News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Tekisitkö Mäkkäris ilmaista duunii?

Started by siisniinku, 26.06.2009, 04:36:31

Previous topic - Next topic

siisniinku

Mä en enää tee. Mutta suurin osa ihmisistä tekee. Ihan pyytämättä. Syötyään porukka näet yleensä vie sen tarjottimen kärryyn ja kippaa roskat roskiin. Mutta ei tarvitsisi. Mäkkärin hommahan se on.

No niin, tämä kuulostaa (eittämättä) tyhmältä mutta maailmaa voidaan pikkuisen pelastaa jättämällä se tarjotin siihen pöydälle. Ajatus menee suunnilleen niin, että silloin Mäkkärit joutuisi palkkaamaan lisää jengiä siivoamiseen ja vaikka palkkaisivatkin, paikka olisi sotkuisempi. Ja kalliimpi. Joten jengii kävis siellä vähemmän.

Ideana toki on, että Mäkkäri ei oo hyvä juttu. Jos olet eri mieltä, niin jatka toki vaan siellä duunissa. Mut kai hommalaiset, including ne 20 netsiä haluaa kanssa pelastaa maailman?

Vähän pidemmät (ei välttämättä paremmat) perustelut osoitteessa
http://siisniinku.blogspot.com

Deepbreath

Nosiis

Itse olen "keski-eurooppalainen" aina ravintoloissa ja kahviloissa. Jätän astiat pöytään ellei asiakaspalvelijatar ollut viehättävä.
"Ihmiset käyttäytyvät aina kelvottomasti, jos heidän ei ole pakko olla kunnolla"

Nomad

Asiahan on niin yksinkertainen, että McD ei tule palkkaamaan ylimääräistä väkeä tuohon hommaan, se vaan lisää työntekijliden taakkaa. Ei se myöskään merkittävässä määrin vähennä kävijöiden määrää, kyllä mäkin safkaan on jo niin totuttu, että se X porukka siellä tulee käymään niinkun aina ennenkin. Kaatuu työtekijöiden päälle tuo protesti. Ja kyllä mä mielummin mäkissä olisin duunissa kun leipäjonossa, nykysin kun tuo duunipaikkakaan kun ei ole itsestään selvyys.
A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject.

siisniinku

Joo, ei se ruoka siellä muutu miksikään. Mut ideahan oli, että interiööri kyllä muuttuu, eikä parempaan suuntaan. Ja jos asia hoidetaan pelkästään työtahtia kiristämällä, Mäkkärin suhteellinen vetovoima työnantajana vähenee, näin on näreet.

Ja kaikissa tapauksissa siellä olisi sottaisempaa, mikä ei mun käsityksen mukaan lisää asiakasvirtoja. Olen aivan varma, että jos käytäntö leviäisi niin se tulisi Mäcille kalliiksi useammalla rintamalla.

Tämä - projekti - ei ole kannanotto mitään yksittäistä praktiisia kohtaan, mitä siellä harjoitetaan. Kohteena on Mäcin edustama roskaruokakulttuuri sellaisenaan. Eli ei ne oikein edes voi tehdä mitään muuta kuin toivoa, että ihmiset kiltisti tekisi niiden duuneja.

Ei se Mäcci tähän kaadu, selvä se. Mut mä visioinkin sellaista juttua, joka olisi sitä kulttuuria vastaan eikä jengin tarvitsisi hirveästi tehdä (tässä tapauksessa tavoite tietysti täyttyy erittäin mukavasti) ja silti olla mukana muutenkin kuin hengessä. 

Nomad

Helpompaa vaan käydä pienessä kiinalaisessa, parempaa safkaa ja suhteessa halvemmalla  ;)
A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject.

Deepbreath

Entäs jos pitää roskaruoasta muttei astioiden ts tarjottimen kanniskelusta
"Ihmiset käyttäytyvät aina kelvottomasti, jos heidän ei ole pakko olla kunnolla"

pelle12

Monella suomalaisella on jo valmiiksi asenne:' Heitän roskani minne sattuu, kyllä ne joku korjaa ja jos ei korjaakaan, niin so what? Puoli ryssiähän tässä ollaan muutenkin, joten ei kai se roskainen ympäristö muuta tee kuin alleviivaa vallitsevaa asiaintilaa.' Olen elämässäni kerran käynyt Mäkissä, ja muistaakseni korjasin roskani.  Tuo roskien jättäminen pöytään opettaisi ihmisille vain ennestään valmista 'roskataan puistot, kadut, koko ympäristö'-asennetta, joten en kannata. Kuulun roska päivässä-liikkeeseen.

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: siisniinku on 26.06.2009, 05:23:02Tämä - projekti - ei ole kannanotto mitään yksittäistä praktiisia kohtaan, mitä siellä harjoitetaan. Kohteena on Mäcin edustama roskaruokakulttuuri sellaisenaan.

No omalla kohdallani Mäkkäri ei ainakaan kilpaile kotiruuan kanssa. Jos mulla on sellainen fiilis, että haluan syödä roskaruokaa, niin sitten haen roskaruokaa. Fiiliksen mukaan kinkkiä, kebabbia, pizzaa tai hampurilaista. Eli Mäkin kaatuessa se ei olisi ruokakaupan voitto, vaan kinkin, kebabin, pizzan ja Hesburgerin.

Goman

Siisniinku on aivan oikeilla jäljillä. Suomalaiset on monessa asiassa laitettu
tekemään ne työt, jotka voisi/kuuluisi henkilökunnan tehdä.
Se lisäisi ilman muuta työpaikkoja, jos ihmiset jättäisivät baareissa astiat pöytään, ja bensa-asemalla vaatisivat tankkaajia, jne.

Suuressa maailmassa kauppojen kassoillakin on pakkaajat, jotka pakkaavat ostokset asiakkaan puolesta, sekin lisää työpaikkoja. Tosin palkat niissä paikoissa on pienet, mutta sekin varmasti työttömyyden voittaa.

Snoopy

Tätä "jätä tarjotin pöytään"-ideaa voisi jatkojalostaa; Jos pikaruokalan penkki ja pöytä on edellisten ruokailijoiden jäljiltä täynnä ranskanperunoita, puoliksi syötyjä suolakurkkuja, majoneesia, ketsuppia ja salaatinlehtiä, voisi tarjottimen ainakin silloin jättää palauttamatta. Näin henkilökunta ainakin tulisi heti välillisesti informoiduksi ruokailutilan sotkusta tarjotinta noukkiessaan ja tekeen tietoisen valinnan jättäessään sen siivoamatta.

AIP

Quote from: siisniinku on 26.06.2009, 04:36:31
Mä en enää tee. Mutta suurin osa ihmisistä tekee. Ihan pyytämättä. Syötyään porukka näet yleensä vie sen tarjottimen kärryyn ja kippaa roskat roskiin. Mutta ei tarvitsisi. Mäkkärin hommahan se on.

Menetkö myös sisään astuessasi suoraan pöytään istumaan ja odottamaan, että joku tulee ottamaan tilauksen vastaan ja tarjoilee aterian? Loogisesti voisi ajatella, että se joka kantaa, myös korjaa. Tuntuu hassulta pitää itsestäänselvyytenä sitä, että jonotetaan paikoin pitkäänkin tiskille ja kannetaan murkina pöytään, mutta lopetetaan siihen.

Näiden paikkojen toimintatapa on yleisesti tiedossa kun sisään astutaan, ja sinne sisään astuminen on todellakin tietoisesti valittua toimintaa. Loppujenlopuksihan kyse on toimintamallista, jossa säästetään tarjoilukustannuksissa ja pidetään katetta riittävällä tasolla. Ne hampurilaisravintolat, joissa on kynttilät pöydissä ja joissa on oikeat tarjoilijat, ovat poikkeuksetta melko lailla kalliimpia. Jos haluaa maksaa tarjoilusta, kannattaa käydä sellaisissa paikoissa, joissa on tarjoilijat. Tämä vähentää itsepalveluravintoloiden tuottoa entisestään.

Quote from: Snoopy on 26.06.2009, 07:59:47
Tätä "jätä tarjotin pöytään"-ideaa voisi jatkojalostaa; Jos pikaruokalan penkki ja pöytä on edellisten ruokailijoiden jäljiltä täynnä ranskanperunoita, puoliksi syötyjä suolakurkkuja, majoneesia, ketsuppia ja salaatinlehtiä, voisi tarjottimen ainakin silloin jättää palauttamatta. Näin henkilökunta ainakin tulisi heti välillisesti informoiduksi ruokailutilan sotkusta tarjotinta noukkiessaan ja tekeen tietoisen valinnan jättäessään sen siivoamatta.

Tämä olisi jo mukavampi tapa vihjata siitä, että henkilökunta ei tee sitä työtä, joka sille todella kuuluu. Toistaiseksi tiettävästi ei asiakkaille ole rättejä ja pesuvettä tarjolla. Epäsiisteydestä voi käydä myös ihan itse huomauttamassa. Yllättävää kyllä, ihmisten aikaan liikkuessa nuorison suosimat paikat ovat pykälän verran siistimpiä, kuin vaikkapa huoltoasemat, torikahvilat tai sen sellaiset, vaikka näillä on yleensä tyrkyllä enemmän roskiksia, palautuspisteitä ja suuremmat "kiitos, että palautit" -laput :)

Nauris

Quote from: Goman on 26.06.2009, 07:28:17
Suuressa maailmassa kauppojen kassoillakin on pakkaajat, jotka pakkaavat ostokset asiakkaan puolesta, sekin lisää työpaikkoja. Tosin palkat niissä paikoissa on pienet, mutta sekin varmasti työttömyyden voittaa.

Älkää nyt hommalaiset unohtako, että meillä on kohta järkyttävän kovaa huutava työvoimapula, jota ei ainakaan vähennä "paskatyön" lisääminen. Itse kannatan itsepalvelun ja automaation käytön lisäämistä juuri työvoimapulasta, mutta myös kustannustehokkuudesta johtuen.

Käsittääkseni länsimaissa työvoimapula johtuu osaltaan mainitsemastasi syistä, että toisilla ihmisillä teetetään töitä, joita suomalaiset tekevät itse. Muistaakseni viime vuonna Ylen uutiset kertoi kuinka suomalaiset ovat kummallisia kun eivät käytä innokkaasti kotisiivouspalveluita. Mielestäni on hyvä asia, että terveet suomalaiset eivät ala käyttämään piikoja tai renkejä vaan siivoavat itse, koska eihän se työvoimapulan kannalta ole hyvä asia.

Työttömille on luotava jotain muuta parempi palkkaista työtä, mutta ei vanhanaikaisissa yksitoikkoisissa hanttihommissa, kuten kassien pakkaajina, auton tankkaajina tai kotitalousvähennyksen avulla palkattuina kotisiivoojina.

Maahanmuuttajat ovat Pohjolan köyhälistöä
Mainosten ja ilmaisjakelulehtien jakajien palkkauksesta ristiriitaa
Palvelusektoria uhkaa työvoimapula
10 prosenttia palvelualan työpaikoista häviää
Kotitalousvähennyksiä käytetään ahkerasti vauraimmilla asuinalueilla
Piggly Wiggly

toumasho

Just eilen kävin syömässä mäkkärissä purilaisen, ai että oli hyvää. McBacon ftw! Mäkkärin vastustamisessa ei ole mitään logiikkaa, asiaa voisi verrata samaan että Nokiaa alettaisiin vastustamaan ympäri maailmaa. Onhan sekin monikansallinen ja globaali firma joka teettää tuotteitaan halvalla työvoimalla ympäri maailmaa. Mäkkärin vastustajat: You fail at logic.

Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja

siisniinku

Quote from: siisniinku on 26.06.2009, 04:36:31

Menetkö myös sisään astuessasi suoraan pöytään istumaan ja odottamaan, että joku tulee ottamaan tilauksen vastaan ja tarjoilee aterian? Loogisesti voisi ajatella, että se joka kantaa, myös korjaa. Tuntuu hassulta pitää itsestäänselvyytenä sitä, että jonotetaan paikoin pitkäänkin tiskille ja kannetaan murkina pöytään, mutta lopetetaan siihen.

Näiden paikkojen toimintatapa on yleisesti tiedossa kun sisään astutaan, ja sinne sisään astuminen on todellakin tietoisesti valittua toimintaa.

Meinasin jo sanoa, että toi on vähän beside the point: kysymyshän tässä yksinkertaisesti oli siitä, että arvelin keksineeni tavan, jolla Mäkkäriä vastaan voisi protestoida mahdollisimman vähällä vaivalla, jopa itse paikassa syödessään. Helppo markkinoida vaikka Stokkalla hengaaville 15-v kauniaistytsille tapana olla kato vähän niinku anarkisti silleen  ;)

Oletat, että hakiessani ruoan kassalta solmin ainakin moraalisella tasolla velvoittavan implisiittisen sopimuksen, jossa tehtäviini kuuluu myös siivous. Tuohonhan se perustuu. Mun pointti oli sen osoittaminen, että tuo sopimus on mahdollista jättää huomioimatta - ja jälleen moraalisesta näkökulmasta.

Koko rakennelma tietysti edellyttää sitä, että vastustaa Mäkkäriä ilmiönä. Voisi tietysti jatkaa jaarittelua pohtimalla, että jos jättää sen tarjottimen viemättä vaikka suhtautuu Mäkkiin positiivisesti/neutraalisti niin sillonhan on öykkäri/tyhmä, koska ei noudata implisiittista sopimusta.

Quote from: toumasho on 26.06.2009, 10:46:57
Just eilen kävin syömässä mäkkärissä purilaisen, ai että oli hyvää. McBacon ftw! Mäkkärin vastustamisessa ei ole mitään logiikkaa, asiaa voisi verrata samaan että Nokiaa alettaisiin vastustamaan ympäri maailmaa. Onhan sekin monikansallinen ja globaali firma joka teettää tuotteitaan halvalla työvoimalla ympäri maailmaa. Mäkkärin vastustajat: You fail at logic.

Asiaa voi toki verrata vaikka Nokiaan eikä ole mitään syytä, miksei sitäkin voisi halutessaan vastustaa.

Kari Kinnunen

Quote from: siisniinku on 26.06.2009, 11:49:26
Asiaa voi toki verrata vaikka Nokiaan eikä ole mitään syytä, miksei sitäkin voisi halutessaan vastustaa.

Nokia tekee ihan hyviä hupelimia ja McD ihan hyviä 'hampurilaisaterioita'. Yläpilkut siksi etten todellakaan pidä mitään McFastFood juttua ateriana. Ateriat valmistellaan huolella kotona taikka hyvässä ravintolassa.

Minulle on herttaisen yhdentekevää lihottavatko ihmiset itsensä McD:llä vaiko paikallisella AaPeeSeellä. Pointti on siinä että kun kävelet sisään ko. mättölään niin hyväksyt myöskin paikan tapakulttuuriin.

Pienessä mittakaavassa vähän sama kuin 'maassa maan tavalla'. Roskaruokapaikoissa on oma tapansa toimia ja A'la Carte paikoissa omansa. Ei se sen monimutkaisempaa.

Jos haluaa boikotoida McD:tä, Heseä tai vaikka paikallista Kepappipaikkaa, niin lienee viisainta jättää aterioimatta niissä.

toumasho

Quote from: siisniinku on 26.06.2009, 11:49:26

Niin, mutta miksi? Minkä tähden? Miksi jotain joka on menestynyt ja tehnyt tuotteita jotka myyvät, pitää vastustaa? McDonald ja Nokia työllistävät satoja tuhansia ihmisiä, välillisesti useita miljoonia.

Sinulla näyttää olevan aika tyypillinen punavihreä asenne. Uskot että kaikki joilla menee hyvin ovat saaneet hyvinvointinsa aikaiseksi jotenkin epärehellisillä keinoilla. Kaiken kukkuraksi punavihreä asenne on "heidän hyvinvointinsa on  m i n u l t a  pois"! Minäminäminäminä! Jos ei minulla ole niin sinullakaan ei saa olla!

Itse nostan hattua kaikille menestyjille, poislukien oikeasti rikolliset huijarit. Ei ole McDonaldsin tai Nokian vika että hampurilaiset ja kännykät tekevät kauppansa. Kumpaisenkin tuotteita tekevät useat muutkin yhtiöt, jo tämä todistaa heidän tuotteiden ja palveluiden oikeutuksen tässä maailmassa.

Pikaruoka- ja kännykkäkulttuurissa ei ole mitään pahaa tai hävettävää. Kummassakin on kyse tuotteiden ja palveluiden evoluutiosta, emmekä ole vielä lähelläkään kummankaan kehityspolun loppua.

Tietysti on selvää että Supersize me -ruokailu yhdistettynä jatkuvaan korvassa hehkuvaan kännykkään ei taatusti ole terveellistä, mutta siksi meillä on aivot, ei tarvitse syödä aina samaa ruokaa tai puhua aina puhelimeen.

Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja

St. Quentin

No en tekisi. Vaikka olenkin käynyt mäkkärillä, niin silti olen
itse korjannut tarjottimeni ja roskani (kuuluu mielestäni "asiaan").

Jokainen boikotoikoon mitä haluaa. Massaliikettä tästä ideasta tuskin saa.

/ot

Näitä kauppoja pitäisi saada Suomeenkin (kiitos linkistä Naurikselle):

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/cd/Pigglywiggly.png ;)
Mister Congressman why can't you understand.

requiem

Liiallinen itsepalvelukulttuuri vie työpaikkoja. Tuskin kuitenkaan mäkkäri palkkaisi lisätyöntekijöitä roudaamaan astioita pois.

http://www.pam.fi/pam-lehti/artikkeli/?ARTIKKELI_NUM=49841
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

siisniinku

Quote from: toumasho on 26.06.2009, 12:03:07
Niin, mutta miksi? Minkä tähden? Miksi jotain joka on menestynyt ja tehnyt tuotteita jotka myyvät, pitää vastustaa? McDonald ja Nokia työllistävät satoja tuhansia ihmisiä, välillisesti useita miljoonia.

No niin. Se on vähän toinen keskustelu, jossa analysoitaisiin miksi vastustaa Mäc-kulttuuria. Eikä mulla oo nyt halua mennä siihen, eiköhän kelpo analyyseja löydy sieltä sun täältä. Ja toki voi olla vastakkaista mieltä tai päinvastoin, suit yourself, sir. Ei menestyksen vastustaminen ole tietenkään itsetarkoitus (enkä mä Nokiaa vastusta, huomautinpa vain, että tokihan sitäkin voi).

Ja yhä vieläkin, herran jestas nyt sentään: en mä puhunut siitä, miksi tulisi tukea/vastustaa jotakin. Totesinpa vain, että JOS Mäkkärin vastustus on lähellä sydäntä niin tässäpä pieni väline työkalupakkiin, vassokuu.

mikkoellila

Se lisäisi ilman muuta työpaikkoja, jos ihmiset jättäisivät baareissa astiat pöytään, ja bensa-asemalla vaatisivat tankkaajia, jne.

...jolloin bensa olisi kalliimpaa jne.

Täytyy olla aika vammainen, jos ei osaa itse tankata.

Suuressa maailmassa kauppojen kassoillakin on pakkaajat, jotka pakkaavat ostokset asiakkaan puolesta, sekin lisää työpaikkoja.

Oooo... Että ihan Suuressa Maailmassa. Oooo.

Olen nähnyt kehitysmaissa hotellien aulojen vessoissa tuntipalkkaisia käsienpyyhkijöitä, joiden tehtävänä on kuivata asiakkaiden kädet pyyhkeellä näiden pestyä (sentään) itse omat kätensä lavuaarissa. Kyllä siellä Mualimassa eli Ulukomailla on niin helevetin hienoa.

Olen nähnyt kehitysmaissa myös kengänkiillottajia kaduilla. Siitäkin tulisi työpaikkoja. Jee.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Oami

Quote from: siisniinku on 26.06.2009, 12:28:11
Ja yhä vieläkin, herran jestas nyt sentään: en mä puhunut siitä, miksi tulisi tukea/vastustaa jotakin. Totesinpa vain, että JOS Mäkkärin vastustus on lähellä sydäntä niin tässäpä pieni väline työkalupakkiin, vassokuu.

Eikö se vastustus ole paljon helpompaa niin, että jättää käymättä ylipäänsä?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Deepbreath

Quote from: mikkoellila on 26.06.2009, 12:41:41

...jolloin bensa olisi kalliimpaa jne.

Täytyy olla aika vammainen, jos ei osaa itse tankata.

Suuressa maailmassa kauppojen kassoillakin on pakkaajat, jotka pakkaavat ostokset asiakkaan puolesta, sekin lisää työpaikkoja.

Oooo... Että ihan Suuressa Maailmassa. Oooo.

Olen nähnyt kehitysmaissa hotellien aulojen vessoissa tuntipalkkaisia käsienpyyhkijöitä, joiden tehtävänä on kuivata asiakkaiden kädet pyyhkeellä näiden pestyä (sentään) itse omat kätensä lavuaarissa. Kyllä siellä Mualimassa eli Ulukomailla on niin helevetin hienoa.

Olen nähnyt kehitysmaissa myös kengänkiillottajia kaduilla. Siitäkin tulisi työpaikkoja. Jee.

No mutta eikö maahanmuuttajien rahtaaminen matalapalkkaduuneihin ja niihin joita suomalaiset ei halua tehdä, johda siihen että suomalaisillakin on mahdollisuus kokea olevansa siirtomaaherra? olettaen ettei kisko kaksin käsin sossun tuilla kalijaa kotona vaan tekee jotain kovempipalkkaista hommaa ja vaikkapa työllistää muutamia puutarhureita tai vastaavaa?

Deepbreath

Onhan se mutta mitään väliähän sillä tosiaan ei ole, vaikka kaikki suomalaiset lopettaisivat macdonaamisen kuten aloittaja jo totesikin jossain.

mikkoellila

Quote from: Deepbreath on 26.06.2009, 12:51:03
No mutta eikö maahanmuuttajien rahtaaminen matalapalkkaduuneihin ja niihin joita suomalaiset ei halua tehdä, johda siihen että suomalaisillakin on mahdollisuus kokea olevansa siirtomaaherra? olettaen ettei kisko kaksin käsin sossun tuilla kalijaa kotona vaan tekee jotain kovempipalkkaista hommaa ja vaikkapa työllistää muutamia puutarhureita tai vastaavaa?

Tätä kokeiltiin Etelä-Afrikassa aikoinaan. Sitä kutsuttiin nimellä apartheid. Se systeemi kaatui siihen, että paskaduuneja tehneet neekerit vaativat itselleen äänioikeuden jne.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Deepbreath

Käsittääkseni Etelä-Afrikan tapauksessa eurooppalaiset rahtasivat itsensä hallinnoimaan afrikkalaisia, eivät afrikkalaisia Eurooppaan hallinnoitavaksi. Nojoo, turhaa viilausta. Ja huono provohan se oli muutenkin.

Rutja

Quote from: siisniinku on 26.06.2009, 05:23:02
Ei se Mäcci tähän kaadu, selvä se. Mut mä visioinkin sellaista juttua, joka olisi sitä kulttuuria vastaan eikä jengin tarvitsisi hirveästi tehdä (tässä tapauksessa tavoite tietysti täyttyy erittäin mukavasti) ja silti olla mukana muutenkin kuin hengessä. 

Ajattelit vastustaa McDonaldia syömällä siellä? Onnea matkaan.

Deepbreath

Quote from: Jarkko Pesonen on 26.06.2009, 12:57:00
Quote from: siisniinku on 26.06.2009, 05:23:02

Ajattelit vastustaa McDonaldia syömällä siellä? Onnea matkaan.

Jouduin hymyilemään tälle nokkelalle yksinkertaistukselle.

Uuno

Quote from: Oami on 26.06.2009, 12:47:45
Eikö se vastustus ole paljon helpompaa niin, että jättää käymättä ylipäänsä?

Tällaisessa 'vastustamisessa' on se ongelma, ettei sitä huomaa kukaan. Vastustuksen kohteella ei ole merkitystä, vaan vastustajalla itsellään.

Näille punavihreille kaiken vastustajille on tärkeää, että heidät huomataan. He haluavat moraalisäteillä. He haluavat näyttää, että heidän moraalinsa on korkeampi kuin muilla.
Öyhö- ja jankkakriittinen.

metsämies

Mikään ei tympäse ravintoloissa/huoltoasemilla syödessä enempi kuin ihmiset jotka jättävät astiansa pöytään. Jos ei ole hyllyä mihin niitä palauttaa niin itse vaikka kiikutan ne keittiöön ja samalla kiitän ruuasta.

metsämies

Quote from: metsämies on 26.06.2009, 13:03:42
Mikään ei tympäse ravintoloissa/huoltoasemilla syödessä enempi kuin ihmiset jotka jättävät astiansa pöytään. Jos ei ole hyllyä mihin niitä palauttaa niin itse vaikka kiikutan ne keittiöön ja samalla kiitän ruuasta.

Lisään vielä tähän että vähintäänkin yhtä paljon tympäsee nämä 13-vuotiaat lökäpöksyt jotka käyttäytyvät kuin euroopan omistajat mölytessään ja sotkiessaan paikkoja. Ja eräs toinenkin "ihmisryhmä" jolla on uskottavuus gangsta-piireissä ihan ilman lökäpöksyjä ja niitä helvetin hölmön näkösiä lippiksia, on kyllä kanssa samanveroinen. Mutta nämä nuorisohuligaanit meillä on ihan omasta takaa.