News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2013-07-30 IL: Monikulttuurisuus esti äitiä imettämästä ravintolasalissa

Started by Iloveallpeople, 30.07.2013, 12:20:43

Previous topic - Next topic

IMMane

Missä iässä lapsi saa sitten astua fiiniin ravintolaan ? 5v ? 10v ? 14v ? 17v ? Entä tulisiko fiinissä ravintolassa olla kuitenkin ikärajana 40v koska monet alle nelikymppiset ovat vielä lapsellisia vaikka en väitäkkään että lapsenmielisyys olisi välttämättä negatiivinen asia.

gloaming

Quote from: Eino P. Keravalta on 31.07.2013, 20:17:01Vauvoista voi lähteä ääntä ja niistä voi olla lähtemättä.

Jokainen äiti ja isä tuntevat vauvansa. Jos vauvalla on koliikki tai se muutoin tapaa herkästi itkeä, ei kukaan järkevä pariskunta lähde sellaisen vauvan kanssa ravintolaan. Useimmat vauvat ovat kuitenkin enimmäkseen hiljaisia ja nälän yllättäessä ne voi hiljentää tarjoamalla tissiä, mitä täällä on peljätty.

Ei ole järkevää kategorisesti ajatella, että kaikki vauvat huutavat kaikki päivät aamusta iltaan.

"Kuinka paljon itkemistä on vielä normaalia" on aika yleinen kysymys esikoistaan hoitavien keskuudessa. Tutkimusten mukaan imeväinen itkee keskimäärin 2-3h vuorokaudessa. Ottaen huomioon, että uniaikaa on 12-18h iästä riippuen, valveillaoloajasta aika iso osa on itkemistä. Sitten tietty lisäksi "vaippaonnettomuudet" muiden ruokailuviihtyvyyttä heikentävänä tekijänä.

Quote from: IMMane on 31.07.2013, 20:25:22Missä iässä lapsi saa sitten astua fiiniin ravintolaan ? 5v ? 10v ? 14v ? 17v ? Entä tulisiko fiinissä ravintolassa olla kuitenkin ikärajana 40v koska monet alle nelikymppiset ovat vielä lapsellisia vaikka en väitäkkään että lapsenmielisyys olisi välttämättä negatiivinen asia.

Ks. yllä. Kun osaa käyttäytyä kontekstin edellyttämällä tavalla. Pätee muuhunkin kuin fine diningiin.

Aika pirun outoa on lähtökohta, että joka paikka on kuin koti, lastentarha tai erityishuoltopiirin ruokala ja että kaikki maailman ihmiset elävät minun lapseni ja elämäntilanteeni ehdoilla.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Malla

Quote from: gloaming on 31.07.2013, 20:18:31
Jos ravintolasta puuttuvat syöttötuolit, potat ja lastenhoitotilat, normaaliälyinen yleensä ymmärtää, että kyseessä ei ole perheravintola.
Eli ensin tulee tiedustella ja/tai katsastaa, onko ravintolassa ja sen käymälässä kyseiset tarvikkeet ja tilat?

Emo

Quote from: Nissemand on 31.07.2013, 20:04:19
Quote from: IMMane on 31.07.2013, 19:48:12Mihin ravintolaan sitten saa ? Koska ravintola on tarpeeksi matalatasoinen että sinne voi päästää lapsen(kin) ? Abc-lounas tasoa ehkäpä ?

Tähän on minusta kaikilla jonkinlainen perstuntuma. Jos nyt on todella vaikeuksia hahmottaa eri ravintoloiden eroavaisuuksia tasoissa, niin äkkiä voisin vetäistä hihasta 20e muistisäännön. Jos ateriat ovat järjestäen yli 20e, niin sinne ei kannata tuoda riehuvaa lasta

Hinta on eräs vihje, tosin 20€ kuulostaa alakantilta koko ateriasta, sanoisin 40-50€ alkaen ilman juomia. Toinen on ruokalistan konsepti, eli jos tarjolla on muutama useamman ruokalajin menu (joissakin paikoissa menu-komponentteja voi ostaa erillisinäkin) ja siihen suunniteltu viinilista, ollaan fine dining -puolella. Jos ravintolasta puuttuvat syöttötuolit, potat ja lastenhoitotilat, normaaliälyinen yleensä ymmärtää, että kyseessä ei ole perheravintola. Eipä tämän profiilin käsittäminen ole yleensä ongelma varsinkaan Suomessa.

Jos meillä on rahaa syödä lapsen kanssa kalliissa ravintolassa, niin haittaako jos pyyhin vihjeilläsi öh .. pöydän?

Meillä lapsi innolla odottaa alkupaloja, pääruokaa, jälkiruokaa... Tarvitseeko kaikki kakarat ruokkia Mäkkärillä (jonne en poliittisideologisista syistä ole itsekään ikinä jalallani astunut)?  Vaikeaa on ihmisen elämä, jos haluaa puuttua siihenkin millä hinnalla kukin lapsensa syöttää  :-\

Oikeinko olet sitä mieltä, ettemme mieheni kanssa ole normaaliälyisiä? Linkki?

J. Lannan haamu

Immane:

Jokaisessa ravintolassa on tietty kulttuuri. On 'palvelukulttuuria' ja 'organisaatiokulttuuria' jne jne. Fine-dine ravintolan kulttuuri käytöstapojen suhteen on äärimmäisen tarkka. Tällä kulttuurilla on vahvat perinteet, eikä niitä tulisi tai pitäisi muuttaa/muuttua yksittäisten ihmisten tai mielipiteiden takia. Kaikki ravintelit ovat lapsiystävällisiä, niin kauan kun lapsten vanhemmat osaavat toimia paikan vaatimalla/odottamalla tavalla.

Ongelmallinen aspekti ei missään nimessä ole imettäminen, vaan se paikka jossa imettäminen tapahtuu. Tämä on henk. koht. mielipide, mutta ns. pyhät paikat ovat äärimmäisen harvassa tänä päivänä. Paikat, jossa voi rauhoittua ja toimia nöyränä tietyn protokollaan mukaan. Ei näitä paikkoja välttämättä tarvitsekaan olla, mutta mikäli niitä on, niin näissä paikoissa kaikkien tulisi tietää ja tuntea yhteiset normit ja käytöstavat. En esimerkiksi tee asioita, jotka saattavat minut häpeän valoon. Olin taannoin syömässä erittäin fine-dine ravintelissa ja ketutti **tusti kun eräät elitisti-pursiseuralaiset hemmetin pinkeissä piqueissa ja punaisissa shortseissa rehvastelivat lujaan ääneen. Tuo on huonoa käytöstä, egoismia. Teki mieli mennä kommentoimaan heidän juttuihin lauseen päätteeksi samalla tavalla miten minulle kommentoitiin kerran:" Onko erektion paikka?" :D:D.

Ennen muinoin tiedettiin käytöstavat eikä niiden suhteen ollut epäselvyyksiä tai pilkun viilaamisia. Yleensä lapsen kitisemiseen riittää tuima katse ja topakka Schhh! -ääni. Siinä hiljenee niin lapsi kun äitinsäkin ja kaikilla on hyvä mieli  :roll:
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

gloaming

Quote from: Malla on 31.07.2013, 20:31:06
Jos ravintolasta puuttuvat syöttötuolit, potat ja lastenhoitotilat, normaaliälyinen yleensä ymmärtää, että kyseessä ei ole perheravintola.

Eli ensin tulee tiedustella ja/tai katsastaa, onko ravintolassa ja sen käymälässä kyseiset tarvikkeet ja tilat?

Tuot siis tavallisesti kyseiset varusteet joka tapauksessa mukanasi?
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Malla

Quote from: gloaming on 31.07.2013, 20:36:21
Quote from: Malla on 31.07.2013, 20:31:06

Tuot siis tavallisesti kyseiset varusteet joka tapauksessa mukanasi?

En tietenkään, pilttikin on jo sangen iso :). Mutta en ymmärtänyt aikoinaan, että olisi pitänyt kysellä etukäteen.

gloaming

Quote from: Malla on 31.07.2013, 20:42:21Mutta en ymmärtänyt aikoinaan, että olisi pitänyt kysellä etukäteen.

No sitten olet ilmeisesti tulkinnut ravintoloiden profiilit keskimäärin oikein ikäkauteen ja käyttäytymiskykyyn nähden. Sanoinhan, että se ei ole erityinen haaste.

Emo

En jaksa holhota ravintoloita.

Kun varaan pöydän ja ilmoitan, että aikuisia x määrä ja lapsia x määrä, niin jos ne meille pöydän varaavat niin itkekööt keskenään sitä että ravintolaansa lapsia päästävät.

Archaeopteryx

Quote from: gloaming on 31.07.2013, 20:30:00
Aika pirun outoa on lähtökohta, että joka paikka on kuin koti, lastentarha tai erityishuoltopiirin ruokala ja että kaikki maailman ihmiset elävät minun lapseni ja elämäntilanteeni ehdoilla.
Yhtä pirun outoa on lähtökohta, että joka paikka on kuin työpaikka, bisnesneuvottelu tai kokoushuone ja että kaikki maailman ihmiset elävät minun ja elämäntilanteeni ehdoilla.

IMMane

Quote from: J. Lanta on 31.07.2013, 20:36:00
Immane:

Jokaisessa ravintolassa on tietty kulttuuri. On 'palvelukulttuuria' ja 'organisaatiokulttuuria' jne jne. Fine-dine ravintolan kulttuuri käytöstapojen suhteen on äärimmäisen tarkka. Tällä kulttuurilla on vahvat perinteet, eikä niitä tulisi tai pitäisi muuttaa/muuttua yksittäisten ihmisten tai mielipiteiden takia. Kaikki ravintelit ovat lapsiystävällisiä, niin kauan kun lapsten vanhemmat osaavat toimia paikan vaatimalla/odottamalla tavalla.

Ongelmallinen aspekti ei missään nimessä ole imettäminen, vaan se paikka jossa imettäminen tapahtuu. Tämä on henk. koht. mielipide, mutta ns. pyhät paikat ovat äärimmäisen harvassa tänä päivänä. Paikat, jossa voi rauhoittua ja toimia nöyränä tietyn protokollaan mukaan. Ei näitä paikkoja välttämättä tarvitsekaan olla, mutta mikäli niitä on, niin näissä paikoissa kaikkien tulisi tietää ja tuntea yhteiset normit ja käytöstavat. En esimerkiksi tee asioita, jotka saattavat minut häpeän valoon. Olin taannoin syömässä erittäin fine-dine ravintelissa ja ketutti **tusti kun eräät elitisti-pursiseuralaiset hemmetin pinkeissä piqueissa ja punaisissa shortseissa rehvastelivat lujaan ääneen. Tuo on huonoa käytöstä, egoismia. Teki mieli mennä kommentoimaan heidän juttuihin lauseen päätteeksi samalla tavalla miten minulle kommentoitiin kerran:" Onko erektion paikka?" :D:D.

Ennen muinoin tiedettiin käytöstavat eikä niiden suhteen ollut epäselvyyksiä tai pilkun viilaamisia. Yleensä lapsen kitisemiseen riittää tuima katse ja topakka Schhh! -ääni. Siinä hiljenee niin lapsi kun äitinsäkin ja kaikilla on hyvä mieli  :roll:

Kaikilla on mielipiteensä. Siihen on oikeus kuten jokaisella on oikeus syödä. Fiini ravintola tai michelin tähti ei tee kyseisestä paikasta pyhää kuin harvoille enkä rupea luettelemaan ketkä näin uskovat ja miksi. Kukaan ei varta vasten imetä lastaan ravintolassa vaan pakosta jotta lapsi on hiljaa ja tyytyväinen. Suotakoon imetys ja näin vältyttäköön porulta joka toki on väliin korvia viiltävää.

Ennen tosiaan osattiin "käyttäytyä" eikä parempien ihmisten pariin päästetty huonoja ihmisiä kuten imettäviä äitejä.

gloaming

Quote from: Archaeopteryx on 31.07.2013, 21:51:38
Quote from: gloaming on 31.07.2013, 20:30:00Aika pirun outoa on lähtökohta, että joka paikka on kuin koti, lastentarha tai erityishuoltopiirin ruokala ja että kaikki maailman ihmiset elävät minun lapseni ja elämäntilanteeni ehdoilla.

Yhtä pirun outoa on lähtökohta, että joka paikka on kuin työpaikka, bisnesneuvottelu tai kokoushuone ja että kaikki maailman ihmiset elävät minun ja elämäntilanteeni ehdoilla.

Fine dining -ravintola ei ole "joka paikka" tai "mikä tahansa paikka". Se ei myöskään ole työpaikka, bisnesneuvottelu tai kokoushuone, vaan fine dining -ravintola. Minä tai elämäntilanteeni ei vaadi fine dining -ravintolassa tai itse asiassa muuallakaan mitään erityistä keneltäkään. Minä en itke, en kohella, en huuda jne. Minä käyttäydyn korrektisti, tilanteen edellyttämällä tavalla.

Nissemand

Quote from: IMMane on 31.07.2013, 20:18:15
Imetysiässä oleva lapsi on siis = riehuva lapsi ja lapsilta kielletyn ravintolan raja on 20e. Eli 19,90 vielä menee lapsiravintolasta. Huh, olin siis viimeksi onneksi lapsiravintolassa koska listasta löytyi 19,90 pääruoka ja lapsi oli ravintolassa. On käynyt kyllä toisinkin päin että listalta ei ole löytynyt mitään pääruokaa alle 20 euron ja lapsia on silti ollut. Siis niinq ihan kauhiaa. Imettävää en ole ravintolassa muistaakseni nähnyt mutta mielestäni imevänkin tulee saada hyvää ruokaa siinä missä aikuisenkin. Mutta toisaalta toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset.

Oletin että jos olisin jättänyt vastaukseni pelkästään siihen, että jokaiselta ihmiseltä löytyy tällainen persfiilist asiasta, niin joku olisi heti huutanut, että ei minulla ainakaan mitään sellaista ole. Nyt kun heitin hihasta jonkun luvun niin siihen sitten takerrutaan pilkun tarkasti. Gloaming selitti vähän tarkemmin mistä saattaa saada vihjeitä mikä kertoo ruokapaikan tasosta.

Olen aina luullut että suurimmalle osalle ihmisistä tällainen paikan tunnistaminen tulisi ihan luonnostaan, mutta ilmeisesti ei.
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

Emo

Quote from: Nissemand on 31.07.2013, 23:00:14
Gloaming selitti vähän tarkemmin mistä saattaa saada vihjeitä mikä kertoo ruokapaikan tasosta.

Olen aina luullut että suurimmalle osalle ihmisistä tällainen paikan tunnistaminen tulisi ihan luonnostaan, mutta ilmeisesti ei.

Kyllä me ruokapaikan tason tunnistamme, eikä hinta ole suinkaan ainoa eikä aina edes tärkein seikka jonka avulla tasomääritys tehdään.

Missään ei todellakaan sanota, eikä ole syytä siten ymmärtääkään, ettei tasokkaaseen ruokapaikkaan saisi lasten kanssa mennä.

IMMane

Quote from: IMMane on 31.07.2013, 20:18:15
Imetysiässä oleva lapsi on siis = riehuva lapsi ja lapsilta kielletyn ravintolan raja on 20e. Eli 19,90 vielä menee lapsiravintolasta. Huh, olin siis viimeksi onneksi lapsiravintolassa koska listasta löytyi 19,90 pääruoka ja lapsi oli ravintolassa. On käynyt kyllä toisinkin päin että listalta ei ole löytynyt mitään pääruokaa alle 20 euron ja lapsia on silti ollut. Siis niinq ihan kauhiaa. Imettävää en ole ravintolassa muistaakseni nähnyt mutta mielestäni imevänkin tulee saada hyvää ruokaa siinä missä aikuisenkin. Mutta toisaalta toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset.
Quote from: Nissemand on 31.07.2013, 23:00:14
Oletin että jos olisin jättänyt vastaukseni pelkästään siihen, että jokaiselta ihmiseltä löytyy tällainen persfiilist asiasta, niin joku olisi heti huutanut, että ei minulla ainakaan mitään sellaista ole. Nyt kun heitin hihasta jonkun luvun niin siihen sitten takerrutaan pilkun tarkasti. Gloaming selitti vähän tarkemmin mistä saattaa saada vihjeitä mikä kertoo ruokapaikan tasosta.

Näsinneulan ravintolan muistaakseni olettaisi ilmeisesti olevan tälläinen lapsilta kielletty fiini ravintola. Ja onhan se kuitenkin huvipuistossa ja vielä melko kalliskin.

Heitit 20e rajaksi. Nyt sitten valitat että sitä kritisoidaan tai arvostellaan. Ei vissiin saisi. No, joka tapauksessa näsinneula tod.näk. menetti tulevaisuuden tavallisen suomalaisen asiakkaan ja "sai" tilalle monikulttuuriparin. Maailma on pelastunut.

Totuus EPT

Helvetti tätä monikulttuurin perseennuolemista!. Varmaan olisi pitänyt munat peittää taannoin uimahallissa, kun eräs Intialaisen näköinen mies häpeilen vilkuili pesuhuoneessa ilkialastomia suihkussa kävijöitä uimahousuissaan.

Ja sitten toisaalla eräät intialaisen näköiset isompaa tytärtä lirkuttelevat espoolaisessa ostoshelvetissä.

Missä ******i siellä ongelma.

Kari Kinnunen

Noihin aikaisempiin kommentteihin.

Näsinneula ei ole mikään Fine Dining kippola, tai jos on, olen ymmärtänyt käsitteen väärin. Minusta kyseessä on perheille tarkoitetulla huvialueella sijitseva hieman keskitasoa kalliimpi ravintola johon ainakin piti myös perheiden olla tervetulleita.

Jos tuntuu siltä, että ei oikein sulata perheiden ruokailutapoja niin eikun sellaiseen kupilaan jossa ei perheitä ole.

Täytyy myöntää, että minusta Näsin pitäminen 'Fine Dining' paikkana, noh hieman huvittavaa.

Veikko

Jos ravintolaan tulee asiakas, jolla on mukanaan vauva, niin typerimmänkin hovimestarin pitäisi tajuta että lähes väistämättä edessä on se uhkaava/sopimaton/huonoa makua osoittava/häiritsevä tilanne, että lasta ruokitaan. Ja normaalisti vauva ruokitaan imettämällä. Ja jos ravintola siis katsoo vauvan ruokkimisen rikkovan ravintolan hyväksymien käytöstapojen linjaa, niin näin ollen edes jokseenkin normaaliälyinen hovimestari kertoo siitä asiakkaalle etukäteen, jotta tuota sopimatonta tilannetta ei pääse tapahtumaan.

Virhe tuossa tapahtumassa on siis ravintolan edustajan, joka toimi ristiriitaisesti ja asiakastaan loukkaavasti, ja tässä tapauksessa erittäin loukkaavasti. Mutta ymmärsin kyllä ravintolan viestin - Me emme (oikeasti) halua lapsia ravintolaamme ja meistä on ihan sopivaa loukata suomalaisia asiakkaitamme, jotka erehdytetään luulemaan niin - ja tästä lähtien vältän ravintolaa sen mukaisesti ja tulen suosittelemaan tuon ravintolan välttämistä kaikille Tampereelle matkustaville tutuillenikin.

PS
Jos jotakin minun seurassani ollutta olisi loukattu tuolla tavalla olisin ehdottanut seuruetta poistumaan ravintolasta välittömästi ja kieltäytymään maksamasta ainakaan syömätttä jääneitä ruokia - vaikka ne sitten olisivatkin jo pöydässä. Jos olisin itse ainoa maksaja pyytäisin tuossa tilanteessa muita lähtemaan johonkin toiseen paikkaan ruokailemaan - ja, ehdottomasti, edelleen kieltäytynyt maksamasta syömättömiä tai juomattomia annoksia. Asiakas tulee ravintolaan syömään ja juomaan; ei nolattavaksi ja kyykytettäväksi. Mitä hienompana ravintola pitää itseään, niin sitä selvemmin tämä pitäisi ymmärtää.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Kraken

Tässä analysoidaan puhki kuka sanoi mitä, missä vaiheessa jonkun hovimestarin pitäisi ohjeistaa asiakasta, ylitulkitsiko henkilökunta intialaisten katseet vai olisiko intialaisten pitänyt sanoa jotain ääneen, onko lapsilla oikeuksia ravintoloissa, ÄO:kin kasvaaa äidinmaidosta joten pitää saada imettää missä vaan, inhotaanko suomessa lapsia, oliko rasistista jos intialainen ei pidä imettämisestä, suomalaisia syrjitään bla bla bla.

Tämä keskustelu on niin tyypillistä suomalaista saivartelemista, että oksat pois. Mehän rakastamme pilkunviilaamista, pätemistä yksityiskohdissa ja oikeassa olemista. Itse asiahan on jo unohtunut täysin ja juttu on päätynyt pilkun paikan korjaamiseen ja romaanien kirjoittamiseen mitä on/olisi/ehkä voinut tapahtua ja kuka oli törkeä kenelle.

Herätkää! Asia on yksinkertaisuudessaan se, että asiakkaat eivät pitäneet imettämisestä syönnin yhteydessä ja ravintola reagoi siihen. Ei tähän tarvitse tulkita sisään mitään rasismia tai keksiä piilomerkityksiä tapahtumiin, joita kukaan tässä ketjussa ei ole todistanut.

Kari Kinnunen

Ei pitänyt ei.

Johon kippolan edustaja totesi, että menepä paskahuussiin ruokimaan toukkasi.

Tämä nyt jollain tapaa ei ole oikein minun minun mielestä oikein. Tai oieastaan on. Kippolan edustaja teki kerralla selväksi, että ko. kioskissa ei kaivata lapsiperheitä.

Tämä selvä.

Elcric12

Onko kukaan edeleenkään muistanut kysyä siltä äidiltä, että mitä mieltä oli ilkeän hovimestarin rasistisesta komentelusta?

gloaming

Quote from: Kari Kinnunen on 31.07.2013, 23:47:30Täytyy myöntää, että minusta Näsin pitäminen 'Fine Dining' paikkana, noh hieman huvittavaa.

Mielenkiintoista. Jospa selventäisit, miksi kyseessä ei ole fine dining -ravintola, kun sellaiseksi se kuitenkin luokitellaan ja sellainen sen konsepti kiistatta on?

Kari Kinnunen

En ole ravintola-alan ammattilainen.

Minusta toi on kuitenkin perheille suunattu ns. paremman luokan kippola.

Ei mikään MC wieninleike tietenkään muttei myöskään michelin five star. Keskihintaluokan kippola jossa tavan kansakin saa, kakaroineen, aavistuksen ravintolasta.

Emo

Quote from: gloaming on 01.08.2013, 00:25:27
Quote from: Kari Kinnunen on 31.07.2013, 23:47:30Täytyy myöntää, että minusta Näsin pitäminen 'Fine Dining' paikkana, noh hieman huvittavaa.

Mielenkiintoista. Jospa selventäisit, miksi kyseessä ei ole fine dining -ravintola, kun sellaiseksi se kuitenkin luokitellaan ja sellainen sen konsepti kiistatta on?

Näsinneula on vuosina 2009-2012 ollut Suomen  top 50 ravintola-listalla sijoilla 12.-33., vuotta 2013 ei vissiin ole vielä listattu ja vanhempia en jaksanut etsiä.

On on se rankattu melko korkealle, ja korkeallahan se muutoinkin sijaitsee.

Emo

Quote from: Kari Kinnunen on 01.08.2013, 00:34:54
En ole ravintola-alan ammattilainen.

Minusta toi on kuitenkin perheille suunattu ns. paremman luokan kippola.

Ei mikään MC wieninleike tietenkään muttei myöskään michelin five star. Keskihintaluokan kippola jossa tavan kansakin saa, kakaroineen, aavistuksen ravintolasta.

Ei Suomessa tietääkseni ole 5 Michelinin ravintoloita. Ja eiköhän vähempikin riitä maailman metropoleissakin käyville, hyvä ruoka ei myöskään ole michelintähtiä. Alkaa jo mennä syöminen epäjumalanpalvonnaksi, kun tähtiä alkaa enemmälti ropista.

Mutta että vessaan imettämään... huh huh! Todellakin "aavistus" ravintolasta.

gloaming

Öhh, menun hinta ilman juomia 58-85€, eli perustason juomineen 90-130€, ei ole Suomessa "keskihintaluokan" ravintola. Juu ja ei tosiaan ole erityisesti perhesegmenttiin suuntautuva. Viiden Michelin-tähden ravintolaa ei ole olemassa. Eikä neljän.

Emo

Quote from: gloaming on 01.08.2013, 00:44:57
Öhh, menun hinta ilman juomia 58-85€, eli perustason juomineen 90-130€, ei ole Suomessa "keskihintaluokan" ravintola. Juu ja ei tosiaan ole erityisesti perhesegmenttiin suuntautuva. Viiden Michelin-tähden ravintolaa ei ole olemassa. Eikä neljän.

Eiköhän anneta perheiden itse päättää, mihin ravintolaan menevät. Nänninneulassa käy ihmisiä lastenkin kanssa, mitä lie nousukasmaisia hulluja mutta tuskin ainakaan suomalaisperheet siellä sossun piikkiin syövät.

Werther

Helsingissä ravintola ei läpäise Eviran terveystarkastusta, jos vauvojen tai muiden ruokailutila on järjestetty wc-tilojen yhteyteen.
Oiva-asteikolla tulisi mutrusuu  :(  ( Huono: toiminnassa on epäkohtia, jotka vaarantavat elintarviketurvallisuutta tai johtavat kuluttajaa oleellisesti harhaan. Epäkohdat on korjattava välittömästi. )

iäti

Mitä täällä nyt jauhetaan siitä onko Näsinneula sovelias paikka imettämiseen, kun kerran Näsinneulan edustaja on kertonut jo että Näsinneulassa saa lähtökohtaisesti imettää ravintolasalissa.

Henkilökunta on mokannut siinä että vaikka heidän näkemyksensä mukaan ulkomaalaiset miehet kiusaantuvat helposti imetyksestä, niin vauvaperhe ja ilmeisesti ulkomaalaisia miehiä on sijoitettu lähekkäin. (Kai siellä on pöytiinohjaus jos se on parempi paikka.) Toinen moka oli puuttua imetykseen siinä vaiheessa kun muiden asiakkaiden kiusaantuminen on jo tapahtunut. Nyt harmia aiheutui sekä vauvaperheelle että kiusaantujille.

Näsinneulan imetyspolitiikka on yksinkertaisesti huono.

Oami

Quote from: iäti on 01.08.2013, 11:53:19
Mitä täällä nyt jauhetaan siitä onko Näsinneula sovelias paikka imettämiseen, kun kerran Näsinneulan edustaja on kertonut jo että Näsinneulassa saa lähtökohtaisesti imettää ravintolasalissa.

Juurikin näin.

Kyllä minä haluan suoda ravintolalle oikeuden päättää itse omat sääntönsä, mutta haluan vain että ne säännöt tehdään sitten jo etukäteen selväksi.

Toivottavasti häädetty ymmärsi vaatia hyvitystä ateriansa hinnassa.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi