News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Euroopan parlamentti äänesti: Moottoripyörien katsastukset alkamassa 2016

Started by IMMane, 03.07.2013, 07:57:29

Previous topic - Next topic

ikuturso

Quote from: Faidros. on 13.07.2013, 05:48:01
Kuka lie tuon ikuturson kuvan ottanut, hän on seissyt liki mun prätkäliikkeen(entisen) ovea. Mechelininkatu 39 oli sen osoite.

Sen on ottanut herra Maps. Google Maps. Tai sitten hänen veljensä View. Street View.

Huomaat parista venähtäneestä autosta, että näkymä koostuu useasta kuvasta.

Saatoin syyllistyä kopyraitvioleissöniin. Tuleekohan NSA soittamaan ovicelloa?

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Saippuakupla

Yrittäkää nyt käyttäytyä ja lopettakaa oitis typerä nimittely puolin ja toisin!

Kimmo Pirkkala

Aaahhh.... taas on niin hyvä olla, kun en enää tilaa HSää. Jälleen kerran ko. aviisi on ottanut poliittisen agendan. Journalismin kanssahan sillä ei enää ole mitään tekemistä.

sikakyösti

autoharrastajana kannatan ehdottomasti moottoripyörien katsastusta,en lukenut koko höpinää läpi,mutta alussa mainitut perävaunut ja asuntovaunut on pitänyt suomessa katsastaa aina,siis jarrulliset jonkin painorajan ylittävät,museoautot täytyy katsastaa vuosittain vaikka ei saa ajaa kuin 30vrk/vuosi.
lisäksi moottripyöriin täytyisi lisätä eteen jonkinlainen rekisterikilpi,olkoon sitten vaikka minimimitat täyttävä tarra tai vastaava.
moottoripyörille tulisi tehdä myös pakokaasumittaus koska moniin uusiin pyöriin vaihdetaan putkisto missä ei ole katalysaattoria vaikka alkuperäisissä olisi,melumittaukset kuuluisivat myös asiaan,olen ihmetellyt että miten mahdollista että moottoriradoilla on tiukempia melurajoja kuin normaalissa tieliikenteessä?? esim. en voi mennä harrasteautollani ajamaan ahvenistolle ratapäivinä ilman lisävaimennusta vaikka katsastuksesta menee läpi????
liikenteessä on paljon kolaripyöristä kunnostettuja/kunnolla kaaduttuja pyöriä mitkä eivät varmasti ole ihan turvallisia ja kaikki asetukset täyttäviä.

ikuturso

Quote from: sikakyösti on 20.07.2013, 17:10:01
autoharrastajana kannatan ehdottomasti moottoripyörien katsastusta,en lukenut koko höpinää läpi,mutta alussa mainitut perävaunut ja asuntovaunut on pitänyt suomessa katsastaa aina,siis jarrulliset jonkin painorajan ylittävät,museoautot täytyy katsastaa vuosittain vaikka ei saa ajaa kuin 30vrk/vuosi.
lisäksi moottripyöriin täytyisi lisätä eteen jonkinlainen rekisterikilpi,olkoon sitten vaikka minimimitat täyttävä tarra tai vastaava.
moottoripyörille tulisi tehdä myös pakokaasumittaus koska moniin uusiin pyöriin vaihdetaan putkisto missä ei ole katalysaattoria vaikka alkuperäisissä olisi,melumittaukset kuuluisivat myös asiaan,olen ihmetellyt että miten mahdollista että moottoriradoilla on tiukempia melurajoja kuin normaalissa tieliikenteessä?? esim. en voi mennä harrasteautollani ajamaan ahvenistolle ratapäivinä ilman lisävaimennusta vaikka katsastuksesta menee läpi????
liikenteessä on paljon kolaripyöristä kunnostettuja/kunnolla kaaduttuja pyöriä mitkä eivät varmasti ole ihan turvallisia ja kaikki asetukset täyttäviä.

Ainakin yksi asiavirhe ja yksi mielenkiintoinen "päätelmä".

Ensinnäkin museoajoneuvoja ei katsasteta vuosittain. Trafi sanoo:
QuoteMuseoajoneuvo
Museoajoneuvoksi hyväksytty ajoneuvo, joka on otettu käyttöön 31.12.1959 tai aiemmin, on katsastettava joka 4. vuosi kesäkuun loppuun mennessä.

1.1.1960 tai sen jälkeen käyttöönotettu museoajoneuvo on katsastettava joka 2. vuosi kesäkuun loppuun mennessä.

Toiseksi, rata-ajo on moottoripyöräharrastajien keskuudessa ainakin ollut muodissa. En tiedä nykyhetkeä. Moottoriradoilla on todellakin nykyään tiukahkot melurajat, ja tapahtumien järjestäjät mittaavat melut ennen radalle pääsyä. Tästä on helppo päätellä, että ainakin rata-ajoa säännöllisesti harrastavilla motoristeilla on virityksistään huolimatta melut laillisella tasolla ja ne mitataan parhaassa tapauksessa monta kertaa kesässä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Faidros.

Quote from: sikakyösti on 20.07.2013, 17:10:01
autoharrastajana kannatan ehdottomasti moottoripyörien katsastusta,en lukenut koko höpinää läpi,mutta alussa mainitut perävaunut ja asuntovaunut on pitänyt suomessa katsastaa aina,siis jarrulliset jonkin painorajan ylittävät,museoautot täytyy katsastaa vuosittain vaikka ei saa ajaa kuin 30vrk/vuosi.
lisäksi moottripyöriin täytyisi lisätä eteen jonkinlainen rekisterikilpi,olkoon sitten vaikka minimimitat täyttävä tarra tai vastaava.
moottoripyörille tulisi tehdä myös pakokaasumittaus koska moniin uusiin pyöriin vaihdetaan putkisto missä ei ole katalysaattoria vaikka alkuperäisissä olisi,melumittaukset kuuluisivat myös asiaan,olen ihmetellyt että miten mahdollista että moottoriradoilla on tiukempia melurajoja kuin normaalissa tieliikenteessä?? esim. en voi mennä harrasteautollani ajamaan ahvenistolle ratapäivinä ilman lisävaimennusta vaikka katsastuksesta menee läpi????
liikenteessä on paljon kolaripyöristä kunnostettuja/kunnolla kaaduttuja pyöriä mitkä eivät varmasti ole ihan turvallisia ja kaikki asetukset täyttäviä.

Kannattaa lukea ketju alusta loppuun, niin pääset paremmin kärryille.
Ei edes vuosikatsastus EU-maissa vaadita eteen rekisterikilpeä. Tiedätkö maata missä vaaditaan?
Voit tehdä myös mitä tahansa muutoksia autoosi katsastusten välillä, myös katalysaattorin poiston, mutta olet itse niistä vastuussa, aivan kuin mp:ssä.
Myös moottoripyöriltä vaaditaan radoilla äänenvaimennus.
Kolaripyörissä on aina rekisteröintikatsastus, jollet ole kuin ihmeen kaupalla selvinnyt kolarista vammoitta ja käytännössä ilman poliisin paikalletuloa. Poliisi repii aina kilven irti vaurioituneesta mp:stä.

Jos alle 1% mp-onnettomuuksista johtuu teknisestä viasta, joka käytännössä tarkoittaa kuluneita renkaita, miten vuosikatsastus voi siihen auttaa?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

kekkeruusi

Quote from: ikuturso on 22.07.2013, 13:46:01
Toiseksi, rata-ajo on moottoripyöräharrastajien keskuudessa ainakin ollut muodissa. En tiedä nykyhetkeä. Moottoriradoilla on todellakin nykyään tiukahkot melurajat, ja tapahtumien järjestäjät mittaavat melut ennen radalle pääsyä. Tästä on helppo päätellä, että ainakin rata-ajoa säännöllisesti harrastavilla motoristeilla on virityksistään huolimatta melut laillisella tasolla ja ne mitataan parhaassa tapauksessa monta kertaa kesässä.

-i-
Niin, melut on rajoissa radoilla ajettaessa. Sehän ei merkitse mitään radan ulkopuolisen ajon osalta. Niin kuin tässä ketjussa on toistuvasti kerrottu, se putki vaihtuu vartin rassailulla suuntaan tai toiseen. Eikä ole mitään syytä olettaa, etteivätkö radalla kävijät vaihtaisi vaimentimia pois radalta lähtiessään.

ikuturso

Quote from: kekkeruusi on 22.07.2013, 15:39:52
Quote from: ikuturso on 22.07.2013, 13:46:01
Toiseksi, rata-ajo on moottoripyöräharrastajien keskuudessa ainakin ollut muodissa. En tiedä nykyhetkeä. Moottoriradoilla on todellakin nykyään tiukahkot melurajat, ja tapahtumien järjestäjät mittaavat melut ennen radalle pääsyä. Tästä on helppo päätellä, että ainakin rata-ajoa säännöllisesti harrastavilla motoristeilla on virityksistään huolimatta melut laillisella tasolla ja ne mitataan parhaassa tapauksessa monta kertaa kesässä.

-i-
Niin, melut on rajoissa radoilla ajettaessa. Sehän ei merkitse mitään radan ulkopuolisen ajon osalta. Niin kuin tässä ketjussa on toistuvasti kerrottu, se putki vaihtuu vartin rassailulla suuntaan tai toiseen. Eikä ole mitään syytä olettaa, etteivätkö radalla kävijät vaihtaisi vaimentimia pois radalta lähtiessään.

Radalla suorituskyky on tärkeää. Jos radalle mennään ajamaan lujaa, mopo on sellaisissa säädöissä, että se kulkee lujaa. Jos on osteltu hiilikuituisia äänenvaimentajia ja lastuteltu tai muuten kutiteltu ja kevennelty pyörää, niin se on tehty nimenomaan ratakäyttöä varten. On vaikea kuvitella, että radalta lähtiessä pyörästä tehtäisiin huonompi esim. ruuvaamalla joku pakoputken osa irti vain lisä-äänen tuottoa varten, jos ruiskut ja ilmanotto on sitä radalla käytettävää putkea varten optimoitu.

Sinun logiikkasi ei ole tässä ihan kohdallaan. Ei motoristien ensisijainen tarkoitus ole äänen tuotto, vaan harrastuksesta nauttiminen. Tosin ei matalan murea sopiva äänikään mikään huono juttu ole. Oma titaaniputkilla varustettu V2 kun lyötiin huoltokorjaamon hallissa käyntiin, siellä semmoinen reggaemiehen näköinen tumma rastapää harjoittelija totesi: "Wow, THAT I call a MOTORBIKE". Radalle mennessäni melut mitattiin. Lakisääteisissä rajoissa olivat. Putkissa E-merkintä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

kekkeruusi

Quote from: ikuturso on 22.07.2013, 16:10:14
Quote from: kekkeruusi on 22.07.2013, 15:39:52
Quote from: ikuturso on 22.07.2013, 13:46:01
Toiseksi, rata-ajo on moottoripyöräharrastajien keskuudessa ainakin ollut muodissa. En tiedä nykyhetkeä. Moottoriradoilla on todellakin nykyään tiukahkot melurajat, ja tapahtumien järjestäjät mittaavat melut ennen radalle pääsyä. Tästä on helppo päätellä, että ainakin rata-ajoa säännöllisesti harrastavilla motoristeilla on virityksistään huolimatta melut laillisella tasolla ja ne mitataan parhaassa tapauksessa monta kertaa kesässä.

-i-
Niin, melut on rajoissa radoilla ajettaessa. Sehän ei merkitse mitään radan ulkopuolisen ajon osalta. Niin kuin tässä ketjussa on toistuvasti kerrottu, se putki vaihtuu vartin rassailulla suuntaan tai toiseen. Eikä ole mitään syytä olettaa, etteivätkö radalla kävijät vaihtaisi vaimentimia pois radalta lähtiessään.

Radalla suorituskyky on tärkeää. Jos radalle mennään ajamaan lujaa, mopo on sellaisissa säädöissä, että se kulkee lujaa. Jos on osteltu hiilikuituisia äänenvaimentajia ja lastuteltu tai muuten kutiteltu ja kevennelty pyörää, niin se on tehty nimenomaan ratakäyttöä varten. On vaikea kuvitella, että radalta lähtiessä pyörästä tehtäisiin huonompi esim. ruuvaamalla joku pakoputken osa irti vain lisä-äänen tuottoa varten, jos ruiskut ja ilmanotto on sitä radalla käytettävää putkea varten optimoitu.

Sinun logiikkasi ei ole tässä ihan kohdallaan. Ei motoristien ensisijainen tarkoitus ole äänen tuotto, vaan harrastuksesta nauttiminen. Tosin ei matalan murea sopiva äänikään mikään huono juttu ole. Oma titaaniputkilla varustettu V2 kun lyötiin huoltokorjaamon hallissa käyntiin, siellä semmoinen reggaemiehen näköinen tumma rastapää harjoittelija totesi: "Wow, THAT I call a MOTORBIKE". Radalle mennessäni melut mitattiin. Lakisääteisissä rajoissa olivat. Putkissa E-merkintä.

-i-
Ai minun logiikkani? Tehän tässä olette toistuvasti kertoneet, kuinka katsastuksista ei olisi äänen rajoittamiselle mitään merkitystä koska kaikki vain vaihtavat putkia katsastuksen ajaksi ja sitten takaisin. Kyllä, sillä äänen tuotolla on teille selvästi aivan helvetisti merkitystä. Muuten äänekkäitä pyöriä olisi yhtä harvassa kuin äänekkäitä autoja. Näin ei todellakaan ole.

Ja niitä ratakäyttöön optimoituja pyöriä taitaa olla joku promillen osia koko pyöräkantaan nähden, joten niistä puhuminen on yhdentekevää,

ikuturso

Quote from: kekkeruusi on 22.07.2013, 16:26:30
Ai minun logiikkani? Tehän tässä olette toistuvasti kertoneet, kuinka katsastuksista ei olisi äänen rajoittamiselle mitään merkitystä koska kaikki vain vaihtavat putkia katsastuksen ajaksi ja sitten takaisin. Kyllä, sillä äänen tuotolla on teille selvästi aivan helvetisti merkitystä. Muuten äänekkäitä pyöriä olisi yhtä harvassa kuin äänekkäitä autoja. Näin ei todellakaan ole.

Ja niitä ratakäyttöön optimoituja pyöriä taitaa olla joku promillen osia koko pyöräkantaan nähden, joten niistä puhuminen on yhdentekevää,

Nythän oli puhe nimenomaan radalla tapahtuvista melumittauksista ja teit itse niistä omaan agendaasi sopivia virheellisiä johtopäätöksiä.

Ei kaikki keskity äänen tuottamiseen. Ne jotka keskittyvät tekisivät tuon putkivaihdon katsastukseen. Suurimmalla osalla siihen ei olisi tarvetta. Sinäkään et varmaan havaitse 90% talosi ohi ajavia moottoripyöriä, kun et kuule niitä tai et erota niiden ääntä muun liikenteen äänistä. Sinä erotat ne meluisat. Koska ne ovat ainoat havaitsemasi, niin yleistät.

Menepä joskus jonnekin kokoontumisajoihin, jonne tulee vaikkapa muutama tuhat motoristia. Tai seuraamaan jotain Hymyilevän motoristin kevätpäivän paraatia. Laske sieltä oikeasti se prosentti, joiden meluista saat näppyjä. Noissa paraateissa kuitenkin äänekkäitäkin lienee enemmän kuin normiliikenteessä, koska näyttämisen halu.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Faidros.

Quote from: kekkeruusi on 22.07.2013, 15:39:52
Niin, melut on rajoissa radoilla ajettaessa. Sehän ei merkitse mitään radan ulkopuolisen ajon osalta. Niin kuin tässä ketjussa on toistuvasti kerrottu, se putki vaihtuu vartin rassailulla suuntaan tai toiseen. Eikä ole mitään syytä olettaa, etteivätkö radalla kävijät vaihtaisi vaimentimia pois radalta lähtiessään.

Tottakai vaihdetaan! Vaihdetaan sen vuoksi kun joku soittaa stereoita taloyhtiössä liian kovaa. ;)

OT: Jos osaisin, äänittäisin aavikkokilpurini äänet tänne. 1-pytty, 650cc ja paperinohut titaaninen suora kisaputki...  ;D
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

kekkeruusi

Quote from: Faidros. on 23.07.2013, 14:07:01
Quote from: kekkeruusi on 22.07.2013, 15:39:52
Niin, melut on rajoissa radoilla ajettaessa. Sehän ei merkitse mitään radan ulkopuolisen ajon osalta. Niin kuin tässä ketjussa on toistuvasti kerrottu, se putki vaihtuu vartin rassailulla suuntaan tai toiseen. Eikä ole mitään syytä olettaa, etteivätkö radalla kävijät vaihtaisi vaimentimia pois radalta lähtiessään.

Tottakai vaihdetaan! Vaihdetaan sen vuoksi kun joku soittaa stereoita taloyhtiössä liian kovaa. ;)

OT: Jos osaisin, äänittäisin aavikkokilpurini äänet tänne. 1-pytty, 650cc ja paperinohut titaaninen suora kisaputki...  ;D
Kommenttisi kertoo sinusta paljon. En viitsi sanoin kuvata halveksuntaani sinua kohtaan.

kekkeruusi

Quote from: ikuturso on 23.07.2013, 13:42:43
Quote from: kekkeruusi on 22.07.2013, 16:26:30
Ai minun logiikkani? Tehän tässä olette toistuvasti kertoneet, kuinka katsastuksista ei olisi äänen rajoittamiselle mitään merkitystä koska kaikki vain vaihtavat putkia katsastuksen ajaksi ja sitten takaisin. Kyllä, sillä äänen tuotolla on teille selvästi aivan helvetisti merkitystä. Muuten äänekkäitä pyöriä olisi yhtä harvassa kuin äänekkäitä autoja. Näin ei todellakaan ole.

Ja niitä ratakäyttöön optimoituja pyöriä taitaa olla joku promillen osia koko pyöräkantaan nähden, joten niistä puhuminen on yhdentekevää,

Nythän oli puhe nimenomaan radalla tapahtuvista melumittauksista ja teit itse niistä omaan agendaasi sopivia virheellisiä johtopäätöksiä.
Ei ole tarvinut tehdä johtopäätöksiä, olen vain lukenut mitä minulle on täällä kerrottu.

Quote from: ikuturso on 23.07.2013, 13:42:43
Ei kaikki keskity äänen tuottamiseen. Ne jotka keskittyvät tekisivät tuon putkivaihdon katsastukseen. Suurimmalla osalla siihen ei olisi tarvetta. Sinäkään et varmaan havaitse 90% talosi ohi ajavia moottoripyöriä, kun et kuule niitä tai et erota niiden ääntä muun liikenteen äänistä. Sinä erotat ne meluisat. Koska ne ovat ainoat havaitsemasi, niin yleistät.
Paskapuhetta. Sinä et tiedä miten kovaa meteliä taloni ohi ajavat pitävät.

Quote from: ikuturso on 23.07.2013, 13:42:43
Menepä joskus jonnekin kokoontumisajoihin, jonne tulee vaikkapa muutama tuhat motoristia. Tai seuraamaan jotain Hymyilevän motoristin kevätpäivän paraatia. Laske sieltä oikeasti se prosentti, joiden meluista saat näppyjä. Noissa paraateissa kuitenkin äänekkäitäkin lienee enemmän kuin normiliikenteessä, koska näyttämisen halu.
No en helvetissä mene. Tuota möykkää saa kuunnella ihan tarpeeksi täälläkin. Moto-vajakit menkööt viettämään paraatejaan jonnekkin moottoritielle, josta heidän möykkäänsä ei kuule muut kuin toiset moto-vajakit.

Faidros.

Quote from: kekkeruusi on 23.07.2013, 16:01:34
Quote from: Faidros. on 23.07.2013, 14:07:01
Quote from: kekkeruusi on 22.07.2013, 15:39:52
Niin, melut on rajoissa radoilla ajettaessa. Sehän ei merkitse mitään radan ulkopuolisen ajon osalta. Niin kuin tässä ketjussa on toistuvasti kerrottu, se putki vaihtuu vartin rassailulla suuntaan tai toiseen. Eikä ole mitään syytä olettaa, etteivätkö radalla kävijät vaihtaisi vaimentimia pois radalta lähtiessään.

Tottakai vaihdetaan! Vaihdetaan sen vuoksi kun joku soittaa stereoita taloyhtiössä liian kovaa. ;)

OT: Jos osaisin, äänittäisin aavikkokilpurini äänet tänne. 1-pytty, 650cc ja paperinohut titaaninen suora kisaputki...  ;D
Kommenttisi kertoo sinusta paljon. En viitsi sanoin kuvata halveksuntaani sinua kohtaan.

Olen etuoikeutettu etten asu naapuristossasi, vaan maalla, minne ääntä mahtuu! Lentokoneet nousee ja laskee kotijärvelle. Naapurit tulee katsomaan, kun joskus laitan helvetinkoneen käyntiin!
Kaikki ollaan sovussa, vaikka järven ympärillä on yli 80 savua.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

ikuturso

Quote from: kekkeruusi on 23.07.2013, 16:06:28
Quote from: ikuturso on 23.07.2013, 13:42:43
Ei kaikki keskity äänen tuottamiseen. Ne jotka keskittyvät tekisivät tuon putkivaihdon katsastukseen. Suurimmalla osalla siihen ei olisi tarvetta. Sinäkään et varmaan havaitse 90% talosi ohi ajavia moottoripyöriä, kun et kuule niitä tai et erota niiden ääntä muun liikenteen äänistä. Sinä erotat ne meluisat. Koska ne ovat ainoat havaitsemasi, niin yleistät.
Paskapuhetta. Sinä et tiedä miten kovaa meteliä taloni ohi ajavat pitävät.
Niinkö ihanko kaikkiko moottoripyörätkö? Jokako ikinenkö?

Quote from: kekkeruusi on 23.07.2013, 16:06:28
Quote from: ikuturso on 23.07.2013, 13:42:43
Menepä joskus jonnekin kokoontumisajoihin, jonne tulee vaikkapa muutama tuhat motoristia. Tai seuraamaan jotain Hymyilevän motoristin kevätpäivän paraatia. Laske sieltä oikeasti se prosentti, joiden meluista saat näppyjä. Noissa paraateissa kuitenkin äänekkäitäkin lienee enemmän kuin normiliikenteessä, koska näyttämisen halu.
No en helvetissä mene. Tuota möykkää saa kuunnella ihan tarpeeksi täälläkin. Moto-vajakit menkööt viettämään paraatejaan jonnekkin moottoritielle, josta heidän möykkäänsä ei kuule muut kuin toiset moto-vajakit.
Mitä jos kutsuisit joskus motoristin kahville ja tutustuisit sellaiseen IRL?

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

kekkeruusi

Quote from: ikuturso on 23.07.2013, 21:55:25
Mitä jos kutsuisit joskus motoristin kahville ja tutustuisit sellaiseen IRL?
Mitäs jos hankkisitte niihin leluihinne äänenvaimentimet. IRL

Faidros.

Ajoi mopoautolla 60km/h rajoituksella 68 km/h, voitti hovissa.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/61540-ajoi-68-kmh-mopoautolla-teini-voitti-turun-hovissa
Päivän paras uutinen! Mopoauto oli rekisteröity kevyeksi nelipyöräksi 2kk ennen ylinopeutta. Voin vain kuvitella tunteen, kun pieni ihminen voittaa byrokraatian! :)
Monet noista mopoautoista on jo lähtökohtaisesti suunniteltu suurempiin nopeuksiin. On vain Suomen laki joka mopoautona ollessaan edellyttää ajoneuvon max. 45 km/h nopeuteen.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Lisää hienoa katsastuspolitiikkaa. Poliisin huutokaupasta ostettu huippukuntoinen Ferrari ei kelpaa liikennöintiin Suomessa puuttuvien historiatietojen vuoksi.
http://yle.fi/uutiset/huippukuntoisesta_ferrarista_tulee_pian_kukkalaatikko/6780182
Muualla EU.ssa riittää todisteeksi se, ettei valmistenumeroista autoa ole ilmoitettu varastetuksi, mutta ei Suomessa(ei viitsitä/haluta ottaa selvää). Oman Suomen katsastusviranomaisille kelvottoman mp:ni kävin katsastamassa Virossa ja toin sen uudelleen Suomeen. Jo kelpasi!
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

ikuturso

Quote from: Faidros. on 16.08.2013, 14:30:01
Lisää hienoa katsastuspolitiikkaa. Poliisin huutokaupasta ostettu huippukuntoinen Ferrari ei kelpaa liikennöintiin Suomessa puuttuvien historiatietojen vuoksi.
http://yle.fi/uutiset/huippukuntoisesta_ferrarista_tulee_pian_kukkalaatikko/6780182
Muualla EU.ssa riittää todisteeksi se, ettei valmistenumeroista autoa ole ilmoitettu varastetuksi, mutta ei Suomessa(ei viitsitä/haluta ottaa selvää). Oman MP:ni kävin katsastamassa Virossa ja toin sen uudelleen Suomeen.

Historiantietoihin: Edellinen omistaja: Suomen valtio.
Jos valtio on katsonut voivansa myydä ko. omaisuuden, sen historian pitäisi olla riittävän selvä. Ei kai valtio myisi varastettua autoa?

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Faidros.

Quote from: ikuturso on 16.08.2013, 14:37:25
Quote from: Faidros. on 16.08.2013, 14:30:01
Lisää hienoa katsastuspolitiikkaa. Poliisin huutokaupasta ostettu huippukuntoinen Ferrari ei kelpaa liikennöintiin Suomessa puuttuvien historiatietojen vuoksi.
http://yle.fi/uutiset/huippukuntoisesta_ferrarista_tulee_pian_kukkalaatikko/6780182
Muualla EU.ssa riittää todisteeksi se, ettei valmistenumeroista autoa ole ilmoitettu varastetuksi, mutta ei Suomessa(ei viitsitä/haluta ottaa selvää). Oman MP:ni kävin katsastamassa Virossa ja toin sen uudelleen Suomeen.

Historiantietoihin: Edellinen omistaja: Suomen valtio.
Jos valtio on katsonut voivansa myydä ko. omaisuuden, sen historian pitäisi olla riittävän selvä. Ei kai valtio myisi varastettua autoa?

-i-

Tai syyte varastetun tavaran myymisestä! :o
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Tällä viikolla tuli taas "museokatsastettua" yksi prätkä. Suomen lain kummallisuuksiin kuuluu se, että palautettuasi, Suomeen jo rekisteröidyn, moottoripyörän orjallisesti siihen asuun kuin se on tehtaalta lähtenyt, joudut vielä ma-katsastuksen jälkeen muutoskatsastamaan sen! :facepalm:
Tämänkertaiseen pyörään ainoa muutos oli Kalifornian auringon polttaman alkuperäisen maalipinnan uusiminen.
Muutos rekisteritietoihin 120€, KIITTOOOSSS!
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

kekkeruusi

Quote from: Faidros. on 06.09.2013, 11:56:28
Tällä viikolla tuli taas "museokatsastettua" yksi prätkä. Suomen lain kummallisuuksiin kuuluu se, että palautettuasi, Suomeen jo rekisteröidyn, moottoripyörän orjallisesti siihen asuun kuin se on tehtaalta lähtenyt, joudut vielä ma-katsastuksen jälkeen muutoskatsastamaan sen! :facepalm:
Tämänkertaiseen pyörään ainoa muutos oli Kalifornian auringon polttaman alkuperäisen maalipinnan uusiminen.
Muutos rekisteritietoihin 120€, KIITTOOOSSS!
Voi itku ja parku. Olisit pitänyt sen alkuperäisessä kuosissa.

dothefake

Tulee mieleen sanonta: Tyhmä kuin saapas. En tiedä mistä tuli mieleen.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

kekkeruusi

Quote from: dothefake on 06.09.2013, 12:24:51
Tulee mieleen sanonta: Tyhmä kuin saapas. En tiedä mistä tuli mieleen.
Olitko kenties peilin edessä?

Faidros.

En katso pahalla Kekkeruusin kuittailua, olenhan itsekin syyllistynyt samaan.  ;)
Quote from: kekkeruusi on 06.09.2013, 12:21:13
Quote from: Faidros. on 06.09.2013, 11:56:28
Tällä viikolla tuli taas "museokatsastettua" yksi prätkä. Suomen lain kummallisuuksiin kuuluu se, että palautettuasi, Suomeen jo rekisteröidyn, moottoripyörän orjallisesti siihen asuun kuin se on tehtaalta lähtenyt, joudut vielä ma-katsastuksen jälkeen muutoskatsastamaan sen! :facepalm:
Tämänkertaiseen pyörään ainoa muutos oli Kalifornian auringon polttaman alkuperäisen maalipinnan uusiminen.
Muutos rekisteritietoihin 120€, KIITTOOOSSS!
Voi itku ja parku. Olisit pitänyt sen alkuperäisessä kuosissa.

Nythän nimenomaan alkuperäinen kuosi palautettiin, se minkä aurinko oli poistanut.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

dothefake

Quote from: kekkeruusi on 06.09.2013, 12:35:05
Quote from: dothefake on 06.09.2013, 12:24:51
Tulee mieleen sanonta: Tyhmä kuin saapas. En tiedä mistä tuli mieleen.
Olitko kenties peilin edessä?
Ei, olin katsastamassa tiluksiani.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Faidros.

Varo, ettei mikään yksityinen firma omi tiluksien katsastamista itselleen! :o
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

dothefake

Ainahan Tilukset läpi menee.

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Faidros.

Nyt väitän, että olet ollut naapurin tiluksia katsastamassa!
Mutta eihän se mitään, jos sen tekee ilmaiseksi. Eihän se ole keltään pois! 8)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Asiaan. Suomessa on erittäin hyvä systeemi museoajoneuvojen vakuutushelpotuksista. Muualla EU:ssa ei ole näin. Monissa maissa vanhoilla ajoneuvoilla saa ajaa vain erikseen järjestetyissä tapahtumissa. Esimerkiksi briteissä ei höyryveturia saa enää käynnistää kuin erikoisluvalla, elokuvantekoon... tms.

Käykäähän hyvät ihmiset vielä ajamassa Ukkopekalla, vielä kun voitte, koska vihreiden mielestä sekin pitäisi kieltää.

Ja vuokratkaa se naapurin 30-luvun RR hääautoksi, ettei venttiilit pääse pikeentymään paikalleen. Jotkut tekevät keikkoja jopa omakustannehintaan.

Enivei, vanhojen ajoneuvojen harrastaminen(ajaminen) on niin marginaalista, että täällä Suomessa jos missä, perinne pitäisi säilyttää.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-