News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

Tughian

Päivää Hommaan.

Uusi jäsen ilmoittautuu nyt virallisesti kirjoittelemaan, henkisesti oltu pidemmän aikaa mukana. Yliopisto-opiskelija, humanistisella alalla ja opiskelijajärjestöissä vaikuttamassa, joten en "leimaantumisen pelossa" vielä tämän enempää oikean elämän tietoja itsestäni paljasta. Ajan kyllä järjestöissä omia näkemyksiäni, mutta hieman maltillisemmin kuin mitä täällä tulee luultavasti kirjoitettua, enkä onneksi ole ihan ainoa asiani kanssa, joten joutuvat edes vähän arvuuttelemaan mikäli sattuvat täällä vakoilemaan. Poliittiselta kannaltani olen lähinnä kansallisliberalisti, eli nationalismi ja taloudellinen liberalismi ovat lähellä sydäntä. Arvoasioissa olen aikalailla "keskellä", hieman konservatiivin puolella, mikäli vaalikoneiden mittareita haluaa käyttää.

Homman lukemiseen ja lopulta rekisteröitymiseen ajoi yliopistomaailmassa, etenkin humanistisilla aloilla, tapahtuva jatkuva mokutusideologian pakkosyöttäminen eikä mediallakaan juuri paremmin mene sen suhteen. Vaaleissa äänestin perussuomalaisia, erästä Hommallakin vaikuttavaa ehdokasta, ja tuskin tarvitsee pettyä.

Siinäpä lyhyesti.

PS. Nimimerkki on arabiaa ja tarkoittaa tyranniaa, joku kysyy kuitenkin. :)

Topi Junkkari

Quote from: Tughian on 30.05.2015, 11:56:42
PS. Nimimerkki on arabiaa ja tarkoittaa tyranniaa, joku kysyy kuitenkin. :)

Jaa, minä tykkään, että sinä olet yksi styränki. (Murjaanien kuningas Herodekselle.)

Anteeksi, oli pakko. Tervetuloa joukkoon!
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

pulikka

Entinen vihervasemmistolainen vegaani tässä hei! Ensin tippui pois veganismi. Vasemmistolaisuus karisi kun perustin toiminimen ja aloin työllistää itse itseni. Alkuvuodesta olin vielä vannoutunut vihreiden äänestäjä mutta Tapanilan jälkimainingeissa koin herätyksen, jonka seurauksena tuli mamuiluun ja lopulta aika lailla muuhunkin maailmanhalaamiseen aatteellinen täyskäännös.

Arvomaailmani on mennyt läpi aikamoisen myllerryksen, joka jatkuu yhä. On mielenkiintoista nähdä mitä uutta yhteiskunnasta ja itsestään voi oppia, kun pääsee irti vanhoista kakkuloista ja niiden mukanaan tuomista automaattisista reaktioista. Pöyristys ja paheksunta kuohahtivat kukkahatun uumenissa ennen kuin ajatus ehtii paikalle fundeeraamaan jotta mitä tässä pitäis mieltä olla. Eikä sitä tunnehuurun laskeuduttua enää tullut päätä vaivattua vaikeilla asioilla. Nyt tuntuu kuin näkisi maailman paljaaltaan, ennen sitä tuijotti peilin kautta ja näki kaiken käänteisenä.

Kiitos hienosta foorumista!

dothefake

Hieno aloitus sadannelle sivulle!
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Ville Hämäläinen

Quote from: pulikka on 12.06.2015, 22:36:06
Entinen vihervasemmistolainen vegaani tässä hei! Ensin tippui pois veganismi. Vasemmistolaisuus karisi kun perustin toiminimen ja aloin työllistää itse itseni. Alkuvuodesta olin vielä vannoutunut vihreiden äänestäjä mutta Tapanilan jälkimainingeissa koin herätyksen, jonka seurauksena tuli mamuiluun ja lopulta aika lailla muuhunkin maailmanhalaamiseen aatteellinen täyskäännös.

Arvomaailmani on mennyt läpi aikamoisen myllerryksen, joka jatkuu yhä. On mielenkiintoista nähdä mitä uutta yhteiskunnasta ja itsestään voi oppia, kun pääsee irti vanhoista kakkuloista ja niiden mukanaan tuomista automaattisista reaktioista. Pöyristys ja paheksunta kuohahtivat kukkahatun uumenissa ennen kuin ajatus ehtii paikalle fundeeraamaan jotta mitä tässä pitäis mieltä olla. Eikä sitä tunnehuurun laskeuduttua enää tullut päätä vaivattua vaikeilla asioilla. Nyt tuntuu kuin näkisi maailman paljaaltaan, ennen sitä tuijotti peilin kautta ja näki kaiken käänteisenä.

Kiitos hienosta foorumista!

Reaalimaailma on hyvä opettaja, tuo viesti on musiikkia korvilleni vaikka vihannesten syönti nyt ei niin kamala paikka olekkaan!
Tunnustakaa pois, mamuhan se oli taas ja syy poliitikkojen

elven archer

Quote from: pulikka on 12.06.2015, 22:36:06
Arvomaailmani on mennyt läpi aikamoisen myllerryksen, joka jatkuu yhä. On mielenkiintoista nähdä mitä uutta yhteiskunnasta ja itsestään voi oppia, kun pääsee irti vanhoista kakkuloista ja niiden mukanaan tuomista automaattisista reaktioista.
Minä olin myös joskus Vihreiden äänestäjä. En silloin varsinaisesti seurannut politiikkaa, eikä koko maahanmuuttokysymystä edes ollut vielä olemassa. Muistaakseni tosin ajattelin silloin, että ihan kiva vain, kun tulee vähän erilaisia ihmisiä Suomeen. Itse asiassa ajattelen yhä niin, mutta katson vain tarkemmin sitä, että millä tavoin erilaisia ja kuinka monesta nyt oikein puhutaankaan. Kasvinsyöntiäkin harjoitin hetken, joskin elän pääosin yhä kasviksilla. Että tällaista tapahtuu, tosin arvoni eivät ole oikeastaan muuttuneet, vaan tietoa on tullut lisää päätöstenteon tueksi. Ja nyt hieman pitkin hampain seison täällä lukuisten konservatiivien joukossa, olematta itse sellainen, koska katson, että ei tässä muutakaan oikein voi kuin mennä pienemmän pahan kautta.

Tervetuloa foorumille.

Miniluv

Vihreitä olen äänestänyt itsekin. Itujen kasvattamiseen pitänee palata niin saa tuoretta kasvista edullisesti.

Tiedon lisääntyminen on minutkin ajanut konservatiivien joukkoon ja itsekin sellaiseksi.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

ISO

Esittäytyminen lienee paikallaan, vaikka jo jonkin aikaa olenkin kirjoitellut foorumille.

Entinen Kokoomuslainen, nihkeä sellainen sikäli ettei se aate oikein koskaan ole sitkeästi istunut, mutta paremman puutteessa joku oli oltava, kunhan suhtautuminen neuvostoliittoon ja kommunismiin oli sopivaa. Aikoinaan niillä olikin, harmi vaan että kykypuolue on hurahtanut anttirasismiin, ja sekoillut kykyjen puutteessa ja oman edun perässä juostessa. Myisivät vanhan äitinsäkin, jos eivät olis jo kerinneet sitä kaupata.

Viime syksyinen jengiväkivalta avasi silmät valtamedian silmittömälle kritiikittömyydelle, valehtelulle sekä peittelylle, kun on kyse maahanmuutosta ja sen lieveilmiöistä.

Aiemmin satunnaisesti Hommafoorumia lukeneena päädyin tännekin lueskelemaan postauksia ja ymmärsin että tämähän on se meikäläisen juttu; nuiva, isänmaallinen ja suorapuheinen, vihaa median valehtelua ja täysin peittelemätöntä propagandaa joka selvästi sotii kansan oikeustajua ja kansan isänmaallisuutta vastaan.

Paremmin saa ajatuksista kiinni kun lueskelee postauksiani joita putoilee tasaiseen tahtiin ainakin vielä toistaiseksi, miten aikaa sattuu riittämään ja miten otsasuoni sattuu tykyttämään, ja sehän alkaa pompottaa aina kun näkee tai kuulee niinistön, arhiksen, honkasalon, yanarin... pitkä lista.. ihan missä tahansa sanomassa ihan mitä tahansa.

Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Conchobarre

Heippa kaikki. Olen 27-vuotias nainen ja eksyin hommaforumille Scriptan kautta. Olin muutama vuosi sitten vielä suhteellisen avoin ja luottavainen kaikenvärisiä maahanmuuttajia ja kulttuureita kohtaan, mutta henkilökohtaiset kokemukset yhdistettynä rikostilastoihin ja uutisiin, varsinkin raiskauksista, ja terrorismiin eri puolilla Eurooppaa, tekivät minusta vaivihkaa hyvin epäluuloisen, pelokkaan ja vihaisen kansalaisen. Olen huolestunut Euroopan islamisaatiosta ja siitä, kuinka eurooppalaiset valtiot altistuvat (ja alistuvat) ääri-islamistien vallankaappaukselle. Erityisen paljon raivostuttaa esim. Charlie Hebdon ja hollantilaisten pilapiirtäjien kaltaiset tapaukset, joissa jopa länsimaiset ihmiset alkavat puolustaa murhaajia ja muhammedin koskemattomuutta, sen sijaan, että puolustaisivat länsimaisen sananvapauden koskemattomuutta ja kunnioittaisivat murhattuja ihmisiä. Koska itsekin piirrän, nauttisin suuresti johonkin "piirrä muhammed"-kilpailuun osallistumisesta, vaikka se olisi hengenvaarallista :D Jokaisen täytyy omalla tavalla osallistua taisteluun terroria vastaan.
Jussi Halla-ahoon ja Scriptaan tutustuin oikeastaan vasta tänä vuonna, ja koko kevään luin ahneesti Jussin kirjoituksia. Olin kuitenkin äänestänyt intuitiivisesti Jussia eu-vaaleissa, vaikka en juurikaan tiennyt kuka hän on :D muistaakseni tein päätöksen yhden vaalikoneen perusteella. (Olin toki kuullut Halla-ahosta vuosia aikaisemmin mielensäpahoittaneilta vihervasemmistolaisilta feministituttaviltani, mutta koska elän omassa kuplassani seuraamatta uutisia niin en ottanut asiasta sen enempää selvää)

Olennaista on varmaan kertoa, että olen itsekin maahanmuuttaja, mutta en edes tiedostanut olevani maahanmuuttaja ennen kuin aihe yleistyi mediassa ja politiikassa. Muutin Suomeen porukoiden mukana Pietarista vuonna 1990(tai jotain). Koen olevani sosiaalisena ja kulttuurisena ihmisenä täysin suomalainen. Venäläisyydestä/slaavilaisuudesta on muodostunut mulle vasta viime aikoina jonkinlainen etninen identiteetti, koska koen, etten juurieni vuoksi voisi koskaan pokkana sanoa olevani täysin suomalainen.

Muuta randomia faktaa: aloitan syksyllä arkeologian opinnot Turun yliopistossa; olen kiinnostunut eläin- ja luonnonsuojelusta, mutta ilmeisesti hyvin ei-vihervasemmistolaisella tavalla; olen täysin kaksikielinen; Suomen paikoista olen asunut Ruokolahdella, Harjavallassa, Parkanossa, Joensuussa, Kouvolassa; arkeologian ohella unelma-ammattini on kuvittaja; ihailen Douglas Murrayta ja Pamela Gelleriä; tykkään telttailusta ja pyöräilystä, mieluiten yhtä aikaa; tykkään venäläisistä suolakurkuista, en tykkää vodkasta.

Tässä kaikki tällä kertaa.
Crimson-red from blood they are;
I behold them bathed in red

Eino P. Keravalta

Tervetuloa, Conchobarre  :)

Muuten hieno esittely, mutta kyllähän se vodka on hyvää, ainakin Stolichnaya.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

J. Lannan haamu

Jumankauta, Conchobarre. Nyt nimittäin tulee kovaa tekstiä...

Lausuit monta taikasanaa kirjoituksessasi, Ruokolahti toki yksi niistä, Douglas Murray toinen :D. Erittäin paljon tervetuloa forumille, totuutta ja viisasten kiveä etsimään!

Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Phantasticum

Juu. Oli ainakin yksi taikasana. Tervetuloa Conchobarrelle syksyllä Turkuun ja otan samalla osaa. Heh.

dothefake

Pohjoisen Kymen ruhtinaskunnan pääkaupunkikin mainittiin.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

J. Lannan haamu

Höh, Turkuhan on Suomen paras kaupunki! Itsekin muutan sinne syyskuussa. Tosin ihan muihin hommiin kuin arkeologisiin...
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Nuiva kansalainen

Tervetuloa Conchobarre minunkin puolestani. :) Todella ilahduttavaa kuulla, että kaltaisesi nuori nainen on herännyt maahanmuuton todellisuuteen. Suurin osa ikätovereistasi sen sijaan elää punavihreässä haavemaailmassa, jossa maahanmuutto on ihana ja vaistämätön ilmiö eikä sen haitoista saa puhua olematta rasisti. Toivotaan, että tähän saadaan muutos ennen kuin ollaan samassa tilanteessa kuin Ruotsi, Iso-Britannia ja Saksa.
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

Micke90

Quote from: Conchobarre on 12.07.2015, 20:41:50
Olen 27-vuotias nainen ja eksyin hommaforumille Scriptan kautta.

Jussi Halla-aho kiihotti siis sinuakin? Kaltaisiasi naisia tarvittaisiin enemmänkin. Tervetuloa palaamaan hommalaisuuteen!  ;D

ilmari3.

Jussi Halla-ahoon ja Scriptaan tutustuin oikeastaan vasta tänä vuonna, ja koko kevään luin ahneesti Jussin kirjoituksia. Olin kuitenkin äänestänyt intuitiivisesti Jussia eu-vaaleissa, vaikka en juurikaan tiennyt kuka hän on :D muistaakseni tein päätöksen yhden vaalikoneen perusteella. telttailusta ja pyöräilystä, mieluiten yhtä aikaa; tykkään venäläisistä suolakurkuista, en tykkää vodkasta.

Tässä kaikki tällä kertaa.

Sama vika Rahikaisellakin.

Halla-ahon Scripta pilasi elämäni autuuden kuvitelmat sosisaliratin autuudesta .

Conchobarre

Kiitos tervetuliaisista!!

Quote from: Nuiva kansalainen on 13.07.2015, 08:28:16
Todella ilahduttavaa kuulla, että kaltaisesi nuori nainen on herännyt maahanmuuton todellisuuteen. Suurin osa ikätovereistasi sen sijaan elää punavihreässä haavemaailmassa, jossa maahanmuutto on ihana ja vaistämätön ilmiö eikä sen haitoista saa puhua olematta rasisti.

Voin sanoa, että tästä naisille ominaisesta sokeasta suvaitsevaisuudesta ei ole niin helppo herätä todellisuuteen. Vaikka itse en edes ollut kovin sairaalloisesti suvaitsevainen, kesti silti pitkään, ja vaati monta negatiivista kokemusta monikulttuurisuudesta (samalla kun positiivisten kohtaamisten määrä läheni nollaa), ennen kuin aloin myöntämään itselleni että jokin tässä ei nappaa. Toisaalta, onneksi äitini opetti mulle pienestä lähtien, että neekereitä pitää vältellä ja pelätä, joten paluu kriittisyyteen oli ihan luontevaa :D

Quote from: Phantasticum on 12.07.2015, 23:20:23
Tervetuloa Conchobarrelle syksyllä Turkuun ja otan samalla osaa. Heh.

Kiitos! San juuri tietää, että asunnossa, johon elokuussa muutan, asuu tällä hetkellä Abdullah-niminen henkilö.  ;D

Quote from: Eino P. Keravalta on 12.07.2015, 20:46:50
Muuten hieno esittely, mutta kyllähän se vodka on hyvää, ainakin Stolichnaya.

Kerran vedin sydänsurukännit Putinka-nimisellä vodkalla. Ei maistunut paljon miltään, mutta tuli heti parempi mieli.
Crimson-red from blood they are;
I behold them bathed in red

Eino P. Keravalta

QuoteSain juuri tietää, että asunnossa, johon elokuussa muutan, asuu tällä hetkellä Abdullah-niminen henkilö.  ;D

Asunto olisi hyvä tarkastaa luteiden varalta.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Deputy M

Quote from: Conchobarre on 13.07.2015, 15:38:45
Kiitos tervetuliaisista!!
Eipä kestä ja tervetuloa Hommaforumille. Ystävällisesti hän tutustuu sääntöihin ja kirjoitella saa niin paljon kuin sielu sietää.

Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

Faidros.

Heippa kaikki. Olen 27-vuotias nainen ja eksyin hommaforumille Scriptan kautta...

Olet niin harvinaista ja myöskin tarpeellista rakennusmareriaalia maahanmuuttokriittiselle liikkeelle, että kaikkein kohteliain  hovitervehdys lähtee myös Faidrokselta.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

stiiknafuulia

Eksyttyäni ensimmäistä kertaa tähän ketjuun, esittäydyn Conchobarren jälkimainingeissa minäkin.

Olen niin ikään parikymppinen opiskelijanainen, eli ilmeisesti Hommalla jonkinlainen harvinaisuus. Joskus alta kahdenkymmenen aloin lukion filosofian tunneilla pohdiskelemaan, mikä olisi kaikille hyödyllisin tapa jaotella ihmiskunta ja miten näitä yksiköitä tulisi hallinnoida. Olen valtavan kiinnostunut historiasta, politiikasta ja nyttemmin myös taloustieteestä - mitä ei välttämättä päältäpäin ensimmäisenä arvaisi. Hommaa päädyin seuraamaan vajaat viisi vuotta sitten, kun etsin mielipiteitä ja niiden perusteluja kaikilta poliittisen kentän laidoilta, jotta voisin muodostaa omat näkemykseni. Faktat olivatkin "nazzien" puolella yllättävän monessa asiassa  ;D

Minulle ylimmäinen arvo on vapaus, josta toki seuraa myös vastuu omista toimista. Mahdollisuuksien tasa-arvo on myös hyvin tärkeää. Konservatiivi en ole monestakaan syystä, vaikka jotkut arvot allekirjoitankin. Muiden jäsenten iloksi voin kertoa, että ainakin omassa tuttavapiirissäni on paljonkin nuoria naisia, jotka sinänsä ovat samaa mieltä maahanmuuttokriittisen liikkeen ajamista asioista, vaikka jotkut muut esimerkiksi Persujen arvot eivät oikein nappaa.

Olen jatkossakin todennäköisesti aktiivinen, mutta hiljainen lukija. Reaalimaailmassa en välttämättä niinkään hiljainen :)

Deputy M

Herran kiesus sitten hyvä stiiknafuulia. Jopa tuo nimesi on meikäläiselläkin muistissa suomenkielisestä kaunokirjallisuudesta. Monta muutakin toki on, kuten "mylly palaa" ja niin edespäin. Tervetuloa forumille ja onnea sekä menestystä,
Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

Lalli IsoTalo

Quote from: stiiknafuulia on 13.07.2015, 20:52:35
Olen jatkossakin todennäköisesti aktiivinen, mutta hiljainen lukija. Reaalimaailmassa en välttämättä niinkään hiljainen :)

Tervetuloa, stiiknafuulia! Meitä reaalimaailmassa hiljaisia onkin täällä jo tarpeeksi. Tai siis, olen kyllä äänekäs, mutta en poliittisista asioista, muille kuin lähipiirilleni.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

J.M

Uudet jäsenet, tervetuloa sukeltelemaan sameisiin vesiin! :)
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Jalopeura

Olen nelikymppinen insinööritaustainen mies Etelä-Suomesta. Poliittisesti minua kuvaa parhaiten määritelmä kansalliskonservatiivi. Vasen - oikea akselilla olen aika lailla keskustassa, konservatiivi - liberaali akselilla selvästi konservatiivinen.

Olen aina pitänyt itseäni isänmaallisena, joskin poliittinen heräämiseni tapahtui vasta n. kymmenen vuotta sitten. Sitä ennen seurasin hyvin vähän politiikkaa vaalien välisenä aikana, ja ennen vaalejakin tein valintani melko heppoisin perustein, ja nykytietämykseni mukaan äänestäen täysin vääriä puolueita. Minulle tuli oikeastaan yllätyksenä miten vähän sinivalkoisuus merkitsee monille keskeisessä asemassa oleville ihmisille.

Nykyään näen itseni hyvinkin nuivana. Siihen on vaikuttanut toisaalta poliittinen valveutuminen, toisaalta omakohtaiset ja läheisteni kokemukset maahanmuuttopolitiikan kaksoisstandardeista, kokemani poliittisen korrektiuden tukahduttava suvaitsevaisuus, sekä tutustumiseni islamiin ja sen hedelmiin.

Tulen varmasti kommentoimaan jossain määrin jatkossa. Luultavasti tulen kuitenkin olemaan jatkossakin enemmän hiljainen lukija. Halusin luoda tunnuksen koska koen että aina silloin tällöin haluaisin osallistua keskusteluun.
"The board is set, the pieces are moving. We come to it at last, the great battle of our time"

Eino P. Keravalta

Tervetuloa, Jalopeura!  :)

Micke90

Jälleen yksi kadonnut lammas palaa hommalaisuuteen. Tervetuloa!  :)

Deputy M

Tervetuloa Jalopeura, oikeaan paikkaan tulit ja tsemppiä!

John Lennonjohtaja

Hei vaan hei.

Nuorimies maamme pääkaupungista. Muutaman kuukauden anonyymin selailun jälkeen rohkaistuin rekistöröitymään. Politiikka, yhteiskunnan epäkohdat ja sosiaaliset ongelmat ovat kiinnostaneet jo pitkään, vaikka välillä tuntuu että mitäs näille asioille pieni ihminen tässä isojen poikien leikissä mahtaa. Joskus tämä herättää epätoivoa kun kaikenmaailman hulluus ja mielisairaus jatkuu vaikka mitä tapahtuisi. Usein käy myös mielessä, että mitäs minä näillä asioilla päätäni vaivaan, kun nämä asiat saattavat joskus ottaa aika koville. Uskoaan ei kuitenkaan saa koskaan menettää.

Monissa asioissa tunnen olevani konservatiivi mutta jonkin verran löytyy myös pehmeämpiä arvoja. Pehmeyttä ei löydy maamme maahanmuuttopolitiikkaa kohtaan, joka yhdessä vaikkakin hajanaisen EU-rintaman kanssa antaa hulluuden jatkua. Olen ollut kehityssuunnasta huolissani jo pitkään kun kaikille pitäisi olla selvää, että tietyt kulttuurit eivät keskenään tule joukoittain toimeen. Heikompaa tulee auttaa aina, mutta tapa jolla se tällä hetkellä tehdään on täysin järjenvastainen eikä yhteiskuntaa rappeuttumalla sisältäpäin taata sitä, että jatkossa maailman köyhimpiä voitaisiin tukea.

Joillekkin ystävilleni olen varmasti rasisti, fasisti, sadistii ja natsi kun loputon hyysääminen ei kiinnosta. Omissa mieleni syövereissä olen kuitenkin kaikenlaista rasismia ja ääritoimintaa vastaan, mutta pelkään että ajatukset saattaisivat muuttua jos omalle kohdalle tai lähipiiriin jotain kulttuurien välistä vähemmän toivottavaa kohtaamista sattuisi. Niin se ihmismieli vaan defensseineen toimii. Toivon syvästi että mieltäni ei koskaan tule valtaamaan viha mihinkään suntaan. Elämästä saattaisi tulla aika raskasta sen jälkeen.