370-electrical-fire/

Koneeseen tuli  sähköjärjestelmään joku vika esim tulipalo joka sulki ACARS:n. Samaan aikaan syttyi mahdollisesti toinen massiivinen tulipalo esim. eturenkaat paloivat kotelossaan. Lentäjät eivät yksinkertaisesti huomanneet että ACARS ei lähetä. Lentäjä kääntyi protokollan mukaan lähimmälle turvalliseksi katsomalleen lentokentälle Pulau Langkawi . Tulipalo aiheutti niin massiviset savut että lentäjät menettivät tajuntansa. Kone jatkoi Pulau Langkawi:n reittiä kunnes löpö loppui ja putosi jonnekin Intian valtamereen Afrikan rannikolle.

Kaikki nämä tapahtumat ovat sattuneet liikennelentokoneissa mutta ei koskaan samaan aikaan. Nyt ne kaikki tapahtui saman aikaan samalle koneelle.

Eiköhän Occamin partaveitsi ratkaise tämänkin.

ikuturso

Quote from: desperaato on 19.03.2014, 00:08:15
Quote from: Jääpää on 18.03.2014, 14:01:38
Oikeat viralliset tahot saattavat tietää jotain, mutta ei ne niin hulluja ole, että sen OIKEAN tiedon
paljastaisivat kesken pelin tai koskaan.

Nyt ne myöntää, että kone on nähty Malediiveilla. Klo 6.15 paikallista aikaa kyseisenä aamuna. Lähteenä YLEnanti.

UFO- ja lentokonehavainnot tuovat mediaa ja turisteja.

Onkohan siellä vaan rantabaarissa ollut huono myynti ja keksitty "yhtäkkiä" viikko sitten nähty lentokone, jotta saadaan Banana Daiquirit ja varastoon kertyneet pikku paperisateenvarjot taas kaupaksi.

Lentokonetta on mediassa huudettu reilun viikon ykkösuutisena ja nyt vasta joku oivaltaa, että yli lentänyt albatrossi olikin lentokone. Tai sitten tuolla saarella ei ole sanomalehtiä, nettiä eikä televisiota. Vaikka olen Suomessa tuhansien kilometrien päässä lentokoneen katoamispaikasta, niin jos katoamisen jälkeen pihani yli olisi lentänyt matkustajakone tutkan havaintokeilan alapuolella, olisin kyllä alle viikossa laskenut yksi plus yksi.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Kni

Quote from: desperaato on 19.03.2014, 00:08:15
Nyt ne myöntää, että kone on nähty Malediiveilla. Klo 6.15 paikallista aikaa kyseisenä aamuna. Lähteenä YLEnanti.

QuoteSilminnäkijähavaintojen mukaan kone lensi pohjoisesta kaakkoon, suuntanaan Malediivien eteläisimmät osat. Kertomusten mukaan kone piti myös todella kovaa ääntä.
- En ole ikinä ennen nähnyt koneen lentävän niin matalalla saaren yli. Olemme nähneet vesitasoja, mutta olen varma, että kyseinen kone ei ollut sellainen. Pystyin jopa näkemään selvästi koneen kyljissä olevat ovet, eräs asukas kertoi uutissivuston mukaan.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014031918137833_ul.shtml

Otteita Malediivien matkustustiedotteesta:

QuoteMatkustustiedotteet, 10.1.2014
Malediivit: matkustustiedote

Malediivit: Etenkin pienten atollisaarten matkakohteet turvallisia. Presidentinvaalien johdosta levottomuuksia pääkaupunki Maléssa.
- - -
Yhteiskunnalliset jännitteet eivät juuri ulotu atollisaarille, joilla turistit pääasiassa oleskelevat. Malediivien turistisaaret ovat edelleen turvallisia.
- - -
Kulttuurisidonnaiset säännöt
Malediivit on islaminuskoinen maa, jossa noudatetaan islamilaista oikeusjärjestelmää (sharia). Paikallisia vapaapäiviä ovat perjantai ja lauantai. Osa liikkeistä on tuolloin auki. Malediiveille ei voi tuoda mukanaan alkoholijuomia. Maléssa alkoholipitoisia juomia on saatavissa vain lentokenttähotellissa, lomakeskussaarten ravintoloilla on tavanomaiset anniskeluoikeudet.
http://formin.fi/public/default.aspx?contentid=65586&nodeid=15735&contentlan=1&culture=fi-FI

QuoteMalediivit eli Malediivien tasavalta on noin 800 kilometriä pitkä saaristo Intian eteläkärjen lounaispuolella. Malediiveihin kuuluu kaikkiaan 1 190 saarta ja atollia, joista 200 on asuttua ja lisäksi 80 saarella on matkailijoiden majoituspalveluita.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Malediivit

Jos lentokone pitää kovaa ääntä ja on niin alhaalla että ovet näkyy, on kone ilmeisesti laskeutumassa. Malediiveilla on noin tuhat asumatonta saarta 800 kilometrin matkalla. Sinne se voisi piiloutua. Eri asia on se oliko kyseessä luotettava havainto ja onko kyseessä MH370. Laskeutuiko kone ja jos laskeutui niin kentälle vai hiekkarannalle vai mereen? Ja mitä sitten?

Lause "Olemme nähneet vesitasoja, mutta olen varma, että kyseinen kone ei ollut sellainen." ei anna kovin luotettavaa kuvaa silminnäkijähavainnosta. Onko noissa sekoittamisen vaara?
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Lasse

Quote from: RP on 19.03.2014, 05:33:58
Konetta kuvattin jumbojetiksi (mikä boeing 777 ei ole, jos paikalliset jumbojetin joskus ovat nähneet).

Ei ole jumbo, mutta melko iso kuitenkin:
NOVUS ORDO HOMMARUM

Kni

Quote from: Lasse on 19.03.2014, 13:21:00
Quote from: RP on 19.03.2014, 05:33:58
Konetta kuvattin jumbojetiksi (mikä boeing 777 ei ole, jos paikalliset jumbojetin joskus ovat nähneet).

Ei ole jumbo, mutta melko iso kuitenkin:

Asiaatuntematon voi luulla tai sanoa jumbojetiksi mitä vaan suurelta näyttävää lentokonetta.

OT:
Mistä muuten tiesit (?) että Volcanocafen Carl olisi suomalaistaustainen. Minulla on käsitys että on aito ruotsalainen. Toki en tiedä, mutta ajoittain hänen kirjoituksiaan lukeneena olen vain päätellyt niin.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Lasse

Quote from: Kni on 19.03.2014, 14:52:13
OT:
Mistä muuten tiesit (?) että Volcanocafen Carl olisi suomalaistaustainen. Minulla on käsitys että on aito ruotsalainen. Toki en tiedä, mutta ajoittain hänen kirjoituksiaan lukeneena olen vain päätellyt niin.

Quote
Carl - On Ice  February 21, 2014 at 15:06
Actually I am half Finnish myself, and I live and grew up in a city (Luleå) that is dual-language (I even speak half-assed finnish). My ancester came walking from Finland fighting the Russians all the way in 1809. My personal opinion is that the sadest moment for us all was when we got separated.
So, Finland is our beloved junior brother that we love to beat the shit out of (and who has a nasty habit of doing it to us now that he has grown up).
https://volcanocafe.wordpress.com/2014/02/21/end-of-the-world-again/comment-page-1/
NOVUS ORDO HOMMARUM

Kni

Quote from: Lasse on 19.03.2014, 15:10:49
Quote from: Kni on 19.03.2014, 14:52:13
OT:
Mistä muuten tiesit (?) että Volcanocafen Carl olisi suomalaistaustainen. Minulla on käsitys että on aito ruotsalainen. Toki en tiedä, mutta ajoittain hänen kirjoituksiaan lukeneena olen vain päätellyt niin.

Quote
Carl - On Ice  February 21, 2014 at 15:06
Actually I am half Finnish myself, and I live and grew up in a city (Luleå) that is dual-language (I even speak half-assed finnish). My ancester came walking from Finland fighting the Russians all the way in 1809. My personal opinion is that the sadest moment for us all was when we got separated.
So, Finland is our beloved junior brother that we love to beat the shit out of (and who has a nasty habit of doing it to us now that he has grown up).
https://volcanocafe.wordpress.com/2014/02/21/end-of-the-world-again/comment-page-1/

Kappas!
Yli 200 vuotta mennyt hänen suomalaisjuurista ja edelleen pitää itseään puoliksi suomalaisena ja jopa osaakin vähän suomea. Suomalaisuudessa näköjään on sitä jotakin, mikä ei lähde kulumallakaan.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Rubiikinkuutio

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014031918138929_ul.shtml

Tuossa juttu matkapuhelimista, mutta siis eihän kenenkään koneessa tarvitse edes soittaa, että puhelimet voidan havaita. Riittää kun yksikään puhelin on edes päällä, jolloin jos se löytää tukiaseman niin siitä jää tieto sinne tukiasemaan?
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

kekkeruusi

Quote from: Rubiikinkuutio on 19.03.2014, 19:48:44
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014031918138929_ul.shtml

Tuossa juttu matkapuhelimista, mutta siis eihän kenenkään koneessa tarvitse edes soittaa, että puhelimet voidan havaita. Riittää kun yksikään puhelin on edes päällä, jolloin jos se löytää tukiaseman niin siitä jää tieto sinne tukiasemaan?
Tuota olen miettinyt, että mikähän se nykypuhelinten maksimikantama oikein on. Oletan, että ollaan aika rajoilla jo sillä että kone lentää normaalissa lentokorkeudessa. Silloinhan lähimpään tukiasemaan on vähintään sen kymmenen kilometria. Meren yllä lentäessä ei pitäisi mitään yhteyttä syntyä.

Onnikka

Quote from: kekkeruusi on 19.03.2014, 20:31:20
Tuota olen miettinyt, että mikähän se nykypuhelinten maksimikantama oikein on. Oletan, että ollaan aika rajoilla jo sillä että kone lentää normaalissa lentokorkeudessa. Silloinhan lähimpään tukiasemaan on vähintään sen kymmenen kilometria. Meren yllä lentäessä ei pitäisi mitään yhteyttä syntyä.
Ne tukiasemat on tehty maan päällisiä puhelimia varten, koneesta ei siksi saa yhteyttä. (Toisella foorumilla kertoivat.)
Menisi tehoa hukkaan jos ylöspäinkin toimisivat. Lisäksi koneissa on paksut seinät jotka yhteyttä rajoittaa.
Satelliittipuhelimilla toimii yhteydet niistä.

kekkeruusi

Quote from: Onnikka on 19.03.2014, 20:41:49
Quote from: kekkeruusi on 19.03.2014, 20:31:20
Tuota olen miettinyt, että mikähän se nykypuhelinten maksimikantama oikein on. Oletan, että ollaan aika rajoilla jo sillä että kone lentää normaalissa lentokorkeudessa. Silloinhan lähimpään tukiasemaan on vähintään sen kymmenen kilometria. Meren yllä lentäessä ei pitäisi mitään yhteyttä syntyä.
Ne tukiasemat on tehty maan päällisiä puhelimia varten, koneesta ei siksi saa yhteyttä. (Toisella foorumilla kertoivat.)
Menisi tehoa hukkaan jos ylöspäinkin toimisivat. Lisäksi koneissa on paksut seinät jotka yhteyttä rajoittaa.
Satelliittipuhelimilla toimii yhteydet niistä.
Eli ihan turhaan ovat höpötelleet noista puhelimista. Eivät olisi saaneet yhteyttä, vaikka olisi lehtänyt asutuksen yllä.

Griffinvaari

Quote from: kekkeruusi on 19.03.2014, 20:31:20
Quote from: Rubiikinkuutio on 19.03.2014, 19:48:44
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014031918138929_ul.shtml

Tuossa juttu matkapuhelimista, mutta siis eihän kenenkään koneessa tarvitse edes soittaa, että puhelimet voidan havaita. Riittää kun yksikään puhelin on edes päällä, jolloin jos se löytää tukiaseman niin siitä jää tieto sinne tukiasemaan?
Tuota olen miettinyt, että mikähän se nykypuhelinten maksimikantama oikein on. Oletan, että ollaan aika rajoilla jo sillä että kone lentää normaalissa lentokorkeudessa. Silloinhan lähimpään tukiasemaan on vähintään sen kymmenen kilometria. Meren yllä lentäessä ei pitäisi mitään yhteyttä syntyä.

aiemminketjussa hieman kävin läpi nyky tekniikkaa, itse asiassa siihen maks.etäisyyteen vaikuttaa lähetteen taajuus ja sen ilmakehän aih.vaimennus/km, lähettimen max.teho josta en muista onko sitä määritelty lainkaan kun käytännössä tukiasema säätää sen eikä missään tarvita suuria tehoja, sekä vastaanottimen herkkyys, tämänkään määritelmää en muista, tukiasema ei ole kovin herkkä, liittyy hairiötason hallintaan.
mikäli yhteys kuitenkin yltää yli horisontin(siis erityisen herkän vastaanottimen tapauksessa) siihen vaikuttaa myös taajuusriippuva maavaikutus ja vast.ottimen hor.korkeus.
Käytännössä arvelisin max. 10-15km.

ikuturso

Quote from: Onnikka on 19.03.2014, 20:41:49
Quote from: kekkeruusi on 19.03.2014, 20:31:20
Tuota olen miettinyt, että mikähän se nykypuhelinten maksimikantama oikein on. Oletan, että ollaan aika rajoilla jo sillä että kone lentää normaalissa lentokorkeudessa. Silloinhan lähimpään tukiasemaan on vähintään sen kymmenen kilometria. Meren yllä lentäessä ei pitäisi mitään yhteyttä syntyä.
Ne tukiasemat on tehty maan päällisiä puhelimia varten, koneesta ei siksi saa yhteyttä. (Toisella foorumilla kertoivat.)
Menisi tehoa hukkaan jos ylöspäinkin toimisivat. Lisäksi koneissa on paksut seinät jotka yhteyttä rajoittaa.
Satelliittipuhelimilla toimii yhteydet niistä.

Kesätöissä aikanaan NMT-verkon kuuluvuusaluekartoitusta tehneenä vahvistan ylläolevan. Verkot rakennetaan suunta-antennein, joiden keilat optimoidaan kulkuväylien tai asutustaajamien päälle. Keila on varsin suuntaava, eikä pystysuuntaan ole juurikaan säteilyä. Joskus korkean maston juuresta ei saanut kyseisen maston tukiasemaan yhteyttä, vaan piti siirtyä joitain satoja metrejä mastosta poispäin, jotta puhelin osui keilaan.

Lisäksi GSM-verkoissa on vielä noista ajoista tehoja laskettu, solukokoja pienennetty ja siirrytty vielä korkeampiin taajuuksiin, joiden kantama on pienempi.

Sitten tulee tietysti kaikki ilmakehän ilmiöt, heijastukset ym, jotka ovat poikkeuksia sääntöön, eli joku satunnainen kännykkä voisi lentokoneessa hetkellisesti tukiaseman kuulla. Mutta tuolloinkaan tukiasema ei kuulisi koneen metallirungon sisältä tapahtuvaa kännykän lähetystä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Griffinvaari

Quote from: ikuturso on 19.03.2014, 20:57:21
Quote from: Onnikka on 19.03.2014, 20:41:49
Quote from: kekkeruusi on 19.03.2014, 20:31:20
Tuota olen miettinyt, että mikähän se nykypuhelinten maksimikantama oikein on. Oletan, että ollaan aika rajoilla jo sillä että kone lentää normaalissa lentokorkeudessa. Silloinhan lähimpään tukiasemaan on vähintään sen kymmenen kilometria. Meren yllä lentäessä ei pitäisi mitään yhteyttä syntyä.
Ne tukiasemat on tehty maan päällisiä puhelimia varten, koneesta ei siksi saa yhteyttä. (Toisella foorumilla kertoivat.)
Menisi tehoa hukkaan jos ylöspäinkin toimisivat. Lisäksi koneissa on paksut seinät jotka yhteyttä rajoittaa.
Satelliittipuhelimilla toimii yhteydet niistä.

Kesätöissä aikanaan NMT-verkon kuuluvuusaluekartoitusta tehneenä vahvistan ylläolevan. Verkot rakennetaan suunta-antennein, joiden keilat optimoidaan kulkuväylien tai asutustaajamien päälle. Keila on varsin suuntaava, eikä pystysuuntaan ole juurikaan säteilyä. Joskus korkean maston juuresta ei saanut kyseisen maston tukiasemaan yhteyttä, vaan piti siirtyä joitain satoja metrejä mastosta poispäin, jotta puhelin osui keilaan.

Lisäksi GSM-verkoissa on vielä noista ajoista tehoja laskettu, solukokoja pienennetty ja siirrytty vielä korkeampiin taajuuksiin, joiden kantama on pienempi.

Sitten tulee tietysti kaikki ilmakehän ilmiöt, heijastukset ym, jotka ovat poikkeuksia sääntöön, eli joku satunnainen kännykkä voisi lentokoneessa hetkellisesti tukiaseman kuulla. Mutta tuolloinkaan tukiasema ei kuulisi koneen metallirungon sisältä tapahtuvaa kännykän lähetystä.

-i-

Nmt:n ajoista antennit ovat vielä kehittyneet huimasti lisää ja taka teilat ovat huomattavan olemattomia, keila on kyllä symmetrisen pyöreä ylös ja alas.
En tosin muista koskaan edes spekseissä nähneeni pystysäteily tasoa, oletan aika olemattomaksi.
Tosin hyvä maastoheijastus voi suunnata merkittävän osan tehosta ylös, sama kuvio ylhäältä alas, aika teoreettista.

ämpee

Taiwanilla vuonna 2000 tuli GSM luuriin soitto matkalentokorkeudessa, ja tietty kova paniikki vaientaa luuri.

Izmirissä oli koko helkkaria ylipäätään soittaa mihinkään, kun hotellina oli kaupungin korkeimpia rakennuksia, ja tukiasemat suorastaan tappelivat puhelun saannista.

Kyllä niitä keiloja ylöspäinkin riittää, heikommallakin pärjää kun ylöspäin mentäessä on vähemmän maastoesteitä kuin vaaterissa.

Tammisaaren saaristokansallispuistossa taasen joutuu aika herkästi Eestiläisten tukiasemien ahdistamaksi, jos ei pidä varaansa, eli kantamaa piisaa hyvissä oloissa vaaterissakin.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Lalli IsoTalo

Quote from: kekkeruusi on 19.03.2014, 20:47:45
Eli ihan turhaan ovat höpötelleet noista puhelimista. Eivät olisi saaneet yhteyttä, vaikka olisi lehtänyt asutuksen yllä.

Jos koneen vauhti on tarpeeksi nopea, kännykkä ei ehdi löytää tukiasemaa, ennenkuin se onkin jo seuraavan tukiaseman alueella. Ja kuten sanottu, korkeus haittaa myös yhteyden ottamista. Mutta siis teoriassa: hitaasti matalalla lentävästä koneesta saattaisi olla teoriassa mahdollista soittaa tiheään asutulla seudulla. Tämän tiedon sain vajaat 13 vuotta sitten ystävältäni, joka aikoinaan työskenteli NSN:n ja sen edeltäjän tuotekehityksessä.

Mutta toisaalta, minun on vaikeaa soittaa edes kotoani, vaikka asun Helsingissä (eräänlaisella katvealueella). Yhteys pätkii ja puhelut katkeavat.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Griffinvaari

Tehot ovat hyvin pieniä googlettamalla:

Vain heikossa tukiaseman kentässä
puhelin säteilee maksimitehollaan,
joka GSM900-puhelimella on keskimäärin
0,25 wattia ja GSM1800-
puhelimella puolet siitä.

Matkapuhelin- Matkapuhelin Tukiasema
verkko
                          Taajuusalue  Suurin keskim. Taajuusalue    Tyypillinen antenniin
                               [MHz]         teho [W]             [MHz]           menevä teho [W]
GSM900               880–915          0,25              925–960               20
GSM1800             1710–1785       0,125          1805–1880              15
UMTS/WCDMA      1920–1980       0,125          2110–2170              10

Nopeuden vaikutus on myös totta.