News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

AstaTTT

Quote from: starsailor on 20.06.2012, 12:53:52
Suomi ei ole sattuman johdosta yksi maailman parhaista maista elää ja asua. En ymmärrä miksi tämän perimmäisen asian ymmärtämisen syyt ovat osalle niin kovin vaikeita.

Allekirjoitan. Tervetuloa!  :)

Hippo

Quote from: starsailor on 20.06.2012, 12:53:52
Suomi ei ole sattuman johdosta yksi maailman parhaista maista elää ja asua. En ymmärrä miksi tämän perimmäisen asian ymmärtämisen syyt ovat osalle niin kovin vaikeita.

Tervetuloa mukaan. Hauska huomata, että todellisuuteen heränneitä on aina vaan enemmän.

Sunt Lacrimae

Tervetuloa täältäkin.

Quote from: linnun_löysä on 20.06.2012, 13:08:18
Itsekin kulttuurialan ihmisenä olen miettinyt usein tätä hommalaisten niputtamista olutlippispäisiksi traktorikuskeiksi (tai muuksi mahdollisimman suvisten mielestä epä-cooliksi) ja minua on kiinnostanut, että miten monen alan ihmisiä täältä löytyykään oikeasti. Voisko joskus tehdä jotain galluppia jäsenten lajikkeesta? En tiedä, onko pelkkä ammatti/koulutus nyt niin määräävä, mutta voisihan se silti olla hauska nähdä, onko niitä kiljuskinejä 99% vai vain 50%.

Meitä hompansseja on tosiaan ihan joka lähtöön tavan duunareista maistereihin ja kaikkea siltä väliltä. :) Vuositulogallup on ainakin ollut, mutta varsinaista ammatti- ja koulutustaustagalluppia en äkkiseltään muista, voisihan tuollainen olla ihan jees.
Play stupid games, win stupid prizes.

Koskela Suomesta

Quote from: Sunt Lacrimae on 20.06.2012, 20:03:38
Tervetuloa täältäkin.

Quote from: linnun_löysä on 20.06.2012, 13:08:18
Itsekin kulttuurialan ihmisenä olen miettinyt usein tätä hommalaisten niputtamista olutlippispäisiksi traktorikuskeiksi (tai muuksi mahdollisimman suvisten mielestä epä-cooliksi) ja minua on kiinnostanut, että miten monen alan ihmisiä täältä löytyykään oikeasti. Voisko joskus tehdä jotain galluppia jäsenten lajikkeesta? En tiedä, onko pelkkä ammatti/koulutus nyt niin määräävä, mutta voisihan se silti olla hauska nähdä, onko niitä kiljuskinejä 99% vai vain 50%.

Meitä hompansseja on tosiaan ihan joka lähtöön tavan duunareista maistereihin ja kaikkea siltä väliltä. :) Vuositulogallup on ainakin ollut, mutta varsinaista ammatti- ja koulutustaustagalluppia en äkkiseltään muista, voisihan tuollainen olla ihan jees.

Oli sellainenkin joskus puolitoista vuotta sitten. Löytyyköhän se haulla? todisti että porukkaa on melkein kaikista ammattiryhmistä ja palkkaa porukka saa nollasta satoihin tuhansiin. Porukan painopiste taisi olla aika vahvasti siellä hyvin tienaavien eli reaaliveronmaksajien puolella, joten ei todellakaan mistään syrjäytyneiden liikkeestä ole kyse, pikemminkin päinvastoin. Ja sekös tietty suviksia pelottaakin.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Lasse

Aivan ensimmäiseksi haluaisin toivottaa taas uudet jäsenet tervetulleiksi!

Quote from: Koskela Suomesta on 20.06.2012, 20:19:09
Oli sellainenkin joskus puolitoista vuotta sitten. Löytyyköhän se haulla? todisti että porukkaa on melkein kaikista ammattiryhmistä ja palkkaa porukka saa nollasta satoihin tuhansiin. Porukan painopiste taisi olla aika vahvasti siellä hyvin tienaavien eli reaaliveronmaksajien puolella, joten ei todellakaan mistään syrjäytyneiden liikkeestä ole kyse, pikemminkin päinvastoin. Ja sekös tietty suviksia pelottaakin.
(korostus minun)

Niinpä, kyllä käy sylettämään, kun perheensä elättämisen, omalla työllä, lisäksi saa elättää kaikenvärisiä käenpoikasia. Potuttaa taas niin paljon, että kuvitteellinen lakimieheni kehottaa vaikenemaan, jotta ei tule sanktioita...
NOVUS ORDO HOMMARUM

laihoja74

Moro!

Olen 37-vuotias mies. Olen saanut insinöörin peruskoulutksen ja melko paljon myös humanistin koulutusta. Nykyään en työskentele insinööriammatissa, vaan ennemminkin humanistipuolella. Maailmankatsomukseni on ateistinen ja olen erittäin skeptinen sellaisten asioiden suhteen jotka perustuvat uskomuksiin.

- Janne

AstaTTT

Quote from: laihoja74 on 24.06.2012, 02:51:18
Maailmankatsomukseni on ateistinen ja olen erittäin skeptinen sellaisten asioiden suhteen jotka perustuvat uskomuksiin.

- Janne

Toivottavasti ei haittaa, että sinut toivottaa ensimmäisenä tervetulleeksi ihminen, joka uskoo niin laajasti, etteivät edes kaikki maailman uskonnolliset kirjoitukset riitä sitä kattamaan. Onneksi on kvanttifysiikka.

Tervetuloa!  ;D

Lalli IsoTalo

Quote from: laihoja74 on 24.06.2012, 02:51:18
Moro!

Moro Janne!

Quote from: laihoja74... olen erittäin skeptinen sellaisten asioiden suhteen jotka perustuvat uskomuksiin.

Jeps! Maailma on täynnä mitä ihmeellisimpiä uskomuksia.

Otetaan nyt esimerkiksi tämä "poikkeus". Sehän ei vahvista sääntöä, vaan heikentää sitä. (Poikkeus voi kylläkin vahvistaa säännön olemassaolon. Esim. lauseesta "CD-autojen pysäköinti sallittu" voidaan johtaa olemassaolo säännölle "pysäköinti kielletty".)

Sekulaariuskomusskeptisissä merkeissä, tervetuloa!
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Miniluv

Quoteolen erittäin skeptinen sellaisten asioiden suhteen jotka perustuvat uskomuksiin.

Samoin. En pidä tietona sanan varsinaisessa merkityksessä muita kuin matemaattisia ja loogisia totuuksia :)

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Lalli IsoTalo

Quote from: Miniluv on 24.06.2012, 14:09:36
Quoteolen erittäin skeptinen sellaisten asioiden suhteen jotka perustuvat uskomuksiin.

Samoin. En pidä tietona sanan varsinaisessa merkityksessä muita kuin matemaattisia ja loogisia totuuksia :)

Quote from: http://fi.wikipedia.org/wiki/TietoTieto on filosofian tietoteorian perinteisen määritelmän mukaan hyvin perusteltu tosi uskomus. Tämä tiedon määritelmä on peräisin Platonin Theaitetos-dialogista. Niin kutsutun heikon määritelmän mukaan väittämä (propositio) on tietoa, jos se on tosi.

Tieto on uskomus, joka on perustelu hyvin. Paradoksaalista? Elämä on!
— Missä N, siellä R

dothefake

Tieto on uskomus, joka on perustelu hyvin. Paradoksaalista? Elämä on.

Perustelu voidaan tehdä vain hallussa olevien tietojen valossa, saadun lisätiedon turvin totuutta saatetaan joutua muuttamaan. Lisäksi havaintomme ovat surkeiden aistiemme takia vain pinnan raapimista.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Lalli IsoTalo

Quote from: A4 on 24.06.2012, 20:38:41
Quote from: dothefake on 24.06.2012, 14:48:42
Perustelu voidaan tehdä vain hallussa olevien tietojen valossa, saadun lisätiedon turvin totuutta saatetaan joutua muuttamaan. Lisäksi havaintomme ovat surkeiden aistiemme takia vain pinnan raapimista.

Onneksi joku siis meni kehittämään hermeneuttisen tutkimusmenetelmän joka sallii asioiden tutkailun vaikka niiden määritelmä olisi samaan aikaan kyseenalainen tai yhä hakusessa.

On aina hyvä nähdä täällä lisää skeptikkoja vaikka skeptisismi sitten rajoittuisikin uskomuksiin.

Nyt kun esittelyketjussa ollaan niin esitän, että olen kyllä skeptinen aistienkin suhteen.

Se mikä vaikuttaa tuoreelta aistihavainnolta, saattaakin olla esim. muistista vedetty vanha aistihavainto. Nimittäin, jos tuoreesta aistihavainnosta jää jotain havaitsematta, niin aivot lisäävät tietokannastaan (vastaavasta tilanteesta) puuttuvat biitit ilman, että havaitsija havaitsee inhimillistä väliintuloa. Toisin sanoen, jos auto-onnettomuuden silminnäkijät eivät sattuneet näkemään aivan kaikkea, he saattavat esittävät saman tilanteen eri tavalla. Tällöin he eivät valehtele, vaan puhuvat omiaan, siis omia aiempia kokemuksiaan, ts. he puhuvat niin totta kuin pystyvät.

Se, mikä vaikuttaa aistihavainnolta, saattaakin tietenkin olla jotain muutakin offtopiccia, mutta ei mennä sinne nyt.
— Missä N, siellä R

dothefake

Juuri noin Lalli. Väitetään, että tuo on ihmiskunnan menestyksen takana.
-Tytti Tuppurainen

Lalli IsoTalo

Quote from: dothefake on 24.06.2012, 21:36:55
Muu offtopic?
— Missä N, siellä R

dothefake

Nyt hihna luistaa, mitä tarkoitat?
-Tytti Tuppurainen

Lalli IsoTalo

Quote from: dothefake on 24.06.2012, 21:46:59
Nyt hihna luistaa, mitä tarkoitat?
Viittasit varmaan siihen, että ihmiskunnan menestyksen avain olisi se, että aivot täydentävät nykyisiä aistihavaintoja muistoilla vastaavista tilanteista (koska useimmiten se lienee henkiinjäämisen kannalta parempi vaihtoehto kuin vajaaksi jäänyt havainto).

Viittasin tuolla off topicilla (postaukseni viimeinen lause) siihen, että "aistihavainto" voi kehittyä hyvin yksilölliseksi myös esim.  "aivojen oikosulun" (ns. hulluus) tai "jumalaisen aistiväliintulon" seurauksena (ns. profetiat) seurauksena. Eräät pitävät noita samana asiana, eräät jälkimmäistä ihmiskunnan menestyksen salaisuutena. Tämä siis on offtopiccia tähän ketjuun.  :P

Tämä ei ole elämäni paras postaus.  :P
— Missä N, siellä R

dothefake

Mutta hyvin selventävä, kiitos.
-Tytti Tuppurainen

Lalli IsoTalo

Quote from: Lalli IsoTalo on 24.06.2012, 21:31:12
Se mikä vaikuttaa tuoreelta aistihavainnolta, saattaakin olla esim. muistista vedetty vanha aistihavainto.

Quote from: A4 on 24.06.2012, 22:29:41
Hmm. En ole koskaan kuullut noin järkiperäistä syytä aistien epäilemiselle. Sinähän herättelet suoraa varovaista optimismia noilla lausunnoillasi.

Näkö ei toimi kuten kamera. Näkö ei muodostu silmissä, vaan aivoissa. Silmistä lähtee huima määrä piuhoja aivoihin, jossa nuo silmän lähettämät signaalit (ääriivat, pinnanmuodot, värit, liike) yhdistetään näköhavainnoksi. Tätä näköhavaintoa verrataan reaaliajassa aiempiin vastaaviin aiempiin havaintoihin: "onko tuo leijona elävä tai täytetty?". Tämän jatkuvan vertailun (aiemmat kokemukset vs. nykyiset aistihavainnot) tarkoitus lienee DNA-ketjun jatkuvuuden ylläpito. Jos tuo datavirta aivoihin katkeaa, aivot hakevat vastaavan tapahtuman aiemmista vastaavista kokemuksista, ja syöttävät sen datavirtaan, jotta "aistihavainto" pysyy kokonaisena. Koska aivojen eri osat ja eri aistit (näkö, haju, kuulo, tunto) pelaavat yhdessä, aistihavaintosi saattaakin olla enemmänkin konsensuskomitean kompromissi kuin raakadataa, koska kaoottista maailmaa on tarpeen yksinkertaistaa. Aivojen kapasiteetista 50% kuluu näön tuottamiseen.

Quote from: A4Tuosta aivojen harjoittamasta datalisäyksestä on muuten mahdollista hankkiutua ainakin osittain eroon. Mahdollisista sivuvaikutuksista en tosin vastaa.

Hankkiudutaan eroon aivoista?

Quote from: dothefake on 24.06.2012, 21:36:55

Quote from: A4Kirjareferaattia olisiko antaa?

Minulta ei kai kysytty, mutta vastaan "Brain Rules", John Medina, sivu 225:" We actually experiance our visual environment as a fully analyzed opinion about what the brain thinks is out there.

Lievästi samaan aiheeseen liittyy Norman Diodgen kirja "The Brain that Chainges Itself", jossa sivulla 300 sanotaan: "To a larger degree than we suspeted, culture determines what we can and can not perceive." Toisin sanoen, meidän kulttuurimme muokkaa elastisia aivojamme siten, että yhdessä kulttuurissa ne toimivat yhdellä tavalla, toisessa toisella tavalla. Jos lapsi tottuu pelaamaan tietokonepelejä, hänen aivonsa sopeutuvat nopeatempoiseen peliympäristöön.
— Missä N, siellä R

Zakhal

Huomenta! Olen kolmekymppinen yliopistossa opiskellut IT-alalla työskentelevä isäpuoli yhden lapsen perheestä. Kotoisin olen jyväskylästä ja asun siellä tälläkin hetkellä. Vaikka en ole kotikaupungista mihinkään siirtynytkään olen silti töissä monikansallisessa yrityksessä ja matkustelen paljon. Tänä vuonna käyn kreikassa, norjassa, bulgariassa, unkarissa, virossa ja espanjassa.

Kannatan perussuomalaisia aatesuuntauksia. Olen huolestunut siitä että maahanmuutto tuntuu tuovan selvästi isoja ongelmia euroopan maissa jotka sitä ovat pidempään tehneet. En halua että Suomessa tehdään samat virheet kuin esim. Ruotsissa. Mutta se tuntuu mahdottomalta, koska yleinen ilmapiiri Suomessa tuntuu olevan maahanmuuttokeskustelun vastainen. Median pitäisi herättää keskustelua aiheesta mutta sen sijasta se tuntuu vain piilottelevan maahanmuuton ongelmia.

En pidä propagandasta, kaksinaismoralismista enkä minkään muunlaisesta valehtelusta. Jos joku osoittaa minun olevan väärässä niin olen aina valmis muuttamaan mielipidettäni. Olen sitä mieltä että  neuvostoaikoina syntynyt itsesensuuri elää vielä vahvasti kulttuuripiirteenä suomalaisessa yhteiskunnassa. Ainoastaan sensuurin kohde on vähän vaihtunut.

QuoteSuomettumiseen liittyy läheisesti myös termi itsesensuuri. Tässä yhteydessä sillä tarkoitetaan
suomalaisten itse suorittamaa julkisen keskustelun valvontaa, jossa kaikki hiukankin Neuvostoliittoa
kohtaan negatiiviseksi arvioitu aineisto joutui voimakkaan paheksunnan kohteeksi ja
"Suomen ja Neuvostoliiton välisiä suhteita" vahingoittavan materiaalin julkaisemisesta pyrittiin
pidättäytymään.

Olen huolestunut myös siitä että nykyinen hallitus maksattaa etelän maiden velat suomalaisten verorahoilla vaikka etelänmaissa on pienemmät verot. Jos euroopan uniossa on tarkoitus siirtyä tulonsiirtoihin maiden välillä niin sitten pitäisi olla yhtenäiset verot ja vastuuta kantavat pankit. Olen kuitenkin pessimistinen että esim. kreikasta voisi missään lähitulevaisuudessa tulla eurokelpoinen. Kreikka oli kehitysmaa ennen EU:ta ja nyt kun EU-rahat on loppumassa niin siitä on tulossa kehitysmaa uudestaan.

Olen harkinnut muuttoa Sveitsiin koska lapsillani olisi siellä parempi tulvaisuus kuin monikulttuurisen euroopan unionin jäsenenä. Syitä muuttoon on monia esim. puolisuora demokratia, maan sijainti, ilmasto, taloudellinen tilanne, jne. Saksaa osaankin jo vähän, työpaikka pitäisi vaan löytää sieltä. Mutta katsotaan nyt loppuun Suomen kortit. Ainakin tällä hetkellä tulevaisuus näyttää ainoastaan synkältä. Mutta tulevaisuutta ei voi ennustaa, joten odotellaan vielä että asiat muuttuisi.

mikkoR

Kummallisia nämä Suomalaiset peräkammarin pojat kun ovat opiskelleita, tekevät töitä muuallakin kuin pellolla, matkustaa, osaa kieliä sekä ajattelee hankkivansa työpaikan ulkomailta ENNEN sinne muuttoa  :)
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Fidinka

Olen 66 v. eläkeläinen Vantaalta. Alunperin Helsingistä kotoisin, mutta eksyin Kouvolaan jossa asuin n. 20 vuotta. Nyt taas pääkaupunki veti puoleensa.
Politiikkaa tulee seurattua  >:( hymiö näyttää mitä mieltä olen hallituksesta.

Miniluv

Tervetuloa lukemaan ja keskustelemaan!
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

HOA

Moro.

Olen 30v. nuorimies Helsingistä, tosin Kainuusta alun perin kotoisin. Olen jo pitkään lukenut Hommaa, johon tutustuin Jussi Halla-ahon Scriptan kautta, mutta vasta eilen sain aikaiseksi rekisteröityä tälle foorumille.

Elin melkoisessa "kuplassa" maahanmuuttoasioiden suhteen kunnes pari vuotta takaperin jouduin Helsingissä pariin kertaan lievään konfliktiin, keiden muidenkaan kuin somalien kanssa. Tämän jälkeen aloin tutustumaan melkeinpä kaikkeen mahdolliseen maahanmuuttoasioita yms. käsittäviin nettisivuihin, blogeihin jne. Näin siis nuivistuin.

Muistan vielä joku 5-10 vuotta takaperin, kun kotiseudulle Kainuuseen alkoi tulla ensimmäisiä isompia pakolaisryhmiä, jotka herättivät aluksi lähinnä mielenkiintoa, jopa huvitusta. Viime aikoina siellä käydessäni on huomannut koko ajan lisääntyvät ongelmat, jotka tietenkin näkyvät kaikista räikeimmin pk-seudulla.

Enää ei siis huvita eikä naurata.

Sellaista.

-HOA-

Emo

Tervetuloa Fidinkalle, HOA:lle ja muille uusille!

Näin siinä käy kuten pitääkin, että kohtaamisten kautta käsitys rikkaudesta muuttuu omakohtaiseksi mielipiteeksi  :)

-AaBee-

Terve!

Olen täällä taustalla kerännyt lämpöä jo pitkään.
Tänään saavutin absoluuttisen kiehumispisteen ja minun on aivan pakko esittäytyä.

Scripta löytyi 2008, kun hain vaalikoneilla itselleni sopivaa ehdokasta silloisiin kunnallisvaaleihin ja Jussi Halla-ahon nimihän niiden kärkisijoilta löytyi.

Scriptan läpi käytyäni olikin jo korkea aika siirtyä tutkimaan Hommaa ja tässä sitä nyt sitten ollaan.

Lyhyestä virsi kaunis, joten hiljenen määräämättömäksi ajaksi kunnes avaudun jälleen...

AstaTTT

Quote from: -AaBee- on 04.07.2012, 21:47:47
Lyhyestä virsi kaunis, joten hiljenen määräämättömäksi ajaksi kunnes avaudun jälleen...

Tervetuloa, AaBee, avautumaan. :)

-AaBee-

Kiitos Asta.

Sinä se jaksat aina olla heti ensimmäisten joukossa toivottamassa uudet kirjoittajat tervetulleiksi.

Lasse

Quote from: -AaBee- on 04.07.2012, 22:04:41
Kiitos Asta.

Sinä se jaksat aina olla heti ensimmäisten joukossa toivottamassa uudet kirjoittajat tervetulleiksi.

Terve, -AaBee-! Mikä boogie? Onks hyvä pössis?
Tervetuloa!
NOVUS ORDO HOMMARUM

AstaTTT

^^ IIK! Hän on selvästi lukenut meitä aikaisemminkin! IIIIIIK!  ;D

Emo

^ ^ ^ ^ ^ Kuten myös tervetuloa täältä!

Älähän hiljene... nyt kun vauhtiin pääsit niin tuosta on hyvä jatkaa!  :D