News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2014-03-08: Malaysia Airlines, lento 370 (ja matka-asiakirjat)

Started by RP, 10.03.2014, 03:28:07

Previous topic - Next topic

Jääpää

Quote from: Griffinvaari link=topic=92257.msg1580237#msg1580237
yhteyden ottoon kaukoasemaan enemmän kuin matkustajien likvidointiin.
/quote]
Pahaa pelkään..hiljainen lasti, eikä oteta mitään yhteyttä, kunnes ollaan sopivassa pisteessä, laitetaan "väärennetty" transponderi päälle ja lennellään jonnekin isolle kentälle ihan muina miehinä huoltoon, rullataan hangaariin ja pari lahjottua tulliv. kuittaa kaiken ok.
Tornissa ja muualla täytyy olla tietysti muutama apulainen..pikkukentällä kaikki.
Hikistä huoltoa, rekkaa tulee ja menee. .Finnair AY666 nousee.
Pian ottaa joku pohjoisen pallonpuoliskon atomivoimala vastaan vieraan, tuhansilla räjähdekilolla aiheutettu saastepilvi kiertää..Lännen Saatana hoidettu.
Miten olisi?
Jos eivät vielä ole keksineet, niin asiantuntijat vois tässä kertoa, mikä estää ..ja miten esteet kierretään...
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

Griffinvaari

Quote from: Jääpää on 15.03.2014, 12:27:26
Quote from: Griffinvaari link=topic=92257.msg1580237#msg1580237
yhteyden ottoon kaukoasemaan enemmän kuin matkustajien likvidointiin.
/quote]
Pahaa pelkään..hiljainen lasti, eikä oteta mitään yhteyttä, kunnes ollaan sopivassa pisteessä, laitetaan "väärennetty" transponderi päälle ja lennellään jonnekin isolle kentälle ihan muina miehinä huoltoon, rullataan hangaariin ja pari lahjottua tulliv. kuittaa kaiken ok.
Tornissa ja muualla täytyy olla tietysti muutama apulainen..pikkukentällä kaikki.
Hikistä huoltoa, rekkaa tulee ja menee. .Finnair AY666 nousee.
Pian ottaa joku pohjoisen pallonpuoliskon atomivoimala vastaan vieraan, tuhansilla räjähdekilolla aiheutettu saastepilvi kiertää..Lännen Saatana hoidettu.
Miten olisi?
Jos eivät vielä ole keksineet, niin asiantuntijat vois tässä kertoa, mikä estää ..ja miten esteet kierretään...

Toi on hyvä stoori, paitsi finnairin siirtyminen eurooppalaiseen kalustoon, mutta senhän voi muuttaa 2.painokseen.

Kni

Quote from: Jääpää on 15.03.2014, 12:27:26
Pahaa pelkään..hiljainen lasti, eikä oteta mitään yhteyttä, kunnes ollaan sopivassa pisteessä, laitetaan "väärennetty" transponderi päälle ja lennellään jonnekin isolle kentälle ihan muina miehinä huoltoon, rullataan hangaariin ja pari lahjottua tulliv. kuittaa kaiken ok.

Onko tuo boldattu mahdollista?
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Griffinvaari

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014031518126007_ul.shtml

Kuva mahdollisuuksita ajallisesti, entä tankillisesti?.
Edellisiin tarinoihin lisäyksenä, eteläisinpiste todistaa amerikaanojen olevan kaiken takana, siinä pisteessä sijaitsee yhdysvaltain salainen etelämantereen jäästä valmistettu uusin valtaisa lentotukialus, jolla matkustajat viedään antarktiksen natseilta vallattuun avaruus asemaan ja sitä kautta the darkside of the moon.

Kni

Quote from: Onnikka on 15.03.2014, 12:06:37
Olisiko mahdollista että koneen kapteenilla ollut ase ohimolla, nousemalla tavallista korkeammalle tahtoi sitten tiedottaa että jotain epätavallista nyt täällä olisi.

Good point, varsinkin jos mahdollinen kaappari ei tiennyt lentämisestä mitään.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Onnikka

Quote from: Kni on 15.03.2014, 12:36:53
Quote from: Jääpää on 15.03.2014, 12:27:26
Pahaa pelkään..hiljainen lasti, eikä oteta mitään yhteyttä, kunnes ollaan sopivassa pisteessä, laitetaan "väärennetty" transponderi päälle ja lennellään jonnekin isolle kentälle ihan muina miehinä huoltoon, rullataan hangaariin ja pari lahjottua tulliv. kuittaa kaiken ok.

Onko tuo boldattu mahdollista?
Jotenkin vaan aattelisi, että mikäli tarvis on koneelle, sellaisen voisi vuokrata.
Ketjussa aiemmin esitetty mahdollisuus siitä että koneessa olisi jotain arvokasta lastia voisi olla parempi syy sellainen kaapata?
Josko vaikka jotain sellaista mistä viranomaiset ei tienneet tai sellaista josta eivät tahdo kertoa, joku keksinyt vetästä välistä?

Kni

QuoteViimeisimmän vahvistetun tutkahavainnon perusteella kone oli matkalla kohti luodetta, jolloin sen reitti kulkisi Intian yli kohti Kazakstanin ja Turkmenistanin rajaa.

Uutistoimisto AFP:n haastatteleman yhdysvaltalaisen tutkintalähteen mukaan viranomaiset eivät kuitenkaan usko, että MH370 olisi suunnannut Intian ilmatilaan. Maalla on erittäin vahva ilmapuolustusjärjestelmä ja tutkapeitto eli Intian viranomaiset olisivat todennäköisesti havainneet tuntemattoman lentokoneen ilmatilassaan nopeasti.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014031518126007_ul.shtml

Nauhoitetaanko tutkakuvat ja miten tiheässä tutka-asemia on? Ei varmaan olisi ihan tavatonta, että joku torkahtaa keskellä yötä tai pelaa pasianssia tai ei muutan vaan välitä hoitaa hommiaan kunnolla. Matias Rustkin pääsi Moskovaan asti. Ja venäläiset hävittäjät Ruotsiin ihan äskettäin.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Kni

Quote from: Onnikka on 15.03.2014, 12:52:46
Ketjussa aiemmin esitetty mahdollisuus siitä että koneessa olisi jotain arvokasta lastia voisi olla parempi syy sellainen kaapata?
Josko vaikka jotain sellaista mistä viranomaiset ei tienneet tai sellaista josta eivät tahdo kertoa, joku keksinyt vetästä välistä?

Yli kaksisataa matkustajaa on aikamoisen arvokas lasti, mukana 20 sähköautoasiantuntijaa. Jotenkin minulla on tuntuma, että Iran voisi olla valtiona sekaantunut asiaan. Se on ennenkin ottanut länsimaisia panttivankeja, sillä on öljyntuottajamaana motiivi saada kapuloita sähköautojen rattaisiin ja kauppasaarron takia motiivi saada koko lentokone tai koneesta varaosia. Todennäköisesti olen väärässä, mutta olisihan tuo jollakin tavalla mahdollista.

Rahtina on voinut olla jotakin noiden sähköautoihmisten uusia innovaatioita. Eivätkös nuo sähköautoasiantuntijat olleet amerikkalaisten leivissä? Uutta teknologiaa haluaisivat ainakin Kiina ja Venäjä, mutta en kyllä usko että turvautuisivat näin epätoivoisiin tekoihin. Mielummin niin että öljyntuottajat haluavat mahdolliset uudet keksinnöt pois pilaamasta heidän öljykauppojaan.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Dharma

Quote from: Kni on 15.03.2014, 13:10:12
Quote from: Onnikka on 15.03.2014, 12:52:46
Ketjussa aiemmin esitetty mahdollisuus siitä että koneessa olisi jotain arvokasta lastia voisi olla parempi syy sellainen kaapata?
Josko vaikka jotain sellaista mistä viranomaiset ei tienneet tai sellaista josta eivät tahdo kertoa, joku keksinyt vetästä välistä?

Yli kaksisataa matkustajaa on aikamoisen arvokas lasti, mukana 20 sähköautoasiantuntijaa. Jotenkin minulla on tuntuma, että Iran voisi olla valtiona sekaantunut asiaan. Se on ennenkin ottanut länsimaisia panttivankeja, sillä on öljyntuottajamaana motiivi saada kapuloita sähköautojen rattaisiin ja kauppasaarron takia motiivi saada koko lentokone tai koneesta varaosia. Todennäköisesti olen väärässä, mutta olisihan tuo jollakin tavalla mahdollista.

Rahtina on voinut olla jotakin noiden sähköautoihmisten uusia innovaatioita. Eivätkös nuo sähköautoasiantuntijat olleet amerikkalaisten leivissä? Uutta teknologiaa haluaisivat ainakin Kiina ja Venäjä, mutta en kyllä usko että turvautuisivat näin epätoivoisiin tekoihin. Mielummin niin että öljyntuottajat haluavat mahdolliset uudet keksinnöt pois pilaamasta heidän öljykauppojaan.

Kiina on Iranin lähimpiä maita poliittisesti ja taloudellisesti, joten olisi täydellisen itsetuhoista Iranilta hyökätä tällä tavoin Kiinaa vastaan.

Onnikka

Quote from: Kni on 15.03.2014, 13:10:12

Yli kaksisataa matkustajaa on aikamoisen arvokas lasti, mukana 20 sähköautoasiantuntijaa.
Ja kosto voisi olla hirmuinen, ei kovin järkevä teko.

L. Brander

Quote from: Dharma on 15.03.2014, 13:13:38
Kiina on Iranin lähimpiä maita poliittisesti ja taloudellisesti, joten olisi täydellisen itsetuhoista Iranilta hyökätä tällä tavoin Kiinaa vastaan.

Juu ei tällaisella toiminnalla ystäviä saa. Voi olla juonittelijalla kohtuullisen kettumaiset oltavat, kun koko maailma on vastaan. Mm. voimankäyttöä karttavat sivistysvaltiot USA ja Kiina...
Dystooppinen salamasota

ämpee

Quote from: Griffinvaari on 15.03.2014, 11:58:21
Lentokoneen radiovarustus toimii aallonpituuksilla jotka edellyttävät notmaali oloissa näköyhteyttä asemaan, mutta hyvä oivallus tämä matkapuhelin juttu, nyky puhelimet ovat todellakin pienitehoisia, itseasiassa tukiasema rajoittaa jo normaali oloissaki puhelimen lähetystehoa, eikä sitä pysty suuresti lisäämään, itseasiassa kanavia lisätään juuri lähetystehoa laskemalla.

Tarkoitin kylläkin "matkapuhelinten vaientamisella" niiden käyttäjien vaientamista.
Nousu yli 13.000 metriin painestamattomalla matkustamolla hoitaisi tehokkaasti matkapuhelinten käyttäjät pois pelistä.

Kone siis on kadonnut, ja kun sitä ei ole löytynyt reittinsä varrelta, eikä reitin päästä autopilotin ohjastamana, niin ainoaksi mahdollisuudeksi jää kaappaus.
Jompi kumpi lentäjistä on hoidellut kolleegansa pois päiviltä, hoidellut tämän jälkeen koko matkustamon pois päiviltä, ja sen jälkeen lentänyt jonnekin.

Aika hurja kuvio, joka on vaatinut etukäteistä suunnittelua, varsinkin lastin eliminoinnin osalta.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Rusinapulla

Ei niitä matkustajia tarvitse eliminoida. Ohjaamo on kuitenkin lukittu ja suojattu tila. Jonnekin kone on kuitenkin laskeutunut.
"Teidän on pakko hyväksyä meidän ikivanhat perinteemme: lihakarjan teurastaminen islamilaiseen tapaan tai vaikka se, että naiset pitävät huivia. Tästä ei voi keskustella."
- H. Bahmanpour 16.9.2014 Helsingin Sanomat

ämpee

Quote from: Rusinapulla on 15.03.2014, 14:41:53
Ei niitä matkustajia tarvitse eliminoida. Ohjaamo on kuitenkin lukittu ja suojattu tila. Jonnekin kone on kuitenkin laskeutunut.

Matkapuhelimilla pystyy soittamaan lentokoneesta.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Kni

Quote from: ämpee on 15.03.2014, 14:38:04
Kone siis on kadonnut, ja kun sitä ei ole löytynyt reittinsä varrelta, eikä reitin päästä autopilotin ohjastamana, niin ainoaksi mahdollisuudeksi jää kaappaus.
Jompi kumpi lentäjistä on hoidellut kolleegansa pois päiviltä, hoidellut tämän jälkeen koko matkustamon pois päiviltä, ja sen jälkeen lentänyt jonnekin.

Minäkään en usko että tietoinen matkustajien eliminointi olisi todennäköistä.
Se mikä on aivan varmaa, on että kone on tullut alas, joko putoamalla tai laskeutumalla. Jos se on ehjänä laskeutunut niin se on todennäköisesti laskeutunut johonkin sellaiseen maahan, missä kaappaus on mahdollista pitää piilossa ja jonne voi lentää suoraan mereltä. Lähinnä tulee mieleen Somalia, Jemen ja Iran (hyväksyn arvon jäsenten edellä tekemät huomiot Iraniin ja Kiinaan liittyen).
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Iloveallpeople

"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Onnikka

Quote from: Kni on 15.03.2014, 14:53:41
Minäkään en usko että tietoinen matkustajien eliminointi olisi todennäköistä.
Aika tarpeetontakin olisi koskapa yksikin aseistettu pitäisi helposti huolen matkustamosta, heillähän ei puolustusmahdollisuuksia ole koska turvatarkastukset.
Mikäli niin haluaisivat tehdä, murhaamisen voisivat suorittaa muuallakin kuin ilmassa, eipä kait se kovin turvallista olisi paineistusta poistella?

Kni

Quote from: ämpee on 15.03.2014, 14:46:34
Quote from: Rusinapulla on 15.03.2014, 14:41:53
Ei niitä matkustajia tarvitse eliminoida. Ohjaamo on kuitenkin lukittu ja suojattu tila. Jonnekin kone on kuitenkin laskeutunut.

Matkapuhelimilla pystyy soittamaan lentokoneesta.

Vain jos on kenttää. Meren päällä ei taida olla. Jos koneessa on ollut istuinkohtaiset satelliittipuhelimet, luulisi että ne on helppo kytkeä pois päältä koko koneen osalta. Näin varmaan esim. nousun ja laskun aikana tehdäänkin.

Se, mikä on outoa, on se, että mediassa oli tieto, että matkustajien omaiset olivat soittaneet koneessa olijoiden kännykkään ja useampi oli hälyttänyt. Jos kone ja kännykät olisivat joko meren pohjassa tai ilmassa jossa ei kenttää niin eikös puhelin ilmoita "yhteyttä valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada...", tai mene suoraan vastaajaan kuten itselläni jos puhelin ei ole verkossa. Tämä viittaisi siihen, että kännykät ovat jossakin missä on kenttää mutta kännykän omistaja ei voi tai ei saa vastata.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Onnikka

Quote from: Kni on 15.03.2014, 15:04:42

Se, mikä on outoa, on se, että mediassa oli tieto, että matkustajien omaiset olivat soittaneet koneessa olijoiden kännykkään ja useampi oli hälyttänyt. Jos kone ja kännykät olisivat joko meren pohjassa tai ilmassa jossa ei kenttää niin eikös puhelin ilmoita "yhteyttä valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada...", tai mene suoraan vastaajaan kuten itselläni jos puhelin ei ole verkossa. Tämä viittaisi siihen, että kännykät ovat jossakin missä on kenttää mutta kännykän omistaja ei voi tai ei saa vastata.
Viranomaisethan kyllä näkisi missä ovat olleet päällä, jos ovat olleet.
Ei semmosesta kuitenkaan uutista ole ollut. Joko eivät tahdo kertoa tai sitten ei ole olleet verkon tavoitettavissa.

Faidros.

Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Dharma

Quote from: Kni on 15.03.2014, 15:04:42

Se, mikä on outoa, on se, että mediassa oli tieto, että matkustajien omaiset olivat soittaneet koneessa olijoiden kännykkään ja useampi oli hälyttänyt. Jos kone ja kännykät olisivat joko meren pohjassa tai ilmassa jossa ei kenttää niin eikös puhelin ilmoita "yhteyttä valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada...", tai mene suoraan vastaajaan kuten itselläni jos puhelin ei ole verkossa. Tämä viittaisi siihen, että kännykät ovat jossakin missä on kenttää mutta kännykän omistaja ei voi tai ei saa vastata.

Jos kännykkä olisi hälyttänyt, kone olisi jo löytynyt, koska matkapuhelin on helppo paikantaa tukiasemien perusteella hyvin pienelle alueelle.

desperaato

Quote from: Onnikka on 15.03.2014, 15:17:53
Viranomaisethan kyllä näkisi missä ovat olleet päällä, jos ovat olleet.

Kyseessä voi myös olla hys-hys-hyssyttely. Jos paljastettaisiin, että kone on onnistuneesti kaapattu lunnaiden? toivossa, ja asialle ketkäs muut kuin islamistit, kaaos lentoliikenteessä olisi taattu ja tappioo tulisi biljoonia dollareita. Samalla paljastuisi hitaammillekin hyväuskoisille miten järjestäytynyt rikollisuus on soluttautunut turvaluokitusta vaativiin organisaatioihin.

Griffinvaari

Quote from: Kni on 15.03.2014, 15:04:42
Quote from: ämpee on 15.03.2014, 14:46:34
Quote from: Rusinapulla on 15.03.2014, 14:41:53
Ei niitä matkustajia tarvitse eliminoida. Ohjaamo on kuitenkin lukittu ja suojattu tila. Jonnekin kone on kuitenkin laskeutunut.

Matkapuhelimilla pystyy soittamaan lentokoneesta.

Vain jos on kenttää. Meren päällä ei taida olla. Jos koneessa on ollut istuinkohtaiset satelliittipuhelimet, luulisi että ne on helppo kytkeä pois päältä koko koneen osalta. Näin varmaan esim. nousun ja laskun aikana tehdäänkin.

Se, mikä on outoa, on se, että mediassa oli tieto, että matkustajien omaiset olivat soittaneet koneessa olijoiden kännykkään ja useampi oli hälyttänyt. Jos kone ja kännykät olisivat joko meren pohjassa tai ilmassa jossa ei kenttää niin eikös puhelin ilmoita "yhteyttä valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada...", tai mene suoraan vastaajaan kuten itselläni jos puhelin ei ole verkossa. Tämä viittaisi siihen, että kännykät ovat jossakin missä on kenttää mutta kännykän omistaja ei voi tai ei saa vastata.

Saisiko tuolle jostain vahvistuksen että olisivat hälyyttäneet, mikäli näin, niin mikä tahansa operaattori kykenee kysymään puhelimen sijainnin tukiaseman tarkkuudella.
Selittäisi myös miksi jenkit ovat liikkeellä niin vahvalla sotilas tekniikalla.

RP

Quote from: Griffinvaari on 15.03.2014, 15:40:39
Saisiko tuolle jostain vahvistuksen että olisivat hälyyttäneet, mikäli näin, niin mikä tahansa operaattori kykenee kysymään puhelimen sijainnin tukiaseman tarkkuudella.
Selittäisi myös miksi jenkit ovat liikkeellä niin vahvalla sotilas tekniikalla.
Eiköhän se ole aika ilmeistä, että viranomaisilla ei ole ollut järin hyvää käsitystä, missä kone on, tai on ollut (vaikka kaikkea tietoa ei olisikaan avoimesti jaettu). Ihan omana mutuna näiden nykyistne käänyköiden ja verkojen aikana soittoääneen kuuleminen omasta puhelimesta ei ole takuu siitä, että toisella puolella on auki oleva puhelin verkkoon kytkettynä.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

ämpee

Quote from: Kni on 15.03.2014, 15:04:42

Vain jos on kenttää. Meren päällä ei taida olla.

Vaikea lentää Malesian yli Intian valtamerelle pysymällä pelkästään meren päällä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Kni

Quote from: Griffinvaari on 15.03.2014, 15:40:39
Saisiko tuolle jostain vahvistuksen että olisivat hälyyttäneet, mikäli näin, niin mikä tahansa operaattori kykenee kysymään puhelimen sijainnin tukiaseman tarkkuudella.
Selittäisi myös miksi jenkit ovat liikkeellä niin vahvalla sotilas tekniikalla.

Tämä uutinen oli esillä tämän tapauksen ekoina päivinä. En muista missä mediassa mutta tod.näk. IS ja IL joiden nettiversioita tulee seurattua. Koetan etsiä.

En tunne tekniikkaa, mutta eikö kännykkäpaikannus perustu kännykän lähellä olevien tukiasemien välittämiin tietoihin. Jos oletamme, että puhelin on esim. jossakin Somalian maaseudulla, missä on yksi asema kylän päällikköä varten niin paikannus edellyttäisi joko Somalian viranomaisten (joita ei ole) tai paikallisen TeliaSoneran toimia? Vai voiko Somaliassa olevan puhelimen paikantaa esim. Suomesta?
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Kni

Quote from: Griffinvaari on 15.03.2014, 15:40:39
Saisiko tuolle jostain vahvistuksen että olisivat hälyyttäneet, mikäli näin, niin mikä tahansa operaattori kykenee kysymään puhelimen sijainnin tukiaseman tarkkuudella.
Selittäisi myös miksi jenkit ovat liikkeellä niin vahvalla sotilas tekniikalla.

Tämä löytyi:
QuoteKadonneen malesialaiskoneen matkustajien omaiset ovat raportoineet, että heidän läheistensä puhelimet hälyttävät yhä soitettaessa. Tämä on aiheuttanut ympäri maailman ihmetystä siitä, mitä puhelinten hälyttäminen kertoo lennon MH370 kohtalosta.
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/67331-puhelinteorialle-tyrmays-ei-kerro-mitaan-mh370n-katoamisesta

Tekniikoissa on ilmeisesti eroja, kertoo Petri Suomi kommenttiosiossa:

QuotePetri Suomi
12.3.2014 14:55
uusi
Ei se merkittävästi eroa. Jos puhelin hälyyttää normaalisti, niin se on toiminnassa. Jos ei ole, se hälyyttää muutaman kerran ja vakioviesti kertoo, ettei puhelimeen saada tällähetkellä yhteyttä. Tai siis luulen(en ymmärrä paikallista kieltä) niin ja näin olen itselleni antanut kertoa.

Täytyy kuitenkin muistaa, että alueella toimii lukuisia operaattoreita ja kapuloissa on eri operaattoreiden kortteja. Erilaiset roaming-sopimukset yms.

Esimerkkinä sellainenkin ero Suomeen, että Prepaid SIM kapulassa ja puheaika loppu.
Puhelimeen pystyi soittamaan, mutta sillä ei voinut soittaa eikä teksti/data toimi. Suomessa etukäteen maksettava mykistyy tyystin. Vain 112 toimii, mutta se toimii ilman korttiakin kaikilla kapuloilla, kunhan virtaa riittää.

Myös vastaajat ovat Kiinassa; Vietnamissa ja Malesiassa aivan samoin saatava palvelu kuin meillä. Kaikkia en tiedä, kun kaupoissa oli kymmenien eri operaatoreiden kortteja. Jopa niitä, joilla tekstarin lähettäminen Suomeen oli katastrofi. Tukiasema kun lähetti samaa tekstaria loputtomiin. Syynä vanha/erilainen tekniikka kiinalaisen operattorin verkossa.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Kni

Quote from: ämpee on 15.03.2014, 16:04:32
Quote from: Kni on 15.03.2014, 15:04:42

Vain jos on kenttää. Meren päällä ei taida olla.

Vaikea lentää Malesian yli Intian valtamerelle pysymällä pelkästään meren päällä.

Tuo on totta, mutta silloin kun kone oli Malesian päällä ei kenelläkään ollut tarvetta soittaa matkustajille, jotka "olivat turvallisesti matkalla kohti Beijingiä".

Nyt olisi mielenkiintoista tietää mihin aikaan soittoja on tehty ja myös se, milloin koneen katoamisesta on ensimmäisen kerran uutisoitu. Silloinko jo, kun se katosi Vietnamin lennonjohdolta, vaiko vasta sitten kun sen olisi pitänyt olla perillä, eikä ollut, eikä sitä löytynyt mistään pudonneenakaan.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

RP

Quote from: Kni on 15.03.2014, 16:07:50
En tunne tekniikkaa, mutta eikö kännykkäpaikannus perustu kännykän lähellä olevien tukiasemien välittämiin tietoihin. Jos oletamme, että puhelin on esim. jossakin Somalian maaseudulla, missä on yksi asema kylän päällikköä varten niin paikannus edellyttäisi joko Somalian viranomaisten (joita ei ole) tai paikallisen TeliaSoneran toimia? Vai voiko Somaliassa olevan puhelimen paikantaa esim. Suomesta?

Jonkun muunkin kuin somalialaisen tahon asiasta pitää tietää, koska miten muuten se soittoyritys osattaisiin ohjata sinne somalailaiseen verkkoon? En tiedä, onko tieto tavoitellun liittymän omalla operaattorilla, vai jollakin kansainvälisellä taholla, jolta järjestelmä sitä kysyy, mutta jommalla kummalla tiedon nähdäkseni on pakko olla.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

ämpee

Quote from: Kni on 15.03.2014, 16:24:13
Quote from: ämpee on 15.03.2014, 16:04:32
Quote from: Kni on 15.03.2014, 15:04:42

Vain jos on kenttää. Meren päällä ei taida olla.

Vaikea lentää Malesian yli Intian valtamerelle pysymällä pelkästään meren päällä.

Tuo on totta, mutta silloin kun kone oli Malesian päällä ei kenelläkään ollut tarvetta soittaa matkustajille, jotka "olivat turvallisesti matkalla kohti Beijingiä".

Jos luotetaan niihin tutkatietoihin joiden mukaan konetta nyt haeskellaan lännestä, niin samaisten tietojen mukaan kone ensin nousi 13.500 metriin, ja laski sieltä sitten jyrkästi 6.900 metriin.
Jos tuo ei herätä matkustajia/matkustamohenkilökuntaa, niin ei sitten enää mikään.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."