News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

TheVanishedTerrorist

Quote from: Marquinho on 20.11.2015, 08:57:19
Hei.

Tämän forumin mittakaavassa olen ehdottomasti suvakki, vaikka itse pidän itseäni kultaisen keskitien kulkijana. Voin sanoa, että täällä keskitiellä ei ole ruuhkaa. Henkilökohtaisesti hommaforumilla esiintyvä kielenkäyttö ärsyttää itseäni aivan suunnattomasti. Niin kauan kun täällä puhutaan "muista" asiattomin termein, kukaan ei ota tätä paikkaa tosissaan. Sama pätee laajemmin maahanmuuttokriittiseen porukkaan. Olen lukenut tätä forumia jo melko pitkään, ja ajattelin yksinkertaisesti nyt alkaa kirjoittamaankin jotain.

Olen alle 30-vuotias kahden lapsen isä, ja opiskelen Helsingin Yliopistossa kolmatta vuotta. Suhtaudun lähtökohtaisesti skeptisesti kaikkiin uskontoihin, mutta samalla ymmärrän nykyisen islamismin olevan moderni ilmiö, jonka juuret ovat vahvasti politiikassa. Tunnen monia muslimeja, ja viimeksi eilen kävin moskeijassa vaihtamassa kuulumisia maahanmuuttajien kanssa. Suosittelen samaa muillekin. Myös nuivia kavereita minulta löytyy, ja heidänkin kanssaan käyn asiallisia keskusteluita.

Oman kokemukseni perusteella sanoisin, että keskimääräinen nuiva henkilö ei ole ikinä käynyt Lähi-idässä, enkä ole ikinä tavannut nuivaa, joka olisi asunut Lähi-idässä. Silti lähestulkoon jokainen tuntemani nuiva kommentoi muslimikulttuuria kuin mikäkin asiantuntija. Tällaiset asiat ärsyttävät itseäni.
Tervetuloa! Ehdottomana suvakkina olet varmasti SPR vapaaehtoistyössä mukana auttamassa näitä pakolaisia sekä varmasti myös jo lahjoittanut sekä rahaa, vaatteita ym. tarpeellista näille "uusille suomalaisille"?

Majoitukseen sijoitat myöskin ja olet ehkä jo lupautunut uusien tulokkaiden kummiksi?

Olet varmasti oikeassa että keskimääräinen nuiva (mikä lie asteikkosi) ei varmasti olekaan käynyt lähi-idässä duunissa. Oikeat nuivat sitten varmasti ovatkin. Nimittäin jos mikään ei aukaise silmiä paremmin on esim. oleskelu Saudeissa.

Mitä tarkoitat "nykyisellä islamismilla"? Mikä se sellainen on?

Siili

Quote from: leo3 on 20.11.2015, 09:28:51
Tämän forumin mittakaavassa olen ehdottomasti suvakki, vaikka itse pidän itseäni kultaisen keskitien kulkijana. Voin sanoa, että täällä keskitiellä ei ole ruuhkaa. Henkilökohtaisesti hommaforumilla esiintyvä kielenkäyttö ärsyttää itseäni aivan suunnattomasti.

Minua taas ärsyttää suunnattomasti tuo itsensä julistaminen kultaisen keskitien kulkijaksi. Mitään ei tarvitse perustella, kun itse on aina se kultaisen keskitien kulkija ja muut äärioikeistoa.

Kyllähän noita nenänvartta pitkin niputtavia besserwissereitä on tällä foorumilla ennestäänkin.

Kupari

Tämän forumin mittakaavassa olen ehdottomasti suvakki, vaikka itse pidän itseäni kultaisen keskitien kulkijana. Voin sanoa, että täällä keskitiellä ei ole ruuhkaa. Henkilökohtaisesti hommaforumilla esiintyvä kielenkäyttö ärsyttää itseäni aivan suunnattomasti.

Minua taas ärsyttää suunnattomasti tuo itsensä julistaminen kultaisen keskitien kulkijaksi. Mitään ei tarvitse perustella, kun itse on aina se kultaisen keskitien kulkija ja muut äärioikeistoa.

Hyvin sanottu. Tuo on niin lapsellisen helppo tapa asettua kaikkien yläpuolelle ja todeta, että juuri itse edustaa maltillista ja järkevää linjaa - ja toisaalta, jos tilanne on poikkeuksellinen, maltillisuus on juuri sitä hölmöyttä. Päättämättömyys ja saamattomuuskin on valinta.

Oman kokemukseni perusteella sanoisin, että keskimääräinen nuiva henkilö ei ole ikinä käynyt Lähi-idässä, enkä ole ikinä tavannut nuivaa, joka olisi asunut Lähi-idässä. Silti lähestulkoon jokainen tuntemani nuiva kommentoi muslimikulttuuria kuin mikäkin asiantuntija. Tällaiset asiat ärsyttävät itseäni.

Just. Eli nojaat päättelysi henk. koht. kokemuksiin, mutta ei saa yleistää.

Koska ihmisellä on rajalliset mahdollisuudet tavata kaikkia muita maailman ihmisiä, hän joutuu nojaamaan maailmankuvassaan myös muihin tietoihin ja arvioihin, kuten tutkimuksiin, kirjallisuuteen ja mediaan. Rationaalinen ja lähdekriittinen ihminen pystyy kuitenkin päättelemään jo näiden avulla ja luovimaan kohti totuutta. Yliopistoihmisenä tämän pitäisi olla tuttua kauraa, joten ihmettelen, miksei tätä voisi laajentaa myös politiikkaan.
Jos taas ainoastaan tietyn määrän tiettyyn kulttuuripiiriin kuuluvia ihmisiä tavattuaan voi kommentoida kyseistä kulttuuria luvan kanssa, minua kiinnostaa tietää, mikä tämä raja on? Olenko pätevä kertomaan mitään espanjalaisesta poliittisesta radikalismista, jos tunnen vain viisi espanjalaista, vai pitääkö odottaa viiteenkymmeneen asti?

Tervetuloa joka tapauksessa.

Hamsteri

Lähi-idässsä käymisestä ja asiattomista termeistä..

Olen asunut Ankarassa ja Egypti nähty. Nyt on sellainen määrä arabeja tulossa ja tullut, ettei ole tosikaan. :) :)

Termistö on aina subjektiivista ja heittelee kirjoittajasta toiseen.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Kni

Oman kokemukseni perusteella sanoisin, että keskimääräinen nuiva henkilö ei ole ikinä käynyt Lähi-idässä, enkä ole ikinä tavannut nuivaa, joka olisi asunut Lähi-idässä. Silti lähestulkoon jokainen tuntemani nuiva kommentoi muslimikulttuuria kuin mikäkin asiantuntija.

Lähi-itä on tullut luoksemme, joten meistä jokaisesta on tullut lähi-itäläisen kulttuurin asiantuntijoita, omassa arjessamme.

Tervetuloa!  :)
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

ämpee

Henkilökohtaisesti hommaforumilla esiintyvä kielenkäyttö ärsyttää itseäni aivan suunnattomasti. Niin kauan kun täällä puhutaan "muista" asiattomin termein, kukaan ei ota tätä paikkaa tosissaan.

Oletko huomannut minkälaisin termein "muut" käsittelevät nuivia ?
"Muilla" on ollut media käytössään alusta saakka, ja käytöstavat aivan samat.

Vasta hiljattain nuivien argumentointi on alkanut näkyä julkisuudessa, ja jos se vaikuttaa asiattomalta, niin "muut" voivat vain onnitella itseään, sillä heidän kanssaan pyritään keskusteluun sillä kielellä mitä he itse käyttävät.

QuoteOman kokemukseni perusteella sanoisin, että keskimääräinen nuiva henkilö ei ole ikinä käynyt Lähi-idässä, enkä ole ikinä tavannut nuivaa, joka olisi asunut Lähi-idässä. Silti lähestulkoon jokainen tuntemani nuiva kommentoi muslimikulttuuria kuin mikäkin asiantuntija. Tällaiset asiat ärsyttävät itseäni.

HEP !!
En ole edes ainoa, täällä on toisiakin joilla on omakohtaista kokemusta Lähi-Idästä, joten kannattaa olla hyvin varovainen "varmojen" kommenttien kanssa !

Olen asunut hiljattain Iranissa kaksi(2) vuotta, joten siltä kantilta voisin väittää nähneeni jotain.
Duunikavereina oli paikallisia, joten kontaktien puutteessa ei jouduttu kärvistelemään.
Iranin jälkeen olin muutaman kuukauden Jemenissä duunissa, joten sekin "stania" on osittain nähty.
Muutenkin on matkailtu tuollapäin, mutta sitä ei kaiketi lasketa.

Nuivat ovat paljon matkustelleita, käsittääkseni enemmän kuin vajakit, ja osa matkustelee edelleen.
Kyse ei sitten ole mistään järjestetyistä pakettimatkoista, joilla ei näe muuta kuin hotellia, baaria, biitsiä ja nähtävyyksiä.

Tervetuloa joukkoon nuivaan !
Täällä kohtaamisteorialla on mahdollisuuksia.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Maija Poppanen

...Tunnen monia muslimeja, ja viimeksi eilen kävin moskeijassa vaihtamassa kuulumisia maahanmuuttajien kanssa. Suosittelen samaa muillekin.

Miksi kävit moskeijassa? Miksi suosittelet sitä muillekin?

internetsi

Mielelläni kommentoisin jotain roudasta ja porsaasta, mutta en nyt jaksa alkaa perjantaisin mitään Punahilkkasatuja vääntämään.
Lohjan persut

guest14311

Wau. Enpä olisi uskonut, että esittäytymiseni aiheuttaa tällaisen vastaustulvan. Pakkohan näihin on vastata, vaikka se nyt ei varmaan olekaan tämän ketju tarkoitus:

Quote from: Hamsteri on 20.11.2015, 09:16:37Hommassa mainostaneita mamukriitikoita on eduskunta täynnä ja edustajat käyvät täällä välillä keskustelemassa. Eli kyllä niitä tosissaan ottajia riittää.

Tervetuloa mukaan!

Kiitos, kun toivotat tervetulleeksi. Itse kommenttiin: tarkoitin (joskin kirjoitin epäselvästi), ettei maahanmuuttokriittisen väen ulkopuolelta kukaan ota tätä foorumia tosissaan. Kyllä varmasti itse mamukriitikot ottavat tämän foorumin tosissaan, mutta suureksi hyödyksi maahanmuuttokriittiselle porukalle varmaankin olisi se, jos tätä foorumia ei muiden silmissä pidettäisi epäasiallisena meuhkaavien rasistien hiekkalaatikkona. Enkä sano, että tämä olisi sitä, mutta sellainen kuvahan monilla ulkopuolisilla tästä on. Ja se, että täällä puhutaan ei-kantasuomalaisista monesti aika asiattomin termein, ei yhtään edesauta asiaa. Päinvastoin. Tämä oli pointtini. Tuo kielenkäyttö on kuitenkin varmaan se ensimmäinen asia, joka yleensäkin millä tahansa foorumilla pistää silmään kun tekstejä lukee.

Quote from: Saturnalia on 20.11.2015, 09:17:33
Keskimääräinen vasuri ei ole koskaan käynyt Neuvostoliitossa, mutta ihailee sitä silti. Ei ehkä ole paras mahdollinen esittäytymispuhe haukkua seurue.
Tervehdys. Nimeni on Pekka ja te ärsytätte minua :)
Eipä enää tarvitse lähi-idässä asua, Helsinki riittää turpaan saamiseen mainiosti. Siinä on joillekin ollut jo aivan riittävästi sitä kokemusperäisyyttä kyseisestä kulttuurista. Pariisin uhrit eivät myöskään kaikki varmaan olleet käyneet lähi-idässä. Eivätkö hekään saa kommentoida?

Käytännössä koko elämäni viettänyt enemmän tai vähemmän vasemmistohenkisissä porukoissa, ja itsekin olen vassari, mutta Neuvostoliiton ihailu on kyllä jäänyt huomaamatta/kokematta. Ehkä tuo väittämäsi on totta vähän vanhempien änkyrävassareiden kohdalla?

En ajatellut, että täällä esittäytyessä pitäisi yrittää saada porukka pitämään itsestään, joten en edes tavoitellut kirjoituksellani sitä. En kyllä toisaalta myöskään koe haukkuneeni "koko seuruetta". Mutta joo, en ymmärrä miten Pariisin hirmuteot liittyvät muslimikulttuuriin laajemmin. Käsittääkseni tässäkin tapauksessa, kuten aiemmissakin iskuissa, iskujen tekijät olivat mm. piikittäneet huumeita itseensä ennen iskuja. Kuulostaako islamin mukaiselta käytökseltä? Perus-harras muslimi ei edes uhkapelaa, koska sitä pidetään huonona tapana :D Tuo sinun ajattelusi on juuri sitä, mitä ISIS haluaa: "syyttäkää tästä yleisesti muslimeja, niin me saadaan tehtyä tästä muslimit VS muu maailma". Muslimien vastustajat pelaavat ISIS:n pussiin tuomitsemalla miljardit ihmiset yhteisen uskonnon perusteella. Kristittyjäkin löytyy joka lähtöön, miksi muslimeilla tämä olisi jotenkin eri homma?

Lisään vielä sen verran, että kyllä Suomessa on ihan hyvät mahdollisuudet saada turpiinsa kantasuomalaisiltakin. Ja on ollut varmasti aina, ennen muslimejakin. Vai eikö Suomessa kukaan saanut turpaan ennen 1990-lukua (tataarit nyt eivät ole ikinä vetäneet ketään dunkkuun :))?

En kuvitellut, että tuostakin voisi joku vetää herneet nenäänsä. Noh, anteeksi nyt kuitenkin, että koen olevani keskitien kulkija. Itse pyrin kyllä aina perustelemaan väitteeni, tuossa teit vähän omia oletuksiasi. Tarkoitin tuolla siis sitä, että lähes yhtä usein minua ärsyttää sekä mamukriitikot että suvakit näissä keskusteluissa. Siksi koen siis olevani jotain noiden kahden väliltä. Kun joku väittää esim., että ISIS:llä ei ole mitään tekemistä islamin kanssa, se on päivänselvää itselleen valehtelua ja pään pensaaseen tunkemista. Mutta samalla, kun joku syyttä ISIS:n teoista islamia, sekin on ihan yhtä lailla asioiden liiallista yksinkertaistamista ja väärässä olemista. Tälläkin kertaa esim. Hamas ja Islamic Jihad molemmat tuomitsivat ISIS:n iskut, vaikka noitakin ryhmiä monet pitävät ääriradikaaleina ryhminä. Kertoo paljon ISIS:tä ja siitä, kuinka islamilainen se on.

Quote from: SerialSuicideBomber on 20.11.2015, 09:29:45
Tervetuloa! Ehdottomana suvakkina olet varmasti SPR vapaaehtoistyössä mukana auttamassa näitä pakolaisia sekä varmasti myös jo lahjoittanut sekä rahaa, vaatteita ym. tarpeellista näille "uusille suomalaisille"?

Majoitukseen sijoitat myöskin ja olet ehkä jo lupautunut uusien tulokkaiden kummiksi?

Olet varmasti oikeassa että keskimääräinen nuiva (mikä lie asteikkosi) ei varmasti olekaan käynyt lähi-idässä duunissa. Oikeat nuivat sitten varmasti ovatkin. Nimittäin jos mikään ei aukaise silmiä paremmin on esim. oleskelu Saudeissa.

Mitä tarkoitat "nykyisellä islamismilla"? Mikä se sellainen on?

Kiitos, kun toivotit tervetulleeksi. Autan pakolaisia ihan henk.koht. mm. opettamalla suomea, ja olen myös lahjoittanut vaatteita. Meille en majoita ketään, koska kuten sanoin, minulla on kaksi lasta. Ei meillä ole yksinkertaisesti tilaa. Muuten olisin todennäköisesti majoittanut, ja tekisin saman myös kantasuomalaiselle. Yritän olla lapsilleni esimerkkinä siitä, miten muita ihmisiä pitää kohdella.

Otit varmaan esimerkiksi muslimimaasta ihan sattumalta juuri sen kaikkein änkyrä-vanhoillisimman muslimimaan? :D Mutta joo, itsekään en usko, että Saudi-Arabia olisi kovin kiva maa asua. Tosiaan valtion virallinen uskonnollinen tulkinta on käytännössä sama kuin ISIS:n (wahhabismi). Mutta se kulttuuri tuolla on varmasti erilaista kuin esim. Jordaniassa tai Libanonissa. Kun ei se kulttuuri Lähi-idässä ole hirveän yhtenäinen, minkä takia onkin vähän kyseenalaista tuomita koko muslimikulttuuri vaikkapa juuri Saudi-Arabian perusteella.

"Modernista islamistista" voit aloittaa lukemalla esim. tämän kirjan: Dilip Hiro - War Without End: The Rise of Islamist Terrorism and Global Response (2002). Käsittelee aika kattavasti tuon nykyisen islamistisen terrorismin ideologisia juuria 1900-luvun ensimmäisten vuosikymmenten aikana.

Quote from: Kupari on 20.11.2015, 09:52:47
Just. Eli nojaat päättelysi henk. koht. kokemuksiin, mutta ei saa yleistää.

Koska ihmisellä on rajalliset mahdollisuudet tavata kaikkia muita maailman ihmisiä, hän joutuu nojaamaan maailmankuvassaan myös muihin tietoihin ja arvioihin, kuten tutkimuksiin, kirjallisuuteen ja mediaan. Rationaalinen ja lähdekriittinen ihminen pystyy kuitenkin päättelemään jo näiden avulla ja luovimaan kohti totuutta. Yliopistoihmisenä tämän pitäisi olla tuttua kauraa, joten ihmettelen, miksei tätä voisi laajentaa myös politiikkaan.
Jos taas ainoastaan tietyn määrän tiettyyn kulttuuripiiriin kuuluvia ihmisiä tavattuaan voi kommentoida kyseistä kulttuuria luvan kanssa, minua kiinnostaa tietää, mikä tämä raja on? Olenko pätevä kertomaan mitään espanjalaisesta poliittisesta radikalismista, jos tunnen vain viisi espanjalaista, vai pitääkö odottaa viiteenkymmeneen asti?

Tervetuloa joka tapauksessa.

Kiitos, kun toivotit tervetulleeksi. Olet ehdottoman oikeassa. Mutta mitä tutkimuksia täällä luetaan, ja kuinka moni perustelee väitteitään tilastoilla tai tutkimuksilla? Lukemani perusteella täällä monesti puhutaan muslimikulttuurista jotenkin poikkeuksellisen väkivaltaisena. Mutta esim. tästä YK:n raportista (https://www.unodc.org/documents/data-and-analysis/Crime-statistics/International_Statistics_on_Crime_and_Justice.pdf) voi lukea sivulta 11, että Afrikan mantereella vähiten henkirikoksia tapahtuu Marokossa, Egyptissä ja Tunisiassa. Mitä se kertoo muslimikulttuurista? Entä mitä tä,ä lainaus sivulta 12 kertoo kristillisestä kulttuurista: "Both criminal justice and public health data are
clear, however, that some of the countries with
the highest homicide rates in the world can be
found in the Americas region. El Salvador,
Guatemala, Venezuela, Honduras, Trinidad and
Tobago and Jamaica all show policerecorded
homicide rates over 40 per 100,000 population.
"

Mutta joo, pointtini oli se, että harva täällä perustelee juttujaan tilastoilla. Muslimikulttuuri sitä ja tätä, änkyti änkyti. Ja sanotaan nyt vielä sen verran, että kumpikaan noista mun laittamista tilastoista ei mun mielestä kerro mitään noista uskonnoista. Taustalla olevat asiat ovat paljon syvemmällä, ja se pitäis ymmärtää ennen kuin tuomitaan.

Valitettavasti nyt en ehdi vastaamaan muille, pitää lähteä hakemaan poika tarhasta. Kiitos monista vastauksista!

Spesialisti

Kultamunat, moniosaajat, koneinsinöörit ja vientimyyjät ovat täysin suvaitsevaiston keksimiä älyvapaita ylistyssanoja mamujen vailla näyttöjä olevista kuvitelluista huipputaidoista. Jos somalia haukutaan Hommassa koneinsinööriksi, siinä nauretaan ensisijaisesti hyväntahtoiselle hölmölle, joka tittelin on somalille antanut. Somalillehan siinä itse asiassa annetaan propsit, että on onnistunut halaajaansa höynäyttämään. Comprende? Myös pottunokka on "suvisperäistä" hommaslangia, itse ainakin olen valkoinen pottunokka rinta rottingilla.

guest14311

Quote from: Spesialisti on 20.11.2015, 15:34:49
Kultamunat, moniosaajat, koneinsinöörit ja vientimyyjät ovat täysin suvaitsevaiston keksimiä älyvapaita ylistyssanoja mamujen vailla näyttöjä olevista kuvitelluista huipputaidoista. Jos somalia haukutaan Hommassa koneinsinööriksi, siinä nauretaan ensisijaisesti hyväntahtoiselle hölmölle, joka tittelin on somalille antanut. Somalillehan siinä itse asiassa annetaan propsit, että on onnistunut halaajaansa höynäyttämään. Comprende? Myös pottunokka on "suvisperäistä" hommaslangia, itse ainakin olen valkoinen pottunokka rinta rottingilla.

Voi olla täysin perusteettomia ylistyssanoja suurimmassa osassa tapauksia, mutta oikeuttaako se sitten täällä höpöttämään heistä kaiken maailman rasistisin termein? Mä en nimittäin todellakaan puhu mistään koneinsinööriks leimaamisesta tämän forumin kohdalla, vaan siis ihan rasistisista termeistä, tyyliin "neekeri" yms.

Spesialisti

Voi olla täysin perusteettomia ylistyssanoja suurimmassa osassa tapauksia, mutta oikeuttaako se sitten täällä höpöttämään heistä kaiken maailman rasistisin termein? Mä en nimittäin todellakaan puhu mistään koneinsinööriks leimaamisesta tämän forumin kohdalla, vaan siis ihan rasistisista termeistä, tyyliin "neekeri" yms.

Onhan se tyhmää haukkua rodun ja ihonvärin mukaan, mutta tässä maassa on toistaiseksi lain mukaan sallittua lausua ja kirjoittaa sana "neekeri". Tätä vapautta toteutetaan kaikilla Suomen suosituimmilla keskustelufoorumeilla Homman lisäksi, Pakkis, Vauva, Suomi24, yms. "Vastapuolella" Piffin foorumillakin puhutaan välillä neekereistä.  Oikeus tietysti tarvittaessa harkitsee jos jollain sanalla on tarpeeksi verisesti loukattu jotain henkilöä tai kansanryhmää.

guest14311

Quote from: Spesialisti on 20.11.2015, 16:20:25

Onhan se tyhmää haukkua rodun ja ihonvärin mukaan, mutta tässä maassa on toistaiseksi lain mukaan sallittua lausua ja kirjoittaa sana "neekeri". Tätä vapautta toteutetaan kaikilla Suomen suosituimmilla keskustelufoorumeilla Homman lisäksi, Pakkis, Vauva, Suomi24, yms. "Vastapuolella" Piffin foorumillakin puhutaan välillä neekereistä.  Oikeus tietysti tarvittaessa harkitsee jos jollain sanalla on tarpeeksi verisesti loukattu jotain henkilöä tai kansanryhmää.

Joo, idioottimaista se on silti. Antaa kirjoittajasta heti sellaisen kuvan, että kyseessä on Juntti oikein isolla J:llä.

Pro Patria Finlandia

Tiedätkös, että neekeri oli aiemmin, jopa vielä 80-luvulla täysin hyväksyttävä ja neutraali sana, joka tarkoitti tummaihoista ilman rasismin leimaa. https://fi.wikipedia.org/wiki/Neekeri

Vanhemmat ihmiset käyttävät sitä vieläkin täysin neutraalina sanana, koska ovat oppineet siihen koulussa. Minunkin koulu- ja tietokirjoissa 70- ja 80-luvuilta oli yleinen ja virallinen sana neekeri ja vasta lukiossa törmäsin ensimmäisen kerran sellaiseen omituiseen väitteeseen, että neekeri onkin rasistinen sana ja sitä ei saisi käyttää. 70+ äitini ei hyväksy vieläkään sitä, että n-sanaa ei saisi käyttää, vaan puhuu aina ja kaikille neekereistä, vaikka ei tarkoittaisi sillä mitään rasistista tai loukkaavaa.

Pölhökustaa

Olen asunut aikoinaan muslimimaassa ja käynyt useissa lähi-idän muslimimaissa, ja paljastan tässä sinulle yhden olennaisen asian omasta nuivuudestani:

Se ei ole syntynyt eikä muodostunut näiden asumisten tai oleilujen myötä. Päinvastoin, minulle on syntynyt useita ystävyyssuhteita niin enemmän kuin vähemmän hartaiden muslimien kanssa.

Mutta sosiaaliturvaperäiset muuttoliikkeet ovat houkutelleet Suomeen kansanryhmiä joiden arvomaailmaan ei kuulu työn eikä muiden kulttuurien kunnioitus. Puhun esim. somaleista, joiden sisäänpäinkääntynyt yhteisöllisyytensä painostaa ehkäisee jäseniään olemaan integroitumatta ja kouluttautumaan, ts. erottautumaan ryhmästä. Kunhan Kela-tuet rullaavaat, niin ok.

Tosin nyt tämä 20-30 -vuotiaiden irakilaisten sotilaskarkurien "we want our money" -ryhmä on kovasti haastamassa somalit nuivistumiskisoissa. Dog food, sano.

Nuivuuden lähtökohta on tunne, että tänne saapuvat kansanryhmät pikemminkin röyhkeästi käyttävät hyväuskoisuuttamme ja poliittista korrektiuttamme hyväksi, kuin tulevat vainoa pakoon ja turvaan. Ja äänekäs punavihreä koalitio ihannoi tällaista maahanmuuttoa kovasti, ihquja etnisiä ravintoloita ja uutta mielenkiintoista kulttuuria kun näiden mukana harmaaseen suomijunttien maahan muka  tulisi. My ass, montako somalien perustamaa ravintolaa olet nähnyt? Ylipäänsä muita yrityksiä kuin lähinnä toiminimellä valtiota laskuttavia tulkkeja, tai tuikitarpeettomia toteemiammatteja kuten kulttuuritulkit.

Vaniljaihminen

Quote from: Marquinho on 20.11.2015, 15:19:10

En kuvitellut, että tuostakin voisi joku vetää herneet nenäänsä. Noh, anteeksi nyt kuitenkin, että koen olevani keskitien kulkija. Itse pyrin kyllä aina perustelemaan väitteeni, tuossa teit vähän omia oletuksiasi. Tarkoitin tuolla siis sitä, että lähes yhtä usein minua ärsyttää sekä mamukriitikot että suvakit näissä keskusteluissa. Siksi koen siis olevani jotain noiden kahden väliltä. Kun joku väittää esim., että ISIS:llä ei ole mitään tekemistä islamin kanssa, se on päivänselvää itselleen valehtelua ja pään pensaaseen tunkemista. Mutta samalla, kun joku syyttä ISIS:n teoista islamia, sekin on ihan yhtä lailla asioiden liiallista yksinkertaistamista ja väärässä olemista. Tälläkin kertaa esim. Hamas ja Islamic Jihad molemmat tuomitsivat ISIS:n iskut, vaikka noitakin ryhmiä monet pitävät ääriradikaaleina ryhminä. Kertoo paljon ISIS:tä ja siitä, kuinka islamilainen se on.

Minä olen omasta mielestäni myös keskitien kulkija, mutta pidän vain Suomen suurimpana uhkana sen tähän asti harjoittamaa politiikkaa - se on vain yksinkertaisesti tyhmää ja tekopyhää. Typerällä politiikalla tulee olemaan paljon isompi vahinko tälle maalle kuin Daeshin pommeilla tai Islamilla. Itsessään ärsyttävintä kuitenkin on tämä vihervasemmiston kaksinaamainen suvaitsevaisuus, mikä on muuten selitys omalle nimimerkilleni.

Ikävä tosiasia vaan on, että todellisuus on yleensä sanellut toimintamahdollisuudet ja rajannut ne vain kahteen vaihtoehtoon: keskusta-oikeistolainen taikka keskusta-vasemmistolainen joutuu menemään ennen pitkää jommalle kummalle puolelle, yleensä sille kumpaa itse pitää pienempänä pahana.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Hjuu Hefnöö

Quote from: Marquinho on 20.11.2015, 15:19:10
En ajatellut, että täällä esittäytyessä pitäisi yrittää saada porukka pitämään itsestään, joten en edes tavoitellut kirjoituksellani sitä. En kyllä toisaalta myöskään koe haukkuneeni "koko seuruetta". Mutta joo, en ymmärrä miten Pariisin hirmuteot liittyvät muslimikulttuuriin laajemmin. Käsittääkseni tässäkin tapauksessa, kuten aiemmissakin iskuissa, iskujen tekijät olivat mm. piikittäneet huumeita itseensä ennen iskuja. Kuulostaako islamin mukaiselta käytökseltä? Perus-harras muslimi ei edes uhkapelaa, koska sitä pidetään huonona tapana :D Tuo sinun ajattelusi on juuri sitä, mitä ISIS haluaa: "syyttäkää tästä yleisesti muslimeja, niin me saadaan tehtyä tästä muslimit VS muu maailma". Muslimien vastustajat pelaavat ISIS:n pussiin tuomitsemalla miljardit ihmiset yhteisen uskonnon perusteella. Kristittyjäkin löytyy joka lähtöön, miksi muslimeilla tämä olisi jotenkin eri homma?

Tervetuloa minunkin puolestani.

Oliko islamin mukaista käytöstä, mikä oli uskonto tai mikä on ihonväri on minulle aivan se ja sama. Ainoastaan se miten käyttäytyy ja hoitaa asiansa länsimaissa merkitsee. Se mistä hyvä/huono käytös johtuu voidaan harjoittaa älyllistä masturbaatiota loputtomiin. Ehkä oli huono uskonto, ehkä oli köyhistä oloista, ehkä pipo kiristi pienenä tai ehkä putosi puusta. Syistä yleensä valitaan se mikä palvelee parhaiten omaa agendaa.

Fakta on kuitenkin se, että me saamme tällä hetkellä tänne junalastillisen päivässä erittäin ongelmallista porukkaa. Ihonvärillä, uskonnolla tms. ei ole siis minulle väliä. Jos tänne tulee pelkästään Irakin yliopistojen professorit, filosofit, lääkärit ja DI:t, mitään ongelmaa tuskin olisi.

Nyt tulijoiden koulutustaso on huono tai erittäin huono. Hyvinä aikoina tulleiden irakilaisten, somalien, afgaanien tai eritrealaisten työttömyysprosentit ovat 80-90%. Lamassa ei päästä siihenkään. Tulijat tulevat kulttuureista, joissa suhtautuminen korruptioon, naisten-, lasten-, vähemmistöjen ja eläinten oikeuksiin on erilainen. Hyvin vakavat asiat kuten lapsiavioliitot, järjestetyt avioliitot, moniavioisuus, kunniamurhat, naisten ympärileikkaus, seksin suojaikä jne. ovat todellisia ongelmia. Emme tiedä tulijoiden taustoista lähes mitään. Osa voi olla sotarikollisia, tavallisia rikollisia tai pahimmillaan terroristeja. Jos poistetaan elintasoturistit(50-75%) suurin osa turvapaikan saaneista on kokenut sotaa joko ottavana tai antavana osapuolena. Mikä on näiden kokemusten vaikutus mieleen?

Suurin osa muslimeista on sangen tavallista porukkaa, mutta valitettavasti me saamme sitä osaa muslimeista (ja kaikenlisäksi riskiryhmää eli nuoria sukukypsiä miehiä), joille naisten ja vähemmistöjen tasa-arvon, sananvapauden ja maallisten lakien yhteensovittaminen islamin kanssa tuntuu tuottavan ongelmia. He ovat suurelta osin työ- ja pariutumismarkkinoiden ulkopuolella. Sosiaaliset ongelmat ja pahimmillaan radikalisoituminen on iso riski.

Miksi emme auta näitä ihmisiä pakolaisleireillä? Miksi vahvimmat ansaitsevat elättämisen hamaan tulevaisuuteen asti? Miksi turvapaikkapolitiikka on ulkoistettu mafialle? Orvon ennustuksen mukaan 25% tulee saamaan turvapaikan. Aika järjetöntä houkutella ne 75% tänne kokeilemaan onneaan. Miten karkotukset hoidetaan? Mitä tehdään niille paperittomille, jotka eivät suostu lähtemään?

Ja isoimpana kysymyksenä: mistä rahat, asunnot, koulutukset ja työpaikat?

Mitä hyötyä tästä kaaoksesta on? Pienelle ja vahvimmalle joukolle turviksia tulee jackpot. Alkuperäinen ongelma ei ratkea. Eurooppaan luodaan uusia ongelmia. Mafia kiittää rahoituksesta ja kärsimys merimatkoilla ja Euroopan halki matkoilla jatkuu.

By the way. Vaikka Suomelle olisi hyödyllistä ottaa kaikki Irakin professorit, lääkärit ja DI:t en haluaisi sitäkään, koska heidän kuuluisi auttaa omaa maataan, joka on heidät kovalla vaivalla kouluttanut. Brain drain on tuhoisaa kehitysmaille ja länsimaiden ei pitäisi hyötyä siitä.
Vastuu siirtyy kuulijalle.

Åbo Akademin historian professori Holger Weiss: Suomellakin on kolonialistinen historia

"Jos Pohjanmaa oli maailman suurin tervantuottaja 1700-luvun lopulla ja 1800-luvun alussa, mihin sitä terva käytettiin? Niiden laivojen tiivistämiseen, jotka hakivat orjia siirtomaista", Weiss

koodari-inssi

Morjesta pöytään!

Koodari-inssi on uudeltamaalta oleva perheenisä, naimisissa. Olen vientiteollisuudessa työskentelevä insinööri.

Olen anti-rasistinen, antivasemmistolainen ja suhtaudun humanitääriseen maahanmuuttoon hyvin kriittisesti / nuivasti.

Rekisteröidyin foorumille, koska tuntui olevan sen aika. Varjoissa olen piileksinyt jo hieman kauemmin. Huolestuneena olen seurannut nykykehitystä. Uhattuna tuntuu olevan yhteiskuntamme, sananvapaus ja tulevaisuutemme täällä rakkaassa maassamme. Poliittikoihin luotan päivä päivältä vähemmän. Nyt olisi näytönpaikka aika monella. Hommaan luotan.  :P

Siguna on mietelause, joka kuvaa mielestäni hienosti matukriittisen yrityksiä selittää suvaitsevalle "ajatusmallinsa" virheellisyyttä. Yleensä se on vaikeaa.
The hardest thing to explain is the glaringly evident which everybody has decided not to see. - Ayn Rand

Tabula Rasa

^Tuosta sigustasi tulee mieleen että tuotahan kaikki kehitys on. Selittämistä tajuttu asia kyllin monelle jotta siitä tulee valtavirtaa. Ikävä kyllä kun mennään +50% ihmisistä tyhmimmän mukaan, niin sitä pitää aika rautalangasta vääntää. Ydinfysiikkaa on ollut kohta sata vuotta. Eikä se ole valtavirtaosaamista vieläkään vaikkei se ole sen kummempi fysiikan haara kuin mikään muukaan. Monista muista vastaavista puhumattakaan. Ihan turha opettaa apinaa lukemaan jos se ei osaa edes aakkosia.

Itse olen miettinyt pitäisikö erilaiset ajatukset nimetä löytövuoden mukaan. Eli kun filosofi kirjoittaa ajatuksen auki, se vastaisi sen hetken terävintä ajattelun kärkeä. Ja siitä voisi mitata missä kohtaa aikaa henkisesti mennään. Eli kun ajattelu vaikka vastaa Voltairen ajatuksia niin henkilö on henkisesti 1700-luvun lopun kärkiajattelijoiden tasolla. Kansan henkinen ikä. Se olisi yhtä kuin keskiarvo. Ja toisaalta voisi myös katsoa millä tasolla mikin ryhmä kansan sisällä etenee.

Toisaalta ongelmana se että vaikka nyt monikulttuurin tapauksessa nuivuus on järjen voitto tyhmyydestä, niin eteenpäinmeno ilman ajatusta ei ole eteenpäinmenoa. Kun kangistutaan kaavoihin ja toteutetaan vain aikaisempien luovaa työtä, alkaa näivettyminen, uskon muodostuminen uskonnoksi. Usko asiaansa. Hmm. Periaatteessa pitäisi olla ajatusvetureita. Eli ajattelijaryhmiä jotka toimisivat suunnannäyttäjinä. Mutta koska inhimilliset heikkoudet, millä tavoin torjua vaikkapa ahneus, kiivailu, tms inhimillinen mikä ei vie eteenpäin. Ja toisaalta, henkisesti raskas duuni vaatisi melko paljon tasapainottavaa fyysistä. Ja toisaalta ylipäätään, kenestä olisi.

Mitä laajemmin seuraa, sitä enemmän huomaa kuinka yksi ryhmä tai maa on jossain asiassa etulyöntiasemassa, kuten nyt jenkkilä asetekniikassa ja netissä. Tuskin on realistista miettiä minkään suuren valtion kanssa kisaamista sen omalla alalla. Kuitenkin meilläkin omia hyviä puolia. Ilmainen hoito on saanut aikaan että hoidon taso on täällä korkea. Liekö siitä tai koulutuksesta saisi bisnestä? Terveysmatkailijoita ainakin on riittänyt. Niitä voisi saada vielä lisää. Peliteknistä osaamista voisi hyödyntää muissakin projekteissa. Ja onhan suomi melko täynnä yrityksiä, vaikka valtionjohto vihaakin maksajia.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Pro Patria Finlandia

Quote from: koodari-inssi on 20.11.2015, 22:46:01
Morjesta pöytään!

Koodari-inssi on uudeltamaalta oleva perheenisä, naimisissa. Olen vientiteollisuudessa työskentelevä insinööri.

Olen anti-rasistinen, antivasemmistolainen ja suhtaudun humanitääriseen maahanmuuttoon hyvin kriittisesti / nuivasti.

Rekisteröidyin foorumille, koska tuntui olevan sen aika. Varjoissa olen piileksinyt jo hieman kauemmin. Huolestuneena olen seurannut nykykehitystä. Uhattuna tuntuu olevan yhteiskuntamme, sananvapaus ja tulevaisuutemme täällä rakkaassa maassamme. Poliittikoihin luotan päivä päivältä vähemmän. Nyt olisi näytönpaikka aika monella. Hommaan luotan.  :P

Siguna on mietelause, joka kuvaa mielestäni hienosti matukriittisen yrityksiä selittää suvaitsevalle "ajatusmallinsa" virheellisyyttä. Yleensä se on vaikeaa.

Hmmm. inssi eli siis potentiaalinen terroristi :D

t: toinen inssi, mutta ei koodari

Arkipiispa

Quote from: koodari-inssi on 20.11.2015, 22:46:01
Morjesta pöytään!

Helsingin seudulla onkin liian monta tuontiteollisuudessa työskentelevää - kuten Luonalla, Migrissä, hallituksessa, ...  joten jokainen vientiteollisuuden edustaja on enemmän kuin tervetullut.

Itsekin olen samaa terroristikandidaattijengiä, joten voimme varmasti ymmärtää toisiamme hienosti, kun sinä jätät pois C:n ja minä Laplacen.

Opintolinjan johtaja aikanaan opetti että elämässä pärjää kun ei anna itsestään tulla fakki-idioottia, mutta ei varoittanut mitään noista hallituksen f***ing idiooteista.
"Kelle täällä pitää maksaa ettei kaikki olis niin paskaa" - Ellinoora/Carrie
Polpo:lle tiedoksi: kirjoitukseni arvionnissa on sovellettava Poen lakia.

Tabula Rasa

Quote from: Marquinho on 20.11.2015, 16:46:41

Joo, idioottimaista se on silti. Antaa kirjoittajasta heti sellaisen kuvan, että kyseessä on Juntti oikein isolla J:llä.

Minusta taas nöyristely, eli rasismi-leimakirveen alle alistuminen on se mikä tähän on osaltaan johtanut. Ja se tie joka tähän on johtanut on alkanut siitä kun neekeriä ei ole saanut sanoa neekeriksi, vaan kaikki junteiksi leimatut ovat automaattisesti rasisteja. Tms pskaa. Itse sanon itseäni neutraaliksi nuivasympatioilla. Mutta mitäs sanomisista kun leimakirvesväki tietää. Mutta lähinnä siis katson ettei yhdenkään suomalaisen tarvitse millään tavoin muuttaa toimintaansa kotimaassaan. Tämä on meidän koti. Vieras on kunnolla tai lähtee pihalle. Kutsumattomien vieraiden kanssa vielä tarkempaa.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Faidros.

Ihan noin ilmoitusluontoisena juttuna, muslimikulttuuria voit nähdä muuallakin kuin Lähi-Idässä, Afrikassa, Kaukoidässä, Kaukasuksella... lähes ympäri maailman, valitettavasti.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Vastaanotin

Terve!

Kuulun näköjään itsekin siihen tietyn koulutuksen omaavaan  väestönosaan, joka on altis terrorismille!
Olen keski-ikää lähestyvä perheellinen mies itäisestä Suomesta.
"Homma" alkoi osaltani vuonna 2010, kun erään kaverin kehottamana tutustuin The Scriptaan. Lukukokemus avasi ja laajensi suhtautumistani maahanmuuttoon ja varsinkin sen lieveilmiöihin. Perustuihan omat kokemukseni lähinnä HS:n ja muun median seuraamiseen. Tosin nuoruuden kokemukset mustalaisista eivät olleet positiivisia (kenen olisi?). Eli tiettyä kriittisyyttä on aina ollut.
Yllätys olikin suuri, kun Scriptan perustellut ja aina johonkin lähteeseen viitatut tekstit olivatkin ihan toista, mitä olin lukenut ja nähnyt muiden medioiden kautta. Aloin perehtyä aiheeseen ja tällä tiellä ollaan vieläkin.
Eniten vituttaa juuri median tapa käsitellä ko. asioita. Mitkä ovat median motiivit ja tarkoitusperät? Vanhemmiten on myös talous ollut lähellä sydäntä. Sekä oma- että julkinen. Ja nyt tämäkin on ajankohtaisempi aihe, kuin koskaan tällä saralla.

Hommaa selaamalla nuivistuu, ei sille mitään mahda. Mutta onneksi tämä on pääosin todella asiallinen foorumi, toisin kuin yleinen mielipide on. Olen keskustellut maahanmuutosta kaveripiirissä ja kun tulee puheeksi Hommaforum, mielipide on aina seuraava: rasistien paskatunkio yms. Olen sitten kysynyt, ovatko he lukeeneet kyseistä saittia tai Scriptaa. Eivätpä tietenkään. Suosittelen aina lämpimästi tutustumaan.

Perhepiirissä vaimo alkaa olla jo nuiva – ainakin minun seurassa  8) Eli lähetyssaarnaus on onnistunut tältä osin myös kammarin ulkopuolella. Lasten osalta haasteita on luvassa, koska koulutaival heillä on vasta edessä. Kauhulla luin juuri ketjua, jossa oli otteita oppikirjapropagandasta.

Vuosikausia olen täällä viihtynyt ja nyt sitten päätin ottaa osaa aktiivisemmin. Olen luonteeltani sellainen, että yritän punnita jokaisen nettifoorumijulkaisuni todella tarkkaan ennen lähetä-namiskuukkelin painallusta. Tästä syystä kirjoittelut voivat jäädä vähäisiksi. Tai sitten vitutus vie voiton ja sanainen arkku laulaa. Aika näyttää.

Pro Patria Finlandia

Tervetuloa! Alkaa todellakin näyttää siltä, että Homma on täynnä meitä terroristiherkän koulutuksen saaneita :D

dothefake

Neekerisana opetettiin minulle minulle valtion koulussa ja sitä tulen käyttämään, kunnes valtio myöntää virheensä ja korvaa aiheuttamansa vamman muutamalla kymmenellä tuhannella.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Marius

(Vastaanotin:)

Vastaanotin on päällä.
Toivottavasti myös lähetin.  ;)

Tervetuloa.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

MikkoAP

Quote from: Marquinho on 20.11.2015, 16:46:41

Tervetuloa vaan, erityisesti, kun näköjään olet halukas  oikeasti keskustelemaan ja esittämään myös asiallista kritiikkiä mm. tuon neekeri sanan käytön tiimoilta.

Monelle se on neutraali termi, mutta toki olet oikeassa, että toisille, kuten itsellesi, se särähtää korvaan pahasti. Kuitenkin avoimella forumilla jokainen kirjoittaja vastaa vain ja ainoastaan omista teksteistään.

Vilpittömästi annettua kritiikkiä, kuten omaasi, on kuitenkin syytä kuunnella, vaikkei lopulta päätyisikään noudattamaan kritiikin ohjeita.

Hommalla on nähty riittämiin viestejä, joiden sisältö on ollut:  "Kirjauduin Hommalle kirjoittaakseni, että olen aivan liian suvaitsebainen Hyvä IhminenTM kirjoittaakseni Hommalle, mutta päätinpä kuitenkin siunata teitä läsnäololani."

Oma viestisi ei selvästi kuitenkaan kuulu tuohon sarjaan.
Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

Tabula Rasa

Kristittyjäkin löytyy joka lähtöön, miksi muslimeilla tämä olisi jotenkin eri homma?

Tarkoititko westboro baptisteja vai jtn afrikan heimokristittyjä?

Hamsteri

Y-sukupolvelle neekeri terminä kuvaa yleensä neekerimäistä käytöstä. Suomalainenkin voi joutua haukutuksi neekeriksi. Mustat asialliset ihmiset sitten erikseen.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.