News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

Lalli IsoTalo

Quote from: Kauhea Ihmismäinen Otus on 14.12.2012, 09:28:51
Quote from: Junes Lokka on 13.12.2012, 23:23:55

Taidat olla hieman älyllisesti haasteellinen. Minkäs sille voi.
Nyt ihan oikeasti: Emmekö me syytä "heitä" siitä että aina kun haluamme keskustella asiallisesti maahanmuutosta, meidät leimataan? Junes sortuu tässä mielestäni juuri samanlaisen leimakirveen heiluttamiseen kuin meitä vastaan tehdään. Ei ihme jos "toisinajattelijat" eivät tällä foorumilla kauaa viihdy.

Entä jos pidättäydyttäisiin niistä ad hominemeista?

Junes, pidän yleensä tyylistäsi, mutta tällainen vittuilu uunituoreelle hommalaiselle on kyllä aivan perseestä.

Menisit vittuilemaan mokuklusterille.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

K.K.

Quote from: Joutselkä on 13.12.2012, 23:43:47
Quote from: Junes Lokka on 13.12.2012, 23:31:30
Quote from: Joutselkä on 13.12.2012, 23:29:32
Jaa. Mikä sai sinut ajattelemaan, että olen tyhmä?

Kirjoituksesi. Tuskin olet lukenutkaan KKO:n perusteluja tapaus Halla-ahoon liittyen. Oletko vielä sen jälkeen sitä mieltä, että tuomio oli oikea?

Olen lukenut ja pitänyt sitä oikeana. Olen hyvässä seurassa jos ja kun kaikki samaa mieltä kanssani olevat ovat mielestäsi tyhmiä.

Halla-ahon tuomioon johtanut kirjoitus pitää lukea koko laajuudessaan,huomioiden koko konteksti.Jos tekstistä irroittaa pelkästään yksittäisiä kappaleita tai virkkeitä,niin huomautettavaa toki löytää.

Kun tarkastelee Halla-ahon kirjoituksia ja koko episodia kokonaisuutena,niin huomaa,että hänen saamansa tuomion taustalla oli pitkälti hänen poliittiset mielipiteet,jossain määrin jopa henkilökohtaisuudet (Illman ja kumppanit).

esim.

[...Seuraavassa on hieman taustaa niille, jotka eivät ole perehtyneet tuomion tuottaneeseen Halla-ahon kirjoitukseen.

Halla-aho julkaisi blogissaan 3. 6. 2008 tekstin otsikolla "Muutama täky Illmanin Mikalle". Mika Illman on sananvapauslainsäädäntöön erikoistunut valtionsyyttäjä.

Tekstissään Halla-aho tarkoituksella härnää Illmania. Sanomalehti Kaleva käsitteli 20. 5. 2008 pääkirjoituksessaan Rovaniemen tuolloisia ampumissurmia ja totesi, että Suomessa "päissään surmaaminen on kansallinen, ehkä suorastaan geneettinen erityispiirre".

Valtakunnansyyttäjä ei puuttunut Kalevan kirjoitukseen. Kirjoituksesta Julkisen sanan neuvostoon tehty kantelu ei myöskään edennyt edes käsittelyyn saakka. Halla-aho viittasi blogissaan näihin ratkaisuihin ja teki johtopäätöksen, että Suomessa voi julkaista kansallisia ja geneettisiä yleistyksiä, kunhan niitä ei käsitellä faktoina vaan "arveluina".

Sitten hän ilmoitti asettavansa Illmanille "täkyn" ja tilastoihin pohjaten arvelevansa – mutta ei esittävänsä faktana – että "ryöstely ja verovaroilla loisiminen on somalien kansallinen, ehkä suorastaan geneettinen erityispiirre".

Maallikon silmään teksti oli siis Halla-ahon kokeilu. Hän halusi selvittää, vallitseeko Suomessa kaksoisstandardi sen suhteen, mitä mistäkin kansallisuudesta voi arvella kansallisena ja geneettisenä ryhmänä.

Hovioikeus näki tekstin tarkoituksen maallikon kanssa samoin. Se katsoi, että Halla-aho oli pysynyt sallitun liioittelun ja provokaation rajoissa...]
Koko artikkeli: http://www.hs.fi/politiikka/Maallikko+ei+ymm%C3%A4rr%C3%A4+Halla-ahon+tuomiota/a1305574438986

p.s.Toivottavasti et loukkaantunut/pelästynyt saamistasi "hieman" kärkkäistä ensikommenteista.(Kuuluvat välillä kärjistyksineen ja yliampuvuuksineen osan kirjoittajista tyyliin.)

nuiv-or

Nyt ihan oikeasti: Emmekö me syytä "heitä" siitä että aina kun haluamme keskustella asiallisesti maahanmuutosta, meidät leimataan? Junes sortuu tässä mielestäni juuri samanlaisen leimakirveen heiluttamiseen kuin meitä vastaan tehdään. Ei ihme jos "toisinajattelijat" eivät tällä foorumilla kauaa viihdy.

Quote from: Lalli IsoTalo on 14.12.2012, 10:20:18
Junes, pidän yleensä tyylistäsi, mutta tällainen vittuilu uunituoreelle hommalaiselle on kyllä aivan perseestä.

Juu, pahoittelen. Turhaa raivoamista. olin poistamassa, mutta käyttäjä oli jo ehtinyt lainata viestiäni.

Mutta miten kukaan voi pitää tuota tuomiota oikeana?

Lalli IsoTalo

Quote from: Junes Lokka on 14.12.2012, 13:32:55

Quote from: Lalli IsoTalo on 14.12.2012, 10:20:18

Juu, pahoittelen. Turhaa raivoamista. olin poistamassa, mutta käyttäjä oli jo ehtinyt lainata viestiäni.

Sellaista sattuu itse kullekin.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Roope

Quote from: Marko Parkkola on 14.12.2012, 09:28:01
Muistaakseni Halla-aho tuomittiin uuden lain mukaan, eikä silloisen lain jolloin kirjoitus oli julkaistu.

Ei ehkä voi yksiselitteisesti sanoa, että tuomittiin uuden lain mukaan, mutta ainakin tuomiota perusteltiin uuden lain esitöillä (HE 317/2010 vp), mikä oli käsittämätön moka KKO:lta. Siinähän vielä todennäköisesti viitattiin juuri valtionsyyttäjä Mika Illmanin lakia valmistelevan työryhmän jäsenenä lakiesitykseen tekemiin muotoiluihin, kun Illman oli oikeusjutussa muutenkin läsnä monessa roolissa (kirjoituksen kohde, tutkinnan alullepanija, jutun syyttäjän kollega). Kaiken kaikkiaan uskomaton sirkus.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

mikkoellila

Quote from: Joutselkä on 13.12.2012, 20:26:11
allekirjoitan oman maamme oikeuslaitoksen sekä EIT:n saneleman ns. vihapuheen määritelmän.

*plonk*
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Hevonen

Jos pojat perustaisitte sanavapausjänkkäämisellenne oman ketjun taikka jatkaisitte vaikka jompaankumpaan näistä:

http://hommaforum.org/index.php/topic,1438.0.html
http://hommaforum.org/index.php/topic,1465.0.html

Kiitos!
"Olisi virhe uskoa, että kansa voisi poistaa jaottelun ystävään ja viholliseen julistamalla ystävyyttään koko maailmalle tai vapaaehtoisesti riisumalla itsensä aseista." — Carl Schmitt 1927

18.8.2017 - Emme ikinä unohda.

Man in a Suit

Tervehdys kaikille,

Pieni esittäytyminen:
Olen viimeisen vuoden ajan seurannut kiinnostuneena Homman keskusteluja. Eksyin hommaan alunperin lehtikirjoitusten vuoksi, lehdissä kun kirjoitettiin vuosi sitten (ja kirjoitetaan vieläkin) kovin paheksuvaan sävyyn Homman keskusteluista. Piti siis itse tulla katsomaan mistä on kysymys, ja yllätyksekseni löysin keskustelualueen jossa käydään erittäin hyvätasoista, hyvin valvottua ja asiallista keskustelua nuivaan sävyyn. Siis aivan toisin kuin lehdistö antaa ymmärtää. Lisäksi luin Scriptan ja tulin siihen tulokseen, että lehdissä kirjoitettu todellisuus ja todellisuus ovat kaksi eri asiaa.

Pitkään keskusteluja seuranneena päätin viimeinkin tulla "virallisesti" hommaforumin kirjoille, kun halu kommentoida joissakin ketjuissa kehkeytyi kyllin suureksi.

Minusta lyhyesti, olen hiukan yli kolmekymppinen mies, työskentelen asijantuntijaorganisaatiossa ja tulen hyvin toimeen. Minulla on monikulttuurinen perhe (sekä vaimo että koira ulkomailta ;). En ole minkään puolueen virallinen kannattaja tällä hetkellä, paitsi hengessä mukana. Man in a Suit nimimerkki tulee siitä, että päivittäisessä työssäni pidän päälläni pukua.

Olen asunut ulkomailla hiukan alle kymmenen vuotta, ja suurin osa Suomalaisista ja muista ystävistäni asuu edelleen maailmalla. Oen nähnyt monikulttuurisuuden hyvät ja huonot puolet usealta eri kantilta, ja toivon pystyväni omalta osaltani tuomaan kentälle kommentteja ja näkemyksiä joilla yhdessä voimme parantaa maailmaa :D

Mielenkiintoisia keskustelujamme odotellen
-- Man in a Suit

Kaukaa aroilta kohoaa
Iivana Julman haamu.
Turman henki, se ennustaa:
verta on näkevä aamu.

AstaTTT

Quote from: Man in a Suit on 19.12.2012, 18:32:23
Eksyin hommaan alunperin lehtikirjoitusten vuoksi, lehdissä kun kirjoitettiin vuosi sitten (ja kirjoitetaan vieläkin) kovin paheksuvaan sävyyn Homman keskusteluista.

Ei se mitään. Me puolestamme kirjoittelemme täällä mediasta kovin paheksuvaan sävyyn.

Tervetuloa, Man in a Suit.  :)

dothefake

Ja jotkut kirjoittavat ikävästi kanssajäsenistä, ohimenevä ilmiö, älä välitä, Pukumies.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

MW

Quote from: dothefake on 19.12.2012, 20:51:19
Ja jotkut kirjoittavat ikävästi kanssajäsenistä, ohimenevä ilmiö, älä välitä, Pukumies.

Ei solmiopakkoa, mutta saa tulla puvussakin haastelemaan, toki.

d-töks

Terve vaan.

Olen Tavallinen dallailija. Yritän vain löytää oman polkuni tässä monikultturisuudessa lukemalla erilaisia näkemyksiä.

Kirjauduin vain siksi, että kännipäissään minulla on foorumi johon voin purkaa tunteitani. Ja katua niitä huomenna.

(http://fc01.deviantart.net/fs71/f/2013/008/9/a/vaistamisvelvollisuus___yield_sign__fi__by_davilafin-d5quamf.png)

Lasse

Quote from: d-töks on 08.01.2013, 19:11:23
Terve vaan.

Olen Tavallinen dallailija. Yritän vain löytää oman polkuni tässä monikultturisuudessa lukemalla erilaisia näkemyksiä.

Kirjauduin vain siksi, että kännipäissään minulla on foorumi johon voin purkaa tunteitani. Ja katua niitä huomenna.

Terve terve.
Nyt sitten vaan kanni paalle...
Huominen on jo taalla, meika vaan hiukka korjaa, nott voi kanniksi kutsua, kaduttaa aamulla kuiteski.

Ja tervetuloa.
NOVUS ORDO HOMMARUM

Toni R Jyväskylästä

Ehkä väärä triidi, mutta tulen nimeämään esikoiseni Jussiksi mikäli spagettihirviö antaa mulle pojan.

Miniluv

Quote from: d-töks on 08.01.2013, 19:11:23

Tai 14 vuorokautta, tai 21... ;D

Tervetuloa mukaan joka tapauksessa!
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Viikinkijustiina

Hei kaikille!
Rekisteröidyin hommafoorumille, sillä olen huolissani äidinkieliemme asemasta nyky-Suomessa. Nuorena suomalaisena äitinä kannan huolta siitä millaisessa ja minkä kielisessä Suomessa lapseni tulevat kasvamaan.

Emo

Tervetuloa Viikinkijustiina!  :)

Äidinkielet monikossa? Montako niitä sinulla on?

Leso

Quote from: Viikinkijustiina on 15.01.2013, 22:28:06
Kaksi ikiaikaista suomalaista äidinkieltä tietenkin. Aika epäisänmaallinen kysymys sinulta. Oletko itse jokin mongooliasta tulleen jälkeläinen?

Hyvin olet itsekin integroitunut. Noin niinku suomen kielen osalta.  :roll:
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Emo

Quote from: Viikinkijustiina on 15.01.2013, 22:28:06
Kaksi ikiaikaista suomalaista äidinkieltä tietenkin. Aika epäisänmaallinen kysymys sinulta. Oletko itse jokin mongooliasta tulleen jälkeläinen?

Kaikki suomalaiset, joilla on vain yksi äidinkieli, ovat mongooleja.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Axel_Olof_Freudenthal

QuoteFreudenthalin edustaman ja kannattaman ruotsalais-kansallisen suuntauksen ensimmäiseksi äänenkannattajaksi syntyi sanomalehti Vikingen, joka ilmestyi vuosina 1870–1874. Lehti edusti erittäin jyrkkiä mielipiteitä, eikö siinä ollut ainoastaan ruotsin kieltä puolustavia artikkeleita, vaan se hyökkäsi ja mustamaalasi niin suomen kieltä kuin sen kannattajiakin.

QuoteFreudenthal näki suomenkielisen enemmistön uhkana, ja esitti aktiivista vastarintaa ja jopa radikaaleja toimia, kuten separatismia vastoin Axel Lillen maltillisempia kantoja. Freudenthalin teorioissa kieli, kansallisuus ja rotu olivat yhdistettyinä. Näiden teorioiden äärimmäisissä osissa väitettiin, että ruotsinkieliset ovat rodullisesti ylivertaisia tavalla, joka voidaan rinnastaa sen aikaisiin arjalaisiin rotuoppeihin Euroopassa.

Freudenthalin ajatukset edustavatkin ajankohdan tietynlaista germanistista henkistä ilmapiiriä ja jopa tieteellistä ajatteluakin. Fennomaanit eivät kannattaneet rotuoppeja. Se on ymmärrettävää, sillä rotuopit luokittelivat juuri suomenkieliset usein muita eurooppalaisia alemmaksi roduksi. Suomenkieliset eivät kuitenkaan yleisesti muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta kiistäneet mongolien alemmuutta, vaan pyrkivät vapautumaan mongolin maineesta.

Minulle on ihan ok olla vaikka mongooli, kunhan somaliksi ei kukaan tule tituleeraamaan. Tai suvakiksi.

:)

dothefake

Löytyihän se Emonkin rasismiakilleenkantapää.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Emo

^ Jokaisella yleensä joku raja löytyy missä mitta valuu yli. Kyllä se tuossa punaviherliberaalifemakkosuvakin tienoilla minulla on.   :flowerhat:

Emo

Quote from: Viikinkijustiina on 15.01.2013, 22:55:26
Olenko rasisti, jos en ikimaailmassa huolisi uugrialaista petikumppanikseni? Haluan kunnon suomalaisen miehen, joka puhuu alkuperäisiä suomalaisia kieliä. Paskat jostain munattomista idästä tulleista pelleistä, jotka kuvittelevat olevansa suomalaisia.

Minäkin olen nirso sänkyjutuissa.
Äläkä siitä huoli oletko rasisti vaiko et, olet tullut jokatapauksessa oikeaan paikkaan!   :D

Jos toinen äidinkielesi on ruotsi, niin Ask Svensken- ketjussa voit hyödyntää sitä.

http://hommaforum.org/index.php/topic,78232.0.html

Siellä olemme yrittäneet jutskata kolmannella kotimaisella eli englanniksi.

Vielä kerran tervetuloa!

chacha2

Quote from: Viikinkijustiina on 15.01.2013, 22:55:26
Olenko rasisti, jos en ikimaailmassa huolisi uugrialaista petikumppanikseni? Haluan kunnon suomalaisen miehen, joka puhuu alkuperäisiä suomalaisia kieliä. Paskat jostain munattomista idästä tulleista pelleistä, jotka kuvittelevat olevansa suomalaisia.

Toistaiseksi petikumppaneja saa kyllä aivan itse valita, ainakin Suomessa.   
Mihin tämä monikulttuuriajattelu loppujen lopuksi johtaa on kuitenkin vaikea arvioida...
Quote70 000 människor i Sverige mellan 13 och 25 år upplever begränsade villkor när det gäller deras blivande äktenskap, enligt en rapport från Ungdomsstyrelsen 2009.
   16 procent av alla flickor i Stockholm får inte välja själva vilka de ska gifta sig med, visar en studie om heders­relaterat förtryck som staden genomförde för två år sedan. 23 procent av flickorna har krav på sig att vara oskuld när de gifter sig och 11 procent har restriktioner för skolan och fritiden.
   Enligt en nationell rapport från 2004 riskerar runt 1 500 unga kvinnor att utsättas för våld som hör ihop med familjens heder.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8628139.ab
Tervetuloa keskustelemaan! 
¨It is dangerous to be right in matters about which the established authorities are wrong.¨
Voltaire

"Condemnation without investigation is the height of ignorance"
Albert Einstein

chacha2

Quote from: Viikinkijustiina on 16.01.2013, 00:00:12
Luulin, että isänmaallisille suomalaisille, mutta taidan olla väärällä foorumilla. Lähes pelkkiä mongooli-mamuja näyttää olevan.
Älä luule vaan ota asioista selvää.
Tämä on
Quote2 § Forumin tarkoitus
Hommaforum on maahanmuuttoon ja monikultturismiin liittyvien ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn keskittyvä keskustelupalsta. Forum tarjoaa vertaistukea niille, joita on poliittisen kantansa vuoksi aiheettomasti leimattu sekä pyrkii tarjoamaan vaikutusmahdollisuuksia ja -kanavia aihepiiriin liittyen.
..
..
2. Luku - Perusoikeudet

1 § Oikeus oman kantansa julkituontiin
Olkoon jokaisella oikeus oman kantansa julkituontiin esiin ilman leimatuksi tai uhatuksi tulemisen pelkoa.
http://hommaforum.org/index.php/topic,99.0.html#1
¨It is dangerous to be right in matters about which the established authorities are wrong.¨
Voltaire

"Condemnation without investigation is the height of ignorance"
Albert Einstein

Opiskelija

Tervehdys!

Sain viimeinkin aikaiseksi rekisteröityä hommafoorumille. Olen seurannut foorumia mielenkiinnolla jo noin vuoden verran. Kiinnostukseni heräsi iltalehden keskusteluosiossa kun joku kirjoittaja avautui siellä hommafoorumin rasistisuudesta ja pahuudesta. Viesti oli kuitenkin niin huonosti kirjoitettu, että epäilykset heräsivät ja tulin ihan mielenkiinnosta kurkistamaan mitä täältä oikeasti löytyy. Noh, tuota kurkistusta en ole katunut, sillä hommafoorumin asiallista keskustelua maahanmuutosta ja muista tärkeistä aiheista on ollut ilo seurata aina tähän päivään asti. Kiitokset kaikille kirjoittajille aktiivisesta ja asiallisesta keskustelusta!

Itsestäni sen verran, että olen lukiota lopettelemassa oleva abiturientti Oulun suunnalta. Maahanmuutosta minulla ei juurikaan ole henkilökohtaisia kokemuksia asuinpaikkani takia, mutta tilastot ja tuttavien puheet kertovat tarpeeksi. Suomessa on jo tarpeeksi ongelmia, ilman että niitä lisätään hallitsemattomalla maahanmuutolla. Toivon, että voin tuoda jotain tälle foorumille, esimerkiksi nuoren näkökulmasta. Useimmiten joku on kuitenkin sanonut sanomiseni paremmin ketjussa, joten ei ole ollut tarvetta osallistua. Vielä. 

Tabula Rasa

Opiskelijalle lämpimästi tervetuloa, eiköhän sitä pääse keskustelemaankin:)
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Defiance

Quote from: Opiskelija on 25.01.2013, 10:00:42
Tervehdys!

Sain viimeinkin aikaiseksi rekisteröityä hommafoorumille. Olen seurannut foorumia mielenkiinnolla jo noin vuoden verran. Kiinnostukseni heräsi iltalehden keskusteluosiossa kun joku kirjoittaja avautui siellä hommafoorumin rasistisuudesta ja pahuudesta. Viesti oli kuitenkin niin huonosti kirjoitettu, että epäilykset heräsivät ja tulin ihan mielenkiinnosta kurkistamaan mitä täältä oikeasti löytyy. Noh, tuota kurkistusta en ole katunut, sillä hommafoorumin asiallista keskustelua maahanmuutosta ja muista tärkeistä aiheista on ollut ilo seurata aina tähän päivään asti. Kiitokset kaikille kirjoittajille aktiivisesta ja asiallisesta keskustelusta!

Itsestäni sen verran, että olen lukiota lopettelemassa oleva abiturientti Oulun suunnalta. Maahanmuutosta minulla ei juurikaan ole henkilökohtaisia kokemuksia asuinpaikkani takia, mutta tilastot ja tuttavien puheet kertovat tarpeeksi. Suomessa on jo tarpeeksi ongelmia, ilman että niitä lisätään hallitsemattomalla maahanmuutolla. Toivon, että voin tuoda jotain tälle foorumille, esimerkiksi nuoren näkökulmasta. Useimmiten joku on kuitenkin sanonut sanomiseni paremmin ketjussa, joten ei ole ollut tarvetta osallistua. Vielä.

Tervetuloa vaan! Onko suunnitelmia jo jatko-opintojen suhteen tehty? t: toinen opiskelija
""Jokainen meistä eurooppalaisista on syntynyt kulttuuriin, joka on rasistinen"

- Anna Rastas, SK, 8.12.2012.

Lissukka

Minut itseasiassa ajoi tänne eilen yle puheessa kuulemani ohjelma, jossa haastateltiin isoäitiä joka pelkäsi maahanmuuttokriittisten äärilaidan nuoriso-osaston hakkaavan pojanpojaltaan tajun kankaalle, koska tämän kasvonpiirteet erosivat huomattavasti normaalista valkoisesta pullanaamasta.

Kiinnostuin heti tästä maahanmuuttokriittisyydestä, jota myös monella muulla nimellä joskus kutsutaan.

Niinpä olen täällä nyt melkein toista päivää pyörinyt, aina kun olen muilta hommiltani kerinnyt. Huomaan, että sen suuntaiset ajatukset, joita itselläni on toisista ihmisistä, liikkumisen vapaudesta ja humaanista globaalista yhteisvastuusta, eivät saa täällä kovin suurta kannatusta.

Löysinkin toisen hommafoorumilaisen viestistä hyvin itseäni ja ajattelutapaani kuvaavan adjektiivin, punaviherliberaalifemakkosuvakki. Toi olisi ollut niiiin hyvä nick, harmi vaan että kerkesin toisenlaisen jo ottamaan.

Mutta täällä siis ottamassa selvää, mitä ihmettä on maahanmuttokriittisyys ja kehen tai minkälaisiin ihmisryhmiin se etupäässä kohdistuu.
Pahinta pelkuruutta on se, että tietää, mikä on oikein, eikä tee sitä.

Lissukka

Quote from: Lissukka on 31.01.2013, 17:37:44
Minut itseasiassa ajoi tänne eilen yle puheessa kuulemani ohjelma, jossa haastateltiin isoäitiä joka pelkäsi maahanmuuttokriittisten äärilaidan nuoriso-osaston hakkaavan pojanpojaltaan tajun kankaalle, koska tämän kasvonpiirteet erosivat huomattavasti normaalista valkoisesta pullanaamasta.

Kiinnostuin heti tästä maahanmuuttokriittisyydestä, jota myös monella muulla nimellä joskus kutsutaan.

Niinpä olen täällä nyt melkein toista päivää pyörinyt, aina kun olen muilta hommiltani kerinnyt. Huomaan, että sen suuntaiset ajatukset, joita itselläni on toisista ihmisistä, liikkumisen vapaudesta ja humaanista globaalista yhteisvastuusta, eivät saa täällä kovin suurta kannatusta.

Löysinkin toisen hommafoorumilaisen viestistä hyvin itseäni ja ajattelutapaani kuvaavan adjektiivin, punaviherliberaalifemakkosuvakki. Toi olisi ollut niiiin hyvä nick, harmi vaan että kerkesin toisenlaisen jo ottamaan.

Mutta täällä siis ottamassa selvää, mitä ihmettä on maahanmuttokriittisyys ja kehen tai minkälaisiin ihmisryhmiin se etupäässä kohdistuu.

Unohdin lisätä että huolimatta omasta suomalaisesta pullanaamastani, mamuja on suvussani tiheästi molemmilla puolilla ja muutama romaanivähemmistön edustajakin sukuun mahtuu. Joten maahanmuutto ja vähemmistöjen asema on siinäkin mielessä kiintoisa aihe.
Pahinta pelkuruutta on se, että tietää, mikä on oikein, eikä tee sitä.

nitkunatku

Tervetuloa Lissukalle! Voit, muuten, tästälähin muokata viestejäsi jälkikäteen viestikenttäsi oikeassa yläkulmassa olevalla muokkaa-toiminnolla, jolloinka ei tarvitse liittää koko jo kirjoitettua litaniaa uuteen viestiin.
Nyt tai joskus toiste.