News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-07-10 HS: Euroopan neuvosto: Moskeija Helsinkiin

Started by skrabb, 10.07.2013, 08:06:16

Previous topic - Next topic

l'uomo normale

Valtio yhdistelee laitoksiaan kiivaalla tahdilla ja rakentaa uusia keskitettyjä palatseja niille niin kauan kuin rahaa riittää. Luulisi että Helsingistä olisi jäämässä joku virastotalo tyhjilleen, joka olisi lahjoitettavissa uskonnolliseen käyttöön näin ensihätään. Jos vaikka Aalto-yliopiston keskittämisen jäljiltä vapautuisi jokin vanha kampustila.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Eino P. Keravalta

Quote from: Marius on 18.11.2014, 18:16:48
Mihin muslimit tarvitsevat moskeijaa, kun heidän jumalansa palvontaan riittää katukin?

Moskeida on osa niin käytännöllisen, symbolisen kuin psykologisenkin vallankäytön välineitä.

Sen avulla voidaan myös kinuta myönnytyksiä, vaatia resursseja ja pitää kiinni saavutetuista eduista. Se on myös oiva työkalu loukkaantumiseen, jonka avulla taas voidaan kiristää lisää etuja.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

junakohtaus

Mihin muslimit tarvitsevat moskeijaa, kun heidän jumalansa palvontaan riittää katukin?

Ei kuulu mulle, ei liikuta eikä kiinnosta. Kai ne itse tietävät tahtovatko ne allahkerholle erillisen kerhotalon.

Kuten jo sanoin, laittakoot talon jos hinku on ja rahkeet riittävät. Ei tän pitäisi olla mikään suurempi julkinen kysymys ollenkaan. Eiköhän sille rakennuslupa heltiä, jos on pläänit kunnossa.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Ernst

Quote from: P on 18.11.2014, 18:02:50

Hip hei mitä pahkasikaa. Ilmeisesti helsingin uusmuslimit eivät rukoile riittävästi sitä allahiaan, kun moskeijaprojekti ei onnistu? Vai miksi ei suksi luista? :roll:

Sama meininki joka paikassa. Islamilainen tiede, islamilaiset rauhansaavutukset, islamilainen taide, islamilainen moskeijahanke Helsingissä. Yhtä tuhertamista ja eriseuraisuutta, jalan polkemista ja pulushakkia. J anäille pitäisi meidän pysytyttää vallan symboleja. Umpitolloa ja keisarin uusia vaatteita. Eikö kukaan näe, että  musuporukka kuljeskelee pallit paljaana ja vain pikkulapset & me nuivat näemme sen suuren kusetuksen.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Marius

En usko, että yksikään helsinkiläinen haluaa Helsinkiin moskeijaa.

Joku silti haluaa.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

vade_w

Kyllä se on parempi niin että käytetään kaikki voima-, rukous- ja rahavarat siihen että pääsevät musut kotio moskeijaan. Se on jämpti niin.

sivullinen.

Quote from: tuo mies on 18.11.2014, 18:26:47
Valtio yhdistelee laitoksiaan kiivaalla tahdilla ja rakentaa uusia keskitettyjä palatseja niille niin kauan kuin rahaa riittää. Luulisi että Helsingistä olisi jäämässä joku virastotalo tyhjilleen, joka olisi lahjoitettavissa uskonnolliseen käyttöön näin ensihätään. Jos vaikka Aalto-yliopiston keskittämisen jäljiltä vapautuisi jokin vanha kampustila.

Muistelisin nähneeni virastokeskittymässä Pasilassa juuri tällaisen "moskeijan". Sisäänkäynti oli jonkun virastotalon tai kerrostalon alakerrassa kioskin ja kebab-paikan välissä. Minusta se sopi ihan hyvin katukuvaan, eikä siitä ollut mitään haittaa. Eikä se ollut tataarien käytössä vaan mustaihoista väkeä sinne kulki. Sellainen paikka pitäisi olla riittävä muslimeille. Saavat rakentaa isommankin, jos itse maksavat ja se katukuvaan sopeutuu ja rukoustornista ei kuulu huutoa joka ilta. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että muslimit käyvät Mekkaan kumartelemassa ja rukoushetkiä pitämässä. On se parempaa kuin ostarilla notkuminen tai jengeissä "keppostelu"; se on paljon parempaa. Monet seikat viittaavat siihen, etteivät muslimit edes enempää itse vaatisi.

Joten tässäkään ei ole kyse muslimeista, vaan tuosta yhteiskuntamme syövästä eli sosialismista. Kaarin Taipale (sdp.) on keksinyt kivan "multikulti" hankkeen. Siitä hän saa aatetovereilleen kasan julkisia laiskanvirkoja ja pääsee harjoittamaan maailmanparannusta muiden rahoilla. Muslimeita varten hänen moskeijansa ei ole. Se on sosialistista teatteria varten. Sinne nämä sosialisti naiset saavat mennä kaikista muslimien pukeutumissäännöistä huolimatta; saavat saarnata omaa sosialismiaan ja järjestää maailmantorejaan kaikista koraanin kielloista huolimatta; ja muslimien on ylistettävä sosialismia vastoin islamin oppeja. Rumat ja pahalta haisevat muslimit saavat jäädä kotiin -- ja muillekaan muslimeille ei näytelmästä jää hyvä maku. Sosialistinen virastomoskeija ei kotouta, ei anna sisältöä elämään, ei auta luomaan suhteita toisiin ihmisiin, ei opeta kieltä, kulttuuria, eikä hyviä tapoja; sosialistinen virastomoskeija on yhtä hyödyllinen ja hauska paikka kuin kunnanvirastotalo -- ja siihen verrattuna vanhaan kunnanvirastotaloon rakennettu ilman sosialismin syöpää rakennettu eläväinen ympäristö on paratiisi.

Sosialistien multikultista eivät hyödy kuin sosialistit. Se on sosialistien keino varastaa verorahoja itselleen, jota kansa vihaa. Kun Yle esittää muslimien olevan tämän takana, se saa vihat kohdistumaan muslimeihin; se on vihapuhetta ja kansankiihotusta rasismiin ja tietyn uskonnonharjoittajiin. Hyi sosialistit.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

sivullinen.

Quote from: junakohtaus on 18.11.2014, 18:31:26

Ei kuulu mulle, ei liikuta eikä kiinnosta. Kai ne itse tietävät tahtovatko ne allahkerholle erillisen kerhotalon.

Eivät ne itse tiedä. Eivät ne itse ole tämän hankkeen takana. Tämä sosialistien hanke. Se lukee uutisessa: Kaarin Taipale (sdp.). Hän ei käsittääkseni ole muslimi. Hän silti tietää, mitä muslimit tahtovat -- tai väittää tietävänsä tai käyttää väitteitään omien tavoitteiden edistämiseksi.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

junakohtaus

Quote from: Marius on 18.11.2014, 19:27:53
En usko, että yksikään helsinkiläinen haluaa Helsinkiin moskeijaa.

Joku silti haluaa.

Sanotaan mieluummin niin, että meitä ei voisi vähempää kiinnostaa. Tämän kokoisessa kylässä on sitä, tätä ja tota ja moskeija mahtuu sekaan, kunhan se asia ei edellytä mitään toimenpiteitä. Bygatkaa helvetti moskeija, vassokuu, mutta älkää vaivatko mua sillä asialla.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

ArtturiE

Kontatkoon jossakin missä se ei häiritse muita ihmisiä.  Minareetteja ei tule nousemaan mihinkään.  Se on jo häiriön tuottamista ja sitä paitsi minä pahoitan siitä mieleni, koska se loukkaa uskonnollisia tunteitani, kun kuulen vääräoppista kailotusta.  Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"

Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

Skeptikko

Quote from: Iloveallpeople on 10.07.2013, 15:14:04
Moskeijalle on etsitty paikkaa lähes 20 vuotta
...
–?Ilman muuta meidän olisi jo pitänyt saada oma masjed! sanoo Suomen Islam-keskus säätiön puheenjohtaja ja Suomen islamilaisten järjestöjen liiton hallituksen jäsen Aladin Maher.

Helsinkiläisestä "päiväkodista" paljastui saudirahalla pyörivä moskeija – johtajalta hämmentäviä kommentteja muslimiväestöstä, homoista ja Erdoganista
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009852847.html
Helsinkiläisen "päiväkodin" tiloissa toimii oikeasti moskeija, jota Helsingin kaupunki on vaatinut lopettamaan toimintansa. Taustalla vaikuttaa säätiö, joka saa rahaa Saudi-Arabiasta.
...
Kerhotila, josta miehet tulevat ulos, on määritelty yhtiökaavassa päiväkotikäyttöön. Kaupungin rakennuslakimies kehotti keväällä asunto-osakeyhtiötä lopettamaan uskonnon­harjoittamistoiminnan päiväkotitilassa viimeistään 31. heinäkuuta 2023 mennessä. Sitä ennen talon osakas oli valittanut toiminnasta pitkään sekä kaupungille että taloyhtiölle.

Näyttää kuitenkin siltä, että Helsingin kaupungin rakennuslakimiehen yhteydenotolla ei ole ollut vaikutusta.

Kerhotilat omistaa Pohjoismaiden säätiö sr. Toiminta­kertomuksensa mukaan säätiön tarkoitus on islamin uskoa koskevan tiedon jakaminen, islamin uskon mukaisen opetuksen järjestäminen sekä islamin uskoon liittyvän tutkimustoiminnan harjoittaminen.

Säätiö kertoo itse saavansa rahoitusta Saudi-Arabiasta. Sen hallituksen puheenjohtaja Aladin Maher sanoo, että tila ostettiin aikoinaan saudiarabialaisen liikemiehen lahjoituksen turvin.
...
Helsingin kaupungille antamassaan vastauksessa Pohjoismaiden säätiö puolestaan sanoo, että tilan "pääasiallinen käyttötarkoitus on vapaa-ajan toiminnan järjestäminen lapsille".

"Tähän sisältyy kielen- ja uskonnonopetusta/-kasvatusta. Osana uskonnollista opetusta/kasvatusta tähän sisältyy myös tiloissa rukoilemista. Pohjoismaiden Säätiö sr:n toiminta ei ole siten pääasiallisesti 'uskonnonharjoittamistoimintaa' vaan nuorten vapaa-ajan toimintaa", yhdistyksen asianajaja kirjoittaa.

Maheria Helsingin kaupungin rakennuslakimiehen kanta suututtaa.

– Mä teen kantelun häntä vastaan. Sitten teen jutun käräjäoikeuteen. Sitten mennään hoviin. Sitten korkeimpaan oikeuteen. Sitten Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen, Maher huutaa.

– Se on skandaali Suomen valtiolle! Sitten mä menen Turkkiin. Recep Tayyip Erdogan on mun henkilökohtainen tuttu.
...
Pohjoismaiden säätiön hallituksen jäsenistä kolme on Suomen kansalaisia: Maher, Oulun imaami Abdul Mannan sekä helsinkiläinen Abdel-Azez Taher.

Säätiö omistaa Oulun moskeijan, jossa Mannan toimii. Moskeija oli otsikoissa 2019, kun sen tiloissa oli raiskattu 10-vuotias tyttö. Tuolloin myös paljastui, että Mannanin oma tytär oli matkustanut Syyriaan Isisin kalifaattiin. Hänen kohtalostaan ei ole tietoa.
...
POHJOISMAIDEN säätiön hallituksessa on myös kaksi saudiarabialaista miestä: Mohammed Mohammed Omar Jamjoom ja Marwan Ahmed Jamjoom.
...
Maherin mukaan saudiarabialaiset lahjoittavat säätiölle varoja sekä tilisiirtoina että käteisenä.
...
Maherilla itsellään ei ole ollut lainkaan verotettavia tuloja viimeisen kymmenen vuoden aikana.

MAHER on myös Suomen Islam-Keskus Säätiön (SIKS) puheenjohtaja. Yksi sen hallituksen kolmesta jäsenestä on saudiarabialainen. Säätiöllä on omaisuutta vajaat 500 000 euroa, ja se omistaa muun muassa Kuopion moskeijan tilat ja "kulttuuritilan" Helsingissä.

Vuoden 2022 toimintakertomuksensa mukaan SIKS toteuttaa myös vierailuja vankilaan, ja on jo vieraillut Keravan vankilassa.

Maherin mukaan säätiöt kuuluvat kansainväliseen verkostoon.

– Meillä on monta paikkaa ympäri Eurooppaa. Meidän omaisuus on yli miljardin. Meillä on toinen säätiö Hollannissa, meillä on säätiö Ranskassa, meillä on säätiö Italiassa.
...
MAHERIN mukaan Saudi-Arabiasta käy myös vierailijoita hänen luonaan Suomessa – tosin ei uskonoppineita.

– Uskonoppineille ei anneta viisumia. Suojelupoliisi kiusaa meitä.

Maher sanoo, että säätiötä odottaa tulevina vuosina jättipotti.

– Yksi meidän hallituksen jäsen on testamentissaan luvannut 60 prosenttia omaisuudestaan säätiölle. Hän on miljardööri.

Maherin mukaan Suomessa viranomaiset haluavat estää islamin kasvun, mutta hän pitää sitä väistämättömänä. Maher ennustaa, että muslimeita on Suomessa pian viisinkertaisesti kantaväestöön verrattuna.
...
Rukouksia johti mies, jonka moskeija Facebook-sivullaan ilmoittaa imaamikseen. Sivuston mukaan imaami luennoi säännöllisesti naisille moskeijassa. Hän on eri henkilö kuin tässä artikkelissa haastateltu moskeijan johtaja.

Imaami sai tällä viikolla Helsingin käräjäoikeudessa pahoin­pitelystä ja laittomasta uhkauksesta neljän kuukauden ja 15 päivän vankeusrangaistuksen.

Oikeus katsoi uskottavaksi imaamin entisen vaimon kertomuksen, jonka mukaan mies pahoinpiteli hänet muun muassa lyömällä ruuvimeisselin terällä, asettamalla muovi­pussin hänen päähänsä ja lyömällä hänen päätänsä seinään.

Ex-vaimon mukaan imaami myös uhkasi suihkuttaa syövyttävää ainetta hänen kasvoilleen ja tappaa hänet. Vaimon mukaan pahoinpitelyt ja uhkaukset liittyivät hänen aikeisiinsa mennä uudelleen naimisiin.

Imaami kiisti syytteet. Tuomio ei ole vielä lainvoimainen. Imaami kertoi Ilta-Sanomille aikovansa valittaa tuomiosta.
...
ISLAMIN tutkija Maria Pakkala toteaa, että useat Euroopassa toimivat moskeijat saavat rahoitusta Saudi-Arabiasta ja muista öljymaista.
...
Pakkalan mukaan arabimaista tuleva rahoitus voi muodostaa riskin suomalaiselle yhteiskunnalle.

...
– Mikäli rahoittajat edistävät islamin tiukempia suuntauksia, ja jos rahoitus liittyy tietyntyyppiseen islamin tulkintaan, se voi edistää ääriajattelun leviämistä tai radikalisoitumista moskeijassa.

Saudi-Arabiassa on pitkään vallinnut vanhoillinen wahhabistinen sunnaislamin suuntaus. Wahhabismi perustuu kirjaimelliseen Koraanin ja sharia-lain tulkintaan.

– Tällaisia suuntauksia on vaikea sovittaa meidän lakeihimme ja nykyaikaiseen yhteiskuntaan, Pakkala sanoo.

En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Jorma M.

Hyvää pöhinää!   :D

Laitan vielä lisälainauksen:

QuoteMaherin mukaan Suomessa viranomaiset haluavat estää islamin kasvun, mutta hän pitää sitä väistämättömänä. Maher ennustaa, että muslimeita on Suomessa pian viisinkertaisesti kantaväestöön verrattuna.

– Täällä vaan mies miehen kanssa, nainen naisen kanssa. Kohta suomalaiset kaksi miljoonaa.

– Mutta islamin laki: ei! Sitten muslimit kohta kymmenen miljoonaa.

– Jos te teette tämmöiset lait, että mies makaa toisen miehen kanssa ja nainen lesbon kanssa, mistä te saatte lapsia? Maher kysyy.

Hän tehostaa sanojaan imitoimalla fyysisesti seksiakteja.

– Meidän profeettamme sanoi lisääntykää, tehkää lapsia.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

simppali

Ex-sisäministeri Ohisalo olisi luultavasti suhtautunut muslimiukkojen sanailuun eritavalla,,kuin nykyinen sisäministeri Mari Rantanen.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/41e2795b-9b57-421b-967f-78c785795c2a
QuoteSisäministeri Mari Rantanen (ps) jakoi jutun omalla X-tilillään saatesanoin "Helsingissä näyttää toimivan todellinen tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden opetuksen tyyssija".
Parta väpättää imaamilla viellä enemmän.. ihan lähitulevaisuudessa.
Quote– Sen tyyppinen kommentointi, mitä jutussa keskuksen johtajan osalta oli, oli hyvin huolestuttavaa verrattuna siihen, minkälainen meidän yhteiskuntamme on, Rantanen sanoo Iltalehdelle.

Rantasen mukaan haastattelussa esitetyt näkemykset eivät vastaa suomalaisia arvoja.

Rantasta pyydetään tarkentamaan, mitkä asiat hän erityisesti koki huolestuttaviksi.

– Ensinnäkin viitataan siihen, että muslimit valloittavat Suomen ja sen lisäksi esimerkiksi seksuaalivähemmistöjä kommentoitiin ikävällä tavalla, hän sanoo.
Sisäministerillä ei ole varsinaista mandaattia puuttua esim. helsingin kaupungin tekemisiin, sisäministerin sanomiset eivät välttämättä ole pelkkiä ohjeita.
QuoteMaher sanoo IS:lle, että moskeijan toiminnasta valittavat ovat ennakkoluuloisia.

– Tämä on yleisin argumentti, kun tämän tyyppistä toimintaa arvostellaan, Rantanen sanoo.

Rantanen uskoo Helsingin kaupungin tekevän omat toimensa moskeijan suhteen. Jos tilaa ei ole tarkoitettu uskonnon harjoittamiseen, sääntöjä on Rantasen mukaan syytä noudattaa.

– Jos siihen ei ole lupaa, siihen ei ole lupaa, hän sanoo.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Jorma M.

Quote from: simppali on 16.09.2023, 21:24:08
Rantasta pyydetään tarkentamaan, mitkä asiat hän erityisesti koki huolestuttaviksi.

– Ensinnäkin viitataan siihen, että muslimit valloittavat Suomen ja sen lisäksi esimerkiksi seksuaalivähemmistöjä kommentoitiin ikävällä tavalla, hän sanoo.

Eihän siinä seksuaalivähemmistöjä kuvattu ikävästi. Imaami tms sanoi ettei suomalaisten homojen ja lesbojen seksistä synny suomalaisia.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

dothefake

On aika, että homot ja lesbot yhdistävät voimansa isänmaan hyväksi.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Outo olio

Quote from: Skeptikko on 16.09.2023, 12:13:42

Helsinkiläisestä "päiväkodista" paljastui saudirahalla pyörivä moskeija – johtajalta hämmentäviä kommentteja muslimiväestöstä, homoista ja Erdoganista
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009852847.html

Ilta-Sanomille ja toimittaja Mikko Marttiselle pisteet tästä, pystytte löytämään maahanmuuton ongelmia jos haluatte ja yritätte. Huomioita:

EGYPTILÄISSYNTYINEN Maher, 73, korostaa olleensa Suomessa vuodesta 1971 ja olevansa Suomen kansalainen.

Hän pitää moskeijan toiminnasta valittavia ennakkoluuloisina.

– Mä en ymmärrä, kuinka jotkut katsovat meitä kuin tulisimme jostain auringosta. Tämä on meidän maa, me toimimme lain mukaan, Maher sanoo.

– Mä en ymmärrä näitä ihmisiä, ennakkoluuloisia ihmisiä, maalaisjuntteja ihmisiä, kusipäisiä ihmisiä. Tämä ei ole oikein, tämä on väärin.

"Tämä on meidän maa" särähtää korvaan vähän ikävästi, kun joku yrittää vastustaa asemakaavoitusta.

Maheria Helsingin kaupungin rakennuslakimiehen kanta suututtaa.

– Mä teen kantelun häntä vastaan. Sitten teen jutun käräjäoikeuteen. Sitten mennään hoviin. Sitten korkeimpaan oikeuteen. Sitten Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen, Maher huutaa.

– Se on skandaali Suomen valtiolle! Sitten mä menen Turkkiin. Recep Tayyip Erdogan on mun henkilökohtainen tuttu.

Sehän meni hienosti, halutaan käyttää laillisia keinoja, ja vain laillisia keinoja. Mutta sitten, Erdogan? Mitä hän muka mahtaisi asialle, jos EU-tuomioistuinkin on päättänyt asiasta? ???

MAHERIN mukaan Pohjoismaiden säätiö osti moskeijan tilat 2012 saudiarabialaisen lahjoittajan rahalla.

– Minä pyysin häneltä 300 000 euroa, hän lähetti minulle 400 000 euroa, Maher sanoo.

Ei se ole niin tarkkaa, rahojen kanssa. ???

Miten muuten, saako ulkomailta ihan vain lähetellä satojatuhansia moskeijahankkeelle tuosta vaan? Ja onko verot maksettu?

Pohjoismaiden säätiön hallituksen jäsenistä kolme on Suomen kansalaisia: Maher, Oulun imaami Abdul Mannan sekä helsinkiläinen Abdel-Azez Taher.

Säätiö omistaa Oulun moskeijan, jossa Mannan toimii. Moskeija oli otsikoissa 2019, kun sen tiloissa oli raiskattu 10-vuotias tyttö. Tuolloin myös paljastui, että Mannanin oma tytär oli matkustanut Syyriaan Isisin kalifaattiin. Hänen kohtalostaan ei ole tietoa.

Raiskausmoskeijakin siis kuvioissa mukana.

Maherin mukaan saudiarabialaiset lahjoittavat säätiölle varoja sekä tilisiirtoina että käteisenä.

– Jos mä tulen, mulla on 30 000 tai 50 000 aina. Tullin kautta minä tuon ne rahat, Maher sanoo.

– Esimerkiksi toissapäivänä sain puhelun, nyt me lahjoitamme teille 140 000 rialia (35 000 euroa).

Onkohan käteisvarailmoitukset aina muistettu tehdä tullille?

Maherilla itsellään ei ole ollut lainkaan verotettavia tuloja viimeisen kymmenen vuoden aikana.

Toisaalta, mieshän on 73-vuotias, eli kai ollut koko tämän ajan eläkkeellä. Eli eläke voi olla pienenpuoleinen, tämä ei siis ole välttämättä outoa.

Maherin mukaan säätiöt kuuluvat kansainväliseen verkostoon.

– Meillä on monta paikkaa ympäri Eurooppaa. Meidän omaisuus on yli miljardin. Meillä on toinen säätiö Hollannissa, meillä on säätiö Ranskassa, meillä on säätiö Italiassa.

:o

MAHERIN mukaan Saudi-Arabiasta käy myös vierailijoita hänen luonaan Suomessa – tosin ei uskonoppineita.

– Uskonoppineille ei anneta viisumia. Suojelupoliisi kiusaa meitä.

Hyvä!

– Yksi meidän hallituksen jäsen on testamentissaan luvannut 60 prosenttia omaisuudestaan säätiölle. Hän on miljardööri.

:o Saa nähdä, kuinka käy. Jos saudeista on piikki auki kuitenkin, niin eiköhän ne miljardit eksy matkalla jonnekin.

Maherin mukaan Suomessa viranomaiset haluavat estää islamin kasvun, mutta hän pitää sitä väistämättömänä.

Ainakin osa viranomaisista kylläkin haluaa lisää islamia, ei vähemmän.

– Jos te teette tämmöiset lait, että mies makaa toisen miehen kanssa ja nainen lesbon kanssa, mistä te saatte lapsia? Maher kysyy.

Hän tehostaa sanojaan imitoimalla fyysisesti seksiakteja.

:D Tämmöinen ihminen on siis riittävän terve, että sille voi antaa säännöllisesti kymmenien tuhansien rahakuljetuksia, ja antaa valtaa olla mukana päättämässä miljoonien/miljardien omaisuuksista. ???

Rukouksia johti mies, jonka moskeija Facebook-sivullaan ilmoittaa imaamikseen. Sivuston mukaan imaami luennoi säännöllisesti naisille moskeijassa. Hän on eri henkilö kuin tässä artikkelissa haastateltu moskeijan johtaja.

Imaami sai tällä viikolla Helsingin käräjäoikeudessa pahoin­pitelystä ja laittomasta uhkauksesta neljän kuukauden ja 15 päivän vankeusrangaistuksen.

Oikeus katsoi uskottavaksi imaamin entisen vaimon kertomuksen, jonka mukaan mies pahoinpiteli hänet muun muassa lyömällä ruuvimeisselin terällä, asettamalla muovi­pussin hänen päähänsä ja lyömällä hänen päätänsä seinään.

--

Imaami kiisti syytteet. Tuomio ei ole vielä lainvoimainen. Imaami kertoi Ilta-Sanomille aikovansa valittaa tuomiosta.

Hän myös sanoi jatkavansa moskeijan imaamina.

Semmoinenkin imaami siellä, jos hovioikeus kumoaa tuomion niin pyydän tietysti anteeksi tätä sanomistani, mutta en usko niin käyvän.

Teonkuvauksen/kuvausten perusteella olisin itse tuominnut 1-3 tapon yrityksestä, riippuen siitä tapahtuivatko kaikki samalla kertaa vai eri kerroilla. Jos samalla kertaa, myös murhan yritys voisi täyttyä. Pussi päähän ja ruuvaripuukotus, alle 5 kuukautta? Nainen ei ansaitse suojelua? ???
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Outo olio

Lisähuomiona, jos joku olisi kirjoittanut kaunokirjallisen teoksen, jossa on Aladin Maherin kaltainen hahmo, ja edellämainitun kaltaisia tapahtumia (matkalaukussa iso nippu seteleitä, imaami intoutuu korostamaan sanojaan simuloimalla yhdyntäliikkeitä), niin kirjoittaja olisi saattanut joutua rikossyytteeseen uskonrauhan häirinnästä ja/tai kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Ei olisi nykysuomessa enää paikkaa Arto Paasilinnalle, vankilaan joutuisi. :( Ja nämä tosielämän parodiahahmot taas, he siis hallinnoivat miljardiomaisuuksia ympäri Eurooppaa? ???
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Näkkileipä

EGYPTILÄISSYNTYINEN Maher, 73, korostaa olleensa Suomessa vuodesta 1971 ja olevansa Suomen kansalainen.

Hän pitää moskeijan toiminnasta valittavia ennakkoluuloisina.

– Mä en ymmärrä, kuinka jotkut katsovat meitä kuin tulisimme jostain auringosta. Tämä on meidän maa, me toimimme lain mukaan, Maher sanoo.

Mä en ymmärrä näitä ihmisiä, ennakkoluuloisia ihmisiä, maalaisjuntteja ihmisiä, kusipäisiä ihmisiä. Tämä ei ole oikein, tämä on väärin...
Jo suomalaiset sanoisivat, tuollaista muslimeista, niin saavat nopeammin kiihotussyytteen, kuin voisi kuvitella. Mutta kun muslimi sanoo tuollaista, niin Vatakunnallinen Mielensäpahoittaja, ei näe mitään syytä oikeustoimiin.

Ilmeisesti Maherilla ei omasta mielestään ole mitään ennakkoluuloja, suomalaisia kohtaan, vaikka on asunut täällä jo useita vuosia.

Quote...Tämä on meidän maa, me toimimme lain mukaan...
Maher "unohti" mainita, että he toimivat täysin Islamin lain mukaan ja Suomen lakia noudatetaan, ainoastaan silloin kun se ei ole ristiriidassa Islamin ahdasmielisten määräysten kanssa.

Econ101

Quote from: Näkkileipä on 17.09.2023, 17:45:49
Ilmeisesti Maherilla ei omasta mielestään ole mitään ennakkoluuloja, suomalaisia kohtaan, vaikka on asunut täällä jo useita vuosia.

QuoteEGYPTILÄISSYNTYINEN Maher, 73, korostaa olleensa Suomessa vuodesta 1971 ja olevansa Suomen kansalainen.

Quote...Tämä on meidän maa, me toimimme lain mukaan...

Maher "unohti" mainita, että he toimivat täysin Islamin lain mukaan ja Suomen lakia noudatetaan, ainoastaan silloin kun se ei ole ristiriidassa Islamin ahdasmielisten määräysten kanssa.

Kaveri on ollut yli 50 vuotta Suomessa. Kovassa on kotopuolen "arvot". Alleviivaa hyvin miten kornia on, kun jotkut katsovat passin tekevän näistä suomalaisia. Tässä tyypissä suomalaista on kaiketi vain passi.
"It is not what you say, it is what you do that reveals what you want."

Pakkanen

me toimimme lain mukaan.

Mitäs mitäs? Eikös riidassa nimenomaan ole kyse kiinteistön rakennusluvan ja asemakaavan, eli Rakennus- ja maankäyttölain vastaisesta toiminnasta.

Maherin kertoessa toimivansa lain mukaan, haastattelun lukijalle saattaakin syntyä vaikutelma haastatellun puhuvan muunneltua totuutta tai vaihtoehtoisesti tarkoittavan kenties jotain muuta lakia, kun Suomen laki?

Outo olio

^^^ ^^ ^ "Minä toimin Suomen lain mukaan. Ja tarvittaessa valitan päätöksistä vaikka Turkin presidentille!" Hyvin on joo Suomen laki hallussa. :D :roll:

ikuturso

Quote from: Outo olio on 17.09.2023, 00:11:10

--

Hän myös sanoi jatkavansa moskeijan imaamina.

Semmoinenkin imaami siellä, jos hovioikeus kumoaa tuomion niin pyydän tietysti anteeksi tätä sanomistani, mutta en usko niin käyvän.

Teonkuvauksen/kuvausten perusteella olisin itse tuominnut 1-3 tapon yrityksestä, riippuen siitä tapahtuivatko kaikki samalla kertaa vai eri kerroilla. Jos samalla kertaa, myös murhan yritys voisi täyttyä. Pussi päähän ja ruuvaripuukotus, alle 5 kuukautta? Nainen ei ansaitse suojelua? ???

Jos nyt joku persu tuomitsee imaamin naisen kohtelusta ja ilmaisee olevansa huolissaan muslimimiesten ex-puoliosista ja nykyisistäkin, niin äkkiäkös siellä on vihreiden sofialoren ja presidenttiehdokas Li huutamassa, että persut käyttävät naisten pahoinpitelyjä keppihevosena islamofobiassaan ja ksenofobiassaan. Pahoinpitelevät-han suomalaisetkin ja ainakin 150% tapauksista jää pimentoon, koska perunanenät ovat niin uhkaavia, että uhrit mieluummin vaikenevat.

on se.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Betonikostaja

Vartiainenkin on herännyt torkuiltaan kommentoimaan:

Juhana Vartiainen: Moskeijaksi paljastuneen "päivä­kodin" johtajan kommentit "poikkeuksellisia ja hämmentäviä"
...
Enpä usko, että nämä yhden edustajan kommentit edustaisivat Helsingin tai Suomen islamilaisen yhteisön ajattelua laajemmin. Meillä on ollut aika hyvä rinnakkaiselo, Vartiainen sanoo.
...

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009862538.html

No sitähän ne juuri edustavat. Islam on aggressiivinen ja laajentumishaluinen uskonto, joka ei suvaitse esimerkiksi seksuaalivähemmistöjä. "Hyvä rinnakkaiselo" jatkuu tasan niin kauan kun muslimit saavat tehdä mitä tykkäävät.

Ei tuotakaan moskeijaa saada lopetettua ilman rähinöitä. Ukot pitää vain kantaa pihalle sieltä ja ottaa avaimet pois. Rasismiulinaahan tuosta tulee, mutta mikään järkipuhe ei noihin tehoa.
Itä-Helsinki, täynnä mutiaiset
Itä-Helsinki, sinä maksat kaiken

--------------

Täytän TT2 on time
Toimeentulotuki on aina on time
Asumistuki on aina on time
Kuka pistää paremmaksi this time?

--------------

Jokainen matu maksaa miljoonan.

Outo olio

Quote from: Betonikostaja on 18.09.2023, 14:50:34
Vartiainenkin on herännyt torkuiltaan kommentoimaan:

Enpä usko, että nämä yhden edustajan kommentit edustaisivat Helsingin tai Suomen islamilaisen yhteisön ajattelua laajemmin. Meillä on ollut aika hyvä rinnakkaiselo, Vartiainen sanoo.
...

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009862538.html

Aladin Maher on moskeijan johtaja. Vähintäänkin Maher edustaa seurakuntansa näkemyksiä, koska muussa tapauksessa seurakuntalaiset vaihtaisivat johtoa, tai hakeutuisivat johonkin toiseen seurakuntaan.

Lisäksi, seurakunta saa säännöllisiä rahalahjoituksia Saudi-Arabiasta, ja Saudi-Arabia on fundamentalistinen ja osittain teokraattinen. Jos joku saudiarabialainen tukisi harhaoppisuutta ulkomailla, touhu varmasti saataisiin loppumaan nopeasti.

Aladin Maherin näkemykset edustavat vähintäänkin omaa seurakuntaansa, ja Saudi-Arabian virallista uskonnontulkintaa. Jos tämä uskonnontulkinta ei ole Suomessa suosittu, niin siinäkin tapauksessa touhulle pitäisi saada stoppi heti paikalla, jotta näkemykset eivät pääse leviämään täällä yhtään pidemmälle.

( @Kemolitor @Pullervo tästä aiheesta käydään keskustelua kahdessa paikassa, myös täällä:

2016-09-25 Maria Pettersson  : Sinä et päätä, millaista on aito iSlam
https://hommaforum.org/index.php/topic,116078.msg3511388.html#msg3511388 )

Caucasian

Kyllä on todella vaikeaa kaupungilla heittää ääri-islamilainen porukka pihalle! JOS kyse olisi "äärioikeistosta", niin häätö olisi jo tapahtunut ja kyseinen porukka olisi tutkintavankeudessa.
Kun tietää mitä siellä saarnataan, niin Päivi Räsäsen jahtaaminen tuntuu entistä absurdimmalta. Miksi Anu Mantilaa ei kiinnosta kyseisen moskeijan avoin homovihamielisyys???

Betonikostaja

"Päiväkodissa" toimiva moskeija sai muslimi­taustaiset naiset pöyristymään
IS:n uutinen helsinkiläisestä moskeijasta, joka toimii päiväkotikäyttöön kaavoitetuissa tiloissa, on herättänyt paljon keskustelua.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009862762.html
Kannattaa nyt muistaa, ettei siellä kovin moni muslimitaustainen nainen ole pöyristynyt. Vain muutamat vähän rohkeammat, jotka ovat omaksuneet länsimaisia arvoja. Ujuni Ahmed uskalsi jopa sanoa, etteivät nuo Maherin ajatukset ole mitenkään ainutlaatuisia. Näin jotkut saattoivat arvatakin.

Mutta hyvä toki sekin, että edes nämä muutamat älähtivät. Suurin osa musliminaisistahan pitää kuitenkin suunsa kiinni. Eihän heiltä islamissa edes mielipidettä kysytä.

Toimittajat voisivat kysyä myös, ovatko jotkut tunnetut suvakit pöyristyneet. Nytkin vaikutusvaltainen muslimi ei selvästikään suvaitse seksuaalivähemmistöjä. Eikös tähän suvaitsemattomuuteen pitäisi puuttua?

Tiedän. Hiljaisuus särkee taas korvia. Lemmikeiltään suvakit suvaitsevat ihan mitä tahansa. Mitään logiikkaahan siinä ei ole, mutta eihän se muuten suvakismia olisikaan.
Itä-Helsinki, täynnä mutiaiset
Itä-Helsinki, sinä maksat kaiken

--------------

Täytän TT2 on time
Toimeentulotuki on aina on time
Asumistuki on aina on time
Kuka pistää paremmaksi this time?

--------------

Jokainen matu maksaa miljoonan.

Niobium

Quote from: Caucasian on 18.09.2023, 17:37:14
Kyllä on todella vaikeaa kaupungilla heittää ääri-islamilainen porukka pihalle! JOS kyse olisi "äärioikeistosta", niin häätö olisi jo tapahtunut ja kyseinen porukka olisi tutkintavankeudessa.
Kun tietää mitä siellä saarnataan, niin Päivi Räsäsen jahtaaminen tuntuu entistä absurdimmalta. Miksi Anu Mantilaa ei kiinnosta kyseisen moskeijan avoin homovihamielisyys???

Asia kiinnostaisi ihan varmasti, jos perustaisin päiväkodin, jossa olisi aina säännöllisesti eheytyshoitoa tarjolla, vaikka vain vapaaehtoisilla vanhempien luvalla.

Mulle on ihan sama, mitä sukupuolta vanhemmat ovat, kunhan lapsen annetaan kasvaa rauhassa omaksi itsekseen. Nämä jantterit vetävät ihan oman mielensä mukaan ja opettavat pienestä pitäen, että nainen on vaan ala-arvoisempi kuin mies, eikä ansaitse parempaa kohtelua kuin koira.

Minusta Vartiainen, jo asemansa perusteella olisi velvollinen järjestämään sinne muutaman vartijan paikalle. Mutta siltä herralta tuskin se onnistuu.
"Varmaan jokaisen venäläisen äidin suurin unelma on synnyttää lisää lapsia tulevaisuuden juoksuhautoihin laittamaan käsikranaatti leuan alle ja vetämään sokka irti. Korvaukseksi saa säkillisen perunoita. " (Jäsen Hohtis.)

sutki

Anteeksi, mutta mitä wattua? Siis myös taloyhtiölle asetettaisiin uhkasakko?

"Kuka tahansa kaupungin asukas voi pyytää rakennusvalvontaviranomaisia tarkastamaan kiinteistökohteen. Moskeijasta tehtiin toimenpidepyyntö, koska tiloista aiheutui meluhaittaa.

Jos toiminta kiinteistössä ei vieläkään muutu, kaupungin ympäristö- ja lupajaostolle esitetään, että taloyhtiölle ja Pohjoismaiden Säätiö sr:lle asetetaan uhkasakko
."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009863410.html
Li Andersson 2.4.2023:  "Vituttaa kuin pientä eläintä"
Kotus kesäkuu 2024: "Kuukauden sana kesäkuussa 2024 on jytkyli"