News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

MW

Saila, vankka todistus rohkealta silminnäkijältä, siitä kiitos. Mutta. Kappalejako. Jostain syystä se tuntuu olevan korostetun tärkeää varsinkin putkelta luettaessa, ainakin tälle kävylle.

Että silleen. Kaikkea hyvää, ja tervetuloa omastakin puolestani.

Saila Nygrén

Oon menossa just koisimaan, vastaan nopeasti.

Tuija, ei juuri afrikkalaisten lapsenkasvatus ole se ainoa syy siihen turvattomuuteen tälläisillä ghettoalueilla minkälaiseksi Itäkeskuksen alue on muotoutumassa, mutta koska perheet esim. just monissa afrikkalaisissa kulttuureissa ovat isoja, on vanhempien vaikea kasvattaa monipäistä lapsikatrasta Suomen oloissa, joissa perherakenne pääsääntöisesti on erityyppinen kuin heidän kulttuurissaan. Lasten syrjäytymisriski aivan varmasti nousee näissä perheissä. Suomessa lasten kasvatusmetodit varmasti poikkeavat myös monesta vieraasta kulttuurista. Näin olen pistänyt merkille.

Sellaiset kulttuurit, joissa suurperheet ovat enemmänkin sääntö, kuin poikkeus, ovat yleensä luonnollisesti hyvin perhe/yhteisökeskeisiä ja perhekäsitys ei rajoitu vain mieheen, vaimoon ja lapsiin, vaan perheeseen kuuluu myös muita sukulaisia ja läheisiä. Kaikki ( yleensä naiset) tälläisessä perheyhteisössä osallistuvat lasten kasvatukseen. Suomessa tämä perhemalli ei pääse toteutumaan sutjakkaasti, eikä yhteiskuntamme tue lapsiperheitä kuin rahallisesti pääsääntöisesti. (Lapsilisä, elatusapu) Päiväkoti ei esim. suoranaisesti ole vastuussa lapsen kasvatuksesta. Moni suurilukuinen maahanmuuttajaperhe on aika pitkälle oman onnensa nojassa lastensa kanssa ja asiat kärjistyvät entisestään, kun lapset keikkuvat suomalaisen ja vanhempiensa kulttuurin välillä.

Näitä ongelmia seurasin joka päivä Itäkeskuksessa. Sosiaaliviranomaiset harvemmin puuttuvat näiden perheiden tapaan kasvattaa lapsiaan. Iso perheisten maahanmuuttajien lapsissa oli havaittavissa aika hankalaa kurittomuutta ja todella shokeeraavaa käytöstä.
Monesti äiti on ainoa joka hoitaa lapsiaan. Ymmärrettävästi suurperheen äidillä on kova duuni lapsissaan.

Palaan astialle myöhemmin.   

Dan Koivulaakso

Hei,
minusta on täällä foorumilla keskusteltu niin moneen otteeseen, että ajattelin itsekin rekisteröityä. Ehkä osallistun keskusteluunkin joskus.

Saila Nygrén

Quote from: MW on 26.09.2010, 01:59:49
Saila, vankka todistus rohkealta silminnäkijältä, siitä kiitos. Mutta. Kappalejako. Jostain syystä se tuntuu olevan korostetun tärkeää varsinkin putkelta luettaessa, ainakin tälle kävylle.

Joo mulla on jotain vikaa tässä mun viestikentässä, johon kirjoitetaan.. Se hyppii jännästi. Vaikea kirjottaa siis.  ;) Toi viesti näyttää erilaiselle tässä viestikentässä, kuin tossa lopullisessa versiossaan. Hassua.  :) Kattelen myöhemmin tätä tarkemmin. Kiitokset palautteesta.

Miniluv

Quote from: Dan Koivulaakso on 26.09.2010, 02:41:40
Hei,
minusta on täällä foorumilla keskusteltu niin moneen otteeseen, että ajattelin itsekin rekisteröityä. Ehkä osallistun keskusteluunkin joskus.

Tervetuloa mukaan.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Tuija

Hei,

Kiva kun tulit! En tiennyt sinusta mitään ennen kuin juuri nyt luin Wikipediasta. Lukemani pohjalta hatun  :flowerhat: nostoinen teko, että uskaltaudut Hommafoorumille! Mielenkiinnolla odotan, että osallistut keskusteluihin ja kaikkein eniten toivon, että saat kaikilta foorumilaisilta asiallista kohtelua.  :)

Miniluv

Quote from: Saila Nygrén on 26.09.2010, 02:44:11
Quote from: MW on 26.09.2010, 01:59:49

Joo mulla on jotain vikaa tässä mun viestikentässä, johon kirjoitetaan.. Se hyppii jännästi. Vaikea kirjottaa siis.  ;) Toi viesti näyttää erilaiselle tässä viestikentässä, kuin tossa lopullisessa versiossaan. Hassua.  :) Kattelen myöhemmin tätä tarkemmin. Kiitokset palautteesta.

Aikaisempaa juttua tästä:

http://hommaforum.org/index.php/topic,16025.0.html
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Eino P. Keravalta

Quote from: Tuija on 26.09.2010, 03:08:14
Hei,

Kiva kun tulit! En tiennyt sinusta mitään ennen kuin juuri nyt luin Wikipediasta. Lukemani pohjalta hatun  :flowerhat: nostoinen teko, että uskaltaudut Hommafoorumille! Mielenkiinnolla odotan, että osallistut keskusteluihin ja kaikkein eniten toivon, että saat kaikilta foorumilaisilta asiallista kohtelua.  :)

Minäkin nostan sateenkaaren väristä, jättikokoista villapipoani Danille, joka tulee keskustelemaan piiriin, jossa hänen mielipiteensä eivät nauti kovinkaan suurta suosiota. Juuri tätä me tarvitsemme: kontaktia, kommunikaatiota ja pyrkimystä toistemme ymmärtämiseen. Niin, ja tietysti maahanmuuttajien karkoittamista ;D

Ja mitä tulee esim. Danin verbaaliseen rusikoimiseen, luulenpa, että täällä keskusteluun osallistuva saa asiallisempaa kohtelua kuin henkilö, joka ei ole meille konkretisoitunut olemalla täällä läsnä. Tervetuloa, Dan.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Sanglier

Tervetuloa Dan! Nyt kun Ruotsikin on kaatunut ikiyöhön on juuri oikea aika kaataa kriittisten argumentit asiallisella dialogilla. Ja tämä on oikea paikka.

Kysymyksiä Danille olisi oiva ketjun aihe.

Voitaisiinko ihan aluksi kuitenkin irtisanoutua kaikesta väkivallasta toisinajattelevia kohtaan?

ike60

Quote from: Ekuli on 25.09.2010, 15:39:34
Kysyin yhdeksältä ruotsalaiselta tuntemuksia Ruotsin nykyisestä tilasta, enkä yhtäkään vastausta saanut.

Ekuli, jatkoin keskustelua aiheesta tilanne Ruotsissa -ketjussa.

SK

Tervetuloa Dan!

Osallistuhan aktiivisesti, myös muuhunkin kuin maahanmuuttokeskusteluun. Monista asioista olen itsekin Vasemmistoliiton kanssa samaa mieltä, vaikka Persu olenkin. Kummatkin ovat kuitenkin populistisia vasemmistopuolueita.

Kannattaa kuitenkin ottaa yhteyttä admeihin, niin saat nimellisen käyttäjän statuksen. Ohjeet täällä: http://hommaforum.org/index.php/topic,17923.0.html

"Jag känner mig isolerad där jag bor. Jag är inte rädd för andra asylsökande, men det känns otryggt att i mörker och kyla ta sig till en affär för att handla. Vi kan inte leva så här." - Iziogbe Adodo, från Nigeria

Veli Karimies

Hei,

Tervetuloa. Susta tuli nyt sitten hommalainen..  :P

Simon Elo

Hei,

Tervetuloa, Dan. Mielelläni keskustelen asioista hyvässä hengessä ja nostan hattua siitä, että rekisteröidyit sivustolle. Tiedän että se voi olla kynnyksen takana.

Matias Turkkila

Quote from: SK on 26.09.2010, 15:38:40

Tervetuloa Dan! [..] Kannattaa kuitenkin ottaa yhteyttä admeihin, niin saat nimellisen käyttäjän statuksen.

Tässä tapauksessa adminit ottivat yhteyttä Daniin. Palvelu on ilomme, hyvä hyysäys intohimomme  :)

Mika.H

Hei,

ei hemmetti. mä saan taas banaania... >:(
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Lopenkyllästynyt

Hei,
Tervetuloa! On suuri rikkaus saada kuulla monenlaisia mielipiteitä  :D
Keskiajan ajatellaan yleisesti alkaneen 400-luvulla Rooman valtakunnan hajoamisesta. Varhaista keskiaikaa leimasivat sodat, kansainvaellukset ja konfliktialtis "monikulttuurisuus". (Vehmas, 2005)

P. Henrik

Kato helvettiä. Tämmöinenkin täällä.

Öh, olen aika uusi tällaisissa. Mitä sanoa?

Hei, Olen Piispa, sinun henrikkisi, eikä sinulla pidä olla muita henrikkejä.

KÄytännössä se tarkoittaa että olen perhanan ärtynyt kaikkeen ja kaikkiin, joskin yksilötasolla en kai oikein mihinkään.

Minulla on paha tapa olla varomatta sanojani, jonka takia tulee helposti väärinymmärryksiä. Kyse on kuitenkin vain siitä että puhun mielelläni asioista, en ihmisistä, ja asiat ovat inherentisti arvoneutraaleja. Siihen ei tarvita turhaa tunteilua tai henkilökohtaisuutta. En halua sinun suuttuvan. En tee mitään sillä.

Arvostan siis kykyä ottaa itsensä pois kokonaisuudesta ja pystyä katsomaan sitä ulkopuolelta.

Olen ultraliberaali hypernuivistunut vihervasemmistolainen porvarinatsi.

Ja ylläoleva ei ole edes kovin paljoa kärjistetty tai vitsi. Kovin paljoa.

En usko demokratiaan, en ole demokraatti, mielestäni sekä sananvapaus -jota väärinkäytän räikesti jatkuvasti- että äänioikeus ovat lähinnä jäänteitä kauniista ihanteista joita pidetään itseisarvona, ja ovat menettäneet lähtökohtaisen merkityksensä silmissäni täten. Uskon että kyky vaikuttaa asioihin on ollut merkittävämpää sukupolville jotka muistavat ja elivät muutoksen läpi.

Toivoisin että voisimme valtiona ja maanosana kokea samanlaisen idealismin aikakauden, ja palata siihen vanhaan hyvään mentaliteettiin jossa tulevaisuudella oli vielä jotain annettavaa. Mielestäni sen pitäis olla jokaisen pyrkimys, rikkaiden ja köyhien, mustien ja valkoisten. Ei että sillä on jotain annettavaa minulle ja perheelleni.

Vaan että sillä olisi jotain annettavaa meille kaikille.

Kansallismielisyys on minulle vähän vierasta. Olen samoin kyvytön kokemaan melkein mitään yhtäläisyydentunnetta mihinkään. En tiedä onko se kyvyttömyyttä vai kokemuksen puutetta.

Olen viettänyt suuren osan elämästäni ulkomailla, ja seurapiirini ovat, joskaan eivät välttämättä monikulttuurisia, ainakin kansainvälisiä, ja kaikista luokista, kaikista maailmanuskonnoista, ja kaikista ikäryhmistä.

Minulla on sinänsä uniikki perspektiivi suomeen, että olen sekä kaksikielinen (enkä koe identiteettini olevan mitenkään riippuvainen siitä tai edes liittyvän kielikysymykseen mitenkään), että vaikka syntyperäinen suomalainen, en ole koskaan sopeutunut tänne kulttuurillisesti.

Katselen meininkiä siis sisältä ulkopuolisena tai ulkoata sisäpiiriläisenä. En suurimman osan aikaa pidä näkemästäni; tuntuu kuin valtava potentiaali ja kauneus hävitetään periaatteiden ja sääntöjen alle.

Puhun neljää kieltä, enkä tarvitse varsinaisesti tulkkia käytännössä missään germaanisia tai romaanisia kieliä puhuvassa maassa. Tällä hetkellä hassuttelen slaavilaisten kanssa.

Mikä minut nuivisti? Idioottimaisuus. Mielestäni maahanmuuton ongelmien vika ei ole ihmisissä vaan koko koneistossa joka pyörittää bisnestä. Byrokraattisen jouston puute ja viranomaisvalvonnan vähyys ongelmasektoreilla vain lisäävät ongelmia.

Antipatiani kohteina ovat siis poliitikot, byrokraatit ja viranomaiset, eivät etniset kiitniöt ja jännän väriset kekkulit. Ellei ne sitten jollain tavalla typeröi, kuten puremalla ruokkivaa kättä.

En ole neuvottelevaa sorttia. Uskon silmä silmästä periaatteeseen, ainakin niin kauan kun minulla on isommat ja kuumemmat hohtimet kuin sinulla.

Olen huomattavasti mukavampi ihminen kuin mitä tekstiformaatti antaa myöten ymmärtää.

dothefake

Taidat olla vähän nössö.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

P. Henrik

Quote from: dothefake on 01.10.2010, 00:05:16
Taidat olla vähän nössö.

Jep. Narukädet, veltto ryhti, pallovatsa ja selkärangattomuus ovat kaikki piirteitäni.
Lisäksi tykkään skifistä.

dothefake

Mainiota, itsekin syön mielelläni nilviäisiä, onhan meitä
selkärangattomia silloin pöydässä useampia.
-Tytti Tuppurainen

P. Henrik

Quote from: dothefake on 01.10.2010, 00:12:09
Mainiota, itsekin syön mielelläni nilviäisiä, onhan meitä
selkärangattomia silloin pöydässä useampia.

Velton materian ääressä kelpaa nilviön tulla syödyksi.

dothefake

Kieltämättä siinä on jotain pyhää, kun samankaltaiset kohtaavat
ja menevät sisäkkäin, etenkin jos toinen osapuoli on elävä osteri.
-Tytti Tuppurainen

P. Henrik

Quote from: dothefake on 01.10.2010, 00:16:01
Kieltämättä siinä on jotain pyhää, kun samankaltaiset kohtaavat
ja menevät sisäkkäin, etenkin jos toinen osapuoli on elävä osteri.

Haaste: Ajattele tuo mielikuva etanapainin kontekstista...

...ja koita saada se mielikuva katoamaan joskus tämän vuosituhannen puolella.

Minulle kävi juuri noin, enkä tasan taatusti aio jättää vahinkoa kierrättämättä. :D

MaisteriT

Quote from: P. Henrik on 30.09.2010, 23:07:05
Olen ultraliberaali hypernuivistunut vihervasemmistolainen porvarinatsi.

Ja ylläoleva ei ole edes kovin paljoa kärjistetty tai vitsi. Kovin paljoa.

:-) Tervetuloa kerhoon.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

Äänestäjä

No niin. Tullut vähän taukoa kirjoitteluun monien muiden kiireiden takia, joten tullaan sisään tämän kautta. Lukemassa olen toki silloin tällöin ehtinyt käymään.

Ensinnäkin oli valitettavaa joutua lukemaan JM-K:n erosta Muutos 2011:n johdosta. Uskon että Muutos 2011:n johdosta hänellä olisi ollut erittäin hyvät mahdollisuudet eduskuntaan viemään eteenpäin itselleen ja monille muille tärkeää agendaa mm. kansanäänestyksestä.

Se mikä hieman ihmetytti, oli JM-K:n melko jyrkkä käännös maahanmuuttopolitiikan arvostelussa. Mitäköhän taustalla on tapahtunut? Ovathan epäkohdat maahanmuuttopolitiikassa syy Hommaforumin olemassa oloon, olihan JM-K yksi aktiivisimmista kirjoittajista, ja olihan se niin, että Hommaforumin avulla koko projekti pitkälle startattiin. Maahanmuuttopolitiikan arvostelun ei tarvitse olla yksipuolista islamin arvostelua, siinä olen JM-K:n kanssa täysin samaa mieltä, mutta kyllä suurin osa täällä kirjoittajista, JM-K mukaan lukien, oli sitä mieltä, että nykyinen maahanmuuttopolitiikka on yksi isoja epäkohtia Suomessa ja nykymenolla jatkuessaan uhka hyvinvointi-Suomelle ja jopa Suomen kulttuurille. Mielestäni tämä seikka ei ole muuttunut ja se tulee olemaan yksi tärkeä vaaliteema. Koska en tiedä mitä oikeasti on tapahtunut JM-K:n eron taustalla, en viitsi siitä tämän enempää spekuloida.

Arvostukseni JM-K:n panoksesta koko Muutoksen synnyssä ja puolueeksi rekisteröinnissä on erittäin suuri. Uskon vakaasti, että ilman tätä työtä maahanmuuttokeskustelun epäkohdat eivät olisi samanlailla julkisen keskustelun alla, kuin mitä ne nyt ovat. Toivottavasti myös siemen kansanäänestyksen osalta on saatu kylvettyä suomalaisiin äänestäjiin, vaikka uskoni siitä että Muutoksesta tulisi seuraavissa vaaleissa vaikuttaja onkin rapistunut. (Skenaario 'Life of Brian' elokuvassa esiintyvistä riitaisista pienpuolueista taisi valitettavasti osin toteutua.)

Suomen (Euroopan) on siis hyvä olla kansainvälinen, mutta ei subventoimalla massiivista sosiaaliperusteista muuttoliikettä kehitysmaista Suomeen (Eurooppaan). Tässä olen täysin samoilla linjoilla muun muassa Eero Paloheimon kanssa (kuten olen jo aiemminkin todennut), sekä Suomen enemmistön kanssa (esimerkiksi Muutoksen organisoima tutkimus ja IL:n teettämä tuore tutkimus). Kansainvälisyyttä pitää lisätä helpottamalla Suomeen töihin tulevien muuttoa, muun muassa byrokratiaa vähentämällä.

Vielä näistä puolueasioista sen verran, että JM-K:n ero aiheutti itselleni pienen mietintätauon sen osalta mitä pitäisi tehdä. Oma toiveeni olisi ollut äänestää Halla-ahoa Muutoksen riveissä. No, tämähän oli haave, joka ei toteutunut. Nyt sitten on mietitty ja olen päätynyt antamaan ääneni Perussuomalaisille. Toisaalta Soinin voimakas EU-vastustus ja toisaalta maahanmuuttopolitiikan arvostelun vähättely olivat aiemmin seikkoja jotka 'tökkivät'. Nyt kun vaihtoehdot ovat vähissä, kun Kreikka-sekoilut ovat saaneet aikaan sen, että annan mielelläni päättäjille tässä vaiheessa hieman EU-kritiikkiä, kun Soini on ollut hieman aktiivisempi maahanmuuttopolitiikan arvostelussa, ja kun Perussuomalaisten Nuiva Vaalimanifesti on kerännyt riittävän merkittävän joukon allekirjoittajia, olen valmis kääntymään Perussuomalaisten kannalle. Toivotaan, että ääniä ja edustajia tulee enemmän kuin Vihreillä. Se olisi hieno kannanotto suomalaisilta äänestäjiltä ja toivottavasti viesti nykypäättäjille. (Muutoksen asiat koen monelta osalta omikseni, mutta merkittävä läpimeno (2-3 ehdokasta) olisi vaatinut sitä, että prosessi olisi ollut jatkuvassa myötätuulessa ja riidaton. Nyt näin ei valitettavasti ollut. Tästä huolimatta onnea nykyisille Muutos-aktiiveille urakassaan. Toivon, että olen väärässä.)

Hienoa on ollut myös seurata sitä, miten keskustelu maahanmuuttopolitiikan epäkohdista on lisääntynyt mediassa selvästi. Ulostuloja on merkittävästi. Eero Paloheimon uutinen oli erinomainen. IL:n gallup myöskin. Pauli Vahtera on jatkanut osuvien kirjoitustensa sarjaa IL:n blogissa. Moni on jo nyt sitä mieltä, että keskustelu maahanmuutopolitiikasta on yksi tärkeimpiä, ellei tärkein, vaalikysymys. Huvittava osa tätä keskustelua on jo omaksi kirjallisuuden haaraksi kohonnut 'suvaitsevaisten' Halla-aho-analyysi-'sarja', kuten Homman etusivullakin on raportoitu.

Loppuun vielä yksi uutislinkki:

QuoteRuotsi ehti ensin: kouluista tuli vientituote
...
Kunskapsskolan perusti ensimmäisen koulun vuonna 2000 ja kasvaa 3-5 koululla vuosittain. Nyt yhtiö pyörittää Ruotsissa 24 yläastetta ja 8 lukiota. Liikevaihto oli viime vuonna lähes 80 miljoonaa euroa.

- On yllättävää, että julkisen sektorin perinteisiin ydintoimintoihin kohdistuva koulureformi toteutui sosiaalidemokraattisessa Ruotsissa, sanoo toimitusjohtaja Per Ledin.

Viime lukuvuonna Ruotsin 5 600 koulusta jo lähes 1 200 oli vapaakouluja, näistä valtaosan takana oli osakeyhtiö. Alan liikevaihdoksi arvioidaan yli miljardi euroa. Suosio on kasvussa, ja lukiolaisista jo lähes neljännes käy vapaakoulua.

?Järjestelmä toimii siten, että vanhemmat saavat valita, mihin kouluun lapsensa laittavat. Koulu voi olla perinteinen kunnallinen koulu tai yksityisesti johdettu vapaakoulu, jollaisia ovat esimerkiksi kaikki R?uotsin suomenkieliset koulut.
.....
Ledin vertaa koulua liiketoimintana lentoreittiin: voitto syntyy käyttöasteesta. Käyttöasteen nostaminen onnistuu taas ainoastaan tekemällä koulusta houkutteleva.

- Kaikki riippuu maineesta.?

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20101024295

Jokainen voi miettiä sitä, että olisiko Ruotsin epäonnistuneella maahanmuuttopolitiikalla ja tiettyjen alueiden ghettoutumisella mitään tekemistä sen kanssa, että moni vanhempi päättää valita yksityisesti johdetun vapaakoulun.

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

JukkaV

Hei,

olen Jukka Väisänen, vihreä ja yli 3-kymppinen opiskelija, jonka blogista on täällä keskusteltu jonkin verran. Päätin liittyä tänne ja ryhtyä keskustelemaan. Maailmaan mahtuu paljon erilaisuutta ja mielelläni haluan ymmärtää enemmän erilaisia näkemyksiä.

Asun Turun Varissuolla. Opiskelen Turun yliopistossa pääaineenani erityispedagogiikkaa, mutta sivuainenani ovat mm. aikuiskasvatustiede, naistutkimus, psykologia ja sosiologia. 

Rakennan mielelläni siltoja. Keskustelen sujuvasti eri asioista, joskaan en kaikkea tiedä.

Minulta saa kysyä kaikenlaista ja saa lähettää yksityisviestejäkin. Olkaa rohkeita!

Ystävällisin haliterveisin,

Jukka

Sanglier

Terve, Jukka! Ja tervetuloa!

Mainitset rakentavasi mielelläsi siltoja. Kysyisin sinulta kannattaako ihan joka paikkaan rakentaa siltaa? Eikö joihinkin suuntiin, asioihin tai ihmisiin kannattaisi kokemuksen perusteella jättää rakentamatta yhteyksiä - ainakaan konkreettisia? Vai onko sillanrakentaminen arvo sinänsä?

JukkaV

Sillat kannattaa kyllä rakentaa sen verran kestäviksi, että keskusteluyhteys on olemassa tarvittaessa. :)

Sanglier

Nostosilta on kai kuitenkin turvallisin. :)

JaaJee22

Terve kaikille, olen 25-vuotias automaatio-alan AMK-opiskelija. Olen asunut nyt pari vuotta Seinäjoella. Harrastan elektroniikkaa sekä metsätaloutta sen mitä ehdin, lisäksi kuntosalilla(painonnosto) liikuntaa. IOL-järjestötoiminnassa pyrin olemaan mukana paikallisyhdistyksen kautta sen minkä ehdin.

Pari vuotta nyt mennyt alueella jossa ulkomaalaisia on vähän (Seinäjoki), enkä voi valittaa. Maahanmuuton hinta on avoin ja piikki on auki -->> ei tulevaisuutta.

Työskentelen turvallisuusalalla(viikonloppuisin), joten nuiviintuminen kasvaa päivä päivältä. On se kumma, kun päättäjät eivät ole huomanneet, että maahanmuuton ongelmat kärjistyy meihin normaalia työtä tekeviin. Poliittisesti haluaisin olla Muutos, mutta uskon enemmän PerSujen voimaan. Ennen tyhmyyttäni menin äänestämään keskustaa, mutta noista näyttäisi kaikki olevan niin kieroja, että lakkikin pitää ruuvata päähän vääränkätisellä jengalla :)