News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

Kapakansuo

Quote from: ike60 on 08.12.2010, 19:58:08

Itsekin olen sitä mieltä että tämä on yksi tämän hetken merkittävimpiä poliittisia keskusteluforumeita Suomessa. Tuo ihmeessä omat näkemyksesi esille - tänne mahtuvat kaikki asialliset näkemykset ja jokunen vähän epäasiallisempikin...

Kiitos kiitos :) Pyrin toki asialliseen näkemyksenasetteluun. Hommassa on mielestäni aina ollut varsin korkea taso mitä yhteiskunnalliseen keskusteluun tulee ja matalamman tason kommentointi puolestaan on sitten yleensä vitsailua. Asioiden tutkiminen monelta kantilta ja tarvittaessa tiukempikin itsekriittisyys ovat näissä asioissa hyveitä.

Maltilla ja mietinnällä pärjää yleensä hiukka paremmin kuin kiihkoilulla.

Tomi Antila

Quote from: SK on 19.11.2010, 21:40:56
Quote from: Tomi Antila on 19.11.2010, 14:18:46
Hojo,

Ensimmäisenä viestinäni tälle foorumille on loogisinta aloittaa esittäytymällä teille:

Olen Tomi Antila, 24- vuotias tamperelainen. Päivisin työskentelen erään suuren puhelinoperaattorin palveluksessa ja iltaisin muuntaudun stand up- koomikoksi tai tapahtumajuontajaksi. Vai pitäisikö sanoa, että päivisin muuntaudun normaaliksi päivätyöläiseksi? Tulkitkoon kukin parhaimmaksi katsomallaan tavalla. Olen lisäksi Perussuomalaisten eduskuntavaaliehdokas ja Tampereen Perussuomalaisten tuorein aktiivi.[...]
Tervetuloa! Ja ei muuta kuin nimellisen käyttäjän tunnus vetämään. Siinähän on Homman pikkujouluihin sopiva esiintyjä, ihan omasta porukasta!

Se on varsin mahdollista! :D

Riippuu tietysti tuosta pikkujouluaikataulusta. Toki voi laittaa kyselyjä tulemaan.
Quote from: Päivänsäde on 20.11.2010, 11:33:51
Tomi Antilan esittely oli niin hauska, että sain aamun naurut.

Emmie tahallani.

Quote from: Paul Ruth
Tapasin Antilan puolisen tuntia sitten Tammelan torilla Persujen tapahtumassa. Asiallisen oloinen kaveri. Muuta kuin homma nousuun.

Aika jännä. Kaikkien vastustajieni mielestä olen hyvinkin vastenmielinen ja epäasiallinen kansankiihottaja. Kummallista miten suuri kontrasti Hommassa on. Tämä on sitä mahtavaa, liikuttavaa ja vilpitöntä tukea, jota on mahtava saada toreilla päivystäessään Persu kylttien alla. Kiitos!
"Kommentoin vain lopuksi, että olet äärimmäisen pelottava ihminen ja toivon todella, että et milloinkaan päse päättämään Suomen kansan asioista!"

Lisää pelottavuuksia
Expressis Verbis:
www.tomi-antila.blogspot.com

Miniluv

TULOSSA ..

.. Joulu! Ja sen kunniaksi Hommaforumin poikkipoliittiset, paljon laulua ynnä muuta joikhausta sisältävät PIKKUJOULUT. Ajankohta ompi keskiviikko 15.12. Lisätietoja lähipäivien aikana.

Etusivulta.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Nautiluseläin

Huomioitu kommentit.

Tämähän uhkaa karata lapasesta... Pitäisikö meille perustaa oma Bysantti-ketju?  :)

Siellä voisimme jatkaa uskonnollis-filosofista pohdintaamme, mikä nähdäkseni on varsin hyödyllistä. Uskonto ja politiikka nimittäin sekoittuvat toisiinsa, mitä suurimmassa määrin. Jos ei vielä meillä, niin muualla - meistä huolimatta. Kohta meilläkin?

PS. Zori se väri.     
"Jyrki. Hyvä ja reilu kaverini Jyrki Katainen. Hän on hieno ihminen ja todellinen johtaja, jonka elämänarvot ovat kohdallaan. Oikeastaan aika hassua, että siilinjärveläinen savolainen ja kaksikielinen stadilainen ovat kuin samasta puusta veistettyjä."

Alexander Stubb Gloria-lehden haastattelussa (12/2010)

Tom Kärnä

Quote from: Nautiluseläin on 10.12.2010, 00:29:34
Huomioitu kommentit.

Tämähän uhkaa karata lapasesta... Pitäisikö meille perustaa oma Bysantti-ketju?  :)

Siellä voisimme jatkaa uskonnollis-filosofista pohdintaamme, mikä nähdäkseni on varsin hyödyllistä. Uskonto ja politiikka nimittäin sekoittuvat toisiinsa, mitä suurimmassa määrin. Jos ei vielä meillä, niin muualla - meistä huolimatta. Kohta meilläkin?    

Ehdotan, että ketjun nimeksi annettaisiin Itä-Rooma-ketju. Se olisi aitoperäisempi nimi.
"Delenn's fleet is a start. Now we have to build on it."
-John Sheridan

Kulkuri

Moi,

Olen Oululainen abi, joka nuivistui tuossa noin alle vuosi sitten, jos tarkkoja ollaan. Kaikki alkoi suurinpiirtein siitä, kun eräs tulkinnanvarainen persoona huuteli värikkäitä mielipiteitään maahanmuuttajista äidinkielentunnilla, jonka jälkeen Jussi Halla-ahon nimi jostain syystä tuli mukaan hänen ja opettajan väliseen keskusteluun.

Aikaisemmin tämä pahamaineinen nimi oli tullut vastaan iltalehtiä silmäillessä, joten kotona otin sitten asioista tarkemmin selvää tietenkin Googlettamalla, löytäen Scriptan ja Islamin aikapommin. Niitä lukiessani koin eräänlaisen herätyksen, eli kiitos ja kumarrus kaikille alan harrastajille ja vaikuttajille!

Toivottavasti integroidun Hommaan - ainakin minä uskon niin :)

(edit: kirjoitusvirhe)
"I'm a cartoon, you're a full moon, let's stay up" - Bright eyes

ElenaDaylights

Heipparallaa,

Olen oululainen sh. Yritetty aikoinaan ahdistaa Keskustan puoluekirjalla vedoten maalaisuuteeni ja "verenperintööni". Maahanmuuttokiriittinen toistakymmentävuotta ja kriittisyys jatkuu. Ydinvoiman kannattaja sekä punavihreän propagandan vastustaja. On heitetty rasismikortillakin kuhmuja kallooni, mutta eipä se ole minua haitannut :D
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

Tuija

Tervetuloa molemmille oululaisille! Ja kiva, kun tulee naisia ja vielä kivempi, että nuorta väkeä, kuten Kulkuri. Ei muuta kuin integroitumaan!

Saadun tiedon mukaan

Moi. Palstaa on luettu jo jonkin aikaa, ja pistänpä lusikkani soppaan niin pääsee hämmentämään.
Kolmekymppinen yrittäjä ukkeli varsinais-suomesta. Historia yksi mielenkiinnon kohde.
Etsin netistä kaikkea mielenkiintoista asiaan liittyvää. Mielenkiintoiset löydökset ilmoitetaan raadille pureskeltaviksi.

Kulkuri

"I'm a cartoon, you're a full moon, let's stay up" - Bright eyes

TaK

Moi, olen 27-vuotias satakuntalainen.

Voisi sanoa että olen ollut syntymänuiva, mutta vuoteen 2008 asti elin melko pihalla asioista, koska maailmassa on vallinnut/vallitsee edelleen tietty loogisuuden puute ja erittäin paljon logiikkaan tukeutuvana ihmisenä en pystynyt saamaan mistään politiikkaan tai yleensäkään elämään liittyvästä kunnolla otetta.

Herätyksen koin kun joltain forumilta klikkasin youtube linkkiä Ron Paulin vaalipuheeseen, joka sai päässä kaiken klikkaamaan ja tajuamaan etten ehkä sittenkään ole yksin maailmassa. Sen jälkeen olen lukenut aivan järjettömiä määriä kirjoituksia politiikkaan ja maailmanmenoon liittyen, jotka lopulta johdattivat minut tänne. Nykyään kirjoittelen forumeille vain kuumehouruissa(huom. K), mutta tämän kirjoitin täysin terveenä. Tosin, onko kukaan koskaan oikeasti täysin terve?

nirppula

Täytyy kait sitä esittäytyä nyt kun tänne rekisteröityi.

Eli, olen 25-vuotias kahden pienen lapsen kotiäiti, joka on vasta parina viimeisenä vuotena herännyt siihen, että politiikka on myös olemassa. Paljolti siitä voi kiittää internetiä, jonka saimme hankittua vasta kaksi vuotta sitten. Siitä lähtien olen enemmän tai vähemmän aktiviisesti pyörinyt erilaisilla keskustepalstoilla sekä tutustunut paremmin esim. juuri politiikkaan ja sitä kautta herännyt siihen, että tämä maa ei tätä menoa ole enää pian hyvinvointivaltio ja sille on tehtävä jotakin ja pikaisesti.

Kirkkoon en kuulu vaan ole agnostikko jossa on ripaus satanistia, vaikka uskonnot toki kiinnostavat, lähinnä tosin historiansa kannalta. Olen myös suuri keskiaikafani, joten tuo aika on lähellä sydäntäni. Kaiketi sitä edelleen odottaa, että vanha kunnon ritariromantiikka palaa muotiin jälleen ;D
Lähellä sydäntä on myös kirjoittaminen ja siksipä olen ottanut todella isoksi projektikseni kirjoittaa nuorten fantasiakirjan. Ehkä siitä joku päivä tulee jotakin...

Ylipäänsä tälle foorumille eksyin ihan sen takia, että muutamilla palstoilla suorastaan dissattiin tätä, joten uteliaisuus ajoi. Jos jotakin haukutaan, sen on pakko olla hyvä ;D

Mutta tällaista tällä kertaa :)

Micke

Tervetuloa kaikille uusille jäsenille!  :)

Scallypunk

Quote from: Micke on 14.12.2010, 22:02:18
Tervetuloa kaikille uusille jäsenille!  :)

Myos omasta puolestani nain.
?› ?›  _______  __     ___     _____   /\__                          ?› ?›
      ?› ?›  \    / |/ /_/\_|   \    \  _ \ / /_ \/\  /\                   ?› ?›
      ?› ?›  /\ \/| / / \/\/| |\ \    \//_// / / / / / /                   ?› ?›
      ?› ?› /  \ \| \ \ /  \| |_\ \  / / \/ /_/ / /// /

Maxwell Smart

Tervetuloa kaikille ja erityisesti sille, jonka ansiosta 5000 paukahti rikki!
Kuka on?

purkkis

Terve!

Taidanpa minäkin rohkaistua ja kirjoittaa joten aloitetaan esittelystä. Tutustuin Scriptaan parin tuttavan kautta. Tunnuksen tein jo melko kauan sitten, Hommaa luin sitäkin ennen ja nyt täytyy sitten katsoa jos pääsisi ihan kirjoitusasteella mukaan. Hommaforumilla viehättää erityisesti hyvä keskustelun taso. Toivottavasti pystyn itsekin tasoa ylläpitämään :)

Olen siis 20-vuotias helsinkiläinen, mies, ylioppilas, tällä hetkellä työelämässä ennen jatko-opiskeluja. Olen nuorempana asunut muutaman vuoden englannissa.

SK

Tervetuloa!

Quote from: nirppula on 14.12.2010, 21:53:02
Lähellä sydäntä on myös kirjoittaminen ja siksipä olen ottanut todella isoksi projektikseni kirjoittaa nuorten fantasiakirjan. Ehkä siitä joku päivä tulee jotakin...
Täällä on kovia Tolkien-faneja. Onhan se vastapaino sille, että täällä on paljon raakaa faktaa ja mutta myös äärisuvaitsevaiston fantasiakirjoituksia, kopioituina mediasta.

Quote from: nirppula on 14.12.2010, 21:53:02
Ylipäänsä tälle foorumille eksyin ihan sen takia, että muutamilla palstoilla suorastaan dissattiin tätä, joten uteliaisuus ajoi. Jos jotakin haukutaan, sen on pakko olla hyvä ;D
Muista kertoa muilla foorumeilla, että "kävin katsomassa ja päätin alkaa hommailemaan!".

Quote from: Päivänsäde on 14.12.2010, 22:01:44
[...] vaikka edelleen tunnen itseni oudoksi tervetulotoivottelijana. No ehkä se sitten 1000 viestin jälkeen alkaa tuntua luontevammalta.
Ei ala. T: 158 viestin kokemuksella.
"Jag känner mig isolerad där jag bor. Jag är inte rädd för andra asylsökande, men det känns otryggt att i mörker och kyla ta sig till en affär för att handla. Vi kan inte leva så här." - Iziogbe Adodo, från Nigeria

ike60

Tervetuloa, purkkis!

Quote from: purkkis on 15.12.2010, 14:04:37
Olen nuorempana asunut muutaman vuoden englannissa.

Jos sinulla on monikulttuurisia kertomuksia Englannin-ajaltasi, kerro ihmeessä. Niille tarkoitetun ketjun varmaan tiedät kun olet seurannut forumia jo pidempään.

Wilho

Hei!

Olen 16-vuotias lukiolaispoika Hämeenlinnan alueelta. Olen selannut Hommaa jo noin vuoden, mutta vasta eilen tein päätöksen rekisteröitymisestä. Yhtenä syynä oli jännitys siitä, miten sovin foorumille, jossa lähes kaikilla jäsenillä on paljon enemmän elämänkokemusta kuin minulla.

En enää muista, miten löysin Hommaan. Kenties googlen kautta, kenties Scriptasta. Muistan kuitenkin tunteen, jonka ensimmäiset lukukerrat herättivät. Tuntui, että minulta on pimitetty tietoa maahanmuutosta valtavia määriä. Olin myös ymmälläni suvaitsevaisten mielenliikkeistä, jotka olivat minulle käsittämättömiä.

Rekisteröitymistäni en kadu. Heti rekisteröitymiseni jälkeen Ylen uutiset kertoivat minulle, että olin tehnyt oikein. Uutisissa haastateltiin koditonta helsinkiläismiestä, joka kertoi kuinka kunta ei halua antaa hänelle asuntoa, vaikka maksuhäiriöitä tai muita ongelmia ei ole. Mies oli kuulemma kokeillut myös viemäriverkostossa nukkumista. Teitä hommalaisia ei varmaan yllätä, että mieleeni juolahtivat Helsingin virkamiesten puheet tarpeesta rakentaa somaliperheille superasuntoja. He eivät joudu nukkumaan viemärissä. Sen uutisen aikana käteni puristuivat nyrkkiin ja suutuin yhä enemmän, en somaleille vaan poliitikoille, joille suomalainen on 2. luokan kansalainen.

Toivon, että en vastaisuudessakaan kadu päätöstäni tulla tänne.

Wilho.

Miniluv

Tervetuloa, hienoa nähdä seuraavaa sukupolvea mukana :)
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Eino P. Keravalta

Tervetuloa, Wilho!

Älä turhaan väheksy elämänkokemustasi; sitä ei mitata ajassa vaan sielun syvyydessä. Ja tekstistäsi päätellen Sinulla on elämänkokemusta mittavasti enemmän kuin jopa usealla ministerillä.

Olehan aktiivinen ja levitä Homma-innostusta myös siellä lukiossa - te nuorethan siinä mokuhelvetissä joudutte elämään, me vanhathan pääsemme pois jo 40 vuoden kuluttua  ;)
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

dothefake

Hyvä Wilho, tervetuloa! Olet kehityskelpoisen oloinen, mutta muista, älä ole
itsellesi liian ankara, sillä tuossa iässä mielipiteet muuttuvat vielä monesti,
joten anna itsellesi tilaa, äläkä suotta omaksu meidän vanhojen....ääääh,
mitäs minä taas horisen, nuorethan tekevät aina juuri päinvastoin, kuin neuvoo,
niin mekin teimme ja meistä tuli hienoja ihmisiä. Onnea matkaan.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Mika.H

Quote from: Wilho on 16.12.2010, 13:16:36
Yhtenä syynä oli jännitys siitä, miten sovin foorumille, jossa lähes kaikilla jäsenillä on paljon enemmän elämänkokemusta kuin minulla.

Jos et ylimieliseksi besservisseriksi ala niin ei täällä kukaan sinua syö, joten ei hätää.
Jos nyt kuitenkin joku kiusaa niin kuiskaa... kohta 50 vrk roikkumisen perusteella puutun asiaan sen vaatimalla vakavuudella..  8)

ps. varo ellilää, se välillä sanoo hieman tiukasti... :flowerhat:
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Tykkimies Pönni

Tervetuloa minultakin Wilholle!

Kun kokemuksen puutetta valittelit ni ajattelin antaa sulle lyhyen tietopaketin aiheesta "mitä ihmisiltä pimitetään" koskien terveyttä.

-virallinen ravitsemussuositus perustuu vain ja ainoastaan eri eturyhmien jakamiin sektoreihin. Terveydellä ei ole mitään tekoa ruokaympyrän suhteen.

-kaikki tietävät "mystiset" selkäsairaudet mihin lääkäreillä ei ole tarjota syytä eikä varsinkaan hoitoa. todellisuudessa syyt kyllä tiedetään tarkkaan mutta niitä ei opeteta lääkäreille vahingossakaan. Osteopatia, kiropraktiikka ym. osaa ne.

-sähkömagneettisen säteilyn vaikutuksia pimitetään oikein urakalla. Nyt WLAN-aikakaudella haitat ovat nousseet taivaisiin. Unettomuudet ym. aina sitten kasvaimiin saakka. Syynä nykyiset tiedonsiirtonopeudet.

Siinä pari muuta juttua mitä et tiedotusvälineistä lue.

dothefake

Mika H. on kyllä mies paikallaan, mutta noviisi.
Itse olen matkustanut Homman ympäri 80 päivässä.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Wilho

Quote from: Eino P. Keravalta on 16.12.2010, 13:23:31
Olehan aktiivinen ja levitä Homma-innostusta myös siellä lukiossa - te nuorethan siinä mokuhelvetissä joudutte elämään, me vanhathan pääsemme pois jo 40 vuoden kuluttua  ;)

Sanomattakin selvää, kyllä Homma on jo useammalle kaverilleni tuttu käsite. Mutta otan kuitenkin neuvosta vaarin ja jatkan samaan malliin. :)

mikkoellila

Quote from: samuliloov on 16.12.2010, 13:40:53
Tervetuloa minultakin Wilholle!

Kun kokemuksen puutetta valittelit ni ajattelin antaa sulle lyhyen tietopaketin aiheesta "mitä ihmisiltä pimitetään" koskien terveyttä.

-virallinen ravitsemussuositus perustuu vain ja ainoastaan eri eturyhmien jakamiin sektoreihin. Terveydellä ei ole mitään tekoa ruokaympyrän suhteen.

-kaikki tietävät "mystiset" selkäsairaudet mihin lääkäreillä ei ole tarjota syytä eikä varsinkaan hoitoa. todellisuudessa syyt kyllä tiedetään tarkkaan mutta niitä ei opeteta lääkäreille vahingossakaan. Osteopatia, kiropraktiikka ym. osaa ne.

-sähkömagneettisen säteilyn vaikutuksia pimitetään oikein urakalla. Nyt WLAN-aikakaudella haitat ovat nousseet taivaisiin. Unettomuudet ym. aina sitten kasvaimiin saakka. Syynä nykyiset tiedonsiirtonopeudet.

Siinä pari muuta juttua mitä et tiedotusvälineistä lue.

Tämä ei ole terveystietofoorumi. Wilho tarkoitti sitä, että mediassa pimitetään tietoja maahanmuuton ongelmista.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

PaulR

Quote from: Wilho on 16.12.2010, 14:43:40
Quote from: Eino P. Keravalta on 16.12.2010, 13:23:31

Sanomattakin selvää, kyllä Homma on jo useammalle kaverilleni tuttu käsite. Mutta otan kuitenkin neuvosta vaarin ja jatkan samaan malliin. :)

Juttelin puolisen vuotta sitten 5-kymmpisen naisen kanssa. Hän hämmästyi, kun 16v. poika havahtui, että Halla-aho on telkkarissa! Eikös se ole se sama, josta sä olet puhunut?

Wilho

Kuulostaa kyllä ihan minulta... Vaikka kuinka innokkaasti tekisi jotain muuta, kun Halla-ahon ääni kuuluu televisiosta, kääntyy katse ja tarkkaavaisuus siihen suuntaan. Useasti on tämmöisiä "havahtumisia" tullut. Sen verran on tuttu ääni.

PaulR

Korvat höröllä kuuntelen nuorison asenteita.

Sanotaan että... nukun yöni levollisesti.  :)