News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

Lasse

Quote from: A4 on 09.08.2012, 08:19:24
Quote from: IMMane on 08.08.2012, 11:38:28
Mitä jos rooma ei ikinä olisi kaatunut ?

Suosittelen tuollaisia pohtivalle Sophia McDougallin Romanitas teosta.

Tervetuloa.

"The Empire never ended." VALIS by Philip K. Dick.

Dick on kova.

Jesh, tervetuloa kaikille uusille!!!
NOVUS ORDO HOMMARUM

Sylvia borin

Olen kyllä sitä mieltä, että kaikkea ääneen sanottua tullaan vielä joskus käyttämään kaikkia vastaan, mutta koska vuosien hiljaisen hommahuoneissa hiipimisen jälkeen tänään sorruin rekisteröitymään, niin menköön sitten kunnolla, kun on mennäkseen.

Olen 40+ omalla työlläni elävä lapsia kunnon kansalaisiksi tuunaava päättäjien valehteluun ja vääryyteen väsynyt ulkosuomalainen. Yhteiskunnallisesti olen nukkunut miltei koko elämäni ja keskittynyt vain omien pienten hommieni hoitamiseen olettaen, että politiikot ja muut päättäjät hoitavat yhteiset asiat Suomen ja suomalaisten parhaaksi, kunhan itse äänestän silloin, kun se minulle sallitaan.  Heräämiseni tästä suloisesta, mutta naivista ruususen unesta tapahtui n. 2008, kun minulle tehtiin oikeustajuani vastaan sotivaa vääryyttä yhteiskunnan taholta ja oikeutta en kertakaikkiaan saanut mistään. Tästä järkyttyneenä aloin seurata yhteiskunnallisia asioita laajemminkin ja järkytyin (terkut Janille!) lisää koko yhteiskunnan tilasta. Pari vuotta kirjoittelin ja soittelin sinne ja tänne saadakseni epäkohtia muuttumaan, mutta yritys alkoi tuntua pillastuneen, rotkoa kohti ravaavan hevosvaljakon perässä raahautumiselta ja palastaakseni edes itseni ja lapseni siirryin suunnitelma B:hen ja muutin järkevämmän politiikan maahan.

Minun vaikutelmani Suomen nykypolitiikasta on se, että "normaalin"(maan tapa), yleisen itselle  kähmimisen lisäksi Suomea tuhotaan nykyään täysin tarkoituksellisesti ja mahdollisimman nopeasti esimerkiksi irrationaalisella velkaannuttamisella. Aivan perusteeton, repivä maahanmuuttopolitiikka on vain yksi osa tätä "hajota ja hallitse"-agendaa.  Lopputavoitteena on kansojen sekoittuminen, kansallistunteen hävitys ja erillisten valtioiden hajoaminen liittovaltion tieltä. Liian monen päättäjämme intressit ovat aivan tietoisesti toisella puolella kuin Suomen ja suomalaisten. Joskus historian hämärissä vastaavat tyypit avasivat yön pimeydessä kaupungin portit hävittäjien tulla ja tuhota kansa. Samaa tapahtuu yhä, mutta keinot ovat vähän toiset. Enkä puhu vain maahanmuutosta; asia on paljon laajempi, mutta kun nyt Hommalla ollaan, niin puhutaan maahanmuutosta.

femacco

Quote from: Sylvia borin on 19.08.2012, 04:12:22
Olen kyllä sitä mieltä, että kaikkea ääneen sanottua tullaan vielä joskus käyttämään kaikkia vastaan, mutta koska vuosien hiljaisen hommahuoneissa hiipimisen jälkeen tänään sorruin rekisteröitymään, niin menköön sitten kunnolla, kun on mennäkseen.

Tervetuloa! Kirjoituksesi tasosta päätellen olet tullut kotiin.

Nanfung

Quote from: Sylvia borin on 19.08.2012, 04:12:22
Lopputavoitteena on kansojen sekoittuminen, kansallistunteen hävitys ja erillisten valtioiden hajoaminen liittovaltion tieltä. Liian monen päättäjämme intressit ovat aivan tietoisesti toisella puolella kuin Suomen ja suomalaisten. Joskus historian hämärissä vastaavat tyypit avasivat yön pimeydessä kaupungin portit hävittäjien tulla ja tuhota kansa. Samaa tapahtuu yhä, mutta keinot ovat vähän toiset.

Sotien jälkeen meidät suomalaiset yritettiin orjuuttaan sosialismin ikeeseen. Neuvostoliiton romahduksen myötä meitä suomalaisia on Ylen, lehdistön, Lipposen ja Ahtisaaren hyvällä avustuksella yritetty ruotsalaistaa ja hylkäämään oma suomalainen idetiteettimme. Nämä epätoivoiset yritykset eivät oikein ole saaneet tuulta siipiensä alle, joten viimeiseen mahdollisuuteen tuhota suomalaisuus on molemmin sinikeltaisin käsin tartuttu monikulttuurisuuden autuaaksi tekevään voimaan?
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

Anch

Tulin tänne alkukesästä ja kirjoitin muutaman vänkäysviestin... Nyt hävettää, koska olen tainnut "kääntyä" ... Saanko anteeksi? Olen viettänyt kesän lukemalla ja ajattelemalla, yksin maaseudulla, ja olen ymmärtänyt mikä on homman pointti... "Suvaitsevainen" ajattelutapa tuntuu nyt kovin ahtaalta ja keskenkasvuiselta. Se tuntuu keskittyvän vain satunnaisiin jokapäivän tilanteisiin ("ei saa syrjiä mamuja") kun taas tämä nuiva, konservatiivinen ajattelutapa tai miksikä sitä haluaa kutsua, keskittyy enemmän suureen kuvaan ("mitä suvaitsemisesta seuraa?"). "Suvaitsevaisia" pitäisikin kannustaa ajattelemaan pidemmälle. toivoisin että minulle olisi käynyt niin jo aiemmin. Monen ikäiseni (parikymppisen) ideologinen/poliittinen kanta ei ole mitenkään erityisen vahva, me vain haluamme ajatella olevamme vasemmistolaisia ja vihreitä "hyviä ihmisiä" koska se on muotia.

mub

Anch,

Varsin iso osa meistä maahanmuuttokriittisistä on ns. "käännynnäisiä", luen itsenikin sellaiseksi. Itse pääpirukin eli Halla-aho käsittääkseni lukeutuu tällaiseksi.

"Saat anteeksi" ainakin omasta puolestani ja oikein paljon tervetuloa foorumille!
84

GSR

Terveppä terve,

Olen sellainen nelikymppinen "miehenalku" Satakunnasta, työskentelen sähköalalla.

Ajatusmaailmaltani pyrin olemaan avoin, ihan aina en siihen silti kykene. Tie nousee pystyyn yleensä siinävaiheessa kun joku alkaa pakkosyöttämään ideoloioitaan tai arvostelemaan mielipiteitäni ilman perusteluja. Nyky-yhteiskunnan ja varsinkin median ongelma on että ihmisiä yritetään "aivopestä" omaksumaan yleisesti hyväksytyt mielipiteet. Ihmisillä pitäisi edelleen olla oikeus mielipiteisiinsä pelkäämättä tulevansa leimatuksi.

Olen huomannut usein että "suvaitsevaiset" ihmiset ovat oikeasti niitä pahimpia rasisteja.

Kylmäsavu

Morjensta pöytään vaan kaikille tasapäisesti.

Olen nelikymppinen pääkaupunkiseutua suurella hiilijalanjäljellä rasittava impivaaralainen lähes kusipää äijänmöllikkä.Omilla känsäisillä käsilläni riivin rahat leipään,laskuihin ja verojen kautta myös yhä enenevälle määrälle maailman kansalaisia.
Politiikka alkanut vanhemmiten kiinnostamaan ja samalla verenpainekin kohoamaan.Hommaa olen vuosia seurannut.
Lyhyesti sanottuna,ei nykymeno oikein miellytä,tänne samanhenkisten kanssa ajattelin tulla valittamaan elämäni kurjuutta.
Kiitos ja anteeksi.

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Kylmäsavu

dothefake

Vaikutat kehityskelpoiselta yksilöltä, tervetuloa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Salamandros

Tervehdys!

Olen 28 vuotias akateeminen mies Helsingistä ja olen seuraillut Hommaa jo muutamia vuosia. Tänään fanitukseni saavutti  rekisteröitymispisteen. Syynä tähän on kuntavaalien lähestyminen, kinailut suvaitsevaisten kaverien kanssa ja  viimeisen 10 vuoden aikana minulle selväksi tullut fakta  blogien/forumien tärkeydestä tulevaisuuden kansalaiskeskustelussa.

Homman koen hyvänä painona valtamedialle ja naiiville mokutuskulttuurille. Työpaikallani on useita kansalaisuuksia, jotka tulevat  toimeen toistensa kanssa. Se ei ole minkään teennäisen "erilaisuus on rikkaus" filosofian pakottamaa vaan yhteisten alan arvojen ja aidon työperäisyyden ansiota. Uskon että tietynlaisiin yhteiskuntiin ja yhteisöihin sopivat tietyt käyttäytymissäännöt ja voidaan sanoa objektiivisesti että mikä sääntökokonaisuus on paras missäkin tapauksessa. Fundamentalististen uskontojen teesit eivät kuulu länsimaiseen valtioon ja mielestäni paikallisilla on oikeus odottaa omien sääntöjensä noudattamista myös maahanmuuttajilta.

Lopuksi lista tykkäämisistä

Mestarin huumori ja suoraselkäisyys
Homman laatu (Fobbakin arvostaa)
Lunnontieteet
Historia
Ydinvoima
Viimeaikaiset poliittiset vaihtoehdot

ja inhokeista

Uskonto (suoraan verrannollisesti fanaattisuuteen)
Suuri osa vihreiden ja vasemmiston ideologiasta
Median suhtautuminen yleisesti persuihin ja mestariin erityisesti
Suomen nykyisten päättäjien EU-rähmistely
Suomalaisten syyttäminen/syyllistäminen muiden ihmisten ongelmista
Positiivinen syrjintä

pontso2012

Terve kaikille tasapuolisesti,

olen 45v insinööri hämeestä, perheeseen kuuluu kolme lasta ja vaimo. Töitä olen tehnyt koko pienen ikäni ja (suuret)veroni olen maksanut.

Sama homma kuten Salamandroksella eli rekisteröitymiskynnys tuli ylitettyä. Oikein itkettää, kun näen mihin suuntaan Suomi on menossa. Kun katselen kadulla tai ostoskeskuksissa kokonaan mustaan kaapuun verhoituneita naisia tai öykkärimäisesti käyttäytyviä somalijoukkioita, on todellakin pakko ihmetellä miksi näitä ihmisiä on pakko ottaa suomeen? Kuka tästä hyötyy? Varmasti jokainen ymmärtää, että he ovat pelkästään kustannus Suomelle ja tämä kustannus on pois kantaväestöltä. Edelleen, miksi Suomalaisten pitää antaa kovalla työllä rakennetut lähiönsä muslimeille ja muille maahanmuuttajille, jotka eivät edesauta millään tavalla suomen hyvinvointia.

Yleltä tuli vähän aika sitten "muslimelämää" ohjelmasarja. Täytyy sanoa, että kyseinen ohjelmasarja entisestään pönkitti nuivaa suhtaitumistani muslimeihin. Ohjelmassa oli mm. somalinainen ja egyptiläinen mies, jotka olivat siihen mennessä olleet 4 vuotta suomalaisten elättinä tekemättä yhtään mitään. Voi kysyä, että mitä järkeä tässä on?

Nyt pitäisi olla rokea ja näyttää esimerkkiä Euroopalle ja muulle maailmalle. Totaalinen stop kaikelle siirtolaisuudelle afrikasta, arabivaltioista ja muista muslimimaista. Mikäli halutaan ottaa siirtolaisia, niin sen pitäisi aina hyödyttää Suomalaisia. Muistaakseni Päivi Räsänen sanoi joskus, että etusija pitäisi antaa kristityille. Alkujärkytyksen jälkeen ajateltuna ei mikään hassumpi ajatus. Kristityiden elämänasenne ja kulttuuri on varmasti lämempänä Suomalaista ajattelua kuin muslimien.

Olen jonkin aikaa lueskellut Halla-ahon Scripta blokia ja täytyy sanoa että todella hyvä bloki ja hieno mies. Toivottavasti saadaan hänen kaltaisiaan ajattelijoita lisää. Niitä Suomi tarvitsee tulevaisuudessa.

Eduskuntavaaleissa äänestin PerSuja ja sama linja jatkuu aivan varmasti.

tuomaankukko

Olen 31 vuotias, keskiluokkainen nuiva mieshenkilö Lahdesta. Olen ollut foorumilla sivustaseuraajana jo jonkin aikaa ja nyt sitten päätin lopulta osallistua myös itse keskusteluun ja tuoda esiin joitakin asioita joita olen miettinyt jo usean vuoden ajan.

Olen suuresti huolissani tulevaisuudesta ja siitä kaikesta minkälaisen paskakasan olemme jättämässä jälkipolvien siivottavaksi, jos edes he sitä enää kykenevät siivoamaan. Tällä paskakasalla tarkoitan yleisesti holtitonta ja lyhytnäköistä politiikkaa, ympäristön tilaa, yhteiskunnan polarisoitumista jne.

Olen lopullisesti kyllästynyt asetelmaan, että kansainvälisiä rahamarkkinoita pyörittävät rikolliset ovat suistaneet yhteiskuntamme plutokratiaan. Kannatan siis Impivaaralaisuutta ja näen globaalin regression olevan ainoa ulospääsykeino alati pahenevasta tilanteesta.

Kannatan faktoihin perustuvaa suoraa keskustelua ja vuoropuhelua asiassa kuin asiassa.

Sanomisiani saa myös avoimesti kommentoida ja häiritä yksityisviesteillä!

En taida oikeasti olla niin jäykkä tyyppi mitä tuohon kirjoitin mutta tänään on jotenkin apokalyptinen fiilis.

Emo

^ ^ Asenteesi on ikävän rasistinen, sillä me tienaamme tuolla kaikella.

Ja siitä kaikesta huolimatta, tai juuri kaikesta johtuen, tervetuloa Hommaan!   ;D

Emo

^ ^ Myös tuomaankukolle tervetuliaissanat!  :)

Apokalyptinen... hmmm, kuullostaa lupaavalta.

Sunt Lacrimae

Play stupid games, win stupid prizes.

kekkeruusi

Taas on äärioikeistolaisuus levinnyt maassamme. Mitä tästä mahtaa tuumia Päivi Lipponen? ;D

Lalli IsoTalo

Quote from: tuomaankukko on 28.08.2012, 15:08:13
Olen lopullisesti kyllästynyt asetelmaan, että kansainvälisiä rahamarkkinoita pyörittävät rikolliset ovat suistaneet yhteiskuntamme plutokratiaan ... {clip} ... tänään on jotenkin apokalyptinen fiilis.

Otan osaa.

Vaikka länsimainen yhteiskuntajärjestelmä voitti kylmän sodan kommunismia vastaan ja Neuvostoliitto romahti, niin se ei paljon auttanut, koska länsimaat hävisivät kulttuurisodan kulttuurimarxismille(1). Se tarkoittaa Marxin oppien (=tuhoa perhe, uskonnot ja kansallisvaltiot, jotta kaikki joutuisivat tukeutumaan kaikkivoipaan valtioon) ujuttamista kansalaisten mieliin Freudin menetelmillä.

Länsimaat voittivat taloudellisen ja poliittisen sodan, mutta hävisivät psykologisen sodankäynnin, koska päästivät vihollisen porttien sisään ja kaappaamaan vallan systeemin sisältäpäin.  Länsimaat siis hävisivät sen tärkeämmän sodan. Siitä johtuu se, että oikeusjärjestelmämme suojelee rikollisia ja rankaisee itsepuolustautujia. Siitä johtuu se, että koulujen opetusohjelmassa tavoitteena on monikulttuurisuus. Siksi tuhoamme maamiinojamme. Siksi urheiluministeri voi digata avoimesti tanskalaista rikollista, joka teloitti niskalaukauksella kaksi suomalaista poliisia. Psykologisen sodankäynnin häviämisen vuoksi kaikki on länsimaissa päälaellaan, ja elämä on muuttumassa surrealistiseksi.

Nytpä sitten länsimaiden tärkeimpien instituutioiden kontrolli laidasta laitaan on länsimaista sivistystä tuhoavien kulttuurimarxistien hallussa, joista suuri osa ei edes tiedä olevansa kulttuurimarxisteja. Suurin osa heistä on hyvää tarkoittavia hölmöjä, hyödyllisiä idiootteja.

Tämän länsimaiden tuho-ohjelman ovat rahoittaneet kansainvälisiä rahamarkkinoita pyörittävät rikolliset, jotka vihaavat vapaata kilpailua ja vapaita markkinoita. Voitto piilee monopoleissa, ja vain valtio pystyy toimittamaan tehokkaimman monopolin mitä maa päällään kantaa: kommunismi. Toistaiseksi ollaan siinä lievemmässä versiossa, sosialismissa, jota kutsutaan hyvinvointivaltioksi. Se on hyvinvointivaltio pankkiireille, mokuklusteribyrokraateille, rikollisille, pummeille ja useimmille poliitikoille, mutta pahoinvointivaltio rehelliselle, työtä vieroksumattomalle kantaväestölle, joka koko tämän sirkuksen kustantaa.

Rahavaltaa ei huolestuta "kaiken kustantajien" vaihtaminen "kaiken välttelijöihin", koska rahavalta kuvittelee, että varallisuutta luodaan painokoneella eikä työnteolla. Rahavalta haluaa myös kasvattaa hajuarakoa itsensä ja prolen välillä. Keskiluokka omistusoikeuksineen siinä välissä haisee pahalta. Keskiluokan päälle on heitetty musertavan tehokas kokonaisveroasteverkko.

EU:n kommunistiset direktiivit siis johtuvat establishmentin monopolikiimasta. Direktiivien tarkoitus on jättää eloon vain kansainväliset korporaatiot, ja tappaa kansalliset pk-sektorit mahdottoman suureksi kasvavilla kiinteillä kustannuksilla, jotka eivät korporaatioiden tuloslaskelmissa ole kuin pyöristysvihreitä.

Mutta samalla tavalla kuin avoin marxismi romahti Neuvostoliitossa, piilotettu kulttuurimarxismi tulee päivänvaloon ja romahtaa Euroopassa. Voiko sellainen järjestelmä, joka kieltää tosiasiat ja ihmisluonteen, toimia kovin pitkään?

Tässä on tulossa notkahduksia joihin kannattaa varautua pitämällä mieli virkeänä. Mitä enemmän vaivumme synkkyyteen, sitä vähemmän meistä on vastusta niille, jotka haluavat tuhota kulttuurimme ja vaihtaa väestömme sellaiseen, josta on vähemmän vastusta tälle uudelle järjestykselle ja sen lakeijoille.

Tervetuliassanoina sanoisin, että Hommaa kannattaa käyttää ymmärryksen ja vertaistuen hankkimiseen, mutta ei oman mielensä synkistämiseen.

Ja maailmanloppua on manattu maailman alusta lähtien, mutta tässä sitä vaan edelleen ollaan. Aikakaudet tulevat ja menevät, mutta maailma sen kun porskuttaa.

Tervetuloa vastarintaliikkeeseen, tuomaankukko. Kyllä tämä tästä. Pidetään mieli virkeänä.

Lalli IsoTalo

(1) FRANKFURTIN KOULUKUNNAN KULTTUURIMARXISMI JA SEN YHTEYS SUOMALAISEEN KULTTUURIIN http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

P

Quote from: Lalli IsoTalo on 28.08.2012, 23:59:47
Quote from: tuomaankukko on 28.08.2012, 15:08:13
Olen lopullisesti kyllästynyt asetelmaan, että kansainvälisiä rahamarkkinoita pyörittävät rikolliset ovat suistaneet yhteiskuntamme plutokratiaan ... {clip} ... tänään on jotenkin apokalyptinen fiilis.

Otan osaa.

Lalli esittää järkeviltä vaikuttavia arveluita. Onko kaikki todella noin, sitä ei voi tietää? Mutta ...
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Lalli IsoTalo

Quote from: P on 29.08.2012, 00:03:02
Lalli esittää järkeviltä vaikuttavia arveluita. Onko kaikki todella noin, sitä ei voi tietää? Mutta ...

Maailmanselitysmalliani ei voi "vertaistutkimuksella todistaa", joten spekulaatiotahan tämä vain on ... mutta jos ihminen antaa näkö-, kuulo- ja hajuhavaintojen päästä aivoihin asti (vaikka EU sen kieltääkin), niin silloin olisi kyllä kiva olla jonkinlainen selitys tälle kaikelle järjenvastaisuudelle.

Noin olen maailman itselleni selittänyt. Ota siitä se mikä toimii sinun tapauksessasi, ja hylkää loput. Niin minäkin teen kaiken kanssa.

Sen kuitenkin uskaisin sanoa omasta kokemuksestani, että jos täytän pääni negatiivisilla elokuvilla, negatiivisella kirjallisuudella, negatiivisella musiikilla ja negatiivisilla hommaketjuilla, niin pääni on täynnä negatiivisuutta, ja minusta tulee ahdistunut ja masentunut ihminen.

Ahdistuneella ja masentuneella ei kykyä vastustaa väestönvaihtoa. Joten katsotaan kaikki mitä päähämme päästämme.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Thalion

Quote from: Lalli IsoTalo on 29.08.2012, 00:20:25
Sen kuitenkin uskaisin sanoa omasta kokemuksestani, että jos täytän pääni negatiivisilla elokuvilla, negatiivisella kirjallisuudella, negatiivisella musiikilla ja negatiivisilla hommaketjuilla, niin pääni on täynnä negatiivisuutta, ja minusta tulee ahdistunut ja masentunut ihminen.

Ahdistuneella ja masentuneella ei kykyä vastustaa väestönvaihtoa. Joten katsotaan kaikki mitä päähämme päästämme.

Dramaattisesti muotoiltu, mutta periaatteessa totta. Esim. Hommaforum, maahanmuuttokriittisyys ja politiikka yleensäkin on väkisin yleissävyltään negatiivista, koska kyse on pikälti ongelmien tunnistamisesta ja ongelmien ympärillä pyörimisestä. Siksi kannattaa välillä ja vähän useamminkin pitää hermolomaa kaikesta politikoinnista, oli se sitten de facto politikointia, järjestötoimintaa, mediaseulontaa, bloggaamista, poliittista baarikeskustelua tai poliittisella foorumilla pyörimistä.

tuomaankukko

Quote from: Lalli IsoTalo on 28.08.2012, 23:59:47
Tervetuloa vastarintaliikkeeseen, tuomaankukko. Kyllä tämä tästä. Pidetään mieli virkeänä.

Kiitos. Ehkä tuli synkisteltyä liikaakin tuossa esittelyssä, kyllä tässä kaikesta huolimatta mennään leuka ylhäällä eteenpäin ja pilke silmäkulmassa ;)

Uskoani järjen ääneen en menetä koskaan.

Mangustin

Quote from: Rosterikasvot on 29.08.2012, 00:56:00
Siksi kannattaa välillä ja vähän useamminkin pitää hermolomaa kaikesta politikoinnista, oli se sitten de facto politikointia, järjestötoimintaa, mediaseulontaa, bloggaamista, poliittista baarikeskustelua tai poliittisella foorumilla pyörimistä.

Tätä varten Homman ylläpito suuressa viisaudessaan loi foorumille Peräkammarin. Verbaalihölmöily ja yleinen perseily lepuuttaa aivoja. Tervetuloa kaikille minunkin puolesta, on kiva hölistä netissä itseään fiksummassa seurassa  :-*

Akka Riipahil

25-vuotias insinööriopiskelija liittymässä tähän hommaan! Pari vuotta tosin hommaillu, tai no sanotaan pienen ikäni näitten asioitten parissa - sivusta seuraajana.

Samoin kuin Tuomaankukko asian ilmaisi, talousasiat ja hillitön velan otto, ja sen puolustelu huolestuttaa.. Esimerkiksi, ei ole pitkä aika siitäkään kun muuan talousasioitten "asiantuntija" eli luennoitsija tuolla kuittas valtionvelan kasvun sillä, että sitä täytyy ottaa.. Siinä sitä hiljaista aivopesua!
Kullervon sotaanlähtö

Akka Riipahil

Pöh, minä itemielessä naureskelin, että hoksaakohan tuota nimeä kukaan, mutta eihän siinä mennykkään kuin alle 5 minuuttia :D
Kullervon sotaanlähtö

Viikon radiokasvo

Tervetuloa uudet. En tosin itsekään ns. "vanha tekijä" oo, mutta kuitenki.
"On vaikka kuinka paljon dokumentteja, mutta ei toki millään paperilla painettuna." --Eräs klassikkotrolli

Dharma

Kerron tähän yhteyteen yhden keissin omasta elämästäni, koska voi kiinnostaa palstalaisia. Olen 34 kahden lapsen isä ja yliopistokoulutettu, poliittisesti täysin epäuskottava ja etsin töitä ensi vuodelle Suomesta, kun omakustanteinen koti-isyyteni päättyy väistämättömään itseni elättämiseen omalla kustannuksella.

Mutta se keissi:

Olin 10+ vuotta sitten Helsingin yliopistin valtiotieteellisessä tiedekunnassa atk-tuntiopettajana. Vedin harjoituksia tuntipalkalla suullisella sopimuksella, lähinnä alkusykyisin ja -keväisin. Olin tehnyt tätä jonkun vuoden. Sattuipa sitten vappuviikon perjantai, vappu oli tiistaina, mikä tarkoittaa melko pitkää viikkoa em. ympyröissä. Olimme kaverini kanssa noin klo. 21.30 tiedekunnan atk-luokassa lukemassa sähköpostejamme. Mukana oli yhdet kaljat ja kondis oli itse asiassa varsin ok.

Pari konetta edemmäs muutoin lähes tyhjässä salissa istui valkoinen mies. Hän teki kerran pari "shh"-eleen sormellaan muutamaan sanaseen, jonka kaverimme kanssa vaihdoimme. Kaverini vähän siitä ärtyi ja sanoi jotain miehelle (kaverini oli nainen, jos sillä on väliä). Mies urputti jotain, että metelöimme ja häiritsemme hänen työtän (luki sähköpostia tms.). Kaverini totesi miehelle, ettei ehkä kannata lähteä kotimaastaan, jos on noin herkkä. Mies osoitteli seinälle sääntöjä ja käski meidän olla hiljaa. Ja me emme tosiaan mitenkään ihmeellisesti edes metelöineet, tuskin paljoa edes puhuimme ja sellaiset 10 min koko juttu.

No sitten minä vähän ärryin ja vappufiilikisssäni tein virheen ja mainitsin olleeni töissä paikassa, printtasin A4:n, johon kirjoitin: "Don't be an asshole, please" ja pistin nastalla sääntöjen päälle seinälle, osoitin tyypille ja sanoin, että tuossa on sääntöjä.

Lähdimme pois ja seuraavana päivänä käydessäni ko. luokassa ajattelin ottaa em. lapun pois, jottei herätä pahennusta. Vaan sitä ei enää ollut. Unohdin koko asian, kunnes myöhemmin kesällä sain postista ilmoituksen kirjatusta kirjeestä. Se oli Helsingin yliopiston keskusvirastosta. Ihmettelin kirjattua muotoa, asuinhan pari km yliopistosta ja muutenkin kauhean virallinen. Olin aiemmin saanut kirjattuna vain kutsuntakutsuja.

Kirjeessä kerrottiin, että minusta ja kaveristani oli tehty valitus yliopiston tasa-arvoinstanssiin. Pyydettiin selvitystä. Olivat kaivaneet nimemme käyttämiemme koneiden lokitiedostoista ja siten löytäneet meidät. Minua juttu huvitti, kyseessä oli yliherkkä (valkoinen) yhdysvaltalainen. Kirjoitin tapauksen niin tarkasti kuin pystyin kaikkine yksityiskohtineen, vajaa pari aanelosta ja postitin.

Jonkin ajan kuluttua sain toisen kirjatun kirjeen, jossa minun kerrottiin syyllistyneen "vakavaan ulkomaalaiseen opiskelijaan kohdistuneeseen häirintään". Tämä oli Helsingin yliopiston johdon virallinen päätös. Rangaistuksen määräsi valtiotieteellisen tiedekunnan dekaani: menetin työni vuodeksi.

Että sillee.

Dharma

Quote from: Asta Tuominen on 16.09.2012, 16:48:02
^ Herkkähipiäisyydestä on tullut maan tapa, maasta riippumatta. Tervetuloa Hommaan siedättymään.  :)

Herkkähipiäisyys toimii kyllä vain yhteen suuntaan. Vaan ehkä se on niin, että kaikissa kulttuureissa on jotain pyhää, jota ei saa edes sivuta negatiivisesti. Omassa elämässäni olen huomannut, että ulkomaalaiset ja homot ovat tällaisia Suomessa ei-kristillisten uskontojen ohella.

EDIT: Unohtui sanoa kiitos!

TeidanRyynari

Tervehdys arvon kansalaiset.

Olen tämmöinen netti persoona joka tykkää kahvista,papuista,siileistä,mittarimadoista, orapihlaja aidoista ja uuden sadon perunoista.
Minä rakastan maahanmuuttoa ja sen tuomia rikkauksia, itse en juurikaan ota siihen kantaa mutta välillä avaan sanallisen arkkuni tietyistä asioista.

Kouluni jätin kesken eräänä kauniina syys aamuna vuona -72 suonenjoella ja aloin marjastamaan joista sainki elantoni ja elin näin vuoteen -90 milloin alkoi se suomen kovin lama ja tuli muun maan poimijat jotka vei minun elantoni, Siitä  hetkestä etiäpäin aloin etsimään itseäni.

Aluki muutin Parkanon metsästys alueelle telttaan asumaa noin 3 vuodeksi joista minulle jäi käteen todella kovat paleltumat ja kutinat  erinäisiin hankaaviin paikkoihin mutta niistä sitten tuonenpanan enemmän. Siiitä viisaampana lähdin kohti itä blockin maita joissai seikkailuni olivatkin sen verta sekavia koska aloin juomaan sikäläisiä ei puhtaita vodkia joiden maku muistutti läheisesti isäni bensiini moottorin tuoksua. Olin eräänä kauniina syys aamulla "Veiksel" joen ääressä ja päätäni pakotti roimasti sikäläinen toveri minkä nimeä en muista johtuen epäpuhtaan vodkan nautimisesta kutsui minut kylään hänen luokseen jossa söimmen sikäläistä hernekeittoa ja katsoimme elokuvan "7vuotta tiipetissä" josta sain  idena lähteä vuorille etsimään itseäni ja elmäni tarkoitusta .

Olin vuorilla siitä hetkestä tähän asti syöden vuori jäkälää ja juoden vuori purojen kirkasta vettä ja tajusin että kotimaani tarvitsee minua ja  näin siellä vuorilla hommafuurumin papyrs version jota aloin tulkitsemaan ja ajattelin oitis että  tänää minä lähden suomeen ja myyn kirjoituks koneeni pois ja ostan läppätietokoneen jonka yhdistän interwebin ihmeelliseen maailmaan.

Joten tässä minä olen teidän iloksi arvon foorumilaiset

Teidän ryynäri