News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

Tabula Rasa

Quote from: J.M on 14.11.2013, 19:07:08
Heipat kaikille!

Olen jo pitkään lukenut tätä hienoa palstaa, ja nyt koin, että pitää päästä välillä länkyttämään omiakin juttuja ja tein tunnukset. Olen nuiva ihminen. Asun tosin semmoisessa kolkassa Suomea, joka ei ole (ainakaan vielä, luojan kiitos) kovin rikastunut (Etelä-Savo)

Olen ihan ihka aeto savolaenen, joten huomiokaa se minun kanssa keskustellessanne  ;D

Suatanhan tuon huomioijakkin, taekka sitten en. Tervetuloa etelän hetelmillekin tiältä mualiman navalta.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Nikomakhos

Tuli sitten tänne päädyttyä, terve vain kaikille!

Olen koulutettu helsinkiläismies, joka on lopultakin ja voin sanoa että vastentahtoisesti herännyt miettimään näitä maahanmuuttokysymyksiä. Lopputuloksena minut on vallannut hitonmoinen nuivuus ja yleinen pöllämystyneisyys siitä, kuinka typeräksi koko monikulttuurisuusideologia on paljastunut.

Silloin kun en asiaa miettinyt, tilanne näytti ihan selvältä: mokutus on päivän sana ja tulevaisuuden sana joten se on järkevää, ja sitä vastustavat ovat varmaan vain hölmöjä juntteja ja (vähintäänkin salaa) rasistisia. Nyt ajattelen päinvastoin, että monikulttuuri-ideologia on pelkkää lapsellista tunnetta ja pilvilinnojen rakentelua, ja ne ihmiset, jotka ovat asiaa ihan oikeasti pohtineet, ovat enemmän tai vähemmän kriittisiä sitä kohtaan.

Tällä hetkellä hegemonia julkisessa sanassa on näillä tunteellisilla mokuttajilla, koska he voivat aina loukkaantua ja uhriutua, ja sehän se on se meidän maallinen uskontomme nykyään. Mutta eiköhän nuivia tule koko ajan lisää, olen siitä elävä todiste.
Markkinat pidettiin muutoin siivosti ja ilman suurta möyhinää, paitsi että oli paljon noita ulkomaalaisia rahaa houkuttelemassa soitollansa ja ilveyksillänsä, sekä niin kirjaviksi ja monivärisiksi eriskaltaisesti vaatetettuna, että moni maamies syystä arveli, "mahtaako nuot ihmisiä ollakaan". (Turku 1861)

Tabula Rasa

Taas yksi jolla silmät auennut, eläköön mestari! Ota perjantain kunniaksi viihdevaihde minunkin puolestani päälle koska töissä sunnuntaihin. Ja niin, tervetuloa piti sanomani:)

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Nikomakhos

Kiitokset. Sen verran vielä täsmennän tuota väitettäni mokuttajien tunneperäisyydestä, että joillain mokuttajilla on kyllä olevinaan järkiargumenttejakin maahanmuuton puolesta, mutta ne ovat minusta niin typeriä, etten laske niitä järkiperäisiksi. Esimerkkinä "työvoimapula", saati sitten nämä "suomalaisetkin ovat maahanmuuttajia"-jästipäät.

Itse asiassa, jos "työvoimapula" lasketaan pois, nyt kun olen miettinyt miksi monikulttuuria yleensä kannatetaan, en osaa oikein vastata. Veikkaan että taustalla on suurimmalla osalla asiaa ajattelemattomia ihmisiä vain monikulttuurisuuden vastustamisen vastustus. Eli että mokutusta jatketaan siksi että vastapuoli ei voittaisi, koska se tuntuu ikävältä ja ne on varmaan rasisteja ja polttouunit. Tästähän seuraa luonnollisesti se, että mokutusta pitää jatkaa maailmanloppuun asti.
Markkinat pidettiin muutoin siivosti ja ilman suurta möyhinää, paitsi että oli paljon noita ulkomaalaisia rahaa houkuttelemassa soitollansa ja ilveyksillänsä, sekä niin kirjaviksi ja monivärisiksi eriskaltaisesti vaatetettuna, että moni maamies syystä arveli, "mahtaako nuot ihmisiä ollakaan". (Turku 1861)

Kulttuurirealisti

Quote from: Nikomakhos on 22.11.2013, 09:46:48
Jos olisin aiemmin tänä vuonna kirjoittanut tähän esittäytymisketjuun, olisin kirjoittanut suurin piirtein samoin kuin jäsen N. Paitsi etten ole helsinkiläinen, vaan mustan makkaran maakunnasta. Forumin aiheen muistaen tarkennetaan, että Pirkanmaalta.

Tervetuloa.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Kemolitor

Quote from: Nikomakhos on 22.11.2013, 09:46:48
Olen koulutettu helsinkiläismies, joka on lopultakin ja voin sanoa että vastentahtoisesti herännyt miettimään näitä maahanmuuttokysymyksiä. Lopputuloksena minut on vallannut hitonmoinen nuivuus ja yleinen pöllämystyneisyys siitä, kuinka typeräksi koko monikulttuurisuusideologia on paljastunut.

Silloin kun en asiaa miettinyt, tilanne näytti ihan selvältä: mokutus on päivän sana ja tulevaisuuden sana joten se on järkevää, ja sitä vastustavat ovat varmaan vain hölmöjä juntteja ja (vähintäänkin salaa) rasistisia. Nyt ajattelen päinvastoin, että monikulttuuri-ideologia on pelkkää lapsellista tunnetta ja pilvilinnojen rakentelua, ja ne ihmiset, jotka ovat asiaa ihan oikeasti pohtineet, ovat enemmän tai vähemmän kriittisiä sitä kohtaan.

Tällä hetkellä hegemonia julkisessa sanassa on näillä tunteellisilla mokuttajilla, koska he voivat aina loukkaantua ja uhriutua, ja sehän se on se meidän maallinen uskontomme nykyään. Mutta eiköhän nuivia tule koko ajan lisää, olen siitä elävä todiste.

Minä olen muutaman kuukauden pohtinut, että mitä kirjoittaisin tänne esittäytymisketjuun. Kun sitten näitä viimeaikaisia esittäytymisiä silmäilin, niin huomasin ettei minun tarvitsekaan enää kirjoittaa mitään, Nikomakhos teki sen puolestani. Kun vaihdetaan sanan helsinkiläismies tilalle vaikka maaseudulla tai pikkukaupungissa elävä mies, niin tuo teksti sopii kyllä aivan täydellisesti minunkin tilanteeseeni.

Olen itsekin elänyt jonkinlaisessa monikulttuurisuuden auvoisuus -kuplassa, maahanmuutto on rikkaus, maksamme velkaa hätääkärsiville pakolaisille, kirotut Suomen maineen pilaavat rasistit jne. Muutos erilaiseen, realistiseen ajatteluun ei ole ollut aivan helppo. Asiat, joita on 20 vuotta pitänyt itsestäänselvinä pitääkin ajatella aivan uudelleen. Kriittisiä ajatuksia on kyllä jo pitkään esitetty, kyllähän niitä löytää nyt kun osaa ja uskaltaa etsiä. Mutta aika tehokkaasti sellaiset näkemykset on pystytty leimaamaan sopimattomiksi ja haitallisiksi, sellaisiksi, joita sivistynyt itseään kunnioitta ihminen ei suostu edes lukemaan.

Kiitos Nikomakhokselle hyvästä tekstistä, toivottavasti et pahastu, kun härskisti käytin hyväkseni tuotostasi.

Nikomakhos

Quote from: Nousuhumala on 22.11.2013, 11:28:53
Tervetuloa! Oliko joku erityinen tilanne tai asia, mikä sai sinut miettimään mamukysymyksiä ja sitä kautta nuivistumaan?
Kiitos. Jo jonkin aikaa on ollut lehtiä lukiessa tunne, että nyt ei kerrota ihan kaikkea. Ihmiset uutisissa käyttäytyvät omituisesti, eri tavalla kuin olen tottunut, ja silti vain todetaan, että "ruotsalaisnuoret" tai "suomalaismies" oli kaiken taustalla. Tukholman viime kesän mellakat olivat sitten viime tikki, tai ensimmäinen, riippuu miten sen katsoo. Minulla on joitain maahanmuuttokriittisiä kavereita, ja heidän selityksensä kuulostivat järkeen käyviltä, joten lopulta oli sitten vain pakko perehtyä niihin tarkemmin.  Kyllä ihminen voi aika pitkään blokata näköpiiristään omaan maailmankuvaan sopimattomia epämiellyttäviä faktoja, mutta jossain vaiheessa se on uskallettava alkaa kyseenalaistaa.

Niin ja Kemolitor, ei haittaa ollenkaan.

Kni

Hei vaan minultakin. Olen keski-ikäinen vhm ja huolissani Suomen suunnasta. Tunnen paljon mamuja ja suurimman osan kanssa menee ihan hyvin. Syy nuivistumiseeni on se, että omat lapset ovat sen ikäisiä että on syytä olla huolissaan tiettyjen (mies)mamuryhmien määrän lisääntymisestä. Jaan myös Nikomakhoksen huolen median salailusta ja tahallisesta vääristelystä. Poliittisesti en ole kovin sitoutunut, mutta kokoomusnuorilla tuntuu olevan varsin terveet arvot.
Tuskin tulen olemaan kovin aktiivinen keskustelija, mutta aiheesta riippuen saatan osallistuakin. Säännöllisesti kuitenkin seuraan keskustelua.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Miniluv

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Rannikko

No niin täällä myös ensikertaa. Olen lueskellut hommafoorumia jonkin aikaa ja nyt päätin, että haluan myös osallistua keskusteluun. Olen pohjanmaan rannikolta ja työskentelen so-te alan ammatissa.Kiinnostavia asioita on paljon esim. minkälaista pitäisi olla kieli,päihde ja maahanmuuttopolitiikka.   ???

Saippuakupla

Quote from: Rannikko on 22.11.2013, 13:15:35
No niin täällä myös ensikertaa. Olen lueskellut hommafoorumia jonkin aikaa ja nyt päätin, että haluan myös osallistua keskusteluun. Olen pohjanmaan rannikolta ja työskentelen so-te alan ammatissa.Kiinnostavia asioita on paljon esim. minkälaista pitäisi olla kieli,päihde ja maahanmuuttopolitiikka.   ???

Tervetuloa!  :)

Marija

Tervetuloa Nikomakhos, Kni ja Rannikko, sekä kaikki muutkin uudet tulijat!   :)

Lyökäämme nuivat päämme yhteen Isänmaamme Suomen puolesta ja hyväksi.

:facepalm:

Lisbet

Terve kaikille. Olen keski-ikäinen kirjoittelija Keski-Suomesta. Rekisteröidyin foorumille lähinnä ojentaakseni muutamaa kirjoittajaa, kun tuntui näkemykset olevan niin subjektiviisia. En siis ole mitenkään erityisen nuiva, sillä mielestäni tännekin saa tulla työtä tekemään ja "pizzerioita perustamaan", jos vain niin haluaa.

Lalli IsoTalo

Quote from: Lisbet on 25.11.2013, 16:49:14
Terve kaikille. Olen keski-ikäinen kirjoittelija Keski-Suomesta. Rekisteröidyin foorumille lähinnä ojentaakseni muutamaa kirjoittajaa, kun tuntui näkemykset olevan niin subjektiviisia. En siis ole mitenkään erityisen nuiva, sillä mielestäni tännekin saa tulla työtä tekemään ja "pizzerioita perustamaan", jos vain niin haluaa.

Tervetuloa ojentamaan!
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

far angst

Ymmärsinkö oikein,  tulet ojentamaan muutamaa kirjoittelijaa heidän subjektiivisten näkemystensä takia? 
Jos ymmärsin, lienevät sitten Sinun näkemyksesi objektiivisia?

Tervetuloa joukkoomme.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Rändöm

Ja tämäkö on mielestäsi nykyisen maahanmuutto- ja väestönvaihtopolitiikan kaikenkattava ja tosiasiallinen ydinasia?

Tervetuloa foorumille.

Nikomakhos

Quote from: Arvoton on 07.11.2013, 23:48:33
Mennee vielä n. 10 vuotta, että fiksujen mielestä ahdisteleva ihminen on joku muu kuin suomalainen juoppo. Milloinkahan suomalainen kirjailija kirjoittaa raiskaajasta, joka ei ole luonnehäiriöinen suomalainen?
Ei ehkä ihan noin, mutta tarkistapa sellainen tänä vuonna ilmestynyt romaani kuin "Totuus naisista". Siinä liikutaan riskirajoilla, kun maahanmuuttajataustainen kundi ei olekaan kiltti.

Amaya

Alunalkaen kymenlaaksolainen maatalousalan opiskelija täällä. Harrastuksista tärkein on koirat, haaveissa siintää suomalainen unelma: omakotitalo ja perhe, mikäli tähän maailmaan viitsii enää lapsia synnyttää.
Kotikasvatukseltani olen nuiva, mutta ajatusmaailmani on vanhempiani liberaalimpi. Puolueista Muutos tuntuu ehdottomasti omimmalta, persuissa tökkii lähinnä kristinuskon korostaminen ja homovastaisuus.

Foorumilla olen näemmä ollut kirjoilla jo yli vuoden, ja lueskeltuakin on tullut lähes päivittäin, joskus pintapuolisemmin, joskus syvällisemmin. Olen persoonaltani "livenäkin" enemmän tarkkailija, joten täällä taustalla taidan jatkaa tästä eteenpäinkin. :) Monia raivon- ja masennuksentäyteisiä hetkiä varmasti yhä edessä Hommafoorumin parissa.

Tabula Rasa

Tervetuloa Amayallekin:) Näkemyskenttä senkus laajenee.

desperaato

Quote from: Amaya on 29.11.2013, 11:42:38
Puolueista Muutos tuntuu ehdottomasti omimmalta

Oikein! Terve tuloa Amaya.

Naapurissa on myös Muutos 2011 foorumi, tulehan sinnekin sanalle.

elgringo

Hei,

Kai se on aika tämäkin liike tehdä. Olen 41-vuotias, 15 v. Helsingissä tuotekehityshommannut ex-impiwaaralainen. Olen seurannut asian kehitystä Vieraskirjasta asti, mutta perversioni (pelastukseni ?) on ainoastaan lukea foorumia. Tämä on maailmanhistoriani 2. viesti yhdellekkään foorumille.
Naivius-kauteni päättyi reilut 10 v. sitten, kun rupesin hakemaan vastausta kysymykseen, jotta miks päätäni hakkaan seinään. Erinäisten linkitysten kautta päädyin Jussin sivuille ja sen jälkeen valo on minua väistänyt.
"Vihkiytymisen" asiaan sinetöi aikanaan median ja eliitin aivot nyrjäyttävä suhtautuminen "vääriin" mielipiteisiin. Näin eronneena erityistä hämmästystä aiheuttaa (koulutetun) vastakkaisen sukupuolen tarve olla poliittisesti korrekti.
Tuskin tulen juurikaan osallistumaan keskusteluihin, palstan seuraaminenkin käy työstä  :)

Jurvakainen

Annoin itselleni etukäteen 20-vuotislahjan, eli rekisteröidyin viimeinkin Hommaforumille. Pitkään olen asiaa miettinyt, mutta tänään viimeinkin onnistuin luomaan tunnuksetkin (liekö osittain alkoholin "ansiota...)  ;)

Olen siis pohjois-pohjanmaalainen lukio-opiskelija. Sen enempää en ainakaan vielä mene paljastelemaan. Politiikka on lähellä sydäntä, vaikka puoluekanta vielä hakusessa onkin. Muutos tuntuu tällä hetkellä varteenotettavimmalta.

Pitkään olen foorumilaisten juttuja seuraillut vierailijana. Vielä pari vuotta sitten en olisi voinut kuvitellakaan liittyväni tänne jonain päivänä, mutta toisin kävi. Seuraan aktiivisesti, pääosin kauhulla uutisia monikulttuurisuuden hinnasta. Ihonvärirasisti en ole, mutta suoraselkäisesti totean olevani islamofobikko. Suhtaudun kaikkiin uskontoihin kriittisesti, mutta Islamiin kaikista eniten. Yritän pitää juttuni niin asiallisena kuin mahdollista, muistuttakaa banneilla jos joskus lipsahtaa...  ;D

Antti Moisander

Quote from: Jurvakainen on 30.11.2013, 16:12:57
Annoin itselleni etukäteen 20-vuotislahjan, eli rekisteröidyin viimeinkin Hommaforumille. Pitkään olen asiaa miettinyt, mutta tänään viimeinkin onnistuin luomaan tunnuksetkin (liekö osittain alkoholin "ansiota...)  ;)

Olen siis pohjois-pohjanmaalainen lukio-opiskelija. Sen enempää en ainakaan vielä mene paljastelemaan. Politiikka on lähellä sydäntä, vaikka puoluekanta vielä hakusessa onkin. Muutos tuntuu tällä hetkellä varteenotettavimmalta.

Pitkään olen foorumilaisten juttuja seuraillut vierailijana. Vielä pari vuotta sitten en olisi voinut kuvitellakaan liittyväni tänne jonain päivänä, mutta toisin kävi. Seuraan aktiivisesti, pääosin kauhulla uutisia monikulttuurisuuden hinnasta. Ihonvärirasisti en ole, mutta suoraselkäisesti totean olevani islamofobikko. Suhtaudun kaikkiin uskontoihin kriittisesti, mutta Islamiin kaikista eniten. Yritän pitää juttuni niin asiallisena kuin mahdollista, muistuttakaa banneilla jos joskus lipsahtaa...  ;D

Tuohan kuulostaa varsin samalta kuin miten itsekin tänne päädyin. ;D Tervetuloa!

Olen itse 20-vuotias Muutos 2011:n eurovaaliehdokas. Tervetuloa mukaan Muutokseen jos siihen valintaan päädyt. :)
Kuntavaalit Kerava | Aluevaalit Vantaa-Kerava

https://www.anttimoisander.fi/

Jurvakainen

Kiitoksia, Antti Moisander.  :) Toivotaan että Muutos saa paljon jäseniä ja muuttuu "oikeaksi" puolueeksi, mielelläni näkisin Muutoksen myös hallituksessa tulevaisuudessa.

ike60

Tervetuloa forumille, elgringo!

Quote from: elgringo on 29.11.2013, 21:25:53
[..]Tämä on maailmanhistoriani 2. viesti yhdellekkään foorumille.
Naivius-kauteni päättyi reilut 10 v. sitten, kun rupesin hakemaan vastausta kysymykseen, jotta miks päätäni hakkaan seinään. Erinäisten linkitysten kautta päädyin Jussin sivuille ja sen jälkeen valo on minua väistänyt. [..]

Kirjoittaisit nyt ainakin kolmannen viestin ja kertoisit millä tavoin hakkasit päätäsi seinään silloin 10 vuotta sitten.

Eino P. Keravalta

Olen hullu.

Asun Keravalla.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: Eino P. Keravalta on 30.11.2013, 21:16:46Olen hullu.

Onpa hauskaa, että esittäydyit. Olen joskus toivonutkin, että kertoisit jotain itsestäsi. Minäkin saatan esittäytyä, kunhan saavutan korkeamman viestimäärän.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

guest3656

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 30.11.2013, 21:21:18

Onpa hauskaa, että esittäydyit. Olen joskus toivonutkin, että kertoisit jotain itsestäsi. Minäkin saatan esittäytyä, kunhan saavutan korkeamman viestimäärän.

Mielestäni esittäytyminen kuuluu hyviin tapoihin. On moukkamaista olla esittäytymättä messevällä viestihistorialla.

Eino P. Keravalta

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 30.11.2013, 21:21:18

Eino ( kumartaen ): Kiitos.

Voin myös kertoa lisää: olen hullu, mutten niin hullu.

Haluaisitko kertoa jotakin itsestäsi - viestimääräsi on mielestäni mainittava.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Afrikan kirjeenvaihtaja

Olen Afrikan kirjeenvaihtaja. Minulla on ilmoitus Deittihommassa.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.