News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

Servilia

Olen 29-vuotias vähemmistötaustan omaava nainen. Olen istunut eri kouluasteiden penkeillä yhteensä 17 vuotta. Valmistuin kortistoon alalle, jolla on "tulossa työvoimapula" jo yhdeksättä vuotta. Asun monikansallisessa maahanmuuttajalähiössä yhtä lukeneen ja minua viisi kertaa fiksumman sulhasen kanssa.

Olen islaminvastaisuuteen heräävä jonkinlainen afatalistiagnostikko.

Olen omassa pikku päässäni miettinyt paljon naisten asemaa eri kulttuureissa (lähinnä suomalaisessa ja sitten noissa naista väheksyvissä) ja ahminut aiheeseen liittyviä teoksia teini-ikäisestä aina viime vuosiin ja yltänyt niiden herättämissä mietteissä suuttumukseen ja melkein vihaan asti.

Maahanmuuttajat eivät minua häiritse, jos he tulevat tänne tekemään töitä ja sopeutumaan yhteiskuntaan. En vastusta työperäistä maahanmuuttoa, vaikka olenkin sitä mieltä, että omille pitäisi olla ensin töitä. Vastustan turvapaikkaturismia ja -bisnestä.

Tänne minut houkutteli Halla-ahon oikeudenkäynti. Luettuani Skriptaa aloin vihdoin ymmärtää mihin päin Suomi on menossa enkä pidä siitä lainkaan.

Asun Keski-Suomessa enkä tiedä ketä äänestää seuraavissa vaaleissa.

Joten hei ja toivottavasti osaan pitää räiskyvän luonteeni kurissa enkä avaudu liikaa.

EDIT 2011: Muutin pois monikulttuurisesta lähiöstä monokulttuuriseen lähiöön ja lähdin opiskelemaan kansainväliselle linjalle, jonka opiskelijoista suurin osa on maahanmuuttajia. Jännittää.
Pakollinen quote: "Ja lopuksi yleensä ja erikseen: varjele noita Suomen herroja, etteivät ne toista kertaa löisi päätänsä Karjalan mäntyyn. Aamen." Väinö Linna - Tuntematon Sotilas

ike60

Tervetuloa forumille, Servilia!

Quote from: Servilia on 12.08.2010, 18:22:04
Olen 29-vuotias vähemmistötaustan omaava nainen. Olen istunut eri kouluasteiden penkeillä yhteensä 17 vuotta. Valmistuin kortistoon alalle, jolla on "tulossa työvoimapula" jo yhdeksättä vuotta.

Työvoimapula onkin Loch Päijänteen hirviö: siitä on tehty "havaintoja" jo 70-luvulta asti, mutta ei se vaan ole ilmestynyt - eikä näillä näkymin ilmestykään. Joillekin pitkän koulutuksen ja/tai erikoisominaisuuksia vaativille aloille työvoimapula voi tulla. Jossain vaiheessa.

Quote from: Servilia
Maahanmuuttajat eivät minua häiritse, jos he tulevat tänne tekemään töitä ja sopeutumaan yhteiskuntaan. En vastusta työperäistä maahanmuuttoa, vaikka olenkin sitä mieltä, että omille pitäisi olla ensin töitä. Vastustan turvapaikkaturismia ja -bisnestä.

Tässä olet samoilla linjoilla kuin monet muutkin (useimmat?) hommaforumin jäsenet.

Quote from: Servilia
Joten hei ja toivottavasti osaan pitää räiskyvän luonteeni kurissa enkä avaudu liikaa.

Kyllä tänne mahtuu tunteenpurkauksiakin kunhan säilyttää tietyn perusasiallisuuden eikä mene henkilökohtaisuuksiin. Lisätietoa säännöissä. Avautumisille (merkityksessä puhe henkilökohtaisista kokemuksista) täällä on omat ketjunsa mm. salongissa ja peräkammarissa.

Eino P. Keravalta

Servilia:

QuoteJoten hei ja toivottavasti osaan pitää räiskyvän luonteeni kurissa enkä avaudu liikaa.

Moderaattorit ystävällisesti tukevat ihmisen henkistä kasvua kunnialliseksi kansalaiseksi.

Tervetuloa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Ernst

Quote from: Eino P. Keravalta on 12.08.2010, 23:12:26
Servilia:

QuoteJoten hei ja toivottavasti osaan pitää räiskyvän luonteeni kurissa enkä avaudu liikaa.

Moderaattorit ystävällisesti tukevat ihmisen henkistä kasvua kunnialliseksi kansalaiseksi.

Tervetuloa.

Minunkin puolestani tt!
+
Moderaattorit leikkaavat meistä hyvin kauniita bonsaipuita.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

desperaato

Quote from: Servilia on 12.08.2010, 18:22:04
vähemmistötaustan omaava nainen.

Terve tuloa. Korvaani särähti tuo lainattu texti kun sitä ääneen luin. Mitä mahtaa tarkoittaa tuo? Suomalaisena Ruotsissa vai Rantaruottalaisena Suomessa?

dothefake

Jaarittelit nyt kuitenkin kahdelle riville, tervetuloa ;)
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

MW

Quote from: dothefake on 13.08.2010, 19:58:26
Jaarittelit nyt kuitenkin kahdelle riville, tervetuloa ;)

Kahdelle riville, taitaa olla imaamilla resoluutio jo koraanissa määritelty... ;D

Teretulemast.

Servilia

Pakollinen quote: "Ja lopuksi yleensä ja erikseen: varjele noita Suomen herroja, etteivät ne toista kertaa löisi päätänsä Karjalan mäntyyn. Aamen." Väinö Linna - Tuntematon Sotilas

MaisteriT

Olen vajaat 40-vuotias Espoossa asuva nörtsä, naimisissa, adoptiolapsi tulossa (kohdemaa Afrikassa).

Eksyin netsien sekaan Vihreiden Naisten promoprojektin avulla. Äänestyskäytökseni on kääntynyt samassa yhteydessä noin 180 astetta.

Sattuneesta syystä toivon ettei Suomesta tule rasistisempi yhteiskunta. Siksi haluaisin myös, että rasismia kiihdyttävät epäoikeudenmukaisuudet lopetetaan alkuunsa. Samalla toivoisin tällä palstalla eksplisiittistä suvaitsevaisuutta!

Maisteri T
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

Maxwell Smart

Tervetuloa Maisteri T.
Älä huolehdi, meitä suvaitsevampaa porukkaa ei olekaan!

turha jätkä

Quote from: Maxwell Smart on 18.08.2010, 21:36:28
Tervetuloa Maisteri T.
Älä huolehdi, meitä suvaitsevampaa porukkaa ei olekaan!

Tervetuloa! Mutta toivotaan kuitenkin, ettei Ellilä huomaa tuota adoptiohommaa. Voi tulla sanomista, sano!

dothefake

Minunkin puolesta tervetuloa. Adoptio on varmaan kaikkein hallituinta
maahanmuuttoa, jonka lopputuloksena on oikea suomalainen, väristä
riippumatta.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Ant.

Tervetuloa!

Tiettyä turnauskestävyyttä tämä tietysti vaatii. Vaikka ylivoimainen enemmistö hommaan kirjoittavista ja arvattavasti kaikki politiikassa mukana olevista ei näe mitään pahaa afrikkalaisen lapsen adoptoimisessa, joku varmasti näkee ja ennen pitkää kirjoittaa siitä. Jos tällaiseen kirjoitukseen törmää, asiaan ymmärrettävästi sensitiivisesti suhtautuva suuttuu herkästi, kiroaa homman ja lähtee ovet paukkuen. Näitä on nähty. Lapsia koskevat kysymykset ovat tietenkin erityisen herkkiä itse kullekin.

Siksi kannattaa aina muistaa, että yksi tai edes kaksi kirjoittaja ei edusta kaikkien hommalaisten kantaa. Jäseniä on yli 4 500 ja yli puolet heistä on kirjoittanut joskus jotain. Mielipiteitä on laidasta laitaan. Siksi suvaitsevaisuutta kysytään itse kultakin, vaikka sääntöjen vastaisia kirjoituksia ei tarvitse tietenkään sietää.
Homma is the new black.

Maxwell Smart

Hyvä Ant.! Anna punakynän heilua vaan jos joku on idiootti.

Sanglier

Olen nelikymppinen, akateeminen, perheellinen maastamuuttaja (Ranska), ja huolissani kotimaani (Suomi) tulevaisuudesta.

Suomea kannattaa varjella koska uusia ei enää tehdä.

ike60

Quote from: Sanglier on 19.08.2010, 23:31:55
Olen nelikymppinen, akateeminen, perheellinen maastamuuttaja (Ranska), ja huolissani kotimaani (Suomi) tulevaisuudesta.

Tervetuloa foorumille, Sanglier! Minä ja varmasti moni muukin täällä on kiinnostunut kuulemaan miltä ranskalainen monikultturismi tuntuu paikan päällä koettuna. Olisi mukava jos raportoisit sieltä vaikka uutisketjuihin kun havaitset jotain raportoimisen arvoista.

Sanglier

Näin ajattelin, ajan salliessa.

lihansyöjähetero

Olen reilusti keski-ikäinen VHM. Olin ensimmäisten joukossa "vastaanottamassa" eli katsomassa aitiopaikalta ensimmäisiä uusia kummajaisia joita tuli Venäjän puolelta Valkealan motellille -> siitä tehtiin pakolaiskeskus silloin vuonna 1990 tai oliko vasta 1991. Ne kummajaiset herättivät uteliaisuutta ja ihmetystä; olivat hyvin pukeutuneita ja englantia ja venäjää puhuvia Somalipakolaisia, lähes kaikki nuoria miehiä n. 15-30 vuotiaita.

Eräs tuttuni kännipäissään kutsui niitä/heitä luoksensa jatkoille ja olin mukana kun asunnossa oli n. 20 kpl somppuja ja vain pari Suomalaista. Kun kaverini heräsi krapulassaan oli yllättäin kaikki irtain omaisuus kadonnut ja samoin ne n. 20 Somaliakin. Kun myöhemmin tiedusteli pakolaiskeskuksesta mahdollisesti löytyvän omaisuutensa perään ei kukaan tiennyt mitään.

Piti esittäytyä: Harrastan luonnossaliikkumista, monenlaista ammuntaa, voimailua, kamppailulajeja, moottorikäyttöisiä vekottimia, ihmisen parhaita ystäviä, kulttuuria, kirjoja, elokuvia, pienten ihmisten puolustamista, olen luottamusmiehenäkin touhunnut ja vasemmistolaissävyisesti sikäli ajattelen, mutta Suomen ja Suomalaisten tilasta nykymenolla olen eniten huolestunut. Voisin olla jonkunlainen kansallissosialisti, jos sellainen olisi mahdollista tai sallittua nykymaailmassa. Siinäkin kuitenkin varsin maltillinen.

Työelämässäni joudun kohtaamaan erilaisia erittäin paljon kulttuuririkkauksia ja varsinkin ongelmatapauksia pakolaisissa ja muissa maahanmuuttajissa. Muutamia työteliäitä mustaihoisiakin nähnyt ja jopa mukavia sellaisia, he ovat olleet lähtöjään poikkeuksetta muualta Afrikasta kuin Somaliasta.
Paloheimo: Muuttoliike tuhoaa luontoa, latistaa kulttuureja, koska monikulttuurinen mosaiikki samankaltaistuu maiden ja maanosien välillä. Kulttuurien sekoittumisen nopeus ja tekninen tehokkuus köyhdyttää henkisesti ja synnyttää maailmanlaajuisen tasapaksun monokulttuurin.

vanaja

Hämeenlinnan torpparin jälkeläisiä. Asunut ympäri maata stadissa syntymisen jälkeen.Israelissa vuoden kibutsilla.Oppikoulu jäi kesken pakollisen ruotsin takia!Autonasentaja ja teknikon koulutusten jälkeen ajauduin veturimies töihin josta vuoden eläkkeellä!Kouluajoilta vastenmielisyys ruotsinkieltä kohtaan ja Helsingin paikallisjunista =mamujen valloitusretkien tarkkailu?Politiikasta kriittisyys juontaa yksinvaltiaan valitsemiseen -70 luvulla ja äänioikeuden anastamiseen!Sukupuolineutraaleista sen verran,että homppelit nääsvillessä olivat erittäin kiinnostuneita -70 luvulla!Viime vuosikymmeninä ei homoja ole hihoissa roikkunut,liekö syynä syylät vai peräpukamat?
Parempi Paavo pivossa,kuin kaksi Paavoa puhumassa!

ike60

Tervetuloa foorumille, lihansyöjähetero ja vanaja!

Quote from: lihansyöjähetero on 23.08.2010, 03:20:21
Eräs tuttuni kännipäissään kutsui niitä/heitä luoksensa jatkoille ja olin mukana kun asunnossa oli n. 20 kpl somppuja ja vain pari Suomalaista. Kun kaverini heräsi krapulassaan oli yllättäin kaikki irtain omaisuus kadonnut ja samoin ne n. 20 Somaliakin. Kun myöhemmin tiedusteli pakolaiskeskuksesta mahdollisesti löytyvän omaisuutensa perään ei kukaan tiennyt mitään.

Voi voi. ehkä somalit ovat lähtiessään unohtaneet ulko-oven auki, ja siitä sitten on sisään päässyt livahtamaan perunanenäinen varas. Toinen mahdollisuus on, että Somaliassa kestiystävyyteen kuuluu, että isäntä antaa vierailleen irtaimistonsa. No joo, itsekin kyllä uskon siihen poliittisesti epäkorrektiin kolmanteen mahdollisuuteen.

Quote from: lihansyöjähetero on 23.08.2010, 03:20:21
Työelämässäni joudun kohtaamaan erilaisia erittäin paljon kulttuuririkkauksia ja varsinkin ongelmatapauksia pakolaisissa ja muissa maahanmuuttajissa. Muutamia työteliäitä mustaihoisiakin nähnyt ja jopa mukavia sellaisia, he ovat olleet lähtöjään poikkeuksetta muualta Afrikasta kuin Somaliasta.

Olisi kiinnostavaa lukea kohtaamiskokemuksistasi esimerkiksi peräkammarin avautumisketjussa. Vanaja näyttää jo löytäneen tiensä sinne.

Arvoton

Quote from: MaisteriT on 18.08.2010, 21:30:32
Sattuneesta syystä toivon ettei Suomesta tule rasistisempi yhteiskunta.

Suomi ei ole rasistinen maa eikä sellainen yhteiskunta. Syrjivä valtio, kansa ja yhteiskunta se useasti on, mutta kohde on kantasuomalainen. Katso, vaikka!

Juuri äsken tellussa kerrottiin lakisääteisestä tapaturmavitsistä. Vastaavaa tapahtuu Suomessa tuhansittain. Vakuutuslääketiede ei ole syrjintää, petosta, heitteille jättöä? Ainiin, ei silloin kun raha puhuu.

junakohtaus

Kaikille uusille tervetuloa myös moderaation puolesta.

Maisterille erikseen sellainen, että eksplisiittistä suvaitsevaisuutta saattaa olla hiukan turha odottaa, jos sen tulisi kohdistua ihmisryhmiin eikä yksilöihin. Yksilöittäin täällä on kyllä perinteisesti suvaittu vähän mitä tahansa, vaikka tietysti nettikeskustelussa mopo säännöllisesti lähtee lapasesta, mutta sitä ei pidä ottaa henkilökohtaisesti.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Ernst

Quote from: vanaja on 23.08.2010, 16:58:42
Hämeenlinnan torpparin jälkeläisiä. Asunut ympäri maata stadissa syntymisen jälkeen.Israelissa vuoden kibutsilla.Oppikoulu jäi kesken pakollisen ruotsin takia!Autonasentaja ja teknikon koulutusten jälkeen ajauduin veturimies töihin josta vuoden eläkkeellä!Kouluajoilta vastenmielisyys ruotsinkieltä kohtaan ja Helsingin paikallisjunista =mamujen valloitusretkien tarkkailu?Politiikasta kriittisyys juontaa yksinvaltiaan valitsemiseen -70 luvulla ja äänioikeuden anastamiseen!Sukupuolineutraaleista sen verran,että homppelit nääsvillessä olivat erittäin kiinnostuneita -70 luvulla!Viime vuosikymmeninä ei homoja ole hihoissa roikkunut,liekö syynä syylät vai peräpukamat?

Vanaja! Jukka Eemil Vanaja?

Ernst

Quote from: MaisteriT on 18.08.2010, 21:30:32
Olen vajaat 40-vuotias Espoossa asuva nörtsä, naimisissa, adoptiolapsi tulossa (kohdemaa Afrikassa).

Eksyin netsien sekaan Vihreiden Naisten promoprojektin avulla. Äänestyskäytökseni on kääntynyt samassa yhteydessä noin 180 astetta.

Sattuneesta syystä toivon ettei Suomesta tule rasistisempi yhteiskunta. Siksi haluaisin myös, että rasismia kiihdyttävät epäoikeudenmukaisuudet lopetetaan alkuunsa. Samalla toivoisin tällä palstalla eksplisiittistä suvaitsevaisuutta!

Maisteri T

Implisiittinen suvaitsevaisuus on jo hallussa, eksplisiittinen on työn alla! Tervetuloa!

Miniluv

QuoteEksyin netsien sekaan Vihreiden Naisten promoprojektin avulla. Äänestyskäytökseni on kääntynyt samassa yhteydessä noin 180 astetta.

Vihreät näköjään kumoavat ihan itse kontaktihypoteesin :) Tervetuloa!
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

MaisteriT

Quote from: junakohtaus on 23.08.2010, 21:21:26
Kaikille uusille tervetuloa myös moderaation puolesta.

Maisterille erikseen sellainen, että eksplisiittistä suvaitsevaisuutta saattaa olla hiukan turha odottaa, jos sen tulisi kohdistua ihmisryhmiin eikä yksilöihin. Yksilöittäin täällä on kyllä perinteisesti suvaittu vähän mitä tahansa, vaikka tietysti nettikeskustelussa mopo säännöllisesti lähtee lapasesta, mutta sitä ei pidä ottaa henkilökohtaisesti.

Minusta näyttää ihan hyvältä. Ainakin tällä palstalla suvaitaan mielipiteitä, mikä on hieno asia kun monella muulla foorumilla suljetaan silmät ja korvat PC-puheen nimissä.

Suvaitsemisesta voisin keskustella enemmän jossain muussa säikeessä. Yhtä kaikki en suvaitse yllä mainittua kämpän putsaamista.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

MaisteriT

Quote from: Miniluv on 23.08.2010, 22:51:10
QuoteEksyin netsien sekaan Vihreiden Naisten promoprojektin avulla. Äänestyskäytökseni on kääntynyt samassa yhteydessä noin 180 astetta.

Vihreät näköjään kumoavat ihan itse kontaktihypoteesin :) Tervetuloa!

Aha...
http://hankamaki.blogit.uusisuomi.fi/2010/02/22/pienten-erojen-narsismi-ja-kontaktihypoteesi/

Joo, ei, mä luulen että poliittisen suunnan vaihtoon on vaikuttanut iän lisääntyminen ja realistisuuden tuleminen utopian tilalle.

Edit: Tajusin vasta mitä tuo kontaktihypoteesi tarkoittaa. Joo, asuminen Itä-Helsingissä kyllä varmaan hieman pehmitti suunnanmuutosta. Eli kyllä, kontaktihypoteesi on hieman heikko.

Lemmy

Adoptiolapsi E-Afrikasta? Ei kait sulla ole autoa?
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

MaisteriT

Quote from: Lemmy on 25.08.2010, 20:57:59
Adoptiolapsi E-Afrikasta? Ei kait sulla ole autoa?

Ei, pelkkä Corolla.

Hakumatkalle lähdetään tietenkin polkupyörällä, ja hiilijalanjälki kompensoidaan ostamalla hiilianeita. (En mä mikään hölmö ole, paitsi silloin kun äänestin Soininvaaraa)

melville

Terve,

Olen täällä Itä-Helsingin suunnalla asusteleva kahden lapsen isä. Työkseni puuhailen IT-alalla.

Sekä työpaikallani, että vapaa-ajalla tapaan paljon maahanmuuttajia ja yleisesti ottaen he ovat ok. jengiä/ne joita tunnen ihan henk.koht.). Työn puolesta on hieman ihmetyttänyt, miten hemmetin vaikeaa EU-maiden ulkopuolelta tulevan työntekijän on saada papereita siihen kuntoon, että voi alkaa tekemään duunia, kun Suomesta ei osaajia aina löydy.

Nyt tämä halituksen maahanmuuttopolitiikka on alkanut tympiä oikein urakalla. Toki olen PerSuja äänestänyt jo kaksissa edellisissä eduskuntavaaleissa ja edellisissä kuntavaaleissa, koska muut puolueet ovat todella HMV-kamaa.

Hommasta olen tiennyt jo melko pitkän aikaa, mutta vasta eilen sain vääntäydyttyä lueskelemaan juttuja täällä. Eräs hommalainen vinkkasi toisella foorumilla, kun puhuimme eilisen kohu-uutisesta.