News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2013-09-25 Soini vaatii ryhmäkuria homoliittoasiassa

Started by kekkeruusi, 25.09.2013, 21:15:38

Previous topic - Next topic

Turjalainen

Quote from: ämpee on 26.09.2013, 00:32:18
Liikuttavan paljon täällä kannatetaan mtv3:n toimittajan uutisensa otsikkoon ottamaan ryhmäkuri sanaa.

Mitäpäs Timppa itse sanoi:

Quote"– Edellytän, että perussuomalaiset kansanedustajat noudattavat puolueen vaaliohjelmaa, joka ennen vaaleja on kansalle kerrottu, Soini linjaa 45 minuuttia -ohjelman haastattelussa.

Elikkä Timo edellytti valituiksi tulleilta kansanedustajilta niiden vaalilupausten noudattamista mihin vaaliohjelmassa on sitouduttu, ja joka sittemmin on kansalaisille ennen vaaleja myyty.

Jatkakaa vaan kaikessa rauhassa sitä toimittajien vedätettävänä olemista, minua ei pahemmin kiinnosta.

Juuri näin, meinasin itse sanoa tätä samaa.

Case closet (pun intended), vauhkoilua voi jatkaa discossa.
"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

Ilkka Partanen

Quote from: ämpee on 25.09.2013, 22:05:39
Quote from: Teiskolainen on 25.09.2013, 22:03:48
Soinilla on ilmiselvästi jonkinlainen ryhtiliike menossa. Itse olen pitänyt
Soinia aivan lipinlaarina, mutta viime aikoina olen ollut ihmeissäni.

Kaikista vastaväitteistä huolimatta Soini on selkärankainen.

Niin niin, kun muut puolueet sitoutuvat vaaliohjelmaansa ja tekevät sen mukaisia päätöksiä, ne ovat "napinpainajia" ja vaikka mitä. Kun Perussuomalaiset sen tekee se on Soinilta hieno teko. Ei mulla muuta, mutta voisitteko arvostella kaikkia puolueita, omaannekin, samoilla mittareilla niin olisi tämä keskustelu paljon mukavampaa. Pelkkä asenne ja harha omasta paremmuudesta kun ei oikein riitä. Kiitos.

junakohtaus

Noin asian puolesta ymmärrän linjauksen oikein hyvin. Siihen on syynsä, että harjoitetaan ryhmäkuria. Syistä tärkein on, että meidän järjestelmässämme mitään asiaa ei saa edistettyä paitsi sopimalla jotain muiden ryhmien kanssa. Muuan itselleni tärkeä paikallispoliittinen juttu meni aiemmin tänä vuonna vitulleen siksi, että puolue X:n valtuustoryhmän idealistisiipi ei suostunut pitämään kiinni puolue Y:n kanssa sovitusta paketista.

Tosiaankaan tässä ei olisi mitään sanomista mistään ellei Timpsuliini olisi aiemmin itse uhonnut päinvastaista.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

AuggieWren

Quote from: Ilkka Partanen on 26.09.2013, 10:33:55Niin niin, kun muut puolueet sitoutuvat vaaliohjelmaansa ja tekevät sen mukaisia päätöksiä, ne ovat "napinpainajia" ja vaikka mitä. Kun Perussuomalaiset sen tekee se on Soinilta hieno teko. Ei mulla muuta, mutta voisitteko arvostella kaikkia puolueita, omaannekin, samoilla mittareilla niin olisi tämä keskustelu paljon mukavampaa. Pelkkä asenne ja harha omasta paremmuudesta kun ei oikein riitä. Kiitos.

En ole kyllä huomannut, että puolueen vaaliohjelmaa toteuttavaa ryhmäkuria olisi otettu mitenkään kritiikin kohteeksi. Kritisoitu on nimenomaan vaaliohjelman vastaisia hallituspuolueiden ryhmäkuripäätöksiä. Se on kyllä totta, että varsinkin persut (ja myös vihreät) huutavat aina "omiensa" puolta, oli käsiteltävänä oleva asia miten tahansa suuriin typeryyksiin kallellaan, periaatteeton, epärehellinen tai vaalilupausten vastainen.

Poliittinen uskottavuus (ainakin minun silmissäni) on siitä jännä asia, että sen voi menettää vain kerran. Jos haluaa tehdä tyhmyyksiä tai kääntää takkinsa tavalla tai toisella jossain asiassa menettämättä poliittista uskottavuuttaan, pitää pohjalla olla kunnollinen historia asioita, joissa on tehty niin kuin luvattu ja saatu jotain aikaankin.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

hattiwatti

Quote from: törö on 25.09.2013, 22:20:46
Ilman kuria ryhmä luultavasti hajoaisi homo-discon takia.

Niin, Soinin spedeilyn takana on tämänkaltainen pelko. Se taas liittyy vähän isompiin asioihin, ja pelkoon että joku päivä kyrpiintyneet puoluetoverit nostaisivat ongelmat esille, kuten on jo pariin otteeseen tapahtunutkin. Siksi ehdotonta kuria vaaditaan tyhjänpäiväisyyksiin liittyen, jotta se pätisi myös merkittävimmissä asioissa.

Kummisetä Soinin selän takana Vistbacka PS puoluekokouksessa ennen jytkyvaaleja kännissä möläytti toivovansa ettei tulisi yhdeksää kansanedustajaa enempää. Tämänkaltainen lauma pysyy johdon kontrollissa, mikä on tärkein asia. Tulikin 39. Tästä voi pitkälti päätellä PS idean, ja kuinka kansanedustajien absoluuttinen kurissapysyminen on niin tärkeää että sekin saako puolue kokonsa puolesta mitään aikaan on tämän rinnalla toisarvoista.

hattiwatti

Quote from: sakarit on 26.09.2013, 00:12:15
Ei voi mitään. Soini on liian kaheli. Uskonto on ensin, muut asiat sitten. Nyt sitten pitäisi valita taatusti karille ajavan monikulttuurisuuskokeilun sekä kansallisvarallisuuden ulkomaille syytämisen ja tämän välillä. Yllättävän vaikeaa.

Niin, Soini on avoimesti halveksinut maahanmuuttokriitikoita ja asettunut punavihermedian puolelle kun aiheena on ollut heidän määräaikainen erottamisensa.

Talousasioita Soini välttelee minkä kerkiää, koska haluaa miellyttää kaikkia. Ok, toki tukipaketteja vastustetaan, mutta tämä aihe alkaa olla ohi ensi vaaleihin mennessä.

Koko homoaihe on tyhjänpäiväinen, mutta jos se Soinille merkitsee hirvittävän paljon enemmän kuin Suomen kansan vaihtaminen ja talouden tuhoaminen, turha ihmetellä jos joku Sipilä on kansan silmin järjellisempi vaihtoehto oppositosta.

hattiwatti

Quote from: kaivanto on 26.09.2013, 02:40:08
Monikultturismi eli islam on ristiriidassa mm. homojen oikeuksien kanssa. Tämä vaatimus on Soinilta virhe ja sellaista populismia, jonka vaikutus kannatukseen lie selvästi negatiivinen.

Aivan nappiin. Jos Soinilla olisi poliittista pelisilmää, hän juuri ratsastaisi tällä aiheella. Esimerkiksi Hollannissa seksuaalivähemmistöt ovat hyvin merkittävä maahanmuuttokriitikoiden äänestäjäryhmä, ja Pim Fortyin oli itse homo (kuten myös Jörg Haider paljastui olevan).

Soinin taktiikka taas on vastustaa punavihreitä työntämällä paljon potentiaalista äänestäjäkuntaansa, jotka voisivat äänestää maahanmuuttokriitikoita kun pelkäävät mitä islamisaatio merkitsee seksuaalivähemmistöjenkin oikeuksille, suoraan punavihreiden äänestäjäkunnaksi. Nerokasta.

Eugen235

Tämä asetelma on taitavasti laadittu Soinia vastaan. Tämän näkee mm siinä että hommalaisiakin menee vipuun.

Mutta.

Kyllä sillä pitää olla iso merkitys, että jos asia X on kirjattu viralliseen vaaliohjelmaan, ja sen jälkeen mennään vaaleihin ja saadaan tarpeeksi ääniä ja tullaan valituksi, niin kyllä silloin pitää pystyä olemaan vaaliohjelman takana. Tai ainakin äänestämättä ko. asiaa vastaan.

Emo

Quote from: junakohtaus on 26.09.2013, 10:43:44
Noin asian puolesta ymmärrän linjauksen oikein hyvin. Siihen on syynsä, että harjoitetaan ryhmäkuria. Syistä tärkein on, että meidän järjestelmässämme ...

Tosiaankaan tässä ei olisi mitään sanomista mistään ellei Timpsuliini olisi aiemmin itse uhonnut päinvastaista.

No jos Timpsuliinin puolueen vaalilupauksiin on kuulunut, että hompsuliinien avioliittoon on PS-puolueella kielteinen kanta, niin tähän ei tosiaan ole mitään sanomista.

Jos jonkun ps-kansanedustajan sydän on syrjällään hompsuliinien tasa-arvoisen avioliiton suhteen, niin virhe tapahtui jo kun ko. henkilö valitsi puoluetta jonka listoilta lähtee ehdolle eduskuntavaaleihin. Oikea valinta ko. poliitikonalulle olisi ollut Virheät, Vasemmistoliitto, SDP tai Kokoomus.
Kuka käski persuksi ryhtyä? Ettei vain ollut aavistus tulevasta Jytkystä ja suvakki halusi varmistaa oman läpipääsynsä Jytkyn vanavedessä tekeytymällä persuksi?

junakohtaus

Kuten sanottua asian ongelma on ainoastaan Soinin omissa aikaisemmissa puheissa. Että takki kääntyy ei tietenkään tule minään yllätyksenä kenellekään eikä sen pitäisi olla edes suuri pettymys yhdellekään Soinin toimintaa seuranneelle.

Takinkääntö pitää kuitenkin voida todeta takinkäännöksi eikä selitellä sitä pois.

Tragedian synty

Quote from: hattiwatti on 26.09.2013, 11:53:58
Quote from: kaivanto on 26.09.2013, 02:40:08
Monikultturismi eli islam on ristiriidassa mm. homojen oikeuksien kanssa. Tämä vaatimus on Soinilta virhe ja sellaista populismia, jonka vaikutus kannatukseen lie selvästi negatiivinen.

Aivan nappiin. Jos Soinilla olisi poliittista pelisilmää, hän juuri ratsastaisi tällä aiheella. Esimerkiksi Hollannissa seksuaalivähemmistöt ovat hyvin merkittävä maahanmuuttokriitikoiden äänestäjäryhmä, ja Pim Fortyin oli itse homo (kuten myös Jörg Haider paljastui olevan).

Soinin taktiikka taas on vastustaa punavihreitä työntämällä paljon potentiaalista äänestäjäkuntaansa, jotka voisivat äänestää maahanmuuttokriitikoita kun pelkäävät mitä islamisaatio merkitsee seksuaalivähemmistöjenkin oikeuksille, suoraan punavihreiden äänestäjäkunnaksi. Nerokasta.

Ihmeellistä mäkätystä. Ei maahanmuutto ole Suomen ainoa ongelma. Jos monikultturismiin vastattaisiin mielipuolisella hörhöliberalismilla, joka pitäisi muslimit kaukana, olisiko se meille hyvä kauppa? Estetään muslimeja tuhoamasta tämä maa tuhoamalla se itse? Monikin meistä eläisi mieluummin maltillisen islamilaisessa Suomessa kuin fanaattisen arvoliberaalissa Suomessa, minä esimerkiksi. Tämä avioliittolaki nyt on pikkujuttu, mutta sinä tunnut pitävän arvoliberalismin edistämistä taktiikkana maahanmuuttoa vastaan. En pidä siitä taktiikasta.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

IDA

Quote from: junakohtaus on 26.09.2013, 10:43:44

Tuokin on siinä mielessä epärehellistä, että Soinin on sanonut eduskuntaryhmästä noin vuonna 2008. Sen sijaan eduskuntavaaliohjelmaan sitoutuivat kaikki ehdokkaat vuonna 2011. Siis myös kaikki nykyisen eduskuntaryhmän jäsenet. Ei ryhmäkurin puuttumista voi ajatella sellaiseksi, että edustajat eivät olisi sitoutuneet edes puolueen ohjelmaan. Toisaalta tämä on tietenkin yksityiskohta ohjelmassa, mutta mikäli puolueen linja on kansallismielinen ja kristillissosiaalinen voidaan keskustella siitäkin onko se kuitenkin hyvin keskeinen yksityiskohta ja mitä vaikuttaa puolueen linjaan yleisesti, jos siitä livetään. Omasta mielestäni perheen asema yhteiskunnan itsenäisenä perusyksikkönä on puolueen linjan kannalta hyvinkin keskeinen asia, ja olisi sitä silloinkin jos puolueen linja olisi kansallismielinen tai kristillissosiaalinen.
qui non est mecum adversum me est

junakohtaus

Korostan erikseen, että mulla ei ole mitään kantaa PS-puolueen linjauksiin. Ne ovat puolueen päätöksentekokoneiston asioita.

Emo

Quote from: Tragedian synty on 26.09.2013, 12:05:14
Tämä avioliittolaki nyt on pikkujuttu, mutta sinä tunnut pitävän arvoliberalismin edistämistä taktiikkana maahanmuuttoa vastaan. En pidä siitä taktiikasta.

Samoin oma näkemykseni on, että tuo taktiikka on ojasta allikkoon.

Emo

Quote from: junakohtaus on 26.09.2013, 12:03:48
Kuten sanottua asian ongelma on ainoastaan Soinin omissa aikaisemmissa puheissa. Että takki kääntyy ei tietenkään tule minään yllätyksenä kenellekään eikä sen pitäisi olla edes suuri pettymys yhdellekään Soinin toimintaa seuranneelle.

Takinkääntö pitää kuitenkin voida todeta takinkäännöksi eikä selitellä sitä pois.

Ei sitä ole EU:n ja Eurotukiaisten kohdallakaan Hommalla pidetty takinkääntönä, että vaalilupaukset on pidetty. Homppaliittojen kohdalla sama juttu, kyse ei ole pyhäinjäännöksestä vaan asiasta asioiden joukossa ja siksi siinä toimitaan kuten muidenkin vaalilupausten kanssa.

Kun on alunpitäen äänestäjille ilmoitettu, että PUOLUEEN LINJA ON, niin silloin ei ole kenellekään syntynyt käsitystä että tuo kysymys jätettäisiin jokaisen omantunnonkysymykseksi. Puolueen linja ei ole sama asia kuin että ihmisillä on vapaat kädet edustaa asiassa mitä näkemystä tahtovat.

e: p->l

hattiwatti

Quote from: junakohtaus on 26.09.2013, 09:08:50
Kuvittelen Timpsukan silloin joskus ihan oikeasti luulleen homman olevan hallinnassa ja pitäneensä itseään niin kovana jätkänä, että sitä totellaan ihan vain kunnioituksesta. Lisäksi jytky tuli täsmälleen kaikille, ml. Timo Soini, täytenä yllätyksenä eikä kukaan ollut valmis suuren puolueen rooliin.

Tämä on 100% oikein oivallettu mikä on tämänkin jutun juju.

Toisin kuin moni tämän ketjun kirjoittajista luule, tämä kuvio EI liity homoihin yhtään mitenkään. Tämä liittyy Soinin rapistuvaan auktoriteettiin puolueessaan, ja hänen ongelmiinsa sopeutua tilanteeseen.

Soini sekoilee tyhjänpäiväisyyksien kanssa, koska ei ole koskaan sopeutunut nykytilanteeseen missä joutuukin luotsaamaan suurta puoluetta minkä sisällä varsin moni ei näe Soinissa minkäänlaista auktoriteettiä. Miten kukaan voisi nähdä hepussa jonka sanoma on vain tyhjiä Jusulan keksimiä sloganeita ilman sisältöä, ja todellisten linjausten systemaattista välttelemistä ja hyvävelikerhoilua puolueorganisaaton osalla, puolueen toimintaan tarkoitettujen varojen suhmurointia omiin säätiöihin. Tällä linjalla pystyi mainiosti menemään sirpalepuolueaikoina, mutta seinä on tullut vastaan kun sekä kansa ja omat kansanedustajat joutuvat pohtimaan vakavasti voisiko PS aidosti hallita Suomea tällä tominalla. Soini on tottunut aina olemaan ehdoton diktaattori omilleen ja on jytkyn jälkeen sekoillut monia kertoja kun ei tähän enää pystykään. Tämä on vain eräs episodi, joita tulemme näkemään lisää kun vaalit lähestyvät ja jännite kasvaa mukavia sutkauttelevan Soinin ja edustajien välillä jotka aidosti haluvat sisältöä ja linjauksia puolueen toimintaan.

Ja tokihan eräs tekijä on herra Suhosen ja muiden SMP:n liian itsenäisiksi alkaneiden tahojen Soinin sieluun jättämät syvät haavat.

Eugen235

Miksei Junakohtaus voi myöntää olevansa Vihreä. En tajua. Kaikki pääsisivät helpommalla. Ei siinä ole mitään pahaa sinänsä jos on Vihreä.

junakohtaus

Sanon saman kuin sen homohomman kanssa: siinähän mietit olenko mä vihreä. Mieti oikein helvetin hartaasti.

Ei mulla mitään ongelmaa ole sen kanssa mikä on PS:n kanta mihinkin. Kunhan naureskelen Soinille, kun mikä tahansa puhe perutaan heti kun siltä alkaa tuntua.

lemminkäinen

Quote from: Tragedian synty on 26.09.2013, 12:05:14
[ Ei maahanmuutto ole Suomen ainoa ongelma. Jos monikultturismiin vastattaisiin mielipuolisella hörhöliberalismilla, joka pitäisi muslimit kaukana, olisiko se meille hyvä kauppa? Estetään muslimeja tuhoamasta tämä maa tuhoamalla se itse? Monikin meistä eläisi mieluummin maltillisen islamilaisessa Suomessa kuin fanaattisen arvoliberaalissa Suomessa, minä esimerkiksi. Tämä avioliittolaki nyt on pikkujuttu, mutta sinä tunnut pitävän arvoliberalismin edistämistä taktiikkana maahanmuuttoa vastaan. En pidä siitä taktiikasta.

Aamen. Ja kyllähän se on äänestäjien kannalta toivottavaa, että äänestämänsä ehdokas noudattaa puolueen ohjelmaa. Eikös Halla-ahokin, vaikka jostain mielenhäiriöstä johtuen onkin turkistarhausta vastaan, ollut edes äänestämättä tuon laillisen ja tuottavan elinkeinon kieltämisen puolesta. Luulisin, että ... no heitetään hatusta: 90 % Halla-ahoa äänestäneistä kannattaa turkistarhausta. Täten "omantunnon" mukaan äänestäminen olisi omien (=perussuomalaisten) äänestäjien pettämistä.

RP

Quote from: Emo on 26.09.2013, 12:20:37
Kun on alunpitäen äänestäjille ilmoitettu, että PUOLUEEN LINJA ON, niin silloin ei ole kenellekään syntynyt käsitystä että tuo kysymys jätettäisiin jokaisen omantunnonkysymykseksi. Puolueen linja ei ole sama asia kuin että ihmisillä on vapaat kädet edustaa asiassa mitä näkemystä tahtovat.
Tosin tässä siis se "puolueen linja" (päätetty tarkalleen missä?) olisi siis kirjattu ehdokasasettelun jälkeen.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

IDA

Hattiwatin analyysi on luvalla sanoen täysin metsässä. Sen taustalla olevat "faktat" lienee omaksuttu Helsingin Sanomista, Demokraatista ja Kansan Uutisista.

Tietenkin Soinilla puheenjohtajana on valtaa. Jopa siinä mielessä erityisen paljon, että hänen valintansa on ollut käytännössä yksimielinen jo pitkään. En kuitenkaan usko, että tähän yksimielisyyteen hirttäydytään, sillä puolueen toimijat ovat siihen liian itsenäisiä, mutta toisaalta kiitettävän järkeviä siinä mielessä, että havaitsevat nykyisen poikkeuksellisen kasvun tilanteen olevan huono henkilökohtaisten valtapyrkimysten esiin tuomiseen. Kannatusta ei voi sanoa tasaantuneeksi ennen kuin se on mitattu vaaleissa.

Sitä paitsi tämä nimenomainen asia tosiaan on puoleen ohjelmassa kirjattuna ja sitä voidaan hyvinkin pitää puoleen linjan kannalta periaatteellisena. Hyviä perusteluja vaati kannasta poikkeaminen.

IDA

Quote from: junakohtaus on 26.09.2013, 12:54:27
Ei mulla mitään ongelmaa ole sen kanssa mikä on PS:n kanta mihinkin. Kunhan naureskelen Soinille, kun mikä tahansa puhe perutaan heti kun siltä alkaa tuntua.

No tässä asiassa olet kyllä tyhjän nauraja, mutta toki massojen mukana.

Eugen235

Quote from: junakohtaus on 26.09.2013, 12:54:27
Sanon saman kuin sen homohomman kanssa: siinähän mietit olenko mä vihreä. Mieti oikein helvetin hartaasti.

Siteeraan Mikael Fräntiä . "ei siinä mitään".

Kunnioitan näkemystäsi. Mutta tiedustan vielä että onko mielestäsi Suomessa muita läpimätiä puheenjohtajia? Katainen? Urpilainen? Räsänen? Niinistö?

Sour-One

Quote from: AuggieWren on 26.09.2013, 10:47:26
Quote from: Ilkka Partanen on 26.09.2013, 10:33:55Niin niin, kun muut puolueet sitoutuvat vaaliohjelmaansa ja tekevät sen mukaisia päätöksiä, ne ovat "napinpainajia" ja vaikka mitä. Kun Perussuomalaiset sen tekee se on Soinilta hieno teko. Ei mulla muuta, mutta voisitteko arvostella kaikkia puolueita, omaannekin, samoilla mittareilla niin olisi tämä keskustelu paljon mukavampaa. Pelkkä asenne ja harha omasta paremmuudesta kun ei oikein riitä. Kiitos.

En ole kyllä huomannut, että puolueen vaaliohjelmaa toteuttavaa ryhmäkuria olisi otettu mitenkään kritiikin kohteeksi. Kritisoitu on nimenomaan vaaliohjelman vastaisia hallituspuolueiden ryhmäkuripäätöksiä. Se on kyllä totta, että varsinkin persut (ja myös vihreät) huutavat aina "omiensa" puolta, oli käsiteltävänä oleva asia miten tahansa suuriin typeryyksiin kallellaan, periaatteeton, epärehellinen tai vaalilupausten vastainen.

Poliittinen uskottavuus (ainakin minun silmissäni) on siitä jännä asia, että sen voi menettää vain kerran. Jos haluaa tehdä tyhmyyksiä tai kääntää takkinsa tavalla tai toisella jossain asiassa menettämättä poliittista uskottavuuttaan, pitää pohjalla olla kunnollinen historia asioita, joissa on tehty niin kuin luvattu ja saatu jotain aikaankin.

Mutta varmaankin ymmärrät että vaaliohjelman noudattaminen on oppositiossa kovin helppoa hallitukseen verrattuna?

Emo

Quote from: Sour-One on 26.09.2013, 13:29:41

Mutta varmaankin ymmärrät että vaaliohjelman noudattaminen on oppositiossa kovin helppoa hallitukseen verrattuna?

Kovin vaikeata näyttää olevan jo pelkkä ajatuskin, että vaalilupauksia noudatettaisiin. Varsinkin ei-persuille  tuo näyttää olevan erityisen vaikeaa. Ja kaikkein vaikenta heille on persujen vaalilupausten noudattaminen. Siis se, että persut noudattavat omia lupauksiaan.

Sour-One

Quote from: Emo on 26.09.2013, 13:33:00
Quote from: Sour-One on 26.09.2013, 13:29:41

Kovin vaikeata näyttää olevan jo pelkkä ajatuskin, että vaalilupauksia noudatettaisiin. Varsinkin ei-persuille  tuo näyttää olevan erityisen vaikeaa.

persujen kannattaa pysyä oppositiossa, niin vaaliohjelman noudattaminen on kovin helppoa. Paree pysyä pois päätöksenteosta.

Emo

Quote from: Sour-One on 26.09.2013, 13:34:21

persujen kannattaa pysyä oppositiossa, niin vaaliohjelman noudattaminen on kovin helppoa. Paree pysyä pois päätöksenteosta.

Kuten sanoin edellä:

Kovin vaikeata näyttää olevan jo pelkkä ajatuskin, että vaalilupauksia noudatettaisiin. Varsinkin ei-persuille  tuo näyttää olevan erityisen vaikeaa. Ja kaikkein vaikenta heille on persujen vaalilupausten noudattaminen. Siis se, että persut noudattavat omia lupauksiaan.

Sour-One

Quote from: Emo on 26.09.2013, 13:37:05
Quote from: Sour-One on 26.09.2013, 13:34:21

Kuten sanoin edellä:

Niin koska ovat oppositiossa. Tilanne olisi hankalampi hallituksessa. Etkö (taas) tajua?

ämpee

Quote from: Johannes Nieminen on 26.09.2013, 07:07:59
Pienenä huomiona katsokaa vaaliohjelman päiväys 25.2.2011. Eduskuntavaaliehdokkaat oli jo valittu ennen tuota päivämäärää (minut kesäkuussa 2010), eli ehdokkaat sitoutuivat vaaliohjelmaan tietämättä mitä se sisältää (toisaalta tuolloin ei tainnut olla erillistä allekirjoitettua asiakirjaa kuten kunnallisvaaleissa oli?). Ehdokaslistat jätettiin muutama päivä tuon päivämäärän jälkeen. Lukuisat ehdokkaat kritisoivat tätä eri lehtien palstoilla. Tuota ennen oli myös vastattu jo moneen vaalikoneeseen. Hieman kiusaantuneina odottelimme istuuko Nuiva vaalimanifesti puolueen vaaliohjelmaan. Periaatetasolla kyllä ymmärrän sen, että vaaliohjelmaa pitäisi päälinjojen osalta noudattaa. Onko tämä sitten päälinjaa vai ei? Liian yksityiskohtaisissa ohjelmissa on aina omat hankaluutensa.

Olkoon asiasta mitä mieltä tahansa, niin puolueen kannalta tämä uutinen ryhmäkurista on negatiivisempi asia kuin se, että joku yksittäinen kansanedustaja olisi äänestänyt toisin. Vai uskotaanko eduskuntaryhmässä jotakin muuta? Äänestäisivätkö tyhjää? Tätä voi spekuloida monella tavalla.

PS:n sisällä näyttää olevan ongelmia, mutta PS ulospäin pitäisi olla ongelmaton.
Kyse on siis vaaliohjelmasta joka myytiin asiakkaalle (äänestäjä), nyt tätä ohjelmaa halutaan(?) joidenkin taholta jälkeenpäin muuttaa, mikä ei ole ainakaan asiakaspalvelua.
Soini on siinä oikeassa, että vaalilupauksia ei pidä mennä perumaan.
Joillakin valituiksi tulleilla ehdokkailla ilmeisesti peruminen olisi mieleen, mutta tällöin asiakkaalla maksatettaisiin myyjän virheet, ja se ei ole oikein.

Ottakaa tapahtunut siellä Perussuomalaisissa harjoituksena, jotta seuraavien vaalien vaaliohjelma ei aiheuta moraalisia ongelmia ehdokkailla etu- ja takakäteen, mutta noudattakaan nyt Soinin määräystä rehellisyydestä, se on ainoa tie menestykseen.
Eli kinastelette keskenänne miten paljon hyvänsä, älkää laittako äänestäjää sitä maksamaan.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Emo

Quote from: Sour-One on 26.09.2013, 13:38:01

Niin koska ovat oppositiossa. Tilanne olisi hankalampi hallituksessa. Etkö (taas) tajua?

Jos taaskaan sinua ei tajuta niin vilkaise peiliin. Ei voi olla enää sattumaa.

QuotePuheenjohtaja Timo Soini vaatii perussuomalaisten kansanedustajia noudattamaan puolueen kielteistä linjaa, kun aloite tasa-arvoisesta avioliittolaista tulee eduskunnan käsittelyyn.

– Edellytän, että perussuomalaiset kansanedustajat noudattavat puolueen vaaliohjelmaa, joka ennen vaaleja on kansalle kerrottu, Soini linjaa 45 minuuttia -ohjelman haastattelussa.

Opposition edustajat osallistuvat eduskunnan äänestyksiin. Etkö tiennyt tätä?