News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

kgb

Quote from: Riikka Slunga-Poutsalo on 18.05.2010, 22:29:36
Uusi yritys ja oottakaas kun löydän asiallisen kuvankin jostain  ;D

:facepalm:

Ei näin, ei todellakaan näin. Mikä helvetti siinä oikein on, että aikuisetkaan ihmiset eivät osaa lukea foorumin ohjeita sekä sääntöjä allaolevista ystävällisistä neuvoista puhumattakaan ja toimia niitten mukaisesti?

Quote from: Heikki Luoto on 14.05.2010, 22:01:37
Riikka, onko sinulla jokin erityinen syy miksi rekisteröidyit koko nimesi sijasta vain etunimelläsi? Suosittelen, että otat ylläpitoon yhteyttä ja vaihdatat tunnuksesi nimelliseksi jäseneksi sekä vaadit oikeutta käyttää omaa kuvaasi heti, johon yleensä vaaditaan 50 lähetettyä viestiä. Olethan sentään nuiva eduskuntavaaliehdokas.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Simo Lipsanen

Tervehdys

Olen 19-vuotias juuri valmistunut merkonomi Mikkelistä. Koko ikäni olen Mikkelissä asunut ja aikomus olisi täältä töitä etsiä opiskeluiden päätyttyä.

Kokopäiväisinä harrastuksina tällä hetkellä työttömyys(kesän ajan), verkkonetseily, idioottimainen blogin kirjoittelu (http://theswayingone.blogspot.com/) ja kaikenlainen Hommailu.

"Eipä tuossa mitään menetäkään"-asenteen omaavana ihmisenä päätin pyrkiä ensivuoden eduskuntavaaleihin ehdokkaaksi, mutta asia on vielä auki. Sanotaan, että näin nuori ei saisi tarpeeksi ääniä mutta miksipä sitä ei kokeilisi? Parempi se on nyt nuoruuden sinisilmäisellä "minä voin vaikuttaa"-innolla pyrkiä kuin vanhempana ja kuivana. Olen Muutos 2011-puolueen jäsen ja tarkoitus olisi myös heidän riveissään eduskuntaan pyrkiä. Lisäksi olen suuruudenhullu opportunisti ja haluaisin saavuttaa pääministerin viran.

Elämänkokemuksen puuttuessa, korvaan sen viisauden tiedolla jota imen ympäristöstä sienen tavoin. En vietä aikaani ikäisteni seurassa, sillä dokaaminen, kupin nostaminen / kallistaminen tai "nesteellä käynti" ei kiinnosta. Korvaan sen lukemalla kaikkea mahdollista. josta syystä jotkut kutsuvat antisosiaaliseksi.

Halla-Ahon blogia olen reilu vuoden lukenut ja aika pitkälti samoilla linjoilla olen, tuntuu mies olevan yksi niistä harvoista järjen omaavista poliitikoista. Tänne Hommafoorumille olen vasta vastikään liittynyt ja mahdollisesta vaaliehdokkuudesta johtuen tein sen omalla nimelläni.

Sarkasmi on myös lähellä sydäntä ja se paistaa toisinaan läpi hyvinkin voimakkaasti kirjoituksistani. Sen kanssa vaan on parempi tottua elämään.

Maxwell Smart

Tervehdys Simo!

Vasta pari päivää sitten törmäsin kirjoituksiisi. Kovasti tunnut kirjoittavan ja se on hyvä se. Aloittelevan poliitikon täytyykin jakaa mielipiteitään.

Ehdokkaaksi vain!

Simo Lipsanen

Hienoa että kelpaa. Suurin osa blogin kommentoijista tosin tuntuvat olevan tiettyyn kulttiin hurahtaneita maailmanpelastajia, jotka heittelevät tiettyjä fraaseja eivätkä kykene oikeaan keskusteluun. Onneksi kyseiset dillet vaikenevat heti kun jonkin väitteen heiltä kumoaa. Pelkän "Anonyymi"-nimimerkin takaahan se on huomattavan helppoa.

Omena Puu

Hei,
olen Omppu -täti, jota ei kiinnosta pakkokäännytys monikulttuurisuus-uskontoon.

Minua myös huolestuttaa tavattomasti se, että mielipidettä (lue: tietynlaisia eriäviä sellaisia) ajetaan rikoksiksi.

Larva

Quote from: Simo Lipsanen on 02.06.2010, 12:19:15
Suurin osa blogin kommentoijista tosin tuntuvat olevan tiettyyn kulttiin hurahtaneita maailmanpelastajia, jotka heittelevät tiettyjä fraaseja eivätkä kykene oikeaan keskusteluun.
Kävin nakkaamassa pari hommalaisempaa kommenttia. Mielenkiintoinen blogi! :)
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

Simo Lipsanen

Quote from: Tuulenhenki on 10.06.2010, 20:01:02
Quote from: Simo Lipsanen on 02.06.2010, 12:19:15
Suurin osa blogin kommentoijista tosin tuntuvat olevan tiettyyn kulttiin hurahtaneita maailmanpelastajia, jotka heittelevät tiettyjä fraaseja eivätkä kykene oikeaan keskusteluun.
Kävin nakkaamassa pari hommalaisempaa kommenttia. Mielenkiintoinen blogi! :)

Kiitän :) kirjoittelen välillä mitä sattuu, mutta ainakin noita kerkeää lukemaan kiireisempikin ihminen.

Faye

Tervehdys! Muutaman viikon aktiivisesti Scriptaa ja Hommaforumia luettuani päätin esittäytyä itsekin. Olen Pirkanmaalla asuva nuorehko akateeminen toimihenkilönainen, perinteisesti Vihreitä tai Kokoomusta äänestänyt tai sitten vain onnellisesti nukkunut.

Kymmenisen vuotta sitten kiinnostuin hetkellisesti maahanmuuttoasioista ja keskusteluja seurattuani totesin olevani nuivahko. Kiinnostuin asioista lähinnä siksi, että silloin seurustelin melkoisen nuivan miehen kanssa ja asioista tuli kiisteltyä ja keskusteltua. Ajan myötä kiinnostus lopahti ja aloin jossain vaiheessa uskoa itsekin olevani suvaitsevainen monikulttuurisuuteen trendikkään myönteisesti suhtautuva ihminen ja "autetaan somaliystävämme takaisin Afrikkaan" -tyypit olivat kaikki tyynni suvaitsemattomia ja juntteja idiootteja. Jossain vaiheessa nykyinen puolisoni mainitsi olevansa joissakin asioissa suorastaan äärioikeistolainen ja hämmennyin: puolisoni kun ei vastannut mielikuvaani juntista, aivottomasta lippispäästä.  ;)

Halla-ahon oikeudenkäyntiuutisointia seurattuani päätin itsekin käydä lukemassa tämän rasistisen kirjoituksen ja ällistyin lisää. Mitä enemmän blogia ja muita kirjoituksia luin, sitä enemmän ihmettelin rasistisyytöksiä. Tästä kiinnostuneena aloin seurata enemmänkin erilaisista asioista uutisointia ja asioiden käsittelyä medioissa. Olen aina ollut vankkumaton sananvapauden puolustaja, enkä voinut hyväksyä sitä suoranaista valehtelua ja sensuuria mitä mediat suolsivat - ja niin suuri osa ihmisistä kritiikittömästi nieli.

Viime kuukausina minusta on tullutkin rutinuiva ja aion äänestää seuraavissa vaaleissa jotakuta pirkanmaalaista maahanmuuttokriittistä ehdokasta (joka ei voi olla Kokoomuksen ehdokas johtuen puolueen johdon osoittamasta ylimielisestä suhtautumisesta). Olen myös joidenkin ystävien seurassa alkanut tulla ulos kaapista ja pyrkinyt tekemään heistäkin tiedostavampia näiden asioiden suhteen. Uskon että ensi keväänä on toinen ääni kellossa, kun yhä useampi hiljaista raivoa täynnä oleva tyyppi käy vaaliuurnalla ilmaisemassa mielipiteensä.  ;D

Scallypunk

Tervetuloa Faye! Scriptan lukeminen tuntuu olevan niitä ainoita asioita joiden suhteen "kohtaamisteoria" pätee.

Rgds,
Scallypunk
?› ?›  _______  __     ___     _____   /\__                          ?› ?›
      ?› ?›  \    / |/ /_/\_|   \    \  _ \ / /_ \/\  /\                   ?› ?›
      ?› ?›  /\ \/| / / \/\/| |\ \    \//_// / / / / / /                   ?› ?›
      ?› ?› /  \ \| \ \ /  \| |_\ \  / / \/ /_/ / /// /

SK

Quote from: Faye on 17.06.2010, 20:00:16
Tervehdys! Muutaman viikon aktiivisesti Scriptaa ja Hommaforumia luettuani päätin esittäytyä itsekin. Olen Pirkanmaalla asuva nuorehko akateeminen toimihenkilönainen, perinteisesti Vihreitä tai Kokoomusta äänestänyt tai sitten vain onnellisesti nukkunut.

[...]

Halla-ahon oikeudenkäyntiuutisointia seurattuani päätin itsekin käydä lukemassa tämän rasistisen kirjoituksen ja ällistyin lisää. Mitä enemmän blogia ja muita kirjoituksia luin, sitä enemmän ihmettelin rasistisyytöksiä. Tästä kiinnostuneena aloin seurata enemmänkin erilaisista asioista uutisointia ja asioiden käsittelyä medioissa.
Hienoa saada sinut mukaan Hommaan! Kiinnostuitko Jussin KO vai HO käsittelystä?
"Jag känner mig isolerad där jag bor. Jag är inte rädd för andra asylsökande, men det känns otryggt att i mörker och kyla ta sig till en affär för att handla. Vi kan inte leva så här." - Iziogbe Adodo, från Nigeria

Faye

^KO-käsittelyn yhteydessä aloin tutustua aiheeseen, HO-käsittelyn yhteydessä aloin lukea muitakin kirjoituksia kuitn tätä kohujuttua ja sillä tiellä ollaan.  :)

Äänestäjä

Quote from: Faye on 17.06.2010, 20:00:16

Kymmenisen vuotta sitten kiinnostuin hetkellisesti maahanmuuttoasioista ja keskusteluja seurattuani totesin olevani nuivahko. Kiinnostuin asioista lähinnä siksi, että silloin seurustelin melkoisen nuivan miehen kanssa ja asioista tuli kiisteltyä ja keskusteltua. Ajan myötä kiinnostus lopahti ja aloin jossain vaiheessa uskoa itsekin olevani suvaitsevainen monikulttuurisuuteen trendikkään myönteisesti suhtautuva ihminen ja "autetaan somaliystävämme takaisin Afrikkaan" -tyypit olivat kaikki tyynni suvaitsemattomia ja juntteja idiootteja. Jossain vaiheessa nykyinen puolisoni mainitsi olevansa joissakin asioissa suorastaan äärioikeistolainen ja hämmennyin: puolisoni kun ei vastannut mielikuvaani juntista, aivottomasta lippispäästä.  ;)

Halla-ahon oikeudenkäyntiuutisointia seurattuani päätin itsekin käydä lukemassa tämän rasistisen kirjoituksen ja ällistyin lisää. Mitä enemmän blogia ja muita kirjoituksia luin, sitä enemmän ihmettelin rasistisyytöksiä. Tästä kiinnostuneena aloin seurata enemmänkin erilaisista asioista uutisointia ja asioiden käsittelyä medioissa. Olen aina ollut vankkumaton sananvapauden puolustaja, enkä voinut hyväksyä sitä suoranaista valehtelua ja sensuuria mitä mediat suolsivat - ja niin suuri osa ihmisistä kritiikittömästi nieli.

Viime kuukausina minusta on tullutkin rutinuiva ja aion äänestää seuraavissa vaaleissa jotakuta pirkanmaalaista maahanmuuttokriittistä ehdokasta (joka ei voi olla Kokoomuksen ehdokas johtuen puolueen johdon osoittamasta ylimielisestä suhtautumisesta). Olen myös joidenkin ystävien seurassa alkanut tulla ulos kaapista ja pyrkinyt tekemään heistäkin tiedostavampia näiden asioiden suhteen. Uskon että ensi keväänä on toinen ääni kellossa, kun yhä useampi hiljaista raivoa täynnä oleva tyyppi käy vaaliuurnalla ilmaisemassa mielipiteensä.  ;D

Tutulta vaikuttava tarina. Näin moni meistä on tänne tullut.

Vaikka uskon mediakriittisyyttä oli ainakin itsellä jo ennen tähän nimenomaiseen poliittiseen keskusteluun tutustumista, niin siitä huolimatta valtamedian toiminta asiassa on hätkähdyttänyt.

Tervetuloa mukaan keskustelemaan.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

Critique

Hyvää huomenta!

Olen opiskelijaneitokainen Etelä-Pohjanmaalta. Olen aina ollut yhteiskunnallisista teemoista kiinnostunut, joskin harvemmin puhun omista poliittisista näkemyksistäni kenellekään. Viime aikoina olen kuitenkin ollut melkoisen ärsyyntynyt lukemaan lehdistä, miten eri puolilla Eurooppaa maahanmuuttopolitiikka on osoittautunut täydellisen epäonnistuneeksi samaan aikaan, kun Suomi on kovaa kyytiä toistamassa niitä virheitä, joista olisi pitänyt ottaa opikseen. Lähipiirissäni kiinnostus maahanmuuttokeskustelua kohtaan ei ole suurta - lähinnä minä hoidan puhumisen, kun muut nyökyttelevät kiltisti sanojeni tahdissa. ;) Koska todellisessa elämässä tuntuu olevan täysin mahdotonta saada aikaan pitkä ja syvällinen keskustelu maahanmuutosta, olen tullut tulokseen, että ei Internetin ihmemaakaan ole hassumpi paikka vaihtaa ajatuksia. Varmaa on ainakin se, että tämän päivän lehdet luettuani olen entistäkin kypsyneempi "monikulttuurisuuteen" - onhan maahanmuutto päivän sana tänäänkin. :(

ike60

Tervetuloa foorumille, Critique!

Quote from: Critique on 21.06.2010, 06:53:29
Lähipiirissäni kiinnostus maahanmuuttokeskustelua kohtaan ei ole suurta - lähinnä minä hoidan puhumisen, kun muut nyökyttelevät kiltisti sanojeni tahdissa. ;)

Ei taida maahanmuutto paljoa koskettaa ihmisiä siellä lakeurella - vielä. Ongelma on, että siinä vaiheessa kun se alkaa konkreettisemmin koskea sikäläisiä, alkaa olla jo liian myöhäistä: Suomen riesaksi on ehtinyt kasautua vältettävissä olleita, vaikeita ja pitkäkestoisia ongelmia.

Kotimaan matkailu voi hyvinkin avartaa heidän näkemystään. Kristiinankaupunkihan on lähellä lakeuksia, eikä Lammikaan niin mahdottoman kaukana ole; kehota ihmisiä suuntaamaan sinne ja kyselemään paikallisilta miltä esimaku monikulttuuriin on maistunut. Kun käyvät Muumimaailmassa ja Turun linnassa, kehota samalla vaivalla käymään Turun Varissuolla. Kun käyvät Linnanmäellä ja Korkeasaaressa, kehota koukkaamaan Kontulan tai Vuosaaren Aurinkolahden kautta.

Jos kotimaa ei kutsu lähipiiriäsi, kannusta heitä käymään Ruotsissa. Tukholmassa pääsee metrolla Rinkebyhyn, ja Tanskan reissun oheistapahtumaksi sopii piipahdus Malmön Rosengårdissa. Samalla he voivat miettiä, miksi Ruotsi on nykyään länsi-Euroopan väkivaltaisimpia maita (menee muissa kuin henkirikoksissa Suomen ohi), miksi raiskausten määrä siellä on 30 vuodessa kuusinkertaistunut tai miksi maan talous on samassa ajassa tipahtanut läheltä maailman huippua Euroopan keskikastiin.

Pohjusta heidän matkaansa vaikkapa tarjoamalla kahvit ja näyttämällä siinä sivussa kalvosarjan maahanmuuton myyteistä ja todellisuudesta. Saattaa olla että heilläkin on ollut maahanmuutosta vääriä käsityksiä, joista joitakin tulee siinä kahvitellessa korjattua.

Critique

Kiitokset! :)

Quote from: ike60 on 21.06.2010, 21:01:04
Ei taida maahanmuutto paljoa koskettaa ihmisiä siellä lakeurella - vielä. Ongelma on, että siinä vaiheessa kun se alkaa konkreettisemmin koskea sikäläisiä, alkaa olla jo liian myöhäistä: Suomen riesaksi on ehtinyt kasautua vältettävissä olleita, vaikeita ja pitkäkestoisia ongelmia.

Totta puhut: maahanmuutto-ongelmat eivät näy vielä, joskin on todettava, että maahanmuuttajien määrä tälläkin alueella on kasvamassa. Esimerkiksi Seinäjoen katukuvassa maahanmuuttajaväestö ei ole enää täysin tavatonta. Toista se oli vielä jokunen vuosi sitten. Tiedä sitten, liekö vaikutusta sillä, että on Etelä-Pohjanmaa ollut aina suhteellisen oikeistolaismyönteistä ja suorastaan konservatiivista seutua.

QuoteKotimaan matkailu voi hyvinkin avartaa heidän näkemystään. Kristiinankaupunkihan on lähellä lakeuksia, eikä Lammikaan niin mahdottoman kaukana ole; kehota ihmisiä suuntaamaan sinne ja kyselemään paikallisilta miltä esimaku monikulttuuriin on maistunut. Kun käyvät Muumimaailmassa ja Turun linnassa, kehota samalla vaivalla käymään Turun Varissuolla. Kun käyvät Linnanmäellä ja Korkeasaaressa, kehota koukkaamaan Kontulan tai Vuosaaren Aurinkolahden kautta.
Etelä-Pohjanmaan läheisistä alueista myös Vaasa lienee melko "kulttuurillisesti rikastunutta" seutua. Hienotunteisesti muotoillen ongelma on siinä, että Vaasassa ruotsin- ja suomenkielisten keskenäiset eripurat vaikuttavat melkolailla siihen, että ruotsinkielinen väestö äänestää ilman muuta RKP:tä kiinnittämättä huomiota puolueen maahanmuuttopolitiikkaan. Sama ongelmahan se taitaa olla jokaisella ruotsinkielisellä alueella. Toivokaamme, että tilanteeseen saataisiin nyt joku tolkku, kun ruotsinkielinenkin väestö alkaa huomioimaan, että toisinaan on olemassa kielipolitiikkaakin merkittävämpiä asioita.

Pohjusta heidän matkaansa vaikkapa tarjoamalla kahvit ja näyttämällä siinä sivussa kalvosarjan maahanmuuton myyteistä ja todellisuudesta. Saattaa olla että heilläkin on ollut maahanmuutosta vääriä käsityksiä, joista joitakin tulee siinä kahvitellessa korjattua.

Kiitokset tästä linkistä, vaikuttaa hyvältä "Wakey, wakey!" -materiaalilta. :)

Soon Moro

Tervehdys kaikille!

Tällä foorumilla olen uusi, muuten jo ihan riittävän vanha keskustelemaan näistä aroista maahanmuuton ja monikulttuurisuuden mukanaan tuomista haasteista. En omaa minkään puolueen jäsenkirjaa, joten rohkenen siis sanoa olevani puolueeton.

Leili on jo useaan otteeseen täyttynyt ja läikkynyt, kun on kuunnellut ja katsellut valtakuntamme päättäjien "suomettuneita" lausuntoja, joilla meistä kansana pyritään tekemään aivan joitan muuta kuin mitä suurin osa haluaa. Kun en kokenut välitöntä tarvetta lähteä kaduille fyysisesti purkamaan ahdistustani, päätin kirjoittaa blogia - terapiana ja varaventtiilinä.

http://soonmoro.blogspot.com

Ironian ja satiirin avulla asioiden käsittely saa mukavia muotoja, joiden avulla pystyy ainakin omaa angstiaan auttamaan.

Kirjoittelemisiin ja keskustelemisiin,

Soon Moro!
Omat höpötykset: http://soonmoro.blogspot.com

Soon Moro

Nonni ja heti meni vasemmalta ohi! Tarkoitus oli laittaa tämä siis esittäytymisketjuun, mutta sama tuo. Joku siirtää sinne, jos häiritsee...

BastardoGrande

Hyvä hyvä, varsin terävä kynä sulla penaalissa. 8)
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

Karkka

Hyvä blogi kyllä  ;) Ja tervetuloa joukkoon lyhyttukkaiseen, toppatakkiseen ja kippurakenkäiseen.

Soon Moro

Quote from: BastardoGrande on 22.06.2010, 17:46:34
Hyvä hyvä, varsin terävä kynä sulla penaalissa. 8)

Kiitos. Olen kuitenkin "old school"-miehiä, joten pidän terävät ja tylsät kynät pöydällä. Neitseellinen penaalini säilyköön koskemattomana ;)

Nautiluseläin

Jussi Halla-aho. Scripta. Kirjoituksia uppoavasta lännestä. Hommaforum. Nämä nimet eivät merkinneet minulle mitään vielä reilut kaksi vuotta sitten. Nyt ne merkitsevät isanmaallisinta ja rohkeinta, mitä tässä maassa tällä hetkellä on julkisuudessa näkyvissä. Ei voi muuta kuin kiittää Vihreiden naisia, jotka aikoinaan tekivät tutkintapyynnön. Sen avulla aihe "maahanmuutto" breikkasi lopullisesti julkisuuteen ja keskustelunaiheeksi.

Silmien kerran auettua on ollut järkyttävää havaita missä tilassa Suomi on. Maan rajat ovat levällään hunnien ja attiloiden tulla. Sananvapaus maassa on kyseenalaistettu. Maahanmuuton aikaansaamista kulujen ja vaikutusten kumulatiivisesta kasvusta ei mikään virallinen taho uskalla sanoa sanaakaan.

Tavallinen suomalainen ajattelee yhä, että hädänalainen ihminen, joka saa apua ja suojaa, olisi vähintään kiitollinen auttajalleen. Ja ilman muuta yrittäisi parhaansa mukaan sopeutua uusiin oloihin. Näin tapahtuikin tässä maassa aluksi vuosikausia. Nyt kiitollisuuden ja sopeutumisen sijaan olemme saaneet osaksemme kiittämättömyyttä, arroganssia ja rikollisuutta. Meille esitetään vaatimuksia sen suhteen, mikä tulijalle sopii ja mikä ei sovi. Luottamusyhteiskuntaan on luikerrellut väkivallan pelko, jolla ei ole selkeää hahmoa eikä nimeä. Miten tässä näin pääsi käymään?

Siten, että osa suomalaisista ei ole koskaan käynyt maan rajojen ulkopuolella eikä maan rajojen ulkopuolelle suuntautuvaa kiinnostusta yksinkertaisesti ole. Siten, että se, mitä tapahtuu nyt Ranskassa, Englannissa, Tanskassa ja Ruotsissa, ei osan mielestä mitenkään voi koskea Suomea. Koskaan.

Mihin tämä luja usko perustuu?

Suomen nykyisellä maahanmuuttoministerillä ei ole mitään aikaisempaa kokemusta esimerkiksi somalien Suomeen asuttamisesta ja asuttamisen seurauksista. Mistä siis kumpuaa tämä omahyväinen itsevarmuus tyyliin "me-tiedämme-mitä-me-teemme-älkääkä-te-muut-siinä-yhtään-nassuttako-vieressä" -asenne? Onko se jonkinlainen yhden ihmisen persoonan grandiositeetti? Voiko kourallinen ihmisiä – RKP – niin absoluuttisen, erehtymättömän varmasti tietää, mikä viidellemiljoonalle Suomen kansalaiselle on näiden parhaaksi?

Ei voi.

Onko hallituksessa, kaikissa hallituspuolueissa - ja SDP:ssä lisäksi - menossa jonkinlainen pienimuotoinen joukkopsykoosi? Maahanmuutto- ja monikulttuurihihhulointi? Vai pitääkö nyt jokaisen poliittisen elämän huipulla tasapainoilevan henkilön osoittaa olevansa "kokenut, kansainvälinen kosmopoliitti" siten, ettei uskalla asettaa kyseenalaiseksi Suomen – sallikaa minun nauraa -  "kansainvälistymistä". Muutoinhan voi saada vaikka sen hirmuisen leiman nimeltään "rasisti".

Mikä siinä seitsenkirjaimisessa sanassa oikein pelottaa? R-a-s-i-s-t-i. Onko niin paha rasti olla rasisti? Etenkin, kun näyttää siltä, että sana Suomessa on lähtenyt elämään aivan omaa elämäänsa ja alkaa olla lähinnä synonyymi maanpuolustuksesta kiinnostuneelle henkilölle? - - - Mieluummin ollaan lautakasoja?

Olenko rasisti, jos haluan tasan nyt sulkea rajat – näin siitä huolimatta, että minulla on ystävinä myös maahanmuuttajia, jotka pysyvästi asuvat Suomessa? Ovatko sellaiset maahanmuuttajat rasisteja, jotka haluavat vain hoitaa työnsä ja perheensä täällä ja passittaisivat mielellään rikoksiin ja lorvintaan taipuvaiset lajitoverinsa takaisin sinne mistä ovat tulleet? Sitten voi olla, että valtaosa suomalaisista on rasisteja.

Kun auttaja vajoaa, vajoavat autettavatkin. Jos yhteiskuntajärjestys Suomessa rapautuu, turha luullakaan, että avustukset enää tippuvat uusdiplomaattien tilille yhtä sutjakkaasti kuin nyt. Siitä voi seurata epäjärjestystä.  Epäjärjestyksen ohella ja kentis osittaisena seurauksena diplomaattistatukseen kuuluva koskemattomuus muuttuu: mummojen potkimisesta ja ryöstämisestä hautausmaalla voi alkaa saada muitakin tuomioita kuin ehdollista. Vankeinhoidon kulut kasvavat.

Kantaväestön auttaminen sen nykyisissä ongelmissa vaatisi peiliin katsomista. Pitäisi kysyä itseltään, mitä olemme tehneet väärin, kun niin monet kantasuomalaiset voivat huonosti. Kenties siksi on lähdetty uusdiplomaattien auttamisen arvaamattomalle tielle – se on hetkellisesti helpompaa.

Se, mikä nykymenossa kummastuttaa, on se, että auttajalle (Suomelle ja suomalaisille) esitetään vaatimuksia. Siis vaatimuksia, ei pyyntöjä. Pitää huomioida kulttuuri. Pitää huomioida uskonto. Pitää huomoida kielimuuri. Pitää huomioida haluttomuus integroitumiseen. Ja ennen kaikkea pitää huomoida Suomen maine. Olisihan se nyt vallan kamalaa, jos uusdiplomaatit alkaisivat kommentoida ulkomailla Suomen puritaanisuutta ja tylsyyttä: Näin siitä huolimatta, että puritaanista ja tylsäähän täällä on – koska sellainen meno miellyttää meitä.

Törmäsin hiljattain vanhaan, mielenkiintoiseen kirjasarjaan nimeltään Suomen sana – Kansalliskirjallisuutemme valiolukemisto (WSOY 1963). Kirjasarjan kolmannessa niteessä lingvisti ja tutkimusmatkailija Matthias Alexander Castrén, jonka pääteoksena pidetään samojedin kielioppia, kertoo matkoistaan ja havainnoistaan Lapissa, Uralilla, Siperiassa ja Kiinassa. Eräässä kohtaa kiinnitti huomiotani erityisesti se, miten hän kuvaili suomalaisia verratessaan näitä votjakkeihin Siperiassa: "Hiukan yli 100 virstaa matkustettuani jätin Kasanin kuvernementin, eikä Vjatkassa enää näe tataareja, vaan aluksi tseremissiläisiä, venäläisiä ja votjakkilaisia kasvonpiirteitä. Etäämpänä Malmyzin piirissä ja eritoten Glazovissa votjakit ovat vallitsevana väestönä. He ovat, kuten tunnettua, permalaisen heimon haara ja yleensä hiljaisia, hyväntahtoisia ja uutteria. Koko votjakkien alueen läpi matkustaessani tuntui kuin olisin ollut Suomessa. Ensinnäkin luonto oli suuresti omiaan herättämään kotimaan illuusioita, sillä täällä näin kuten Suomessakin jokia, järviä, metsiä, soita, kankaita, kukkuloita ja laaksoja. Lisäksi kummassakin maassa asuu pohjimmaltaan samaa kansaa. En halua tässä puhua suomalaisten ja votjakkien kielen yhteenkuuluvuudesta, vielä vähemmän heidän kasvonpiirteidensä ja kallojensa vastaavaisuuksista, vaan ainoastaan antropologisesta, yleisinhmillisestä yhtäläisyydestä. Tämä yhtäläisyys ilmenee yleensä hiljaisesta, sävyisästä ja nuhteettomasta elintavasta, mikä suuresti poikkeaa useimmissa muissa kuvernementeissa näkemästäni ja kokemastani. Niinpä en sikäläisissä kylissä tavannut vetelehtijöitä, en uteliaita töllistelijöitä enkä hoilaavia humalaisia, vaan jokainen tuntui askartelevan omissa töissään ja toimissaan. Kyytiasemilla kävi kaikki erittäin hiljaisesti. Missään minua ei petetty eikä maksuista koskaan napistu. Kaikki toivomukseni toteutettiin mitä avuliaimmin etukäteen palkkiota määräämättä, ja vähäisinkin korvaus otettiin vastaan vilpittömän kiitollisesti. Tällaiseksi havaitsin votjakin – säyseäksi, teeskentelemättömäksi ja viattomaksi kuin suomalainen talonpoika."

Mutta täältä hyvien ja säyseiden ihmisten maasta uusdiplomaatit haluavat siis välillä lomailla entisissä, ristiriitojen repimissä kotimaissaan. Näin, vaikka tulijan vaatimukset on täytetty paremmin kuin huono-osasisen kanta-asukkaan kainot toivomukset.  Herää kysymys, onko virkamies asettautunut  kynnysmatoksi, johon voi pyyhkiä jalkansa mennen tullen. Vai miten tällainen rähmälläänolo on selitettävissä? Olemmeko liian nuori kansa osataksemme pitää kiinni järjestyksestä? Katsomme niska kenossa ylöspäin jokaista, joka ei puhu suomea? Eihän Suomi ole valtiona vielä edes sataa vuotta vanha. - Sitä huolestuttavammaksi uusdiplomaattien sopeutumattomuuden tekee se, etteivät edes vanhemmat, kehittyneemmät kulttuurit kuten ranskalainen ja brittiläinen kulttuuri, joissa sentään on jo valmiiksi piirteitä myös siirtomaakulttuurista, ole kyenneet integroimaan uusdiplomaatteja osaksi toimivaa yhteiskuntaa.

Miksi mukaudumme sopeutumattomien uusdiplomaattien rikoksiin ja huonoon käytökseen – ja pyrimme jopa selittelemään sitä? Tällaista toimintaa ei voi selittää mikään muu kuin kaukainen pohjoinen sijaintimme ja tähän asti suojattu elämänpiirimme sekä M.A. Castrénin ylläkuvaama suomalainen luonteenlaatu. Me emme yksinkertaisesti tunnista uusdiplomaattien röyhkeyttä röyhkeydeksi, koska mallia siitä ei löydy omasta tähänastisesta kokemuspiiristämme. Siispä me kiellämme itsellemme vieraan mallin olemassaolon; selitämme ja/tai vaikenemme sen pois. Emme ota sitä käsittelyyn.

Yksi ihminen uskalsi lähteä avaamaan aihetta pohjia myöten ja otti sen perusteelliseen käsittelyyn. Tiedätte kaikki, ketä tarkoitan. Sen jälkeen Suomen valtio otti hänet käsittelyyn. Reilu kerho.

Ja kirjailijat ja toimittajat vaikenevat. Onko sen nimi reilu kauppa?

Liityn nyt ylläolevan vuodatuksen kautta teihin, jotka puolustatte Suomea ja sananvapautta, ja olette nousseet Jussi Halla-ahon rinnalle taistelemaan isänmaan puolesta.

In fidem,
Nautiluseläin 

"Jyrki. Hyvä ja reilu kaverini Jyrki Katainen. Hän on hieno ihminen ja todellinen johtaja, jonka elämänarvot ovat kohdallaan. Oikeastaan aika hassua, että siilinjärveläinen savolainen ja kaksikielinen stadilainen ovat kuin samasta puusta veistettyjä."

Alexander Stubb Gloria-lehden haastattelussa (12/2010)

femacco

Tervetuloa Nautiluseläin!

caprifolium

Moi vaan koko Hommapoppoolle!

Olen keski-ikäinen, nuivan kriittinen, kyyninen ikiteini pääkaupungista, ja jo pitemmän ajan lueskellut palstaa vierailijana, ja nyt näin juhannuksen kunniaksi päätin rekkautua joukkoon jaloon.

Lokoisaa juhannusta kaikille!
Mikä on tiedotusvälineiden perimmäinen tehtävä? Onko se informaation välittäminen, kansan sivistäminen, maailman muokkaaminen paremmaksi? Mutta paremmaksi kenen näkökulmasta?
- Suomen Kuvalehti 22/2012

Miniluv

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Maxwell Smart

Tervetuloa Päivänsäde, ja muista ottaa menninkäinen mukaan henkivartijaksi, me ollaan täällä niin uhkaavan oloista porukkaa. Varsinkin tuo yksi hamsterinrääkkäjä(otti pois sen juoksupyörän).
Hyvää juhannusta!

mimmi

Täältä löytyisi 27 vuotias juuri silmänsä avannut 2 lapsen (kohta kolmen) äiti.

Tänne löysin muutoksen kautta ja nyt autuaana imen tietoa vähän joka puolelta ja yritän sitä sitten sisäistää.

Silmien avaamisesta voin kiittää mieheni siskoa joka kokee olevansa henkisesti neekeri (aivan omia sanojaan), ja harjoittaa sitten rasismia kantaväestöä kohtaan.

No hienot sivut joka tapauksessa ja eiköhän täältä hetkeksi lukemista löydy:)

Pliers

Quote from: mimmi on 30.06.2010, 14:00:03

Tänne löysin muutoksen kautta ja nyt autuaana imen tietoa vähän joka puolelta ja yritän sitä sitten sisäistää.

Silmien avaamisesta voin kiittää mieheni siskoa joka kokee olevansa henkisesti neekeri (aivan omia sanojaan), ja harjoittaa sitten rasismia kantaväestöä kohtaan.

Teretulleeksi mimmi! Kiitäppäs miehen siskoa avusta  ;)
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

saint

...eiköhän täältä hetkeksi lukemista löydy:)

Tervetuloa!
Itse asiassa Homma^^^:n alku ja juuri on Scripta, jonka lukemisesta on hyvä aloittaa!

http://www.halla-aho.com/scripta/
"Annapas kun autan; tässä lisää köyttä"  -Leso

Eino P. Keravalta

Kohteliaimmin ihmettelen, miksi "henkiseksi neekeriksi" ilmoittautuva ihminen viitsii kiduttaa itseään asumalla Suomessa? Jonkun pitäisi neuvoa tätä kärsivää ihmistä, että hän saisi elämänsä kuntoon muuttamalla sellaiseen maahan, jossa on hänen hengenheimolaisiaan. Näitä maita on todella useita Euroopan eteläpuolella.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.