News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Euroopan parlamentti äänesti: Moottoripyörien katsastukset alkamassa 2016

Started by IMMane, 03.07.2013, 07:57:29

Previous topic - Next topic

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Sour-One


dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Sour-One


Faidros.

Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Sour-One

Quote from: Faidros. on 03.07.2013, 17:15:12
Quote from: Sour-One on 03.07.2013, 17:10:46
Quote from: dothefake on 03.07.2013, 17:00:04
Siis kannatat ongelmia?

Ei toki. Kannatan moottoripyörien katsastuksia.

Haluatko kertoa meille, että miksi?

Ihan samasta syystä kuin kannatan autojenkin katsastusta. Moottoripyörän samoin kuin autonkin kunto on hyvä tarkastaa aika ajoin.

Sour-One

Quote from: Faidros. on 03.07.2013, 12:59:19
Quote from: Jack on 03.07.2013, 11:49:03
Eikö joku halvan vanhan ylimääräisen moottoripyörän omistaja voisi harkita vuokraavansa menopeliään muutamaksi päiväksi. Jos pyörän arvo on 1500 – 2000 euroa (näillä hinnoilla olen nähnyt myytävän halvimpia käytettyjä liikkuviksi väitettyjä), ei kai sellaisesta aivan hirveätä vuokramaksua tarvitsisi saada, kun bisnes jo kannattaisi.

Jos tarkoitat virallista bisnestä yhtälö on mahdoton. Takavuosina olisin alkanut vuokraamaan prätkiä, mutta vakuutus vuokraprätkälle on moninkertainen. Tavallisella liikennevakuutuksella et saa vuokrata. Vakuutuksista johtuu vuokrapyörien "500€/vrk"-vuokrat.

Jack, jos halpa pyörä kiinnostaa, löytyisi 1000cc BMW -78 police special. Lähtee alta kolmen tonnin. "Maalaamalla museoon"-kuntoinen. Ei ole ollut vielä missään myynnissä, koska ajattelin maalata sen ensin.
Dothefake ystävineen kävi jo tutkimassa pyörän. Oli kuulemma liian iso ostajalle...

http://www.suomenmpvuokraamo.fi/hinnasto.html

Faidros.

Quote from: Sour-One on 03.07.2013, 17:17:29
Quote from: Faidros. on 03.07.2013, 17:15:12
Quote from: Sour-One on 03.07.2013, 17:10:46
Quote from: dothefake on 03.07.2013, 17:00:04
Siis kannatat ongelmia?

Ei toki. Kannatan moottoripyörien katsastuksia.

Haluatko kertoa meille, että miksi?

Ihan samasta syystä kuin kannatan autojenkin katsastusta. Moottoripyörän samoin kuin autonkin kunto on hyvä tarkastaa aika ajoin.

On osoittautunut, että mp:n omistajat itse valvovat ajokkinsa kuntoa erittäin hyvin. Suurin osa onnettomuuksiin johtaneista teknisistä vioista mp:llä johtuu kuluneista renkaista. Niitä saattaa kulua hyvin 2-3 settiä puolessa vuodessa. Mikä apu mielestäsi pakollisella 1-4 vuoden välein suoritettavalla katsastuksella on tähän ongelmaan? Muut tekniset viat ovat aivan marginaalisia.

Eikö olisi järkevämpää uhrata varoja mielummin kesäaikaan suoritettaviin mp-rengasratsioihin?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Sour-One

Quote from: Faidros. on 03.07.2013, 17:31:54
Quote from: Sour-One on 03.07.2013, 17:17:29
Quote from: Faidros. on 03.07.2013, 17:15:12
Quote from: Sour-One on 03.07.2013, 17:10:46
Quote from: dothefake on 03.07.2013, 17:00:04
Siis kannatat ongelmia?

Ei toki. Kannatan moottoripyörien katsastuksia.

Haluatko kertoa meille, että miksi?

Ihan samasta syystä kuin kannatan autojenkin katsastusta. Moottoripyörän samoin kuin autonkin kunto on hyvä tarkastaa aika ajoin.

On osoittautunut, että mp:n omistajat itse valvovat ajokkinsa kuntoa erittäin hyvin. Suurin osa onnettomuuksiin johtaneista teknisistä vioista mp:llä johtuu kuluneista renkaista. Niitä saattaa kulua hyvin 2-3 settiä puolessa vuodessa. Mikä apu mielestäsi pakollisella 1-4 vuoden välein suoritettavalla katsastuksella on tähän ongelmaan? Muut tekniset viat ovat aivan marginaalisia.

Eikö olisi järkevämpää uhrata varoja mielummin kesäaikaan suoritettaviin mp-rengasratsioihin?

Katsastukset on parempia.

Apostrofi

Quote from: Sour-One on 03.07.2013, 17:32:38
Quote from: Faidros. on 03.07.2013, 17:31:54
Quote from: Sour-One on 03.07.2013, 17:17:29
Quote from: Faidros. on 03.07.2013, 17:15:12
Quote from: Sour-One on 03.07.2013, 17:10:46
Quote from: dothefake on 03.07.2013, 17:00:04
Siis kannatat ongelmia?

Ei toki. Kannatan moottoripyörien katsastuksia.

Haluatko kertoa meille, että miksi?

Ihan samasta syystä kuin kannatan autojenkin katsastusta. Moottoripyörän samoin kuin autonkin kunto on hyvä tarkastaa aika ajoin.

On osoittautunut, että mp:n omistajat itse valvovat ajokkinsa kuntoa erittäin hyvin. Suurin osa onnettomuuksiin johtaneista teknisistä vioista mp:llä johtuu kuluneista renkaista. Niitä saattaa kulua hyvin 2-3 settiä puolessa vuodessa. Mikä apu mielestäsi pakollisella 1-4 vuoden välein suoritettavalla katsastuksella on tähän ongelmaan? Muut tekniset viat ovat aivan marginaalisia.

Eikö olisi järkevämpää uhrata varoja mielummin kesäaikaan suoritettaviin mp-rengasratsioihin?

Katsastukset on parempia.

Eivät ole.

Sour-One

Quote from: Apostrofi on 03.07.2013, 17:34:29
Quote from: Sour-One on 03.07.2013, 17:32:38
Quote from: Faidros. on 03.07.2013, 17:31:54
Quote from: Sour-One on 03.07.2013, 17:17:29
Quote from: Faidros. on 03.07.2013, 17:15:12
Quote from: Sour-One on 03.07.2013, 17:10:46
Quote from: dothefake on 03.07.2013, 17:00:04
Siis kannatat ongelmia?

Ei toki. Kannatan moottoripyörien katsastuksia.

Haluatko kertoa meille, että miksi?

Ihan samasta syystä kuin kannatan autojenkin katsastusta. Moottoripyörän samoin kuin autonkin kunto on hyvä tarkastaa aika ajoin.

On osoittautunut, että mp:n omistajat itse valvovat ajokkinsa kuntoa erittäin hyvin. Suurin osa onnettomuuksiin johtaneista teknisistä vioista mp:llä johtuu kuluneista renkaista. Niitä saattaa kulua hyvin 2-3 settiä puolessa vuodessa. Mikä apu mielestäsi pakollisella 1-4 vuoden välein suoritettavalla katsastuksella on tähän ongelmaan? Muut tekniset viat ovat aivan marginaalisia.

Eikö olisi järkevämpää uhrata varoja mielummin kesäaikaan suoritettaviin mp-rengasratsioihin?

Katsastukset on parempia.

Eivät ole.

No tästä olen eri mieltä. Lisäksi katsastuksilla pääsemme eroon näistä muutamista "yliäänikoneista".

Faidros.

Quote from: Sour-One on 03.07.2013, 17:27:41
Quote from: Faidros. on 03.07.2013, 12:59:19
Quote from: Jack on 03.07.2013, 11:49:03
Eikö joku halvan vanhan ylimääräisen moottoripyörän omistaja voisi harkita vuokraavansa menopeliään muutamaksi päiväksi. Jos pyörän arvo on 1500 – 2000 euroa (näillä hinnoilla olen nähnyt myytävän halvimpia käytettyjä liikkuviksi väitettyjä), ei kai sellaisesta aivan hirveätä vuokramaksua tarvitsisi saada, kun bisnes jo kannattaisi.

Jos tarkoitat virallista bisnestä yhtälö on mahdoton. Takavuosina olisin alkanut vuokraamaan prätkiä, mutta vakuutus vuokraprätkälle on moninkertainen. Tavallisella liikennevakuutuksella et saa vuokrata. Vakuutuksista johtuu vuokrapyörien "500€/vrk"-vuokrat.

Jack, jos halpa pyörä kiinnostaa, löytyisi 1000cc BMW -78 police special. Lähtee alta kolmen tonnin. "Maalaamalla museoon"-kuntoinen. Ei ole ollut vielä missään myynnissä, koska ajattelin maalata sen ensin.
Dothefake ystävineen kävi jo tutkimassa pyörän. Oli kuulemma liian iso ostajalle...

http://www.suomenmpvuokraamo.fi/hinnasto.html

Kappas, vasta tajusin. Mielessäni ollut vkl oli vaihtunut tekstissä vrk:si. Pahoitteluni ja kiitos Sour-Onelle oikaisusta!
On hinnat kyllä tulleet myös vähän alas Suomessa.
Madeiralla 2v. sitten toukokuussa, 500cc Hondan olisi saanut 22€/päivä, ei paha.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Quote from: Sour-One on 03.07.2013, 17:36:24
Lisäksi katsastuksilla pääsemme eroon näistä muutamista "yliäänikoneista".

Kerro miten katsastuksilla pääsemme eroon mainitsemistasi "yliäänikoneista"?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Sour-One

Quote from: Faidros. on 03.07.2013, 17:45:12
Quote from: Sour-One on 03.07.2013, 17:36:24
Lisäksi katsastuksilla pääsemme eroon näistä muutamista "yliäänikoneista".

Kerro miten katsastuksilla pääsemme eroon mainitsemistasi "yliäänikoneista"?

Jos desibelit ylittyvät niin eikö mp mene ajokieltoon kunnes sallituissa rajoissa?

kekkeruusi

Voin ihan rehellisesti sanoa, että tunnen vahingoniloa. En tiedä tosiaan vaikuttaako tämä siihen mölyämiseen, mutta kyllähän tässä ihan mukavasti karman laki toimii. Moottipyöräilijät häiriköivät muita ääliöpäristimillään, joten on aivan oikein että saavat hankaluuksia itselleenkin. Toivottavasti se katsastus on kallis ja vittumainen, sekä tehtävä kerran vuodessa vähintään. Hah!

Sour-One

Quote from: kekkeruusi on 03.07.2013, 17:51:17
Voin ihan rehellisesti sanoa, että tunnen vahingoniloa. En tiedä tosiaan vaikuttaako tämä siihen mölyämiseen, mutta kyllähän tässä ihan mukavasti karman laki toimii. Moottipyöräilijät häiriköivät muita ääliöpäristimillään, joten on aivan oikein että saavat hankaluuksia itselleenkin. Toivottavasti se katsastus on kallis ja vittumainen, sekä tehtävä kerran vuodessa vähintään. Hah!

Minä en vahingoniloa, mutta toki minua näiden muutamien pyörien melu vituttaa. Samoin kuin ruuhkassa ohittelu esim kaistojen välissä.

Rasvari

Vai että "yliäänikoneista" päästään eroon katsastamalla  :)

Enpä usko, koska:

1) "yliääntä" aiheuttava putken vaihto on noin tunnin homma, jos joku haluaa ajaa mökäpillillä niin hän varmasti tekee sen vuosikatsastuksesta huolimatta. Katsastuksen ajaksi tehdasputki kiinni ja leima paperiin.

2) Kaikki uudet pyörät ovat tyyppikatsastettu ja se ei mene läpi jos melutaso on liian kova. Eli jos valtaosa pyöristä on "ylinäänikoneita" niin ne saavat olla sitä vuosikatsastuksen jälkeenkin.

Minusta tämä on pelkkää simputusta kunnes joku osoittaa moottoripyörien teknisten vikojen olevan merkittävä syy mp-onnettomuuksissa tjsp.

Lahti-Saloranta

Quote from: Sour-One on 03.07.2013, 17:32:38
Katsastukset on parempia.
Onko sinulla itselläsi ollut koskaan moottoripyörää. Jotenkin vaikuttaa että ei ole. Moottoripyörässä vanhoissa autoissa tavanomaiset ruostevauriot ovat äärimmäisen harvinaisia samoin kuin kuluneet ohjaus- ja tukirakenteiden nivelet. Motskassa ei 2-pyöräisenä voi olla jarrujen puoltamista ja jarruttomalla pyörällä ei yksinkertaisesti voi ajaa. Sama homma on viallisten etuiskunvaimentimien kanssa. Katsastuksessa oikeastaan ainut tarkastuksen kohde on polttimot, äänimerkki ja renkaat. Uuden renkaan taas saa sliksiksi revittelemällä vaikka päivässä joten siihen ei katsastus paljon vaikuta. Suurin onnettomuuksien syy lienee liian suuri ajonopeus ja huonot renkaat. Huonoilla renkailla tarkoitan nimenomaan huonoja renkaita en kuluneita. Tuliterä rengaskin voi olla ajo-ominaisuuksiltaan huono.
Itse suoritan pyörän katsastuksen joka kerta kun ajomatka on yli 10 km. Jarrujen ja iskunvaimennuksen testaamiseen menee aikaa 4-10 sek.  Renkaan kuluneisuuden näkee jo pyörää lähestyttäessä.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Sour-One

Quote from: Lahti-Saloranta on 03.07.2013, 18:05:31
Quote from: Sour-One on 03.07.2013, 17:32:38
Katsastukset on parempia.
Onko sinulla itselläsi ollut koskaan moottoripyörää. Jotenkin vaikuttaa että ei ole. Moottoripyörässä vanhoissa autoissa tavanomaiset ruostevauriot ovat äärimmäisen harvinaisia samoin kuin kuluneet ohjaus- ja tukirakenteiden nivelet. Motskassa ei 2-pyöräisenä voi olla jarrujen puoltamista ja jarruttomalla pyörällä ei yksinkertaisesti voi ajaa. Sama homma on viallisten etuiskunvaimentimien kanssa. Katsastuksessa oikeastaan ainut tarkastuksen kohde on polttimot, äänimerkki ja renkaat. Uuden renkaan taas saa sliksiksi revittelemällä vaikka päivässä joten siihen ei katsastus paljon vaikuta. Suurin onnettomuuksien syy lienee liian suuri ajonopeus ja huonot renkaat. Huonoilla renkailla tarkoitan nimenomaan huonoja renkaita en kuluneita. Tuliterä rengaskin voi olla ajo-ominaisuuksiltaan huono.
Itse suoritan pyörän katsastuksen joka kerta kun ajomatka on yli 10 km. Jarrujen ja iskunvaimennuksen testaamiseen menee aikaa 4-10 sek.  Renkaan kuluneisuuden näkee jo pyörää lähestyttäessä.

Kauan aikaa sitten. Hyvä että tarkastat pyöräsi. Toki sillä perusteella ei autoilijakaan pääse katsastuksesta eroon

nuiv-or

Quote from: Rasvari on 03.07.2013, 18:05:23
Vai että "yliäänikoneista" päästään eroon katsastamalla  :)

Enpä usko, koska:

1) "yliääntä" aiheuttava putken vaihto on noin tunnin homma, jos joku haluaa ajaa mökäpillillä niin hän varmasti tekee sen vuosikatsastuksesta huolimatta. Katsastuksen ajaksi tehdasputki kiinni ja leima paperiin.

2) Kaikki uudet pyörät ovat tyyppikatsastettu ja se ei mene läpi jos melutaso on liian kova. Eli jos valtaosa pyöristä on "ylinäänikoneita" niin ne saavat olla sitä vuosikatsastuksen jälkeenkin.

3) katsastuksilla ei päästä eroon Mach-1 -koneista

Faidros.

Quote from: Sour-One on 03.07.2013, 17:49:17
Quote from: Faidros. on 03.07.2013, 17:45:12
Quote from: Sour-One on 03.07.2013, 17:36:24
Lisäksi katsastuksilla pääsemme eroon näistä muutamista "yliäänikoneista".

Kerro miten katsastuksilla pääsemme eroon mainitsemistasi "yliäänikoneista"?

Jos desibelit ylittyvät niin eikö mp mene ajokieltoon kunnes sallituissa rajoissa?

Huoh... Lukisit ketjun ensin alusta, ko. asiaa on jo käsitelty laajasti.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

kekkeruusi

Quote from: Rasvari on 03.07.2013, 18:05:23
Vai että "yliäänikoneista" päästään eroon katsastamalla  :)

Enpä usko, koska:

1) "yliääntä" aiheuttava putken vaihto on noin tunnin homma, jos joku haluaa ajaa mökäpillillä niin hän varmasti tekee sen vuosikatsastuksesta huolimatta. Katsastuksen ajaksi tehdasputki kiinni ja leima paperiin.
Joutuvatpahan edes kerren vuodessa (tms) näkemään vähän vaivaa sitten. Kiusa se on pienikin.

Quote from: Rasvari on 03.07.2013, 18:05:23
Minusta tämä on pelkkää simputusta kunnes joku osoittaa moottoripyörien teknisten vikojen olevan merkittävä syy mp-onnettomuuksissa tjsp.
Niin se on kiusantekoa häiriköinti melusaastetta tuottamallakin. Ei löydy sympatiaa.

Sour-One

Quote from: Faidros. on 03.07.2013, 13:25:18
Quote from: kryyni on 03.07.2013, 13:13:12
Moottoripyörien katsastusta sen sijaan kannatan lämpimästi, mikäli sillä saataisiin erään kirjoittajan sanoja vapaasti lainaten "tehtyä jotakin koko korttelin herättäville pörinäpesille". Ja se, että jokin moottoriliikenneväline on mahdollista muuttaa katsastuksen jälkeen katsastustodistuksen vastaiseksi, ei ole olennaista. Silloinhan kyseessä on liikennerikkomus, josta seuraa sakko.

Koittakaa nyt jo tajuta, että jo tähänkin mennessä liian kovaäänisestä moottoripyörästä on seurauksena ollut kilpien menetys, uudelleen katsastus ja sakko! Tähän asiaan ei muutosta tuo vuosikatsastus, paitsi että ne kaikki hiljaisetkin motskarit saadan katsastuspakon alle.

Kyllä olen lukenut ja kyllä, kyllä olet väärässä.

Faidros.

Quote from: Sour-One on 03.07.2013, 17:55:49
Samoin kuin ruuhkassa ohittelu esim kaistojen välissä.

Sekö vituttaa, että jollakin on ajoneuvo, jolla etenee ruuhkassa nopeammin? Esim. Italiassa autoilijat tekevät tilaa, että edes kaksipyöräiset pääsisivät helposti eteenpäin. Samoin motukat pitää parkkeerata jalkakäytäville, koska parkkiruudussa ne vievät tilan autolta.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Rasvari

Quote from: kekkeruusi on 03.07.2013, 18:10:49
Quote from: Rasvari on 03.07.2013, 18:05:23
Vai että "yliäänikoneista" päästään eroon katsastamalla  :)

Enpä usko, koska:

1) "yliääntä" aiheuttava putken vaihto on noin tunnin homma, jos joku haluaa ajaa mökäpillillä niin hän varmasti tekee sen vuosikatsastuksesta huolimatta. Katsastuksen ajaksi tehdasputki kiinni ja leima paperiin.
Joutuvatpahan edes kerren vuodessa (tms) näkemään vähän vaivaa sitten. Kiusa se on pienikin.

Quote from: Rasvari on 03.07.2013, 18:05:23
Minusta tämä on pelkkää simputusta kunnes joku osoittaa moottoripyörien teknisten vikojen olevan merkittävä syy mp-onnettomuuksissa tjsp.
Niin se on kiusantekoa häiriköinti melusaastetta tuottamallakin. Ei löydy sympatiaa.

Katsos kun ne jotka ajelevat "yliäänikoneilla" ovat suurella todennäköisyydellä sen vaivan jo kerran nähneet vaihtaessaan tehdaspillin mökäpilliin. Pelkän äänenvaimentimen vaihto sujuu useimpiin pyöriin noin vartissa.

Hyöty on siis marginaalinen. Olisi kiva nähdä miten tämä toteutuessaan vähentää mp-onnettomuuksia (joissa suurin syypää on usein kuljettaja) tai vähentää melusaastetta. Toivottavasti et joudu pettymään.

Mutta joo, yli 20 vuotta mp:llä takana, ei yhtään sakkoa ja naapuruston kanssa edelleen hyvät välit. En tarvitse sympatiaasi :D

Markkanen

Ensin tulee moottoripyöriin katsastuspakko. Sen jälkeen käyttövero jne. Sama toistetaan myöhemmin mopoille.

En ole koskaan kuullut, että tekninen vika olisi ollut pääsyynä onnettomuudessa. Sitäpaitsi nämä brummm brumm (harrikka ym.) moottoripyöräilijät käyvät talleillaan huoltamassa ja korjaamassa vikoja. Monille moottoripyöräily on ihan oikea harrastus. Ne ketkä ei noudata liikennesääntöjä moottoripyörillään niin tuskin paljoa ajattelevat ajokkinsa kuntoakaan. Tietysti vuodessa voidaan välttää pari kolaria jos kaikki ajoneuvot katsastetaan. Vielä enemmän tulee uhreja jos kielletään kokonaan moottoripyörät. Eikö joku poliitikko sanonut aselaista, että jos yksikin ihmishenki säästyy niin aseiden täyskielto on täysin aiheellinen. Tällaiset holhousdiktaturian rupikonnat ovat sitten päättämässä meidän "turvallisuudesta".  Toisaalta sänkyyn on erittäin moni kuollut. Pitäisikö sängyt katsastaa tai laittaa verolle??? Jos ihmiset sitten eläisi pitempään  :o
Ellei Teillä itsellänne, herra, olisi ahneutta, ette saisi kansaa varastamaan vaikka varastamisen palkitsisitte.
- Kungfutse

Rasvari

Quote from: Hohtava Mamma on 03.07.2013, 18:15:29
Putki vaihtuu vakioksi varttitunnissa. Desibelikilleri menee putken päähän viidessätoista sekunnissa. Ja lähtee vähän nopeammin pois.

Melusaasteen aiheuttaminen melusaasteen aiheuttamisen vuoksi on äärimmäisen typerää. Mielestäni poliisi voisi sakottaa herkemminkin korttelirallista ja liikenteen vaarantamisesta, mutta tyhjällä tiellä haja-asutusalueella voisi sitten päästellä vähän vapaammin. Mölyt jäävät metsään.

Kylän kohralla komiaasti mutta metsätiellä/montulla/radalla/suljetulla alueella sitten sinkki kireenä.

Ja sakottaakin. Ja se on oikein.

Jaska Pankkaaja

Quote from: dothefake on 03.07.2013, 15:13:46
Pidin puoluekokouksessa Sampoa fiksuna, mutta mieshän on umpitollo.

Näin on  :'(

Äijä kuitenkin näköjään kannattaa euvostokokoomusten kartellibisneksiä ja communistista kieltolakipolitiikkaa. Eipä tule täältä ääntä, ei koskaan.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Faidros.

Quote from: Sour-One on 03.07.2013, 18:13:52
Quote from: Faidros. on 03.07.2013, 13:25:18
Quote from: kryyni on 03.07.2013, 13:13:12
Moottoripyörien katsastusta sen sijaan kannatan lämpimästi, mikäli sillä saataisiin erään kirjoittajan sanoja vapaasti lainaten "tehtyä jotakin koko korttelin herättäville pörinäpesille". Ja se, että jokin moottoriliikenneväline on mahdollista muuttaa katsastuksen jälkeen katsastustodistuksen vastaiseksi, ei ole olennaista. Silloinhan kyseessä on liikennerikkomus, josta seuraa sakko.

Koittakaa nyt jo tajuta, että jo tähänkin mennessä liian kovaäänisestä moottoripyörästä on seurauksena ollut kilpien menetys, uudelleen katsastus ja sakko! Tähän asiaan ei muutosta tuo vuosikatsastus, paitsi että ne kaikki hiljaisetkin motskarit saadan katsastuspakon alle.

Kyllä olen lukenut ja kyllä, kyllä olet väärässä.

Voisit aina kuitenkin samassa viestissä perustella väitteesi, ettei joka kerta tarvitse lypsää "viisauttasi".
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Sour-One

Quote from: Faidros. on 03.07.2013, 18:18:43
Quote from: Sour-One on 03.07.2013, 17:55:49
Samoin kuin ruuhkassa ohittelu esim kaistojen välissä.

Sekö vituttaa, että jollakin on ajoneuvo, jolla etenee ruuhkassa nopeammin? Esim. Italiassa autoilijat tekevät tilaa, että edes kaksipyöräiset pääsisivät helposti eteenpäin. Samoin motukat pitää parkkeerata jalkakäytäville, koska parkkiruudussa ne vievät tilan autolta.

Kyllä. Muutaman auton päästä pitää palata takaisin kaistalle ja sitten jono taas nykii ja hiadstelee. Tämä toki koskee muitakin idioottiohituksia.