News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2013-10-03 HS: Hirvisaaren vieras teki natsitervehdyksen eduskunnassa

Started by Mo, 02.10.2013, 17:41:32

Previous topic - Next topic

törö

Quote from: sivullinen. on 12.10.2013, 21:58:28
Natsitervehdykset tai natsipukeutuminen pysykööt Suomessa jatkossakin paitsi kiellettyinä, myös halveksittuina asioina. Niin eduskunnassa kuin muuallakin.

Valehteleminen taas tuntuu olevan sosialisteille niin pyhä, ettei sen kieltämistä saateta edes harkita.

Kun demari pääse tarpeeksi korkean asemaan, sen ei enää tarvitse ajatella ollenkaan mitä puhuu vaan kaikki hölinät ovat automaattisesti puhdasta asiantuntemusta. Kyse ei siis ole niinkään valehtelusta kuin kusipäisyydestä.

Demarien suuri talousajattelija Juhana Vartiainen on jo niin korkeassa asemassa, etteivät kaikki rividemarit edes tajua hänen kuuluvan samaan puolueeseen.

Iloveallpeople

Quote...
Populistit voivat toki maltillistua hallituskelpoisiksi. Perussuomalaiset ovat sillä tiellä, mitä todistaa osaltaan natsiflirttailijoiden siivoaminen joukoista. Mutta jos puolue vetää yhtä tiukkaa eurovastaista linjaa kuin edellisten vaalien jälkeen, on sen vaikea mahtua hallitukseen muiden isojen kanssa. Melkoisesti on takkia siltä osin kiepsautettava.
...

Kainuun Sanomat
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Rubiikinkuutio

"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

törö

Nyt tulee Twitterissä aika korkealentoista juttua.

QuoteVasta sitten kun puna-armeijasta ja Stalinista puhutaan Suomessa samaan sävyyn kuin natseista ja Hitleristä, kansamme sielu on tervehtynyt.

QuoteKun punalippu ja puristettu nyrkki, swastika ja roomalainen tervehdys ovat ihmisten mielissä vain harmittomia symboleja, ovat asiat hyvin.

https://twitter.com/jameshirvisaari

kekkeruusi

Quote from: törö on 02.12.2013, 19:11:06
Nyt tulee Twitterissä aika korkealentoista juttua.

QuoteVasta sitten kun puna-armeijasta ja Stalinista puhutaan Suomessa samaan sävyyn kuin natseista ja Hitleristä, kansamme sielu on tervehtynyt.
Eikö niistä sitten puhuta?

Quote from: törö on 02.12.2013, 19:11:06
QuoteKun punalippu ja puristettu nyrkki, swastika ja roomalainen tervehdys ovat ihmisten mielissä vain harmittomia symboleja, ovat asiat hyvin.
Tuosta olen samaa mieltä, ei symboleita voi pelätä.

Blanc73

Ainakaan allekirjoittanut ei kykene enää ikinä kuvittelemaan Hirvisaarea vakavasti otettavana poliitikkona. Mies perseili caustista toiseen nololla tavalla ja nyt leikkii jotain sanavapauden puolesta uhrattua marttyyria. Eikö sananvapautta ja nuivaa agendaa pysty edistämään politiikassa ilman, että siitä pitää tehdä huonoa komediaa jolle kukaan ei naura? 
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Oami

Quote from: Blanc73 on 02.12.2013, 20:18:00
Ainakaan allekirjoittanut ei kykene enää ikinä kuvittelemaan Hirvisaarea vakavasti otettavana poliitikkona. Mies perseili caustista toiseen nololla tavalla ja nyt leikkii jotain sanavapauden puolesta uhrattua marttyyria. Eikö sananvapautta ja nuivaa agendaa pysty edistämään politiikassa ilman, että siitä pitää tehdä huonoa komediaa jolle kukaan ei naura?

Keitä poliitikkoja sitten otat vakavasti?

Minä otan sellaisia, jotka pitävät sen mitä ovat äänestäjilleen luvanneet ja painavat oikeita nappeja kun sen aika on. Sen jälkeen tulee kaikki muu.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Nuivanlinna

Quote from: Oami on 03.12.2013, 08:32:51

Minä otan sellaisia, jotka pitävät sen mitä ovat äänestäjilleen luvanneet ja painavat oikeita nappeja kun sen aika on. Sen jälkeen tulee kaikki muu.

Silloin kun tuin Hirvisaaren kampanjaa rahallisesti sekä äänelläni, niin ei kyllä ollut puhetta siitä, että tukeni olisi merkinnyt tamperelaisen kansantaiteilijan tervehdysperformanssia eduskunnassa. Missään tapauksessa tämä puoli ei tullut "sopparia" tehdessä ilmi.
Vai näkikö joku Hirvisaaren kampanjassa lupauksen Seppo Lehdosta?
James kyllä kusi muroihini.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Simo Hankaniemi

Mikä Seppo Lehdossa on vikana? Onko se tappanut jonkun? Varastanut? Raiskannut? Valehdellut?

no future

Quote from: Simo Hankaniemi on 03.12.2013, 08:56:24
Mikä Seppo Lehdossa on vikana? Onko se tappanut jonkun? Varastanut? Raiskannut? Valehdellut?
seppo lehto on yleinen vitsi ja pelle, jonka mukaanvetäminen poliittiseen debattiin etenkin kansanedustajan taholta vie uskottavuuden pakkaselle vaikka olisi kekkostason valtiomies.

dothefake

No Kekkonen ainakin tappoi omin käsin ollessaan teloituskomppanian päällikkönä.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Nuivanlinna

Quote from: dothefake on 03.12.2013, 12:08:38
No Kekkonen ainakin tappoi omin käsin ollessaan teloituskomppanian päällikkönä.

18v (teloitus)komppanian päällikkö.
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Blanc73

Halla-aho ja Immonen esimerkiksi, heihin olen todella tyytyväinen. 

Hirvisaaren äänestäjiltä voit kysyä sitä että ovatko tyytyväisiä miehen toimintaan. Sinulla ei Muutoslaisena tietysti ole muuta vaihtoehtoa kuin puolustella Hirvisaarta. Huumorimiehen avulla suora demokratia nousuun?
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Jari Leino

Seuraaviin eduskuntavaaleihin on aikaa 1,5 vuotta.

Toivon, että Muutoksen eduskuntaryhmän toiminta tuona aikana riittää vakuuttamaan äänestäjät siitä, että Muutoksessa osataan tehdä pitkäjänteistä ja asiallista eduskuntatyötä.

Sikäli kuin minä voin asioita edesauttaa, ainakin maahanmuuttopolitiikasta kiinnostuneilla tulee olemaan syytä tyytyväisyyteen.

Ja varmasti monia muitakin aihepiirejä otetaan esille.

Sellainen on sotasuunnitelma nyt.

Edustaja Hirvisaaren aikaisemmassa puolueessa tapahtuneisiin asioihin en ota kantaa, koska ne eivät minulle kuulu.

Jari Leino

Tein tuonne koosteen siitä, miten Hirvisaari PS:n riveissä ollessaan edisti sananvapautta ja nuivaa agendaa:

http://muutos2011.fi/vb/index.php/topic,2384

Lakialoite kansainvälistä suojelua hakevan vastaanotosta annetun lain muuttamisesta ja yhteensä 25 kirjallista kysymystä, joista useat koskevat nimenomaan maahanmuuttoa ja sananvapautta. Katsokaa itse.

Että ei se "kaustista toiseen" ole Hirvisaaren eduskuntatyön koko kuva.

Tykkimies Pönni

Quote from: Jari Leino on 03.12.2013, 15:51:02

Tein tuonne koosteen siitä, miten Hirvisaari PS:n riveissä ollessaan edisti sananvapautta ja nuivaa agendaa:

http://muutos2011.fi/vb/index.php/topic,2384

Lakialoite kansainvälistä suojelua hakevan vastaanotosta annetun lain muuttamisesta ja yhteensä 25 kirjallista kysymystä, joista useat koskevat nimenomaan maahanmuuttoa ja sananvapautta. Katsokaa itse.

Aika kiperiä kysymyksiä monet noista. Ei ihme että mustamaalaukseen on joku panostanut.

Emperor

Hirvisaari on niin kova sananvapaussoturi, että ärsyyntyi jopa persu-sanan käytöstä ja oli kovin pöyristynyt. Selvä poliittinen ajojahti!!1!

Jari Leino

Quote from: Emperor on 03.12.2013, 16:02:55
rvisaari on niin kova sananvapaussoturi, että ärsyyntyi jopa persu-sanan käytöstä ja oli kovin pöyristynyt.

Kyllä minun puolestani persua saa sanoa persuksi, mutta Hirvisaarta ei tarvitse enää, Soinille kiitos, sanoa persuksi. :)

Blanc73

Mutta sen muiston ja kuvan hän itsestään tavalliselle äänestäjille jätti. Asioita voi tehdä myös fiksusti, eikä alkaa nauttimaan liikaa eduskunnassa itse luomastaan kauhukakaran maineesta, välittämättä siitä miten kaikkia tempauksia käytetään mediassa härskisti hyväksi koko puoluetta vastaan. Tilannetajun ja pelisilmän puute on ilmiselvä, tai sitten hän ei vai yksikertaisesti välittänyt paskan vertaa.  Tulevissa vaaleissa se sitten mitataan miten äijän käy, mikäli hän nyt enää ehdokkaaksi edes lähtee.

Tykkimies Pönni

QuoteMutta sen muiston ja kuvan hän itsestään tavalliselle äänestäjille jätti

Niin jätti mutta siinä meidän äänestäjien ja Hirvisaaren välissä on ollut maineikas suomalainen media vääntämässä sitä kuvaa haluamaansa suuntaan. Vaikka sitä kuinka luulisi olevansa objektiivisuuden mestari niin aina ne mielikuvan muokkaajat saa sitä mielikuvaa muokattua.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Jari Leino on 03.12.2013, 13:46:03

Toivon, että Muutoksen eduskuntaryhmän toiminta tuona aikana riittää vakuuttamaan äänestäjät siitä, että Muutoksessa osataan tehdä pitkäjänteistä ja asiallista eduskuntatyötä.

Sikäli kuin minä voin asioita edesauttaa, ainakin maahanmuuttopolitiikasta kiinnostuneilla tulee olemaan syytä tyytyväisyyteen.

Edustaja Hirvisaaren aikaisemmassa puolueessa tapahtuneisiin asioihin en ota kantaa, koska ne eivät minulle kuulu.

Ja saadaankos näistä lukea muualla, kuin homman ja muutoksen omilla sivuilla? Ja toivottavasti edes jotakin sellaista keksitte
A mikä on realistisesti mahdollista. Suora demokratia ei tätä ole  B oikea ongelma, joka olisi syy äänestää. Vaikka mamutus on rutto joka pilaa yhteiskunnan niin se on erttäin harvalle syy äänestää yhtään ketään.
Varmaan muistat että edellinen "manifestisi" taisi lentää roskikseen liki kaikkialla, jonne sen lähetit.

Oami

Quote from: Nuivanlinna on 03.12.2013, 08:48:43

Lupasiko James olla kutsumatta Sepiä sinne?

Siis onko James rikkonut jonkin äänestäjille antamansa lupauksen? Tämän, tai jonkin muun, esimerkiksi äänestämällä toisin kuin on luvannut?

Quote from: Blanc73 on 03.12.2013, 13:29:07

Halla-aho ja Immonen esimerkiksi, heihin olen todella tyytyväinen. 

Ok, hekin ovat hyviä. Tosin Halla-ahokin erotettiin persuryhmästä, vaikkakin vain väliaikaisesti.

Vaan minäpä väitän että eduskunnasta löytyy yli 170 edustajaa, jotka otan vähemmän vakavasti kuin Hirvisaaren. Ei tämä ole mikään muutosjuttu, sillä tätä mieltä olin ennen persuista erottamistakin.

Quote from: Blanc73 on 03.12.2013, 13:29:07
Hirvisaaren äänestäjiltä voit kysyä sitä että ovatko tyytyväisiä miehen toimintaan. Sinulla ei Muutoslaisena tietysti ole muuta vaihtoehtoa kuin puolustella Hirvisaarta. Huumorimiehen avulla suora demokratia nousuun?

Suottapa tuota kysyä, vaaleissa sen sitten näkee ovatko tyytyväisiä. Vuosi ja rapiat nyt vielä pitää odottaa.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Nuivanlinna

Quote from: Oami on 03.12.2013, 23:24:38
Quote from: Nuivanlinna on 03.12.2013, 08:48:43

Lupasiko James olla kutsumatta Sepiä sinne?

Huokaus.........

Jari Leino

Quote from: Jani Rantala on 03.12.2013, 22:33:31
Quote from: Jari Leino on 03.12.2013, 13:46:03

Ja saadaankos näistä lukea muualla, kuin homman ja muutoksen omilla sivuilla?

En tiedä. Minä en pysty vaikuttamaan valtamedian toimintaan.

Hirvisaaren aiemmassa puolueessa ongelma oli se, että kaikki Hirvisaaren tekemä asiallinen työ jätettiin mediassa täysin huomiotta. Myöskään PS ei mielestäni onnistunut tuomaan Hirvisaaren työtä (kuten ei muidenkaan kansanedustajien nuivia aloitteita) lainkaan esille, vaikka perussuomalaisilla on oma lehti, jolla on miljoonabudjetti. Kaikesta tästä Hirvisaari ilmeisesti vähän turhautui ja alkoi leikittelemään median kanssa ja loppu on historiaa.

Minulla ei ole mitään syytä uskoa, että valtamedia toimisi Muutoksenkaan kohdalla ja jatkossakaan eri tavalla. Kaikki asiallinen työ jätetään huomiotta ja media kyttää jotain Fb-päivityksiä nostaakseen kausteja täysin tyhjänpäiväisistä asioista, koska niin monet ihmiset tykkäävät niin kovasti pöyristyä.

Minun huippusalainen mediasotasuunnitelmani on se, että:
a) Muutos tekee asiallista ja pitkäjänteistä eduskuntatyötä ja pitää tekemisistään kirjaa
b) Muutos tiedottaa tekemisistään jäsenilleen
d) Muutos tiedottaa tekemisistään ulkopuolisille somessa.

Tällöin on olemassa edes pienen pieni mahdollisuus, että kun media nostaa seuraavan tyhjänpäiväisen kaustin, niin edes osa lukijoista poikkeaa Muutoksen sivuilla itse katsomassa, että mikä poppoo tämä oikein on ja huomaa, että nämähän tekevätkin ihan asiallista asiaa (ja media valehtelee).

Kuten huomaatte, kohta c) puuttuu yllä olevasta listasta, koska nyt ollaan asialinjalla.

Nuivanlinna

Quote from: Jari Leino on 04.12.2013, 18:03:16

Hirvisaaren aiemmassa puolueessa ongelma oli se, että kaikki Hirvisaaren tekemä asiallinen työ jätettiin mediassa täysin huomiotta.
....
             .........
Kaikesta tästä Hirvisaari ilmeisesti vähän turhautui ja alkoi leikittelemään median kanssa ja loppu on historiaa.

Quotehttp://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2013/09/28/hirvisaari-kyseenalaistaa-suomen-elinkautis--ja-armahduskaytannot1Hirvisaari kyseenalaistaa Suomen elinkautis- ja armahduskäytännöt  Kotimaa 28.9.2013, klo 12:30. Päivitetty 23.10.2013, klo 12:03 
   Asikkalalainen kansanedustaja James Hirvisaari (ps.) jätti perjantaina hallitukselle kirjallisen kysymyksen, joka liittyy ehdonalaisiin elinkautisrangaistuksiin, armahduskäytäntöön ja rangaistusten niin sanottuihin paljousalennuksiin....jatkuu linkissä,......
Mielestäni ESS:ltä varsin asiallinen kirjoitus Hirvisaaren ajatuksista, kun vielä ottaa huomioon miten tuota juttua ennen lehti oli häneen suhtautunut.....TS:n kanssa kilpaili kehystämisestä...

....mutta sitten 3.10 olikin jo muuta uutisoitavaa:
Quotehttp://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2013/10/02/hirvisaari-natsitervehdyksen-tehneesta-vieraastaan-han-on-superhumoristi
Hirvisaari natsitervehdyksen tehneestä vieraastaan: Hän on superhumoristi
Eduskunnassa vieraillut mies on julkaissut itsestään kuvia tekemässä natsitervehdyksiä Eduskuntatalossa. Mies kertoo Facebookissa olleensa asikkalalaisen kansanedustajan James Hirvisaaren (ps.) vieraana.

Yksi kuva on julkaistu miehen Facebook-sivulla. Toinen kuva on sivustolla, joka kertomansa mukaan tukee Jussi Halla-ahon (ps.) eurovaaliehdokkuutta.

sivullinen.

Quote from: Jari Leino on 04.12.2013, 18:03:16
Kuten huomaatte, kohta c) puuttuu yllä olevasta listasta, koska nyt ollaan asialinjalla.

Paskantärkeilyllä menette vaikka se tie on tuhanteen kertaan todettu vääräksi.

Hakataanko viinapullolla nauloja? Eikö olisi aika typerää edes yrittää? Mutta paskantärkeä talonrakentaja yrittää. Variksetkin nauraa. Eikä valmistu talo. Viisaampi ymmärtää mitä viinapullolla on tarkoitus tehdä - ja siis mihin sanomalehdet kelpaavat. Ryyppää tai jätä juomatta, mutta älä yritä sitä vasarana käyttää.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

ikuturso

Mitä hommalaisilla on Jamesta ja Muutosta vastaan?

Antakaa heille työrauha, niin kuin Jari Leino esittää. Lopettakaamme täällä mussutus ja antakaamme tekojen puhua puolestaan. Muutos on nyt eduskuntapuolue. Odotetaan vaikka kevääseen ja katsotaan mitä tuleman pitää.

Minä ainakin odotan mielenkiinnolla. Muutoksella on puolueohjelmassa paljon hyvää, ja jos se nousee otsikoihin Hirvisaaren kautta, niin minä ainakin haluan nähdä kansan reaktiot. Nythän mistään reaktioista ei voida puhua, koska tähän asti marginaalipuolue. Mutta nyt eduskuntapuolue. Se on eri juttu.

Ja muistakaa. Se, että Hirvisaari on eduskunnassa, ei vielä takaa Muutoksen puoluestatuksen pysyvyyttä. Pitää saada vaaleissa kansanedustaja sisään. Minä ainakin toivoisin, että James tai joku muu menisi vielä 2015 läpi, ja Muutos voisi näyttää närhen munat muille pienpuolueille. Jos ajatellaan eduskunnan ulkopuolella olevia puolueita, niin alkuaikojen häröilystä huolimatta Muutos on kaikkein vakavimmin otettava pienpuolue. Muut toistavat jonkun muun ideologiaa vähän väritettynä, mutta suoraa demokratiaa ajaa vain yksi puolue.

Tuskin tulen itse Muutosta äänestämään ainakaan ensi vaaleissa, mutta silti jotenkin haluaisin nähdä Muutoksen mukana mannerheimintien pylväshallissa.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

tapio

On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

Miniluv

Quote from: ikuturso on 04.12.2013, 21:21:42
Mitä hommalaisilla on Jamesta ja Muutosta vastaan?

Sivullinen ainakin kuulostaa siltä kuin olisi juuri ottanut ison läjän popcornia mikrosta mutta telkkarissa onkin ohjelmanmuutoksen takia Ättä-Tättä-Shown tilalla A-Studio.

En tiedä onko kirjoittaja yrittänyt millä tavoilla edistää asiaa netin ulkopuolella mutta asenne voisi olla toinen sen jälkeen kun sitä on kokeillut.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/