News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

Alaric

Quote from: MittaMirja on 19.09.2016, 16:09:32
Quote from: Aksiooma on 19.09.2016, 16:06:32
Tervetuloa. Homma on hyvä kanava ventiloida. Täältä saa nopeasti tietoa. Yleensä paljon nopeammin kuin suomalaisesta valtamediasta. Täällä ei ole paljon yhtään öyhöttämistä erinomaisten moderaattorien ansiosta. Asiaa täällä on sitäkin enemmän.

Esimerkiksi jäsen akez kääntää paljon ulkomaisia uutisia suomeksi jne. Kerro vaikka kokemuksistani somaleista naapureina. Kaikki henkilökohtaiset kokemukset ovat hyvää vastapainoa kaikelle tilastotiedolle ja maailman tapahtumille.
Totuttelen tässä nyt ensin, nimittäin oli korkeahko kynnys tulla tälle foorumille. Vähän aikaa menikin, ennen kuin uskalsin esittäytyä. Julkisuudessa foorumi esitetään rasismin kehtona ja kaiken pahuuden syvänä ytimenä.

Tervetuloa joukkoon, MittaMirja sekä samalla kaikki muutkin uudet jäsenet!

Kun selailet foorumia, saatat havaita asiakeskustelun lisäksi toisinaan erinäisiä mauttomia, rasistisia ja muutenkin kovin ikäviä kommentteja, joiden laukomiseen myönnän itsekin toisinaan syyllistyväni, mutta niiden perusteella ei kannata tosiaan koko palstaa tuomita. Lienee ymmärrettävää, että näin käsittämättömässä tilanteessa, jossa nyt olemme, ihmiset haluavat purkaa ketutustaan eikä silloin välttämättä olla kovin kaunopuheisia. Ylläpito toki huolehtii siitä ettei kaikkein pahin ryönä ole esillä.

Kuten Aksioomakin sanoi, tiedonvälitys on erittäin tärkeässä roolissa Hommalla. Pelkkää suomalaista mediaa seuraamalla jäisi erittäin suuri osa erinäisten "sattumusten" taustatiedoista pimentoon ja useista tapauksista Hesarit ja muut eivät julkaise yhtään minkäänlaisia uutisia, koska ne eivät sovi agendaan. Muualta tietoa kaivelemalla saamme luotua realistisemman kuvan siitä mitä monikulttuurisuus ja islam jatkuvasti aiheuttavat siellä sun täällä.

Toivottavasti viihdyt ja osallistut :)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Hakkapeliitta

Totuttelen tässä nyt ensin, nimittäin oli korkeahko kynnys tulla tälle foorumille. Vähän aikaa menikin, ennen kuin uskalsin esittäytyä. Julkisuudessa foorumi esitetään rasismin kehtona ja kaiken pahuuden syvänä ytimenä.
[/b]

Aika vähän enää hommasta julkisuudessa puhutaan. MV-lehti on vienyt kaiken huomion.  >:(
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.

MittaMirja

Kiitos paljon lämpimästä vastaanotosta!
Asiat ovat niin kuin ne ovat.

Uimakoulutettava

Älä sure.
Vielä ehdit paeta rasismin kehdosta ja kaiken pahuuden syvästä ytimestä. :'( :flowerhat:

Avaa sydämesi Oulun poliisitalon edessä hätää kärsiville hädänalaisille, varsinkin (korkeintaan) 17-vuotiaille evakkopojille. SPR toivottaa varmasti vapaaehtoiset joulupuuron keittäjät ihananalla mokutushurmoksella mukaan, ehkä saat päälahjoittaja Sipilältä ja Vapaan Maailman Kansleri Merkeliltä väestönsiirtohumanitaarisen joulukortinkin. :) :flowerhat:

https://www.youtube.com/watch?v=ZgYh61YvYDo
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Defend Finland!

Hei!
Tähän ketjuun en ole vähän aikaan kirjoitellut. Viimeksi kerroin kommunistisesta kodistani ja siitä miten minusta jo hyvin nuorena tuli oikeistolainen, ja tälle oikeistolaisuudelle nuivuus on luonnollinen seuraus. Tämä jo sen takia, että moni taistolainen toimittaja, joka aikoinaan ylisti Neuvostoliittoa, Stalinia ja muita megamurhaajia ovat kommunismin romahduksen jälkeen esiintyneet julkisuudessa mamurikollisten valkopesijöinä ja puolustajina. Lista on pitkä ja nimet ovat hommalaisten tiedossa. Eli olen heidän kanssa aina eri mieltä.

Viimeksi kun tästä puhuttiin Eino P ( terveisiä hänelle ) esitti hyvän kysymyksen tähän tyyliin: Ettekö te ( siis minun vanhemmat ja heidän lähipiirinsä ) saaneet ruotsinkielisinä kokea ympäristön painostusta jotta he äänestäisivät RKP:tä? Hyvä, ja ymmärrettävä kysymys, mutta minä taisin aikaisemmin vastata siihen kertomalla tämän: Nämä ihmiset olivat erittäin vahvoja ja varmoja uskossaan ja he markkinoivat aatetta joka tilanteessa. He olivat koko ajan hyökkäyskannalla tyyliin "Me olemme kommunisteja ja olemme siitä ylpeitä, miten joku voi olla niin tyhmä, että hän äänestää sosiaalifasisteja tai porvareita? "Pahin puolue kaikista on RKP ( tästä olen samaa mieltä, mutta aivan eri syistä ja syyt ovat varmasti hommalaisten tiedossa ) ja kommunismissa on tulevaisuus!" Eli kukaan ei uskaltanut edes ehdottaa että he äänestäisivät jotain muuta puoluetta kuin "kansandemokraatteja"

Tämä oli siis "kodin perintö", josta otin etäisyyttä jo teini-iässä! Tänä päivänä olen nuiva ja kovasti maahanmuuttoa vastaan ja tunnen usein suoranaista raivoa. Tämä johtuu kahdesta syystä: Ensinnäkin maahanmuuttajien rikokset suututtavat ja toiseksi suvakkien ja median suhtautuminen nuiviin on niin tavattoman ylimielistä, tyyliin "Tyhmät ja huonosti koulutetut rasistit eivät tiedä, eivätkä ymmärrä mitään" He tarvitsevat valistusta ( tämän sain jo nuorena kuulla kommunisteilta, eli että minä tarvitsen valistusta ).

Kerron nyt yhdestä tapauksesta, jossa sekä itse asia, että rauhantädin ( suvakki tänä päivänä ) ylimielinen asenne johti kiivaaseen sananvaihtoon puhelimessa:

Oli 1980-luvun puoliväli ja toimin pääluottamusmiehenä keskisuuressa yrityksessä. Lokakuun 24 päivä ( päivä jolloin rauhanaktivisti ja kommunistit marssivat kaduilla )minulle soittaa rauhanaktivisti Helena Kekkonen ja keskustelu käydään suunnilleen tähän tyyliin: HK = Helena Kekkonen  M = minä.

HK: Huomenta! Soitan sen takia, että haluan muistuttaa siitä miten tärkeätä on, että tänä iltana saadaan mahdollisimman paljon ihmisiä kaduille marssimaan euro-ohjuksia vastaan. Onko tämä rauhanasia sinulle tuttu?
Tietenkin hermostuin tästä, koska olin vastarannan kiiski joka oli hyvin tietoinen asiasta. Enkä tykännyt HK:n asenteesta, joka oli havaittavissa jopa puhelinlankoja pitkin, että siinä on tyhmä ja yksinkertainen duunari, joka ei tiedä mitään maailman asioista.
M: Liiankin tuttu, enkä tykkää yhtään!
HK: (Järkyttyneenä) Mitä, etkö ole tietoinen siitä, että USA ja Reagan ovat tuomassa uusia ydinohjuksia Eurooppaan ja niitä vastaan marssitaan tänään!
M: Se on hyvä asia, että ne tuodaan, koska Länsi-Euroopan puolustusta pitää vahvistaa, ja antaa  Neuvostoliitolle selvä signaali. Ja tästä päätettiin jo Carterin aikana loppuvuodesta 1979 ja hankkeen isänä oli Helmuth Schmidt, joka kyllä ymmärtää paremmin kuin Suomen vasemmistohörhöt miten rauha säilyy ja Länsi-Euroopan demokratia puolustetaan.
HK: Mutta se on vaarallista, että tuodaan uusia aseita tänne. Tämän ihmisten tulisi tajuta!
M: Jos Länsi on sotilaallisesti vahva siinä ei ole mitään vaarallista, mutta jos se on heikko niin noutaja tulee.
HK: Itse asiassa vastustamme kaikkia aseita mutta varsinkin näitä euro-ohjuksia.
M: Oho? Vuonna 1977 Neuvostoliitto aloitti näiden euro-ohjusten sijoittamisen, eli SS-20 ohjukset tulivat mutta ei näkynyt yhtään rauhanmarssija Neuvostoliiton ohjusten takia.
Näin tämä kiistely jatkui ja minä korostin, että itse asiassa Pershing II ja risteilyohjukset eivät merkitse sotilaallisesti kovin paljon. USA:lla on jo riittävä kapasiteetti ja Pershing I on melkein yhtä nopea. Mutta nämä tarvitaan poliittisesti ja psykologisesti. Helmuth Schmidt on aivan oikeassa, että jos Länsi ei millään tavalla reagoi SS-20-ohjusten sijoittamiseen niin uskottavuus neuvottelupöydässä on menetetty.
Koska toimin silloin ay-liikkeessä niin sielläkin käytiin kiistaa asiasta ja minä annoin ymmärtää, että olen ay-väen kanssa täysin eri mieltä. Ay-väestä puheenollen kuulin silloin hauskan jutun Ruotsin ay-ihmisiltä. Ruotsin LO antoi paljon apua maan alle pakotetulle Solidaarisuus-liikkeelle. Joku ay-mies oli käynyt Puolassa ja kertonut, että hän oli tivannut puolalaisten kantaa euro-ohjuksiin ja saanut kuulla, että Lännen pitää ehdottomasti sijoittaa niitä, koska jos Länsi antaa merkin että emme halua enää puolustaa vapauttamme niin kommunististen diktatuurien sorto pahenee entisestään.
Samaa mieltä oli Vaclav Havel, jolta läntiset rauhanaktivisti yrittivät saada ohjuksia tuomitsevaa kannanottoa kysymällä "Eikä hän ole huolissaan asiasta, mitä hän ajattelee?" Havel vastasi "Juuri nyt ajattelen kengännauhoja!"

Olenko kaamea faskisti siksi, että olen aina ollut vastarannan kiiski?

Firtu Fakkari

Heipä hei, täällä nitkunatku!

Enpä ole muutamaan kuukauteen kirjautunut Hommalle, sillä muutin tietoturvasyistä salasanani, sillä sen muuttamista Hommalla kesällä suositeltiin. Sitten olin pari kuukautta kirjautumatta ja unohdin uuden, muutetun salasanani. En myöskään jostain syystä saanut sitä sähköpostiini, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi rekisteröityä tänne uudelleen, uudella hassulla nimellä.

Mutta, joka tapauksessa, nitkunatku is back!

Vielä kun osaisi jotenkin lisätä ihka oman avatar-kuvan, vai miksi sitä sanotaan.  ;) vink vink
Nyt tai joskus toiste.

T2

T2 MV-lehdestä täällä.  :)

Jostain syystä isänmaalliset, kansallismieliset ihmiset ovat jakautuneet leireihin, joista jokainen vetää aika pitkälle omaan suuntaansa, mutta jospa nyt - maailmantilanteen Trumpin presidenttiyden myötä muuttuessa - myös yhteistyö Suomen etua ajattelevien keskuudessa paranisi ja tiivistyisi.

Mukavaa viikonlopun alkua itse kullekin.  :)

UgriProPatria

Quote from: T2 on 11.11.2016, 16:19:31

Jostain syystä isänmaalliset, kansallismieliset ihmiset ovat jakautuneet leireihin, joista jokainen vetää aika pitkälle omaan suuntaansa, mutta jospa nyt - maailmantilanteen Trumpin presidenttiyden myötä muuttuessa - myös yhteistyö Suomen etua ajattelevien keskuudessa paranisi ja tiivistyisi.

Herran rauhaa myös Sinulle.  :)

mikkoR

Tämäpä tämä.
Mutta jostain kumman syystä kaikkien pitää olla omassa poterossa ajamassa omaa asiaa koska juuri se oma asia on oikea asia, hieman kuin Uunossa Härski Hartikaisen maailmanrauha oli ainoa oikea rauha.
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Emo

Ookko oikeesti? Uskon vasta jos MV:ssä kerrot tulleesi tuolla nikillä Hommalle.

Quote from: T2 on 11.11.2016, 16:19:31Mukavaa viikonlopun alkua itse kullekin.  :)

Kiitos sitä samaa sinulle.

T2

Quote from: Emo on 11.11.2016, 17:05:09

Oon, oon! Ylläpitäjät voivat varmistaa, että rekkauduin toimitus2mv@gmail-sähköpostin kautta!  ;D

Emo

Quote from: T2 on 11.11.2016, 17:11:00

Oon, oon! Ylläpitäjät voivat varmistaa, että rekkauduin toimitus2mv@gmail-sähköpostin kautta!  ;D

Minullakin on kiva sähköpostiosoite.

dothefake

suomalainen.emoji@homma.fi  ?????

Oho, nyt taisin tehdä jonkun virheen, kun tekstin väri vaihtui ja tuli vielä joku naamakin.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Pärmi

Quote from: dothefake on 11.11.2016, 22:07:09
suomalainen.emoji@homma.fi  ?????

Oho, nyt taisin tehdä jonkun virheen, kun tekstin väri vaihtui ja tuli vielä joku naamakin.

Tekevälle sattuu.

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Skeptikko

Quote from: T2 on 11.11.2016, 17:11:00

Kannattaa varoa, yleinen syyttäjä voi vielä hyökätä kimppuun, kun henkilöllisyys on paremmin jäljitettävissä.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Pärmi

Quote from: Skeptikko on 13.11.2016, 17:02:43

Kannattaa varoa, yleinen syyttäjä voi vielä hyökätä kimppuun, kun henkilöllisyys on paremmin jäljitettävissä.

Elämme todellakin aikoja, johon vanha sananlasku istuu kuin nenä päähän: "Käy päälle kuin yleinen syyttäjä"

Tabula Rasa

Quote from: Pärmi on 14.11.2016, 01:18:08
Quote from: Skeptikko on 13.11.2016, 17:02:43

Elämme todellakin aikoja, johon vanha sananlasku istuu kuin nenä päähän: "Käy päälle kuin yleinen syyttäjä"

Se sitten että minkäpä nuo voivat. Edes raiskaaja ja pahoinpitelijämatuille ei riitä sellejä kaikille. Kymmenien tuhansien mokuhulluutta vastustavien pistäminen putkaan käy yksinkertaisesti mahdottomaksi.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

JKN93

Yhteiskunta tutkijana,johon sisältyy osana myös maahanmuutto ja monikulttuuri,
seuraan monipuolisesti maailman medioita ja tutkin eri lähteitä kokonais kuvan saamiseksi,missä mennään milloinkin...

MittaMirja

Quote from: JKN93 on 15.11.2016, 07:29:21
Yhteiskunta tutkijana,johon sisältyy osana myös maahanmuutto ja monikulttuuri,
seuraan monipuolisesti maailman medioita ja tutkin eri lähteitä kokonais kuvan saamiseksi,missä mennään milloinkin...
Tervetuloa!
Asiat ovat niin kuin ne ovat.

tiainen

Voisihan täällä ihan esittäytyäkin.

Erään edesmenneen palstajulkkiksen jälkikasvua, yhtä turmiollisella tiellä minäkin. ;)

Piraatti, feministi, teekkari. Eiköhän siinä ole ne tärkeimmät määritelmät. Tukevasti jalat maassa oleva hörhö, sanan mitä parhaimmassa merkityksessä.

Käyn täällä sporadisesti ja spontaanisti, en aio vastata kaikkiin kommentteihin, en myöskään aio pyytää sitä anteeksi. Pyrin kuitenkin täällä ollessani jokseenkin rakentavaan vuorovaikutukseen ja mua saa näpäyttää jos meinaan sen unohtaa. Saman maan rajojen sisällä me kuitenkin pääasiassa oleskellaan, ja lähes poikkeuksetta vähintäänkin saman kivipalleron pinnalla asustelemme - yritetään nyt ees tulla toimeen keskenämme.

Jaska_Hippladej

.

Uuno Nuivanen

Kyllä saa. Tere tulemast. Heilhitler on periaatteessa kielletty. Saa sanoa neekeri, jos on neekereistä kysymys.

Jostain voi lukea foorumin säännöt (onko joku), mutta maalaisjärjelläkin pärjää.   ;)

svobo

Terve Jaska.
Mitä tapahtui Jyväskylässä 27.11?
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

Emo

Quote from: Jaska_Hippladej on 03.12.2016, 07:22:33
Lisäks valtamedian vaikeneminen joistain asioista esim. Jyväskylä 27.11. Jospa täällä saa puhua asioista niitten oikeilla nimillä.

Quote from: svobo on 03.12.2016, 08:21:18
Terve Jaska.
Mitä tapahtui Jyväskylässä 27.11?

Niin? Pelkkänä korvana eli silmänä täällä ollaan... Kuuluuko kuuntelen ?!

https://www.youtube.com/watch?v=wsKP7D0Dfw0

duc

Tuhannes julkaistu kirjoitukseni olkoon pienimuotoinen esittely, vaikka aiemmissa kirjoituksissani olen jo taustoistani kertonut. Harva kuitenkaan jaksaa enää selata kirjoitushistoriaani läpi, joten tiivistys on paikallaan.

Magister, uskontotieteilijä, raamatuntutkija, metsästäjä, urheiluampuja, suomenpystykorvauroksen omistaja, aviomies. Siinä sanoja jotka avaavat profiiliani tällä foorumilla. Täydellinen selvitys on mahdotonta ja tarpeetontakin, koska kirjoitan nimimerkin takaa. Olen valmis seisomaan sanojeni takana vaikka käräjillä, joten tuskin minut saa provosoitua, vaikka väittäisi valehtelijaksi. Loukkaaminen toki onnistuu, koska ihminen olen minäkin.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

Tabula Rasa

Quote from: Uuno Nuivanen on 03.12.2016, 08:00:03
Kyllä saa. Tere tulemast. Heilhitler on periaatteessa kielletty. Saa sanoa neekeri, jos on neekereistä kysymys.

Jostain voi lukea foorumin säännöt (onko joku), mutta maalaisjärjelläkin pärjää.   ;)

Säännöt yläpalkissa, mutta tuossa linkkikin. Järjellä pärjää pitkälle. http://hommaforum.org/index.php/topic,99.0.html
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

hulaq

Tervehdys.

Olen noin 40kymppinen ukko (perheellinen) pohjanmaalta kotoisin. Ajattelin aloittaa kirjoittelun tänne ja samalla kun puolituttuja nimiä oli moderaattoreina niin ajattelin josko voisin heitä auttaa hieman siivoilemaan homman ulkonäköä. Vuosia olen jo lukenut ja pyörinyt haittamaahanmuuttokriittisten porukoissa, mutta puolueellisesti olen sitoutumaton.

Olen aikoinaan ircissä toiminut "moderaattorina" ja bottejakin kyhäillyt käyttöön ihan isommillakin kanavilla sekä tehnyt pienimuotoisempaa forumin pyöritystä mm. MMORPG-killan osalta. Aloitan tässä nyt Tuvan ja Kylänraitin puolella ja katsotaan miten hommat etenee, käytännössä varmaan poistelen ylimääräisiä viestejä ja siivoilen ulkonäköä. Hetki menee, jotta tottuu tietynlaiseen hyvään ja vahvaan linjaan, mitä homman aiemmat modet ovat erittäinkin onnistuneesti suorittaneet ja toteuttaneet.

Jos tulee kysymyksiä tai huolia/murheita niin voi laittaa vaikkapa privaviestiä. Mukavempaa uutta vuotta 2017 kaikille tasapuolisesti.
Iudex illius ero

Deputy M

Quote from: hulaq on 19.01.2017, 11:44:59
Tervehdys.
Terve tuloa joukkoon tummaan ja paljon onnea valitsemallasi tiellä  :)
Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

Giru

Hei,

30v mies seudulta, korkeakoulun käynyt ja muutaman vuoden ajan ollut nettoveronmaksaja. Hiljalleen kypsynyt nykyiseen tilanteeseen ja erityisesti perussuomalaisten surkeaan toimintaan. Tuttavapiirissäni asioista keskusteleminen on lähinnä tabu, koska asioista keskustelu faktoihin ja todellisuuteen perustuen katsotaan rasismiksi. Kukaan ei sentään ainakaan avoimesti enää puolusta nykytilannetta, jota voi pitää positiivisena.

Uskon, että meidän kaltaisemme ihmiset ovat olleet suurin syy PS:n nousuun marginaalipuolueesta lähelle suuria, ja ikävä kyllä on pakko sanoa, että tämä on ollut järkyttävä virhearviointi meidän kannaltamme. Soinin linjaukset ja painopisteet ovat täysin käsittämättömiä, emmekä ymmärrä miten puolueen puheenjohtaja voi elää sellaisessa haavemaailmassa, jossa hän uskoo puolueen kannatuksen olevan seurausta mistään muusta, kuin lupauksesta puuttua löysään maahanmuuttopolitiikkaan, ja suojata Suomea ja suomalaisia mahdollisimman tehokkaasti niiltä lieveilmiöiltä, jotka ovat olleet jo pitkään nähtävissä ympäri Eurooppaa?

Teesini lyhyesti, kun tuntuu että täällä menee keskusteluissa välillä koko maahanmuutto samaan kakkuun:

- Työperäinen maahanmuutto tehtävä mahdollisimman helpoksi: käytännössä, jos on saanut työpaikan Suomesta, niin viisumi myönnetään välittömästi (työsopimus liitteeksi, jolla vamistetaan asianmukainen palkkaus). Koskee lähinnä korkeakoulutettua työvoimaa, ei kai kukaan kuvittele että tällä olisi suurta merkitystä muihin työpaikkoihin?
- Humanitaarinen maahanmuutto: Mahdollista vain vuosina, jolloin Suomen budjetti plus-merkkinen, 50.000e/hlö. Max. 1000 henkilöä, painotus perheissä, naisissa ja lapsissa. Kansalaisille mahdollisuus ruksia erillinen 0,5% /1 % veromaksu humanitaariseen apuun verokorttiin, jota käytetään sekä maahanmuuttoon että kehitysapuun.
- Turvapaikanhakijat: Nykyinen tilanne nyt on täysin absurdi, eikä enää voida varsinaisesti estää EU-alueella olevien henkilöiden eksymistä Suomeen ja anomasta turvapaikkaa. Käsittelyn aikana hakijat tulisi säilöä suljettuun keskukseen minimitoimeentulolla, ja säästyneet rahat tulee käyttää kiireavun palkkaamiseen päätösten tekemiseksi. Budjettivaikutus nykyiseen verrattuna nolla, turvapaikanhakijoiden aiheuttamat turvallisuusriskit saadaan minimoitua, ja niiden osalta kenelle turvapaikka tullaan loppujen lopuksi myöntämään, käsittely nopeutuu merkittävästi (ja ns. kotoutuminen voisi alkaa, mutta tähän aiheeseen en nyt ota kantaa.).