News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Portsariltakin on saatava huomisesta alkaen kuitti

Started by B52, 31.12.2013, 16:00:21

Previous topic - Next topic

Ari-Lee

Tulen vaatimaan kuitin myös kolikkotoimiselta pysäköintimittarilta. Koska se ei kuittia anna on kuitti noudettava kupungintalolta ja sinne tulee sitten pysäköityä toisen kerran eli kaksi kuittia, kiitos!
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Oami

Quote from: Ari-Lee on 04.01.2014, 01:58:40
Tulen vaatimaan kuitin myös kolikkotoimiselta pysäköintimittarilta. Koska se ei kuittia anna on kuitti noudettava kupungintalolta ja sinne tulee sitten pysäköityä toisen kerran eli kaksi kuittia, kiitos!

Vieläkö näitä on jossain? Itse olen tottunut siihen että automaatista haetaan lirpuke tuulilasiin ja kyseinen lirpuke itse toimii käytön jälkeen kuittina.

Sori, eksyttiin vissiin aiheesta...
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Porilainen munalla

On varsin surullista, että monet näköjään ihan oikeasti luulevat, kuten tästäkin ketjusta näkee,
portsarien tms. kampaajien kuittipakotuksen muka oikeasti "pelastavan" Suomen kriisitaloutta.
Minua ei vähääkään kiinnosta, eikä haittaa että mitä tapahtuu sellaiselle pienyrittäjien rahalle
josta itse en tarvitse kuittia.
Poikkeuksena mamukuppilat ja pizzeriat.
Suomessa, venäläisen, ruotsalaisen, saamelaisen, saksalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksessa kasvanut.
Monikulttuuriasiantuntijako?

Morsum

Quote from: Porilainen munalla on 05.01.2014, 23:26:23
On varsin surullista, että monet näköjään ihan oikeasti luulevat, kuten tästäkin ketjusta näkee,
portsarien tms. kampaajien kuittipakotuksen muka oikeasti "pelastavan" Suomen kriisitaloutta.
Minua ei vähääkään kiinnosta, eikä haittaa että mitä tapahtuu sellaiselle pienyrittäjien rahalle
josta itse en tarvitse kuittia.
Poikkeuksena mamukuppilat ja pizzeriat.

Kuinka moni on näin luullut? Ei tuu mieleen yhtäkään tähän ketjuun kirjoittanutta viestiä, josta edes saisi tuon suuntaista kuvaa.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Porilainen munalla

Vs: Portsariltakin on saatava huomisesta alkaen kuitti

« Vastaus #1 : 31.12.2013, 16:03:58 »

Voi voi, kahvagorillojen pimeät bisnekset menevät hankalammaksi.

"Pakon ulkopuolelle jäävät kuitenkin tori- ja markkinamyynti"

Sepä on ikävä kuulla.
Suomessa, venäläisen, ruotsalaisen, saamelaisen, saksalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksessa kasvanut.
Monikulttuuriasiantuntijako?

qwerty

IL: Sääntö-Suomi yllätti yrittäjän: Asiakas ei halunnut kuittia, sakot tuli :facepalm:

Ravintoloitsija Sakari Lemmetyinen sai 300 euron sakot, koska ei tulostanut asiakkaalle kuittia, jota tämä ei edes halunnut.

QuotePaikalla käyneelle aluehallintoviraston tarkastajalle tämä ei kuitenkaan riittänyt. Lemmetyisen saaman sakon kylkiäisenä tuli selvitys siitä, että Lounais-Suomen aluehallintovirastolla on uusi linjaus, jonka mukaan kuitti on tarjottava asiakkaalle fyysisesti.

- Laissa kuitenkin määritellään, että kuitin voi myös toimittaa asiakkaalle sähköisenä, miksi siis pitäisi tulostaa turhaan paperinen kuitti? kysyy Lemmetyinen.
QuoteLemmetyinen ei aio ryhtyä mihinkään toimiin asian johdosta.

- Sakko on maksettu. Ei tässä oikein voi muutakaan. Sama henkilö, joka antoi sakon, päättää meidän jatkoaikaluvista, joten pieni yrittäjä on aika ahtaalla näissä tilanteissa, hän toteaa.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Veikko

Minä haluan kuitin Iso Numero -lehden kulttuuriamme rikastavalta myyjiltä. Ja katusoittajilta. Mihin voin valittaa, jos en saa?
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Oami

Quote from: qwerty on 25.04.2015, 20:34:01
IL: Sääntö-Suomi yllätti yrittäjän: Asiakas ei halunnut kuittia, sakot tuli :facepalm:

Ravintoloitsija Sakari Lemmetyinen sai 300 euron sakot, koska ei tulostanut asiakkaalle kuittia, jota tämä ei edes halunnut.

Vihaksi pistää tuommoinen. Virkamiehen toiminnan pitää perustua lakiin. Virkamiehelle pitäisi takoa päähän, että hän on palvelija eikä yrittäjä ole hänen alaisensa.

Dharma

saisikohan stubidolta kuitin? rahat se kuitenkin vei

Tykkimies Pönni

Quote from: Oami on 25.04.2015, 22:17:34
Quote from: qwerty on 25.04.2015, 20:34:01

Vihaksi pistää tuommoinen. Virkamiehen toiminnan pitää perustua lakiin. Virkamiehelle pitäisi takoa päähän, että hän on palvelija eikä yrittäjä ole hänen alaisensa.

Niin pitäisi. Länsimaissa virkamies on palvelija ja yrittäjä on yhteiskuntaa pystyssä pitävä, kunnioitettu henkilö. Suomessa tämä on päinvastoin.

Iloveallpeople

Minusta todella hyvä sääntö. Portsarit laittaa niin paljon rahaa omaan taskuun, että jotain lakia tuohon oli saatava. Ja sen on  varmaan jokainen todennut, että uskooko poliisi portsaria vai asiakasta (vaikka asiakas olisi selvinpäin), jos aletaan kinaamaan halusiko asiakas kuittia vai ei. Toki tämänkin jälkeen on hyvä olla aina tasaraha, ettei jää vaihtorahat saamatta. Portsareille ei kannata ikinä ylimääräistä antaa.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Mursu

Toivottavasti et sitten koskaan valita, jos pizzapaikat myyvät pimeästi. Veroja on paljon helpompi kiertää, jos kuitti tulostetaan asiakkaan niin vaatiessa.

Maija Poppanen

Quote from: Mursu on 25.04.2015, 23:35:58

Toivottavasti et sitten koskaan valita, jos pizzapaikat myyvät pimeästi. Veroja on paljon helpompi kiertää, jos kuitti tulostetaan asiakkaan niin vaatiessa.

No kun tuossahan oli kyse juurikin siitä, että ravintoloitsija ei tulostanut kuittia, koska asiakas ei sitä halunnut ja rangaistus tästä oli 300,-

Jepulis

Quote from: siviilitarkkailija on 03.01.2014, 21:03:58
Quote from: VladTepes on 03.01.2014, 08:45:18
Quote from: Jorma Peelo on 01.01.2014, 16:50:56

Pimeä työ pitää omalta osaltaan yhteiskunnan rattaita pyörimässä.

Harvinaisen pönttö ajatusmalli.

harvinaisen asiallinen ajatusmalli. Mikäli ihminen olisi kone, talouskin olisi täysin järjestäytynyttä ja kaikki asiat toteutuisivat vain suunnitelmien pohjalta. Tuolloin ei olisi mitään pimeää eikä pimeää työtä. Mutta maailmassa vallitsee kaaos. Tietty määrä pimeää työtä on vain hyväksi taloudelle.
Juu "noin". Yhteiskunnan on edullista sallia pieni väljyys. Myös liikeyritysten kannattaa sallia sopiva väljyys monella tasolla. Yksityiskohdasta esimerkki: Oletetaan, että toimistossa valvottaisiin tiukasti kynien määrää. 10 euron säästötavoitteella tuhottaisiin se yhteenhiileen puhaltaminen ja mieliala mitä viimeisen vuoden 10000 euron kuntoilu-ohjelmalla saatiin aikaan.

Liian pikkutarkkaan mentäessä kaikki kärsivät. Pääsääntö pitää olla, että ihmiset ei kokisi palvelensa DDR:n johtoa vaan pääosin itseään. Tietyn vapaudentunteen saavuttamiseksi ajoittainen mahdollisuus valita itse tekeekö oikein vai väärin on paikallaan.

Suomessa on menty väärään suuntaan viime vuodet. On kytätty harmaata taloutta, erilaisia tuoteturvia, tuotemerkintöjä ja muita määräyksien noudattamista innolla ja keinoilla, joka ahdistaa eniten rehellisiä. Ilmoitusajat ja vastuu oikeellisuuksista on tehneet käytännöistä luonteeltaan epäinhimillistä. On ollut jopa sanktiollista ilmoittaa väärin itselleen epäedullisesti vahingossa. Yhdessä se on osasyy ympärillä näkyvässä talouden tuhossa.   

Tottakai pitää olla rajat. Mutta ämpärissä kasvatetulla lapsellakin voi sanoa olleen hieman kireähkö kuri. Ihmisillä, yrityksillä, yhteisöillä pitäisi olla joku määrä sellaista tilaa, jossa suuri isoveli ei määrää häärää tai edes katsele.

Suomen harmaan talouden koko saattaa olla esimerkiksi 20 miljardia, luonnollisesti kukaan ei tiedä mutta kyllä sitä toki on. On tietenkin kehiteltävä keinot iskeä pääpottiin. Jos nyt kehitellään keinoja iskeä parturikampaamoihin, se menee ojasta allikkoon. Jos puhutaan vaikkapa keskusliikkeiden kanssa hääräilevien kansainvälisten yritysten siirtohinnoitteluista, okei, tässä vaiheessa aletaan keskustelemaan. Miljardeista.

Vapaus on tärkeä asia. Jopa niin kallis, että vaikka muutama ihminen kuolisi siihen, se hinta silti kannattaisi maksaa. Saati, että puhutaan muutamasta teoreettisesta miljoonasta. Siksi pienen epäreiluuden uhallakin sanon, että sääntöjen pitäisi koskea suuria linjoja enemmän kuin pieniä linjoja.
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

Leso

Ihme marinaa pätö asiasta.

Lemmetyinen on hyvä ja ottaa ja tulostaa kuitin joka kerta, tarjoaa sitä asiakkaalle ja jos ei kelpaa, niin heittää roskikseen. Ei ole vaikeaa.
Sen sijaan Lemmetyinen on pihi ja itkee kuin neiti.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

dothefake

Tuleeko portiäri nyt kysymään asiakkaalta, tupla vai kuitti?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Jaska Pankkaaja

Quote from: Jepulis on 26.04.2015, 01:29:36Liian pikkutarkkaan mentäessä kaikki kärsivät. Pääsääntö pitää olla, että ihmiset ei kokisi palvelensa DDR:n johtoa vaan pääosin itseään. Tietyn vapaudentunteen saavuttamiseksi ajoittainen mahdollisuus valita itse tekeekö oikein vai väärin on paikallaan.

Erittäin hyvin sanottu! Yksi Suomen, tai siis oikeistaan suomalaisten, suurimmista ongelmista on siinä että huomattava osa haluaa itse että heitä holhotaan koko ajan! Tämän kun yhdistää omasta vetelyydestä, arkuudesta ja osaamattomuudesta johtuvaan kateuteen niin tulos on nähtävissä. Tämä tuli hyvin ilmi "pop-up ravintola" - ketjussa: valtava närkästys siitä että sääntöjä rikotaan. Sääntöjä jotka on kehitetty lähinnä kansan kyykyttämiseksi ja virkaloisien työllistämiseksi ja mitä ilman hommat hoituivat vuosikymmeniä ja jopa -tuhansia.

Mutta ei se mitään: kohta on kassakoneet joka "kahvagorillalla" ja "palvelumaksut" nousee tasan sen veron verran, lisätyötä tulee, virkaloinen "valvoo" laskujaan kirjoitellen parhaaseen "Oiva"an tapaan jne, ja :drumroll: arvaa kuka maksaa kaikki nämä kustannukset?(*

Arvaa kuka ihmettelee suu ammollaan auki että miksi se siiderilonkero maksab paljon vähemmän Tallinnassa?

*) Joo. Suurin osa suomalaista on niin vitun sossuntyhmiä että luulee yrittäjän tai sen ovigorillan nämä maksavan  :facepalm:
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Jaska Pankkaaja

Quote from: Veikko on 25.04.2015, 20:41:13
Minä haluan kuitin Iso Numero -lehden kulttuuriamme rikastavalta myyjiltä. Ja katusoittajilta. Mihin voin valittaa, jos en saa?

Niin, toki ylimystö on vapautettu veroista ja jopa vastuusta omasta elämästään. Kansan kannattamien virkasontiaisten ja poliitikkojen tuella.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Machine Head

Quote from: Leso on 26.04.2015, 07:28:12
Ihme marinaa pätö asiasta.

Lemmetyinen on hyvä ja ottaa ja tulostaa kuitin joka kerta, tarjoaa sitä asiakkaalle ja jos ei kelpaa, niin heittää roskikseen. Ei ole vaikeaa.

Ajattelet noin, koska et ole koskaan ollut yrittäjä, etkä nettomaksaja. Eiköhän byrokratiaa, sääntelyä ja normeja ole Suomessa jo liian kanssa. Tuollaiset kuittipakot ei ainakaan vähennä byrokratiaa eikä edistä yrittäjyyttä.

Kuittipakko ei vähennä harmaata taloutta, koska vilunkiyrittäjät eivät kuittipakosta ole välittäneet tähänkään asti. Kuittipakot ym. joutava byrokratia vaikeuttaa niiden yrittäjien toimintaa, jotka joka tapauksessa toimivat rehellisesti.

Oami

Quote from: Mursu on 25.04.2015, 23:35:58

Tietenkin valitan. Ei tässä ole kyse siitä, onko asiakas vaatinut jotain, vaan siitä, että asiakas on nimenomaisesti kieltäytynyt.

Itse kysyn asiakkailtani, haluavatko he kuitin. Jos eivät halua, en sitä kirjoita. Jos haluavat niin sitten kirjoitan sen käsin, koska ei minulla mitään tulostinta mukananikaan ole (työpaikkani on auto). En todellakaan kirjoita käsin siinä vaiheessa kun asiakas on nimenomaisesti sanonut ettei halua.

Veronkierron kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Verottajalle ilmoitan lukemat viimeistä senttiä myöten.

Oami

Onko ihan okei, että virkamies keksii päästään uusia sääntöjä, joita yrittäjä ei tiedä, ja sitten sakotettaa, kun yrittäjä ei niitä noudata?

Pietari

En jaksa lukea koko ketjua läpi, mutta onkos joku tähän mennessä saanut portsarilta kuitin? Oman kokemukseni mukaan niitä ei anneta enää edes kassoilla kaikissa paikoissa. Portsareista ei ole kokemusta koska äänestän useimmiten jaloillani jo kun lasioven läpi sellaisen näen.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Oami on 26.04.2015, 09:52:29

Onko ihan okei, että virkamies keksii päästään uusia sääntöjä, joita yrittäjä ei tiedä, ja sitten sakotettaa, kun yrittäjä ei niitä noudata?

"Syyllinen kyllä tiedetään, täytyy vain keksiä Rikos"
Jokainen yrittäjä on virkaloiselle syyllinen ja rikollinen.
Ainoa hyväksytty tapa tienata on pieriä tuoliin jossain virassa,
kernaimmin jäsenkirjavirassa.
DDR elää Suomessa vahvana!

Sunt Lacrimae

Itseäni vituttaa armottomasti kun eräissä kaupoissa käydessä osa kassoista tunkee puoliväkisin sitä kuittia kouraan maksaessa ja olen kantakaupassa käynyt myymäläpäällikölle pariin otteeseen reklamoimassa aiheesta. Baaripuolella käyn yleensä enemmän tai vähemmän aina samoissa mestoissa joten henkilökunta ei edes jaksa tarjota kuittia jota en kuitenkaan ota, tosin eräässä paikassa jossa ilmeisesti kuitin printtaus on ravintolapäällikön linjaus olen pannut merkille, että baaritiski ja sen edustan lattia aina suorastaan lainehtii ihmisten baarikuiteista. Kannattaisi säästää ympäristöä.
Play stupid games, win stupid prizes.

Eino P. Keravalta

Quote from: Sunt Lacrimae on 26.04.2015, 20:06:35
Itseäni vituttaa armottomasti kun eräissä kaupoissa käydessä osa kassoista tunkee puoliväkisin sitä kuittia kouraan maksaessa ja olen kantakaupassa käynyt myymäläpäällikölle pariin otteeseen reklamoimassa aiheesta. Baaripuolella käyn yleensä enemmän tai vähemmän aina samoissa mestoissa joten henkilökunta ei edes jaksa tarjota kuittia jota en kuitenkaan ota, tosin eräässä paikassa jossa ilmeisesti kuitin printtaus on ravintolapäällikön linjaus olen pannut merkille, että baaritiski ja sen edustan lattia aina suorastaan lainehtii ihmisten baarikuiteista. Kannattaisi säästää ympäristöä.

Yleensä kaupassa maksettuani sanon kassalle 'kiitos ei kuittia', mutta siitä huolimatta jotkut ojentelevat raajojaan tarjotakseen jotain lappusta. Minusta kassat voisivat heittää kuitin automaattisesti johonkin laatikoon ja asiakas voisi sen sieltä ottaa, jos sitä tarvitsee.

Samoin käy sääliksi niin asiakasta kuin myyjääkin, kun myyjä on pakotettu kysymään 'laitetaanko pakasteet pieneen pussiin?' kun saman voisi hoitaa siten, että kassan pakkauspäässä olisi rulla pusseja, joita asiakas voi halutessaan käyttää. Ainakin minua kassana v-tuttaisi kysyä 2000 kertaa päivässä sama kysymys..
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Veikko

Quote from: Eino P. Keravalta on 26.04.2015, 20:22:21
Quote from: Sunt Lacrimae on 26.04.2015, 20:06:35

Yleensä kaupassa maksettuani sanon kassalle 'kiitos ei kuittia', mutta siitä huolimatta jotkut ojentelevat raajojaan tarjotakseen jotain lappusta. Minusta kassat voisivat heittää kuitin automaattisesti johonkin laatikoon ja asiakas voisi sen sieltä ottaa, jos sitä tarvitsee.

Samoin käy sääliksi niin asiakasta kuin myyjääkin, kun myyjä on pakotettu kysymään 'laitetaanko pakasteet pieneen pussiin?' kun saman voisi hoitaa siten, että kassan pakkauspäässä olisi rulla pusseja, joita asiakas voi halutessaan käyttää. Ainakin minua kassana v-tuttaisi kysyä 2000 kertaa päivässä sama kysymys..

Joka ammatissa on ristinsä ja joka ammatti edellyttää tiettyjen sääntöjen noudattamista - vitutti se tai ei. Itse otan kuitin jokaisesta korttiostoksestani - tai itse asiassa vaadin sitä, jos ei ymmärretä tarjota. Sattumoisin kaupallisella alalla toimivat ystäväni tekevät samoin. Ja juuri tänään hyväksyin ilomielin kassan tajouksen "laitetaanko pakasteet pieneen pussiin". Meitä on moneksi.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Eino P. Keravalta

Mä voin laittaa itse pakasteet pussiin, jos haluan, kassaa siinä ei tarvita. Ja kuitin osaan ottaa kuittilaatikosta, jos sellaista tarvitsen.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Veikko

Quote from: Eino P. Keravalta on 26.04.2015, 20:46:51
Mä voin laittaa itse pakasteet pussiin, jos haluan, kassaa siinä ei tarvita. Ja kuitin osaan ottaa kuittilaatikosta, jos sellaista tarvitsen.

Osaan ja voin minäkin. Muutamaan kertaan kaupallisessakin palveluammatissa toimineena ja kaupallisen alkukoulutuksen muinoin saaneena osaan jopa käyttää kassakonetta. Mutta kysymys on mielestäni palvelun tasosta ja siihen liittyvästä hyvästä ammatillisesta osaamisesta. Ja hyvästä käytöksestä, joka tietenkin koskee myös asiakasta.

dothefake

Jos olisi tuollainen kuittilaatikko, niin olisi iso vaara, että nostaa väärän kuitin. Lisäksi varmasti somalin kuitti heitettäisiin rasistisesti.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen