News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Helsingin Sanomien mainostajiin vaikuttaminen

Started by Kimmo Pirkkala, 19.08.2013, 08:25:41

Previous topic - Next topic

Kimmo Pirkkala

Tuli tuolla ruotsi vapaaehtoiseksi -ketjussa nimimerkiltä Veturimies vastaan mielestäni erinomainen idea, että esimerkiksi Helsingin Sanomien röyhtäistessä poliittisesti motivoitunutta "journalismia" alkaa se tie olla loppuun kaluttu, että palautetta laitetaan itse lehteen. Paljon tehokkaampaa voisi tosiaan olla yhteydenpito mainostajiin, jotka HS-nimisessä julkaisussa mainostavat. Vahva viesti mainostajille siitä, että he mainostavat sellaisen julkaisun yhteydessä, joka herättää lukijoissa negatiivisia ajatuksia voisi merkittävästi vaikuttaa mainostajien haluun tehdä yhteistyötä Helsingin Sanomien kanssa. Varmasti vaikutusta Helsingin Sanomien tuloihin on ainakin sillä, mikäli mainostajat uskovat siihen, että Hesarissa mainostaminen onkin negatiivinen juttu.

Nyt vain voisi kasata ideoita siitä, millaisessa muodossa ja mihin tahoihin kannattaa olla yhteydessä...?

Dharma

Hyvä idea on myös olla käymättä HS.fi-osoitteessa, koska HS saa mainostajiltaan rahaa myös mainoksien näyttämisestä.

Faidros.

Tähän ketjuun voisi kerätä Hesarissa mainostajien sähköpostiosoitteita, niin ei jokaisen tarvitsisi niitä erikseen hakea(hs:ia lukemalla >:( ).
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Aukusti Jylhä

Joku jolla olisi tunnukset Hesarin digilehteen, tai vastaavasti joku paperiversion tilaaja, voisivat laittaa listan suurimmista mainostajista tähän ketjuun (linkkeineen päivineen). Lista voisi alkaa suurimmasta mainostajasta, tahi nuivimmasta, jos semmoista siellä on. Aika monella firmalla on myös fb-sivut, ja niille postatut asialliset kommentit tavoittaisivat myös niitä asiakkaita, eli tavallisia kansalaisia.

Myös tuota Miniluvin sigua haluaisin jotenkin laittaa jakoon, mutta siinä on kyllä pieni uskottavuusongelma.

QuoteKyuu Eturautti: " -- mitä 2005 Hesarin kanssa kävi. Oikoluin heille erään asia-artikkelin ja esitin muutamia selviä asiavirheitä korjattavaksi. Toimittaja vastasi minulle että juu, hän tietää siinä olevan virheitä, mutta parempi julkaista niiden kanssa niin tulee vähän räväkämpi juttu."
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: Faidros. on 19.08.2013, 08:30:43
Tähän ketjuun voisi kerätä Hesarissa mainostajien sähköpostiosoitteita, niin ei jokaisen tarvitsisi niitä erikseen hakea(hs:ia lukemalla >:( ).

Spämmäämällähän sitä on ennenkin saatu vastaanottajat oman asiansa taakse. Not.

Kimmo Pirkkala

^Juu ei mitään spam&destroy-meininkiä, vaan asiallista palautetta ja kysymyksiä mainostajille, ovatko he sitoutuneita Helsingin Sanomien poliittiseen agendaan ja jos ovat, niin vaikuuttako se kuluttajan valintapäätöksiin. Ja asia fiksusti rakentaen, ettei ensivaikutelma ole mikään foliohattuhörhöily.

Veturinainen

Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 19.08.2013, 09:35:12
Quote from: Faidros. on 19.08.2013, 08:30:43
Tähän ketjuun voisi kerätä Hesarissa mainostajien sähköpostiosoitteita, niin ei jokaisen tarvitsisi niitä erikseen hakea(hs:ia lukemalla >:( ).

Spämmäämällähän sitä on ennenkin saatu vastaanottajat oman asiansa taakse. Not.

Ehkä sinulla on omaa kokemusta spämmäämisen vaikutuksista, mutta tässä on kyse siis asiallisesta palautteesta.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

Lalli IsoTalo

Quote from: ääridemokraatti on 19.08.2013, 09:42:01
^Juu ei mitään spam&destroy-meininkiä, vaan asiallista palautetta ja kysymyksiä mainostajille, ovatko he sitoutuneita Helsingin Sanomien poliittiseen agendaan ja jos ovat, niin vaikuuttako se kuluttajan valintapäätöksiin. Ja asia fiksusti rakentaen, ettei ensivaikutelma ole mikään foliohattuhörhöily.

Sitoutuminen ei ehkä ole oikea sana. Muotoilisin asian jotenkin näin:

"Mitä olette mainostajana mieltä siitä, että HS käyttää tuotteenne tärkeimmästä kohderyhmästä - suomalaisista - tällaista kieltä: {tähän esimerkki}. Edistääkö tuotteenne myyntiä se, että tuotettanne mainostetaan lehdessä, jossa tärkeintä asiakasryhmäänne halvennetaan tuohon malliin?"
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

siviilitarkkailija

QuoteNyt vain voisi kasata ideoita siitä, millaisessa muodossa ja mihin tahoihin kannattaa olla yhteydessä...?

Vaikka en periaatteessa kannata liiketaloudellisen toiminnan haittaamista, ja siitä tässä on kyse, niin kaiketi ratkaisu on hyvin yksinkertainen.

Kansalainen A ottaa sähköpostiohjelman ja kirjoittaa siihen mielipiteensä mainostamisesta Helsingin Sanomissa. Tämän tehtyään A  lähettää se yritys B asiakaspalautelaatikkoon ja jää odottamaan vastausta. Tämän kun tekee n+1 kertaa jokaisen Helsingin Sanomien yrityksen kohdalla, voidaan saada aikaa erittäin valitettava myynnin lasku.

Seuraus voi olla myös päinvastainen yllätys jossa yrityksen B edustaja ilmoittaakin halunsa tukea Helsingin Sanomia kansalaisen A tahdon vastaisesti. Sanomiin tyytymätön kansalainen kun ei voi määrätä yrityksen edustajaa vaan ainoastaa tiedustella. 
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Kimmo Pirkkala

Quote from: siviilitarkkailija on 19.08.2013, 10:10:24
Seuraus voi olla myös päinvastainen yllätys jossa yrityksen B edustaja ilmoittaakin halunsa tukea Helsingin Sanomia kansalaisen A tahdon vastaisesti. Sanomiin tyytymätön kansalainen kun ei voi määrätä yrityksen edustajaa vaan ainoastaa tiedustella.

Jos näin kävisikin, niin sehän olisi vain status quon jatkumista, siis neutraali lopputulos. Siksi toisekseen suhtaudun hyvin skeptisesti sellaiseen, että yksikään tuloksen tekoa haluava yritys suhtautuu avoimen negatiivisesti asiakkailta tulevaan palautteeseen. Alkaa olla jo jokaiselle tätä päivää elävälle yritykselle selvää, että sosiaalisessa mediassa voi aiheutua yrityskuvalle helvetillistä tuhoa, jos homma menee oikein hyvin munilleen.

Maksavan (potentiaalisenkaan) asiakkaan huono kohtelu on vaan ehdoton nounou.

Faidros.

Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 19.08.2013, 09:35:12
Quote from: Faidros. on 19.08.2013, 08:30:43
Tähän ketjuun voisi kerätä Hesarissa mainostajien sähköpostiosoitteita, niin ei jokaisen tarvitsisi niitä erikseen hakea(hs:ia lukemalla >:( ).

Spämmäämällähän sitä on ennenkin saatu vastaanottajat oman asiansa taakse. Not.

Olen itse yrittäjä ja jos mainostan jossain, haluaisin ehdottomasti tietää mainoksen negatiivisen vaikutuksen. Positiivisen vaikutuksen voi laskea liikevaihdonnousuna, mutta miten lasket negatiivisen?
Esimerkki: Mainos on samaan aikaan monessa eri paikassa, liikevaihto nousee, mutta vain yhdestä paikasta tulee negatiivista palautetta. Hmmm. Mikä mainosalusta pudotetaan seuraavalla kierroksella pois ja säästyneillä rahoilla kokeillaan jotain muuta?

Tässä ei ole nyt kyse mistään "haistakaatevittukoskaHS", vaan asiallisesta palautteesta. Ei kai kukaan halua rangaista tai uhkailla yrittäjää, vaan informoida parempaan mainontaan!?
Tästä asiasta luulisin olevan kyse. Oikaiskaa, jos olen väärässä.

Jos toisin maahan aitovenäläisiä mormyskoita, laittaisin varmasti mainoksen Kansanuutisiin! ;)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

siviilitarkkailija

#11
QuoteAlkaa olla jo jokaiselle tätä päivää elävälle yritykselle selvää, että sosiaalisessa mediassa voi aiheutua yrityskuvalle helvetillistä tuhoa, jos homma menee oikein hyvin munilleen.

Minulla on vain omien munien tuntuma asiasta mutta jos ryhdymme vihervasemmistolaisen roskaväen harjoittamaan yritys- markkinointi-terroriin, niin silloin todennäköisesti homma menee oikein hyvin munilleen. Tämä on todella vesirajaan piirretty viiva ja on aivan selvä että kysymyksiä voi ja pitää esittää. Mutta se mikäli toiminnan tarkoitus on pyrkiä aiheuttamaan taloudellista vahinkoa sanomien lehdille, niin se pitää tuomita epäonnistumaan ihan heti alusta. Todennäköisesti tuottaa enemmän huomiota huomiotaloudessa kuin mitä ajattelija aikoo.

Nykyisessä maailmassa on näitä poliittisia yritysprotesteja joissa joukko aktiivisia ihmisiä ryhtyy vetämällä vetämään yritykset mukaan oman toimintansa jatkeeksi ja se on heidän valintansa. Itse en halua olla missään tekemisissä yritysten tai niiden markkinoinnin tarkoituksellisessa hankaloittamisessa. Se on aivan liian limainen ja vastenmielinen tie. Se on itseasiassa Helsingin Sanomien ITSE MEDIANA KÄYTTÄMÄ UHKAILUTIE. Eli jos firma X ei tee niin Sanomat tekee sille ison markkinointi-sika-jutun mutta jos ostaa mainoksia jne niin Sanomat tekee teille positiivisen jutun.

Minusta peli saa olla kovaa mutta sen on oltava reilua. Toisten ihmisten bisnesten ja työpaikkojen kuseminen ei enää ole minusta reilua. Vaikka toinen ei edes olisi reilu niin itse yritän tyhmänä hompanssina olla.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Rubiikinkuutio

Quote from: Emo on 19.08.2013, 11:10:05

En ole moisesta kuullut että olisi, mutta ainahan voi varmuuden vuoksi jättää uutisen viimeisen sanan kopioimatta niin silloin ei kukaan voi syyttää koko uutisen kopsaamisesta.

Ei riitä tekijänoikeudellisesti.

Sitaattioikeus on olemassa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Sitaattioikeus

Mutta sitä ei voi käyttää kokonaisten juttujen kopioimiseen. Ei vaikka viimeinen sana olisi kätetty kopioimatta tai yksittäinen sana vaihdettu.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Faidros.

#13
Quote from: Lalli IsoTalo on 19.08.2013, 09:50:45
"Mitä olette mainostajana mieltä siitä, että HS käyttää tuotteenne tärkeimmästä kohderyhmästä - suomalaisista - tällaista kieltä: {tähän esimerkki}. Edistääkö tuotteenne myyntiä se, että tuotettanne mainostetaan lehdessä, jossa tärkeintä asiakasryhmäänne halvennetaan tuohon malliin?"

Arvoisa yrittäjäkollega.

Toimimme eri aloilla, joten voin ehkä antaa pienen vinkin.
Meillä kummallakin on sama asiakaskunta - suomalaiset. Mainosalustanne kuitenkin käyttää asiakaskunnastamme tällaista kieltä: xxxx. Olemme itse luopununeet ko. median käytöstä juuri em. syistä.

Parhain terveisin:
Firma
Nimi
Yhteystiedot


Ehkä myös jotain tämäntapaista?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

siviilitarkkailija

Sen verran olen nähnyt suomalaisia yrityselämässä vaikuttavia ihmisiä (toisin kuin valtio- ja kuntataloudessa) että olen aivan vakuuttunut näiden ihmisten kyvystä itse ja ohjailematta arvioida markkinointinsa tehoa sekä sitä mikä väline sopii mihinkin asiaan. Valtio- ja kuntapuolella poliittinen puoluekanta ylittää osaamistarpeen mikä asettaa heidän arviointikykynsä hieman epävarmalle kannalle. Etenkin jos ostopäätökset perustuvat lakien ja asetusten tulkintaan.

Kaikkein paras joskin vähän hitaampi vaikuttaja Helsingin Sanomien mainostajiin löytyy ihan oikeasti Helsingin Sanomien sivulta. Kuka hyvänsä mainostaja voi lukea vaikkapa Saarikosken vuodatuksen ja päätellä haluaako olla moisen pöräyttäjä-itserakas-besserwisserin kanssa samassa lehdykässä. Hesari kuristaa ihan itse itsensä päiviltä eikä sitä tarvitse markkinointi-ihmisille erikseen alleviivata.

Valtion- ja kuntien julkaisuista päättäville olisi syytä alleviivata että säästöt voidaan aloittaa vaikkapa julkaisukustannuksista. He, toisin kuin mainostajat, eivät ole taloudellisten vaan poliittisten päätöstensä vankeja.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Miniluv

Poistin muutaman viestin, joissa oli huonoja ideoita. Foorumilla noudatetaan myös tekijänoikeuslakeja.

Uutisalueen säännöt:
http://hommaforum.org/index.php/topic,26.0.html




"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

siviilitarkkailija

http://www.mtv3tekstikanava.fi/new2008/163-01.htm

MTV3 teksti tv uutinen 163: "Printtimainonta vähenee"

"Markkinointiprofessori Asparanta (juu on tieteeksi julistettu) Aalto yliopistosta ennustaa printtimedialle laskua seuraavat kaksi vuotta.... Mainostajat siirtävät eurojaan digimediaan printtimediasta.... TSN gallup on arvioinut että pelkästään kesän aikana laskua on tapahtunut 16%"

Eli mitään erityistä temppua ei tarvitse toteuttaa ajaakseen nykyisen Helsingin Sanomien printtimedian konkurssiin. Temppu olisi se millä Helsingin Sanomat voisi välttää itsetuhoisen kohtalonsa. Näillä näkymin mitään sellaista liiketoiminnallista ja journalistista muutosta millä kehitys voitaisiin välttää, ei ole näköpiirissä.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Veturinainen

Quote from: siviilitarkkailija on 19.08.2013, 14:48:30
Eli mitään erityistä temppua ei tarvitse toteuttaa ajaakseen nykyisen Helsingin Sanomien printtimedian konkurssiin.

Päinvastoin, ei muuta kuin yhteydenottoja mainostajiin aina sopivissa väleissä, saadaan vauhtia yhteiskunnallisesti vahingollisen propagandakoneiston kaatumiseen. Ja on niitä mainoksia nettiversiossakin.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: Faidros. on 19.08.2013, 11:11:03
Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 19.08.2013, 09:35:12
Quote from: Faidros. on 19.08.2013, 08:30:43
Tähän ketjuun voisi kerätä Hesarissa mainostajien sähköpostiosoitteita, niin ei jokaisen tarvitsisi niitä erikseen hakea(hs:ia lukemalla >:( ).

Spämmäämällähän sitä on ennenkin saatu vastaanottajat oman asiansa taakse. Not.

Tässä ei ole nyt kyse mistään "haistakaatevittukoskaHS", vaan asiallisesta palautteesta. Ei kai kukaan halua rangaista tai uhkailla yrittäjää, vaan informoida parempaan mainontaan!?
Tästä asiasta luulisin olevan kyse. Oikaiskaa, jos olen väärässä.

Jos toisin maahan aitovenäläisiä mormyskoita, laittaisin varmasti mainoksen Kansanuutisiin! ;)

Minulle tulee vain mieleen vaikkapa nämä turkistenvastustajat, jotka spammaavat vastapuolen sähköpostin tukkoon  ja sitten käyvät vielä töhrimässä turkisliikkeiden näyteikkunat.

Tällainen kampanja, missä kehotetaan kaikkia lähettämään terveisensä tietyille "huonoille" yrityksille, ei takuulla pysy hanskassa.

Mikäli nyt sattuu sitten tekemään bisnestä jonkun firman kanssa, niin siinä yhteydessä voi toki mainita jotain HS antipatioistaan.

l'uomo normale

Mainostajat teettävät säännöllisesti markkinatutkimuksia siiitä, miten hyvin mainonta tavoittaa ihmisiä. Kyllä firmoille vähitellen tulee tietoa siitä, mitä kautta kannattaa mainostaa, ilman mitään kansalaiskampanjoitakin.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Kimmo Pirkkala

Näemmä ainakin Verkkokauppa mainostaa HS-nettisivuilla. Se on ainakin sellainen pulju, josta tulee säännöllisesti tilattua jotain, mutta tiedänpähän välttää jatkossa.

Venne

Quote from: tuo mies on 20.08.2013, 01:16:06
Mainostajat teettävät säännöllisesti markkinatutkimuksia siiitä, miten hyvin mainonta tavoittaa ihmisiä. Kyllä firmoille vähitellen tulee tietoa siitä, mitä kautta kannattaa mainostaa, ilman mitään kansalaiskampanjoitakin.

mielestäni tästä on aika hyvä  osoitus se että metro-lehti alkaa olla paksumpi kuin hesari.

Kimmo Pirkkala

Ajattelin pistää Verkkokauppaan seuraavanlaisen asiakaspalautteen:

"Hei!

Olen ajoittain tilannut liikkeestänne tuotteitanne ja asioinut silloin tällöin paikan päälläkin. Hiljattain kuitenkin huomasin teidän mainostavan Helsingin Sanomien nettisivuilla. Mielestäni Helsingin Sanomat ei ole poliittisesti neutraali, vaan kantaaottava lehti, jonka toimintaa en halua edes välillisesti tukea. Sen vuoksi en tule asioimaan enkä ostamaan liikkeestänne mitään niin kauan kuin mainostatte Helsingin Sanomissa. Pyydän teitä myös lopettamaan mainoslehtenne toimittamisen minulle.

Jos aiotte lopettaa mainostamisen Helsingin Sanomissa, olisin hyvin ilahtunut, mikäli ilmoittaisitte siitä minulle, niin voisin taas tehdä ostoksia liikkeessänne ja nettisivuillanne.

ystävällisin terveisin,
Nnnn Mmmm"

Saa kopioida.

Histon

Kannustan, kuten moni muukin täällä, äärimmäiseen asiallisuuteen noita asiakaspalautteita lähetettäessä. Jos tuntuu, että pulssi on hiukankin koholla ja käsi tärisee, niin kannattaa mieluummin jättää lähettämättä. Tässä jo jossain on nimittäin huonosti toteutettuna HS:lle ainekset aivan megalomaaniseen sananvapauden marttyyri -taisteluun.
Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

Kimmo Pirkkala

No luulisin, että Verkkokauppaakin kohtaan on mukavaa kun tietävät miksi joku jättää ostamatta sen sijaan, että joku ei vain osta ja syy tuntematon?

Julkisuus asialle olisi vain hyvästä, silloin ruvettaisiin arvioimaan Hesarin neutraaliutta. Ja kukaanhan ei estä Hesaria kirjoittamasta ja julkaisemasta mitä haluaa, kyse on vain siitä, mitä asiakas haluaa. Verkkokaupassa tehtävistä ostoksista loksahtaa mainostamisen kautta provikat Hesarille joten se oli sitten siinä. Vaikka osuus on mitättömän pieni, niin periaate on periaate. En osta Verkkokaupasta. Enkä mistään muualtakaan, minkä havaitsen mainostavan Hesarissa (jos on vaihtoehtoja).

Tilanne osaltani on sikäli vielä aito, että minulla on hankinnassa elektroniikkaa ja Verkkokauppa olisi todennäköinen ostopaikka, mutta ei ole enää tehtyäni tämän havainnon.

Tabula Rasa

Laitan itsekin verkkokauppaan palautetta. Listaa muista hs:ssä mainostajista odotellessa. itse en viitsi kerryttää klikkauksia sille sivulle.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Tabula Rasa

Asiakasnumero    xxxxyyyy
Nimi                   yyyyxxxx

Olen ollut sekä asiakaspalveluunne että tuotteisiinne erittäin tyytyväinen. Valitettavasti huomasin yhtiönne tukevan Helsingin Sanomia mainosrahoitteisesti. Koska mielestäni Helsingin Sanomat ei edusta sitoutumatonta ja puolueetonta mediaa joudun pidättäytymään uusista tilauksista siihen asti kunnes taloudellinen tukenne Sanoma Newsille loppuu.

Hyvää alkavaa talvea,

xxxýyyyxxx


Katsotaan millainen vastaus tulee olemaan.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Histon

Quote from: Tabula Rasa on 29.11.2013, 12:56:45
Laitan itsekin verkkokauppaan palautetta. Listaa muista hs:ssä mainostajista odotellessa. itse en viitsi kerryttää klikkauksia sille sivulle.

Nestle (Nescafe)
Huoneistokeskus
Lifehair (ihonhoito jne)
Mako (palokalusto)
Verkkokauppa.com
HOK-Elannon S-marketit
Rajala PRO-Shop
Oikotie.fi
landrover.fi
Ikea
The House of Villeroy & Boch
inessa.fi
kokkiman.com
worldvision.fi


Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

ruikonperä

Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Kimmo Pirkkala

Tuon tässä esiin pari minulle anonyymisti heitettyä mielenkiintoista ajatusta...

QuoteEhdotan että keräisitte tuohon HS-mainostajiin vaikuttaminen -ketjuun linkkeineen Hesarin pahimmat töräytykset suomalaisista, suomalaisuudesta, suomalaisesta kulttuurista, suomalaisten geneettisestä perimästä samoin kuin myös hesarin journalistisista julkilausutuista linjanvedoista joilla on yhteys lukijakuntaan.

QuoteJos haluaa kohdentaa tuollaisen mainostajille suunnatun viestin, niin on kolme aika ratkaisevaa suuntaa.

1) Mainostoimistot. Niillä on hyvin keskeinen asema mainosalustojen suunnittelijoina.

2) Sellaiset yritykset, joiden mainonta on hyvin brändikeskeistä, pitkäjänteistä ja taloudellisesti mittavaa. Premium-automerkit, meikkifirmat, vaateliikkeet, koru-, kello-, laadukkaampien elintarvikkeiden bisnes, miehille tai hyvin varakkaille naisille suunnattu bisnes...

3) Sanomien merkittäviin omistajiin kuuluvat yritykset, jotka voivat käyttää puhe- ja vaikutusvaltaa omistajuuden kautta. Tähän ryhmään kuuluvat myös Sanomien hallituksen jäsenet.

Jos miettii että mikä olisi kovin isku ja paras herättäjä Hesarin mainostulojen suhteen niin ehdottomasti sellaiset alat joilla ei ole realistisesti kilpailevaa vaihtoehtoa netin puolella. Jos Audi, BMW, Mersu, Snellman, Stocca yms. vetävät mainontaa pois Hesarista niin sitä ei voi selittää sillä että oikotie, nettiauto.com tms. ovat vieneet mainonnan kun taas esim. käytettyjen autojen, kiinteistöbisneksen yms. suhteen voi.

Taikakaulin

Tuli mainoksista mieleen keino miten Hyysärin saa vararikkoon. Menee mille tahansa sivulle missä Hyysäri mainostaa itseään, kuten esim. http://www.sanakirja.org/ ja päivittää sivua toistuvasti. Näin Hyysäri joutuu maksamaan mainostuloja sanakirja.org:lle jokaisesta päivityksestä ja menee näin vararikkoon!  ;)

Toki tärkeämpää on adblockin hankkiminen selaimeensa jokaiselle, joka noita mokulehtien sivuja selailee.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Dharma

Quote from: Taikakaulin on 12.12.2013, 20:46:05
Tuli mainoksista mieleen keino miten Hyysärin saa vararikkoon. Menee mille tahansa sivulle missä Hyysäri mainostaa itseään, kuten esim. http://www.sanakirja.org/ ja päivittää sivua toistuvasti. Näin Hyysäri joutuu maksamaan mainostuloja sanakirja.org:lle jokaisesta päivityksestä ja menee näin vararikkoon!  ;)

Toki tärkeämpää on adblockin hankkiminen selaimeensa jokaiselle, joka noita mokulehtien sivuja selailee.

Uskoisin, että mainosmaksut perustuva uniikkikävijöihin. Ainakin Googlella näin on. Puhdas hittimäärä vaikuttaa uniikkiklikkauksen arvoon tietyllä kaavalla, mutta ei siitä automaattista merkittävää hyötyä tule.


Veturinainen

Quote from: Dharma on 12.12.2013, 21:03:54
Quote from: Taikakaulin on 12.12.2013, 20:46:05
Tuli mainoksista mieleen keino miten Hyysärin saa vararikkoon. Menee mille tahansa sivulle missä Hyysäri mainostaa itseään, kuten esim. http://www.sanakirja.org/ ja päivittää sivua toistuvasti. Näin Hyysäri joutuu maksamaan mainostuloja sanakirja.org:lle jokaisesta päivityksestä ja menee näin vararikkoon!  ;)

Toki tärkeämpää on adblockin hankkiminen selaimeensa jokaiselle, joka noita mokulehtien sivuja selailee.

Uskoisin, että mainosmaksut perustuva uniikkikävijöihin. Ainakin Googlella näin on. Puhdas hittimäärä vaikuttaa uniikkiklikkauksen arvoon tietyllä kaavalla, mutta ei siitä automaattista merkittävää hyötyä tule.

Näyttäisivät mainosmaksut perustuvan lähinnä näyttökertoihin (CPM), ei siis klikkauksiin.

http://media.sanomanews.fi/hinnasto
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

Mika

Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee...

Hesaria ei voi vahingoittaa tällaisilla pienen piirin kotikutoisilla kampanjoilla. Mainostajat luopuvat hesarista vain, jos levikki romahtaa, eikä sellaista ole näköpiirissä, koska kilpailevaa vaihtoehtoa pk-seudulla ei ole.   

"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"