News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

Luotsi

Quote from: Leso on 02.03.2015, 01:10:53
Tervetuloa, Finanz Schwein!

Mutta selitä blondille, miten voi olla entinen suomenruotsalainen?

Meillä täällä razifoorumilla on toi genetiikka niinku verissä...  :)

En voi tietenkään puhua Finanz Schwein puolesta, mutta voin kertoa esimerkin ex-duunikaverini kautta: hänen äitinsä on tavallinen suomenkielinen, isänsä taas suomenruotsalainen. Elinympäristö Helsingissä lapsena lähinnä suomenkielinen. Ero vanhemmille kun lapset olleet pre-teinejä. Nyt kaveri täysin suomenkielinen jäätyään äidilleen, tosin osaa hieman paremmin ruotsia kuin tavallinen pakkoruotsitettu. Sisko taas ollut isänsä hoteissa ja myöhemmin nainut ruotsinkielisen, siis täysin kielellisesti suomenruotsalainen samoin kuin lapsensakin. Geeneissä tuskin eroa.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Leso

Kiitz, Luotsi, arvostan kovin sinua, mutta ei se kuule nyt osunut eikä ainakaan uponnut.

Joko on hurri tai ei ole. Jos tästä on yleistä epäselvyyttä tai epävarmuutta, niin ankkalampi ohoi!
Nyt jukoliste kaikkien säätiöitten rahat kasaan ja propagandakoneisto jauhamaan.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Finanz Schwein

Quote from: Leso on 02.03.2015, 01:10:53
Mutta selitä blondille, miten voi olla entinen suomenruotsalainen?

Meillä täällä razifoorumilla on toi genetiikka niinku verissä...  :)
Toinen vanhemmistani suomalainen, toinen suomenruotsalainen. Kävin kouluni ruotsiksi ja se oli rekisteröity äidinkieleni kunnes vaihdoin sen suomeen pari vuotta sitten. Ei mitään kovin dramaattista taustalla, lähinnä jossain määrin ärsytti mielestäni huonon politiikan perustelu ruotsinkielisten määrällä ja toisaalta suomi tuntuu omemmalta. En silti ole varsinaisesti mainostanut asiaa ruotsinkielisille sukulaisilleni...

Leso

Hyvin perusteltu.
Tosin ei täydellisesti, koska vertaan nyt ei vaan voi vaihtaa illman SPR:n apua, eikä sekään ole mitenkään suositeltavaa.

Teit seeprat, eli sen sijaan että sulla on mustia raitoja valkoisella pohjalla, sulla onkin valkoisia raitoja mustalla pohjalla. Hienoa!
Eikä nyt joka hienosäätöistä pikkudetaljia toimita sukujuhlissa ilmoittaa...  :)

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari

Finanz Schwein

Quote from: Leso on 02.03.2015, 08:58:49
Tosin ei täydellisesti, koska vertaan nyt ei vaan voi vaihtaa illman SPR:n apua, eikä sekään ole mitenkään suositeltavaa.
Nojuu, käsittääkseni suomenruotsalaisten perimä ei eroa kovin merkittävästi suomalaisista, joissa on muutenkin erittäin paljon hajontaa. Toisaalta en näe kovin mielekkäänä kansojen määrittelemistä (pelkästään) genetiikan avulla. Tosin eräälle juutalaiselle (heidän kohdallaan tuo geneettinen määritteleminen on muuten todella hankalaa) vaihto-opiskelijalle sanoin olevani sekarotuinen kun en jaksanut selittää...

Leso

Quote from: Finanz Schwein on 02.03.2015, 09:31:40
--- sanoin olevani sekarotuinen kun en jaksanut selittää...

Joo, minäkin aina silloin tällöin sanon olevani kristitty, kun en jaksa selittää protestantismia, varsinkaan selittää niitä kolmea, enkä sitä, että en kuulu kirkkoon, mikä sotkisi pakan täysin.
Mut on kastettu, riittäköön.

Friedrich I

Nojuu, käsittääkseni suomenruotsalaisten perimä ei eroa kovin merkittävästi suomalaisista, joissa on muutenkin erittäin paljon hajontaa.

Juuri näin, ja moni suomenkielinen suomalainenkin (erityisesti länsi-Suomessa) voi olla geneettisesti lähempänä ruotsalaista kuin suomenruotsalainen. Tämä riippuu tietysti aina paikkakunnista, missä tutkimuksia tehdään. Hyvin moni myös tuntuu sekoittavan kielisukulaisuuden geneettiseen sukulaisuuteen, tai on edelleen kiinni 1900-luvun alun teorioissa.
Meill' on halla ja yö, meill' on hanki ja jää
PELÄTKÄÄ, PELÄTKÄÄ!

Trendkill

Quote from: E. T. Paananen on 01.03.2015, 03:07:24
Tervehdys kaikille.

Virallinen esiintyminen:

Olen Eero Tapio Paananen

"päläpälä..."

Hommaa olen seuraillut sen perustamisesta asti. En ole kuitenkaan ottanut aktiivisesti osaa keskusteluun.
Miksi en ole kirjoittanut vaikka aihe on tärkeä? Syy: sen hetkinen ajan puute, joka on johtunut henkilökohtaisista syistä, joita en tässä määrittele.

Jännästi sitä aikaa sattuukin löytymään näin vaalien alla.

Meiris Suominen muuten mainitsi sinusta pari kiinnostavaa juttua:

Quote from: Meiris Suominen on 01.03.2015, 14:18:38
Nyt kun olen näiden herrojen kanssa kiertänyt maakuntaa neljä viikonloppua, niin voin todeta että heistä kukaan ei ole ottanut maahanmuuttoa puheissaan esiin. Minä puolestani olen jo saanut osittain rasistin leiman ainakin Jyväskylän kävelykadulla. En siis kelpaa nuivaksi ehdokkaaksi ? Jokaisen puheen olen aloittanut maahanmuuttoteemalla ja olen saanut erittäin paljon kannatusta myös naisien keskuudessa. Toimi ajaa eroa EU:sta, Teuvo on Teuvo, Eeron on vaikea olla kovin maahanmuuttokriittinen, kun ulkomaalistaustainen vaimo ja lapsi seuraa vieressä mitä isi puhuu.  ;)

"Maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty, ja mä oon tämän hetkiseen tilanteeseen varsin tyytyväinen." - Timo Soini, Ykkösaamu 1.3.2014

ike60

Quote from: Trendkill on 02.03.2015, 10:25:29
Quote from: E. T. Paananen on 01.03.2015, 03:07:24
Olen Eero Tapio Paananen

Hommaa olen seuraillut sen perustamisesta asti. En ole kuitenkaan ottanut aktiivisesti osaa keskusteluun.
Miksi en ole kirjoittanut vaikka aihe on tärkeä? Syy: sen hetkinen ajan puute, joka on johtunut henkilökohtaisista syistä, joita en tässä määrittele.

Jännästi sitä aikaa sattuukin löytymään näin vaalien alla.

Meiris Suominen muuten mainitsi sinusta pari kiinnostavaa juttua:

Quote from: Meiris Suominen on 01.03.2015, 14:18:38
Nyt kun olen näiden herrojen kanssa kiertänyt maakuntaa neljä viikonloppua, niin voin todeta että heistä kukaan ei ole ottanut maahanmuuttoa puheissaan esiin. Minä puolestani olen jo saanut osittain rasistin leiman ainakin Jyväskylän kävelykadulla. En siis kelpaa nuivaksi ehdokkaaksi ? Jokaisen puheen olen aloittanut maahanmuuttoteemalla ja olen saanut erittäin paljon kannatusta myös naisien keskuudessa. Toimi ajaa eroa EU:sta, Teuvo on Teuvo, Eeron on vaikea olla kovin maahanmuuttokriittinen, kun ulkomaalistaustainen vaimo ja lapsi seuraa vieressä mitä isi puhuu.  ;)

Paananen sanoi esittäytymisessään asian jolla hän voisi profiloitua maahanmuuttokriittiseksi. Se on pakolaispolitiikka. En itse näe että ulkomaalaistaustainen vaimo ja lapsi estäisivät muutakaan maahanmuuttokriittisyyttä. Harvahan täälläkään on estämässä suomalaisten ulkomailta hankkimien puolisoiden maahantuloa; kotoutumisennustehan tällaisten kohdalla on mitä parhain.

Ongelmaksi muodostuu esimerkiksi
1) sellainen "rakkausmaahanmuutto" jossa edes se perhettä yhdistävä osapuoli ei ole kotoutunut suomalaisille tavoille ja Suomen työelämään vaan elelee sossun ja Kelan rahoilla oleskelulupaelämää huonosti suomea osaten;
2) turvapaikanhakijoiden asuttaminen isoihin omiin yhteisöihinsä joihin pääsee muodostumaan maakohtainen esim. somali- tai kurdidiaspora, joka näyttää hidastavan kotoutumista etenkin somalien kohdalla ällistyttävästi (jos isompia turvapaikanhakijoiden diasporia alkaa muodostumaan, siirrettäköön ne jonnekin lähemmäs lähtömaata, esim. Keniaan tai Turkkiin ja maksettakoon tästä noille maille kunnon korvaus);
3) se, että oleskelulupalaisille maksetaan sossutuet rahana - ongelma tässä on, että he lähettävät osan noista rahoista kotiin sukulaisille ja ihmissalakuljettajille, joten niillä rahoilla lähetetään tänne kohta lisää tulijoita;
ja niin edelleen, tuossa yllähän ei vielä ollut pakolaispolitiikasta kuin pintaraapaisu.

Suoraan sanoen hieman kummastuttaa, että Paananen ei ole ottanut esille näitä asioita, vaikka sanoo seuranneensa keskustelua täällä pitkään. Miksei hänelle ole mitään siitä keskustelusta tarttunut päähän, vai onko hän seurannut hölinäketjuja joissa on paljon viestejä mutta vähän asiaa?

Suomiselle pisteet siitä että hän on ottanut rohkeasti asian esille, vaikkei ehkä vielä ole sen syvällinen asiantuntija. Mutta se PS:n maahanmuuttopoliittinen ohjelma on hyvä lähtökohta ja sitä esittelemällä pääsee jo melko pitkälle.

Jos asuisin keski-Suomessa ja noista kahdesta pitäisi valita, valintani olisi ilman muuta Suominen. Jos Suominen kaipaat maahanmuuttopoliittisen sanomasi tueksi vankkoja perusteluja niin kysy rohkeasti. Yksi hyvä lähtökohta on esimerkiksi ketju Asioita joita jokaisen pitäisi tietää maahanmuutosta, koska jokainen sen Asia on ankkuroitu vankkaan todistusaineistoon.

J. Lannan haamu

^ Sorry off-topic, mutta nyt täytyisi taas muistaa perspektiivit näissä tulevissa vaaleissa. Tällä tarkoitan sitä, että jos väittää itseään maahanmuuttokriittiseksi, eikä ole näiden viimeisen neljän vuoden aikana ihan mistä syystä tahansa vielä tullut Homma-forumille, ei myöskään näissä vaaleissa ole sillä teemalla tsänssejä. Minä olen Keski-Suomesta ja ollut täällä yli kymmenen vuotta, ainoatakaan maahanmuuttokriittistä täällä ei Nortusen ja Hakkaraisen lisäksi ole ollut. Maahanmuuttokriittisellä tarkoitan henkilöä, joka ymmärtää mamupolitiikan todellisen luonteen, sen skaalan ja vähän syy-seuraussuhteista. Hakkarainen toisaalta ei välttis näistä tajua, mutta hän on kyllä syntymänuiva, kuten normaalin terveen miehen ja naisen tulisikin olla...

Tilanne on jo niin syvällä ja suvaitsevainen asenneilmapiiri on mennyt jo niin pitkälle, että nyt tarvitaan karismaattista hahmoa, joka vetooaa suomalaiseen identiteettiin. En tarkoita Impiwaaraa, vaan jotain vähän tuoreempaa. Kaikille keskisuomalaisille toivon kuitenkin kovasti menestystä ja tsemppiä, minä olen tämän asian suhteen jo luovuttanut. Vaan ei tuolla Tampereellakaan kovin montaa kovaa taida olla, Luoto ainoana mieleen. Jos maahanmuutosta puhuu tai sen kautta yrittää saada ääniä, silloin se tulee olla osaamispoolin ytimessä! Se on tämän aiheen kohdalla joko-tai. Me tiedämme jo nyt ne eduskunnassa istuvat persut, joidenk kohdalla se ei ole ytimessä, kaikesta hyvästä yrityksestä huolimatta....
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Trendkill

Quote from: ike60 on 02.03.2015, 20:01:32
En itse näe että ulkomaalaistaustainen vaimo ja lapsi estäisivät muutakaan maahanmuuttokriittisyyttä.

Ei luultavasti estä kokonaan, mutta kokemusteni perusteella ulkomaalaisten kanssa pariutuneet yleensä muuttavat samalla käsitystään maahanmuutosta kokonaisvaltaisena ilmiönä. Ikään kuin projisoidaan oma yksittäistapaus muuhun maahanmuuttopolitiikkaan. Sanoisin, että tällainen henkilö on esteellinen päättämään maahanmuuttopolitiikasta.

Paanasen tapauksessa tämä ilmeisesti on jo realisoitunut, mikäli Suomisen kuvaus tapahtumista pitää paikkansa.

Quote from: ike60 on 02.03.2015, 20:01:32Harvahan täälläkään on estämässä suomalaisten ulkomailta hankkimien puolisoiden maahantuloa; kotoutumisennustehan tällaisten kohdalla on mitä parhain.

En ole samaa mieltä, enkä ole nähnyt tutkimusnäyttöä tällaisesta.

Oleellista ei myöskään ole itse kotoutuminen, vaan maahanmuuton määrä.

Quote from: ike60 on 02.03.2015, 20:01:32Suoraan sanoen hieman kummastuttaa, että Paananen ei ole ottanut esille näitä asioita, vaikka sanoo seuranneensa keskustelua täällä pitkään. Miksei hänelle ole mitään siitä keskustelusta tarttunut päähän, vai onko hän seurannut hölinäketjuja joissa on paljon viestejä mutta vähän asiaa?

Todennäköisempää on se, että hän ei ole seurannut keskustelua kovinkaan tarkkaan, ja itse asia ei häntä juurikaan kiinnosta. Jos kirjoittaminen Hommaan alkaa vajaa pari kuukautta ennen vaaleja, niin se ei myöskään anna kovin luotettavaa kuvaa henkilöstä ja hänen todellisista aikeistaan.

Kuin Soinin suusta:

Quote from: E. T. Paananen on 01.03.2015, 03:07:24Maahanmuuttoon suhtaudun positiivisesti
"Maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty, ja mä oon tämän hetkiseen tilanteeseen varsin tyytyväinen." - Timo Soini, Ykkösaamu 1.3.2014

Eero T. Paananen

Quote from: Trendkill on 02.03.2015, 20:01:32
kokemusteni perusteella ulkomaalaisten kanssa pariutuneet yleensä muuttavat samalla käsitystään maahanmuutosta kokonaisvaltaisena ilmiönä. Ikään kuin projisoidaan oma yksittäistapaus muuhun maahanmuuttopolitiikkaan. Sanoisin, että tällainen henkilö on esteellinen päättämään maahanmuuttopolitiikasta.

Paanasen tapauksessa tämä ilmeisesti on jo realisoitunut, mikäli Suomisen kuvaus tapahtumista pitää paikkansa..

Hei,

En lähde Suomisen sanomisia sen enempää läpi käymään, koska kiersin hänen kanssaan vain kerran pohjoisessa Keski-Suomessa. Itselläni on aina ollut perusmottona vanha kunnon - maassa maan tavalla. Tämä toimii niin täällä Suomessa, kuin ulkomaille mentäessä.

Omat mielipiteeni maahanmuutto ja pakolaispolitiikan ongelmista eivät ole muuttuneet. Valitettavasti näitä ei joka keskusteluihin äänestäjän kanssa voi tuoda esille. Turpeenoton vesistövaikutuksista tuskin saa rakentavaa maahanmuuttokeskustelua aikaan? Kuhmoinen - Keuruu kierroksella toin mielestäni esille kehitysapuun ja pakolaispolitiikkaan liittyneet kustannuskymykset yhdessä kaksikielisyyden kanssa.
Quote from: Trendkill on 02.03.2015, 20:01:32Kuin Soinin suusta:

Quote from: E. T. Paananen on 01.03.2015, 03:07:24Maahanmuuttoon suhtaudun positiivisesti
.

Paitsi, että lainaus meni "Maahanmuuttoon suhtaudun positiivisesti, jos pelisäännöt ovat selvät ja edellytykset itsensä elättämiseen löytyvät." Jos maahantulija noudattaa Suomen lakeja ja pystyy itse itsensä elättämään, ei integroitumisessa yhteiskuntaankaan pitäisi olla sen isompaa ongelmaa.

Miniluv

Kävin kirjautumassa Näkökulmaan.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

dothefake

Aiotko esittää erilaisen katsantokannan?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

desperaato

Quote from: Miniluv on 03.03.2015, 20:48:40

Mikä on Näkökulma? Google kertoi toiminnan loppuneen 22.02.2015

J.M

"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Finka

Nojuu, käsittääkseni suomenruotsalaisten perimä ei eroa kovin merkittävästi suomalaisista, joissa on muutenkin erittäin paljon hajontaa. Toisaalta en näe kovin mielekkäänä kansojen määrittelemistä (pelkästään) genetiikan avulla. Tosin eräälle juutalaiselle (heidän kohdallaan tuo geneettinen määritteleminen on muuten todella hankalaa) vaihto-opiskelijalle sanoin olevani sekarotuinen kun en jaksanut selittää...

Olen kuullut suomenruotsalaissuvusta, jossa vaimo on jo kolmannessa sukupolvessa valittu  pottunokkaisista suomalaisista. Siinä saa tosissaan harrastaa genetiikkaa :)

Tervetuloa!
"On helppoa olla silmiinpistävän 'myötätuntoinen', jos muut pakotetaan maksamaan kustannukset."-Murray Rothbard

Mohammed Al-gazzaz: "Iraqis and Finns have never met in thoughts, culture and religions. There is huge gap between them and it will never go away. I'm talking in general ofcourse there is exception" -FB:RHC

Kurkku

Quote from: Miniluv on 03.03.2015, 20:48:40
hei, tulin antamaan kurkullisen näkökulman
Make my day, do what is necessary, put the believe in doing and not the believe in that somebody will do it for you.

Caerbannog

Hei

Uskaltauduin viimein kirjautumaan Hommalle. En tiedä tuleeko tästä kohdallani mitään, vai ajetaanko minut tieheni tervan ja höyhenten kera. Olen aina pitänyt itseäni vasemmistolaisena, mutta viime vuosina olen saanut huomata, ettei vasemmisto ainakaan Suomessa ole enää sitä mitä olin kuvitellut. Kenties se ei ole koskaan ollutkaan. Olen halunnut uskoa sen olevan vastavoima tuhoisana pitämilleni eriarvoistumiselle ja globalismille -- sellainen, jota vaikkapa Naomi Klein ja Chris Hedges edustavat Yhdysvalloissa -- mutta Suomessa se näyttääkin keskittyvän tosiasioiden peittelyyn, sananvapauden kaventamiseen, mielisairaaseen feminismiin (miesvihaan) sekä väkivaltarikollisten "ymmärtämiseen".

Tapanilan raiskaustapaus ja sen käsittely valtamediassa ovat viimeinen pisara. Maahanmuuttajat, feministit ja muut poliittisen korrektiuden ikuisesti suojaamat ryhmät saavat suoltaa loputtomasti vihaa, hulluutta ja rasismia, kenenkään siihen puuttumatta. Maahanmuuttokriittisten todistustaakka on sen sijaan ääretön -- vaikka esiintymisemme olisi kuinka maltillista ja hyvin perusteltua, se ei koskaan riitä. En edes tiedä mitä sanoa mamujen primitiivireaktioista tapauksen tiimoilta. Jos kantasuomalaiset käyttäisivät samanlaista kieltä julkisuudessa, siitä puhuttaisiin ikuisesti. Sadek Elwan ilmoittaa kannattavansa barbaarista oikeusjärjestelmää, joka sallii esim. kidutuksen -- ja äkkiä samat ihmiset, jotka ovat hetkeä aiemmin voineet tuomita persujen toiveen kovemmista vankilatuomioista (Suomen hyvin inhimillisissä vankiloissa), ovatkin samaa mieltä.
Damn you now, what you gonna do?

Tragedian synty

Quote from: Caerbannog on 21.03.2015, 15:49:52
En tiedä tuleeko tästä kohdallani mitään, vai ajetaanko minut tieheni tervan ja höyhenten kera.

Tervetuloa vain. Ei meitä hommalaisia minusta yhdistä tiukka samanmielisyys poliittisissa kysymyksissä, vaan sama ajattelutapa, joka hyväksyy virallisten totuuksien kyseenalaistamisen ja itsenäisen ajattelun. Taitaa vain olla, että nyky-Suomessa sillä tavalla ajattelevat ihmiset päätyvät hiljalleen samoille linjoille. Emme enää elä kapitalistien ja työväestön välistä kamppailua, vaan kaikkien tuottavaa työtä tekevien ja virkasyöttiläiden välistä kamppailua, jossa maahanmuuttajat näyttelevät roolia virkasyöttiläiden loputtomana työnsarkana.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Kni

Uskaltauduin viimein kirjautumaan Hommalle. En tiedä tuleeko tästä kohdallani mitään, vai ajetaanko minut tieheni tervan ja höyhenten kera.

Hommalla on reilua porukkaa ja täällä tuomiot ovat oikeudenmukaisia. Tervalla on rasistinen kaiku joten sitä ei käytetä, höyheniä ja banaaneja kylläkin. "Banaaneja höyhensaarilla" -tuomio on helppo välttää kun lukaisee Codex Hommaforumin.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

nollatoleranssi

En tiedä tuleeko tästä kohdallani mitään, vai ajetaanko minut tieheni tervan ja höyhenten kera.

Semmoisen ohjeen antaisin, että älä ala liikaa taistelemaan moderaattoreita vastaan, jos et tarkoituksella halua banneja. Liian moni "eri/samaa mieltä"-oleva sotkeutuu tuohon. Hyvä ohje muillekin.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Caerbannog

Kiitos tervehdyksistä ja tärkeistä ohjeista!

Miniluv

Quote from: nollatoleranssi on 21.03.2015, 17:09:20

Semmoisen ohjeen antaisin, että älä ala liikaa taistelemaan moderaattoreita vastaan, jos et tarkoituksella halua banneja. Liian moni "eri/samaa mieltä"-oleva sotkeutuu tuohon. Hyvä ohje muillekin.

Älä nyt suotta pelottele :D

Caerbannogille vaan tervetuloa. Kysy yv:llä, jos on jotain kysyttävää.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

siviilitarkkailija

Quote from: Caerbannog on 21.03.2015, 18:19:41
Tervetuloa ja pieni ohje/varoitus.

Hommaforum on kuin matrix-elokuvan punainen pilleri. Se on kuin omena hyvän - ja pahantiedon puussa. Hommaforumissa saat tietoa. T-I-E-T-O-A. Ja sitä tietoa tulee. Enemmän kun aavistat ja joskus enemmän kun heikko ihminen kestää.

Muista pitää oma mieli ja mielenterveys kunnossa ja ole hompanssi hyvän, älä koston tai pettymyksen takia. Tietoa ei ole tarkoitettu kansalle.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

saint

Quote from: Miniluv on 21.03.2015, 19:28:27
Quote from: nollatoleranssi on 21.03.2015, 17:09:20

Älä nyt suotta pelottele :D

Caerbannogille vaan tervetuloa. Kysy yv:llä, jos on jotain kysyttävää.

Kyllä tuo on nollatoleranssilta ihan hyvä evästys - niin, tervetuloa Caerbannog!  :)
"Annapas kun autan; tässä lisää köyttä"  -Leso

Golimar

Olen postannut paljon viestejä tänne ja juuri äsken muistin etten ole esittäytynyt koskaan. Olen pian 50 vuotias mies ja olen kurkkuani täynnä tätä "monikulttuuria", itse asiassa olen kuin räjähtämistään odottava pommi mutta toivon ja uskon etten räjähdä vaan pysyn hiljaisena suomalaisena hissukkana.

TheVanishedTerrorist

Quote from: Caerbannog on 21.03.2015, 18:19:41
Tervetuloa ja omalta kohdaltani voin todeta että täällä olen tutustunut, ihan kasvotustenkin, moneen mukavaan ihmiseen yli puoluerajojen ja yli mantereittenkin.

Ihmiset jotka eivät ole koskaan tavanneet tai saati puhuneet aikaisemmin on tämä foorumi tuonut saman pöydän ääreen murtamaan leipää.

Hyvä asia yhdistää!

Caerbannog

Quote from: siviilitarkkailija on 21.03.2015, 20:01:45Hommaforumissa saat tietoa. T-I-E-T-O-A. Ja sitä tietoa tulee. Enemmän kun aavistat ja joskus enemmän kun heikko ihminen kestää.

Muista pitää oma mieli ja mielenterveys kunnossa ja ole hompanssi hyvän, älä koston tai pettymyksen takia. Tietoa ei ole tarkoitettu kansalle.

Kiitos, tähän juuri pyrin. Mutta rajankäyntiä se on todella ollut, ja tulee olemaan. Homman vertaistuki on upea asia, mutta toisaalta tällä palstalla paljastettavat asiat nostattavat suuttumuksen aivan uudelle tasolle. Raivo on makeaa ja viettelevää, mutta johtaa harvoin rakentaviin tuloksiin, joten sitä täytyy hallita.

Kadehdin tavallaan vastapuoltamme -- he saavat olla niin autuaan varmoja asiastaan, ja valtava propagandakoneisto tukee joka puolelta. Paremmalla itsetunnolla ja -luottamuksella varustettu varmasti sivuuttaa rasismisyytökset järjettöminä, mutta itse huomaan tämän tästä pohtivani: "teenkö oikein, olenko oikealla asialla".

Maija Poppanen

Quote from: Caerbannog on 22.03.2015, 19:23:31
Kadehdin tavallaan vastapuoltamme -- he saavat olla niin autuaan varmoja asiastaan, ja valtava propagandakoneisto tukee joka puolelta. Paremmalla itsetunnolla ja -luottamuksella varustettu varmasti sivuuttaa rasismisyytökset järjettöminä, mutta itse huomaan tämän tästä pohtivani: "teenkö oikein, olenko oikealla asialla".

Suvaitsevaisuuden sivistyneisyys on yhtä totta vielä, kuin Neuvostoliiton ihanuus aikanaan... Ja kaikkihan me haluamme olla sivistyneitä, ja että on ihanaa.

Toivoa on silti näköpiirissä, toivottavasti  :)