News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2013-06-20 HS/NYT: Nyt puhuvat pimeän taksin kuljettajat

Started by mielipide, 20.06.2013, 11:07:43

Previous topic - Next topic

repa

Itsellekkin on tarjottu pimeän taksin kyytiä Turun keskustassa torinvarrella. Tarjoaja oli isokokoinen ulkonäöltään turkkilainen mies. Sanoin hänelle, että ei kiitos asun ihan lähellä (hotellissa). Jos tollaisen tyypin kyytin olisin noussut, niin varmasti hän olisi ryöstänyt ja pahoinpidellyt jossain sivukujalla. Turussa minut yritettiin ryöstää, kun autoni oli parkissa sivukujalla. Juuri kun olin mennyt auton sisään huomasin, että kaksi ulkomaalaista miestä lähestyi autoani. Kyynärpäälläni painoin kuskinpuolen oven lukkoon ikkunan vieressä olevasta napista. Miehet yrittivät avata auton ovia auton molemmin puolin, mutta turhaan, koska ovet olivat lukossa. Starttasin auton nopeasti ja peruutin parkkipuudusta pois vauhdikkaasti ja poistuin paikalta renkaat savuten. Miehet olivat ulkonäön perusteella nuoria irakilaisia tai turkkilaisia. Kannattaa lukita auton ovet heti, kun menee autoon sisälle kaupungissa yms. Itselleni olisi voinut käydä huonosti, jos en olisi saanut lukittua nopeasti kuskin puolen ovea. Vastedes jos jotkut romanikerjäiläiset yms. yrittää pysäyttää autoani, painan välittömästi kaasun pohjaan.

Kari Kinnunen

Quote from: repa on 22.06.2013, 12:07:04
Turussa minut yritettiin ryöstää, kun autoni oli parkissa. Juuri kun olin mennyt auton sisään huomasin, että kaksi ulkomaalaista miestä lähestyi autoani. Kyynärpäälläni painoin kuskinpuolen oven lukkoon ikkunan vieressä olevasta napista. Miehet yrittivät avata auton ovia auton molemmin puolin, mutta turhaan, koska ovet olivat lukossa. Starttasin auton nopeasti ja peruutin parkkipuudusta pois vauhdikkaasti ja poistuin paikalta renkaat savuten. Miehet olivat ulkonäön perusteella nuoria irakilaisia tai turkkilaisia. Kannattaa lukita auton ovet heti, kun menee autoon sisälle kaupungissa yms. Itselleni olisi voinut käydä huonosti, jos en olisi saanut lukittua nopeasti kuskin puolen ovea.

Niin, tämä ongelma on aikoja sitten otettu huomioon jenkkivaunuissa. Automatiikka loksauttaa keskuslukon päälle heti kun vahteenvalitsin siirretään pois pysäköinti asennosta.

repa

Quote from: Kari Kinnunen on 22.06.2013, 12:17:13
Turussa minut yritettiin ryöstää, kun autoni oli parkissa. Juuri kun olin mennyt auton sisään huomasin, että kaksi ulkomaalaista miestä lähestyi autoani. Kyynärpäälläni painoin kuskinpuolen oven lukkoon ikkunan vieressä olevasta napista. Miehet yrittivät avata auton ovia auton molemmin puolin, mutta turhaan, koska ovet olivat lukossa. Starttasin auton nopeasti ja peruutin parkkipuudusta pois vauhdikkaasti ja poistuin paikalta renkaat savuten. Miehet olivat ulkonäön perusteella nuoria irakilaisia tai turkkilaisia. Kannattaa lukita auton ovet heti, kun menee autoon sisälle kaupungissa yms. Itselleni olisi voinut käydä huonosti, jos en olisi saanut lukittua nopeasti kuskin puolen ovea.

Niin, tämä ongelma on aikoja sitten otettu huomioon jenkkivaunuissa. Automatiikka loksauttaa keskuslukon päälle heti kun vahteenvalitsin siirretään pois pysäköinti asennosta.

Onneksi nykyisessä autossani on keskuslukitus, joka helpottaa ovien lukitsemista, eikä tarvitse jokaista ovea erikseen käsin lukita.

CaptainNuiva

Quote from: Kari Kinnunen on 22.06.2013, 12:17:13

Onkohan tuossa kyse jostain omista säädöistä joita joku on tehnyt joskus?
Meinaan että minulla ei vielä semmoista jenkkiä ole ollut vm 2001 asti jossa noin toimisi, kyllä ovessa olevasta katkaisijasta joutuu itse keskuslukon lukitsemaan jos haluaa.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Kari Kinnunen

Quote from: CaptainNuiva on 22.06.2013, 14:05:00
Meinaan että minulla ei vielä semmoista jenkkiä ole ollut vm 2001 asti jossa noin toimisi, kyllä ovessa olevasta katkaisijasta joutuu itse keskuslukon lukitsemaan jos haluaa.

Osta nyt kokeeksi 2005 Chevy Silverado tai vaikka 2003 Dodge Ram.
Muissakin -00 puolesta välistä alkean 'niggerlock' löytyy. Tosin ei välttämättä ihan neekerimalleista (heh).

CaptainNuiva

Quote from: Kari Kinnunen on 23.06.2013, 08:23:05

Osta nyt kokeeksi 2005 Chevy Silverado tai vaikka 2003 Dodge Ram.
Muissakin -00 puolesta välistä alkean 'niggerlock' löytyy. Tosin ei välttämättä ihan neekerimalleista (heh).

Ei ole kuorma-autokorttia, siksikin nuo vekottimet ovat jääneet väliin ja tuon ajan henkilöautot taasen ovat liian kalliita (Ne jotka harrastemielessä kiinnostaisivat rahareikänä).
Jos uudempi Rami taikka Silverado olisi saatavissa BG-pakuna niin sitten tietty kiinnostaisi, silloinhan kuorma-autokorttia ei tarvittaisi, itseasiassa tuskin koko ajokorttiakaan.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Topi Junkkari

Minulla on vuoden 1993 Pontiac Grand Prix'ssa tuollainen toiminto, ja kyllä se on ihan tehtaalla tehty ja käsikirjoissa dokumentoitu. Itse asiassa ennen Suomen monikulttuuristumista toiminto ärsytti minua, koska kyytiläiset tempoivat ovenkahvoja turhaan ja aina pysähtyessä tuli kiire avata keskuslukko.

Olen ajanut 2000-luvulla paljon uusilla Mersuilla, ja niissä homma toimii siten, että ovet menevät lukkoon tietyssä nopeudessa (olisiko 15 - 20 km/h), mutta lukitus myös avautuu jokaisesta sisäpuolisesta ovenkahvasta ilman eri kommervenkkeja, ei tarvitse ensin painaa keskuslukon nappia ja vasta sitten vetää ovenkahvasta.

Vuotuinen Mersulla-ajosesonki alkaa taas hyvinkin pian ;D
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

CaptainNuiva

Quote from: Topi Junkkari on 23.06.2013, 10:32:16

Minulla on vuoden 1993 Pontiac Grand Prix'ssa tuollainen toiminto, ja kyllä se on ihan tehtaalla tehty ja käsikirjoissa dokumentoitu. Itse asiassa ennen Suomen monikulttuuristumista toiminto ärsytti minua, koska kyytiläiset tempoivat ovenkahvoja turhaan ja aina pysähtyessä tuli kiire avata keskuslukko.

Olen ajanut 2000-luvulla paljon uusilla Mersuilla, ja niissä homma toimii siten, että ovet menevät lukkoon tietyssä nopeudessa (olisiko 15 - 20 km/h), mutta lukitus myös avautuu jokaisesta sisäpuolisesta ovenkahvasta ilman eri kommervenkkeja, ei tarvitse ensin painaa keskuslukon nappia ja vasta sitten vetää ovenkahvasta.

Vuotuinen Mersulla-ajosesonki alkaa taas hyvinkin pian ;D

No mulla näitä 94-01 väliltä olevia kesäkulkimia on ollut Camaroita ja Mustangeja mutta ei yhdessäkään ole eikä ole ollut tuollaista toimintoa...On kaiketi ajateltu sitten niin että nämä eivät liiku rikastetuilla alueilla  :flowerhat:

Sä olet Topi myöhässä tuon ajosesonkisi kanssa, sehän on jo yleisesti ottaen alkanut toukokuussa...Jos se on mersusta kiinni niin sattumoisin olisi tyrkyllä 90-mallinen 500 SL jossa myös kova katto mukana.

Kari Kinnunen

Quote from: CaptainNuiva on 23.06.2013, 10:59:37
No mulla näitä 94-01 väliltä olevia kesäkulkimia on ollut Camaroita ja Mustangeja mutta ei yhdessäkään ole eikä ole ollut tuollaista toimintoa...On kaiketi ajateltu sitten niin että nämä eivät liiku rikastetuilla alueilla  :flowerhat:

No tota...

Pahasti OT mutta noi ton ikäluokan Camarot ja Mustangit, vaikkakin toki meillä kalliita, ovat kotimaassaas enemmän tai vähemmän P-aukisten pelejä.

'Niggerlock':t ovat tyypillisesti alkaen ylemmän keskiluokan kulkineiden varusteita. Kuten jäsen JokaGon mainitsema Grand Prix. Eipä tuota kapinetta ole poppoomme nykyisessä käyttäkulkineessakaan Chyrsler Saratogassa joka on vähän sama kuin Dodge Dart tai vaikka Aspen. Eli neekeriluokan kulkine.

Noi Silverado:t ja Ram:it hiukan hämärtävät koska ne ovat täälläkin verttomia vehkeitä. Juurikin autovero ja imago nostavat jonkun kutoskone Camaro:nkin hinnan kokolailla käsittämättömäksi.

Topi Junkkari

Quote from: Kari Kinnunen on 23.06.2013, 11:19:56
Pahasti OT mutta noi ton ikäluokan Camarot ja Mustangit, vaikkakin toki meillä kalliita, ovat kotimaassaas enemmän tai vähemmän P-aukisten pelejä.

Minun käsitykseni on täysin sama. Ameriikassa vuosina 1996 - 2009 paljon ajaneena.

QuoteKuten jäsen JokaGon mainitsema Grand Prix.

Ehtikö JokaGo mainita sen ennen minua? :o

QuoteEipä tuota kapinetta ole poppoomme nykyisessä käyttäkulkineessakaan Chyrsler Saratogassa joka on vähän sama kuin Dodge Dart tai vaikka Aspen. Eli neekeriluokan kulkine.

Minä kun olen luullut, että Saratoga oli yritelmä tehdä "eurooppalaiseen makuun" sopiva jenkkikulkine. Onko sitä edes ollut "kotimarkkinoilla"? En muista nähneeni. Tosin tunnen GM:n autoja ja niiden historiaa paljon paremmin kuin Chryslereitä. (Joo, ainakin Wikipedian mukaan olen oikeassa. Vanha perinteinen Saratoga-nimi kierrätettiin vv. 1989 - 1995 nimenomaan ja ainoastaan Euroopan markkinoille.)

Oi niitä aikoja, kun Suomeen vielä ylipäätään tuotiin Ameriikassa valmistettuja ameriikkalaisia autoja. Korealaiset "Chevyt" mars muumilaaksoon.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

Kari Kinnunen

Quote from: Topi Junkkari on 23.06.2013, 11:31:50
Ehtikö JokaGo mainita sen ennen minua? :o

Huppista. Anteeksipyyntöni. Meni hompanssit sekaisin. Olen pahoillani.

Minä kun olen luullut, että Saratoga oli yritelmä tehdä "eurooppalaiseen makuun" sopiva jenkkikulkine. Onko sitä edes ollut "kotimarkkinoilla"? En muista nähneeni. Tosin tunnen GM:n autoja ja niiden historiaa paljon paremmin kuin Chryslereitä. (Joo, ainakin Wikipedian mukaan olen oikeassa. Vanha perinteinen Saratoga-nimi kierrätettiin vv. 1989 - 1995 nimenomaan ja ainoastaan Euroopan markkinoille.)

Jaa'a. Saatat olla ja todennäköisesti oletkin oikeassa. Ihan käypänen kärry se kuiten on. Voittaa laadussa ja toimivuudessa saksalaisen laatuauton mennen tullen.
15v uudempi Passatti sai lähteä.

Oi niitä aikoja, kun Suomeen vielä ylipäätään tuotiin Ameriikassa valmistettuja ameriikkalaisia autoja. Korealaiset "Chevyt" mars muumilaaksoon.

No tästä samaa mieltä.

Kari Kinnunen

Mutta mutta.

Josko välillä ihan asiaan.

Taksit tosiaan ovat yksitysyrittäjiä. Verovelvollisia monella tapaa.
Siitä kuskin palkastakin pitää maksaa sivukulut. Laskentatavasta riippuen tarkoittaa 24-75% palkan päälle.
Vihreillä HS mittareilla näitä velvollisuuksia ei ole.
HS taksi saa myöskin harjoittaa ammattiaa millä rysällä tykkää, vaikka leimaamattomalla Nissan Synnyllä.
Yrittäjän kalustolle ja kuljettajalle taas asetetaan tiettyjä vaatimuksia:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070217

Eli jos lähdetään vapauttamaan niin verovelvollisuus vek ja tuolla lailla vesilintua, toki lintua vahingoittamatta.

Rokka

Jutusta saa käsityksen että "paperittomien" taksien ajaminen on täysin 100% mamujen pyörittämä ala.
Jos siellä keskustassa pyörisi  suurimmaksi osaksi pottunenien ajamia pimeitä takseja, olisi juttukin kirjoitettu ihan eri sävyyn. Myöskään han-argumenttia ei käytetty, joten tämäkin kertoo jo paljon.

Vain hyysärin toimittajan sairaassa mielessä ainoat ongelmat ovat taksivalvojat, lupia myöntävät viranomaiset, liikennepoliisit, pimeistä takseista ilmoittavat kansalaiset jne.
Juttujen taso on jo niin alas laskenut että jos otettaisiin toimittajan tilalle yksi näistä "pimeistä" kuskeista, niin juttujen taso varmaan paranisi.

CaptainNuiva

Quote from: Kari Kinnunen on 23.06.2013, 11:19:56
Quote from: CaptainNuiva on 23.06.2013, 10:59:37

No tota...

'Niggerlock':t ovat tyypillisesti alkaen ylemmän keskiluokan kulkineiden varusteita. Kuten jäsen JokaGon mainitsema Grand Prix. Eipä tuota kapinetta ole poppoomme nykyisessä käyttäkulkineessakaan Chyrsler Saratogassa joka on vähän sama kuin Dodge Dart tai vaikka Aspen. Eli neekeriluokan kulkine.

Noi Silverado:t ja Ram:it hiukan hämärtävät koska ne ovat täälläkin verttomia vehkeitä. Juurikin autovero ja imago nostavat jonkun kutoskone Camaro:nkin hinnan kokolailla käsittämättömäksi.

Pojat pojat ! Ei saa opettaa isää naimaan....Hiukan vielä OT:llä jatkaen.

Nyt ei pidä sotkeman perusmalleja ollenkaan Mustangin GT, Cobra ja Shelby malleihin, ne eivät todellakaan ole persaukisten kulkupelejä jenkeissä.
Jokainen voi katsastaa hintatason vaikka Ebaysta, jos vaikka verrataan 2000 mallisten GT Mustangien hintoja niin esim:
- Sillä saa keskimäärin 2 kpl 2000-mallista Cadillacia
- Sillä saa Keskimäärin 1,7 kpl 2000-mallista Lincolnia
- Sillä saa keskimäärin 1,3 Dodge Ram 3500 mallia

Jos katsastaa vanhempien Mustagien hintoja tuolta 68-73 vuosilta niin 100000 taalan pyynnit eivät ole harvinaisia, samalle tasolle pyristelevät vain harvat, Cudat ja Chargerit esimerkiksi, kuin myös tietyt Camarot ynnä Trans-Amit.
Jos taasen katsoo uusien Mustagien speksejä niin GT:ssä 420 Hp ja Shelbyssä 650 hp, älkää nyt hyvät ihmiset väittäkö että näitä markkinoidaan persaukisille, GT mallien hinnat alkavat jenkeissä 31000 taalasta ja esim. Boss 302 malli on 42000, Shelbyn hinta lähtee tuosta 50000 kantturoista.

Väittämä siitä että Mustangit ovat persaukisille tehtyjä on veikeä siinäkin mielessä että kun tallissani seisoo Musse jossa on tehtaan jäljiltä lätkä koneessa jossa signeeraukset siitä että on käsin tehty ynnä tehtaan virittämä niin en voi välttyä mielikuvalta oudosta maasta jossa persaukiset ajelevat käsin kootuilla ja varakkaammat....ööööh...Chrysler Neoneilla?

Camaroiden kohdalla hiukka sama juttu, jos vertaillaan eri malleja.
IrocZ (Myöhemmin Z28) on aivan eri laite kuin kutoskoneinen tai jopa RS malli kasilla, ei pidä niputtaa lainkaan samaan kategoriaan vaikka autot näyttävät kauempaa katsottuina samanlaisilta.
Todettakoon omakohtaisen kokemuksen kautta että kun oikein mäkisellä ja mutkaisella tiellä ajaa RS-mallia niin itku kurkussa saa jarrua painella....Mutta sitten kun sama baana vedetään läpi IrocZ-mallilla niin hymyssä suin jalka lepää kaasupedaalilla.

Kari Kinnunen

Quote from: CaptainNuiva on 23.06.2013, 13:08:29

No niin siis. Jatketaan toki.

Onhan se pikkasen eri asia vaikka -60 luvun Ford Capi 1600L tai 3000 GTXLR Ghia...

Tai uudemmista vaikka Volkswagen Golf 1.1 tai Golf GTi.

Onhan noita Rommeleitakin. E-sarjaa alkaen 200 päätyen 600 AMG. Aivan eri kapineita kuitenkin.

Pointti unohtui.
Ne tehtaan erikoismallit yms. Shelby Carrol:n tekemät laitokset voitaneen jättää kuriositeeteiksi. Ihan kiva jos sulla on kiva kapine. Se ei kuitenkaan muuta sitä mihin käyttöön ja hintaluokkaan laitteet on tehty.
Ei taida niitä peruskamppeita jossain eBayssa edes juuri olla. Ne kun ovat jo paalaamossa.

Juu, ja en opeta.

guest7001

Quote from: Kari Kinnunen on 23.06.2013, 13:21:55
Onhan se pikkasen eri asia vaikka -60 luvun Ford Capi 1600L tai 3000 GTXLR Ghia...

Kun olin teini (siis 20 vuotta sitten), unelmoin vain kahdesta Capri-mallista: 3.0S ja 2.8 Injection. Ja nimenomaan niistä viimeisistä, eli 1978 ja ylöspäin, missä oli tuplalamput edessä.

Ruinasin faijalta rahaa lainaksi 2.0 Ässään, joka oli myytävänä Kehäkolmosen varrella olevassa autotalossa rasvaiseen hintaan. Vanha jarru sanoi tylysti, että "sellaiseen teinilinttaan ei rahoja tipu".

Jälkeenpäin ajateltuna ehkä parempi niin. :D

(http://www.fordcapri.co.uk/graphics/mk3/28i.jpg)

Mutta perhana kyllä oli hieno auto aikanaan.

(http://farm5.static.flickr.com/4011/4294508470_4cf814ac96.jpg)

Kari Kinnunen

Sietäjä

Quote from: Rokka on 23.06.2013, 13:01:05
Jutusta saa käsityksen että "paperittomien" taksien ajaminen on täysin 100% mamujen pyörittämä ala.
Jos siellä keskustassa pyörisi  suurimmaksi osaksi pottunenien ajamia pimeitä takseja, olisi juttukin kirjoitettu ihan eri sävyyn. Myöskään han-argumenttia ei käytetty, joten tämäkin kertoo jo paljon.

Varmasti on pitkälti maahanmuuttajien pyörittämä bisnes, mutta ihan 100 prossaan ei päästä, sillä perjantain Hesarissa olleessa jutun "jatko-osassa" oli mainittu kahden kantiksen kiinnijäämisestä. Kaverit olivat epäilyjen mukaan rullanneet osan asiakkaistaan. Juttu edennee syyteharkintaan kuun loppuun mennessä.

pakruti2c263

Iltana eräänä kävellessäni ohranjyvä silmässäni kotia kohti, hiljensi vauhtiaan joku ruosteinen katiska vierelleni.
Sivuikkuna avautui ja Ismael Bipari (nimi muutettu) huikkasi:
Taxi!
Come on in the car!

Kohotin rasistiseen tapaan keskisormeani ja kommunikointi loppui siihen paikkaan.
Tämä oli varmaan ilmoittamatta jäänyt viharikos?
Suvaitsija:
"Monikulttuurisuus on sitä, että meillä on neekeri ja sitten meillä on muslimi, ja kantaväestö suvaitsee ja alistuu."

Kari Kinnunen

Quote from: pakruti2c263 on 23.06.2013, 15:05:24
Kohotin rasistiseen tapaan keskisormeani ja kommunikointi loppui siihen paikkaan.

No näin pitääkin.

Valitettavasti joukossamme on ilemeisiä wannabekoneinsinöörejä joiden mielestä on jotenkin OK käyttää näitä HS-takseja.

Muutenkin jos se taksikyyti tuntuu kalliilta niin olisiko syytä suunnitella paarikeikka siten, että lähtee p-aukisten aikaan kotia?

Itselleni täältä periferiasta taksi maksaa paariin jotain auki 50€ ja yöaikaan 50€ takaisin. Ei toi nyt ole kun 100€. Ei pitäisi olla kustannuskysymys jos kerta on siihen paariin varaa jossa palaa parisataa aika äkkiä.

desperaato

Tästä toiminnosta on varmasti paljon hyötyä?
Sakemannesman-insinörtti varmaan miettinyt, että autoja ryöstetään paljon juuri juoksukeikka tyylillä?

Viikon radiokasvo

Hienoa muuten että tuo lain tarkoittama "hyvämaineisuus" sulkee pois pimeästä taksitoiminnasta kiinni jääneet. Kokonaan eri asia onkin sitten tulkitaanko "hyvämaineisuutta" hiukan liberaalisti, kun luvanhakijana on omien sanojensa mukaan 1980-luvulla ammutuksi joutunut pimeän taksin kuljettaja. Ihmetellä täytyy myös, eivätkö viranomaiset saa esim. jutussa mainitun Abdulin "taksitoimintaa" aisoihin? Mieleen ensimmäisenä tulisivat esimerkiksi "luvaton taksitoiminta" ja "veronkierto". Ei luulisi olevan kovin vaikeaa tavoittaa kyseistä henkilöä, kun "jeejee mää uskallan paskoo housuun bussissa"-tasonen journalistikin hänet löysi.

"On vaikka kuinka paljon dokumentteja, mutta ei toki millään paperilla painettuna." --Eräs klassikkotrolli

paukuttaja

Quote from: desperaato on 23.06.2013, 15:58:18

Sakemannesman-insinörtti varmaan miettinyt, että autoja ryöstetään paljon juuri juoksukeikka tyylillä?
Ovet eivät aukea ulkokahvoista kun tuommoinen lukitus on aktivoitunut vaikka auto pysähtyisikin. Minulla olisi reissutöissä lähtenyt reppu tms. Kamaa takapenkiltä puolenkymmentä kertaa liikennevaloissa jos ovet eivät olisi olleet lukossa. Semmonen hyöty.
F.U.B.A.R

Uimakoulutettava

Jos joku tahtoisi kirjoittaa parodian Helsingin Sanomista, tämä olisi sellainen juttu.

Miestä ammuttiin ulkomailla, äiti itki vieressä ja nyt ahdistelee poliisi Suomessa sekä häntä että kyydissä istuvia suvaitsevaisia.

Poliisi varoitti nousemasta pimeään taksiin - mutta hei, roikuuhan peilissä koraani, joka suojaa kai matkustajiakin?

"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

CaptainNuiva

Quote from: Uimakoulutettava on 23.06.2013, 17:46:20
Jos joku tahtoisi kirjoittaa parodian Helsingin Sanomista, tämä olisi sellainen juttu.

Miestä ammuttiin ulkomailla, äiti itki vieressä ja nyt ahdistelee poliisi Suomessa sekä häntä että kyydissä istuvia suvaitsevaisia.

Poliisi varoitti nousemasta pimeään taksiin - mutta hei, roikuuhan peilissä koraani, joka suojaa kai matkustajiakin?

Eikä mikä tahansa poliisi vaan pistävä katseinen joka lisäksi aiheutti vaivautuneen olon koko autokunnalle.
Ihmisoikeuksiin kuuluisi nyt myöntää pimeän taksin kuskille loppu elämäkseen sairaseläke, ahdistui ratsiasta ja pistävästä katseesta luultavasti loppu elämäkseen...Ihmisoikeuksien nimissä toimittajillekin voisi jonkinlaisen korvausluonteisen maksun aiheutetusta vaivautuneisuudesta maksaa.

kummastelija

Ymmärtääkseni Koraani on muhamettilaisille sellainen kirja jota käsitellään kunnioittaen. Se kääritään huolellisesti valkoiseen kankaaseen ja laitetaan arvopaikalle kirjahyllyyn. Jokainen voi keskenään miettiä miten arvokas paikka auton taustapeili on. Tai voihan se toimittaja muistaa väärin. Like a boss.
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

MW

Quote from: kummastelija on 23.06.2013, 19:20:58
Ymmärtääkseni Koraani on muhamettilaisille sellainen kirja jota käsitellään kunnioittaen. Se kääritään huolellisesti valkoiseen kankaaseen ja laitetaan arvopaikalle kirjahyllyyn. Jokainen voi keskenään miettiä miten arvokas paikka auton taustapeili on. Tai voihan se toimittaja muistaa väärin. Like a boss.

Olikos valkoinen surun väri, tuolla kulmalla? Kyllä koraani minua surettaa, mutta näistä en tiedä.

KalleK

Quote from: detonator on 21.06.2013, 01:12:50

Tässä hieman faktaa:

Helsingissä on yksi taksi alle 500 asukasta kohden. Euromaiden pääkaupungeista ainoastaan Dublinissa on suurempi taksitiheys. Ongelma-aikojen (kuten pikkujouluruuhkat) syy on se, että verorahoin tuettu julkinen liikenne seisottaa lähes koko kalustoaan varikolla, kun kysyntä on suurin... esimerkiksi pikkujouluaikana. Mikseivät ihmiset suuntaa valitustaan siinne minne se kuuluu? Eli VR:lle ja HKL:lle?

Mistäköhän tällaisia lukuja olet saanut?

Ja kuten aina, minä uskon vain ja ainoastaan omia silmiäni, joten vaikka eteeni lyötäisiin minkälaista tilastostatistiikkaa tahansa, ei se muuta sitä faktaa että vain Helsingissä on todellinen taksiongelma, ei yhdessäkään muussa euromaan pääkaupungissa.

Minä olen matkustanut joka ikisessä euromaan pääkaupungissa ja myös käyttänyt niissä kaikissa takseja, enkä ole yhdessäkään muussa maassa nähnyt taksijonoja, minkäänlaisia. Helsingissä ne jonot ovat järjettömiä, joka ikinen viikonloppuyö ja esim. pikkujouluaikaan sitä taksia ei yksinkertaisesti vaan saa tiettyyn kellonaikaan.

Myös hinnat ovat kaikkialla muualla (ehkä Lontoota lukuunottamatta) Suomeen verrattuna olleet hyvin kohtuullisia. Esim. pari kuukautta sitten taksi Tukholmassa maksoi yöllä n. 10 euroa n. kolmen kilometrin matkalta (Helsingissä tämä matka olisi maksanut vähintään puolet enemmän). Jos on niin tyhmä ettei tajua kysyä hintaa etukäteen, niin on ihan oikein että joutuu ukotetuksi. En sääli. Berliinissä taksien hinnat ovat Tallinnan tasoa ja niitä taksejä myös saa juuri silloin kun niitä haluaa. Jokainen Lontoossa käynyt tietää että siellä joka toinen vastaantuleva auto on taksi. Hinnat ovat kovat, mutta niin on kaupungin muukin hintataso. En ymmärrä, miksei Suomessa osata hoitaa tätä ihan perusasiaa kuntoon niin kuin muualla asia on näppärästi saatu hoidettua?

Siinä olen ihan samaa mieltä (kuten jo alunperinkin totesin), että homman voisi hoitaa parhaiten lisäämällä julkista liikennettä ympärivuorokautiseksi tiettyinä vuodenpäivinä, kun tiedetään jo etukäteen että ihmisiä on liikkeellä, ja niitä bussi/juna/spåralinjoja kyllin tiheänä liikennöitynä.
"Meillä on isot pippelit ja teillä pienet, öhö öhö"

Topi Junkkari

Quote from: paukuttaja on 23.06.2013, 17:04:47
Quote from: desperaato on 23.06.2013, 15:58:18
Ovet eivät aukea ulkokahvoista kun tuommoinen lukitus on aktivoitunut vaikka auto pysähtyisikin.

Juuri näin. Liikkeelle lähdettäessä lukitus menee päälle automaattisesti vasta siinä tietyssä nopeudessa, mutta sen jälkeen se ei aukea muualta kuin sisäkahvoista tai kuskilla olevasta erityisestä napista. Lukitus ei siis aukea itsekseen nopeuden hidastuessa alle em. nopeuden, ei tietenkään!

Tarkistan, mikä se lukittumisnopeus on, kun aamulla lähden tuolla "työautolla" liikenteeseen. (Työ on orjatyötä ruokapalkalla, mutta auto on S-sarjaa, tuttujen kesken "Simo". En ole pimeä taksikuski, koska otan kyytiin vain oman pienen organisaatiomme sisäistä väkeä enkä peri maksua.)

Kaptah

Ei tuo minusta mitenkään täysin idealistis-idiotistinen nyyhkyjuttu ollut vaikka osa porukasta lukeekin kaiken mitä HS kirjoittaa automaattisesti kritiikittömänä mamuhypenä. Kyllähän siinä mm. melko lakoniseen sävyyn todettiin kuinka kuski ei ymmärrä kysymystä miksei hae oikeaa taksilupaa.

En myöskään erityisemmin epäile etteikö merkittävällä osalla mamuista olisi rankkojakin tarinoita elämänsä varrelta. Ylivoimainen enemmistö muusta maailmasta on Suomeen verrattuna melkoista... tuota... Sanotaan nyt vaikka persläpeä ja kun asuu moisessa paikassa näkee ja kokee monenlaista. Tämä ei toki tee mokutuksesta tai pimeästä takseilusta yhtään sen hyväksyttävämpää mikä joiltain välillä unohtuu.

Noin muuten olen sitä mieltä että taksisysteemiä pitäisi löysentää tuntuvasti. Tilanne on hiukan absurdi kun taksien määrä ja hinnat on valtakunnallisesti säädelty ja virkamiehet pitävät huolen liiketoiminnan kannattavuudesta. Melkoista kommunismia. Osa-aikainen taksitoiminta pitäisi jotenkin mahdollistaa ilman mahtavaa byrokratiaa ja vaatimuksia. Onhan se nyt typerää että meillä on kaupunki täynnä paikallistuntemuksen ja auton omistavia ihmisiä jotka mielellään voisivat tienata hiukan bonusta ja samaan aikaan taksijonot ovat jopa tunteja mutta byrokratia estää näitä auttamasta toisiaan. Jotenkin tätä touhua pitäisi voida purkaa mutta laittomat pimeät taksit eivät ole se ratkaisu. Esimerkiksi rinnakkainen osa-aikataksijärjestelmä jossa hinta sovitaan etukäteen ja joka on käytössä ennalta määrättyinä ajankohtina kun taksien kysyntä ylittää tarjonnan. Tai jotain.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014