News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2013-06-06 Anu Palosaari kuulusteluihin blogikirjoituksesta

Started by nuiv-or, 07.06.2013, 16:52:40

Previous topic - Next topic

Anu P

No mutta hurjaa.
Joku sanoikin, että ensin katoaa sananvapaus, ja sitten katoaa henkilöt itse.
Olen varmaan nyt jo "kadonnut". :)

Hauskaa kevään jatkoa kaikille.

maltti on valttia

" Syytteiden mukaan kirjoittaja myös uhkasi muslimeita väkivallalla. Facebook-viestissään:– Edelleen olen sitä mieltä, että Tukholmassa voisi alkaa ampumaan rauhanrikkojia kovilla. Kun kerran tuovat "sivistystä" tänne pohjolaan, miksei annettaisi sitä "sivistystä" takaisin??"

Menikö jotain minulta ohi. ?   missä kohdin tuossa uhataan muslimeita? Eikös siellä suomalaismies ollut ainoa pidätetty riehuja?
   http://www.satakunnankansa.fi/Ulkomaat/1194815333644/artikkeli/ruotsin+radio+tukholman+mellakoista+pidatetty+on+suomalaismies.html

IDA

Quote from: Lahti-Saloranta on 13.02.2014, 23:47:44
Tuomio uskonrauhan rikkomisesta puolestaan perustuu 18.5.2013 julkaistuun blogikirjoitukseen. Siinä kirjoittaja käsittelee ajatolla Khomeinia ja islamia, syyttäen Khomeinia lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
Tämä kohta on mielenkiintoinen. Anu sai tuomion uskonrauhan rikkomisesta koska oikeuden mukaan syytti ajatollah Khomeinia lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Khomeinihan on yksityishenkilö eikä pyhimys tai profeetta ja siten verrattavissa vaikkapa katollisen kirkon pappiin. Jos esittäisin kirjoituksen jossa syyttäisin jotain edesmennyttä katollisen kirkon pappia lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä niin syyllistyisinkö uskonrauhan rikkomiseen. Mielestäni en vaan ehkä papin kunnian loukkaamiseen joka on asianomistajarikos. Anun tapauksessa vksv nosti syytteen kuolleen yksityihenkilö Khomeinin puolesta.

Suomalaisessa oikeuskäytännössä ei ole kyse mistään uskonrauhan rikkomisesta, vaan siitä, että islamin arvostelemisesta ja pilkkamisesta rangaistaan. Halla-ahon tapaus osoitti senkin, että jos muut eivät löydä rangaistavaa tekstistä, niin valtionsyyttäjä hakee sen itse, jos kyse on islamista. Valtionsyyttäjä ei ole millään tavoin puuttunut todella paljon törkeämpiin ja näkyvämpiin katoliseen kirkkoon - tai muihin kristittyihin - kohdistuviin "uskonrauhan rikkomisiin". Katolinen kirkko on esimerkkinä siitä hyvä, että katolilaiset ovat Suomessa selkeästi pienempi vähemmistö kuin islamilaiset ja maailmanlaajuisesti - Suomen lakihan esittää nykyään universaalia omatuntoa - molemmat ovat suunnilleen yhtä suuria.

Koko kuvio on niin järjetön, että itsekin kunnioitan Anu Palosaarta häntä tuntematta ihan vain sen vuoksi, että hän on saanut suomalaisessa oikeusistuimessa tuollaisen tuomion.
qui non est mecum adversum me est

normi

Quote from: Atte Suomalainen on 13.02.2014, 22:20:00
Quote from: Golimar on 13.02.2014, 20:02:27
Demlan pikku Hitlerit,Himmlerit ja Goebbelsit tulevat vielä saaman rangaistuksensa.
Suomen kansaa voi rääkätä ja polkea mutta joskus se raja tulee vastaan.
Eivät tule saamaan minkäänlaista rangaistusta, ei nyt eikä myöhemmin. Vituttaa.
Tilanteet voivat muuttua nopeastikin... berliinin muuri murtui ykskaks, arabikevät yllätti, 911 iski kirjaimellisesti kuin salama kirkkaalta taivaalta, sveitsi äänesti yllättäen odotusten vastaisesti... neukut hajosivat, eikä kukaan osannut arvata sitä etukäteen... kaikki on mahdollista.

ja jos uskoo korkeampiin voimiin, niin väärintekijät saavat lopulta oikeudenmukaisen kohtelun kyllä...
Impossible situations can become possible miracles

Emo

Quote from: IDA on 14.02.2014, 04:44:39

Koko kuvio on niin järjetön, että itsekin kunnioitan Anu Palosaarta häntä tuntematta ihan vain sen vuoksi, että hän on saanut suomalaisessa oikeusistuimessa tuollaisen tuomion.

Tuo kieltämättä on meriittiä monien silmissä, myös omissani. Kannattaa hyödyntää julkisuudessa ja politiikassa maksimaalisesti, kun nyt noin hyvät kortit on kerta lyöty kouraan.

saint

Anu P:
[...]
Käräjäoikeuden istunnon lopussa syyttäjä vaati minulle ehdollista vankeusrangaistusta. Kuitenkin tuomio aleni lopulta "tuntuvaan sakkorangaistukseen", koska minulla ei ole aiempia tuomioita. Samalla se määräsi tuomion tuoneet blogitekstit "poistettavaksi ja hävitettäväksi".

Tuomionluvussa tuomari moitti minua, koska olen teksteilläni saattanut "useita kansanryhmiä hengenvaaraan".

Istunnon aikana tuomari tiedusteli minulta, että minähän olen tietoinen islamin uskon käytänteistä ja opillisista asioista. Vastasin olevani perillä niistä.

[...]

Minulle tuli uskonrauhanrikkomistuomio siitä, kun olin liittänyt blogiini youtube-pätkän norjalaisen imaamin sanomisista, jossa tämä kertoi islamin uskon laillisista käytänteistä sallia pedofiilia ja lapsimorsiamet. Olin suomentanut kuvanauhalta imaamin sanomisen sanantarkasti. Oikeus paheksui eritoten nauhalla esiintyvän imaamin kertomusta Iranin hengellisestä johtajasta Ajatollah Khomeinista, joka oli erään kerran imaamin kuullen samassa asunnossa nukkuessaan käyttänyt neljävuotiasta tyttöä hyväksi läpi yön. Tyttö oli huutanut tuskasta ja itkenyt koko yön.

[...]

Valtakunnansyyttäjä Jorma Kalske ja valtionsyyttäjä Anu Mantila esittivät tästä lausumastani syytemääräyksessään niin pahan argumentaatiovirheen, että katsoin parhaaksi olla enää antautumatta yhtään enempää vuoropuheluun näin sivistymättömän tahon kanssa:

"Viestissä uhataan muslimeja väkivallalla. Viestissä kehotetaan harjoittamaan väkivaltaa muslimeja kohtaan ja pidetään väkivallan kohdistamista heihin hyväksyttävänä kolmannen valtakunnan juutalaisiin kohdistuneen joukkotuhonnan mallin mukaisesti".
[...]

http://anupalosaari.blogspot.fi/2014/02/vksvn-olkinukke.html

Kyllä Suomen oikeuslaitoksen touhu alkaa olla jo niin absurdia, että Kafkakin kalpenisi kateudesta!
"Annapas kun autan; tässä lisää köyttä"  -Leso

Emo

Ihan vain sivuhuomautuksena, että islam on Saatanasta peräisin oleva demoninen oppi.

QuoteMinulle tuli uskonrauhanrikkomistuomio siitä, kun olin liittänyt blogiini youtube-pätkän norjalaisen imaamin sanomisista, jossa tämä kertoi islamin uskon laillisista käytänteistä sallia pedofiilia ja lapsimorsiamet. Olin suomentanut kuvanauhalta imaamin sanomisen sanantarkasti. Oikeus paheksui eritoten nauhalla esiintyvän imaamin kertomusta Iranin hengellisestä johtajasta Ajatollah Khomeinista, joka oli erään kerran imaamin kuullen samassa asunnossa nukkuessaan käyttänyt neljävuotiasta tyttöä hyväksi läpi yön. Tyttö oli huutanut tuskasta ja itkenyt koko yön.

Saman tahon kanssa tuntuisi myös tämä "oikeus" olevan liitossa.

elven archer

Voinko odottaa, että valtakunnansyyttäjä lätkäisee seuraavaksi kutsun oikeuteen Googlelle ja määrää Youtube-videon hävitettäväksi? Enkö? Miksi?

hakare

On erittäin paha virhe mennä oikeudenistuntoon vastaamaan Kalskeen toimiston junailemiin syytteisiin ilman kunnon lakimiestä. Nuo syyttäjän vaatimukset olivat aivan älyttömiä ja ne olisi pitänyt pystyä osoittamaan sellaisiksi. Siihen ei tavallinen kaduntallaaja itse pysty eikä edes joku kunnallisen oikeusavustajan tasoinen lakihenkilö.

Ilmeiseesti on nyt niin, että kukaan ammatillista tulevaisuuttaan ajatteleva lakimies ei halua asettua Kalskeen byroota vastaan.

Miten fiksua oli etukäteen kertoa, ettei aio valittaa tuomiosta. Siispä tuomiota mitattiin isolla kauhalla. Tuomittu päiväsakkomäärä vastaa peräti kolmen kuukauden linnatuomiota !

Kalskeen toimisto sai haluamiaan ennakkopäätösaineksia.

Onko sana "ählämi" nyt poistettu sallittujen sanojen luettelosta ?
Muuten olen sitä mieltä, että suvaitsevaisuus pitää kriminalisoida. Lievemmistä tekomuodoista sakkoja, mutta törkeästä suvaitsevaisuudesta (esim. turvapaikkahuijarin kätkeminen) väh. 2 vuotta kuritushuonetta.

Totuus EPT

Näköjään nämä syyttäjien paskaporukka on perinteisen suomettumisen tien valinnut, Kun aikoinaan neukkulaa ei virallisesti saanut haukkua kekkoslandiassa, niin musulmaanien saatanallista kurkunkatkaisulahkoakaan ei saa moittia. Ne kun voi suuttua, tai ainakin kiihottua.

Mutta kyllä sitä totuuksia saa sanoa.
Jos tämän munattoman valtion kyttäyksen takia haluaa peitellysti asian sanoa, niin sama suomettuminen jatkuu myös kansan puolella.
Missä ******i siellä ongelma.

Sitruunamelissa

No, poliittisesta ajojahtituomiosta huolimatta eivät onneksi pysty kuitenkaan pimittämään ja vääristämään totuutta, tai sulkemaan totuutta puhuvia suita (eivätkä sitä säilyttävää teknologiaa). Onneksi rohkeita ihmisiä on olemassa. Kaikki kunnioitus heille, ja nyt tässä ketjussa Anu Palosaarelle erityisesti.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

elven archer

On käsittämätöntä, että nyky-Suomessa uhkaamistakin on ei-uhkaaminen, kuten mielipide. Eikö oikeuslaitoksemme (oikeuslaitos, oikeus, mitä oikeaa tässäkin taas oli? Minä keksin tuolle jonkin toisen sanan, sillä en pysty enää kutsumaan suomalaista "oikeutta" oikeudeksi) ymmärrä suomen kieltä edes muiden lakitekstien kautta?

"Laiton uhkaus

Joka nostaa aseen toista vastaan tai muulla tavoin uhkaa toista rikoksella sellaisissa olosuhteissa, että uhatulla on perusteltu syy omasta tai toisen puolesta pelätä henkilökohtaisen turvallisuuden tai omaisuuden olevan vakavassa vaarassa, on tuomittava..."

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L25P7

Eli lyhyesti sanottuna lakimme mukaan uhkauksen määritelmään kuuluu perusteltu huoli omasta tai toisen turvallisuudesta. Palosaaren kirjoitus ei selvästikään uhkaa ketään. Se on täysin verrannollinen esim. hyvin usein kuultuun tokaisuun siitä, että poliisi saisi jonkun mielestä pamputtaa herkemmin mellakoitsijoita tai rikollisia tai mitä lie. Kummassakaan ei anneta ymmärtää, että kirjoittaja on tekemässä itse sanomaansa tai jotenkin saamassa jonkun toisen tekemään sen. Syyttäjä ilmeisesti saa siis puhua ihan läpiä päähänsä, mutta käräjäoikeuden ei tarvitsisi niellä todellakin kaikista pahimman luokan argumentaatiovirheitä. Eihän tuollaisella menolla pärjäisi edes nettifoorumeilla. Käyttäjät nauraisivat ja hermostuivat ja lopulta mode bannaisi. Mutta suomalaisessa tuomioistuimessa...

Minä en luota enää viranomaisiin. Minä en luota syyttäjiin. Minä en luota tuomareihin. Minä en luota lakiin tai sen tulkintoihin. Ei tällä ole enää oikeuden ja kohtuuden kanssa mitään tekemistä. Miten voisi luottaa tuomioihin, jotka eivät perustu edes järjelliseen argumentaatioon? Miten voi ihminen suojautua virkamiesten mielivallalta, jos edes suomen kielellä ei ole enää merkitystä sanojen tuomittavuutta arvioitaessa?

MW

Joko tähän tulee muutos, tai sitten tulee hirmuvalta. Tyrannia johtaa ainakin 2-0, mutta viimeistä erää ei ole vielä pelattu.

Emo

Quote from: Totuus EPT on 15.02.2014, 23:17:53

Jos tämän munattoman valtion kyttäyksen takia haluaa peitellysti asian sanoa, niin sama suomettuminen jatkuu myös kansan puolella.

Munaton Suomi, naulan kantaan!  Naurattaa näiden munattomien "oikeuksien" ja munattomien "tuomioiden" pelotevaikutus! Niille nauravat neekerit, niille nauravat muslimit, niille nauravat kaikki joten miksi emme mekin nauraisi?
Ja suomalaiset vankilat? Niin munattomia rangaistuslaitoksia lomineen, että ainoa uhka ja pelote on kuoleminen nauruun  ;D

MW

Quote from: elven archer on 15.02.2014, 23:22:23
Miten voisi luottaa tuomioihin, jotka eivät perustu edes järjelliseen argumentaatioon? Miten voi ihminen suojautua virkamiesten mielivallalta, jos edes suomen kielellä ei ole enää merkitystä sanojen tuomittavuutta arvioitaessa?

Tosiaan, 1-0 tilanteessa perustelu oli "ei voi soveltaa logiikkaa", tjsp. Ohuet on jäät.

elven archer

Anonymiteettiä kannattaa puolustaa aina ja kaikkialla. Sen merkitys voi vielä nousta arvoon arvaamattomaan, kun Suomen valtio näyttää näköjään kohtelevan kansalaisiaan yhä etenevässä määrin vihollisinaan.

Eihän tässä maassa voi kohta enää olla lainkuuliainen muuta kuin pysymällä jatkuvasti tuppisuuna. Ehkä se on tarkoituskin? Olen varma, että se on ainakin joidenkin tarkoitus. Järjellä ei pysty enää päättelemään sanojensa laillisuutta, koska linja ei selvästikään perustu järkeen. Korkein oikeuselimemmehän sanoikin sen Halla-ahon oikeudenkäynnissä suoraan: järkiperustelut eivät näissä paina. Tuomioistuimet poimivat asioita pois kontekstistaan ja jättävät analogiat ymmärtämättä tai mikä pahempaa: kenties ne eivät yksinkertaisesti välitä. (On kovin vaikeaa nähdä enää näitä kaikkia oikeusmurhia vain vahinkoina.) Uhkauksia ovat ei-uhkaukset ja tuomittavaa on linkittää Youtubeen siteeraten jonkun sanoja videolla. Selvä. Täytyy vetää tästä oikeat johtopäätökset.

Emo

Quote from: elven archer on 15.02.2014, 23:40:02
Uhkauksia ovat ei-uhkaukset ja tuomittavaa on linkittää Youtubeen siteeraten jonkun sanoja videolla. Selvä. Täytyy vetää tästä oikeat johtopäätökset.

Mitkä johtopäätökset vedät?

MW

Quote from: elven archer on 15.02.2014, 23:40:02
Täytyy vetää tästä oikeat johtopäätökset.

North-Korea by tolerance? I would buy that!

Jomppa

Jos oikein muistan, tämä on se sama henkilö, joka bloggasi aiemmin kultamunista, joiden kakarat kovasti halusivat potkia suomalaiset naisen sukupuolielimeen Suomesta.

Mielestäni on hyvä, että muutkin kuin J H-a uskaltavat puhua avoimesti näistä asioista. On minullakin mitta täynnä haittamamujen kanssa, ja kohta niille olisi jo korkea aika tehdä jotain konkreettista, jos häiriköinti jatkuu. Olisivat edes kiitollisia länsimaisesta elintasosta, mutta ei, kun on niin kova hinku takaisin keskiajalle. :facepalm:
"One day, millions of men will leave the Southern Hemisphere to go to the Northern Hemisphere. And they will not go there as friends. Because they will go there to conquer it. And they will conquer it with their sons. The wombs of our women will give us victory." -Houari Boumedienne, Algerian entinen pääministeri 1974.

MW

Keksiikö kukaan mitään fiksua tapaa tukea tämän oikeusmurhan uhria, Anu Palosaarta? Niin vähäiset kuin verotus- ja ryöväysoikeudettomat resurssimme ovatkaan, jotain?

*henkinen hali*, ainakin. Voimia.

JiM

Minäkin toivon ja 'rukoilen'.. ihan aidosti Suomen 'oikeuslaitoksen' puolesta että me kaikki suomalaiset heräämme ajoissa.. ja ihan demokratian avulla saamme muutoksen tuulet puhaltamaan ja saamme vihdoinkin aitoa oikeudenmukaisuutta maahamme.

Minulle riittäisi.. näillä näkymin.. että nämä islamille alistuneet käsittämättömän surullisen naurettavat nykyistä 'oikeutta jakavat' narrit ja pelkurit.. saisivat elää loppuelämänsä leipäjonoissa minimitoimeentulolla, mahdollisimman monikulttuurisessa ja itse luomassaan lähitulevaisuuden slummissaan?..

Lahti-Saloranta

[...]
Tuomionluvussa tuomari moitti minua, koska olen teksteilläni saattanut "useita kansanryhmiä hengenvaaraan".
Ymmärtääköhän edes Sauli Anun arvon. Koko Suomen puolustuvoimathan voisi lakkauttaa ja nimittää Anu näiden lahhautettujen puolustusvoimien komentajaksi. Jos kerran Anu pystyy asettamaan tuomarin mielestä useita kansanryhmiä hengenvaaraan nettikirjoituksellaan Ruotsin mellakoista niin kaipa hän voi torjua kitkerällä kirjoituksellaan maahan hyökkäävän vihollisen  olipa se sitten Venäjä, USA tai mikä valtio tahansa.
Jos sopii arvailla tuon tuomarin jäsenyyksiä niin veikkaisin että kuuluu DEMLAan. Olen lukenut aika monta nettikirjoitusta siitä mitä israelaisille tai amerikalaesille pitäisi tehdä mutta en ole tiennytkään millaiseen hengenvaaraan kirjoittaja on heidät asettanut. Taisipa se imaami taannoin asettaa maailman homotkin hengenvaaraan kun kertoi mitä sharialain mukaan heille pitäisi tehdä.
En ole täysin varma kriminalisoitiinko jo vakavan rikoksen valmistelu koska tuon syytteen ja tuomiolauselman mukaan Anu olisi valmistellut useiden kansojen kansanmurhaa.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

J. Lannan haamu

En tiedä onko tästä jo mainittu, mutta olisiko Homman yhteinen kolehti Anulle paikallaan tällaisen vääryyden puolesta?

Toisin sanoen, haastan vapaustaistelijat ylläolevaan. Joku ylläpidosta voisi masinoida tällaisen
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Mursu

Quote from: saint on 15.02.2014, 22:42:41
Anu P:
[...]

"Viestissä uhataan muslimeja väkivallalla. Viestissä kehotetaan harjoittamaan väkivaltaa muslimeja kohtaan ja pidetään väkivallan kohdistamista heihin hyväksyttävänä kolmannen valtakunnan juutalaisiin kohdistuneen joukkotuhonnan mallin mukaisesti".
[...]

http://anupalosaari.blogspot.fi/2014/02/vksvn-olkinukke.html

Kyllä Suomen oikeuslaitoksen touhu alkaa olla jo niin absurdia, että Kafkakin kalpenisi kateudesta!

Siis Suomessa voi oikeudessa tuosta vain pelata natsikortin. Käsittämätöntä.

MW

Quote from: J. Lanta on 16.02.2014, 00:28:22
En tiedä onko tästä jo mainittu, mutta olisiko Homman yhteinen kolehti Anulle paikallaan tällaisen vääryyden puolesta?

Toisin sanoen, haastan vapaustaistelijat ylläolevaan. Joku ylläpidosta voisi masinoida tällaisen

Olisi kyllä aika ry:n profiloitua, jonain. Lienee tosin mahdotonta, koska minä en ole maksanut jäsenettömyysmaksuani, poikkeuksellisesti, tänä vuonna.

J. Lannan haamu

^ Aivan juu, tosin tarkoitin että kolehti olisi ihan aktiivisten hommalaisten, ei niinkään ry:n.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Sitruunamelissa

Osallistun kolehtiin, jos tällainen järjestetään.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

MW

Quote from: J. Lanta on 16.02.2014, 00:44:41
^ Aivan juu, tosin tarkoitin että kolehti olisi ihan aktiivisten hommalaisten, ei niinkään ry:n.

http://hommaforum.org/index.php/topic,84253.msg1557243.html#msg1557243

Ehkä. Palosaarikin saattaa olla henkilö, jonka vierestä olisi vaikea herätä. Mutta mutta, oikeuslaitoksella, eikä varsinkaan oikeuslaitoksella ole silti oikeutta penetroida häntä kakkoseen mielivaltaisesti. Varrsinkaan Illman hyvää syytä.

Lahti-Saloranta

Suomen syyttäjä- ja oikeuslaitos ovat menettäneet täysin suhteellisuudentajunsa näiden kiihotus- ja uskonrauhanrikkomislakien tuoman vallan myötä. Olen kokolailla varma että jos joku tunnettu persu ehdottaisi Somalian sisaäälisotien ratkaisuksi sitä että koko Somalian alueelle kaivettaisiin 100m syvä monttu lapiopelissä ja upotettaisiin koko valtakunta merten syvyyksiin niin syytehän siitä tulisi kiihotuksesta kansakuntaa vastaan. Tosin vaikka koko maailman muu väestö kuin kuin keskenään sotivat somalit ryhtyisi tuumasta toimeen ja panisi lapiot heilumaan niin tuskin sitä Somaliaa saataisiin upotettua mereen.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

isomaha

Quote from: Sitruunamelissa on 16.02.2014, 00:50:12

Osallistun kolehtiin, jos tällainen järjestetään.

Kannattaapa sitten varoa ettei poliisihallituksen Jouni Laiho kiihoitu rahan keräämisestä ja ala tutkia "laitonta rahankeräysrikosta" ja takavarikoida "rikoshyötyä" eli kerättyjä rahoja, plus vähän ekstraa sakkona henkilöltä jolle rahat ovat kerätty, varmuuden vuoksi.

Kuten Jouni Laiholla on tapana, esim naapurille jonka talo on palanut, et saa kerätä rahaa ilman poliisihallituksen lupaa, tämä on muutoin laiton rahankeräysrikos ja reippaasti yläkanttiin arvioitu keräyssumma takavarikoidaan.

Teoriassa jos henkilö haluaisi antaa rahaa mielivallan uhrille, olisi oikea tapa lyödä käteistä kouraan tai postiluukkuun, tilille tallennuksesta jää aina jälki ja Jouni Laiho kiihoittuu heti.